abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 12:13:22 #1
5428 crew  miss_sly
pi_69113183
Zwangerschap en geboorte deel 485

as. papa's en mama's

20 mei 2009: Roonaan en Lief (meisje)
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009: Memmel (jongen)
31 mei 2009: Vicky (meisje)
06 juni 2009: Mammamia (jongen)
13 juni 2009: TheFrankey (papa)
21 juni 2009: tessie (jongen)
24 juni 2009: MamaNik ( )
03 juli 2009: mikoxx ( )
03 juli 2009: MeNicole
11 juli 2009: Jeetjejom
14 juli 2009: Flower-Ti-Amo
25 juli 2009: Innepin
28 juli 2009: McLaura (jongen)
*** 31 juli 2009: miss_sly en het_fokschaap *** (meisje)
31 juli 2009: Nijna
09 augustus 2009: _Bar_
12 augustus 2009: Sjotime en Quinny
16 augustus 2009: Chan (jongen)
18 augustus 2009: huuphuup (meisje)
*** 19 augustus 2009: Brighteyes en Stinkie *** (jongen)
21 augustus 2009: Kersjes (jongen)
24 augustus 2009: Poppedein (meisje)
*** 25 augustus 2009: DuchessX en Juup© *** (meisje)
25 augustus 2009: SilkTie (papa, )
25 augustus 2009: hi_flyer & bromfly_er
30 augustus 2009: Murp (papa)
15 september 2009: Stiemie
17 september 2009: Linda2205
17 september 2009: mefke79
17 september 2009: Ca.ra
20 september 2009: Ssserpente (meisje)
22 september 2009: XXXKarinXXX
25 september 2009: Rekkie (papa)
28 september 2009: Takkembah (meisje)
03 oktober 2009: RockabeIIa (rocker )
07 oktober 2009: Xenia (meisje)
09 oktober 2009: Sorbootje
10 oktober 2009: het-is-mij
12 oktober 2009: Martine1984
16 oktober 2009: Sproet-je
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert
03 november 2009: Twinkly
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup
29 november 2009: Poppejans
04 december 2009: Incantrix
05 december 2009: Guuzewuus
15 december 2009: Bumbaloe
22 december 2009: Lijnloos
30 december 2009: Vlindur

2010

01 januari 2010: Beessie-Jen
07 januari 2010: Tan
10 januari 2010: Faja-lobi

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 12:15:42 #2
5428 crew  miss_sly
pi_69113246
Laatste posts:
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat is ook wel zo, en het lijkt me ook wel nuttig enzo maar mn hoofd staat er gewoon echt niet naar waarom hebben ze niet ook gewoon van die cursussen in 1 avond, moet t allemaal gelijk 10 weken duren enzo
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
had gister een goede dag (tot 21 uur ofzo, toen kreeg ik migraine), maar vandaag weer enorm beroerd....
en morgen, na een week vakantie, weer aan het werk en heb vroege dienst, ben wel bang dat ik dan ook zo beroerd ben...best zin in werken, maar als ik me zo voel als vandaag, dan wordt dat werken een hel....

(en ik wil eigenlijk mijn werk pas inlichten NA mijn familie, dus moet nog 2 weken enorm hard voor mezelf gaan zijn denk ik....)
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

de onze duurt volgens mij maar 6 weken en is op zaterdag van 12-14 uur. Echt heel veel zin heb ik er ook niet in, maar het lijkt me van de andere kant wel prettig om wat info te krijgen en advies over puffen en massage enzo. Ik ben ook wel blij dat schaap meegaat, dat ik niet alleen hoef.
  zondag 17 mei 2009 @ 12:16:04 #3
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_69113260
Ghi, en toen postte ik mijn reactie en was het topic ineens op slot

In de ctrl+c:

Welkom, Nieuwe User, en heel erg gefeliciteerd! Ik zou idd ook denken dat je verder bent dan hetgeen de VK nu aanhoud, idd toch nog even bellen misschien

En ja hoor, ik ben dus gezellig nog even tegen de vlakte gegaan zo'n uurtje geleden. Heel naar, ben zo uit mijn bureaustoel gevallen. Werd wakker met mijn lief naast me, die behoorlijk is geschrokken en ik weet ff niet wat ik ermee moet. Nadien had ik allemaal witte vlekken op mijn armen en benen, dat zou duiden op iets met de doorbloeding denk ik? Ik weet eigenlijk niet of ik nu de verloskundige zou moeten bellen ofzo :S

Ennuhm, nog zoiets: hoe heet zo'n pufcursus nu eigenlijk écht? Ik heb me opgegeven voor yoga, maar dat is iets anders denk ik?
3!
pi_69113346
Oh ja dat vergat ik helemaal, gefeliciteerd Nieuwe User!

Incantrix, wat naar zeg! Ik zou als ik jou was wel even je VK bellen hoor...
En pufcursus/pufclub heet volgens mij gewoon zwangerschapscursus, en daar heb je verschillende soorten voor, ook zwangerschapsyoga dus. Ik doe de cursus Bevallen doe je samen.

Huup, als je geen cursus wil doen, hoeft dat toch niet joh. Ik heb niet het idee dat we heel veel leren. Het is heel veel herhalen. Heb je niemand die je gewoon even die ademhalingsdingen uit kan leggen / voor kan doen? Volgens mij is dat het belangrijkste... Wij doen dat tenminste elke week weer bij de pufclub.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69113353
Incantrix kijk je wel uit
ja zeker de vk bellen, wat het is weet ik niet maar voor dit soort dingen kun en moet je wel echt gewoon bellen hoor!

Pufcursussen heb je in allerlei soorten enzo. Van Yoga tot Mensendieck en weet ik het wat. De meer algemene heten volgens mij gewoon zwangerschapscursus?

@Miss_sly ja bij ons duurt de meest algemene normale cursus dus 10 weken, 9 lessen voor de bevalling, 1 erna. Partners mogen niet mee het is de bedoeling dat die op les 9 ofzo komen naar een speciale partneravond.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_69113591
Ik heb me ook nog nergens voor opgegeven, Huup. Weet niet wanneer die cursussen bij ons in de buurt gegeven worden, maar zie er echt tegenop om op een doordeweekse avond van half negen tot half tien oid in een gymzaaltje te zitten puffen.

Maar aan de andere kant lijkt het me wel een fijne voorbereiding. Zodat ik iig een beetje weet wat me te wachten staat en hoe ik straks m'n weeen het beste kan opvangen. Ook lijkt het me fijn voor N., zodat ie straks weet hoe ie mij wat kan helpen en zich zo iets minder langs de zijlijn voelt staan.
  zondag 17 mei 2009 @ 12:27:38 #7
95408 Incantrix
pi_69113603
Ok, toch maar even bellen dus, dank jullie wel Ik kijk wel uit hoor, hang nu een beetje in halve ligstand op de bank en als ik naar het toilet moet ofzo gaat lief even met me mee. Voel me wel echt slap nu, dus ga zo maar eens inspreken bij de VK..

Ohja, zwangerschapscursus, die heb ik ook wel eens zien staan idd.. Nouja, nog maar eens kijken binnenkort
3!
pi_69113729
Ik vind de pufclub wel heel gezellig, het is ook voor een groot gedeelte gewoon kletsen met elkaar over zwangerschap. En het uurtje is zo voorbij vind ik altijd. Maar ja, ik weet niet wat ik precies had verwacht te leren, maar wat we tot nu toe geleerd hebben vind ik echt niet zoveel. Dat puffen ja, maar dat had ik vast ook wel op youtube ofzo op kunnen zoeken En de massagetips en tips voor houdingen enzo, ja, ik vraag me af of je dat op het moment dat je echt weeen hebt ook wel gaat gebruiken, maar het is wel fijn om in elk geval te weten vind ik. Ik ben toch wel blij dat we elke week gaan. Maar als je het niets vind, mis je volgens mij echt niet zoveel hoor.
pi_69113741
Jeetje Icantrix, dat is ff schrikken..
en idd de vk ff bellen.. better safe than sorry!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 17 mei 2009 @ 12:34:51 #10
95408 Incantrix
pi_69113814
Hmpf, nou, inspreken kan niet en voor vragen die niet kunnen wachten tot het telefonisch spreekuur morgen om 14.00 uur is er een 06-nr. Ik wacht wel gewoon, en dan maar hopen dat ze morgenmiddag geen bevalling hebben tijdens het spreekuur..
3!
  zondag 17 mei 2009 @ 12:35:01 #11
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69113821
Heb je al gebeld Icantrix? Ik ben zelf ook niet zo'n beller, maar met dit soort zaken zou ik geen risico nemen.

Beessie Jen, wat balen dat je zo beroerd bent. Kun je wel een beetje slapen enzo?

Ik had gister toevallig een redelijk goede dag, maar vandaag ben ik weer zo beroerd Het is ook mede de reden dat we besloten hebben het de kinderen toch maar alvast te vertellen. Wat een opluchting nu ze het weten... hoef ik niet meer zo krampachtig te doen. De hoofdreden was mijn groeiende buik. Hij is nu zo dik, ik kan het zelfs met een wijde trui niet meer verbergen, tenzij ik voorover gebukt sta. Ik snap ook niet hoe het nu zo extreem snel kan groeien, vond bij Ayden al dat ik snel dik werd, maar zo dik als ik nu ben was ik toen pas met een week of 12 (en ik ben nu zes weken).
Ze waren in ieder geval heel erg blij, Jessai stond helemaal te springen van blijdschap. Maar ze vinden het allemaal supernieuws.

Voor mij is het nu ook wel lekker dat ik ook kan toegeven aan het me niet lekker voelen en desnoods een keer overdag op de bank gaan liggen of op bed of zo.
Nu hoop ik wel eens te meer dat het allemaal goed gaat, dat is de keerzijde van het al aan de kinderen vertellen, maar goed...
pi_69113839
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:34 schreef Incantrix het volgende:
Hmpf, nou, inspreken kan niet en voor vragen die niet kunnen wachten tot het telefonisch spreekuur morgen om 14.00 uur is er een 06-nr. Ik wacht wel gewoon, en dan maar hopen dat ze morgenmiddag geen bevalling hebben tijdens het spreekuur..
gewoon het 06 nummer bellen hoor!

Tan, fijn dat de kindren zo reageerde!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 17 mei 2009 @ 12:39:54 #13
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_69113967
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:34 schreef Incantrix het volgende:
Anders bel je de huisartsenpost? Daar kunnen ze ook je bloeddruk nameten hoor.
  zondag 17 mei 2009 @ 12:40:09 #14
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_69113981
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:35 schreef Tan het volgende:
Heb je al gebeld Icantrix? Ik ben zelf ook niet zo'n beller, maar met dit soort zaken zou ik geen risico nemen.

Beessie Jen, wat balen dat je zo beroerd bent. Kun je wel een beetje slapen enzo?

Ik had gister toevallig een redelijk goede dag, maar vandaag ben ik weer zo beroerd Het is ook mede de reden dat we besloten hebben het de kinderen toch maar alvast te vertellen. Wat een opluchting nu ze het weten... hoef ik niet meer zo krampachtig te doen. De hoofdreden was mijn groeiende buik. Hij is nu zo dik, ik kan het zelfs met een wijde trui niet meer verbergen, tenzij ik voorover gebukt sta. Ik snap ook niet hoe het nu zo extreem snel kan groeien, vond bij Ayden al dat ik snel dik werd, maar zo dik als ik nu ben was ik toen pas met een week of 12 (en ik ben nu zes weken).
Ze waren in ieder geval heel erg blij, Jessai stond helemaal te springen van blijdschap. Maar ze vinden het allemaal supernieuws.

Voor mij is het nu ook wel lekker dat ik ook kan toegeven aan het me niet lekker voelen en desnoods een keer overdag op de bank gaan liggen of op bed of zo.
Nu hoop ik wel eens te meer dat het allemaal goed gaat, dat is de keerzijde van het al aan de kinderen vertellen, maar goed...
fijn dat je het hebt verteld. Wordt het vast wel makkelijker van en je kids begrijpen het vast wel als je je wat minder voelt. en wat ontzettend leuk dat ze ook zo blij zijn met het nieuws!!!

Ik had gister dus ook een betere dag, maar vandaag wil het helemaal niet....

ik ben wel erg benieuwd naar je buik eigenlijk.. is er kans op een foto? ben wel benieuwd naar het verschil met 2 weken geleden?
zal die van mij zo ook eens gaan inspecteren in de spiegel...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 17 mei 2009 @ 12:41:24 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69114013
Tan, wat fijn dat je het hebt verteld en dat ze zo positief reageerden! Nu kan je idd wat makkelijker toegeven aan dingen.
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:19 schreef Tan het volgende:
@innepin, ze komen toch niet je slaapkamer inspecteren?
Ze is bij mij wel op de slaapkamer geweest om te zien wat voor bed ik dan had, omdat het niet op de standaard klossen kon.

Huup, je zegt dat het je wel nuttig lijkt maar dat je niet weet of je er de puf voor hebt, waarom geef je je niet gewoon op en ga je een keertje kijken, als het idd niks is dan ga je gewoon niet meer.
(Althans, als het door je verzekering vergoed wordt, anders is het wel zonde van je geld natuurlijk. )

Bij ons is het een x-aantal lessen ervoor en dan nog 4 of 5 erna, het heet dan ook gezond en fit rondom de bevalling oid. Dus de lessen erna zijn om je weer een beetje op te krikken met wat simpele oefeningetjes enzo. Maar wel pas ook 5-6 weken na de bevalling.
  Moderator zondag 17 mei 2009 @ 12:43:12 #16
5428 crew  miss_sly
pi_69114066
Incantrix gewoon even dat 06-nummer bellen!

Tan fijn dat de kinderen het weten en zo blij waren!

Over die cursus: geven ze geen andere cursussen bij jou, huup? Wij hebben even gezocht, en kwamen toen bij deze uit. Vrienden hadden verteld dat zij ook iets van Samen Bevallen hadden gedaan en dat ze dat heel fijn hadden gevonden. Ook omdat vriendlief dan iets meer wist, en ze dus ook echt samen naar de bevalling toeleefden. En samen onthoud je dingen toch beter, misschien.
pi_69114219
Huup, ik heb zwangerschapsyoga gedaan, en er echt veel aan gehad tijdens de weeen. Waar ik zat is echt niet zweverig ofzo, ontzettend leuke, aardige vrouw! En er is 1x per maand een partneravond. Volgens mij heeft KP daar ook yoga-dingen gedaan.
PM maar even als je interesse hebt! (weet dat het voor jou ver weg is, (in de buurt van DH CS) maar toch)
pi_69114223
Ik zou ook gewoon ff dat 06nr bellen hoor Incantrix.

En ik vind zo´n cursus samen ook een stuk fijner. Mijn geheugen is echt zo prut, ik denk dat als ik weeen heb, het sowieso dan allemaal niet meer weet. Dan is het wel handig dat mijn Lief het nog wel weet en het ff kan uitleggen/voordoen enzo

Ik had trouwens vannacht steeds last van buikkrampjes enzo. Was echt bang dat ik weeen zou gaan krijgen Pas om een uur of 4 ben ik in slaap gevallen Nu voelt het gewoon als beetje menstruatiekrampjes, maar dat heb ik wel vaker, dus dat is niet eng meer gelukkig.

Tan, fijn dat je het toch verteld hebt en dat je kids zo leuk reageerden! Lijkt me wel fijn dat je het nu niet meer hoeft te verbergen.
pi_69114248
Idd gewoon het 06-nr bellen, Icantrix! Vind dit reden genoeg!

Fijn dat je het verteld hebt, Tan! Ben ook erg benieuwd naar je buik!

Vandaag precies 22 weken!
pi_69114255
Ik heb bij Amber ook Yoga gedaan, vond het leuk om te doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 17 mei 2009 @ 12:50:01 #21
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69114292
grappig, hadden net de schoonfam even aan de telefoon, en die vroegen hoe ver het met de kinderkamer stond, dus wij dat verteld.
hun ja maar dan moet je nu echt wel gaan opschieten want met 7 maanden komen ze inspecteren.

blijft wel gezellig dit soort reacties.
Hier is toendertijd niemand boven geweest, laat staan gekeken heeft wat we allemaal al hadden.
maak me er echt nog niet druk om.

Hier trouwens een steeds drukker lijkende kleine doet me wel goed, zeker in de combi daarnet in het kamertje bezig zijn, en dan je kleintje voelen

strakjes nog even de stad in voor nog wat spullen, en dan op het gemakje verder rommelen daar.

Icantrix gewoon bellen en anders zoals Tan al aangaf de hap even bellen
Tan wat leuk dat ze allemaal zo enthousiast reageren op hun toekomstige brusje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69114349
Bij mij hebben ze de babykamer en mijn slaapkamer ook niet geinspecteerd, stond ook duidelijk in de brief die ik kreeg.. Ze kwam alleen voor de intake en om te kijken op hoeveel uu rik reht heb..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 17 mei 2009 @ 13:06:10 #23
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69114753
idd vicky dat had ik ook, over de uren waar ik recht op had, en wat ik kon gaan verwachten.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69114867
Ik begin de 25ste met zwangerschapscursus. Harold mag 1 keer mee, de 8ste keer ofzo.

Kan er hier ook een klaagmaarraaktopic komen.... ik ben joepieindegloriaeindelijkzwanger maar niet alles gaat makkelijk meer.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_69114907
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:51 schreef Vicky het volgende:
Bij mij hebben ze de babykamer en mijn slaapkamer ook niet geinspecteerd, stond ook duidelijk in de brief die ik kreeg.. Ze kwam alleen voor de intake en om te kijken op hoeveel uu rik reht heb..
Ja, en bij mij hebben ze me ingeschaald voor 'niet bv gevend' terwijl ik wel bv wil proberen, dus ik moet er nog even achteraan!
Onder het mom van 'spijkers met koppen' heb ik de consulente direct maar even hierover gemaild
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')