in het gunstigste geval heeft ie ze voor 1,12 gekocht....dan kan ie nu inderdaad zo'n ¤1000 winst hebben. En wie weet openenen we morgen ook nog wel fors hoger.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:19 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Whahah, mooie actie. Hoeveel winst pak je daarmee? ¤2000 à ¤3000?
Niceeequote:Op maandag 18 mei 2009 16:56 schreef Mr.J het volgende:
Ah, dit blijft een genot om naar te kijken.
ING; zit er voor gemiddeld 2,8873 in en dat maakt 171,54% rendement.
Geen nieuws is goed nieuwsquote:Op maandag 18 mei 2009 17:19 schreef edwinh het volgende:
wow even niet opgelet, vanwaar deze dikke +?
quote:Op maandag 18 mei 2009 13:45 schreef pberends het volgende:
De markt verwelkomt de verkiezingsoverwinning van de Congrespartij in India, waar Vedanta het meeste van zijn activiteiten ontwikkelt. Analisten van Deutsche Bank noemden de verkiezingsoverwinning een 'positieve verrassing' en overwegen een re-rating van de Indiase aandelenmarkt.
Ik vind dit vreemd. Er wordt gesproken van een positieve verassing, maar als een partij zo overweldigend voorstaat waarom is deze uitkomst dan niet al ingecalculeerd in de beurskoerzen? Heeft India geen nationale of commerciele enqueteurs à la Maurice de Hond die deze uitkomst hadden kunnen voorspellen?quote:Update 17 mei 2009: India Elections Final Results UPA 261 - NDA 158 - Third Front 68 - Forth Front 27. Dat betekent volgens mij dat men op zoek moet naar een coalitie. De vereiste meerderheid van 272 zetels is niet behaald.
Ik vrees dat de finnen nog wel ff kunnen doorknallen. En jojo Mittal kan ook zo weer een eurotje hoger staan.quote:Op maandag 18 mei 2009 21:09 schreef One_conundrum het volgende:
Rds heeft morgen vergadering met de aandeelhouderts. AVA. kan het daar nog gaan donderen?
Trekken ze lekker de aex mee
waar hou je die in de gaten?quote:Op maandag 18 mei 2009 22:15 schreef pberends het volgende:
Ze blijven maar doorpompen. Bondrente komt weer op een gevaarlijke hoogte.
En wat houdt dat in denk je? Correctie?quote:Op maandag 18 mei 2009 22:15 schreef pberends het volgende:
Ze blijven maar doorpompen. Bondrente komt weer op een gevaarlijke hoogte.
Nope.quote:
belachelijk om te zien hoe groot die Chinese banken zijn....quote:Op maandag 18 mei 2009 22:43 schreef pberends het volgende:
Daar hebben we 'm weer: de Europese denktank voorspelt nu dat we in juni een crisis krijgen.
http://www.leap2020.eu/GE(...)ferential_a3248.html
Global systemic crisis: June 2009 - When the world steps out of a sixty-year old referential framework
Die hebben ook heel veel spaarzame klantjes!quote:Op maandag 18 mei 2009 23:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
belachelijk om te zien hoe groot die Chinese banken zijn....
het vreemde is dat ondanks een marketcap van circa 20x ING, ze volgens mij een lager balanstotaal hebben dan INGquote:Op maandag 18 mei 2009 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die hebben ook heel veel spaarzame klantjes!
Onder de koersen bij Google Finance.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waar hou je die in de gaten?
VIX net niet onder de 30 trouwens.
En geen baggerproducten... zij hebben wel iets geleerd van de Azie crisis.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die hebben ook heel veel spaarzame klantjes!
Ik heb echt totaal geen idee. Deze stijgende aandelenkoersen werken zeer negatief uit voor de bondrente (de US overheid moet meer rente betalen om zijn enorme schulden te betalen), dus je zou bijna verwachten dat de PPT niet toe zal laten om de aandelenkoersen veel verder omhoog te pompen.quote:Op maandag 18 mei 2009 22:26 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En wat houdt dat in denk je? Correctie?
[..]
Nope.
quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:39 schreef pberends het volgende:
[..]
En geen baggerproducten... zij hebben wel iets geleerd van de Azie crisis.
Oh ik dacht dat Faber zei dat Aziatische banken weinig Amerikaanse baggerproducten hadden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]![]()
moet je de persberichten van Q4 en Q1 van bijvoorbeeld Bank of China eens lezen: het regent wirte downs
Zit hier een Nostradamus?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen voor vandaag?
Denk dat het vandaag voor het grootste gedeelte (weer eens) af zal hangen van de huizencijfers en de interpretatie hiervan door de beleggers.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Calls MT out met 80% rendement, Puts in , echt geen idee wat we kunnen verwachten maar ik verwacht nog een correctiequote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Staat hier op werl constant aan, net als BB tv.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:38 schreef Dave7 het volgende:
Is er iemand die hier CNBC(liefst amerika) ook in de middag/ avond kan bekijken? Kan dat via Ziggo, UPC, KPN etc???
We blijven wel goed zitten voorlopig. Maar de boel begint aardig overbought te geraken, maar goed, hebben we al vaker gezien de afgelopen tijd.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Amerikaanse of europese CNBC? Ik wil dat thuis kunnen kijken 's avonds, maar kan helaas geen schotel ophangen. Iemand?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:03 schreef veekeend het volgende:
[..]
Staat hier op werl constant aan, net als BB tv.
Wat heb je gekocht?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:21 schreef ASSpirine het volgende:
Kheb net nog wat aandelen gekocht, betekent dat de koers morgen zal dalen
Je hebt er 20. Als je twijfelt zou ik er 10 aanhouden en 10 verkopenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 12:46 schreef Mr.J het volgende:
ING calletje van afgelopen week in de plus.
Verkopen of wachten tot er eind van de week 9,50 op de borden staat?
Leuk om al die bearmarkets in een grafiek te zien!quote:Op maandag 18 mei 2009 22:43 schreef pberends het volgende:
Daar hebben we 'm weer: de Europese denktank voorspelt nu dat we in juni een crisis krijgen.
http://www.leap2020.eu/GE(...)ferential_a3248.html
Global systemic crisis: June 2009 - When the world steps out of a sixty-year old referential framework
Geen idee of het EU of NY is, er komt constant van beide continenten nieuws binnen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 11:14 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Amerikaanse of europese CNBC? Ik wil dat thuis kunnen kijken 's avonds, maar kan helaas geen schotel ophangen. Iemand?
En wat is BB tv?
Ik geloof niet dat de beurzen weer hard gaan dalen. Af en toe gaan de beurzen eens een paar procent achteruit, maar dat is normaal. OVeral om je heen zie je dat alle seinen aangeven dat economiën over een paar maanden hard gaan herstellen. Daar loopt de beurs nu al op vooruit.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:34 schreef Mendeljev het volgende:
Gezien de trend kunnen we waarschijnlijk nog heel wat bearmaanden tegemoet zien. Misschien nog wel in het diepe van 2010.
+1quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:53 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de beurzen weer hard gaan dalen. Af en toe gaan de beurzen eens een paar procent achteruit, maar dat is normaal. OVeral om je heen zie je dat alle seinen aangeven dat economiën over een paar maanden hard gaan herstellen. Daar loopt de beurs nu al op vooruit.
Als je nu nog speculeert op een daling, dan ben je laat en loop je mooie winsten mis, denk ik.
De niet-logarithmische schaal vertekent het beeld nogal. Zie dit topic:quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Leuk om al die bearmarkets in een grafiek te zien!
[ afbeelding ]
Gezien de trend kunnen we waarschijnlijk nog heel wat bearmaanden tegemoet zien. Misschien nog wel in het diepe van 2010.
De beurs heeft een herstel al volledig ingeprijsd. De waardering nu is ongeveer in lijn met het historisch gemiddelde. Verdere stijging leidt dus direct tot een overwaardering.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:53 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de beurzen weer hard gaan dalen. Af en toe gaan de beurzen eens een paar procent achteruit, maar dat is normaal. OVeral om je heen zie je dat alle seinen aangeven dat economiën over een paar maanden hard gaan herstellen. Daar loopt de beurs nu al op vooruit.
Als je nu nog speculeert op een daling, dan ben je laat en loop je mooie winsten mis, denk ik.
"Markets bottom out at extremely bad news, and peak when the news is very good. If you don't understand that, you shouldn't be an investor"quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
De beurs heeft een herstel al volledig ingeprijsd. De waardering nu is ongeveer in lijn met het historisch gemiddelde. Verdere stijging leidt dus direct tot een overwaardering.
Speculeren op een stijging is dus eigenlijk speculeren op een nieuwe bubble. Nu kan dat best gebeuren, maar wat is de winst/ risico verhouding van een dergelijke speculatie? Imo niet interessant.
[ afbeelding ]
Dit nog los van de vraag of er daadwerkelijk een permanent economisch herstel bezig is.
Denk tegenvallende Futsquote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:41 schreef capricia het volgende:
Wat is er aan de hand, waarom opeens die duik naar beneden op de AEX?
maar weer slecht voor de economiequote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:42 schreef pberends het volgende:
Beetje raar dat de beurs hier slecht op reageert, minder huizen is juist goed voor de woningmarkt.
Profeet Koenders!quote:MARKET COMMENT: AEX levert winst in na slecht huizencijfer VS
19-05-2009 14:43:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX levert een deel van zijn winst in na de publicatie van de in aanbouw genomen huizen in de VS over april. Die kwamen veel lager uit dan verwacht. Handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer wijst op de daling van de Amerikaanse futures, "een beweging die Amsterdam volgt", aldus de handelaar. De in aanbouw genomen huizen daalden met 12,8% tegen een verwachte stijging met 2,0%. De bouwvergunningen daalden met 3,3%. Het cijfer in maart werd opwaarts bijgesteld naar een daling van 8,5% tegen een eerder gemelde daling van 10,8%. Koenders signaleert dinsdag tot circa 14.40 uur magere omzetten. "Na de opening van de handel in New York kunnen de volumes wellicht groeien. Ik verwacht dat de AEX overigens dinsdag geen aanval zal doen op de oude top van 264 punten, die dateert van 8 mei", zegt de handelaar. De AEX noteert dinsdag rond 14.40 uur 0,4% hoger op 260,15 punten bij een voorlopig hoogste notering van 263,63 punten. (ANS)
quote:
19-05-2009 14:30:00 VS woningbouw mrt bijgesteld naar -8,5% van -10,8%quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:41 schreef capricia het volgende:
Wat is er aan de hand, waarom opeens die duik naar beneden op de AEX?
Het is slecht voor de bouwers van woningen. En misschien ook wel slecht voor doe-het-zelf winkels.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 14:42 schreef pberends het volgende:
Beetje raar dat de beurs hier slecht op reageert, minder huizen is juist goed voor de woningmarkt.
Hebben ze nou bekeken hoeveel woningen er per maand werden gebouwd, en daar het gemiddelde van genomen? Bijv. januari: 500.000, februari: 400.000, dus gemiddeld 450.000?quote:Het aantal in aanbouw genomen woningen daalde in april, gecorrigeerd voor seizoensinvloeden, met 12,8% tot een jaarlijks gemiddelde van 458.000.
Via Canal Digitaal is het gewoon te ontvangen. Wel volgens mij de Europese versie. Tot 0u (financiele) uitzendingen en daarna Jay Lenoquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:38 schreef Dave7 het volgende:
Is er iemand die hier CNBC(liefst amerika) ook in de middag/ avond kan bekijken? Kan dat via Ziggo, UPC, KPN etc???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |