Geqxon | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:07 |
![]() Mayo! ![]() Frites! ![]() Banaan! ![]() Frikandel! Welk plaatje hoort niet in deze reeks! Laatste reactie: quote: | |
Darkestrah | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:09 |
Banaan! | |
Geqxon | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:11 |
quote:Harde faal. | |
stamppot | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:11 |
MET MAYOOOOOO | |
Lantashh | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:16 |
quote:De rest staan hoofden op | |
Darkestrah | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:17 |
quote:Oh wacht, die wijven. | |
Juicyhil | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:22 |
Ok. Tof. Jullie weten het vast wel. Ik heb dus een brommerongeluk een tijdje terug gehad. Nu heb ik die brommer dus terug nadat er naar is gekeken door een schadeexpert en krijg daarvan geld. Nu ben ik vannochtend even een klein stukje ermee wezen rijden en merk dat m`n stuur nogal moeilijk recht te houden is en stuurt vrij stug. Weten jullie misschien zo wat er aan de hand is? | |
Lantashh | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:26 |
quote:Druppeltje olie / Stuurpin = gebogen | |
Geqxon | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:27 |
quote:Heb je geen schaderapport van de expert gekregen? | |
Juicyhil | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:30 |
quote:Nee, alleen een brief dat het geld is overgemaakt. ![]() | |
Juicyhil | zaterdag 9 mei 2009 @ 17:30 |
quote:Ga ik in elk geval ff olie proberen ![]() | |
fs180 | zaterdag 9 mei 2009 @ 19:16 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
fs180 | zaterdag 9 mei 2009 @ 19:18 |
quote:Ga daar dan eens achteraan, nu weet je niet of je frame of vork krom is. | |
gateh | zaterdag 9 mei 2009 @ 22:56 |
puch blazen | |
GuitarJJ | maandag 11 mei 2009 @ 18:39 |
Ben ik nou gek of heeft mijn brommer geen luchtregelschroef? ![]() Foto van zijkant carb: ![]() Nummertje 1 is de stationairschroef, 2? Ben nieuw hier trouwens ![]() Heb een Honda NSR uit 1992, rijd niet super snel (langzaam, 60 km/h). Heb alleen zelf weinig brommerkennis dus kan er niet zo veel aan sleutelen. Moet hem altijd met choke starten, dus dacht dat hij teveel lucht kreeg. | |
Dark_Killah | maandag 11 mei 2009 @ 18:44 |
1 is geen stationair schroef toch? | |
GuitarJJ | maandag 11 mei 2009 @ 18:46 |
Als hij stationair loopt en ik draai eraan, verandert mijn toerental. Tja..:p | |
Dark_Killah | maandag 11 mei 2009 @ 20:58 |
Oh dan is het denk ik je stationair schroef. | |
Dark_Killah | maandag 11 mei 2009 @ 20:59 |
Gister mn hele scooter uit elkaar gehaald, getracht om de kabelboom beetje OK te krijgen. Niet gelukt overigens, maar toen ik daarna terugreed ging mn scooter aan het stotteren en viel vervolgens helemaal uit. Toen ik naar huis was gelopen zag ik dat de draag van mn bobine naar mn accu (heb geen accu atm) gebroken was. Heb deze nu weer aan elkaar vastgemaakt, maar m'n bougie wil niet meer vonken. Iemand enig idee wat het kan zijn? | |
fs180 | maandag 11 mei 2009 @ 21:01 |
quote:Zegt niets, als het je luchtschroef is gebeurd dat ook | |
Dark_Killah | maandag 11 mei 2009 @ 21:03 |
quote:Als het goed is moet er toch ook een soort van veertje om je stationair schroef zitten? Dat is bij mij in ieder geval wel zo? | |
Nashje | maandag 11 mei 2009 @ 21:10 |
Hallo kenners. Mag ik iets vragen? Stuur van m'n brommer is niet meer zo soepel. Als ik bochten indraai dan moet ik echt opletten hoe ik stuur, anders kan dat wel eens fout aflopen. Het is veel stroever dan voorheen. Waar kan dit aan liggen? | |
timottjj | maandag 11 mei 2009 @ 21:39 |
Zoals net ook al vermeld een druppeltje olie als die stroef gaat, als je veel kracht moet zeten om te kunnen sturen waarschijnlijk kromme voorvork of hele zachte banden. | |
Nashje | maandag 11 mei 2009 @ 21:42 |
Kan het ook liggen aan de balhoofd lagers, ofzoiets ![]() | |
Lantashh | maandag 11 mei 2009 @ 22:00 |
quote:Hoeveel heb je er al mee gereden? | |
denkjedat | maandag 11 mei 2009 @ 22:10 |
hehe ik denk al komt er nog een topic!!!! | |
Nashje | maandag 11 mei 2009 @ 22:21 |
quote:Al ruim 3 jaar ![]() | |
fs180 | maandag 11 mei 2009 @ 22:26 |
quote:Ja | |
PallominnoX | dinsdag 12 mei 2009 @ 07:57 |
Dat dit nog leeft, tof man! ![]() | |
denkjedat | dinsdag 12 mei 2009 @ 08:15 |
leuk topic nu geworden voor vragen over brommer | |
fs180 | dinsdag 12 mei 2009 @ 09:35 |
neeman kats naar de tering | |
Nashje | dinsdag 12 mei 2009 @ 09:50 |
quote:Is dat gevaarlijk? Moet er nog 2 dagen mee rijden, en dan heb ik pas tijd om 'm naar de maker te brengen. Niet dat er ergens onderweg m'n stuur afvliegt en ik met de ambulance naar eerste hulp mag worden gebracht. | |
GuitarJJ | dinsdag 12 mei 2009 @ 13:31 |
quote:Las ergens anders dat er om beide schroeven een veertje moest zitten (stationair- en luchtregelschroef) | |
Geqxon | dinsdag 12 mei 2009 @ 14:30 |
quote:De jeugd van tegenwoordig. Als er met mijn brom iets mis is rij ik er nog geen meter mee... | |
fs180 | dinsdag 12 mei 2009 @ 19:22 |
quote:als je lagers echt gaar zijn blokkeren ze gewoon en wordt het een enkeltje ziekenhuis | |
fs180 | dinsdag 12 mei 2009 @ 19:23 |
quote:komt omdat ze de bromfiets op moeten waarderen naar een echt voertuig, en niet een opgevoerde fiets, misschien dat mensen opeens wel verantwoordelijk worden. head meets concrete at 30kmu = ![]() | |
Nashje | dinsdag 12 mei 2009 @ 19:34 |
quote:Echt? Damn. Nog 2 ritjes in ieder geval. Wordt rustig rijden. Kan nu niks anders. | |
Geqxon | dinsdag 12 mei 2009 @ 19:57 |
quote:Trein of bus? Fiets? | |
Geqxon | dinsdag 12 mei 2009 @ 20:00 |
quote:Jij snapt het, ik respecteer mijn voertuig. Zelfs mijn omafiets hou ik in topconditie. | |
fs180 | dinsdag 12 mei 2009 @ 20:46 |
Ik respecteer hem helemaal niet, maar hoe lelijk of gebeund hij ook is, het gaat wel om je eigen veiligheid en als ik het niet vertrouw stap ik er niet op. | |
Nashje | dinsdag 12 mei 2009 @ 20:49 |
quote:Ik moet elke dag naar m'n stage. Ben nu bij mijn vriendin en ga morgen vanuit stage weer naar huis. Fiets is dus geen optie. Dorp waar m'n vriendin woont rijden geen bussen ![]() | |
Geqxon | dinsdag 12 mei 2009 @ 20:57 |
quote:Hij hoeft niet gepoetst tot concours staat zijn, maar hij moet wel veilig zijn. Dat bedoel ik met respect voor het voertuig. | |
PallominnoX | woensdag 13 mei 2009 @ 02:40 |
Ik heb binnenkort misschien weer een TZR ![]() Leuk vervoer blijft het toch, ondanks een auto. En inderdaad, pas rijden als het ding ook zelfstandig kan stoppen en diegene die stuurt jij bent, en niet het torderen van je lagerschalen ![]() ..hoewel het dat wel spannend houd, mijn achterwiellagers zijn er een keer uitgeknald met 90+, word je niet vrolijk van. [ Bericht 49% gewijzigd door PallominnoX op 13-05-2009 02:46:07 ] | |
Juicyhil | woensdag 13 mei 2009 @ 08:44 |
M`n brommert rijd weer goed! Ben er net mee naar het werk wezen rijden, heerlijk weer langs de files. | |
Nashje | woensdag 13 mei 2009 @ 09:10 |
Ik leef nog ![]() | |
Geqxon | woensdag 13 mei 2009 @ 10:20 |
quote:Binnenkort komt er hier een tweede Dax bij, ik ken het gevoel. ![]() | |
Nashje | woensdag 13 mei 2009 @ 21:39 |
Was langs de makert geweest. Lagers waren niet kapot, moest alleen even strak worden aangedraaid. Had ie zo gefixed, dus dat scheelde me weer wat knaken in de portemonnee. Kon 'm gelijk weer meenemen ![]() | |
fs180 | woensdag 13 mei 2009 @ 22:19 |
kost je dus binnenkort wel 5-10 euro, zodra je ze regelmatig gaat stellen -> nieuwe. | |
Chuck.Norris | donderdag 14 mei 2009 @ 19:48 |
quote:2is niks, nummer 1 is idd stationairschroef het schroefje links onder daarvan, dat is je luchtvijs, maar deze regel je enkel maar om stationair te draaien, als je dus niet goed optrekt, of pruttelt of... moet je uw gasnaald regelen! | |
Dark_Killah | vrijdag 15 mei 2009 @ 14:09 |
Even een kort vraagje: Er zijn wat kabeltjes van mn stuur afgetrokken van de week, tegelijkertijd is m'n massa-draad uit mn bobine gebroken. Die heb ik toen gefixt, maar zou het kunnen dat mn scooter niet meer start omdat er nu heel wat losse draadjes in mn voorkap zitten? Heb er geen accu in zitten, alleen een kickstart. Er loopt namelijk wel stroom naar de bobine. | |
Geqxon | vrijdag 15 mei 2009 @ 15:52 |
quote:Waarschijnlijk heb je nu een startonderbreking die "aan" staat. Probeer het eens in je lokale ghetto, daar hebben ze vrij veel ervaring met scooters en opengeknipte kabelbomen. Die krijgen alles weer aan de praat. | |
fs180 | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:00 |
Wat Geq zegt, hier zijn enkel ex-pubers met verstand van brommers. | |
Gibeon | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:24 |
Ik leef ook nog. Niet dat jullie me kennen, maar dat boeit niet. Verder, wat iedereen zegt. | |
fs180 | zondag 17 mei 2009 @ 02:37 |
Hey Gibeon ![]() | |
Geqxon | zondag 17 mei 2009 @ 07:57 |
Gieb, met je klote Duitser. ![]() | |
Gibeon | maandag 18 mei 2009 @ 11:24 |
Wauw, jullie kennen me nog! Ben bezig met een nieuwe klote Duitser op motorkenteken, op www.gibeon.info staat het updateverslag ![]() ![]() | |
fs180 | maandag 18 mei 2009 @ 13:15 |
Leuk ![]() | |
denkjedat | maandag 18 mei 2009 @ 17:15 |
mag je als je een papier heb waarop staat dat je geslaagd heb al je brommer over schrijven of moet je perse je rijbewijs bij je hebben? | |
fs180 | maandag 18 mei 2009 @ 17:55 |
Een rijbewijs of identificatie + uitreksel | |
denkjedat | maandag 18 mei 2009 @ 18:22 |
quote:ja dus? | |
fs180 | maandag 18 mei 2009 @ 18:36 |
dat is het antwoord op je vraag | |
nijnja | maandag 18 mei 2009 @ 18:39 |
quote:Ik denk dat het een 'Ja dus' was, en niet een "Ja, dus ![]() ![]() | |
fs180 | maandag 18 mei 2009 @ 19:29 |
Dan is het antwoord Nee, want het kan ook zonder rijbewijs. | |
Gibeon | maandag 18 mei 2009 @ 21:31 |
Damn, hoezo helder. | |
denkjedat | dinsdag 19 mei 2009 @ 18:17 |
oke bedankt fs180 ff nieuwsflash: brommer rijbewijs gehaald . ik had maar 2 fout! | |
Gibeon | woensdag 20 mei 2009 @ 10:18 |
![]() ![]() | |
nijnja | woensdag 20 mei 2009 @ 10:20 |
quote:Gefeli ![]() Heb je er nu ook 1 aangeschaft? | |
oshiro | woensdag 20 mei 2009 @ 13:05 |
Als iemand toevallig een accukap voor een Yamaha Neos van 2005 op de A20 tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Moordrecht ziet liggen, stuur me ff een mailtje wil je ![]() | |
remmertjuh | woensdag 20 mei 2009 @ 14:38 |
Wat doet een scooter op de A20 ![]() | |
oshiro | woensdag 20 mei 2009 @ 15:01 |
quote:Op de aanhangwagen staan ![]() | |
fs180 | woensdag 20 mei 2009 @ 15:13 |
quote:Je bent toch niet overgestapt op die ondingen? ![]() | |
oshiro | woensdag 20 mei 2009 @ 15:28 |
quote:Nee joh ![]() ![]() | |
yeahmen | woensdag 20 mei 2009 @ 16:57 |
quote:Wat kost een rijbewijs tegenwoordig? Dus examen doen + bewijs ophalen.. xD | |
Geqxon | woensdag 20 mei 2009 @ 17:05 |
quote:Tientje of zes. | |
yosander | woensdag 20 mei 2009 @ 17:20 |
quote:Dan ben je wel erg goedkoop uit ![]() Was zelf net geen honderd euro kwijt. Maar nog steeds beter dan wat ze volgend jaar van plan zijn ![]() | |
nijnja | woensdag 20 mei 2009 @ 17:32 |
quote:Wat zijn ze dan van plan? Dat praktijk examen ofzo ![]() | |
yosander | woensdag 20 mei 2009 @ 17:34 |
quote:Ja, volgens mij staat het nu vast met ingang van 2010. Gaat rond de vierhonderd euro kosten ![]() | |
nijnja | woensdag 20 mei 2009 @ 17:35 |
quote:Zak 1 keer en je bent evenveel kwijt voor een rijbewijs ![]() ![]() ![]() | |
Geqxon | woensdag 20 mei 2009 @ 18:40 |
quote:Ik was 30 euro in totaal kwijt. Kon hem gelijk meenemen en naar huis rijden. | |
yeahmen | woensdag 20 mei 2009 @ 18:46 |
quote:Hoelang geleden?:) | |
Geqxon | woensdag 20 mei 2009 @ 18:56 |
quote:2004. Uit de tijd dat je bij een inbeslagname van het autorijbewijs nog door kon rijden op je brommer. | |
yosander | woensdag 20 mei 2009 @ 19:03 |
quote:Ja, toen kreeg je meteen bij het CBR je bromfietscertificaat mee ![]() Nu moet je alsnog ruim dertig euro dokken en bij je gemeente (bij mij bijna zestig euro) rijbewijs aanvragen ![]() | |
remmertjuh | woensdag 20 mei 2009 @ 20:55 |
Mijn brommert![]() loopt 65 en zuipt echt niks, moet alleen mijn band plakken:') (ja plakken ja, niks tubeless) | |
Geqxon | woensdag 20 mei 2009 @ 23:53 |
quote:Dat is met de velghelftjes gelukkig retesimpel. | |
Gibeon | donderdag 21 mei 2009 @ 11:28 |
[niks] | |
cvboer | zondag 24 mei 2009 @ 22:20 |
Bestaan er ook apparaten om de ontsteking van brommers/scooters op afstand lam te leggen? | |
Geqxon | zondag 24 mei 2009 @ 23:38 |
quote:Ja, sommige alarmsystemen met afstandsbediening kunnen dat. | |
fs180 | maandag 25 mei 2009 @ 00:07 |
quote:Waarom komt nu het zinnetje 'Hinderen van ambtenaar in functie' naar boven drijven ![]() | |
denkjedat | maandag 25 mei 2009 @ 19:27 |
als er iets vaag is is het mijn tomos wel want nu loopt hij als een zonnetje 40 km/u | |
SinofEnvy | dinsdag 26 mei 2009 @ 01:22 |
Hoi. ![]() ![]() ![]() | |
denkjedat | dinsdag 26 mei 2009 @ 17:45 |
quote:tomos a3 mooi ding en rijd gewoon zuinig makkelijk in onderhoud eigenlijk alle brommers wel die jij wilt maar tomos is rete simpel | |
fs180 | dinsdag 26 mei 2009 @ 18:06 |
4 takt snorfiets? | |
Geqxon | dinsdag 26 mei 2009 @ 18:29 |
Tomos A3 zuinig? Je lult. | |
SinofEnvy | dinsdag 26 mei 2009 @ 18:51 |
Hmm. Zat zelf inderdaad ook zoals ik eerder al zei naar Tomos te kijken (denk er wel aan een nieuwe te kopen, niet tweedehands). Quadro met elektrische start lijkt me wel wat. Iemand enig idee of die zuinig is? ![]() | |
Geqxon | dinsdag 26 mei 2009 @ 19:08 |
quote:Ik zelf haalde een krappe 1 op 40 met een ouwe A35. Een beetje Honda doet al snel 1 op 85 als je zuinig doet. Elektrische start is overrated op 50cc trouwens. Kicken is echt de moeite niet. | |
SinofEnvy | dinsdag 26 mei 2009 @ 22:48 |
Nee. Maar 'tis wel super relaxt. ![]() | |
Geqxon | dinsdag 26 mei 2009 @ 22:49 |
quote:Sterker nog, ik vind kicken fijner dan e-start. E-start maakt zo'n jankgeluid. | |
denkjedat | dinsdag 26 mei 2009 @ 22:59 |
quote:eensch | |
fs180 | dinsdag 26 mei 2009 @ 23:20 |
plus, het kan stuk | |
SinofEnvy | woensdag 27 mei 2009 @ 00:17 |
Maar dan heb je de kick als backup. ![]() | |
Geqxon | woensdag 27 mei 2009 @ 00:23 |
quote:Klopt. En dan had je dus net zo goed een kick-only model kunnen nemen. Zo simpel is kicken nou. Al moet ik zeggen, mijn 110 kicken is wel kut. Al twee keer mijn knie vol tegen het stuur gekregen, en het trapt me toch godvergeten zwaar. ![]() | |
fs180 | woensdag 27 mei 2009 @ 00:27 |
Men, die heeft evenveel compressie als mijn brommert, nou misschien zelfs minder.. Ktm van een vriend trap je niet zomaar aan, als ie terugslaat doet het pijn ![]() | |
cvboer | donderdag 28 mei 2009 @ 00:06 |
quote:Waarschijnlijk vanwege het feit dat ik ook bij de politie werk ![]() | |
fs180 | donderdag 28 mei 2009 @ 00:21 |
Word je dan niet geacht daarvan op de hoogte te zijn? | |
hmmmz | donderdag 28 mei 2009 @ 03:45 |
-edit- [ Bericht 97% gewijzigd door Krentenbol. op 28-05-2009 03:52:36 (Zeg dan niks.) ] | |
hmmmz | donderdag 28 mei 2009 @ 03:57 |
quote:behalve vespa's dan | |
Gibeon | donderdag 4 juni 2009 @ 11:42 |
quote:Kom maar eens langs om de XT500 van mn pa aan te kicken ![]() | |
oshiro | donderdag 4 juni 2009 @ 17:30 |
quote:Ik kan die kawa 250 viertakt ook met moeite aan krijgen. Speciaal goed gaan staan, laarzen aan omdat je anders je poot breekt, krukas goed zetten en dan een enorme trap geven. | |
fs180 | donderdag 4 juni 2009 @ 17:33 |
quote:Dikke mono scheelt een hoop ja! ![]() | |
fathank | vrijdag 5 juni 2009 @ 16:50 |
Ik heb sinds eergister ook een brommer ![]() ![]() ![]() | |
remmertjuh | zaterdag 6 juni 2009 @ 17:45 |
quote:Wat voor brommert had jij ook al weer ? | |
Geqxon | zaterdag 6 juni 2009 @ 18:33 |
quote:Dax jwt. | |
remmertjuh | zondag 7 juni 2009 @ 15:57 |
quote:Dax for the win, ik rijd een monkey | |
Geqxon | zondag 7 juni 2009 @ 15:58 |
quote:Je moet het alleen wel een beetje pimpen. 10" eronder, andere achterbrug, backstepkit, zwaar motorblok. | |
remmertjuh | zondag 7 juni 2009 @ 18:15 |
quote:Eerst andere schokbrekers, de standaard dempen voor geen meter. Daarna misschien 70cc, want ik heb geen zin in een compleet nieuw motorblok:P Weet jij of er een begrenzing in de uitlaat zit ? [ Bericht 6% gewijzigd door remmertjuh op 07-06-2009 18:22:07 ] | |
FP128 | zondag 7 juni 2009 @ 19:59 |
quote:Een wat? Hoe ziet dat eruit? ![]() | |
fs180 | zondag 7 juni 2009 @ 20:00 |
gilera citta | |
IkkuhNL2 | zondag 7 juni 2009 @ 23:38 |
Ik heb een Spartamet. Mijn trekstarter is kapot. Hij is zeg maar eruit getrokken, dus je kan hem nou niet meer aankrijgen, hoe repareer ik dat? | |
fs180 | zondag 7 juni 2009 @ 23:42 |
Ik gok: Kap losmaken aan de kant waar de gebeuren zit, en touwtje vervangen ![]() | |
remmertjuh | maandag 8 juni 2009 @ 13:11 |
He gexcon, wat houd zo een backstep kit eigenlijk in ? | |
Geqxon | maandag 8 juni 2009 @ 19:18 |
quote:Dan zitten je stepjes wat hoger en wat verder naar achteren. Is fijn als je een laag stuur hebt en je lekker gaat racen. | |
Geqxon | maandag 8 juni 2009 @ 19:38 |
Of je doet het gewoon goed ghetto zoals ik dat op mijn Tomos deed, de stepjes op de achterbrug gebruiken. ![]() | |
Geqxon | maandag 8 juni 2009 @ 19:40 |
![]() Lekker hoor. | |
remmertjuh | maandag 8 juni 2009 @ 22:24 |
quote:Ah, ik zie net dat die krengen niet te betalen zijn, 200 euro voor een paar voetsteuntjes ![]() | |
yosander | maandag 8 juni 2009 @ 22:29 |
Pfff, vandaag voor de tweede keer in 3 weken tijd op de rollerbank ![]() 't Was weer dezelfde mororagent die mij aanhield. Stond zoals de vorige keer gewoon voor het stoplicht, motoragent rijdt mij tegemoet, kijk in de spiegels en ja hoor; gaat keren ![]() Weer half Zwolle doorrijden naar de rollerbank, hij herkende me wel weer meteen ![]() Liep nu 66 km/h, de vorige keer 69 (beide met correctie). Nu gelukkig een waarschuwing i.p.v. 40 euro boete ![]() | |
remmertjuh | maandag 8 juni 2009 @ 22:31 |
quote:Koop een begrenzer en zorg dat hij met begrenzer 60 loopt, waarschijnlijk merken ze niet eens dat je een begrenzer hebt ! | |
yosander | maandag 8 juni 2009 @ 22:40 |
quote:Denk het maar ook, want als hij me nu nog een keer tegenkomt met deze snelheid "dan naait hij me met alles" (zijn woorden ![]() Maar is het niet zo dat als ze die wel vinden, je een boete krijgt van 250 euro... ![]() | |
remmertjuh | maandag 8 juni 2009 @ 22:42 |
quote:Waar wil hij je mee naaien dan, verder is er toch niks mis me je brom? | |
yosander | maandag 8 juni 2009 @ 22:56 |
quote:Ja dat vond ik ook al vaag. Want hij is net 4 maand uit, alles is verder in orde. En hij kan me toch moeilijk een hogere bekeuring geven dan die 40 euro met deze snelheid ![]() | |
CrssY | dinsdag 9 juni 2009 @ 20:55 |
quote:33 euro examen 49 rijbewijs afhalen Donderdag mag ik em ophalen bij het gemeentehuis ![]() ![]() | |
remmertjuh | dinsdag 9 juni 2009 @ 22:23 |
quote:Je bent nooit te oud om brommer te rijden | |
makkie88 | zondag 14 juni 2009 @ 23:42 |
quote: ![]() ![]() | |
GuitarJJ | dinsdag 16 juni 2009 @ 19:52 |
Even een vraagje: Ik wil een nieuw spruitstuk in mijn nsr zetten omdat de vorige los is gegaan (barst, schroef eruit etc.). Heb je alleen een spruitstuk nodig en kun je die gewoon aanschroeven. Of ook een pakking (?) ertussen? http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_res.asp?Merk=Honda&Type=NSR%20/%20NS1&Afk=nsr&Srt=spr&Srtn=Spruitstuk Hier is er een, maar die ziet er vet verrot uit. Iemand nog een goede site? | |
fs180 | dinsdag 16 juni 2009 @ 20:38 |
Hoezo verrot? een spruitstuk dien je met pakkingen te monteren en vlak te schuren op een glasplaat (zodat hij echt afdicht) | |
Issje | donderdag 18 juni 2009 @ 15:59 |
zijn hier mensen van vwo die op derbi's rond scheuren? | |
yosander | donderdag 18 juni 2009 @ 16:28 |
quote:Twee vrienden van me, die ook in VWO4 zitten, rijden allebei rond op een Senda DRD Racing '08. Iemand op Havo ook, en alle drie dezelfde uitvoering ![]() | |
denkjedat | donderdag 18 juni 2009 @ 16:34 |
klote zooi band lek van mn tomos en binnenband naar de klote hoeveel zal dit ongeveer kosten? en ketting iets te slap | |
yosander | donderdag 18 juni 2009 @ 16:49 |
Had laatste ook al een lekke band. Zat een schroef in van 2,5cm ![]() Gelukkig geen binnenband = prop erin, kostte 10 euro. Nieuwe binnenband kost volgens mij iets rond de 5 euro. | |
fs180 | donderdag 18 juni 2009 @ 17:07 |
quote:45 min werk en vieze handen. | |
Issje | donderdag 18 juni 2009 @ 23:32 |
quote: koop via marktplaats een 2ehands wiel. anders kost het je 3x zoveel | |
Geqxon | vrijdag 19 juni 2009 @ 00:34 |
quote:Het is maar een Tomos hoor. ![]() * Geqxon heeft recentelijk 200 euro uitgegeven aan nieuwe velgen en banden. ![]() | |
remmertjuh | vrijdag 19 juni 2009 @ 11:23 |
quote:Laat me raden: 10" daytona! | |
oshiro | vrijdag 19 juni 2009 @ 13:04 |
quote:Da's ook niks ![]() -Kroonplaten en vorkpoten van een Senda DRD -Naaf van een DRD (zoeen voor dubbele schijven) erin -Velg van een DRD (speciale RVS spakenset laten maken bij Haan Wheels) -Achter een superbrede Excel supermotard-velg, met de originele remtrommel ( ![]() -Ook hiervoor een setje custom spaken laten maken Die voornaaf was iets van 130 euro, achtervelg iets van 200, en spaken laten maken en inspaken ongeveer 100 euro per wiel. En dan heb ik de banden, voorvelg en het poedercoaten van die velg en de achterremtrommel nog niet meegerekend, en de lagers ook niet, en dan zit je al op ruim 500. Een mooie set wielen met gave naven, inclusief banden, tandwiel, schijven, etcetera kost toch zo rond de 1200. | |
fs180 | vrijdag 19 juni 2009 @ 13:30 |
Ga je nou gare italiaanse rommel op een jap zetten!? ![]() | |
Geqxon | vrijdag 19 juni 2009 @ 14:33 |
quote:10" 3.0J en 3.5J alu velgjes op originele naven, Michelin S1 110 / 90 voor en 130 / 70 achter. Zit er echt gruwelijk breed uit, en alles past nog maar net. Met name met de alu velgen gaat het insmijten van de brommer een stuk beter. Jappentroep doe ik niet aan, voor mij enkel bami. | |
fs180 | vrijdag 19 juni 2009 @ 14:37 |
Tot je bamiblok niet meer schakelt.. | |
oshiro | vrijdag 19 juni 2009 @ 16:14 |
quote:Erger nog! Die voorvork is een of ander Spaans ding ![]() ![]() Moeten er wel zwaardere veren in zetten maar alles is beter dan die dramaspringveren die er standaard onzer zitten. | |
fs180 | vrijdag 19 juni 2009 @ 16:29 |
Let je wel op dat ie niet KNAK zegt tijdens remmen? | |
Geqxon | vrijdag 19 juni 2009 @ 16:51 |
quote:Dan gooi ik er een nieuwe onder. Elke 20.000 kilometer 300 euro voor een nieuw blok is goedkoper dan elke 40.000 kilometer je Honda blok voor 700 euro laten reviseren. | |
fs180 | vrijdag 19 juni 2009 @ 17:12 |
ja 40k is zon honda pas ingereden men ![]() | |
Geqxon | vrijdag 19 juni 2009 @ 17:48 |
quote:Tuurlijk. Honda brommerblokken gaan revisieloos een kilometer of 40k mee. | |
oshiro | vrijdag 19 juni 2009 @ 22:45 |
quote:Ik denk dat ie eerder KNAK zegt met de originele vork ![]() | |
EchteGooischeSchooier | donderdag 25 juni 2009 @ 00:49 |
Hey, ben nieuw op dit forum, ik rijd zelf op dit moment een Aerox( ![]() Als iemand problemen heeft met zn scooter PM me dan gerust want over scooters & brommers hoef je me niks te vertellen. ![]() | |
oshiro | donderdag 25 juni 2009 @ 14:33 |
quote:Dat hoef je de meesten hier niet ![]() RS is cooler dan Aerox imho trouwens. Ookal is die Aerox watergekoeld (of is die RS ook watergekoeld? ![]() ![]() Ben zelf meer van Zundapps en crossmotoren trouwens, en een beetje van die all-road dingen. Ben nu een Honda NX250 aan het verbouwen. | |
EchteGooischeSchooier | donderdag 25 juni 2009 @ 16:04 |
quote:Ik vond mn RS ook strakker dan een Aerox en ik kende dat ding van binnen en buiten. Hij ging van 4 kratten vol zooi naar een monster op 2 wielen. Met mn RS kreeg ik het voor elkaar om 115 Kmpu op de Dynojet te krijgen met de standaart cilinder. ![]() Hij is watergekoeld en had een schijf achter. ![]() Hij begon alleen op te raken ik merke dat hij steeds brakker reed. Geen zin om er nog veel tijd in te steken, en ik vond het wel tijd voor wat nieuws. Ik heb heel vaak op een Aerox van een vriend van mij gereden en ze liggen echt gruwelijk op de weg. Dus ik vond het tijd dat ik er maar eentje ging kopen. Maar ik heb hem nu een maand en vind het alweer tijd dat ik iets anders ga halen want 2 weken na dat ik hem had reden er in ons dorp er een stuk of 6 rond. ![]() ![]() | |
oshiro | donderdag 25 juni 2009 @ 16:24 |
quote:Meh, vind een scooter nooit lekker rijden, je hebt niks om je knieën tegen te klemmen waardoor je niet volledig 1 bent met je voertuig. Sturen met je knieën kan niet echt ![]() | |
fathank | donderdag 25 juni 2009 @ 16:32 |
Ik heb vorige week de kabel van m'n decompressiehendel gesloopt met m'n dronken hoofd ![]() | |
fs180 | donderdag 25 juni 2009 @ 16:36 |
Volgens mij gewoon kabeltje zoals remkabels ja. Bij de bevestiging op het stuur wel, bij de kop waarschijnlijk ook dus. | |
EchteGooischeSchooier | donderdag 25 juni 2009 @ 19:05 |
quote:So true ![]() Op die aerox zat een tnt stuurtje toen ik hem kocht eerste paar bochten was het wel ff wennen ( bijna een glijer maken dus). Kijk ik mis het schakelen nog niet maar ik wil wel een tank tussen mn benen hebben. dus ik denk dat ik ga kijken voor een DNA als dat me niet bevalt fok dat dan koop ik meteen weer een RS ![]() | |
remmertjuh | donderdag 25 juni 2009 @ 22:44 |
-dubbel- [ Bericht 98% gewijzigd door remmertjuh op 25-06-2009 22:57:35 ] | |
remmertjuh | donderdag 25 juni 2009 @ 22:57 |
quote: | |
yosander | donderdag 25 juni 2009 @ 23:44 |
quote:Wat, hoezo ![]() | |
nijnja | donderdag 25 juni 2009 @ 23:45 |
Uberhaubt dronken op iets gemotoriseerd gaan... | |
EchteGooischeSchooier | donderdag 25 juni 2009 @ 23:47 |
Lekker verantwoordelijk, je zal maar iemand kapot rijden. | |
fs180 | donderdag 25 juni 2009 @ 23:59 |
Misschien liep hij wel dronken langs zijn brommer in de schuur en bleef toen hangen aan de kabel, waarna deze afbrak. Eerst het volledige verhaal weten eer je conclusies gaat trekken kinderen! | |
remmertjuh | vrijdag 26 juni 2009 @ 09:10 |
Aanschouw mijn nieuwe ride.. | |
nijnja | vrijdag 26 juni 2009 @ 10:27 |
quote:Zeker waar, helemaal gelijk, maar ik las het alsof hij erop gereden had en dat het toen is gebeurd. | |
remmertjuh | vrijdag 26 juni 2009 @ 11:07 |
quote:Ja Fathank gebruikt zijn citta om ladderzat naar huis te rijden, de mongool! | |
Gibeon | vrijdag 26 juni 2009 @ 21:02 |
quote:Lees mn blog dan eens, ben een Zundapp 80cc racer aan t maken ![]() | |
yosander | vrijdag 26 juni 2009 @ 21:10 |
quote:Dan ben je niet helemaal lekker zeg ![]() | |
no1uknow | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:01 |
neuken? | |
no1uknow | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:04 |
bier [ Bericht 94% gewijzigd door nijnja op 27-06-2009 10:54:37 (Nee.) ] | |
fs180 | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:12 |
MAYO Hoi sander ![]() | |
alsem | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:19 |
ik heb een scooter gekocht ![]() | |
denkjedat | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:25 |
hoi | |
fs180 | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:26 |
hoi owja, sander lullo, we moeten eens daten voor een joint ![]() | |
denkjedat | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:27 |
wat doen jullie zo laat nog op? | |
fs180 | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:30 |
Laat? Dag begint pas mèn. | |
denkjedat | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:31 |
ik heb trouwens mijn trekker rijbewijs gehaald ![]() bollen rijden ftw | |
Geqxon | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:35 |
![]() FRIET EN LEKKERE WIJVEN. ![]() | |
denkjedat | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:38 |
quote:ik wil niet stoken ofzo hoor maar daar ging je de fout in | |
denkjedat | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:40 |
ik zeg truste en ik spreek jullie | |
Geqxon | zaterdag 27 juni 2009 @ 02:51 |
PATAT EN GORE HOEREN![]() | |
yosander | zaterdag 27 juni 2009 @ 08:27 |
quote:Moet ik mij nu aangesproken voelen ![]() | |
nijnja | zaterdag 27 juni 2009 @ 10:54 |
quote:En nee dankje. | |
EchteGooischeSchooier | zaterdag 27 juni 2009 @ 11:22 |
quote:Wil ik ook nog gaan halen voordat het onbetaaldbaar is, hoeveel was je ongeveer kwijt voor het hele gebeuren? EDIT:Gefeliciteerd ![]() | |
no1uknow | zaterdag 27 juni 2009 @ 11:46 |
quote: ![]() | |
no1uknow | zaterdag 27 juni 2009 @ 11:46 |
quote:Ja is goed maar aankomende tijd zit ik volgeboekt. | |
no1uknow | zaterdag 27 juni 2009 @ 11:47 |
quote:Je mag best meedoen hoor, moet je wel naar Zoetermeer komen. ![]() | |
denkjedat | zaterdag 27 juni 2009 @ 12:13 |
quote:125 euro heb ik het thuis laten afnemen theorie en praktijk respect voor mij | |
oshiro | zaterdag 27 juni 2009 @ 19:34 |
Wiii nieuwe uitlaat onder de Yamaha (YZ250). Boel paste natuurlijk weer niet op de manier zoals het moet dus ik heb weer steuntjes afgedremeld en busjes er tussen gedaan en zo ![]() ![]() | |
fs180 | zaterdag 27 juni 2009 @ 19:35 |
Pics! | |
oshiro | zaterdag 27 juni 2009 @ 19:47 |
![]() ![]() 2e-hands van marktplaats, m'n vorige uitlaat was een bonk schroot. Zitten een paar deukjes in maar voor 65 euro vind ik dat niet erg ![]() ![]() Oja niet zeiken over de grootte, heb geen zin in resizen ![]() | |
oshiro | zondag 28 juni 2009 @ 05:39 |
quote:KS80 thermosyphon op je 529 GTS50? ![]() | |
fs180 | zondag 28 juni 2009 @ 12:05 |
neem nou eens een uitlaat zonder deuk! ![]() | |
oshiro | zondag 28 juni 2009 @ 13:50 |
quote:Als ik geld heb ![]() ![]() Over het algemeen merk je er toch weinig van als het oppervlak van de deuk minder dan 10% van het oppervlak van de uitlaatdoorsnede is. | |
fathank | zondag 28 juni 2009 @ 14:08 |
Al die moraalridders die lopen te zeuren dat ik dronken op de citta stap ![]() ![]() Die decompressiehendel ga'k toch niet fixen, start en stopt prima zonder ![]() | |
remmertjuh | zondag 28 juni 2009 @ 14:26 |
quote:Die snorfiets van jou loopt 50 las ik in je andere topic?, dat is toch wel iets anders als 25 | |
fathank | zondag 28 juni 2009 @ 14:32 |
quote:Wat denk je, dat ik volgas naar huis knal? Voordat ie uberhaupt opgewarmd is ben ik al bijna thuis. Maar inderdaad, op een goeie dag loopt ie wel 50 ja ![]() | |
no1uknow | zondag 28 juni 2009 @ 19:44 |
wankers hierzo. | |
fs180 | zondag 28 juni 2009 @ 22:52 |
Dan fiets ik dronken nog harder. Maar ik neem het (financiele) risico niet. | |
no1uknow | maandag 29 juni 2009 @ 00:35 |
Kijk dat is tenminste een argument tegen dronken rijden, niet "stel je rijdt iemand dood omgz ![]() | |
remmertjuh | maandag 29 juni 2009 @ 09:23 |
quote:Ja op een citta rijdt je eerder jezelf dood ![]() | |
simonsterr | maandag 29 juni 2009 @ 12:23 |
Kan je een boekje voor het theorie examen lenen in de bieb dat iemand weet? ![]() | |
ratatataaa | maandag 29 juni 2009 @ 12:25 |
Niet dat ik weet, maar die boekjes kosten rond de 20 euro. Koop er gewoon eentje, download wat examens en klaar ben je! Aan dat boekje heb je altijd nog wat ![]() | |
simonsterr | maandag 29 juni 2009 @ 12:28 |
Ok kan je hem gewoon kopen in de stad? ( waar ) | |
mstr | maandag 29 juni 2009 @ 12:52 |
Bruna, boekenwinkels, noem maar op. | |
yosander | maandag 29 juni 2009 @ 13:48 |
Bij mijn bibliotheek (Zwolle) hadden ze alles: theorie, examens en cd's. | |
no1uknow | maandag 29 juni 2009 @ 21:04 |
Eerst dit:quote: quote:En daarna dit: quote:Wat voor kankertamme ben je dan ![]() | |
remmertjuh | maandag 29 juni 2009 @ 22:09 |
quote:Hij is nog steeds dom dat hij het financiele risico loopt, en dat de kans loopt zichzelf met 50 in een boom te parkeren! | |
Jotcha | maandag 29 juni 2009 @ 22:38 |
quote:Jongen van mijn school is dronken+stoned met een opgevoerde maxi zonder helm met 60 frontaal op een lantaarnpaal geklapt. Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, maar hij lag 3 weken in coma ![]() | |
no1uknow | maandag 29 juni 2009 @ 23:01 |
quote:Waarom ga je dan eerst moraalridder spelen en daarna meelullen met de rest. ![]() | |
fathank | maandag 29 juni 2009 @ 23:01 |
quote:De achternicht van de vader van een vriendin is gestikt in een wijnbal. Nu eet ik geen wijnballen meer. | |
no1uknow | maandag 29 juni 2009 @ 23:05 |
quote:In 2008 gingen er in het verkeer gemiddeld per dag 2 mensen de pijp uit, ik kom m'n huis nooit meer uit. | |
Saninl | maandag 29 juni 2009 @ 23:06 |
Vandaag mijn brommer (lees snorscooter max. 25 km/u blauw kenteken 4takt). terug van 2500 km beurt. Moet ik godverdomme ¤75,- betalen ![]() Is dit normaal voor een beurtje? Mvg, | |
no1uknow | maandag 29 juni 2009 @ 23:06 |
Nee je bent genaaid ik zou terug gaan en de boel kort en klein slaan als ik jou was! | |
fs180 | maandag 29 juni 2009 @ 23:47 |
2500km.. Wat heeft de beste man eraan gedaan dan? Olie vervangen en controle van paar slijtage gevoelige onderdelen lijkt me niet zoveel uur kosten. | |
Saninl | maandag 29 juni 2009 @ 23:50 |
quote:Hij (of zij ![]() | |
fs180 | dinsdag 30 juni 2009 @ 00:03 |
Dus het vervangen van olie, wat ik schat op kosten van 20 euro (5max bougie, olie weet ik niet, maar 15lijkt meer dan voldoende) + 15 min werk = 70 euro. ![]() | |
oshiro | dinsdag 30 juni 2009 @ 00:45 |
quote:Arbeid is duur. En je bent een pauper dat je dat niet zelf kunt. | |
Geqxon | dinsdag 30 juni 2009 @ 00:50 |
quote:Ik breng hem ook altijd weg hoor. Ben blij dat ik mijn handen niet vies hoef te maken. | |
oshiro | dinsdag 30 juni 2009 @ 02:10 |
quote: ![]() ![]() | |
zwartemarktplaats | dinsdag 30 juni 2009 @ 11:49 |
Vandaag stukje proef gereden op een derbi limited hu hu (die senda met gouden voorvork). Prachtding maar mensen vragen veel te veel voor de meest vercrackte tweedehands. | |
Saninl | dinsdag 30 juni 2009 @ 12:06 |
![]() quote:Oh, in de onderhoudshistorie staat: kleppen gesteld.. is dat zo duur dan? In het totaal moest ik ¤98,- betalen (de beurt voor ¤75,-, bougie voor 1,- oid en dan de btw erbij word samen ¤98,-) ![]() | |
fs180 | dinsdag 30 juni 2009 @ 14:18 |
Kleppen stellen is inderdaad wel iets meer werk ja. Je gaat daar heen voor garantie? Want kleine beurten kan je zelf ook prima, zonder vieze handen te krijgen. | |
Geqxon | dinsdag 30 juni 2009 @ 14:27 |
quote:Toch, het door een professional laten doen is nooit verkeerd. Die heeft er altijd meer verstand van dan jij. Die zal sneller zien dat iets niet helemaal lekker zit. Plus dat er voor mijn brommer geen werkplaatshandboek beschikbaar is. ![]() Verder was het met mijn brommerboer die veel in Chinees handelde zo dat als ze er achter waren gekomen dat component X niet zo heel goed was (bijvoorbeeld de zijstandaard sensor), dat ze dat gelijk bij een eerstvolgend beurtje verhielpen. Niet dat ik het niet kan hoor, ik heb zelf mijn achterbrug vervangen, velgen en banden vervangen, blok geswapt, remsegmenten vervangen en alle verlichting aangepast, maar onderhoud doe ik bij de dealer. | |
fs180 | dinsdag 30 juni 2009 @ 15:43 |
Ik doelde meer op olie verversen en ketting smeren, dat kun je prima zelf doen en kost in verhouding ook het meeste geld om uit te besteden. | |
Geqxon | dinsdag 30 juni 2009 @ 15:52 |
quote:Dat wel inderdaad. Met onderhoud bedoel ik meer dingen als op tijd zien of je lagers niet op beginnen te raken, kleppen stellen, kijken of er geen speling in belangrijke onderdelen van het blok zit, alle rubbers nalopen, kijken of de rem nog genoeg remkracht geeft (doormeten), dat laat ik liever de pro doen. ![]() Wat doen jullie eigenlijk met de olie nadat die ververst is? | |
Saninl | dinsdag 30 juni 2009 @ 16:16 |
quote:nou, ik "moest" hem daar neer zetten voor de 2500km beurt... En zodoende staat alleen in het onderhoudshistorieboekje: Kleppen gestelt (staat overigens ook bij de vorige 2 beurten...) Ik bel zometeen wel even hoe ze bij die 75,0 komen dan ![]() | |
Saninl | dinsdag 30 juni 2009 @ 16:26 |
Oh, en voor de bougie rekenen ze 6,50... ipv 1,- ![]() | |
zwartemarktplaats | dinsdag 30 juni 2009 @ 16:33 |
Spijkertje geraakt. Even naar fred motoren doorgereden die zette een prop. 9 pleuro, afzetters. | |
Saninl | dinsdag 30 juni 2009 @ 16:35 |
Zo, even gebeld naar de zaak. Het komt eigenlijk op het volgende neer: Ze kijken bij een beurt de hele scooter na (zeggen ze) en dat kost (geciteerd:) "nogal veel tijd". Hierdoor zijn die ¤75,- gewoon vast kosten voor een beurt. Daarbij komt de Bougies voor ¤6,50 En de BTW van ¤15,48 Hierdoor moet ik nu ¤96,98 uitgeven voor deze beurt, en dit binnen acht dagen betalen ![]() ![]() Nouja, ik vind het al met al een beetje veel geld, maargoed ![]() | |
fs180 | dinsdag 30 juni 2009 @ 16:36 |
quote:Om de hoeveel km stelt hij wel niet je kleppen zeg! ![]() | |
yosander | dinsdag 30 juni 2009 @ 18:38 |
quote:Was laatst tien euro kwijt ![]() Maar die kerel was dan ook wel tien minuten bezig om die schroef er fatsoenlijk uit te krijgen. | |
Antony1989 | dinsdag 30 juni 2009 @ 22:58 |
Zo, mijn kut blok schakelt niet meer. Vanmiddag gesplitst, en als het blok open ligt schakelt ie wel van 1 - vrij -2-3-4-5-6. Zet ik de andere carterhelft er weer op, dan lijkt het wel of de schakelwals blijft haken, of er komt te veel spanning op, want dan kan ik niet meer schakelen... Kut blok, ben er de hele middag mee bezig geweest, morgen maar weer een dagje aan besteden. Heb trouwens in het vorige topic plaatjes gepost, van mn chrome frame dacht ik. Ziet er na 4 maanden niet onderhouden nog steeds spik en span uit ![]() | |
fs180 | dinsdag 30 juni 2009 @ 23:20 |
senda oid? | |
Antony1989 | dinsdag 30 juni 2009 @ 23:34 |
quote:Yep, een derbi senda sm drd racing limited, om precies te zijn ![]() | |
zwartemarktplaats | woensdag 1 juli 2009 @ 02:22 |
quote:Ik wil ook senda. ![]() | |
Geqxon | zaterdag 4 juli 2009 @ 01:21 |
quote: | |
fs180 | zaterdag 4 juli 2009 @ 02:26 |
Bewaren. Gebruik ik om blok in te vetten (maakt makkelijker schoon later) en om de uitlaat mee in te branden tegen roest. | |
Geqxon | zaterdag 4 juli 2009 @ 14:46 |
quote:Dan zou ik hier al 4 liter olie hebben liggen. ![]() | |
oshiro | zaterdag 4 juli 2009 @ 23:25 |
Ik pleur die handel gewoon weg bij de afgewerkte olie bij m'n pa's werk... | |
alsem | zondag 5 juli 2009 @ 22:38 |
vanmiddag mijn scooter-ontmaagding gehad, ik reed ongeveer 50, keek in mijn geweldige spiegeltje, iets te lang, en zag toen de stoeprand over het hoofd. Een week geleden de scooter gekocht, en vandaag voor het eerst snoeihard op me bek gegaan. Resultaat stoep: een kras van 25 meter van me standaard en een olievlekje en wat bloeddruppels. mopet: wat kappen gebarsten, olie verloren op een of andere manier, handrem afgebroken, handvat kapot, en onder de krassen lijf: brandwond van de uitlaat op rechterbeen, stootwonden op elleboog, enkel schouder en pink, verder nog wat vrij grote schaafwonden. op mijn heup, been, arm en schouder. ![]() | |
oshiro | zondag 5 juli 2009 @ 23:39 |
quote:Oeps.... ![]() Kijk even voor die olie of je blokje bij je achterwiel niet is beschadigd, bij de transmissie. De olie kan uit het ontluchtingsslangetje gekomen zijn, maar ook uit een lek in het blok. Is het een viertakt of tweetakt? Kan ook nog uit het carter komen bij de ontluchting, of uit een gat. Het kan verder ook uit de olietank komen natuurlijk. En jij wordt vanzelf wel weer beter ![]() ![]() | |
no1uknow | maandag 6 juli 2009 @ 00:38 |
quote:Rijd dan ook geen scooter ![]() | |
fs180 | maandag 6 juli 2009 @ 01:48 |
En leer eerst rijden voordat je erop gaat zitten!, kom op he, een stoeprand ![]() | |
Geqxon | maandag 6 juli 2009 @ 01:49 |
Toen ik met mijn Tomos onderuit ging was mijn trapper een beetje geschaafd. ![]() | |
alsem | maandag 6 juli 2009 @ 12:14 |
quote:hoe moet je leren rijden zonder erop te zitten? ![]() | |
fathank | maandag 6 juli 2009 @ 12:25 |
Mijn citta hebben ze van 't weekend even toegetakeld in de stad. Omver gegooid, koplamp gesloopt, tankdop pleite. Bougiekabel losgetrokken. Bijna alle brandstof eruit gelekt. Kankerlijers, blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. | |
remmertjuh | maandag 6 juli 2009 @ 12:50 |
quote:Liever een scooter gesloopt dan een brommer gesloopt ![]() | |
fs180 | maandag 6 juli 2009 @ 18:41 |
quote:Leren fietsen ![]() | |
nijnja | maandag 6 juli 2009 @ 18:51 |
quote:Dat vind ik dus echt sneu he, echt.. Dat volk ![]() | |
Saninl | maandag 6 juli 2009 @ 21:42 |
quote:Idd, echt niet normaal ![]() | |
no1uknow | dinsdag 7 juli 2009 @ 11:38 |
quote:Welk volk? ![]() | |
no1uknow | dinsdag 7 juli 2009 @ 11:39 |
Zat ik gister bij een vriend van me achterop de scooter, kreeg 'ie een bij in z'n oog ![]() ![]() | |
DiemenZijde | dinsdag 7 juli 2009 @ 11:49 |
Ik heb iets ongelooflijks doms gedaan. Ik heb namelijk motorolie in mijn yamaha neos gegooid doordat ik met mijn slaperige kop het verkeerde flesje had gepakt. Het is wel zo dat hij nog niet gestart is met die olie, ik heb hem wel proberen aan te kicken maar gebeurde (natuurlijk) niks. Is de olie er gewoon nog uit te halen d.m.v leeggooien van de olie tank of niet? | |
DiemenZijde | dinsdag 7 juli 2009 @ 11:50 |
En kan deze actie schade aanrichten aan de scooter? | |
oshiro | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:02 |
Tankje loshalen (slangetje komt uit bij de oliepomp achter het kapje rechts op het blok bij de cover van de ventilator) en leeg laten lopen en gewoon weer opnieuw vullen met normale mengsmering. | |
R-dry | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:04 |
Ik heb een beetje gezocht op het internet, en i kzag dat van andere soort olie je scooter kapot kan gaan. Dus als ik jouw was zou ik gewoon de olie eruit halen en de goede erin stoppen. | |
GuitarJJ | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:09 |
Zoh net terug van vakantie en zie dat er een pakketje is met een 13mm keihin carburateur. Vorige was stuk op de plek waar je het spruitstuk vastmaakt. Was 40 euro (2ehands) maar ziet er goed uit. Deze week er even op zetten ![]() | |
DiemenZijde | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:31 |
ok bedankt! | |
oshiro | dinsdag 7 juli 2009 @ 12:36 |
quote:Dat valt nou ook wel weer mee, maar kans is wel dat ie dus niet start (olie te dik ofzo, dat soort dingen). Dus gewoon alles eruit en wegmikken, en nieuwe olie erin. Ik giet als ik een zuiger vervang vaak wat olie in de lagers, en op de kop van de zuiger voordat ik de boel weer in elkaar steek. Rookt wel even flink, maar da's beter dan helemaal droog staan vlak nadat je hem start. | |
GuitarJJ | dinsdag 7 juli 2009 @ 19:37 |
quote:Potverdikkeme. Hij wil niet harder dan 15 km/h lopen. Iemand tips? Heb al wat gedraaid aan stationaair- en luchtregelschroef. Had niet verwacht dat hij al een meter voorruit zal komen. (weet vrij weinig over brommers, wil er op rijden en er niet te veel aan sleutelen. | |
Antony1989 | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:06 |
quote:Hoe klinkt ie? Verzuipt ie, zitten er begrenzers op, trekt ie valse lucht. misschien krijgt ie wel veelste veel benzine? | |
DiemenZijde | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:16 |
bedankt voor de info, ik heb zojuist alles vervangen, nu heb ik nog een probleem hij start niet als ik hem kick, hij geeft wilt wel een beetje en volgens mij vonkt ie ook wel maar verder dan dat komt hij niet. Het is gebeurt toen ik reed ineens viel die uit, ik dacht dat het aan de olie lag omdat mijn lampje al een tijdje brandde en toen had ik dus die motorolie erin gegooid. Voordat de motorolie erin zat startte hij ook niet. | |
GuitarJJ | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:16 |
quote:Hij heeft erg weinig toeren. Als ik rij en ik laat het gas even los valt hij meteen stil/uit. Hij maakt ook zo'n geluid alsof die elk moment kan uitvallen. Volgensmij zitten er geen begrenzers op. Hoe kan ik controleren of hij valse lucht heeft. Met een deobus erbij spuiten of? Of kan het zijn dat de gasnaald niet goed zit. Was namelijk behoorlijk prutswerk om die naald aan de kabel+veer te krijgen. | |
DiemenZijde | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:17 |
p.s. nu zit er wel normale scooter olie in | |
Saninl | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:17 |
Vandaag iets te hard door de bocht, kwam een 3tal fietsers over de weg gesjeesd, die ben ik ontweken, en daarna door los liggende kiezels en water onderuit geschoven. De fietsers zijn gewoon keihard een bos door gefietst, en mij laten liggen. Rechterkappen van de scooter helemaal kapot... Evenals de spiegels, en eigelijk alles wat aan de rechterkant van de brommer zit... Zelf zwaar gekneusde pols, knie, enkel en elleboog. Gelukkig niets gebroken. Ik ben wel bang voor de schade, ik ga als ik weer "normaal" kan lopen even langs mijn garage om te vragen hoeveel ik zal moeten betalen... | |
fathank | dinsdag 7 juli 2009 @ 20:42 |
En dan noemen ze mij onverantwoord ![]() | |
fs180 | dinsdag 7 juli 2009 @ 23:41 |
quote:teveel bezine. | |
GuitarJJ | woensdag 8 juli 2009 @ 00:12 |
quote:Heb je er ook een oplossing voor? edit: Ik tank altijd mengsmering. Meng het niet zelf ![]() | |
fs180 | woensdag 8 juli 2009 @ 02:41 |
Kleinere sproeier, neem eens 10 maten kleiner. | |
Geqxon | woensdag 8 juli 2009 @ 02:45 |
quote:13mm? Dat is niet veel... Zelf ga ik binnenkort 13*2 passen. ![]() | |
oshiro | woensdag 8 juli 2009 @ 02:57 |
quote:Ik rij met 13*3 hier. Op de tweetakt. De viertakt heeft nog een paar mm meer. ![]() Klinkt idd als teveel benzine ja, en anders moet je ff je membraan nakijken. | |
Geqxon | woensdag 8 juli 2009 @ 03:05 |
quote:Mja, ik kan eventueel 28mm gaan maar dat is voor de 140+ blokken. | |
no1uknow | woensdag 8 juli 2009 @ 12:03 |
Ik krijg binnenkort misschien een Cita Gilera van m'n nichtje ![]() | |
Geqxon | woensdag 8 juli 2009 @ 12:08 |
quote:PICS VAN JE NICHTJE MOTHERFUCKER. | |
fs180 | woensdag 8 juli 2009 @ 13:33 |
![]() | |
Geqxon | woensdag 8 juli 2009 @ 13:50 |
quote:Typo. | |
no1uknow | woensdag 8 juli 2009 @ 13:50 |
Nee, hoewel ze best lekker is. | |
no1uknow | woensdag 8 juli 2009 @ 13:50 |
De Cita ook. | |
Geqxon | woensdag 8 juli 2009 @ 13:51 |
Een Cita is zo'n beetje de scooter onder de brommers. ![]() | |
no1uknow | woensdag 8 juli 2009 @ 13:53 |
Oh sorry typo. | |
GuitarJJ | woensdag 8 juli 2009 @ 13:57 |
Oke thanks! Of kan ik ook de sproeier uit mijn oude carb halen? Daar reed hij wel goed mee. | |
oshiro | woensdag 8 juli 2009 @ 14:27 |
quote:Ja hoor, als de rest van de carb hetzelfde is | |
remmertjuh | woensdag 8 juli 2009 @ 16:28 |
quote:helemaal met Mallosi vario eronder. ![]() | |
Geqxon | woensdag 8 juli 2009 @ 23:27 |
http://tinyurl.com/ns9mc3 Zal ik? Is wel ultiem niggerbike accessoires jwt. | |
fs180 | donderdag 9 juli 2009 @ 00:20 |
Zeker doen. | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 00:23 |
Het is wel typisch belgs zeg. Die belgen zijn totaal verzot. Alles moet chroom op hun Daxjes. Carterdeksels, achterbrug, velgen, beugeltjes, boutjes, uitlaten, voorvorken, sporen echt niet. Typisch commentaar op een belgisch forum is "MEER CHROOM". Ik vind kaal alu eigenlijk geiler. ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Geqxon op 09-07-2009 00:29:22 ] | |
fs180 | donderdag 9 juli 2009 @ 00:34 |
pimpen van die dingen is daar dan ook hot overal te koop voor een spotprijs en iedereen heeft ze zelfs supermarkten verkopen ze ![]() | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 00:36 |
quote:Mja, knettergek hoor. Ik heb in Brugge dragraces gezien waar mensen een blok van 3000-4000 euro vrolijk vol de rev-limiter in gaan en ze zo lomp wegtrekken dat ik van 30 meter afstand de tandwielen hoorde knarsen. | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 01:13 |
Het is een Dax heh, geen R1 ![]() | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 01:40 |
quote:Wat het ook is, zo lomp met duur spul omgaan is idioot. Duur is relatief, maar laten we het er op houden dat het voor een brommer duur is. | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 02:36 |
quote:Ik bedoel die hendels en clip-ons en alles ![]() | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 02:42 |
quote:Ik heb Daxjes met dit spul gezien. Oke, geen clipons, maar wel peperdure stuurtjes. ![]() | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 02:54 |
quote:Mja ok, maar heb wel vaak zoiets van "schoenmaker blijft bij je leest". Moet ik nodig zeggen, met een Derbi voorvork in een Honda Dominator en een Rieju naaf in een Kazal velg in een Zundapp.... wat trouwens vet stoer is ![]() | |
x3ro | donderdag 9 juli 2009 @ 08:40 |
Aangezien ik nu wederom een aardige tijd geen brommer heb (had fox met 70, 21mm en ander pretspul) begint het toch met dit weer een beetje te jeuken. Mijn criteria waren ongeveer t volgende: -snor brommer -stil -minstens n 60 echte km/h En wat krijg ik gisteren nu aangeboden? Juist ja, een zip 125 op snorkenteken ![]() ![]() | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 12:36 |
quote:Je had ook gewoon een 50cc bromfiets Zip kunnen nemen, en hem wat opvoeren. Dan ben je niet zo vreselijk hard de lul op de rollerbank, zoals nu. | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 13:53 |
Koningsfilmpje. | |
remmertjuh | donderdag 9 juli 2009 @ 14:09 |
quote: ![]() | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 15:36 |
Doet me denken aan een maatje van me op de rollenbank, met een Zundapp die niet zo lekker paste. Ding knalde met agent en al er vanaf en kwam 30 meter verderop tot stilstand ![]() |