abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68942033
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:27 schreef waht het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen dus over. Overigens zal het verbieden van iets niet per definitie leiden tot iets minder kwaads.
Je zal dan een methode moeten vinden om dat te meten. kdijkstra is met voldoende bewijs gekomen dat get huidige beloningsklimaat meer fout doet dan goed.
pi_68942043
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:32 schreef fajaro het volgende:

Niet doden is een norm ongeacht wie of wat dat voorschrijft.
En wat heeft dat met de discussie over wettelijke regelingen te maken?

Met mes en vork eten is ook een norm.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_68942138
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar de reden om het doden van een ander te verbieden heeft NIETS te maken met het feit dat het onfatsoenlijk is, maar met het feit dat het een actie is gericht tegen het leven van een ander.

En dat is weldegelijk onfatsoenlijk.
pi_68942170
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

En wat heeft dat met de discussie over wettelijke regelingen te maken?

Met mes en vork eten is ook een norm.
Omdat het ook een wet is dat je niet iemand mag doden.
pi_68942173
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:34 schreef fajaro het volgende:

Je zal dan een methode moeten vinden om dat te meten. kdijkstra is met voldoende bewijs gekomen dat get huidige beloningsklimaat meer fout doet dan goed.
kdijkstra is helemaal niet met bewijs gekomen dat het meer fout doet dan goed. Hij is met een paar meningen gekomen daarover. Daarnaast ken ik ook wel een paar meningen die meer kwaad doen dan goed en die verbieden we ook niet.

Het gaat om de vraag of er een overheidstaak ligt of niet. Verbieden kan niet zo maar.
pi_68942304
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:38 schreef fajaro het volgende:

Omdat het ook een wet is dat je niet iemand mag doden.
Dus omdat het een wet is, hebben ze er een wet van gemaakt. Ja, dat klopt, iets wat een wet is, is ooit tot wet gemaakt.

De vraag is alleen wanneer je iets dient te gaan verbieden. Fatsoensnorm zijn is daarbij niet van belang. Ook al zijn er zaken verboden die tegen goed fatsoen ingaan, is dat niet de reden, hetgeen blijkt uit het feit dat er vele fatsoensnormen zijn die niet in de wet zijn verankerd en fatsoensnormen die je in de wet aantreft een alternatieve reden kennen om tot een ver- of gebodsbepaling te worden omgevormd.
pi_68942310
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

kdijkstra is helemaal niet met bewijs gekomen dat het meer fout doet dan goed. Hij is met een paar meningen gekomen daarover. Daarnaast ken ik ook wel een paar meningen die meer kwaad doen dan goed en die verbieden we ook niet.

Het gaat om de vraag of er een overheidstaak ligt of niet. Verbieden kan niet zo maar.
Proefschriften zijn wel wat meer dan meningen alleen.
pi_68942332
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:37 schreef fajaro het volgende:

En dat is weldegelijk onfatsoenlijk.
Maar dat is niet de reden om het te verbieden.
pi_68942379
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus omdat het een wet is, hebben ze er een wet van gemaakt. Ja, dat klopt, iets wat een wet is, is ooit tot wet gemaakt.

De vraag is alleen wanneer je iets dient te gaan verbieden. Fatsoensnorm zijn is daarbij niet van belang. .
Niet doden is ook een fatsoensnorm. Voor degene die dat tot wet heeft gemaakt was het weldegelijk van belang.
pi_68942441
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:43 schreef fajaro het volgende:

Niet doden is ook een fatsoensnorm.
Dat hadden we al vastgesteld.
quote:
Voor degene die dat tot wet heeft gemaakt was het weldegelijk van belang.
Maar in ieder geval onvoldoende om alleen op basis daarvan tot een verbod te komen.
pi_68942659
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

[quote]Dat hadden we al vastgesteld.
We?
quote:
Maar in ieder geval onvoldoende om alleen op basis daarvan tot een verbod te komen.
Hoezo?
Maar dat het een bijdrage heeft gehad ontken je dus niet.
pi_68943130
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:50 schreef fajaro het volgende:

We?
Jij en ik hadden dat al vastgesteld ja... Maar je wil nu toch iets anders beweren begrijp ik? Geen fatsoensnorm meer?
quote:
Hoezo?
Maar dat het een bijdrage heeft gehad ontken je dus niet.
Ik vind het niet relevant. Je stelt het en dat mag van mij. Misschien is het zelfs wel zo dat de fatsoensnorm meespeelde. Misschien is het wel zo dat de 10 geboden leidend waren voor de initiatiefnemer.

Het is alleen onvoldoende om tot een verbod te komen. De reden om moord te verbieden ligt in het feit dat je daar andermans leven mee ontneemt. Punt.
pi_68943380
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:03 schreef DS4 het volgende:

[quote]Jij en ik hadden dat al vastgesteld ja... Maar je wil nu toch iets anders beweren begrijp ik? Geen fatsoensnorm meer?
Ik zie nergens jouw vaststelling staan.
quote:
Ik vind het niet relevant. Je stelt het en dat mag van mij. Misschien is het zelfs wel zo dat de fatsoensnorm meespeelde. Misschien is het wel zo dat de 10 geboden leidend waren voor de initiatiefnemer.

Het is alleen onvoldoende om tot een verbod te komen. De reden om moord te verbieden ligt in het feit dat je daar andermans leven mee ontneemt. Punt.
Wat een norm is en dus onder fatsoen valt.
pi_68943851
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:08 schreef fajaro het volgende:

Ik zie nergens jouw vaststelling staan.
Impliciet staat hij er meermaals.
quote:
Wat een norm is en dus onder fatsoen valt.
Ja, we hebben al vastgesteld dat het ook een fatsoensnorm is. Maar dat is niet de reden dat het verboden is.
pi_68943979
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Impliciet staat hij er meermaals.
[..]

Ja, we hebben al vastgesteld dat het ook een fatsoensnorm is. Maar dat is niet de reden dat het verboden is.
Waarom noem je het zelf dan wel als reden?
pi_68945221
Regering moet VOORKRUIPZORG verbieden.

Het zoveelste exces in opmaat naar een hardcore kapitalisme?

We zijn hard op weg.
pi_68945540
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:24 schreef fajaro het volgende:

Waarom noem je het zelf dan wel als reden?
Dat heb ik niet gedaan. Integendeel!
pi_68969814
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:47 schreef DS4 het volgende:
Zeg eens EG, is dit ook een nieuwe Tates? Ik ben even benieuwd wat je vindt van deze wetsovertreder (je mag immers niet wonen in caravans).
EG, kun je hier nog even op in gaan.

Overigens, ik trek "Tates" terug uit de vraag en vervang het door "EGTates". Ik verwijs daarvoor gaarne naar dit artikel. Zou ik overigens ook nog graag een reactie op willen hebben...
pi_68970932
quote:
CU-senator Schuurman: hef crisistaks voor rijksten
ANP
gepubliceerd op 13 mei 2009 08:56, bijgewerkt op 13 mei 2009 09:29

DEN HAAG - ChristenUnie-senator Egbert Schuurman pleit voor een tijdelijke crisistaks voor iedereen die meer verdient dan premier Jan Peter Balkenende.

‘Die hebben met zo’n salaris echt geen last van de crisis. Zij kunnen best wat missen’, zegt hij in een interview met het Nederlands Dagblad van woensdag.

De 71-jarige Schuurman is sinds 1983 fractievoorzitter in de Eerste Kamer van de ChristenUnie, de kleinste van de drie regeringspartijen. De inkomstenbelasting voor de rijksten moet in zijn voorstel boven de 125.000 euro een extra schijf van 60 procent krijgen. Het huidige toptarief bedraagt 52 procent. De maximale hypotheekafstrek stijgt niet mee, ‘anders heeft het geen zin’.

Volgens Schuurman levert zijn crisisbelasting 250 tot 350 miljoen euro per jaar op. Hij wil nog voor de zomer duidelijkheid van het kabinet, dat met de crisistaks tegemoet zou komen aan een ‘breed beleefd, sluimerend gevoel in de samenleving, dat de hogere inkomens nu echt eens moeten worden aangepakt’.

pi_68971059
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:45 schreef Klopkoek het volgende:

Wat een stom plan. Die kerel heeft waarschijnlijk niet eens in de gaten dat de meeste rijken gewoon zichzelf uit de eigen B.V. belonen en derhalve helemaal geen last hebben van dit plan.

Daarnaast zijn de opbrengsten erg laag, ten opzichte van de grote wijzigingen in de systematiek van de Wet IB 2001.
pi_68971148
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een stom plan. Die kerel heeft waarschijnlijk niet eens in de gaten dat de meeste rijken gewoon zichzelf uit de eigen B.V. belonen en derhalve helemaal geen last hebben van dit plan.

Daarnaast zijn de opbrengsten erg laag, ten opzichte van de grote wijzigingen in de systematiek van de Wet IB 2001.
Opbrengsten van wat?
pi_68971781
quote:

[..]

† In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 11:19:30 #73
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68972058
quote:
‘breed beleefd, sluimerend gevoel in de samenleving, dat de hogere inkomens nu echt eens moeten worden aangepakt’.
crisistaks jaloersheidstaks
Carpe Libertatem
pi_68972107
Nee, de lasten van de crisis eerlijk delen heet dat.
pi_68972143
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:51 schreef Klopkoek het volgende:

Opbrengsten van wat?
De maatregel...
pi_68972219
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
een tijdelijke crisistaks voor iedereen die meer verdient dan premier Jan Peter Balkenende

Alleen de rijken moeten betalen... de definitie van eerlijk delen aldus Klopkoek.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 11:27:20 #77
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68972367
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:20 schreef Klopkoek het volgende:
Dit heeft natuurlijk niets met 'crisisbestrijding' te maken, maar met het corrigeren van het eigen overheidsbudget. De burger, die last zou moeten hebben van de crisis, heeft hier helemaal niets aan behalve een bevredigd onderbuikgevoel dat die nare mensen die veel verdienen extra belast worden.

Er is overigens niets eerlijk aan eerlijk delen als je alleen wil delen met iedereen die meer heeft dan jou. Afgezien van het feit dat (loon-)belasting in het algemeen helemaal niets 'eerlijks' in zich heeft.

Het is een wassen neus, symboolpolitiek zo je wil, om mensen als jou en EG een misplaatst gevoel van rechtvaardigheid te geven.
Carpe Libertatem
pi_68972431
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

een tijdelijke crisistaks voor iedereen die meer verdient dan premier Jan Peter Balkenende

Alleen de rijken moeten betalen... de definitie van eerlijk delen aldus Klopkoek.

Een selecte groep heeft geprofiteerd van de afgelopen 30 jaar. Nu lijkt het erop dat alweer de middenklasse en de onderklasse de harde klappen gaan betalen. Goed dat het gecorrigeerd wordt.

Dat heb ik ook al in een ander topic gezegd en toen zei jij 'toon aan'.
pi_68972449
quote:

[..]

Nog beter: alle mensen die meer dan 100k verdienen tegen de muur!
Pas als iedereen 27k per jaar verdient, in exact hetzelfde huis woont, exact dezelfde baan heeft, exact dezelfde auto en exact dezelfde vrienden zullen we het eeuwige gelijkheidsparadijs betreden, tot in den eeuwigheid!

Uitgezonderd uiteraard de faalhazen in de derdewereld die wel even goedkope productjes blijven maken tot ze er, letterlijk, bij neervallen
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_68972586
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:29 schreef waht het volgende:

[..]

Nog beter: alle mensen die meer dan 100k verdienen tegen de muur!
Pas als iedereen 27k per jaar verdient, in exact hetzelfde huis woont, exact dezelfde baan heeft, exact dezelfde auto en exact dezelfde vrienden zullen we het eeuwige gelijkheidsparadijs betreden, tot in den eeuwigheid!

Uitgezonderd uiteraard de faalhazen in de derdewereld die wel even goedkope productjes blijven maken tot ze er, letterlijk, bij neervallen
Ik krijg neigingen om jou tegen de muur te zetten ja. Dat is wat anders.

Ik ga maar weer weg denk ik van dit rechtse forum. Ben het spuugzat om bij elke discussie voor communist, stalinist en weet ik wel niet wat uit gemaakt te worden. Dat mag allemaal zomaar. Tegelijkertijd mag je echter niet mensen uit maken voor nazi, fascist en dergelijke. Dan krijg je meteen heibel.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2009 11:34:53 ]
pi_68974248
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik krijg neigingen om jou tegen de muur te zetten ja. Dat is wat anders.

Ik ga maar weer weg denk ik van dit rechtse forum. Ben het spuugzat om bij elke discussie voor communist, stalinist en weet ik wel niet wat uit gemaakt te worden. Dat mag allemaal zomaar. Tegelijkertijd mag je echter niet mensen uit maken voor nazi, fascist en dergelijke. Dan krijg je meteen heibel.
Was jij niet degene die Fok! onderspamt met NSB posters en als eerste Godwin wakker maakte?
Of vergis ik me?
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:25:01 #82
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_68974433
Er is niets mis mee om de de rekening van de crisis neer te leggen bij de veroorzakers van de crisis. Extra belasten van de rijken is een klein begin.
pi_68974764
Precies, als je als politiek toe staat dat in goede tijden er door een select groepje flink wordt binnengeharkt, dan mag die groep ook de rekening betalen als het fout gaat.

Eigenlijk een ontzettend kapitalistisch principe

Maar goed: ik denk dat de financieele sector sowieso oversized was. Je ziet dat aan alle cijfers. Zo was de financieele sector één van de weinigen waar het gemiddelde loon nog behoorlijk steeg elk jaar (ook voor het middenkader dus), ging de financieele sector een steeds groter deel opeisen van de economie terwijl het aantal mensen dat erin werkzaam was niet even hard meegroeide en werd het dienen van de reeële economie steeds minder een core-business. Nee, in plaats daarvan gingen de financieele kathedralen elkaar even vetmesten.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 13:23:57 #84
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68976598
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:25 schreef Fajarowicz het volgende:
Er is niets mis mee om de de rekening van de crisis neer te leggen bij de veroorzakers van de crisis. Extra belasten van de rijken is een klein begin.
Buiten geld zonder waarde (alle overheden) en de dwang om leningen zonder basis te verstrekken (Amerikaanse overheid) ligt de 'rekening' van de crisis toch echt bij iedereen. Iedereen wil goede pensioenen, lage tarieven, etc. en zo moesten banken wel ontzettende risico's nemen om, wat de klant (burger) wou, allemaal voor elkaar te krijgen. Als iedereen gewoon was gaan sparen ipv. meer en meer willen was er veel minder aan het handje geweest.

Maarja, wijzen naar andere mensen is altijd makkelijker dan toegeven dat je zelf misschien ook schuldige bent. Het is allemaal ziek als dat wijzen meteen met geweld, fakkels en pek & veren gaat. Misselijkmakend ziek. Je zou bijna Godwin wakker schudden en wijzen naar tientallen jaren geleden ziek om op die manier een schuldige te zoeken die fucking niet eens schuldig is.
Carpe Libertatem
pi_68976736
Helaas Boze Appel: in het fabeltje dat iedereen schuldig is trapt niemand meer in. Want toen het nog gewoon goed ging was het ook niet iedereen zijn verdienste.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 13:35:30 #86
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68977030
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:26 schreef Klopkoek het volgende:
Helaas Boze Appel: in het fabeltje dat iedereen schuldig is trapt niemand meer in. Want toen het nog gewoon goed ging was het ook niet iedereen zijn verdienste.
Iedereen profiteerde er wel van en toen hoorde je niemand zeuren.
Carpe Libertatem
pi_68980304
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:29 schreef Klopkoek het volgende:

Een selecte groep heeft geprofiteerd van de afgelopen 30 jaar. Nu lijkt het erop dat alweer de middenklasse en de onderklasse de harde klappen gaan betalen. Goed dat het gecorrigeerd wordt.

Dat heb ik ook al in een ander topic gezegd en toen zei jij 'toon aan'.
Heb je het toen aangetoond en zo ja: link even naar die draad.

Ten tweede is het onzin dat mensen met een inkomen van 125K+ de afgelopen 30 jaar geprofiteerd hebben en de rest niet.

Ten derde zijn er al maatregelen genomen om meerverdienenden harder te raken. Denk aan de idiote regels rondom woningen die meer dan 1 mio kosten (wat steeds minder bijzonder wordt).

Ten vierde meen ik mij te herinneren dat jij vooral de banken de schuld gaf en de toenmalige bestuurders. Die raak je hier niet mee, dus ik vind het bijzonder dat je nu mensen wil raken die er wellicht geen donder mee te maken hebben.

Het onderscheid is arbitrair, dat mag je best wel even toegeven. Daarnaast raak je een kleine groep in loondienst. Leuk, maar ik garandeer je dat het al heel leuk is als het in de praktijk 100 mio oplevert. Druppel - gloeiende plaat. Symboolpolitiek en jij trapt er vol in.
pi_68980356
quote:
Er is niets mis mee om de de rekening van de crisis neer te leggen bij de veroorzakers van de crisis.
Dat waren toch de banken volgens jou, KK, EG?

Waarom dan nu willekeurig mensen in loondienst die meer dan 125K verdienen aanpakken? Als jouw redenering wordt gevolgd moet de winstbelasting omhoog bij banken.
pi_68980529
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:26 schreef Klopkoek het volgende:
O? Ik hoor hier jou en EG geregeld roepen dat welvaart wordt gecreëerd door de arbeiders. Maar nu neem je er afstand van begrijp ik? Het is toch alleen de top die het of goed of slecht doet en wat de rest daaronder presteert maakt geen donder uit?

De mensen die steeds meer gingen lenen, ook al ging het complete salaris naar de aflossing, die hebben geen enkele schuld, verantwoordelijkheid, whatever?

Het is gewoon hilarisch om te zien hoe je nu exact hetzelfde doet als waar je anderen van beschuldigt.

Natuurlijk zijn de fouten met name gemaakt in de top (zowel politiek als bedrijfsleven). Natuurlijk is er ook een verantwoordelijkheid bij de overigen, maar die is van relatief belang.

Ik heb geen enkel probleem met het leggen van de claim waar deze hoort (en dat is niet iedere loonslaaf >125K), maar dan ook niet meer zeuren dat als het goed gaat de winsten ook komen waar deze zijn gegenereerd.

1 lijn!
pi_68982448
quote:
Eens, maar de rijken zijn in dit geval alle burgers in rijke landen. Eeuwige drang naar groei werkt niet als alleen de rijksten in rijke landen dit willen, iedereen moet hier aan meewerken. En dat doen we.

Ook ben ik het eens dat het wel lekker makkelijk is om naar anderen te wijzen. Zoals ik al eerder zei: tegen de muur met die rijcken!
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:38:05 #91
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_68985305
Ik zeg het niet omdat het makkelijk zou zijn.
pi_68985375
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:38 schreef Fajarowicz het volgende:
Ik zeg het niet omdat het makkelijk zou zijn.
Nee, het is natuurlijk jaloezie, dat weten we ook wel.
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:44:00 #93
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_68985521
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maarja, wijzen naar andere mensen is altijd makkelijker dan toegeven dat je zelf misschien ook schuldige bent. Het is allemaal ziek als dat wijzen meteen met geweld, fakkels en pek & veren gaat. Misselijkmakend ziek. Je zou bijna Godwin wakker schudden en wijzen naar tientallen jaren geleden ziek om op die manier een schuldige te zoeken die fucking niet eens schuldig is.
Natuurlijk joh, voormalig fabrieksarbeider (voormalig want door de crisis zijn baan kwijt) Jan met de Pet heeft het allemaal gedaan. En zij die aan de touwtjes trekken en op basis van dat trekken het legitiem vinden om vorstelijk beloond te worden zijn onschuldig.
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:44:29 #94
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_68985543
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, het is natuurlijk jaloezie, dat weten we ook wel.
Ja, dat zal het zijn.
pi_68985925
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:44 schreef Fajarowicz het volgende:

Ja, dat zal het zijn.
Een goede reden heb ik van jou nog niet gehoord. Je zegt: we moeten de schuldigen (door jou eerder aangeduid als de banken) aanpakken en dus gaan we mensen in loondienst die meer dan 125K verdienen extra belasten.

Dat klinkt niet logisch, vind je wel?
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:42:11 #96
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_68987310
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een goede reden heb ik van jou nog niet gehoord. Je zegt: we moeten de schuldigen (door jou eerder aangeduid als de banken) aanpakken en dus gaan we mensen in loondienst die meer dan 125K verdienen extra belasten.

Het systeem dat er voor gezorgd heeft dat het lange termijn denken is vernietigd door korte termijn gewin is schuldig.
pi_68987689
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:42 schreef Fajarowicz het volgende:

Het systeem dat er voor gezorgd heeft dat het lange termijn denken is vernietigd door korte termijn gewin is schuldig.
Prima. Dan nog zie ik niet dat mensen in loondienst met een salaris van >125K dan meer belasting moeten betalen als je claimt dat je de schuldige wil aanpakken.

Zo lang als dit niet wordt opgehelderd (en ik kan mij niet voorstellen dat het je gaat lukken) blijft voorlopig "jaloezie" de meest waarschijnlijke optie.

Van mij mag je ook met een andere goede onderbouwing komen, maar kom wel met een goede onderbouwing, want ook de "zij hebben toch geen last van de crisis" is een domme opmerking van deze malloot uit de eerste kamer, want ten eerste hebben ze dat eerder dan Jan Modaal, gelet op de doorgaans aardige beleggingsportefeuille en verder heeft Jan Modaal over het algemeen een grotere flatscreen in huis dan ik, dus kennelijk doet Jan Modaal het niet slecht en de koopkracht is gestegen, dus zo lang als Jan Modaal geen ontslag gekregen heeft is het meer waarschijnlijk dat Jan Modaal zo goed als geen last heeft van de crisis, wat zeg ik, er op vooruit is gegaan (vanwege de lage inflatie tgv de crisis).
pi_68988465
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

O? Ik hoor hier jou en EG geregeld roepen dat welvaart wordt gecreëerd door de arbeiders. Maar nu neem je er afstand van begrijp ik? Het is toch alleen de top die het of goed of slecht doet en wat de rest daaronder presteert maakt geen donder uit?

De mensen die steeds meer gingen lenen, ook al ging het complete salaris naar de aflossing, die hebben geen enkele schuld, verantwoordelijkheid, whatever?

Het is gewoon hilarisch om te zien hoe je nu exact hetzelfde doet als waar je anderen van beschuldigt.

Natuurlijk zijn de fouten met name gemaakt in de top (zowel politiek als bedrijfsleven). Natuurlijk is er ook een verantwoordelijkheid bij de overigen, maar die is van relatief belang.

Ik heb geen enkel probleem met het leggen van de claim waar deze hoort (en dat is niet iedere loonslaaf >125K), maar dan ook niet meer zeuren dat als het goed gaat de winsten ook komen waar deze zijn gegenereerd.

1 lijn!
Bedankt dat je even herhaalt wat ik al tijden roep: dat we consequent moeten zijn.

Over die 'crisistax':

Ik denk inderdaad dat je dat handiger kan doen. 125000 euro is wel een heel arbitraire grens. Tegelijkertijd constateer ik ook dat ons belastingstelsel slechts zeer beperkt progressief is en bovendien veel andere landen meerdere schijven kennen waarvan het toptarief tot 3 ton op loopt. Heb er dus geen enkel probleem mee als er extra schijven bijkomen en het belastingsysteem daardoor progressiever wordt.

Maar voor het aanpakken van graaiers met wagonladingen opties helpt het inderdaad niet. Hoewel je niet moet doorslaan met je streven naar effectiviteit want dan volstaat een MG42 voor die job.
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:19:13 #99
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_68988557
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 18:54 schreef DS4 het volgende:

[quote]Prima. Dan nog zie ik niet dat mensen in loondienst met een salaris van >125K dan meer belasting moeten betalen als je claimt dat je de schuldige wil aanpakken.
Waarom zou ik met rijken de >125K groep in loondienst bedoelt hebben?
quote:
Zo lang als dit niet wordt opgehelderd (en ik kan mij niet voorstellen dat het je gaat lukken) blijft voorlopig "jaloezie" de meest waarschijnlijke optie.
Dat is iets wat jij tussen neus en lippen door even kan bepalen?
quote:
Van mij mag je ook met een andere goede onderbouwing komen, maar kom wel met een goede onderbouwing, want ook de "zij hebben toch geen last van de crisis" is een domme opmerking van deze malloot uit de eerste kamer, want ten eerste hebben ze dat eerder dan Jan Modaal, gelet op de doorgaans aardige beleggingsportefeuille en verder heeft Jan Modaal over het algemeen een grotere flatscreen in huis dan ik, dus kennelijk doet Jan Modaal het niet slecht en de koopkracht is gestegen, dus zo lang als Jan Modaal geen ontslag gekregen heeft is het meer waarschijnlijk dat Jan Modaal zo goed als geen last heeft van de crisis, wat zeg ik, er op vooruit is gegaan (vanwege de lage inflatie tgv de crisis).
Jan Modaal heeft er geen last van dus de schuldigen dienen met fluwelen handschoenen aangepakt te worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Fajarowicz op 13-05-2009 19:55:49 ]
pi_68988581
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 17:44 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Natuurlijk joh, voormalig fabrieksarbeider (voormalig want door de crisis zijn baan kwijt) Jan met de Pet heeft het allemaal gedaan. En zij die aan de touwtjes trekken en op basis van dat trekken het legitiem vinden om vorstelijk beloond te worden zijn onschuldig.
Er zijn vast Amerikaanse fabrieksarbeiders die door overmatige consumptie nu in de problemen zitten en dus nu minder consumeren. Het is ook mogelijk dat een fabrieksarbeider in de VS een hypotheek heeft afgesloten die hij niet meer kon betalen.

Daarmee is deze persoon mede schuldig aan de crisis. Minder dan bankiers die willens en wetens hypotheken hebben verstrekt aan ongeschikte kandidaten, maar dat heft de verantwoordelijkheid van iemand anders niet op.

Overigens had GeenStijl een beter plan dan deze crisisbelasting:
quote:
Stijlloos Tegenplan: We geven alle werkelozen van Nederland een tientje per maand minder. Dan zijn we er ook.

edit:
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:19 schreef Fajarowicz het volgende:
Jan Modaal heeft er geen last van dus de schuldigen dienen met fluwelen handschoen aangepakt te worden?
Je blijft maar hangen in de veronderstelling dat er een duidelijke groep schuldigen is aan te wijzen. Er is geen bewijs mogelijk dat alle "rijken" schuldig zijn aan de crisis omdat het niet zo is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')