quote:Op zondag 17 mei 2009 12:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat is ook wel zo, en het lijkt me ook wel nuttig enzo maar mn hoofd staat er gewoon echt niet naarwaarom hebben ze niet ook gewoon van die cursussen in 1 avond, moet t allemaal gelijk 10 weken duren enzo
quote:Op zondag 17 mei 2009 12:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
had gister een goede dag (tot 21 uur ofzo, toen kreeg ik migraine), maar vandaag weer enorm beroerd....
en morgen, na een week vakantie, weer aan het werk en heb vroege dienst, ben wel bang dat ik dan ook zo beroerd ben...best zin in werken, maar als ik me zo voel als vandaag, dan wordt dat werken een hel....![]()
(en ik wil eigenlijk mijn werk pas inlichten NA mijn familie, dus moet nog 2 weken enorm hard voor mezelf gaan zijn denk ik....)
quote:Op zondag 17 mei 2009 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
de onze duurt volgens mij maar 6 weken en is op zaterdag van 12-14 uur. Echt heel veel zin heb ik er ook niet in, maar het lijkt me van de andere kant wel prettig om wat info te krijgen en advies over puffen en massage enzo. Ik ben ook wel blij dat schaap meegaat, dat ik niet alleen hoef.
gewoon het 06 nummer bellen hoor!quote:Op zondag 17 mei 2009 12:34 schreef Incantrix het volgende:
Hmpf, nou, inspreken kan niet en voor vragen die niet kunnen wachten tot het telefonisch spreekuur morgen om 14.00 uur is er een 06-nr. Ik wacht wel gewoon, en dan maar hopen dat ze morgenmiddag geen bevalling hebben tijdens het spreekuur..
Anders bel je de huisartsenpost? Daar kunnen ze ook je bloeddruk nameten hoor.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:34 schreef Incantrix het volgende:
Hmpf, nou, inspreken kan niet en voor vragen die niet kunnen wachten tot het telefonisch spreekuur morgen om 14.00 uur is er een 06-nr. Ik wacht wel gewoon, en dan maar hopen dat ze morgenmiddag geen bevalling hebben tijdens het spreekuur..
fijn dat je het hebt verteld. Wordt het vast wel makkelijker van en je kids begrijpen het vast wel als je je wat minder voelt. en wat ontzettend leuk dat ze ook zo blij zijn met het nieuws!!!quote:Op zondag 17 mei 2009 12:35 schreef Tan het volgende:
Heb je al gebeld Icantrix? Ik ben zelf ook niet zo'n beller, maar met dit soort zaken zou ik geen risico nemen.
Beessie Jen, wat balen dat je zo beroerd bent. Kun je wel een beetje slapen enzo?
Ik had gister toevallig een redelijk goede dag, maar vandaag ben ik weer zo beroerdHet is ook mede de reden dat we besloten hebben het de kinderen toch maar alvast te vertellen. Wat een opluchting nu ze het weten... hoef ik niet meer zo krampachtig te doen. De hoofdreden was mijn groeiende buik. Hij is nu zo dik, ik kan het zelfs met een wijde trui niet meer verbergen, tenzij ik voorover gebukt sta. Ik snap ook niet hoe het nu zo extreem snel kan groeien, vond bij Ayden al dat ik snel dik werd, maar zo dik als ik nu ben was ik toen pas met een week of 12 (en ik ben nu zes weken).
Ze waren in ieder geval heel erg blij, Jessai stond helemaal te springen van blijdschap. Maar ze vinden het allemaal supernieuws.
Voor mij is het nu ook wel lekker dat ik ook kan toegeven aan het me niet lekker voelen en desnoods een keer overdag op de bank gaan liggen of op bed of zo.
Nu hoop ik wel eens te meer dat het allemaal goed gaat, dat is de keerzijde van het al aan de kinderen vertellen, maar goed...
Ze is bij mij wel op de slaapkamer geweest om te zien wat voor bed ik dan had, omdat het niet op de standaard klossen kon.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:19 schreef Tan het volgende:
@innepin, ze komen toch niet je slaapkamer inspecteren?
Ja, en bij mij hebben ze me ingeschaald voor 'niet bv gevend' terwijl ik wel bv wil proberen, dus ik moet er nog even achteraan!quote:Op zondag 17 mei 2009 12:51 schreef Vicky het volgende:
Bij mij hebben ze de babykamer en mijn slaapkamer ook niet geinspecteerd, stond ook duidelijk in de brief die ik kreeg.. Ze kwam alleen voor de intake en om te kijken op hoeveel uu rik reht heb..
quote:Op zondag 17 mei 2009 13:16 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, over dat 'je hebt FOK' gesproken... Ik heb heel wat keren op mijn tong moeten bijten omdat ik vanaf hier al zo vreselijk veel wist en weet over allerlei scenario's die langs kwamen enzo.![]()
Maar ik wilde ook niet constant betweterig zijn. Heb me dus braaf gedragen.
Bij ons was het 'maar' 50 euro voor tien lessen, kom je ook wel overheen als je een keertje mist, als je kijkt hoeveel je voor de rest al uitgeeft.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:41 schreef Brighteyes het volgende:
(Althans, als het door je verzekering vergoed wordt, anders is het wel zonde van je geld natuurlijk.![]()
)
ja ze geven er hier eentje (wel een eind uit de richting nog maar goed) die me wel nuttig lijkt voor met zn twee. Als enige van alle cursussen. Die gaat elke les over iets anders en daar worden onderwerpen meegenomen als "De bevalling" (1 les dus.), borstvoeding, opvoeden, slapen van het kind, voedsel, veiligheid dat soort dingen. Dat lijkt mij persoonlijk veel nuttiger en handiger dan een pufclub. Ik geloof best dat het gezellig is enzo maar ik heb het idee dat het "nuttige" of informatieve gedeelte ook wel in 1 avond kan. (waarom hoeven de vaders anders maar 1 keer te komen?quote:Op zondag 17 mei 2009 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Incantrix gewoon even dat 06-nummer bellen!
Tan fijn dat de kinderen het weten en zo blij waren!
Over die cursus: geven ze geen andere cursussen bij jou, huup? Wij hebben even gezocht, en kwamen toen bij deze uit. Vrienden hadden verteld dat zij ook iets van Samen Bevallen hadden gedaan en dat ze dat heel fijn hadden gevonden. Ook omdat vriendlief dan iets meer wist, en ze dus ook echt samen naar de bevalling toeleefden. En samen onthoud je dingen toch beter, misschien.
hier is de normale pufclub 90 euro. En persoonlijk zit ik niet enorm ruim in mn geld kutautoquote:Op zondag 17 mei 2009 13:18 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Bij ons was het 'maar' 50 euro voor tien lessen, kom je ook wel overheen als je een keertje mist, als je kijkt hoeveel je voor de rest al uitgeeft.
Ach, als het zo ver is dan herinner je je wel hoe je moet puffen hoorquote:[b]Op zondag 17 mei 2009 12:47 schreef tessie het volgende:
En ik vind zo´n cursus samen ook een stuk fijner. Mijn geheugen is echt zo prut, ik denk dat als ik weeen heb, het sowieso dan allemaal niet meer weet. Dan is het wel handig dat mijn Lief het nog wel weet en het ff kan uitleggen/voordoen enzo
I
Nou ja, het is meer die honderden kennisen die je hebt: 'een kennis van mij had dat ook en bij haar zus en zo... 'quote:Op zondag 17 mei 2009 13:18 schreef innepin het volgende:
[..]BE toch, ik zie het helemaal voor me. "Jamaar juuhuuf, op Fok! zeggen ze..."
Hoe tel jij dan?quote:Op zondag 17 mei 2009 13:19 schreef Linda2205 het volgende:
Hier 22 weken en 3 dagen. Nog 3 daagjes en dan nog maar 100 te gaan!
Huh? Als ik daarop klik, in de OP moet ze nog 123 dagen.quote:Op zondag 17 mei 2009 13:32 schreef Linda2205 het volgende:
Maar...dat staat in Mefke's teller...en die hou ik altijd aan omdat die net zo ver isStom...ik wil ook nog maar 100 dagen
![]()
Ben ik nou echt zo scheel of hebben jullie stiekem in de laatste minuut die teller veranderd?quote:Op zondag 17 mei 2009 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Huh? Als ik daarop klik, in de OP moet ze nog 123 dagen.
Nog even geduld dus.Die mijlpaal komt echt wel hoor!
quote:Op zondag 17 mei 2009 13:36 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ben ik nou echt zo scheel of hebben jullie stiekem in de laatste minuut die teller veranderd?Ik kijk namelijk best vaak op haar teller en ik ga er al een week vanuit dat mn 100 dagen mijlpaal er aan zat te komen
![]()
Graag...en een dubbel feestje als het echt zo ver is, om m'n teleurstelling van de eerste valse mijlpaal weg te vierenquote:
Zelfs als dat hier het geval zou zijn zou ik het nog niet zeggen...vriendlief denkt sowieso teveel aan de baby ivm pijn doen enzoquote:Op zondag 17 mei 2009 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Bij mij staat de boel alleen strak na het klaarkomen idd.
En stiekem vind ik dat best leuk.Kan ik namelijk echt precies dat kleine ventje voelen liggen. Zo'n mooi bolleke in mijn buik.
Hehe, de mijne heeft ernstig geklaagd tijdens mijn eerste 12 weken (die voor mij te vergelijken waren met een winterslaap) en nu durftie niet meer omdattie bang is de baby pijn te doen. Miss moet je een weekje weg? Ik was vorige week in NL en hij bleef hier, en sindsdien vragen ze op zn werk waaromie er zo moe uit zietquote:Op zondag 17 mei 2009 14:44 schreef McLaura het volgende:
@ de rest : wat een mazzelaars, gewoon nog sexen. Als ik een keer wel wil, wil mijn man niet, en zo komt het dat we het sinds november al 4 keer gedaan hebben......
Dat doe ik ookquote:Op zondag 17 mei 2009 13:57 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Zelfs als dat hier het geval zou zijn zou ik het nog niet zeggen...vriendlief denkt sowieso teveel aan de baby ivm pijn doen enzoMaar wel leuk voor stinkie, BE, verplichte seks omdat de baby dan beter te voelen is
Nou, hij vindt het een raar idee zijn piemel ergens in te steken waar zijn zoon zit. Begrijpelijk, maar ik vind het niet logisch.....quote:Op zondag 17 mei 2009 14:51 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Hehe, de mijne heeft ernstig geklaagd tijdens mijn eerste 12 weken (die voor mij te vergelijken waren met een winterslaap) en nu durftie niet meer omdattie bang is de baby pijn te doen. Miss moet je een weekje weg? Ik was vorige week in NL en hij bleef hier, en sindsdien vragen ze op zn werk waaromie er zo moe uit zietVoor die tijd kreegie meeeer dan genoeg slaap...en ik ook trouwens
![]()
En zeg maar tegen je vent: zin moet je maken
Misschien vindt ie het wel een rete-irritant geluid.quote:Op zondag 17 mei 2009 15:09 schreef Linda2205 het volgende:
Ik heb trouwens een Pip-muziekdoosje gekocht en als ik die 's avonds aan doe en op mn buik leg wordt er ook altijd hevig tegenaan geschopt en geduwt
Nee, weet ikquote:Op zondag 17 mei 2009 15:06 schreef Linda2205 het volgende:
Jamaar...Laura...ik heb eiks geen argument, hij heeft ergens wel een beetje gelijkIk zeg ook altijd tegen vriendlief dat het maar goed is dattie geen zin meer heeft op het moment dat de baby door zn hoofd schiet...beter dan alsie daardoor alleen maar meer zin krijgt
![]()
En Brooklynn, niks ten nadele van uw voortplantingsorganen, maar je kan er echt niet bij
Haha, dat is wel een goeiequote:Op zondag 17 mei 2009 15:06 schreef Linda2205 het volgende:
Jamaar...Laura...ik heb eiks geen argument, hij heeft ergens wel een beetje gelijkIk zeg ook altijd tegen vriendlief dat het maar goed is dattie geen zin meer heeft op het moment dat de baby door zn hoofd schiet...beter dan alsie daardoor alleen maar meer zin krijgt
![]()
Gister zei die heel trots: Ik heb nog helemaal niet aan de baby gedacht!quote:
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:14 schreef Linda2205 het volgende:
Ik wil geen seks met jou...knieen in buiken...Hoe krijg je dat voor elkaar? hehe! Enne, voorzichtig zijn kan natuurlijk nooit kwaad!
Meestal voel ik in de rechterkant van mijn buik iets onder navelhoogte een hard koppie (vooral als ik ga zitten) en dan voel ik de voetjes links of linksonder trappelen. Soms schuurt ie echt met zijn billen en rug tegen de voorkant van mijn baarmoeder en dan wordt mijn buik daar ook harderquote:Op zondag 17 mei 2009 15:09 schreef Linda2205 het volgende:
Oeh, Rocka, leg eens uit hoe je dat voelt? Ik voel wel steeds schopjes enzo, de hele dag, maar echt weten hoe die ligt snap ik nog niet echt...
Ik heb trouwens een Pip-muziekdoosje gekocht en als ik die 's avonds aan doe en op mn buik leg wordt er ook altijd hevig tegenaan geschopt en geduwt
Beter dan seks? Wat dan?quote:Op zondag 17 mei 2009 16:27 schreef Linda2205 het volgende:
Innepin, je moet wat hah, bij gebrek aan beter![]()
Ja ik voel eigenlijk alleen maar beneden geschop. Nooit boven mn navel, en 80% van de tijd zo in de buurt van mn schaambot ongeveer daar. Dat gevoel als ze beneden schopt dan schopt ze echt tegen mn baarmoedermond aanquote:Op zondag 17 mei 2009 16:27 schreef Linda2205 het volgende:
Huup, doet die van jou ook af en toe naar beneden schoppen? Ik krijg af en toe echt zo'n soort van golf daar beneden langskomen zeg maar...
Marlies, fijn dat je weer thuis bent. Jammer dat je Joep in het ziekenhuis moet laten! Weet je al iets over wanneer hij naar huis kan?
Innepin, je moet wat hah, bij gebrek aan beter![]()
Neenee, praten erover is beter dan helemaal niks krijgen. Maar dat ken jij natuurlijk nietquote:
quote:Op zondag 17 mei 2009 16:31 schreef huuphuup het volgende:
Het voelt serieus alsof er ieder moment een voetje naar buiten kan komen
quote:Op zondag 17 mei 2009 16:35 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Neenee, praten erover is beter dan helemaal niks krijgen. Maar dat ken jij natuurlijk niet
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:15 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Gister zei die heel trots: Ik heb nog helemaal niet aan de baby gedacht!Ow, maar nu wel...zullen we gaan slapen?
Ik las gister het baby-boek dat ik van m'n moeder kreeg...."Sommige mensen hebben 2 weken na de geboorte al weer seks. Meeste stellen moeten echter rekenen op een pauze die 6 maanden tot een jaar kan aanhouden." En bedankt voor de waarschuwing, mooi niet dusquote:Op zondag 17 mei 2009 17:19 schreef McLaura het volgende:
[..]
En ach, dat sexleven van ons komt ooit wel weer op peil denk ik. Alleen vast niet de komende 10 weken
No way, ik wil er zelf maar één!quote:Op zondag 17 mei 2009 17:49 schreef Linda2205 het volgende:
En Laura, gooi het excuus van een broertje of zusje voor je beeb erin, dan moettie wel
De mazzelaarquote:Op zondag 17 mei 2009 16:35 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Neenee, praten erover is beter dan helemaal niks krijgen. Maar dat ken jij natuurlijk niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |