abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77735015
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:46 schreef tralalala het volgende:

[..]

Hoe was het?
Ik wil ook ooit met de motor (liefst door zuid-west) Noorwegen reizen.
Dat moet nog blijken: moeten nog gaan
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77737312
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:30 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken: moeten nog gaan
Owja, ik zie het nu.
pi_77773303
Volgende week zondag t/m dinsdag in Oslo.
Welke dingen moet ik hebben gedaan/gezien
We hebben al meerdere dingen bedacht, maar weten niet of alles op zondagen en winterdagen open is of zo leuk is...

Tips?
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:36:06 #179
45833 crew  Fogel
pi_77775558
Kijk eens of er iets nuttigs in Oslo staat
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77776042
Die vond ik te gedateerd en de vraag is meer hoe het is op zondagen en winterse dagen...
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 18:09:14 #181
45833 crew  Fogel
pi_77776679
Winterse dagen heb je zo'n 5 maanden per jaar en dat heeft bijzonder weinig invloed op openingstijden. OK, het buitenzwembad op Tøyen en bij Vigelandsparken zijn dan uiteraard gesloten, en de veerboten naar de eilanden gaan minder vaak (of helemaal niet voor sommige eilanden). Maar zolang je geen specifiek voorbeeld geeft van wat je wil gaan doen zal niemand je antwoord kunnen geven.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:53:10 #182
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_77859594
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:29 schreef Kvack het volgende:
Ik las al wat over de Flåmsbana, lijkt me heel tof. Maar dat is maar een dagje volgens mij.
OMG dat was echt zoooo'n gigantische tegenvaller! Aangezien we al 2 weken door Noorwegen hadden gereisd en prachtige bergen, watervallen etc hadden gezien lachten we ons een breuk om van die enorme luidruchtige Amerikanen die bij elke berg, waterval en schaap 'oooh my gooood' riepen. Nee, ik vond het echt verschrikkelijk, TE toeristisch en je ziet hetzelfde als je gewoon lekker door het land rijdt.
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:51 schreef HaagsPietje het volgende:
Mijn andere tip: met de auto naar Geiranger, daar de fjord bezichtigen en dan vervolgens het slingerende bergweggetje achter Geiranger inrijden!!!
Helemaal mee eens! Prachtig was dat!
'Helaas' had het, toen wij er waren, een aantal weken niet geregend en waren de watervallen niet zo enorm, maar mooi dat het was!
Geluk is een richting, geen punt
pi_77860856
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:49 schreef scarefreak het volgende:
Die vond ik te gedateerd en de vraag is meer hoe het is op zondagen en winterse dagen...
Operaen is zeker een aanrader. Moet er ook mooi uitzien in de winter. Verder zou je naar de skischans kunnen gaan (al weet ik niet of die inmiddels al gebouwd is)
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:51 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

Mijn andere tip: met de auto naar Geiranger, daar de fjord bezichtigen en dan vervolgens het slingerende bergweggetje achter Geiranger inrijden!!! Geiranger was toen wij er waren een echt spookdorp. Alles dicht, geen mens te bekennen en helaas moesten we vanwege een sneeuwstorm onze tocht afbreken en terugkeren uit de bergen naar Geiranger, maar wat een schitterende woestenij daar achter dat dorpje!

[knip]

Dombas redelijk centraal in Noorwegen. Daar heb je een paar mooie uitgestrekte nationale parken en krijg je het gevoel op de maan beland te zijn!! Zeer indrukwekkend.
Geiranger zou ik vermijden als je een hekel hebt aan toeristische toestanden. Het stikt er van luie dikke cruiseship toeristen die overal in de weg lopen. Wel vond ik de tolweg naar de top van de Dalsnibba geweldig. (te bereiken vanaf de zuidkant van Geiranger.

Dit jaar hopelijk weer richting Noorwegen. En dan eens wat meer de kust langs trekken. Foto's+kaart van mijn regenachtige vakantie vorig jaar (2009) hier
pi_78183635
TVP, in 2009 twee keer met de auto (via Denemarken) naar Noorwegen geweest. Wat een land! (En wat een vrouwen.. )
Ik wil dit jaar een motortocht gaan doen denk ik, dus eens kijken of ik hier nog boeiende informatie tegen ga komen. Misschien ook wel niet met de motor, maar ik ga sowieso nog een keer dit jaar!
pi_78192211
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:44 schreef scarefreak het volgende:
Volgende week zondag t/m dinsdag in Oslo.
Welke dingen moet ik hebben gedaan/gezien
We hebben al meerdere dingen bedacht, maar weten niet of alles op zondagen en winterdagen open is of zo leuk is...

Tips?
Ongelofelijk mosterd/maaltijd, maar ik vond het Munch-museum zeer aardig. En met de Oslo-pas (of hoe heet dat ding) hadden we fikse korting.

En wat ben je uiteindelijk wezen doen?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_78195193
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:17 schreef MrTimbo.B het volgende:

[..]

Operaen is zeker een aanrader. Moet er ook mooi uitzien in de winter. Verder zou je naar de skischans kunnen gaan (al weet ik niet of die inmiddels al gebouwd is)
[..]

Geiranger zou ik vermijden als je een hekel hebt aan toeristische toestanden. Het stikt er van luie dikke cruiseship toeristen die overal in de weg lopen. Wel vond ik de tolweg naar de top van de Dalsnibba geweldig. (te bereiken vanaf de zuidkant van Geiranger.

Dit jaar hopelijk weer richting Noorwegen. En dan eens wat meer de kust langs trekken. Foto's+kaart van mijn regenachtige vakantie vorig jaar (2009) hier
haha, dat was ook mijn verwachting maar toen we aankwamen was er letterlijk helemaal niets! geen boot, geen andere toeristen, geen bussen. 0,0.
De camping aan de andere kant was verlaten. Op de aanrijweg vanaf boven hadden we een schitterend vergezicht de fjord in met als enkel geluid de diverse watervalletjes. Zelfs bij het plaatselijke hotel stonden geen auto's.
Maar kan me voorstellen dat het in de zomer heel anders eruit ziet.

De trollstigen precies hetzelfde verhaal: we waren daar helemaal alleen op de wereld en zijn welgeteld een andere auto tegengekomen! machtig om dat meegemaakt te hebben.
Zal ongetwijfeld te maken hebben met de tijd van het jaar: laatste 2 weken van oktober
pi_78195273
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:50 schreef Sally het volgende:

[..]

Ongelofelijk mosterd/maaltijd, maar ik vond het Munch-museum zeer aardig. En met de Oslo-pas (of hoe heet dat ding) hadden we fikse korting.

En wat ben je uiteindelijk wezen doen?
Oslo is echt leuk om 2 of 3 dagen rond te banjeren! wat een rustieke stad zeg, daar aan die fjorden!
Leukste vond ik die wijk met al die musea....lekker rustig en mooie huisjes, prachtig gelegen aan het water met uitzicht op de binnenstad.
En verder Holmenkollen aandoen, vanwege de ligging, het uitzicht en wederom de mooie gezellige huisjes die je voorbij komt op je weg omhoog....een soort sub-dorp binnen Oslo zeg maar! Ideaal om de "drukte" van de stad te ontvluchten....
  woensdag 10 maart 2010 @ 23:03:37 #188
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_78995485
Al weer druk bezig aan het orienteren. Iemand nog tips voor niet toeristische/onbekende bestemmingen in Noorwegen?
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 23:06:36 #189
45833 crew  Fogel
pi_78995620
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:03 schreef henkde_j het volgende:
Al weer druk bezig aan het orienteren. Iemand nog tips voor niet toeristische/onbekende bestemmingen in Noorwegen?
Ligt helemaal aan je interesses natuurlijk...
  donderdag 11 maart 2010 @ 00:14:17 #190
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_78998023
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan je interesses natuurlijk...
Ruige natuur
Jij begrijpt _O_
  Moderator donderdag 11 maart 2010 @ 08:12:17 #191
45833 crew  Fogel
pi_79001862
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:14 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Ruige natuur
Als je "deelnemer" wil zijn in de natuur (lange trektochten, etc), dan vind je hier ongeveer alles wat je waarschijnlijk wil weten: http://turistforeningen.no/english/

Je kan ook met Hurtigruten door Lofoten heen tuffen, ook prachtig.

Als je alleen door mooie gebieden heen wil rijden met je auto en in hotel wil slapen, staan er in dit topic al een aantal routes.

Er zijn maar weinig plekken in Noorwegen waar het echt supertoeristisch is, en buiten de steden, en zeker op de trekking routes zal je niet veel mensen tegenkomen.
pi_79034994
Ik zit vanaf maandag voor 6,5 week in Lofoten. Ik ga daar op een schapenboerderij werken. Zijn mensen hier, daar ook geweest? Zo ja wat kunnen jullie mij aanraden om in mijn vrije tijd te doen?
pi_79037401
Lofoten Mag ik mee?

Ik ben er met een boot langs gevaren, maar niet meer dan dat: ik verbleef zelf in Harstad, Evenes en later ook Narvik en Tromsø. Wat ik zelf echt heel leuk vond, was om in de omgeving naar culturele centra te gaan die betrekking hadden op de Sámi. Zo apart, de mensen die in die gebieden woonden en werkten droegen traditionele kleding, echt geweldig. Verder uiteraard moet je wandelen enzo in dat gebied, het is prachtig

Een weekendje naar Tromsø is ook erg leuk, is volgens mij de meest noordelijke stad met een universiteit ter wereld!
pi_79053086
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:10 schreef Aotearoa het volgende:
Lofoten Mag ik mee?

Jij wel .

Ok klinkt cool dat Lofoten. Ik wil dat samivolk wel eens ontmoeten . Jammer dat het walvissenseizoen (safari niet de jacht) net niet open is als ik er ben. Iemand hier walvissen gezien? Mijn lievelingsdieren
  donderdag 1 april 2010 @ 19:52:40 #195
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79842799
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:27 schreef Weaut het volgende:
Ik zit vanaf maandag voor 6,5 week in Lofoten. Ik ga daar op een schapenboerderij werken. Zijn mensen hier, daar ook geweest? Zo ja wat kunnen jullie mij aanraden om in mijn vrije tijd te doen?
Hoe is het daar? Lijkt me heerlijk hoor al is het vast hard werken.

Heb vorig jaar in m'n eentje Oslo > Trondheim > Bodø > Svolvaer (is op de Lofoten) > Narvik > Lulea gedaan.

Wat een prachtig land.

Volgens mij 'moet' je gaan varen als je enigszins de mogelijkheid hebt. Wanneer je tijd hebt om naar Svolvaer te rijden en je bent geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog ga daar dan eens naar het museum daar. Het stond vol met originele spullen die allemaal in de omgeving gevonden zijn. Erg leuk en dat op zo'n afgelegen locatie in het land . Daarnaast ben ik nog bij het aquarium in Kabelvåg (als ik mij niet vergis) geweest.
http://www.lofotenkrigmus.no/hovengelsk.htm

Maar goed ik ga zeker nog eens terug naar Noorwegen en de Lofoten. Twijfel tussen de zomer om lekker te varen etc of de winter voor het Noorderlicht.
pi_79981186
We willen eind juni met de auto 3 weekjes der op uit. Nu staat Noorwegen hoog op het lijstje, in combi met Denemarken en Zweden. Mensen welke een leuke mooie route weten door deze landen?
All you need in life is..
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 21:29:43 #197
45833 crew  Fogel
pi_79981529
Ja, pak in Kiel de boot naar Oslo en sla Denemarken en Zweden gewoon over
Welke route je vervolgens in Noorwegen gaat volgen hangt een beetje van je interesses af natuurlijk.
  maandag 5 april 2010 @ 21:38:59 #198
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_79982029
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:29 schreef Fogel het volgende:
Ja, pak in Kiel de boot naar Oslo en sla Denemarken en Zweden gewoon over
Welke route je vervolgens in Noorwegen gaat volgen hangt een beetje van je interesses af natuurlijk.
En de beschikbare tijd. Vergis je niet in afstanden daar.
  Moderator maandag 5 april 2010 @ 21:41:36 #199
45833 crew  Fogel
pi_79982160
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En de beschikbare tijd. Vergis je niet in afstanden daar.
Er staat 3 weken...
En de afstanden zijn niet zo groot op zich (Oslo-Trondheim is maar net over de 500km, maar je bent er zo 7 uur zoet mee als je flink doorrijdt), je doet er alleen stukken langer over dan een vergelijkbaar stuk in Nederland.
  maandag 5 april 2010 @ 22:10:47 #200
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_79983687
quote:
Op maandag 5 april 2010 21:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er staat 3 weken...
En de afstanden zijn niet zo groot op zich (Oslo-Trondheim is maar net over de 500km, maar je bent er zo 7 uur zoet mee als je flink doorrijdt), je doet er alleen stukken langer over dan een vergelijkbaar stuk in Nederland.
Maar het is daarentegen wel geweldig rijden in Noorwegen
Jij begrijpt _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')