Cunego gaat zijn ritten eruit pakken. Let maar op hem in de rit naar Mayrhofen, dat zou een kolfje naar zijn hand moeten zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hoop wel dat Cunego nog wat terug kan doen. Ook al viel hij vandaag hard door de mand.
Argh, dacht er nog aan, toch dolemieten van gemaakt blijkbaar, dank!quote:
Cunego is sinds zijn overwinning elk jaar nog door de mand gevallen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hoop wel dat Cunego nog wat terug kan doen. Ook al viel hij vandaag hard door de mand.
Toch jammer, hij zou best een mooie rol in het klassement kunnen spelen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Cunego gaat zijn ritten eruit pakken. Let maar op hem in de rit naar Mayrhofen, dat zou een kolfje naar zijn hand moeten zijn.
Idd.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:32 schreef DutchSL het volgende:
Cunego.. gewoon gelost door zijn oude knecht (die hem altijd moest opwachten) Szmyd.
Hij moet gewoon lekker rittenkaper en klassiek renner worden a la Bettini, elk jaar sinds hij klierkoorts had dezelfde deceptie met hem.
Dan moeten ze wel behoorlijk wat tijd verloren hebben, anders krijgen ze sowieso geen ruimte.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:49 schreef Sautor het volgende:
Morgen kunnen de mensen die vandaag gelost hebben wat terugdoen. De toppen zijn niet erg hoog, maar met de laatste top op 48km, daarna een lange afdaling en de laatste 10km vlak zie ik een groepje best weg rijden
Ik vind 3 winnaars die niet mee kunnen veelquote:
Noem ze even.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind 3 winnaars die niet mee kunnen veel
Ach, het was maar een korte etappe van 125 kilometer. Klimmers als Basso en Simoni hebben die acceleratie niet, die moeten het meer hebben van de echt steile bergen zoals een Zoncolan of een Mortirolo. Wat dat betreft ben ik benieuwd naar de laatste week met de Monte Petrano, Block Haus en de Vesuvius.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind 3 winnaars die niet mee kunnen veel
Garzelli en Simoni.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:18 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Noem ze even.
Cunego, verder kom ik niet.
Sowieso Simoni & Garzelliquote:Op woensdag 13 mei 2009 23:18 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Noem ze even.
En dat vond jij kanshebbers voor de eindzege?quote:
Wat een onzin, die slotklim was 25 kilometer lang.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:24 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ach, het was maar een korte etappe van 125 kilometer. Klimmers als Basso en Simoni hebben die acceleratie niet, die moeten het meer hebben van de echt steile bergen zoals een Zoncolan of een Mortirolo. Wat dat betreft ben ik benieuwd naar de laatste week met de Monte Petrano, Block Haus en de Vesuvius.
Simoni en Garzelli. Maar die zijn van te voren toch niet tot de echte favorieten gerekend.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:18 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Noem ze even.
Ze stuurden altijd een prut ploeg naar de Giro, eerst was het voor Rasmussen om op te warmen voor de Tour en voor de jonkies die dan een grote ronde mochten rijden en voor de mensen die de Tour selectie niet zouden halen. Eigenlijk alleen sinds Menchov besloten heeft dat hij zijn 2e grote ronde beter rijdt hebben ze een goede ploeg gestuurd.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:07 schreef TheGeneral het volgende:
Pas de 1e overwinning ooit van de Rabo in de Giro![]()
Dat had ik niet verwacht.
Stijgingspercentage en lengte zijn twee verschillende zaken. Vorig jaar werd Gibo nog derde op de klim naar Plan de Corones, achter een Pellizotti en een gedrogeerde Sella. En tweede in de etappe met de Gavia, de Passo del Mortirolo en de Aprica, achter - wederom - een gedrogeerde Sella.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:26 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Wat een onzin, die slotklim was 25 kilometer lang.
Wat heeft Cunego nou aan uitslagen gereden om het predikaat kanshebber voor de eindzege te verdienen? Eerste in de Internationale wielerweek en zesde in de Vuelta Ciclista al País Vasco.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:26 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
En dat vond jij kanshebbers voor de eindzege?
Voormalig winnaars boeit natuurlijk niet.
Die klimmen zijn niet echt noemenswaardig, maar veel knechten zullen er niet overblijven. Dus als er 4-5 man wegrijden zie ik best wel een kans dat ze vooruit blijven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:15 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel behoorlijk wat tijd verloren hebben, anders krijgen ze sowieso geen ruimte.
Volgens mij is dit een ideale etappe voor een groepje vluchters. Het is namelijk allesbehalve vlak. Dat betekent dat het peloton toch een gematigd tempo op de beklimmingen moet nahouden om de sprinters erbij te houden, oftewel: in het middenstuk (van 130 tot 200 km) zal het peloton relatief weinig tijd winnen op een groepje waarin behoorlijke klimmers zitten.quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:56 schreef Sautor het volgende:
[..]
Die klimmen zijn niet echt noemenswaardig, maar veel knechten zullen er niet overblijven. Dus als er 4-5 man wegrijden zie ik best wel een kans dat ze vooruit blijven.
Niet dus:quote:Op woensdag 13 mei 2009 23:44 schreef Bismarck het volgende:
Los daarvan, Tong had het over drie winnaars die niet mee kunnen en niet over drie kanshebbers die niet mee kunnen.
quote:
Dus eens een dopeur, altijd een dopeur? Heb jij nooit in je leven een fout slechts één keer gemaakt?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:35 schreef Colnago het volgende:
[..]
In 2006 won hij de Ronde van Italië. Een paar maanden later dook zijn naam op in een dopingschandaal en werd hij voorlopig geschorst. In 2007 werd hij voor twee jaar geschorst, nadat hij zijn intentie tot dopinggebruik had toegegeven.
En omdat je iets niet van iemand verwacht, ga je de volgende keer dat je iets niet van iemand verwacht datgene juist wél van iemand verwachten?quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:35 schreef Colnago het volgende:
[..]
En dat had ik nou niet verwacht van Basso uit de ploeg van Riis.
Waarom weet ik niet want Riis gebruikte ook en de laatste jaren is de ene na de andere leider/winnaar uit de Giro of Tour betrapt dus ik zou beter moeten weten.
Nou dat is niet echt nodig denk ik. Het is niet zo dat er geen mensen gepakt zijn de afgelopen jaren, maar de mensen die gepakt zijn, zijn vaak mensen van wie je het wel zag aankomen. Landis, (Rasmussen), Schumacher, Sella, Riccò, Kohl e.d. De rest is niet gepakt, en van veel kan je ook wel daadwerkelijk aannemen dat ze niet aan de doping zitten. Ze zijn nooit gepakt, en ze ontwikkelen zich volgens logische lijnen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:35 schreef Colnago het volgende:
Nu ga ik er helaas maar vanuit dat elke renner uit de top 10/20 aan de doping zit.
Ja, dat heb ik ook wel eens helaas. Maar goed, die gedachten moet je negeren omdat je er toch niets mee kan. * Doping-alert!quote:Op woensdag 13 mei 2009 21:35 schreef Colnago het volgende:
Ik zit dus niet te gallen maar ik vind het gewoon heel erg jammer dat je niet zeker bent van het klassement.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 mei 2009 00:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nouja Cunego gaf ik nog het minst kans van die 3 eigenlijk.
Ik wil nog even terugkomen op een discussie uit het vorige topic; en wel over de opmerkingen over eventueel dopinggebruik van Basso (door Colnago). Hoewel ik het inhoudelijk waarschijnlijk meer met TheArt, Leatherface en Ambrosius eens ben, vind ik dat mensen hier best mogen posten als ze iemand van doping verdenken. Sowieso natuurlijk vanwege vrijheid van meningsuiting, daarbij zijn doping en sport nou eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden, en tot slot vinden sommige mensen het gewoon leuk om daar over te speculeren.
En als je geen posts over doping wil lezen, dan moet je ze maar proberen over te slaan. We gaan ook niet het verbieden om het in dit topic over Armstrong te hebben, omdat ik dat niet leuk vind, en er al een topic over Armstrong is
Dus daarom;
[..]
Dus eens een dopeur, altijd een dopeur? Heb jij nooit in je leven een fout slechts één keer gemaakt?
[..]
En omdat je iets niet van iemand verwacht, ga je de volgende keer dat je iets niet van iemand verwacht datgene juist wél van iemand verwachten?Of mis ik je punt nu.
[..]
Nou dat is niet echt nodig denk ik. Het is niet zo dat er geen mensen gepakt zijn de afgelopen jaren, maar de mensen die gepakt zijn, zijn vaak mensen van wie je het wel zag aankomen. Landis, (Rasmussen), Schumacher, Sella, Riccò, Kohl e.d. De rest is niet gepakt, en van veel kan je ook wel daadwerkelijk aannemen dat ze niet aan de doping zitten. Ze zijn nooit gepakt, en ze ontwikkelen zich volgens logische lijnen.
[..]
Ja, dat heb ik ook wel eens helaas. Maar goed, die gedachten moet je negeren omdat je er toch niets mee kan. * Doping-alert!
Ik weet niet hoor, maar hoeveel renners uit de top 10 zijn wel niet betrapt, ik noem maar even vlug wat namen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
rasmussen, landis, valverde, hamilton, ullrich, basso, mancebo, di luca, simoni, laatst frank schleck weer, heras, kohl, ricco, piepoli, sella, vinokourov
Edit: zaak fuentes was dat tijdens de tour.. Hij werd toen wel geschorst door de ploeg, maar nooit echt betrapt dus trek mijn woorden in!quote:
Hij heeft in ieder geval geld op de rekening van Fuentes gestort volgens mij. Daar is ie door CSC toen ook geschorst voor geweest meen ik.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:02 schreef trxq het volgende:
[..]
Wat was er laatst dan toch ook met hem, iets dat hij een te hoog testosteron had en door middel van doktersvoorschriften is dat goed gepraat ofzo.. Maarja sure voorgeschreven medicijnen
En voor Valverde is ook geen doorslaggevend bewijs.quote:
Sporza deed het inderdaad niet voor mij op dat moment. Ik had niet een heel goede, maar omdat ik toch niet echt zat te kijken, en het meer om het geluid ging,was dat wel ok. Het was een eurosport stream via een myp2p.eu linkje. Niet echt een aanrader verderquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:29 schreef JelleS het volgende:
Welke stream gebruik je, die van Gazetta of is er nog een betere? Sporza schijnt niet altijd te werken.
Maar na de Operación Puerto niet veel meer, alleen de echte flapdrollen. Maar goed, laten we het wel betrekking laten houden op de Giro, anders kan het indd beter in het doping-topicquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:58 schreef trxq het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar hoeveel renners uit de top 10 zijn wel niet betrapt, ik noem maar even vlug wat namen:
rasmussen, landis, valverde, hamilton, ullrich, basso, mancebo, di luca, simoni, laatst frank schleck weer, heras, kohl, ricco, piepoli, sella, vinokourov
De OP-ers zijn nooit betrapt. Als je het goed doet wordt je in principe niet betrapt. Mevrouw Fuentes heeft nog verklaard dat Spanje heel wat medailles in Peking te danken had aan haar man.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar na de Operación Puerto niet veel meer, alleen de echte flapdrollen. Maar goed, laten we het wel betrekking laten houden op de Giro, anders kan het indd beter in het doping-topic
Nee hoor, die is gewoon veroordeeld geweest.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:12 schreef Szura het volgende:
En Di Luca werd vrijgesproken
Mhua, een groep ongevaarlijke renners lijkt me logischer. Ik zie echt niet in wie wilt rijden. Zeker omdat LPR er toch al drie heeft en straks nog kansen genoeg heeft.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Denk dat LPR er toch een groepssprint van gaat proberen te maken, die Di Luca dan zou moeten winnen.
Die bloeddoping wordt toch nog steeds door iedereen gebruikt? Ze kunnen het toch niet testen, alleen als ze het bloed vinden kunnen de renners gepakt worden. Waarschijnlijk is er gewoon een nieuwe Fuentes waar al die gasten behandelt worden.quote:
Daarvoor bestaat nou het bloedpaspoort dat elke ProTour en bijna alle ProContinentaleploegen nu hebben. Dat valt dus wel op te sporen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:04 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Die bloeddoping wordt toch nog steeds door iedereen gebruikt? Ze kunnen het toch niet testen, alleen als ze het bloed vinden kunnen de renners gepakt worden. Waarschijnlijk is er gewoon een nieuwe Fuentes waar al die gasten behandelt worden.
Oké, dat ze het wel kunnen opsporen wist ik niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daarvoor bestaat nou het bloedpaspoort dat elke ProTour en bijna alle ProContinentaleploegen nu hebben. Dat valt dus wel op te sporen.
En daarnaast, wat een redenatie. Het valt niet op te sporen, dus iedereen gebruikt gelijk. Daarnaast heb je dus ook nog eens geen gelijk.
Lampre heeft vanaf gisteren ook "ongevaarlijke" renners. Denk dat ze vandaag het een en ander recht gaan zetten, met een overwinninkje van een ene Gavazzi of Cunego.quote:Op donderdag 14 mei 2009 10:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua, een groep ongevaarlijke renners lijkt me logischer. Ik zie echt niet in wie wilt rijden. Zeker omdat LPR er toch al drie heeft en straks nog kansen genoeg heeft.
Gavazzi is dat geen sprinter?quote:Op donderdag 14 mei 2009 11:52 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Lampre heeft vanaf gisteren ook "ongevaarlijke" renners. Denk dat ze vandaag het een en ander recht gaan zetten, met een overwinninkje van een ene Gavazzi of Cunego.
Wel eentje die redelijk bergop kan, maar heeft idd wel veel energie verspeeld gisteren. Heeft toch goede kansen als ze Petacchi en Farra lossen op de Hochkrimmel.quote:
Dan is de kans dik aanwezig dat Swift er nog wel aanhangt. Net als iemand als Davis.quote:Op donderdag 14 mei 2009 12:57 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Wel eentje die redelijk bergop kan, maar heeft idd wel veel energie verspeeld gisteren. Heeft toch goede kansen als ze Petacchi en Farra lossen op de Hochkrimmel.
Ze kunnen Scarponi niet te ver laten rijden. Misschien is het naar het einde toe aantrekkelijk voor andere ploegen om het gat dicht te rijden. Een deja-vutje met Garzelli misschien?
Als ze echt hard doorrijden zouden ze die sprinters toch wel aardig stuk moeten kunnen rijden|? Vooral Swift, kan hij deze lange afstanden al goed aan?quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dan is de kans dik aanwezig dat Swift er nog wel aanhangt. Net als iemand als Davis.
Hij rijdt zijn ereplaatstjes toch wel bij elkaar deze Giro. Hij kan zeker goed aankomen hoor, vorig jaar ook al een aantal top 10 plaatsen meegepakt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:16 schreef Zelva het volgende:
Ik dat jullie in de war zij met Mattia Gavazzi, de sprinter. Francesco Gavazzi is degene die in de Giro rondrijdt, die overigens best goed kan aankomen, maar geen sprinter is.
Ja, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar het ging mij meer om het feit dat Lampre een aantal zaken recht heeft te zetten in de Giro. Hun twee klassementmannen zijn gister volledig door het ijs gezakt, dus ze zullen wel gebrand zijn op een paar ritzeges.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dan is de kans dik aanwezig dat Swift er nog wel aanhangt. Net als iemand als Davis.
Beste 40/50 gaat Petacchi zeker niet lukken, al gaat hij wel steeds beter klimmen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 13:30 schreef wimderon het volgende:
Petacchi zie ik er ook wel aan blijven hangen, die klimt zo met de beste 40/50 omhoog. En bij Katusha zal het wel voor Pozzato zijn denk ik, zeker met deze aankomst zal die wel mogelijkheden zien.
Daar is hij tijdens een goede zag zeker toe in staat.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:42 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Beste 40/50 gaat Petacchi zeker niet lukken, al gaat hij wel steeds beter klimmen.
Het is belachelijk snel gegaan:quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:13 schreef wimderon het volgende:
Verschil nog maar een minuut of 4 trouwens, die gaan het normaalgesproken niet halen dus.
Het peleton pakt tussen 14:42 en 15:07 ruim vierenhalve minuut terugquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is belachelijk snel gegaan:
14.24: 8'24"
14.42: 9'38"
14.46: 7'25"
14.50: 5'45"
15.07: 4'54"
Hij krijgt alleen niemand mee. Dus moet hij zorgen dat hij voor de top bij die andere twee geraakt, en dan maakt hij een aardige kans.quote:
Ze zijn net van de berg af. En ze dalen vandaag alleen nog maar af en de laatste 15 km vlak.quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:56 schreef richbitch het volgende:
Is er ook een live kaartje? Waar je dus kunt zien op welke berg ze zitten?
Als het peloton panache gaat, wel.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:02 schreef TheArt het volgende:
Straks gaat het nog een sprint worden ook.
Mijn schatting was dus schromelijk overdreven.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:16 schreef Felagund het volgende:
Kiryienka komt terug. Dadelijk gaat hij nog winnen.
Ze hebben maar 1"52, dus ik denk dat je gelijk hebt. Het is heel snel gegaan en dat in een afdaling, de rest is alleen maar vlak, dan verliezen ze in principe nog meer.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mijn schatting was dus schromelijk overdreven.
Het is dus gebroken. Ben benieuwd wie er heeft lopen slapenquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:07 schreef Sautor het volgende:
Wat een lint joh... Klassementsrenners moet nog oppassen dat het niet breekt en dat ze achterstand oplopen.
Lövkvist, Basso, Leipheimer, Di Luca en Menchov heb ik sowieso gezien.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:22 schreef Sautor het volgende:
[..]
Het is dus gebroken. Ben benieuwd wie er heeft lopen slapen
Nee, die rijdt nu op beperkt vermogen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:32 schreef eentwee het volgende:
En Kiryienka niet zeker?Ik kan niet kijken helaas..
Ik zag ook Astana's in het eerste peloton.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:33 schreef Sautor het volgende:
Zag ik nu weer allemaal Astana's in het tweede peloton?
Armstrong zal wel in dat tweede peloton zitten.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:33 schreef Sautor het volgende:
Zag ik nu weer allemaal Astana's in het tweede peloton?
En bevestigd door Renaat.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Armstrong zal wel in dat tweede peloton zitten.
Nu bevestigd inderdaad. het zal hem worst wezen trouwensquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Armstrong zal wel in dat tweede peloton zitten.
Hij kan zo gigantisch veel. Hij is heel rap, heeft een fantastische tijdrit en kan voor een sprinter ook nog eens heel goed bergop.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is hij een bergsprinter of is hij polyvalent?
IMO top favorietquote:Op donderdag 14 mei 2009 16:40 schreef Palmboom313 het volgende:
Menchov 13e geen achterstand opgelopen
ik zat al te zoeken, bleek het de tv te zijnquote:
Deed me een beetje denken aan Boogerd - Langeveld op het NK in 2006. Daar ging Langeveld ook opeens lopen trekken.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:26 schreef wimderon het volgende:
Scarponi heeft Kiryienka nog wat centjes toegeschoven om nog wat te trekken lijkt me dan.
Dat laatste: hardrijden/tijdrijden, goede sprint, kan volgens mij ook wel aardig omhoog.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is hij een bergsprinter of is hij polyvalent?
Dit zag er echter uit. Toen werd er ook nog eerst onderhandeld met de ploegleider.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:42 schreef Sautor het volgende:
[..]
Deed me een beetje denken aan Boogerd - Langeveld op het NK in 2006. Daar ging Langeveld ook opeens lopen trekken.
In dat geval kan hij nog een bedreiging vormen voor Ale-Jet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:42 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dat laatste: hardrijden/tijdrijden, goede sprint, kan volgens mij ook wel aardig omhoog.
Kunnen ze weinig aan doen als de Italianen ze een slechte verbinding leveren en ze nu via de telefoonlijn commentaar leveren.quote:
Mwah, hier was Kiryienka bergop al gelost en heeft hij ook nog eens half gewacht op Kiryienka nadat die lek was gereden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:42 schreef Sautor het volgende:
[..]
Deed me een beetje denken aan Boogerd - Langeveld op het NK in 2006. Daar ging Langeveld ook opeens lopen trekken.
Richard Virenque zou dat vroeger nooit doen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mwah, hier was Kiryienka bergop al gelost en heeft hij ook nog eens half gewacht op Kiryienka nadat die lek was gereden.
Enige probleem van Menchov gaat de ploeg zijn. Met alleen Ten Dam (en Ardilaquote:
Menchov kan zich imo prima redden met Ten Dam alleen. Het tempo wordt toch gemaakt door Liquigas van Basso en Astana van Leipheimer. Zoals hij nu op mij overkomt gaan ze hem er neit zo makkelijk afrijden.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:00 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Enige probleem van Menchov gaat de ploeg zijn. Met alleen Ten Dam (en Ardila)heb je in de bergritten wel een heel smalle basis.
Voorlopig zet ik nog maar in op Leipheimer.
Ik zie Mentsjov voorlopig het roze niet pakken. Dat zou inderdaad ook niet de slimste tactiek van Rabo zijn. Gewoon lekker nog even Di Luca of Leipheimer in het roze. De tijdrit zal inderdaad in het voordeel van Leipheimer zijn maar daarna zijn er nog wat kansen om tijd op hem te pakken in de bergen. Denk aan de finish op Blockhaus en de Vesuvius.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:33 schreef thijsdetweede het volgende:
Da's waar, maar dat is ook omdat Menchov nog niet de grote favoriet is. Waarom zou Liquigas gaan controleren als Menchov in het roze zit? Dan wordt het tijd voor de twee blokken om een Heras'je uit te gaan halen, dunkt me.
En ik ben benieuwd of er niet door Basso en Leipo afgereden worden voldoende is. Normaal gezien sla ik zeker Leipheimer toch wel hoger aan in die 60km ITT
Dit is absoluut geen tijdrit voor Leipheimer. Lastige afdalingen wat hij niet echt goed kan en geen meter vlak, waardoor Leipheimer totaal geen gebruik kan maken van zijn super-aerodynamische positie. Ik wil niet zeggen dat hij hem niet kan winnen, maar zomaar de beste van de favorieten wordt hij ook niet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:40 schreef OProg het volgende:
Ik zie Leipheimer eigenlijk wel als favoriet in die TT. Dat is wel echt zijn terrein.
Ik ben het met je eens dat Scarponi beter was, maar het was vreemd dat Kiriyenka er opeens af lag. Alhoewel er ook geen demmarage was, zou het ook zomaar echt kramp geweest kunnen zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mwah, hier was Kiryienka bergop al gelost en heeft hij ook nog eens half gewacht op Kiryienka nadat die lek was gereden.
Ik heb helemaal geen inschatting van hoe die dalingen zijn of een kaart op iets gezien, maar zo'n klim moet hij op power toch wel een eind kunnen komen denk ik zo. Dan doel ik er ook op dat ik niet denk dan een DiLuca en een Basso daar tijd kunnen winnen. Menchov misschien die een eind kan komen in zo'n rit maar die zie ik ook niet echt verschil maken. Dan moeten ze toch een keer hem eraf pieren op een zware klim en dat is ook nog niet zo gemakkelijk. Zo bedoel ik het eigenlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit is absoluut geen tijdrit voor Leipheimer. Lastige afdalingen wat hij niet echt goed kan en geen meter vlak, waardoor Leipheimer totaal geen gebruik kan maken van zijn super-aerodynamische positie. Ik wil niet zeggen dat hij hem niet kan winnen, maar zomaar de beste van de favorieten wordt hij ook niet.
Kan of zou in ieder geval nog stukken beter omhoog moeten kunnen dan Ale-jet.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In dat geval kan hij nog een bedreiging vormen voor Ale-Jet.
geniaal inderdaadquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:57 schreef Klonk het volgende:
die rit van vandaag
volgens mij is de jaarlijks terugkerende dag dat de organisatie dacht: kom wat zullen we nu eens doen wat ze in andere rondes niet doen
ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe ze gisteren verteerd hebben, en hoe vals plat het vals plat is. kan me niet voorstellen dat 200 km ofzo vals plat lekker fietst...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:17 schreef eentwee het volgende:
Dit zal wel gewoon een sprint worden toch? Tenzij die afdaling erg gevaarlijk is..
laat me raden, zwart met geelquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:19 schreef Cavalier1 het volgende:
Astana schijnt in andere shirts gestart te zijn. Zijn daar foto's van?
nu pas, verbaast me dat het nog zo lang heeft geduurd, maar volgende stap zal wel zwart geel zijnquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, ze hebben de sponsornaam van Astana onzichtbaar gemaakt.
Klinkt goed.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:47 schreef leroytje het volgende:
Armstrong heeft de afdeling van vandaag als soort van gestoord genoemd
als ik zelfs snap dat de giro iets anders dan andere grote rondes tegen het parcours aankijkt waarom snapt hij dat dan nietquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:47 schreef leroytje het volgende:
Armstrong heeft de afdeling van vandaag als soort van gestoord genoemd
Misschien vergis ik me. Hij vergelijkt het met gisteren een afdaling. Blijkbaar ook erg dus.quote:
Als er dan maar niemand op zijn bek gaat. Want na de afdaling is het nog maar een paar kilometer naar de streep dus het sprintersgeweld zal wel schuiven in de afdaling zijnquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:51 schreef leroytje het volgende:
[..]
Misschien vergis ik me. Hij vergelijkt het met gisteren een afdaling. Blijkbaar ook erg dus.
En Leipheimer had een top van 117 gehoord van één van de rijders gisteren.
117 per uurquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:51 schreef leroytje het volgende:
[..]
Misschien vergis ik me. Hij vergelijkt het met gisteren een afdaling. Blijkbaar ook erg dus.
En Leipheimer had een top van 117 gehoord van één van de rijders gisteren.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:19 schreef Cavalier1 het volgende:
Astana schijnt in andere shirts gestart te zijn. Zijn daar foto's van?
Snelste tijdschema (41 km/h) geeft iets na vieren de top. Finish dus rond 16.15?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:10 schreef Coelho het volgende:
Durft er iemand een schatting te doen hoe laat de afdaling begint? Dan weet ik of het haalbaar is wat eerder op mijn werk weg te gaan.
Zoals op de vorige pagina stond. Vier leiders. Voorsprong was maximaal 9'14" en is inmiddels 6'58".quote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:16 schreef franklop het volgende:
TV staat alvast aan, kijk ik op belgie 1 zie ik van die lieve welpjes![]()
Maaruh zonder gekheid, is er al iets bekend uit koers?
sporza begint om 15:00 uur, dus je kunt nog even naar kleine leeuwtjes kijkenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 14:16 schreef franklop het volgende:
TV staat alvast aan, kijk ik op belgie 1 zie ik van die lieve welpjes![]()
Maaruh zonder gekheid, is er al iets bekend uit koers?
En de weg is inderdaad even mooi aangelegd als die waarop ze nu rijden. De snelheid zal erg hoog zijn en aangezien er geen echte col voor zit zal het met een compleet pak afdalen worden, dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom ze dat link vindenquote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:02 schreef wimderon het volgende:
Hoe komen degenen die speculeren over een gevaarlijke afdaling daar uberhaupt bij? Ze dalen af aan amper 5%.
We zullen zien dan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:20 schreef eentwee het volgende:
Alsof het dalingspercentage het enige criterium is? Als een heel peloton op weg is naar een massaspurt zijn er veel meer dingen van belang die voor gevaar kunnen zorgen, zoals bochten, weer, toestand van het asfalt, versmallingen.
Het is wel kletsnat.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 15:02 schreef wimderon het volgende:
Hoe komen degenen die speculeren over een gevaarlijke afdaling daar uberhaupt bij? Ze dalen af aan amper 5%.
Tja, dat is altijd gevaarlijk natuurlijk. Maar het lastige deel is al achter de rug en op Bertolini na zijn ze daar allemaal rustig doorgekomen.quote:
Midlife crisis?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:35 schreef Intxaurraga het volgende:
Bertolini is zo gek als een deur. Hij rijdt vijftien jaar anoniem in het peloton en de laatste 2 à 2,5 jaar fietst hij met totale doodsverachting. Mooi om te zien dat hij nog even álles uit zijn carriere wil halen.
Gestopt.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:39 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Waarom is Il Falco er deze Giro niet eigenlijk?
Mwah, zo anoniem reed hij niet rond hoor. Hij heeft over de jaren heen een behoorlijk palmares opgebouwd. In 2007 heeft hij ook nog het UCI Europe Tour 2007 klassement gewonnen (de ProTour van de pro continentaal ploegen).quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:35 schreef Intxaurraga het volgende:
Bertolini is zo gek als een deur. Hij rijdt vijftien jaar anoniem in het peloton en de laatste 2 à 2,5 jaar fietst hij met totale doodsverachting. Mooi om te zien dat hij nog even álles uit zijn carriere wil halen.
Etxebarria in de Tour was natuurlijk nóg clownesker (voetjes uit de pedalen en als een plank op je fiets gaan liggen).quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat ze nogal overdrijven bij sporza met hun Bertolini. Hij daalt gewoon goed en alert en reed alleen ver weg om de rest extreem voorzichtig was.
Daarom heb ik het ook over de laatste twee jaar. En wat betreft de jaren daarvoor: het hielp niet dat er nog minstens zes Bertollini's, Bertoletti's en Bertagnolli's in het peloton reden.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:41 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Mwah, zo anoniem reed hij niet rond hoor. Hij heeft over de jaren heen een behoorlijk palmares opgebouwd. In 2007 heeft hij ook nog het UCI Europe Tour 2007 klassement gewonnen (de ProTour van de pro continentaal ploegen).
Mhua dat valt wel mee. Petacchi en Di Luca zijn gewoon toppers. Scarponi is ook nog steeds een hele goede renner, niet voor niets winnaar van de Tirreno, en die wint na een ontsnapping. Het is niet of hij de rest opeens uit het wiel rijdt. En bij deze kopgroep hetzelfde. Als Bertolini wint, is dat door die afdaling.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:46 schreef Intxaurraga het volgende:
Mocht Bertollini vandaag trouwens winnen, dan zou je onderhand vraagtekentjes mogen zetten bij de totale oppermacht van de Italiaanse B-ploegen met uitgerangeerde A-renners.
En doordat hij Boasson Hagen en Hunter erop legt, dan.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua dat valt wel mee. Petacchi en Di Luca zijn gewoon toppers. Scarponi is ook nog steeds een hele goede renner, niet voor niets winnaar van de Tirreno, en die wint na een ontsnapping. Het is niet of hij de rest opeens uit het wiel rijdt. En bij deze kopgroep hetzelfde. Als Bertolini wint, is dat door die afdaling.
Dat gaat hij nooit doen. Als hij wint, komt dat door een demarrage.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:51 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
En doordat hij Boasson Hagen en Hunter erop legt, dan.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een contract bij Columbia?
Wel gek, iedereen hangt tegenwoordig helemaal naar voren. Al ga ik zelf ook wel wat naar achter zitten in bochtige stukjes. Het lukt me dan beter om m'n fiets door de bochten te smijten.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Pantani hing zelfs achter zijn zadel in een afdaling.
Ja, dat dacht ik dus ook. Die zal wel een zak geld gekregen hebben.quote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook. Die zal wel een zak geld gekregen hebben.
Waarom zou hij anders erachteraan gaan met 2 sprinters drie sprinters in z'n wiel?
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar daar heb je eigenlijk ook niks meer voor nodig dan Petacchi/Di Luca of Simoni/Scarponi.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 16:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
LPR en Diquigiovanni vind ik trouwens beter dan de doorsnee Franse Pro-Tourploeg.
onervarenheid, denken dat je kunt winnen en dan alles vergeten, mooi tochquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook. Die zal wel een zak geld gekregen hebben.
Waarom zou hij anders erachteraan gaan met 2 sprinters in z'n wiel?
Doe mij maar Pozzato dan.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:53 schreef Sautor het volgende:
Gilbert vandaag? Ligt nog een aardig klimmetje op 4km voor de finish, dus met een jump daar zou je weg kunnen komen.
Dat is natuurlijk wel te prijzen, hij knalt er wel in. Ik zou het zelf anders doenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 13:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
onervarenheid, denken dat je kunt winnen en dan alles vergeten, mooi toch
Dat ziet er inderdaad iets steiler uit dan op dat kaartje.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:01 schreef wimderon het volgende:
Alvast een voorproefje voor die muur trouwens:
Etappe was als geheel wel een stuk zwaarder dan die van vandaag.
Dit herinner ik me nog heel goed. Garzelli die dank zij de motoren toch bij Simoni geraakt.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 14:01 schreef wimderon het volgende:
Alvast een voorproefje voor die muur trouwens:
Etappe was als geheel wel een stuk zwaarder dan die van vandaag.
Niet vrijwillig, zo te horen.quote:
hij ademt zelfstandig en gaat met een ambulance naar het zekenhuis, wil niets zeggen natuurlijk maar ik denk dat als het echt kritiek was dat ie wel met een helicopter vervoerd was.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:29 schreef beertenderrr het volgende:
is die kerel nog bij bewustzijn?doden moeten we niet hebben
Hoelaat was hij ongeveer gevallen? Wat ik hoorde op Sporza duurde het een hele tijd voordat ze hem gevonden hadden en toen moesten ze hem weer naar de weg transporteren.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
hij ademt zelfstandig en gaat met een ambulance naar het zekenhuis, wil niets zeggen natuurlijk maar ik denk dat als het echt kritiek was dat ie wel met een helicopter vervoerd was.
14:40 Km 95: fall of P. HORRILLO MUNOZ (146).quote:Op zaterdag 16 mei 2009 15:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hoelaat was hij ongeveer gevallen? Wat ik hoorde op Sporza duurde het een hele tijd voordat ze hem gevonden hadden en toen moesten ze hem weer naar de weg transporteren.
Bedankt, ik hoorde het net inderdaad. Ze waren aan het klimmen toen ik de tv aan zette, vandaar de vraag.quote:
Ze zullen wel even wachten tot na de klim, dan allemaal wat mannetjes op kop en het gat is snel dicht denk ik.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:35 schreef Palmboom313 het volgende:
Rogers en Leipheimer voorin. mensjov, basso en di luca moeten nu
Inderdaad. De mannen die nu vooraan meezijn kunnen die krachten nog wel tekort komen op het muurtje dadelijk. Moeten ze wel teruggepakt worden natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ze zullen wel even wachten tot na de klim, dan allemaal wat mannetjes op kop en het gat is snel dicht denk ik.
Volgens Ambrosius niets aan de handquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:41 schreef kawotski het volgende:
hoe kan een klassementsrenner Leipheimer laten gaan.. het is nog even rijden maar het gat vind ik nogal groot
Dat snap ik ook niet. Gewoon meespringen, het was geen splijtende demarrage. Nu moeten ze ploegmaats laten rijden die ze nauwelijks hebben.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:41 schreef kawotski het volgende:
hoe kan een klassementsrenner Leipheimer laten gaan.. het is nog even rijden maar het gat vind ik nogal groot
Lezen kun je ook al nietquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:42 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Volgens Ambrosius niets aan de hand
En dat doen ze niet?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:45 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Volgens jou was er niets aan de hand en moesten ze gewoon nu het gat dicht rijden.
Mon Dieuquote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:35 schreef TheArt het volgende:
Situatie Horrillo:
Volgens TT: Bekkenbreuk, bovenbeenbreuk, geperforeerde long en licht schedeltrauma.
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:47 schreef Digital-Love het volgende:
Boasson Hagen wat een fenomenale kerel toch![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |