En, welke winst had u dit jaar willen hebben heer SeLang?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:24 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me echt af wat voor zin die cijfers van banken eigenlijk nog hebben met al die rare boekhoudregels tegenwoordig. Je kunt zo'n beetje elke winst fabriceren die je wilt hebben om de bonus te maximaliseren.
Moah, je kunt altijd uit de boeken halen waar ze vaak de winst vandaan halen. Dat de meeste mensen hier niet de moeite voor willen nemen is toch wat anders. Het is meer dat het feit dat accounting vaak berust op verscheidene principes en dat banken daar verschillende methodes van gebruiken ( die in wezen het zelfde moeten aantonen maar dat doen ze natuurlijk nietquote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:24 schreef SeLang het volgende:
Ik vraag me echt af wat voor zin die cijfers van banken eigenlijk nog hebben met al die rare boekhoudregels tegenwoordig. Je kunt zo'n beetje elke winst fabriceren die je wilt hebben om de bonus te maximaliseren.
Dat is toch lastig nu banken zelf mogen bepalen welke waarde ze op een bepaalde assets plakken. Dingen die $0,20 waard zijn mogen ze voor $1,00 in de boeken houden. Hoe moet een buitenstaander weten wat die dingen werkelijk waard zijn? Zo'n bank kan dus lekker winsten rapporteren terwijl er in werkelijkheid miljarden worden verloren.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moah, je kunt altijd uit de boeken halen waar ze vaak de winst vandaan halen. Dat de meeste mensen hier niet de moeite voor willen nemen is toch wat anders. Het is meer dat het feit dat accounting vaak berust op verscheidene principes en dat banken daar verschillende methodes van gebruiken ( die in wezen het zelfde moeten aantonen maar dat doen ze natuurlijk niet)
Merkelquote:Op woensdag 3 juni 2009 15:25 schreef pberends het volgende:
Merkel haalt uit naar de Fed, BoE en ECB
Mooie opvolgster van Trichet dit.
Om dezelfde reden worden in de VS veel achterstallige huiseigenaren nog niet door de bank uit hun huis gezet. Dat is geen liefdadigheid, maar een gevolg van het feit dat als een bank zo'n onderpand verkoopt, ze ineens de werkelijke opbrengst in de boeken moeten zetten, in plaats van de destijds getaxeerde waarde. Op zulke afschrijvingen zitten ze niet te wachtenquote:Op woensdag 3 juni 2009 01:44 schreef SeLang het volgende:
Dat is toch lastig nu banken zelf mogen bepalen welke waarde ze op een bepaalde assets plakken. Dingen die $0,20 waard zijn mogen ze voor $1,00 in de boeken houden.
Hoewel ik het wat dit betreft 100% eens ben met Merkel heeft ze gewoon dr bek te houden over monetair beleid, net als alle andere politici. Al vind ik het natuurlijk wel leuk dat ze op deze manier een tegengewicht biedt aan andere politici die hun bek niet houden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:25 schreef pberends het volgende:
Merkel haalt uit naar de Fed, BoE en ECB
Mooie opvolgster van Trichet dit.
Als het monetaire beleid dermate achterlijk is dat het de stabiliteit van het land in gevaar brengt (zoals nu dus...) mag ze er van mij best iets over zeggen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoewel ik het wat dit betreft 100% eens ben met Merkel heeft ze gewoon dr bek te houden over monetair beleid, net als alle andere politici. Al vind ik het natuurlijk wel leuk dat ze op deze manier een tegengewicht biedt aan andere politici die hun bek niet houden.
Waarom moet Merkel daar haar mond over houden? Ze mag toch zeggen wat ze vindt...alleen moet de ECB e.d. zich daar gewoon niets van aantrekken en een eigen koers blijven varen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoewel ik het wat dit betreft 100% eens ben met Merkel heeft ze gewoon dr bek te houden over monetair beleid, net als alle andere politici. Al vind ik het natuurlijk wel leuk dat ze op deze manier een tegengewicht biedt aan andere politici die hun bek niet houden.
Valt me uberhaupt mee dat het ECB niet zo extreem politiek is. In de VS zit Obama gewoon bij Bernanke op schoot samen met Geithner. Lekker onafhankelijk.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
quote:Schwarzenegger says day of reckoning is here
The state wallet is empty. The bank closed. Credit has dried up, Gov. Arnold Schwarzenegger told lawmakers in a special Tuesday morning address at the Capitol. “California’s day of reckoning is here,” he said. With no action, the state could run out of cash in 14 days. Three months after the state budget was approved, California faces a $24 billion deficit.
Schwarzenegger has already proposed massive cuts to education, health care and prisons. Now he’s looking for structural reform to make government more efficient and stretch taxpayer dollars. He’s asked the State Board of Education, for example, to make textbooks available in digital formats — a move that could save millions. In 2004, the governor talked about blowing up boxes and consolidating agencies, but the initiatives never gained traction.
They’re back
Schwarzenegger is proposing once again to eliminate and consolidate more than a dozen state departments, boards and commissions. This includes the Waste Management Board, the Court Reporters Board, the Department of Boating and Waterways and the Inspection and Maintenance Review Committee.
Earlier this year, the state began consolidating information technology departments.
Now Schwarzenegger wants to consolidate departments that oversee financial institutions and merge tax collection operations. In July, state leaders will receive recommendations on how to modernize the tax code. “This will be a tremendous opportunity to make our revenues more reliable and less volatile and help the state avoid the boom and bust budgets that have brought us here today,” Schwarzenegger told lawmakers.
It’s not going to happen in 14 days, he said. But it could happen before the Legislature adjourns for summer recess on July 17.
Hear hear!quote:Bernanke: VS moet begrotingstekort aanpakken
Bernanke maakt zich zorgen om het begrotingstekort van de VS.
Vergrijzingslasten
De VS moeten beginnen met het aanpakken van het tekort op de begroting van de overheid. Anders dreigt Amerika in de toekomst te worden opgezadeld met vergrijzingslasten die het niet kan betalen.
Vertrouwen
Deze waarschuwing uitte de Amerikaanse centralebankpresident Ben Bernanke woensdag tegenover een begrotingscommissie van het Huis van Afgevaardigden. Volgens de bankpresident is het werken aan herstel van begrotingsevenwicht noodzakelijk om het vertrouwen van de financiële markten te houden.
Tekort 1,84 biljoen
Het begrotingstekort van de Amerikaanse overheid is sterk opgelopen door de steun aan de financiële sector en de stimuleringsplannen voor de economie. Dit jaar loopt het begrotingstekort op naar 1,84 biljoen dollar. Voor 2010 is een tekort van bijna 1,26 biljoen dollar voorzien.
Onhoudbaar
Economen hebben al gewaarschuwd dat het huidige begrotingsbeleid van de VS onhoudbaar is. Washington kan daardoor zijn kredietwaardigheid verliezen, met desastreuze gevolgen voor de Amerikaanse dollar en de wereldeconomie.
© RTLZ.nl
Je kunt lachen om al die aluminiumhoedjes met hun enslavement theorietjes over de banken. Maar het begint er nu toch echt alle schijn van te krijgen dat de gewone burger de rest van z'n leven krom kan liggen en voorzieningen in kan leveren, om de banken (en hun bonussen) toch maar koste wat het kost overeind te houden.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hear hear!
Helicopter Ben begint te ontdekken dat er toch grenzen zitten aan hoeveel geld je ongestraft kunt printen, net nu Obama de smaak te pakken krijgt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:23 schreef JamesWarrenJones het volgende:
[..]
Je kunt lachen om al die aluminiumhoedjes met hun enslavement theorietjes over de banken. Maar het begint er nu toch echt alle schijn van te krijgen dat de gewone burger de rest van z'n leven krom kan liggen en voorzieningen in kan leveren, om de banken (en hun bonussen) toch maar koste wat het kost overeind te houden.
Ik denk niet dat de burger dit uiteindelijk gaat pikken.
Eens hoor, maar ik zie zo weinig alternatieven voor bijv. mijzelf...hoe zou ik dit niet kunnen pikken? Ik heb toch eigenlijk geen keuze...quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:23 schreef JamesWarrenJones het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de burger dit uiteindelijk gaat pikken.
Waarom zou je geen keuze hebben? Je kunt toch protesteren? Je kunt toch weigeren om belasting te betalen? Je kunt toch weigeren om je hypotheek te betalen? Je kunt toch weigeren om je ziektekostenverzekering te betalen, als de zorg uitgehold wordt en daardoor weinig meer voorstelt? Of ben je zo bang om je eigen maatschappelijke status en/of materiële zaken te verliezen, dat je dit soort dingen nooit zou durven? Maar waarom dan niet, wat kan je nu eigenlijk echt gebeuren?quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor, maar ik zie zo weinig alternatieven voor bijv. mijzelf...hoe zou ik dit niet kunnen pikken? Ik heb toch eigenlijk geen keuze...
Zoiets??quote:
lolquote:
quote:Record High Yield Curve, Rising Mortgage Rates
by CalculatedRisk on 6/04/2009 03:23:00 PM
The difference in yields between Treasury two- and 10-year notes widened to a record again today ... The so-called yield curve steepened to 2.79 percentage points, surpassing the previous record of 2.75 percentage points set last week. The previous record was 2.74 on Aug. 13, 2003.
Usually a steep yield curve precedes a period of decent growth, but several analysts suggest the current ten year sell-off is due to concerns about increased Treasury issuance to finance the deficit. Whatever the reason, mortgage rates higher are moving higher, from Freddie Mac:
Freddie Mac (today released the results of its Primary Mortgage Market Survey® (PMMS®) in which the 30-year fixed-rate mortgage (FRM) averaged 5.29 percent with an average 0.7 point for the week ending June 4, 2009, up from last week when it averaged 4.91 percent. Last year at this time, the 30-year FRM averaged 6.09 percent.
...
"30-year fixed-rate mortgage rates caught up to the recent rise in long-term bond yields this week to reach a 25-week high," said Frank Nothaft, Freddie Mac vice president and chief economist."
De positie van Brown wordt steeds wankeler, dat kan interessant worden. Ik begreep dat vandaag op geruchten rondom zijn aftreden het Pond behoorlijk deprecieerde en dat de de yield op Britse staatsobligaties ook een stijging liet zien, later nam dit weer af toen het gerucht ontkend werd door Labour.quote:Weer Britse minister opgestapt
Londen, 4 juni. De Britse minister van Arbeid en Pensioenen James Purnell is uit het kabinet gestap. Daarmee neemt de druk op premier Gordon Brown om af te treden verder toe.Purnell schrijft in een brief aan de Britse kranten The Sun en The Times dat Brown „aan de kant moet gaat”.
Binnen de Labour-fractie circuleerde gisteren al in beperkte kring een brief, waarin Brown wordt opgeroepen het premierschap en het partijleiderschap neer te leggen. In zijn brief schrijft Purnell dat hij niet het partijleiderschap ambieert, maar dat hij een debat wil uitlokken. Hij schrijft dat als Brown partijleider blijft, een overwinning van de Conservatieven bij de volgende verkiezingen „meer en niet minder waarschijnlijk” is.
Purnell is het derde kabinetslid die de afgelopen dagen heeft aangekondigd op te stappen. Brown zal kort na de Europese en lokale verkiezingen, die vandaag in Groot-Brittannië werden gehouden, een drastische herschikking van zijn kabinet aankondigen om zijn geteisterde regering nieuw elan te geven.
zoals hier al veel vaker gezegd: we zijn gewoon echt nog niet klaar want de fundamenten zijn gewoon bagger. het is een troepquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hypotheekrentes stijgen dus en e werkloosheid stijgt steeds verder. Dat moet toch weer veel extra afschrijvingen gaan veroorzaken bij verstrekkers van hypotheken en aangrenzende afgeleiden. Ik ben benieuwd.
Dat is waarschijnlijk ook precies wat die Amerikanen willen: dat de rest van de wereld hun voorbeeld opvolgt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:42 schreef henkway het volgende:
[..]
Zoiets??
Maar de Europese beurzen zullen in een trieste deflatie wegzakken, tenzij we ook gaan printen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |