Dat was dramatisch idd.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:42 schreef MissBliss het volgende:
Als het maar niet zo slecht gaat als de vorige live-bevalling
Ik heb gewoon beeld!quote:
quote:Phyo Phyo ontlast haar achterpoten regelmatig, teken dat er toch wat beweegt.
Hier ook nietquote:
Een andere olifant tracht dat nu te verhinderen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:55 schreef maok het volgende:
Zitten we met z'n alle naar de kont van een olifant te staren
Ja lief he!quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:55 schreef maok het volgende:
Zitten we met z'n alle naar de kont van een olifant te staren
Dat was ook het eerste wat ik dacht jaquote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:42 schreef MissBliss het volgende:
Als het maar niet zo slecht gaat als de vorige live-bevalling
quote:Phyo Phyo verliest kleinere mestballen die uit elkaar vallen, een teken van toenemende druk op haar darmen.
Je bent een schatquote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:17 schreef maok het volgende:
Voor de mense met ruis even een screenshot van net:
[ afbeelding ]
Ik ga zo even lezen, ze zullen nu wel geen cams meer neerhangen denk ik.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:37 schreef Kings het volgende:
Trouwens, ik lees net dat olifant Indra met dat kalfje dat vertrapt werd weer zwanger is! Uitgerekend in
November, LINK
Dat beeld zag ik net 2 seconden maar is nu ook weer weg, terug naar de ruisquote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:32 schreef maok het volgende:
Even een ander camera standpunt, ze is aan het eten:
[ afbeelding ]
Inderdaad, tis jammer maar zal wss toch nog uren durenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:48 schreef senesta het volgende:
Ik heb steeds ruis, ik ga zo maar afsluiten. Wel jammer
Twee zielen....quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:50 schreef maok het volgende:
Ze waren aan het spelen met een bal ofzo (links in beeld):
[ afbeelding ]
quote:Een olifantengeboorte is complex. Het jong komt niet onder de staart naar buiten, maar komt eruit tussen de achterpoten. Het valt tussen voor- en achterpoten. Wil je zien waarom een olifantengeboorte zo complex is, bekijk ons filmpje 'de bevalling van a tot z' op onze blog van 8 mei.
Je weet wel zeker dat het een bal was he?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:54 schreef ElisaB het volgende:
Als je toch nog moet wachten, kan je net zo goed nog ff een balletje trappen
Isaquote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik volg jullie ipv de beeldenben toch benieuwd of het vannacht geboren gaat worden
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:31 schreef PrintScreen het volgende:
En dan te bedenken dat ik binnen 5 uur een vermedigvuldiging deed.
Ik leef met Phyo Phyo mee
Waquote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:38 schreef Wickedangel het volgende:
[..]Kwam de baby ook tussen je achterpoten?
Ja dat dus, ik ga niet kijken hoor, lees jullie tekst wel.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 02:32 schreef Rica het volgende:
[..]
Je weet wel zeker dat het een bal was he?
Ik heb nog een trauma van de vorige keer
Joa, dat had ik ook, maar moest toch even kijkenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 08:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja dat dus, ik ga niet kijken hoor, lees jullie tekst wel.
Er gebeurt anders vrij weinig.. ze staat maar wat op en neer te lopen en soms pakt ze een hapje hooi maar verder ligi k hier te pitten.. Persen meid!quote:
Nee 22 volwassen mannen die achter een bal aanhobbelen is wel interessantquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:32 schreef ikweetopditmomentgeennaam het volgende:
[..]
Er gebeurt anders vrij weinig.. ze staat maar wat op en neer te lopen en soms pakt ze een hapje hooi maar verder ligi k hier te pitten.. Persen meid!
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:33 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Nee 22 volwassen mannen die achter een bal aanhobbelen is wel interessant!
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:02 schreef melanie_the_miss het volgende:
Het is frustrerend
OE ze ging zitten!
quote:
quote:
Spannend héquote:
quote:Om zoveel mogelijk mensen een blik op Phyo Phyo in haar werpstal te gunnen, vragen we jullie om uit te loggen als je gaat stofzuigen, even naar de bakker om pistolets, de wagen wassen, een boekje lezen op het toilet,….kortom als je meer dan 10 minuten niet meer voor je scherm zit. Is je activiteit ten einde, log dan terug in en volg het verhaal verder op de voet. Momenteel zijn er 20 000 kijkers die gelijktijdig voor het scherm zitten. Met jullie aandacht en positieve reacties steken jullie de verzorgers een hart onder de riem. Weet dat het hier ten zeerste gewaardeerd wordt. Bedankt!
Ik ookquote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:13 schreef Quembel het volgende:
Volgens het commentaar op de site is dit May Tagu, terwijl ik toch ook echt dacht dat het Phyo was (vandaar de wijziging bij de foto)
Ik had ze 3 dagen en 3 nachten, geen pretje iddquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:48 schreef melanie_the_miss het volgende:
Je zou maar zo lang weeen hebben...
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:31 schreef PM-girl het volgende:
Er is een topic over!
Ze wordt nu wel wat rusteloos, telkens liggen en staan.
Dat is dus haar dochter:quote:
Echt! Dan is moeder wel verrassend kalm!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:45 schreef maok het volgende:
[..]
[..]
Dat is dus haar dochter:
[ afbeelding ]
Ik me dus al helemaal zorgen makenquote:
De dikstequote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:04 schreef PM-girl het volgende:
Ik geloof het wel Isegrim.
Kunnen ze de mom-to-be niet even merken met een kleurtje, ik ben soms in verwarring welke olifant ik moet volgen!
Jamaar soms zie ik twee dikke olifanten tegelijk!quote:
Ja helaas, dat was hier in dierenpark Amersfoort.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:03 schreef Isegrim het volgende:
Grappig, maarreh, wat gebeurde er bij de vorige live bevalling dan? Is de baby toen vertrapt?
Opzettelijk? Dan is er ongetwijfeld iets mis geweest met het beestje. Of die olifanten hebben een steekje los door hun leven in gevangenschap.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:08 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja helaas, dat was hier in dierenpark Amersfoort.
De moeder en de oma hebben de baby toen doodgetrapt.![]()
![]()
![]()
Laten we hopen dat dat nu niet gebeurt.
Nee, met het beestje was niets mis, maar het schijnt vaker in de natuur te gebeuren. De twee volwassen olifanten raakten in paniek, als ik me goed herinner, was voor de kijkers van de cam en de verzorgers aardig klotequote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Opzettelijk? Dan is er ongetwijfeld iets mis geweest met het beestje. Of die olifanten hebben een steekje los door hun leven in gevangenschap.
Okee thanksquote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:12 schreef maok het volgende:
Op een van de filmpjes op de weblog vertellen ze trouwens dat het normaal is dat de olifanten een soort van gaan trappen, ze moeten namelijk een soort extra vlies wat om het olifantje heen zit er af trappen. Dus niet schrikken als je dat ziet.
Ze heeft last van de naderende geboorte staat er...maar wel een grappig gezicht jaquote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:17 schreef Dakota het volgende:
ze staat steeds als een kleuter die moet plassen, beentjes over elkaar
Hey hey, nakende geboorte hè? Het is wel een Vlaamse olifant.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:26 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ze heeft last van de naderende geboorte staat er...maar wel een grappig gezicht ja
Die kleine is idd haar kind, en die derde is toch de tante! Pfff spannend...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:26 schreef Isegrim het volgende:
Is die kleine olifant haar kind? En die derde?
Hahaha ja ik maakte er maar Nederlands vanquote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hey hey, nakende geboorte hè? Het is wel een Vlaamse olifant.
Goed om te wetenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:12 schreef maok het volgende:
Op een van de filmpjes op de weblog vertellen ze trouwens dat het normaal is dat de olifanten een soort van gaan trappen, ze moeten namelijk een soort extra vlies wat om het olifantje heen zit er af trappen. Dus niet schrikken als je dat ziet.
Lijkt me niet bepaald verantwoord om in dat hok aanwezig te zijn.quote:
Volgens mij zie jij een andere stream, dit gaat echt over een olifant.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:40 schreef Harajuku. het volgende:
't Arme schaap is nu wel lang genoeg bezig, kom maar baby
Oh is het heus? Ik vond die slurf al zo gek bij een schaapquote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:02 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij een andere stream, dit gaat echt over een olifant.
Volgens mij gaan ze dat hier ook niet doen, wat ik van die weblog begrijp is dat de tante er bij is om te helpen met het vlies enzo en om die andere kleine een beetje aan de kant te houden.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Lijkt me niet bepaald verantwoord om in dat hok aanwezig te zijn.Wat als die moederolifant beschermgedrag gaat vertonen?
Wel tof, daar kunnen de andere olifanten allemaal meekijken zonder dat ze erbij kunnen.
Bron: http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF15052009_081quote:Geboorte baby-olifant live op groot scherm —
ANTWERPEN - De baby-olifant van de Zoo van Antwerpen wordt binnen de 48 uur geboren. Dat bevestigt woordvoerster Ilse Segers. Momenteel kan het grote publiek moeder Phy Phyo live volgen op www.baby-olifant.be en om 20.30 uur wordt er een groot scherm geplaatst op het Mechelseplein in Antwerpen.
De bevalling is dus definitief ingezet nadat de progesteronwaarde bij de zwangerschapshormoonspiegel van de olifant op nul kwam te staan.
Het kleine olifantje, dat na 22 maanden ter wereld komt, zal ongeveer 100 kilogram wegen. Het zal de eerste keer zijn dat er een levend baby-olifantje in de Zoo van Antwerpen geboren wordt en daarmee is het ook meteen een Belgische primeur.
Alles werd in gereedheid gebracht om de nieuwe telg te ontvangen. Een dierenarts en een curator zijn in opperste staat van paraatheid. Negen camera's filmen de bevalling en de verzorgers geven commentaar bij wat de kijklustigen op het scherm zien.
Het olifantje krijgt een naam beginnend met een 'K'. Bezoekers van de website gaven daarvoor al meer dan 8.000 suggesties. De verzorgers nemen uiteindelijk een beslissing over de naam. Voor mama Phyo Phyo is dit haar vierde jong.
Voorlopig is het olifantenverblijf niet toegankelijk voor bezoekers om de artsen niet te storen tijdens de bevalling. Na de geboorte worden de moeder en haar kind 48 afgeschermd om op adem te komen.
Zo...haar vierde kind al.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Bron: http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF15052009_081
Ja, zieligquote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:46 schreef Rewimo het volgende:
Beest moet toch hartstikke moe zijn zo langzamerhand... en dan moet het echte zware werk nog beginnen![]()
Wat een vertrouwen hebben ze daar in elkaar, zowel de verzorgers als de moeder olifantquote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:45 schreef Isegrim het volgende:
Lijkt me niet bepaald verantwoord om in dat hok aanwezig te zijn.Wat als die moederolifant beschermgedrag gaat vertonen?
Wel tof, daar kunnen de andere olifanten allemaal meekijken zonder dat ze erbij kunnen.
quote:Zonet verloor Phyo een grote slijmsliert en Yu Yu Yin heeft er duidelijk interesse in.
Lijkt ze nu al langer te doen dan ik tot nu toe gezien hebquote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:28 schreef maok het volgende:
[..]
Ik ook. Ze staat haar oefeningen weer te doen:
[ afbeelding ]
Dat zag ik ook. Vet liefquote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:35 schreef maok het volgende:
Dochter is solidair en puft mee kruist haar poten ook![]()
[ afbeelding ]
Als dat zo is gaat het niet goed, baarmoedermond zit volgens mij ter hoogte van haar staart aanzet en het kleintje gaat dan binnendoor achterlangs en komt vlak voor haar achterpoten er uit. (Heb ik van de uitleg op de weblog daar.)quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:36 schreef tony_clifton- het volgende:
Kan het dat de bobbel in haar buik lager hangt dan vanmiddag?
van pagina 2quote:Op zaterdag 16 mei 2009 17:35 schreef maok het volgende:
Dochter is solidair en puft mee kruist haar poten ook![]()
dat zit er wel in.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:02 schreef Tristessa het volgende:
Waarschijnlijk bevalt ze ergens om half 4 vannacht of zo.
Bij paarden noemt men dat 'weven' en da's inderdaad typisch stereotiep gedrag.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:16 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie wel wat verveling trouwens bij die andere olifant op de cam
Dat heen en weer wiebelen.
Vlaming-alert!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:13 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik bedacht mij net hoe cool het zou zijn moesten die beesten eieren leggen.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:05 schreef maok het volgende:
Ik las ergens dat 65% van de olifanten ergens tussen 2 en 5 's nachts bevalt ofzo.
Aangenaamquote:
Dat heb ik door The Lion King geleerd.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:22 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Aangenaam!
Olifanten gaan naar 't schijnt ook naar bepaalde plaatsen om te sterven, in Afrika zijn er alleszinds 'olifantenkerkhoven'.
quote:Wie zeker wil zijn van mooie beelden op het grote scherm, kan hiervoor terecht op het Mechelseplein in Antwerpen. Twee van onze verzorgers zullen daar verslag uitbrengen van de huidige stand van zaken omstreeks acht uur.
Als ik in Antwerpen woonde was ik gegaan, picknick kleed, broodjes, warme chocolade melk, slaapzakje mee.quote:
Ik denk dat er een baby wordt geborenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:29 schreef MissHobje het volgende:
wat kjoet
Olifanten zijn enorm leuk (ja en groot ook) ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren.
Kijk nu live mee in de kraamkamer van Indra!quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:03 schreef Isegrim het volgende:
Grappig, maarreh, wat gebeurde er bij de vorige live bevalling dan? Is de baby toen vertrapt?
Ja dat was een vreselijk drama.. hopen dat dit wel goed gaat.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:33 schreef Rica het volgende:
[..]
Kijk nu live mee in de kraamkamer van Indra!
Indra bevallen...
Dat ging van
Jaaaa het is er!
Hoort dat zo ruw?
Dit lijkt me niet goed hoor
Wat vreselijk!
ja de verkeerdequote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:35 schreef Bluezz het volgende:
Hobbie, zit je nou je quotes te veranderen![]()
Of was ik blind
Kindraquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Groel![]()
Ja, spannend he!
De naam van de baby moet trouwens met een K beginnen...
Ik krijg alweer geen beeldquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Groel![]()
Ja, spannend he!
De naam van de baby moet trouwens met een K beginnen...
Mwah, als een paar van die tientonners besluiten het hummeltje dood te trappen, kan je maar beter heel snel weg zijn...quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
ja de verkeerde
wilde nog zeggen:
ze zitten er op zich boven op en alles.. maarja je weet het maar nooit.
quote:In Zoo Antwerpen is men dolblij: olifant Khaing Pyo Pyo (Pjo Pjo voor vrienden) is zwanger! Zo blij is men, dat iedereen het mag weten en meebeleven. Het grote nieuws werd onlangs in enkele Belgische steden op enorme zuilen geprojecteerd. Niet elke dag zie je een olifantenecho in het straatbeeld geprojecteerd.
Er zijn camera’s in de olifantenstal geplaatst om de bevalling van Pjo Pjo live uit te zenden. Het is het derde jong voor Pjo Pjo, wat haar een ervaren moeder maakt. Het zal echter de eerste keer zijn dat er in ZOO Antwerpen en zelfs in België een levende baby olifant geboren wordt.
Duim mee voor deze kleine dikhuid, een nieuwe nazaat voor de bedreigde Aziatische olifanten. Surf naar www.baby-olifant.be. Hierop bloggen onder meer de olifantenverzorgers en vertellen zij meer over hun olifantenklussen, het vertroetelen van klein en groot, de extra aandacht voor de zwangere dame. Kortom, hun wel en wee, hun vreugde en verdriet. Via de website kan je je inschrijven zodat je een SMS ontvangt op het moment van de start van de bevalling en zo kun je de geboorte live meebeleven op de website. Samen met de website lanceerde Zoo Antwerpen een wedstrijd, waar je een suggestie kunt doen voor een olifantennaam; een Aziatische naam beginnend met een K. Want volgens de KMDA traditie beginnen alle namen van de baby’s van het jaar 2009 met een K. Op de website www.baby-olifant.be maak je met je voorstel kans op een exclusief allereerste kraambezoek!
Er wordt in spanning afgeteld naar de bevalling. Het kan deze maand gebeuren, of pas in mei. De datum van bevruchting is namelijk niet helemaal duidelijk.
koe loe yukquote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:55 schreef Grulez het volgende:
[..]
De naam moet Aziatisch zijn...
Niks mis met Kim
Nest bouwen?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:00 schreef maok het volgende:
Aan de wandel met een stok:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou maak je van een mug een olifantquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:05 schreef Ireth het volgende:
Ut wordt wel tijd dat ze bevalt, ze past bijna niet meer door die deur heen!
Ik schrok ervan!quote:
Dat is haar dochter die nog bij haar drinktquote:Op zaterdag 16 mei 2009 19:17 schreef Irrem het volgende:
Wat zit ze nou de hele tijd onder haar? Wil ze de baby eruit duwen ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |