http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)sOpvolgerVanGaal.htmquote:AZ stelt Ronald Koeman aan als opvolger Van Gaal
17/05/2009 17:31
EXCLUSIEF - Ronald Koeman is vanaf komend seizoen trainer van AZ. De club uit Alkmaar heeft de voormalig trainer van Ajax en PSV aangesteld als opvolger van Louis van Gaal.
Door het vertrek van Van Gaal naar Bayern München moest de club uit Alkmaar op zoek naar een nieuwe trainer. De zoektocht bracht AZ bij Koeman, die sinds zijn ontslag bij Valencia in april 2008 zonder club zat.
Koeman was eerder actief als trainer bij Ajax, waar hij twee keer landskampioen werd. Ook bij PSV won hij één landstitel. In het buitenland was hij minder succesvol bij Benfica en Valencia.
Noem één coach die meer landstitels heeft gewonnen dan Ronald Koeman de laatste jaren.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:42 schreef GasTurbine het volgende:
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Ik heb tegenwoordig weinig met voetbal maar, HAHAHAHAHA.
Dat wel. Als hij al succes heeft, dan zal hij weer 'het werk van Van Gaal afmaken'.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:42 schreef Blawh het volgende:
Wat een riskante keuze, voor zowel AZ als Koeman.
En waarom niet?quote:
Ferguson?quote:Op zondag 17 mei 2009 17:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Noem één coach die meer landstitels heeft gewonnen dan Ronald Koeman de laatste jaren.
Hiddink.quote:
Koeman en aankopen is nog geen succesvolle combinatie geweest.quote:
Dat zegt niks. Hij heeft PSV en Ajax naar beneden gestuurd met z'n topaankopen.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
Noem één coach die meer landstitels heeft gewonnen dan Ronald Koeman de laatste jaren.
Als Ajacied hoop je dan toch juist wel dat hij aankopen doet ?quote:Op zondag 17 mei 2009 17:46 schreef borisz het volgende:
[..]
Koeman en aankopen is nog geen succesvolle combinatie geweest.
Maduro voor 3 miljoen van Ajax terwijl hij nog maar een half jaar contract had.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:46 schreef borisz het volgende:
[..]
Koeman en aankopen is nog geen succesvolle combinatie geweest.
Is hij te gast?quote:Op zondag 17 mei 2009 17:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik ben zelf ook nog steeds compleet verbouwereerd. Wat een deal dit.
Studio Voetbal wordt vanavond ook leuk.
Maar werd wel kampioen, dus lekker boeiend. Bovendien ook erg makkelijk het allemaal op Koeman te gooien, er stonden toch ook mensen boven die nog een oordeel moesten geven? Matige technische staf als je zo makkelijk je oren laat hangen dan.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:46 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Hij heeft PSV en Ajax naar beneden gestuurd met z'n topaankopen.
AZ zal volgend seizoen onderin het linkerrijtje eindigen dus.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:46 schreef methodmich het volgende:
Ideale trainer voor een team dat er al grotendeels staat en voor de prijzen wil spelen, zo heeft hij tijdens zijn loopbaan wel bewezen. Opbouwwerk is in principe niet nodig, tenzij er veel spelers verkocht worden. Koeman is een resultaattrainer en in die zin heeft AZ geen slechte keuze gedaan denk ik.
Wat had jij gedacht dan? Dat Mourinho wel even zou komen?quote:Op zondag 17 mei 2009 17:50 schreef Kriegel het volgende:
Koeman of Van Gaal... Fucking hell directie, wat doen jullie?
Net als Ajax en PSV toen bedoel je?quote:Op zondag 17 mei 2009 17:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
AZ zal volgend seizoen onderin het linkerrijtje eindigen dus.
In dat ene topic waarin posts werden geciteerd waarin de plank flink werd misgeslagen was methodmich volgens mij koploperquote:
1 April was toch al geweestquote:Op zondag 17 mei 2009 17:48 schreef TvhN het volgende:
Ik dacht dat het een grapje was. Nee dus...
Overigens gun ik het hem wel.![]()
Methodmich heeft ook erg vaak een mening, dus die zal er vaker dan gemiddeld langskomen.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
In dat ene topic waarin posts werden geciteerd waarin de plank flink werd misgeslagen was methodmich volgens mij koploper. Vandaar
.
Nee, maar ze hadden ook Verbeek kunnen bellen, of Neeskens, of gewoon Adriaanse proberen om te paaien.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat had jij gedacht dan? Dat Mourinho wel even zou komen?
We hebben het wel over AZ he.....
Zou opzich kunnen, maar een groot deel van het materiaal zal waarschijnlijk vertrekken: De Zeeuw, Dembele...wellicht Romero, El Hamdaouiquote:Op zondag 17 mei 2009 17:58 schreef Pool het volgende:
Koeman heeft Ajax kampioen gemaakt met het materiaal van Adriaanse. Waarom zou hij dan niet AZ kampioen kunnen maken met het materiaal van Van Gaal?
Weer dat misverstand. Koeman heeft toen bepalende wijzigingen aangebracht en spelers belangrijk gemaakt die onder Adriaanse zaten te verpieteren of op een verkeerde plek speelden. Van Halst uit kleedkamer 2, Mido van linksbuiten naar de spitspositie. Verder talloze spelers laten doorbreken, zoals De Jong, Sneijder en Pienaar. Chivu aanvoerder gemaakt, Maxwell basisplaats gegeven. Diverse spelers hebben later aangegeven veel aan de lessen van Koeman gehad te hebben toen ze bij een echt topteam kwamen.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:58 schreef Pool het volgende:
Koeman heeft Ajax kampioen gemaakt met het materiaal van Adriaanse. Waarom zou hij dan niet AZ kampioen kunnen maken met het materiaal van Van Gaal?
Over drie jaar Feyenoord...mark my wordsquote:Op zondag 17 mei 2009 18:00 schreef vitessezuid113 het volgende:![]()
Na Vitesse , Ajax en PSV nu dus AZ wat een ..... is het toch ook
Dat had me een nog dommere keus geleken. Ik denk dat dat op zeker misgegaan was, terwijl ik niet uitsluit dat Koeman het het eerste jaar aardig zal doen.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nee, maar ze hadden ook Verbeek kunnen bellen,
Als je van Gaal hebt gehad, dan kunnen daar maar weinig trainers tegenop lijkt mij.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nee, maar ze hadden ook Verbeek kunnen bellen, of Neeskens, of gewoon Adriaanse proberen om te paaien.
Maar omdat Koeman openlijk zit te soliciteren op tv is dat natuurlijk lekker makkelijk. Nou ja, ze zullen het heus wel hebben uitgedacht, maar ik vraag me ten zeerste af wat de aantrekkingskracht van Koeman is als je net Van Gaal hebt gehad.
Dat klopt dan toch? Ik vind Koeman geen negatieve keuze hoor. Ik vind het ook positief dat hij uit de bestaande groep toen heeft gehaald wat er in zat. Alleen qua aankopen is het tot nu toe geen ster. Hij heeft de door Adriaanse gekochte poppetjes op de juiste plek gezet.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Weer dat misverstand. Koeman heeft toen bepalende wijzigingen aangebracht en spelers belangrijk gemaakt die onder Adriaanse zaten te verpieteren of op een verkeerde plek speelden. Van Halst uit kleedkamer 2, Mido van linksbuiten naar de spitspositie. Verder talloze spelers laten doorbreken, zoals De Jong, Sneijder en Pienaar. Chivu aanvoerder gemaakt, Maxwell basisplaats gegeven. Diverse spelers hebben later aangegeven veel aan de lessen van Koeman gehad te hebben toen ze bij een echt topteam kwamen.
Maar ja, hij werd kampioen dankzij Co. Want het is zo makkelijk met Ajax. Dat zagen we al vier jaar daarvoor en al vijf jaar daarna, maar goed...
quote:Op zondag 17 mei 2009 18:03 schreef Pritt het volgende:
De streekbus naar Alkmaar reed voorbij!
Ik weet eerlijk gezegd niet of die 3 trainers elkaar zover ontlopen.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nee, maar ze hadden ook Verbeek kunnen bellen, of Neeskens, of gewoon Adriaanse proberen om te paaien.
Leo Beenhakker kocht de spelers, Co niet. Bovendien waren het wezenlijke veranderingen die Ajax de titel opleverden. Doorgaan op dezelfde voet had toen echt niets opgeleverd.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:04 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat klopt dan toch? Ik vind Koeman geen negatieve keuze hoor. Ik vind het ook positief dat hij uit de bestaande groep toen heeft gehaald wat er in zat. Alleen qua aankopen is het tot nu toe geen ster. Hij heeft de door Adriaanse gekochte poppetjes op de juiste plek gezet.
En stopte dit keer niet in Amsterdamquote:Op zondag 17 mei 2009 18:03 schreef Pritt het volgende:
De intercity naar Alkmaar reed voorbij!
Daar denken ze bij Ajax, psv & Valencia anders heel anders overquote:Op zondag 17 mei 2009 18:17 schreef De_kromme het volgende:
Goede keuze van AZ. Koeman is gewoon een goede trainer.
Dat zal niet de schuld van Koeman zijn, Je vergeet wel dat AZ sinds CO een stijgende lijn heeft neergezet, net als Ajax zal er elke zomer het hele elftal leeg gekocht worden en dat betekent dat het weer moeilijk zal zijn om een goed team neer te zetten die de nieuwe verwachtingen waar gaat maken.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
AZ zal volgend seizoen onderin het linkerrijtje eindigen dus.
Bij ajax ookquote:Op zondag 17 mei 2009 18:18 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Daar denken ze bij Ajax, psv & Valencia anders heel anders over
Ik meen dat Ajax voor de laatste keer kampioen onder Koeman is geworden.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:18 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:24 schreef 43 het volgende:
AZ kunnen we nu al afschrijven voor het komende seizoen.
Bij Valencia wel ja. Maar bij Ajax en PSV niet. Daar heeft hij het gewoon goed gedaan.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:18 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Dat zie je dan toch een beetje verkeerd hoor. Zowel in Amsterdam als in Eindhoven zou er niemand op Koeman zitten wachten.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:28 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Bij Valencia wel ja. Maar bij Ajax en PSV niet. Daar heeft hij het gewoon goed gedaan.
Ik denk dat de motivatie een stuk groter is nu Louis weg is. En al helemaal als ze horen dat Koeman de nieuwe trainer wordt.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Als de spelersgroep van AZ intact blijft heb je aan Koeman een goede trainer.
Mochten er een stuk of 3 bepalende spelers wegvallen dan kan je wel gaan lachen.
Grappig zeg maar wat heeft Sno met Koeman te maken?quote:Op zondag 17 mei 2009 18:42 schreef cultheld het volgende:
Ik weet nog wel een paar goede opvolgers voor Dembele, Romero, Schaars en El Hamdaoui: Koevermans, Isaksson, Sno en Lazovic.
Het zijn typische Koeman aankopen; daarom. Isaksson is international, heeft ervaring en Koeman shopt graag bij oud-werkgevers. Sno haalt hij binnen voor de 'duelkracht' en 'Nederlandse inbreng' en over de andere twee aankopen hoeven we het denk ik niet te hebbenquote:Op zondag 17 mei 2009 18:45 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Grappig zeg maar wat hebben die laatste 2 met Koeman te maken?
Koeman is een resultaattrainer, geen opbouwtrainer. Niets voor Ajax dus.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:51 schreef Barca het volgende:
Denk dat veel Ajax-fans er nog spijt van gaan krijgen dat Koeman geen coach is geworden van Ajax.
AZ, gefeliciteerd!
Met de huidige spelersgroep van Ajax valt best resultaat te bereiken.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Koeman is een resultaattrainer, geen opbouwtrainer. Niets voor Ajax dus.
Nah.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:51 schreef Barca het volgende:
Denk dat veel Ajax-fans er nog spijt van gaan krijgen dat Koeman geen coach is geworden van Ajax.
AZ, gefeliciteerd!
Eensquote:Op zondag 17 mei 2009 17:46 schreef methodmich het volgende:
Ideale trainer voor een team dat er al grotendeels staat en voor de prijzen wil spelen, zo heeft hij tijdens zijn loopbaan wel bewezen. Opbouwwerk is in principe niet nodig, tenzij er veel spelers verkocht worden. Koeman is een resultaattrainer en in die zin heeft AZ geen slechte keuze gedaan denk ik.
Dan mag je er wel eerst een flinke dosis overwinnaarsmentaliteit in pompen.quote:Op zondag 17 mei 2009 18:58 schreef Barca het volgende:
[..]
Met de huidige spelersgroep van Ajax valt best resultaat te bereiken.
2002, 2004.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:03 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dan mag je er wel eerst een flinke dosis overwinnaarsmentaliteit in pompen.
Ik wens je veel succes met Koeman maar ik zou er maar niet veel van verwachten , schopt graag bij oude clubs ( ik weet nog wel een paar miskopen die dan kan doen ) , zal nog weleens op een conflict kunnen gaat uitlopen met Scheringa dat Koeman een speler wil en hij er niet voor wil betalen. dat het gaat om een aankoop ala Bob Peeters voor een paar miljoenquote:Op zondag 17 mei 2009 18:57 schreef fuckbuddy het volgende:
Ten eerste snap ik dat hoon gelach hier niet zo van de meeste Ajacieden. De afgelopen jaren hebben alle trainers gefaald in Amsterdam. Dus word er aangenomen dat dit meteen aan de trainer ligt.![]()
Nou ik wil het nog wel eens zien allemaal, ik vind het een prima trainer voor dit AZ.
Hij heeft met goed materiaal kampioenschappen gepakt.
Wie moet je dan? Verbeek? Brands? Houd op zeg.
En wie gaat Ajax presenteren? Momenteel bedankt iedereen voor Ajax namelijk...
Geen Manjester, Kicks en geen Jampions Leaguequote:
ja want Koeman heeft tot dusver alleen Ajax getraint?quote:Op zondag 17 mei 2009 18:57 schreef fuckbuddy het volgende:
Ten eerste snap ik dat hoon gelach hier niet zo van de meeste Ajacieden. De afgelopen jaren hebben alle trainers gefaald in Amsterdam. Dus word er aangenomen dat dit meteen aan de trainer ligt.![]()
klopt, maar altijd dankzij het goede opbouwwerk van zijn voorgangers (Adriaanse en Hiddink), falen van de concurrenten en met nikszeggend voetbal. het opbouwwerk is iig in orde, maar reken er maar niet op dat AZ hetzelfde zal blijven voetballen (nikszeggend voetbal). en dan moeten de concurrenten weer collectief falen ook.quote:Nou ik wil het nog wel eens zien allemaal, ik vind het een prima trainer voor dit AZ.
Hij heeft met goed materiaal kampioenschappen gepakt.
Adriaanse was de enige hoop voor AZ. met elke andere haalbare optie zal AZ het minder doen.quote:Wie moet je dan? Verbeek? Brands? Houd op zeg.
En wie gaat Ajax presenteren? Momenteel bedankt iedereen voor Ajax namelijk...
Je weet dat het al maanden niet grappig meer is, toch?quote:Op zondag 17 mei 2009 18:43 schreef Evert_ten_Napel het volgende:
hohohohohhoooooo Ronald Koeman het sneeuwvlokje uit Zaandam. Wat een spijkerharde verdediger was dat zeg. Een beer van een kerel achterin in Catelonie, bij Barcelona. En als trainer is het ook een baasje hoor. Goeie genade wat een verrassing. Dit komt aan als een mokerslag in Amsterdam. Als Scheringa het wil dan trekt hij gewoon zn checkboekje. En met Bruins Slot heb je een goeie uitzendkracht hoor. Die kan je om een boodschap sturen! En met die dekselse Stijn Schaars, de regisseur op het middenveld, heeft Koeman een plaagboef van de ergste orde in de selectie zitten. De beer is los in Alkmaar, het zal nog lang onrsutig blijven in de sjampions league.
Ja, maar die heeft niet de naam waar veel fans (nat) van dromen.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:22 schreef DJ_Ryow het volgende:
Adriaanse was de enige hoop voor AZ. met elke andere haalbare optie zal AZ het minder doen.
en wie Ajax gaat aanstellen is niet relevant in deze. staat wel vast natuurlijk dat het voor Ajax ook moeilijk wordt om een goeie te vinden. beter dan Ronald Koeman moet echter wel lukken. er zal toch vast wel ergens een coach zijn die een team BETER maakt en GEEN puinhoop achter laat?
Ik vond hem leukquote:Op zondag 17 mei 2009 18:43 schreef Evert_ten_Napel het volgende:
hohohohohhoooooo Ronald Koeman het sneeuwvlokje uit Zaandam. Wat een spijkerharde verdediger was dat zeg. Een beer van een kerel achterin in Catelonie, bij Barcelona. En als trainer is het ook een baasje hoor. Goeie genade wat een verrassing. Dit komt aan als een mokerslag in Amsterdam. Als Scheringa het wil dan trekt hij gewoon zn checkboekje. En met Bruins Slot heb je een goeie uitzendkracht hoor. Die kan je om een boodschap sturen! En met die dekselse Stijn Schaars, de regisseur op het middenveld, heeft Koeman een plaagboef van de ergste orde in de selectie zitten. De beer is los in Alkmaar, het zal nog lang onrsutig blijven in de sjampions league.
Ok, ik moet nageven, hoe hij Valencia eigenhandig naar de knoppen hielp dat seizoen en hoe hij het voor elkaar kreeg dat binnen enkele weken heel Valencia 'm liever vertrapt zag worden door een bende stieren.. is bijzonder knapquote:Op zondag 17 mei 2009 18:52 schreef TAV74 het volgende:
Koeman wordt echt onder gewaardeerd hier. Nee, hij heeft geen neus voor aankopen en ik vind hem geen opbouwtrainer, maar met een ploeg waar genoeg professionaliteit in zit presteert hij wel.
Als er bij AZ niet teveel spelers gaan lopen en als Koeman niet teveel alleen beslist over aankopen dan denk ik dat hij het gewoon goed gaat doen.
"Ben benieuwd hoe hij dit nu weer gaat managen" in het Duitsquote:Op zondag 17 mei 2009 19:01 schreef mcyodogg het volgende:
Nu hoop ik eigenlijk helemaal dat Bayern en AZ bij elkaar in de poule komen.
Volgend seizoen niet. Het seizoen erop welquote:Op zondag 17 mei 2009 18:24 schreef 43 het volgende:
AZ kunnen we nu al afschrijven voor het komende seizoen.
Dat zijn de mensen die alleen naar zijn 'erelijstje' kijken, en niet hebben gezien hoe dat tot stand is gekomen.quote:Op zondag 17 mei 2009 20:40 schreef GGMM het volgende:
Ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die Koeman ook gewoon een goede trainer vinden
Idd. Echt typisch Nederlands om Koeman meteen als totale loser neer te zetten omdat ie wat sullig overkomt. Intussen heeft ie met Ajax (op z'n laatste seizoen na) prima gepresteerd, Europees en nationaal, en bij PSV had ie ook gewoon 2 of meer landstitels gepakt als ie niet zo dom was om naar Spanje te gaan. Op de korte termijn een prima keuze van AZ, zolang je hem geen aankopen laat doen.quote:Op zondag 17 mei 2009 17:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 mei 2009 20:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen die alleen naar zijn 'erelijstje' kijken, en niet hebben gezien hoe dat tot stand is gekomen.
Je hoeft geen erelijst te hebben om een goede coach te zijn. Dan zouden er veel slechte trainers zijn.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:16 schreef Ritmo het volgende:
Hij heeft in elk geval een erelijst als hoofdcoach, in tegenstelling tot Van Bastenen Ten Cate
Een trainer die niets wint is geen goede trainer.quote:Op zondag 17 mei 2009 21:19 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je hoeft geen erelijst te hebben om een goede coach te zijn. Dan zouden er veel slechte trainers zijn.
Dan is Van Gaal tien jaar lang een slechte trainer geweest?quote:Op zondag 17 mei 2009 21:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Een trainer die niets wint is geen goede trainer.
Koeman is blijkbaar goed om op korte termijn resultaten te behalen. Een soort verlengstuk van een vertrekkende succes-coach. Maar na anderhalf a 2 jaar is dat uitgewerkt, vandaar ook z'n relatief korte contract. Slimme keuze van Scheringa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |