Dat moet nog blijken: moeten nog gaanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:46 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hoe was het?
Ik wil ook ooit met de motor (liefst door zuid-west) Noorwegen reizen.
Owja, ik zie het nu.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:30 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken: moeten nog gaan
OMG dat was echt zoooo'n gigantische tegenvaller!quote:Op zondag 6 december 2009 18:29 schreef Kvack het volgende:
Ik las al wat over de Flåmsbana, lijkt me heel tof. Maar dat is maar een dagje volgens mij.
Helemaal mee eens! Prachtig was dat!quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:51 schreef HaagsPietje het volgende:
Mijn andere tip: met de auto naar Geiranger, daar de fjord bezichtigen en dan vervolgens het slingerende bergweggetje achter Geiranger inrijden!!!
Operaen is zeker een aanrader. Moet er ook mooi uitzien in de winter. Verder zou je naar de skischans kunnen gaan (al weet ik niet of die inmiddels al gebouwd is)quote:Op maandag 8 februari 2010 17:49 schreef scarefreak het volgende:
Die vond ik te gedateerd en de vraag is meer hoe het is op zondagen en winterse dagen...
Geiranger zou ik vermijden als je een hekel hebt aan toeristische toestanden. Het stikt er van luie dikke cruiseship toeristen die overal in de weg lopen. Wel vond ik de tolweg naar de top van de Dalsnibba geweldig. (te bereiken vanaf de zuidkant van Geiranger.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:51 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Mijn andere tip: met de auto naar Geiranger, daar de fjord bezichtigen en dan vervolgens het slingerende bergweggetje achter Geiranger inrijden!!! Geiranger was toen wij er waren een echt spookdorp. Alles dicht, geen mens te bekennen en helaas moesten we vanwege een sneeuwstorm onze tocht afbreken en terugkeren uit de bergen naar Geiranger, maar wat een schitterende woestenij daar achter dat dorpje!
[knip]
Dombas redelijk centraal in Noorwegen. Daar heb je een paar mooie uitgestrekte nationale parken en krijg je het gevoel op de maan beland te zijn!! Zeer indrukwekkend.
Ongelofelijk mosterd/maaltijd, maar ik vond het Munch-museum zeer aardig. En met de Oslo-pas (of hoe heet dat ding) hadden we fikse korting.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:44 schreef scarefreak het volgende:
Volgende week zondag t/m dinsdag in Oslo.
Welke dingen moet ik hebben gedaan/gezien
We hebben al meerdere dingen bedacht, maar weten niet of alles op zondagen en winterdagen open is of zo leuk is...
Tips?
haha, dat was ook mijn verwachting maar toen we aankwamen was er letterlijk helemaal niets! geen boot, geen andere toeristen, geen bussen. 0,0.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:17 schreef MrTimbo.B het volgende:
[..]
Operaen is zeker een aanrader. Moet er ook mooi uitzien in de winter. Verder zou je naar de skischans kunnen gaan (al weet ik niet of die inmiddels al gebouwd is)
[..]
Geiranger zou ik vermijden als je een hekel hebt aan toeristische toestanden. Het stikt er van luie dikke cruiseship toeristen die overal in de weg lopen. Wel vond ik de tolweg naar de top van de Dalsnibba geweldig. (te bereiken vanaf de zuidkant van Geiranger.
Dit jaar hopelijk weer richting Noorwegen. En dan eens wat meer de kust langs trekken. Foto's+kaart van mijn regenachtige vakantie vorig jaar (2009) hier
Oslo is echt leuk om 2 of 3 dagen rond te banjeren! wat een rustieke stad zeg, daar aan die fjorden!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:50 schreef Sally het volgende:
[..]
Ongelofelijk mosterd/maaltijd, maar ik vond het Munch-museum zeer aardig. En met de Oslo-pas (of hoe heet dat ding) hadden we fikse korting.
En wat ben je uiteindelijk wezen doen?
Ligt helemaal aan je interesses natuurlijk...quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:03 schreef henkde_j het volgende:
Al weer druk bezig aan het orienteren. Iemand nog tips voor niet toeristische/onbekende bestemmingen in Noorwegen?
Ruige natuurquote:Op woensdag 10 maart 2010 23:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan je interesses natuurlijk...
Als je "deelnemer" wil zijn in de natuur (lange trektochten, etc), dan vind je hier ongeveer alles wat je waarschijnlijk wil weten: http://turistforeningen.no/english/quote:
Jij welquote:
Hoe is het daar? Lijkt me heerlijk hoorquote:Op donderdag 11 maart 2010 21:27 schreef Weaut het volgende:
Ik zit vanaf maandag voor 6,5 week in Lofoten. Ik ga daar op een schapenboerderij werken. Zijn mensen hier, daar ook geweest? Zo ja wat kunnen jullie mij aanraden om in mijn vrije tijd te doen?
En de beschikbare tijd. Vergis je niet in afstanden daar.quote:Op maandag 5 april 2010 21:29 schreef Fogel het volgende:
Ja, pak in Kiel de boot naar Oslo en sla Denemarken en Zweden gewoon over
Welke route je vervolgens in Noorwegen gaat volgen hangt een beetje van je interesses af natuurlijk.
Er staat 3 weken...quote:Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En de beschikbare tijd. Vergis je niet in afstanden daar.
Maar het is daarentegen wel geweldig rijden in Noorwegenquote:Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er staat 3 weken...
En de afstanden zijn niet zo groot op zich (Oslo-Trondheim is maar net over de 500km, maar je bent er zo 7 uur zoet mee als je flink doorrijdt), je doet er alleen stukken langer over dan een vergelijkbaar stuk in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |