FOK!forum / Jong! / Brommertopic 2
Geqxonzaterdag 9 mei 2009 @ 17:07


Mayo!



Frites!



Banaan!



Frikandel!

Welk plaatje hoort niet in deze reeks!

Laatste reactie:
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:01 schreef Geqxon het volgende:
Andere cilinder + kop en carburateur is de snelste manier om hard te gaan.
Darkestrahzaterdag 9 mei 2009 @ 17:09
Banaan!
Geqxonzaterdag 9 mei 2009 @ 17:11
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:09 schreef Darkestrah het volgende:
Banaan!
Harde faal.
stamppotzaterdag 9 mei 2009 @ 17:11
MET MAYOOOOOO
Lantashhzaterdag 9 mei 2009 @ 17:16
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:11 schreef stamppot het volgende:
MET MAYOOOOOO
De rest staan hoofden op
Darkestrahzaterdag 9 mei 2009 @ 17:17
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:11 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Harde faal.
Oh wacht, die wijven.
Juicyhilzaterdag 9 mei 2009 @ 17:22
Ok.
Tof.
Jullie weten het vast wel.

Ik heb dus een brommerongeluk een tijdje terug gehad. Nu heb ik die brommer dus terug nadat er naar is gekeken door een schadeexpert en krijg daarvan geld.
Nu ben ik vannochtend even een klein stukje ermee wezen rijden en merk dat m`n stuur nogal moeilijk recht te houden is en stuurt vrij stug. Weten jullie misschien zo wat er aan de hand is?
Lantashhzaterdag 9 mei 2009 @ 17:26
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:22 schreef Juicyhil het volgende:
Ok.
Tof.
Jullie weten het vast wel.

Ik heb dus een brommerongeluk een tijdje terug gehad. Nu heb ik die brommer dus terug nadat er naar is gekeken door een schadeexpert en krijg daarvan geld.
Nu ben ik vannochtend even een klein stukje ermee wezen rijden en merk dat m`n stuur nogal moeilijk recht te houden is en stuurt vrij stug. Weten jullie misschien zo wat er aan de hand is?
Druppeltje olie / Stuurpin = gebogen
Geqxonzaterdag 9 mei 2009 @ 17:27
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:22 schreef Juicyhil het volgende:
Ok.
Tof.
Jullie weten het vast wel.

Ik heb dus een brommerongeluk een tijdje terug gehad. Nu heb ik die brommer dus terug nadat er naar is gekeken door een schadeexpert en krijg daarvan geld.
Nu ben ik vannochtend even een klein stukje ermee wezen rijden en merk dat m`n stuur nogal moeilijk recht te houden is en stuurt vrij stug. Weten jullie misschien zo wat er aan de hand is?
Heb je geen schaderapport van de expert gekregen?
Juicyhilzaterdag 9 mei 2009 @ 17:30
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:27 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Heb je geen schaderapport van de expert gekregen?
Nee, alleen een brief dat het geld is overgemaakt.
Juicyhilzaterdag 9 mei 2009 @ 17:30
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:26 schreef Lantashh het volgende:

[..]

Druppeltje olie / Stuurpin = gebogen
Ga ik in elk geval ff olie proberen
fs180zaterdag 9 mei 2009 @ 19:16
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:09 schreef Darkestrah het volgende:
Banaan!
fs180zaterdag 9 mei 2009 @ 19:18
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:30 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nee, alleen een brief dat het geld is overgemaakt.
Ga daar dan eens achteraan, nu weet je niet of je frame of vork krom is.
gatehzaterdag 9 mei 2009 @ 22:56
puch blazen

GuitarJJmaandag 11 mei 2009 @ 18:39
Ben ik nou gek of heeft mijn brommer geen luchtregelschroef?

Foto van zijkant carb:

Nummertje 1 is de stationairschroef, 2?

Ben nieuw hier trouwens
Heb een Honda NSR uit 1992, rijd niet super snel (langzaam, 60 km/h). Heb alleen zelf weinig brommerkennis dus kan er niet zo veel aan sleutelen.

Moet hem altijd met choke starten, dus dacht dat hij teveel lucht kreeg.
Dark_Killahmaandag 11 mei 2009 @ 18:44
1 is geen stationair schroef toch?
GuitarJJmaandag 11 mei 2009 @ 18:46
Als hij stationair loopt en ik draai eraan, verandert mijn toerental. Tja..:p
Dark_Killahmaandag 11 mei 2009 @ 20:58
Oh dan is het denk ik je stationair schroef.
Dark_Killahmaandag 11 mei 2009 @ 20:59
Gister mn hele scooter uit elkaar gehaald, getracht om de kabelboom beetje OK te krijgen. Niet gelukt overigens, maar toen ik daarna terugreed ging mn scooter aan het stotteren en viel vervolgens helemaal uit. Toen ik naar huis was gelopen zag ik dat de draag van mn bobine naar mn accu (heb geen accu atm) gebroken was. Heb deze nu weer aan elkaar vastgemaakt, maar m'n bougie wil niet meer vonken. Iemand enig idee wat het kan zijn?
fs180maandag 11 mei 2009 @ 21:01
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:46 schreef GuitarJJ het volgende:
Als hij stationair loopt en ik draai eraan, verandert mijn toerental. Tja..:p
Zegt niets, als het je luchtschroef is gebeurd dat ook
Dark_Killahmaandag 11 mei 2009 @ 21:03
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:01 schreef fs180 het volgende:

[..]

Zegt niets, als het je luchtschroef is gebeurd dat ook
Als het goed is moet er toch ook een soort van veertje om je stationair schroef zitten? Dat is bij mij in ieder geval wel zo?
Nashjemaandag 11 mei 2009 @ 21:10
Hallo kenners.

Mag ik iets vragen? Stuur van m'n brommer is niet meer zo soepel. Als ik bochten indraai dan moet ik echt opletten hoe ik stuur, anders kan dat wel eens fout aflopen. Het is veel stroever dan voorheen. Waar kan dit aan liggen?
timottjjmaandag 11 mei 2009 @ 21:39
Zoals net ook al vermeld een druppeltje olie als die stroef gaat, als je veel kracht moet zeten om te kunnen sturen waarschijnlijk kromme voorvork of hele zachte banden.
Nashjemaandag 11 mei 2009 @ 21:42
Kan het ook liggen aan de balhoofd lagers, ofzoiets .
Lantashhmaandag 11 mei 2009 @ 22:00
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:42 schreef Nashje het volgende:
Kan het ook liggen aan de balhoofd lagers, ofzoiets .
Hoeveel heb je er al mee gereden?
denkjedatmaandag 11 mei 2009 @ 22:10
hehe ik denk al komt er nog een topic!!!!
Nashjemaandag 11 mei 2009 @ 22:21
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:00 schreef Lantashh het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er al mee gereden?
Al ruim 3 jaar . Af en toe eens naar de brommermaker gebracht voor wat dingetjes, weet zo niet of hij dus daar ook al ooit iets aan heeft gedaan.
fs180maandag 11 mei 2009 @ 22:26
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:42 schreef Nashje het volgende:
Kan het ook liggen aan de balhoofd lagers, ofzoiets .
Ja
PallominnoXdinsdag 12 mei 2009 @ 07:57
Dat dit nog leeft, tof man!
denkjedatdinsdag 12 mei 2009 @ 08:15
leuk topic nu geworden voor vragen over brommer
fs180dinsdag 12 mei 2009 @ 09:35
neeman kats naar de tering
Nashjedinsdag 12 mei 2009 @ 09:50
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:26 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ja
Is dat gevaarlijk? Moet er nog 2 dagen mee rijden, en dan heb ik pas tijd om 'm naar de maker te brengen. Niet dat er ergens onderweg m'n stuur afvliegt en ik met de ambulance naar eerste hulp mag worden gebracht.
GuitarJJdinsdag 12 mei 2009 @ 13:31
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:03 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Als het goed is moet er toch ook een soort van veertje om je stationair schroef zitten? Dat is bij mij in ieder geval wel zo?
Las ergens anders dat er om beide schroeven een veertje moest zitten (stationair- en luchtregelschroef)
Geqxondinsdag 12 mei 2009 @ 14:30
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:50 schreef Nashje het volgende:

[..]

Is dat gevaarlijk? Moet er nog 2 dagen mee rijden, en dan heb ik pas tijd om 'm naar de maker te brengen. Niet dat er ergens onderweg m'n stuur afvliegt en ik met de ambulance naar eerste hulp mag worden gebracht.
De jeugd van tegenwoordig. Als er met mijn brom iets mis is rij ik er nog geen meter mee...
fs180dinsdag 12 mei 2009 @ 19:22
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:50 schreef Nashje het volgende:

[..]

Is dat gevaarlijk? Moet er nog 2 dagen mee rijden, en dan heb ik pas tijd om 'm naar de maker te brengen. Niet dat er ergens onderweg m'n stuur afvliegt en ik met de ambulance naar eerste hulp mag worden gebracht.
als je lagers echt gaar zijn blokkeren ze gewoon en wordt het een enkeltje ziekenhuis
fs180dinsdag 12 mei 2009 @ 19:23
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:30 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De jeugd van tegenwoordig. Als er met mijn brom iets mis is rij ik er nog geen meter mee...
komt omdat ze de bromfiets op moeten waarderen naar een echt voertuig, en niet een opgevoerde fiets, misschien dat mensen opeens wel verantwoordelijk worden. head meets concrete at 30kmu =
Nashjedinsdag 12 mei 2009 @ 19:34
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:22 schreef fs180 het volgende:

[..]

als je lagers echt gaar zijn blokkeren ze gewoon en wordt het een enkeltje ziekenhuis
Echt? Damn. Nog 2 ritjes in ieder geval. Wordt rustig rijden. Kan nu niks anders.
Geqxondinsdag 12 mei 2009 @ 19:57
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:34 schreef Nashje het volgende:

[..]

Echt? Damn. Nog 2 ritjes in ieder geval. Wordt rustig rijden. Kan nu niks anders.
Trein of bus? Fiets?
Geqxondinsdag 12 mei 2009 @ 20:00
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:23 schreef fs180 het volgende:

[..]

komt omdat ze de bromfiets op moeten waarderen naar een echt voertuig, en niet een opgevoerde fiets, misschien dat mensen opeens wel verantwoordelijk worden. head meets concrete at 30kmu =
Jij snapt het, ik respecteer mijn voertuig. Zelfs mijn omafiets hou ik in topconditie.
fs180dinsdag 12 mei 2009 @ 20:46
Ik respecteer hem helemaal niet, maar hoe lelijk of gebeund hij ook is, het gaat wel om je eigen veiligheid en als ik het niet vertrouw stap ik er niet op.
Nashjedinsdag 12 mei 2009 @ 20:49
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:57 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Trein of bus? Fiets?
Ik moet elke dag naar m'n stage. Ben nu bij mijn vriendin en ga morgen vanuit stage weer naar huis. Fiets is dus geen optie. Dorp waar m'n vriendin woont rijden geen bussen .
Geqxondinsdag 12 mei 2009 @ 20:57
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:46 schreef fs180 het volgende:
Ik respecteer hem helemaal niet, maar hoe lelijk of gebeund hij ook is, het gaat wel om je eigen veiligheid en als ik het niet vertrouw stap ik er niet op.
Hij hoeft niet gepoetst tot concours staat zijn, maar hij moet wel veilig zijn. Dat bedoel ik met respect voor het voertuig.
PallominnoXwoensdag 13 mei 2009 @ 02:40
Ik heb binnenkort misschien weer een TZR

Leuk vervoer blijft het toch, ondanks een auto.

En inderdaad, pas rijden als het ding ook zelfstandig kan stoppen en diegene die stuurt jij bent, en niet het torderen van je lagerschalen

..hoewel het dat wel spannend houd, mijn achterwiellagers zijn er een keer uitgeknald met 90+, word je niet vrolijk van.

[ Bericht 49% gewijzigd door PallominnoX op 13-05-2009 02:46:07 ]
Juicyhilwoensdag 13 mei 2009 @ 08:44
M`n brommert rijd weer goed! Ben er net mee naar het werk wezen rijden, heerlijk weer langs de files.
Nashjewoensdag 13 mei 2009 @ 09:10
Ik leef nog . 1 to go.
Geqxonwoensdag 13 mei 2009 @ 10:20
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 02:40 schreef PallominnoX het volgende:
Ik heb binnenkort misschien weer een TZR

Leuk vervoer blijft het toch, ondanks een auto.

En inderdaad, pas rijden als het ding ook zelfstandig kan stoppen en diegene die stuurt jij bent, en niet het torderen van je lagerschalen

..hoewel het dat wel spannend houd, mijn achterwiellagers zijn er een keer uitgeknald met 90+, word je niet vrolijk van.
Binnenkort komt er hier een tweede Dax bij, ik ken het gevoel.
Nashjewoensdag 13 mei 2009 @ 21:39
Was langs de makert geweest. Lagers waren niet kapot, moest alleen even strak worden aangedraaid. Had ie zo gefixed, dus dat scheelde me weer wat knaken in de portemonnee. Kon 'm gelijk weer meenemen .
fs180woensdag 13 mei 2009 @ 22:19
kost je dus binnenkort wel 5-10 euro, zodra je ze regelmatig gaat stellen -> nieuwe.
Chuck.Norrisdonderdag 14 mei 2009 @ 19:48
quote:
Op maandag 11 mei 2009 18:39 schreef GuitarJJ het volgende:
Ben ik nou gek of heeft mijn brommer geen luchtregelschroef?

Foto van zijkant carb:
[ afbeelding ]
Nummertje 1 is de stationairschroef, 2?

Ben nieuw hier trouwens
Heb een Honda NSR uit 1992, rijd niet super snel (langzaam, 60 km/h). Heb alleen zelf weinig brommerkennis dus kan er niet zo veel aan sleutelen.

Moet hem altijd met choke starten, dus dacht dat hij teveel lucht kreeg.
2is niks, nummer 1 is idd stationairschroef
het schroefje links onder daarvan, dat is je luchtvijs, maar deze regel je enkel maar om stationair te draaien, als je dus niet goed optrekt, of pruttelt of... moet je uw gasnaald regelen!
Dark_Killahvrijdag 15 mei 2009 @ 14:09
Even een kort vraagje: Er zijn wat kabeltjes van mn stuur afgetrokken van de week, tegelijkertijd is m'n massa-draad uit mn bobine gebroken. Die heb ik toen gefixt, maar zou het kunnen dat mn scooter niet meer start omdat er nu heel wat losse draadjes in mn voorkap zitten? Heb er geen accu in zitten, alleen een kickstart. Er loopt namelijk wel stroom naar de bobine.
Geqxonvrijdag 15 mei 2009 @ 15:52
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:09 schreef Dark_Killah het volgende:
Even een kort vraagje: Er zijn wat kabeltjes van mn stuur afgetrokken van de week, tegelijkertijd is m'n massa-draad uit mn bobine gebroken. Die heb ik toen gefixt, maar zou het kunnen dat mn scooter niet meer start omdat er nu heel wat losse draadjes in mn voorkap zitten? Heb er geen accu in zitten, alleen een kickstart. Er loopt namelijk wel stroom naar de bobine.
Waarschijnlijk heb je nu een startonderbreking die "aan" staat.

Probeer het eens in je lokale ghetto, daar hebben ze vrij veel ervaring met scooters en opengeknipte kabelbomen. Die krijgen alles weer aan de praat.
fs180vrijdag 15 mei 2009 @ 22:00
Wat Geq zegt, hier zijn enkel ex-pubers met verstand van brommers.
Gibeonzaterdag 16 mei 2009 @ 23:24
Ik leef ook nog. Niet dat jullie me kennen, maar dat boeit niet.
Verder, wat iedereen zegt.
fs180zondag 17 mei 2009 @ 02:37
Hey Gibeon
Geqxonzondag 17 mei 2009 @ 07:57
Gieb, met je klote Duitser.
Gibeonmaandag 18 mei 2009 @ 11:24
Wauw, jullie kennen me nog!
Ben bezig met een nieuwe klote Duitser op motorkenteken, op www.gibeon.info staat het updateverslag Wel netjes bij update #1 beginnen he
fs180maandag 18 mei 2009 @ 13:15
Leuk
denkjedatmaandag 18 mei 2009 @ 17:15
mag je als je een papier heb waarop staat dat je geslaagd heb al je brommer over schrijven of moet je perse je rijbewijs bij je hebben?
fs180maandag 18 mei 2009 @ 17:55
Een rijbewijs of identificatie + uitreksel
denkjedatmaandag 18 mei 2009 @ 18:22
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:55 schreef fs180 het volgende:
Een rijbewijs of identificatie + uitreksel
ja dus?
fs180maandag 18 mei 2009 @ 18:36
dat is het antwoord op je vraag
nijnjamaandag 18 mei 2009 @ 18:39
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:36 schreef fs180 het volgende:
dat is het antwoord op je vraag
Ik denk dat het een 'Ja dus' was, en niet een "Ja, dus "
fs180maandag 18 mei 2009 @ 19:29
Dan is het antwoord Nee, want het kan ook zonder rijbewijs.
Gibeonmaandag 18 mei 2009 @ 21:31
Damn, hoezo helder.
denkjedatdinsdag 19 mei 2009 @ 18:17
oke bedankt fs180

ff nieuwsflash:
brommer rijbewijs gehaald .
ik had maar 2 fout!
Gibeonwoensdag 20 mei 2009 @ 10:18
We zijn blij voor je!
nijnjawoensdag 20 mei 2009 @ 10:20
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:17 schreef denkjedat het volgende:
oke bedankt fs180

ff nieuwsflash:
brommer rijbewijs gehaald .
ik had maar 2 fout!
Gefeli
Heb je er nu ook 1 aangeschaft?
oshirowoensdag 20 mei 2009 @ 13:05
Als iemand toevallig een accukap voor een Yamaha Neos van 2005 op de A20 tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Moordrecht ziet liggen, stuur me ff een mailtje wil je .
remmertjuhwoensdag 20 mei 2009 @ 14:38
Wat doet een scooter op de A20
oshirowoensdag 20 mei 2009 @ 15:01
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:38 schreef remmertjuh het volgende:
Wat doet een scooter op de A20
Op de aanhangwagen staan
fs180woensdag 20 mei 2009 @ 15:13
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:05 schreef oshiro het volgende:
Als iemand toevallig een accukap voor een Yamaha Neos van 2005 op de A20 tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Moordrecht ziet liggen, stuur me ff een mailtje wil je .
Je bent toch niet overgestapt op die ondingen?
oshirowoensdag 20 mei 2009 @ 15:28
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 15:13 schreef fs180 het volgende:

[..]

Je bent toch niet overgestapt op die ondingen?
Nee joh heb er een gerepareerd. Moest beugeltjes aan het achterframe rechtbuigen en lassen en daar voor moest ie ff mee met de auto. Echt zowat alles was verrot, voorrem was ijzer op ijzer, startmotor kaput, membraan in stukken ( ), automatische choke kapot, etcetera....
yeahmenwoensdag 20 mei 2009 @ 16:57
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:17 schreef denkjedat het volgende:
oke bedankt fs180

ff nieuwsflash:
brommer rijbewijs gehaald .
ik had maar 2 fout!
Wat kost een rijbewijs tegenwoordig? Dus examen doen + bewijs ophalen.. xD
Geqxonwoensdag 20 mei 2009 @ 17:05
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:57 schreef yeahmen het volgende:

[..]

Wat kost een rijbewijs tegenwoordig? Dus examen doen + bewijs ophalen.. xD
Tientje of zes.
yosanderwoensdag 20 mei 2009 @ 17:20
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:05 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Tientje of zes.
Dan ben je wel erg goedkoop uit .
Was zelf net geen honderd euro kwijt. Maar nog steeds beter dan wat ze volgend jaar van plan zijn .
nijnjawoensdag 20 mei 2009 @ 17:32
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:20 schreef yosander het volgende:

[..]

Dan ben je wel erg goedkoop uit .
Was zelf net geen honderd euro kwijt. Maar nog steeds beter dan wat ze volgend jaar van plan zijn .
Wat zijn ze dan van plan? Dat praktijk examen ofzo ?
yosanderwoensdag 20 mei 2009 @ 17:34
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:32 schreef nijnja het volgende:

[..]

Wat zijn ze dan van plan? Dat praktijk examen ofzo ?
Ja, volgens mij staat het nu vast met ingang van 2010.
Gaat rond de vierhonderd euro kosten ...
nijnjawoensdag 20 mei 2009 @ 17:35
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:34 schreef yosander het volgende:

[..]

Ja, volgens mij staat het nu vast met ingang van 2010.
Gaat rond de vierhonderd euro kosten ...
Zak 1 keer en je bent evenveel kwijt voor een rijbewijs ... Ik heb het niet zo op brommerts/scooterts, maar dit vind ik wel heel hard nergens op slaan
Geqxonwoensdag 20 mei 2009 @ 18:40
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 17:20 schreef yosander het volgende:

[..]

Dan ben je wel erg goedkoop uit .
Was zelf net geen honderd euro kwijt. Maar nog steeds beter dan wat ze volgend jaar van plan zijn .
Ik was 30 euro in totaal kwijt. Kon hem gelijk meenemen en naar huis rijden.
yeahmenwoensdag 20 mei 2009 @ 18:46
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:40 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik was 30 euro in totaal kwijt. Kon hem gelijk meenemen en naar huis rijden.
Hoelang geleden?:)
Geqxonwoensdag 20 mei 2009 @ 18:56
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:46 schreef yeahmen het volgende:

[..]

Hoelang geleden?:)
2004.

Uit de tijd dat je bij een inbeslagname van het autorijbewijs nog door kon rijden op je brommer.
yosanderwoensdag 20 mei 2009 @ 19:03
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:40 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik was 30 euro in totaal kwijt. Kon hem gelijk meenemen en naar huis rijden.
Ja, toen kreeg je meteen bij het CBR je bromfietscertificaat mee ?
Nu moet je alsnog ruim dertig euro dokken en bij je gemeente (bij mij bijna zestig euro) rijbewijs aanvragen .
remmertjuhwoensdag 20 mei 2009 @ 20:55
Mijn brommert



loopt 65 en zuipt echt niks, moet alleen mijn band plakken:')

(ja plakken ja, niks tubeless)
Geqxonwoensdag 20 mei 2009 @ 23:53
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 20:55 schreef remmertjuh het volgende:
Mijn brommert

[ afbeelding ]

loopt 65 en zuipt echt niks, moet alleen mijn band plakken:')

(ja plakken ja, niks tubeless)
Dat is met de velghelftjes gelukkig retesimpel.
Gibeondonderdag 21 mei 2009 @ 11:28
[niks]
cvboerzondag 24 mei 2009 @ 22:20
Bestaan er ook apparaten om de ontsteking van brommers/scooters op afstand lam te leggen?
Geqxonzondag 24 mei 2009 @ 23:38
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:20 schreef cvboer het volgende:
Bestaan er ook apparaten om de ontsteking van brommers/scooters op afstand lam te leggen?
Ja, sommige alarmsystemen met afstandsbediening kunnen dat.
fs180maandag 25 mei 2009 @ 00:07
quote:
Op zondag 24 mei 2009 22:20 schreef cvboer het volgende:
Bestaan er ook apparaten om de ontsteking van brommers/scooters op afstand lam te leggen?
Waarom komt nu het zinnetje 'Hinderen van ambtenaar in functie' naar boven drijven
denkjedatmaandag 25 mei 2009 @ 19:27
als er iets vaag is is het mijn tomos wel want nu loopt hij als een zonnetje 40 km/u
SinofEnvydinsdag 26 mei 2009 @ 01:22
Hoi. Ik ben echt compleet een leek wat betreft brommers/scooters/enz... Heb er dan ook geen gekocht toen ik 16 werd etc etc. Maar ga binnekort voor m'n rijbewijs en wil toch wel naast een auto nog iets van een snorfiets/brommertje met blauw nummerbord. Nu is mijn vraag aan jullie... wat is aan te raden? Ik zoek iets wat er ook wel redelijk uit ziet als een brommertje (Tomosje/Fox, iets in die trend) en niet als een scooter. Een Zip ofzo zit er dus niet in. Maar wat is verder qua onderhoud, verbruik etc etc een beetje degelijk?
denkjedatdinsdag 26 mei 2009 @ 17:45
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 01:22 schreef SinofEnvy het volgende:
Hoi. Ik ben echt compleet een leek wat betreft brommers/scooters/enz... Heb er dan ook geen gekocht toen ik 16 werd etc etc. Maar ga binnekort voor m'n rijbewijs en wil toch wel naast een auto nog iets van een snorfiets/brommertje met blauw nummerbord. Nu is mijn vraag aan jullie... wat is aan te raden? Ik zoek iets wat er ook wel redelijk uit ziet als een brommertje (Tomosje/Fox, iets in die trend) en niet als een scooter. Een Zip ofzo zit er dus niet in. Maar wat is verder qua onderhoud, verbruik etc etc een beetje degelijk?
tomos a3
mooi ding en rijd gewoon zuinig makkelijk in onderhoud
eigenlijk alle brommers wel die jij wilt maar tomos is rete simpel
fs180dinsdag 26 mei 2009 @ 18:06
4 takt snorfiets?
Geqxondinsdag 26 mei 2009 @ 18:29
Tomos A3 zuinig? Je lult.
SinofEnvydinsdag 26 mei 2009 @ 18:51
Hmm. Zat zelf inderdaad ook zoals ik eerder al zei naar Tomos te kijken (denk er wel aan een nieuwe te kopen, niet tweedehands). Quadro met elektrische start lijkt me wel wat. Iemand enig idee of die zuinig is?
Geqxondinsdag 26 mei 2009 @ 19:08
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:51 schreef SinofEnvy het volgende:
Hmm. Zat zelf inderdaad ook zoals ik eerder al zei naar Tomos te kijken (denk er wel aan een nieuwe te kopen, niet tweedehands). Quadro met elektrische start lijkt me wel wat. Iemand enig idee of die zuinig is?
Ik zelf haalde een krappe 1 op 40 met een ouwe A35. Een beetje Honda doet al snel 1 op 85 als je zuinig doet.

Elektrische start is overrated op 50cc trouwens. Kicken is echt de moeite niet.
SinofEnvydinsdag 26 mei 2009 @ 22:48
Nee. Maar 'tis wel super relaxt.
Geqxondinsdag 26 mei 2009 @ 22:49
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:48 schreef SinofEnvy het volgende:
Nee. Maar 'tis wel super relaxt.
Sterker nog, ik vind kicken fijner dan e-start. E-start maakt zo'n jankgeluid.
denkjedatdinsdag 26 mei 2009 @ 22:59
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:49 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Sterker nog, ik vind kicken fijner dan e-start. E-start maakt zo'n jankgeluid.
eensch
fs180dinsdag 26 mei 2009 @ 23:20
plus, het kan stuk
SinofEnvywoensdag 27 mei 2009 @ 00:17
Maar dan heb je de kick als backup.
Geqxonwoensdag 27 mei 2009 @ 00:23
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:17 schreef SinofEnvy het volgende:
Maar dan heb je de kick als backup.
Klopt. En dan had je dus net zo goed een kick-only model kunnen nemen.



Zo simpel is kicken nou.

Al moet ik zeggen, mijn 110 kicken is wel kut. Al twee keer mijn knie vol tegen het stuur gekregen, en het trapt me toch godvergeten zwaar.
fs180woensdag 27 mei 2009 @ 00:27
Men, die heeft evenveel compressie als mijn brommert, nou misschien zelfs minder..
Ktm van een vriend trap je niet zomaar aan, als ie terugslaat doet het pijn
cvboerdonderdag 28 mei 2009 @ 00:06
quote:
Op maandag 25 mei 2009 00:07 schreef fs180 het volgende:

[..]

Waarom komt nu het zinnetje 'Hinderen van ambtenaar in functie' naar boven drijven
Waarschijnlijk vanwege het feit dat ik ook bij de politie werk
fs180donderdag 28 mei 2009 @ 00:21
Word je dan niet geacht daarvan op de hoogte te zijn?
hmmmzdonderdag 28 mei 2009 @ 03:45
-edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door Krentenbol. op 28-05-2009 03:52:36 (Zeg dan niks.) ]
hmmmzdonderdag 28 mei 2009 @ 03:57
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 03:45 schreef hmmmz het volgende:
-edit-
behalve vespa's dan
Gibeondonderdag 4 juni 2009 @ 11:42
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:23 schreef Geqxon het volgende:
Zo simpel is kicken nou.
Kom maar eens langs om de XT500 van mn pa aan te kicken Zonder je been te breken natuurlijk.
oshirodonderdag 4 juni 2009 @ 17:30
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:27 schreef fs180 het volgende:
Men, die heeft evenveel compressie als mijn brommert, nou misschien zelfs minder..
Ktm van een vriend trap je niet zomaar aan, als ie terugslaat doet het pijn
Ik kan die kawa 250 viertakt ook met moeite aan krijgen. Speciaal goed gaan staan, laarzen aan omdat je anders je poot breekt, krukas goed zetten en dan een enorme trap geven.
fs180donderdag 4 juni 2009 @ 17:33
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:42 schreef Gibeon het volgende:

[..]

Kom maar eens langs om de XT500 van mn pa aan te kicken Zonder je been te breken natuurlijk.
Dikke mono scheelt een hoop ja!
fathankvrijdag 5 juni 2009 @ 16:50
Ik heb sinds eergister ook een brommer . Ook al ben ik eigenlijk veel te oud voor dit subforum . Heb een citta gekocht . Lekker cruisen in de zomer jeweet.
remmertjuhzaterdag 6 juni 2009 @ 17:45
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 00:23 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Klopt. En dan had je dus net zo goed een kick-only model kunnen nemen.



Zo simpel is kicken nou.

Al moet ik zeggen, mijn 110 kicken is wel kut. Al twee keer mijn knie vol tegen het stuur gekregen, en het trapt me toch godvergeten zwaar.
Wat voor brommert had jij ook al weer ?
Geqxonzaterdag 6 juni 2009 @ 18:33
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:45 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Wat voor brommert had jij ook al weer ?
Dax jwt.
remmertjuhzondag 7 juni 2009 @ 15:57
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:33 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dax jwt.
Dax for the win, ik rijd een monkey
Geqxonzondag 7 juni 2009 @ 15:58
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:57 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Dax for the win, ik rijd een monkey
Je moet het alleen wel een beetje pimpen. 10" eronder, andere achterbrug, backstepkit, zwaar motorblok.
remmertjuhzondag 7 juni 2009 @ 18:15
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:58 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Je moet het alleen wel een beetje pimpen. 10" eronder, andere achterbrug, backstepkit, zwaar motorblok.
Eerst andere schokbrekers, de standaard dempen voor geen meter.
Daarna misschien 70cc, want ik heb geen zin in een compleet nieuw motorblok:P

Weet jij of er een begrenzing in de uitlaat zit ?

[ Bericht 6% gewijzigd door remmertjuh op 07-06-2009 18:22:07 ]
FP128zondag 7 juni 2009 @ 19:59
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 16:50 schreef fathank het volgende:
Ik heb sinds eergister ook een brommer . Ook al ben ik eigenlijk veel te oud voor dit subforum . Heb een citta gekocht . Lekker cruisen in de zomer jeweet.
Een wat? Hoe ziet dat eruit?
fs180zondag 7 juni 2009 @ 20:00
gilera citta
IkkuhNL2zondag 7 juni 2009 @ 23:38
Ik heb een Spartamet.
Mijn trekstarter is kapot.
Hij is zeg maar eruit getrokken, dus je kan hem nou niet meer aankrijgen, hoe repareer ik dat?
fs180zondag 7 juni 2009 @ 23:42
Ik gok:
Kap losmaken aan de kant waar de gebeuren zit, en touwtje vervangen
remmertjuhmaandag 8 juni 2009 @ 13:11
He gexcon, wat houd zo een backstep kit eigenlijk in ?
Geqxonmaandag 8 juni 2009 @ 19:18
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:11 schreef remmertjuh het volgende:
He gexcon, wat houd zo een backstep kit eigenlijk in ?
Dan zitten je stepjes wat hoger en wat verder naar achteren. Is fijn als je een laag stuur hebt en je lekker gaat racen.
Geqxonmaandag 8 juni 2009 @ 19:38
Of je doet het gewoon goed ghetto zoals ik dat op mijn Tomos deed, de stepjes op de achterbrug gebruiken.
Geqxonmaandag 8 juni 2009 @ 19:40


Lekker hoor.
remmertjuhmaandag 8 juni 2009 @ 22:24
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:40 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker hoor.
Ah, ik zie net dat die krengen niet te betalen zijn, 200 euro voor een paar voetsteuntjes
yosandermaandag 8 juni 2009 @ 22:29
Pfff, vandaag voor de tweede keer in 3 weken tijd op de rollerbank .
't Was weer dezelfde mororagent die mij aanhield.
Stond zoals de vorige keer gewoon voor het stoplicht, motoragent rijdt mij tegemoet, kijk in de spiegels en ja hoor; gaat keren .

Weer half Zwolle doorrijden naar de rollerbank, hij herkende me wel weer meteen .
Liep nu 66 km/h, de vorige keer 69 (beide met correctie).
Nu gelukkig een waarschuwing i.p.v. 40 euro boete !
remmertjuhmaandag 8 juni 2009 @ 22:31
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:29 schreef yosander het volgende:
Pfff, vandaag voor de tweede keer in 3 weken tijd op de rollerbank .
't Was weer dezelfde mororagent die mij aanhield.
Stond zoals de vorige keer gewoon voor het stoplicht, motoragent rijdt mij tegemoet, kijk in de spiegels en ja hoor; gaat keren .

Weer half Zwolle doorrijden naar de rollerbank, hij herkende me wel weer meteen .
Liep nu 66 km/h, de vorige keer 69 (beide met correctie).
Nu gelukkig een waarschuwing i.p.v. 40 euro boete !
Koop een begrenzer en zorg dat hij met begrenzer 60 loopt, waarschijnlijk merken ze niet eens dat je een begrenzer hebt !
yosandermaandag 8 juni 2009 @ 22:40
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:31 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Koop een begrenzer en zorg dat hij met begrenzer 60 loopt, waarschijnlijk merken ze niet eens dat je een begrenzer hebt !
Denk het maar ook, want als hij me nu nog een keer tegenkomt met deze snelheid "dan naait hij me met alles" (zijn woorden ).
Maar is het niet zo dat als ze die wel vinden, je een boete krijgt van 250 euro... ?
remmertjuhmaandag 8 juni 2009 @ 22:42
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:40 schreef yosander het volgende:

[..]

Denk het maar ook, want als hij me nu nog een keer tegenkomt met deze snelheid "dan naait hij me met alles" (zijn woorden ).
Maar is het niet zo dat als ze die wel vinden, je een boete krijgt van 250 euro... ?
Waar wil hij je mee naaien dan, verder is er toch niks mis me je brom?
yosandermaandag 8 juni 2009 @ 22:56
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:42 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Waar wil hij je mee naaien dan, verder is er toch niks mis me je brom?
Ja dat vond ik ook al vaag.
Want hij is net 4 maand uit, alles is verder in orde.
En hij kan me toch moeilijk een hogere bekeuring geven dan die 40 euro met deze snelheid ?
CrssYdinsdag 9 juni 2009 @ 20:55
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 16:57 schreef yeahmen het volgende:

[..]

Wat kost een rijbewijs tegenwoordig? Dus examen doen + bewijs ophalen.. xD
33 euro examen
49 rijbewijs afhalen

Donderdag mag ik em ophalen bij het gemeentehuis Ik ben 19
remmertjuhdinsdag 9 juni 2009 @ 22:23
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef CrssY het volgende:

[..]

33 euro examen
49 rijbewijs afhalen

Donderdag mag ik em ophalen bij het gemeentehuis Ik ben 19
Je bent nooit te oud om brommer te rijden
makkie88zondag 14 juni 2009 @ 23:42
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:23 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Je bent nooit te oud om brommer te rijden
ik ben 20 en ga morge me eerste tomosje kopen (heb daarnaast een auto, maar word me te duur)
GuitarJJdinsdag 16 juni 2009 @ 19:52
Even een vraagje:
Ik wil een nieuw spruitstuk in mijn nsr zetten omdat de vorige los is gegaan (barst, schroef eruit etc.).
Heb je alleen een spruitstuk nodig en kun je die gewoon aanschroeven. Of ook een pakking (?) ertussen?

http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_res.asp?Merk=Honda&Type=NSR%20/%20NS1&Afk=nsr&Srt=spr&Srtn=Spruitstuk
Hier is er een, maar die ziet er vet verrot uit. Iemand nog een goede site?
fs180dinsdag 16 juni 2009 @ 20:38
Hoezo verrot? een spruitstuk dien je met pakkingen te monteren en vlak te schuren op een glasplaat (zodat hij echt afdicht)
Issjedonderdag 18 juni 2009 @ 15:59
zijn hier mensen van vwo die op derbi's rond scheuren?
yosanderdonderdag 18 juni 2009 @ 16:28
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:59 schreef Issje het volgende:
zijn hier mensen van vwo die op derbi's rond scheuren?
Twee vrienden van me, die ook in VWO4 zitten, rijden allebei rond op een Senda DRD Racing '08.
Iemand op Havo ook, en alle drie dezelfde uitvoering .
denkjedatdonderdag 18 juni 2009 @ 16:34
klote zooi band lek van mn tomos en binnenband naar de klote
hoeveel zal dit ongeveer kosten?
en ketting iets te slap
yosanderdonderdag 18 juni 2009 @ 16:49
Had laatste ook al een lekke band. Zat een schroef in van 2,5cm .
Gelukkig geen binnenband = prop erin, kostte 10 euro.

Nieuwe binnenband kost volgens mij iets rond de 5 euro.
fs180donderdag 18 juni 2009 @ 17:07
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:34 schreef denkjedat het volgende:
klote zooi band lek van mn tomos en binnenband naar de klote
hoeveel zal dit ongeveer kosten?
en ketting iets te slap
45 min werk en vieze handen.
Issjedonderdag 18 juni 2009 @ 23:32
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:34 schreef denkjedat het volgende:
klote zooi band lek van mn tomos en binnenband naar de klote
hoeveel zal dit ongeveer kosten?
en ketting iets te slap

koop via marktplaats een 2ehands wiel.
anders kost het je 3x zoveel
Geqxonvrijdag 19 juni 2009 @ 00:34
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:32 schreef Issje het volgende:

[..]

koop via marktplaats een 2ehands wiel.
anders kost het je 3x zoveel
Het is maar een Tomos hoor.

* Geqxon heeft recentelijk 200 euro uitgegeven aan nieuwe velgen en banden.
remmertjuhvrijdag 19 juni 2009 @ 11:23
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:34 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Het is maar een Tomos hoor.

* Geqxon heeft recentelijk 200 euro uitgegeven aan nieuwe velgen en banden.
Laat me raden:

10" daytona!
oshirovrijdag 19 juni 2009 @ 13:04
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:34 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Het is maar een Tomos hoor.

* Geqxon heeft recentelijk 200 euro uitgegeven aan nieuwe velgen en banden.
Da's ook niks Ik ben met m'n vader z'n (total loss) Honda Dominator NX250 aan het opknappen. Zo'n suf ding.
-Kroonplaten en vorkpoten van een Senda DRD
-Naaf van een DRD (zoeen voor dubbele schijven) erin
-Velg van een DRD (speciale RVS spakenset laten maken bij Haan Wheels)
-Achter een superbrede Excel supermotard-velg, met de originele remtrommel ( )
-Ook hiervoor een setje custom spaken laten maken

Die voornaaf was iets van 130 euro, achtervelg iets van 200, en spaken laten maken en inspaken ongeveer 100 euro per wiel. En dan heb ik de banden, voorvelg en het poedercoaten van die velg en de achterremtrommel nog niet meegerekend, en de lagers ook niet, en dan zit je al op ruim 500. Een mooie set wielen met gave naven, inclusief banden, tandwiel, schijven, etcetera kost toch zo rond de 1200.
fs180vrijdag 19 juni 2009 @ 13:30
Ga je nou gare italiaanse rommel op een jap zetten!?
Geqxonvrijdag 19 juni 2009 @ 14:33
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:23 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Laat me raden:

10" daytona!
10" 3.0J en 3.5J alu velgjes op originele naven, Michelin S1 110 / 90 voor en 130 / 70 achter. Zit er echt gruwelijk breed uit, en alles past nog maar net. Met name met de alu velgen gaat het insmijten van de brommer een stuk beter.

Jappentroep doe ik niet aan, voor mij enkel bami.
fs180vrijdag 19 juni 2009 @ 14:37
Tot je bamiblok niet meer schakelt..
oshirovrijdag 19 juni 2009 @ 16:14
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:30 schreef fs180 het volgende:
Ga je nou gare italiaanse rommel op een jap zetten!?
Erger nog! Die voorvork is een of ander Spaans ding Ik dacht dat ie van een Derbi was maar hij is van een Rieju
Moeten er wel zwaardere veren in zetten maar alles is beter dan die dramaspringveren die er standaard onzer zitten.
fs180vrijdag 19 juni 2009 @ 16:29
Let je wel op dat ie niet KNAK zegt tijdens remmen?
Geqxonvrijdag 19 juni 2009 @ 16:51
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:37 schreef fs180 het volgende:
Tot je bamiblok niet meer schakelt..
Dan gooi ik er een nieuwe onder. Elke 20.000 kilometer 300 euro voor een nieuw blok is goedkoper dan elke 40.000 kilometer je Honda blok voor 700 euro laten reviseren.
fs180vrijdag 19 juni 2009 @ 17:12
ja 40k is zon honda pas ingereden men
Geqxonvrijdag 19 juni 2009 @ 17:48
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:12 schreef fs180 het volgende:
ja 40k is zon honda pas ingereden men
Tuurlijk. Honda brommerblokken gaan revisieloos een kilometer of 40k mee.
oshirovrijdag 19 juni 2009 @ 22:45
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:29 schreef fs180 het volgende:
Let je wel op dat ie niet KNAK zegt tijdens remmen?
Ik denk dat ie eerder KNAK zegt met de originele vork
EchteGooischeSchooierdonderdag 25 juni 2009 @ 00:49
Hey, ben nieuw op dit forum, ik rijd zelf op dit moment een Aerox( ) Had eerst een RS maar die begon op te raken en had geen zin om er NOG meer tijd in te gaan steken ( heb hem voor 400 als schade ding gekocht en helemaal opgeknapt) Ook heb in in de schuur een Zip SP2000 Staan nouja liggen dan, word een sprinter. Blok etc heb ik al liggen, frame heb ik net gespoten.

Als iemand problemen heeft met zn scooter PM me dan gerust want over scooters & brommers hoef je me niks te vertellen.
oshirodonderdag 25 juni 2009 @ 14:33
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:49 schreef EchteGooischeSchooier het volgende:
Hey, ben nieuw op dit forum, ik rijd zelf op dit moment een Aerox( ) Had eerst een RS maar die begon op te raken en had geen zin om er NOG meer tijd in te gaan steken ( heb hem voor 400 als schade ding gekocht en helemaal opgeknapt) Ook heb in in de schuur een Zip SP2000 Staan nouja liggen dan, word een sprinter. Blok etc heb ik al liggen, frame heb ik net gespoten.

Als iemand problemen heeft met zn scooter PM me dan gerust want over scooters & brommers hoef je me niks te vertellen.
Dat hoef je de meesten hier niet .
RS is cooler dan Aerox imho trouwens. Ookal is die Aerox watergekoeld (of is die RS ook watergekoeld? in dat geval, laat even wat horen als je nog zooi hebt liggen ) en heeft ie een schijfje achter.

Ben zelf meer van Zundapps en crossmotoren trouwens, en een beetje van die all-road dingen. Ben nu een Honda NX250 aan het verbouwen.
EchteGooischeSchooierdonderdag 25 juni 2009 @ 16:04
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:33 schreef oshiro het volgende:


Dat hoef je de meesten hier niet .
RS is cooler dan Aerox imho trouwens. Ookal is die Aerox watergekoeld (of is die RS ook watergekoeld? in dat geval, laat even wat horen als je nog zooi hebt liggen ) en heeft ie een schijfje achter.

Ben zelf meer van Zundapps en crossmotoren trouwens, en een beetje van die all-road dingen. Ben nu een Honda NX250 aan het verbouwen.
Ik vond mn RS ook strakker dan een Aerox en ik kende dat ding van binnen en buiten. Hij ging van 4 kratten vol zooi naar een monster op 2 wielen. Met mn RS kreeg ik het voor elkaar om 115 Kmpu op de Dynojet te krijgen met de standaart cilinder.

Hij is watergekoeld en had een schijf achter.


Hij begon alleen op te raken ik merke dat hij steeds brakker reed. Geen zin om er nog veel tijd in te steken, en ik vond het wel tijd voor wat nieuws. Ik heb heel vaak op een Aerox van een vriend van mij gereden en ze liggen echt gruwelijk op de weg. Dus ik vond het tijd dat ik er maar eentje ging kopen.

Maar ik heb hem nu een maand en vind het alweer tijd dat ik iets anders ga halen want 2 weken na dat ik hem had reden er in ons dorp er een stuk of 6 rond. Ik zit nu te denken aan een Runner of een DNA of iets in die richting.
oshirodonderdag 25 juni 2009 @ 16:24
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:04 schreef EchteGooischeSchooier het volgende:

[..]

Ik vond mn RS ook strakker dan een Aerox en ik kende dat ding van binnen en buiten. Hij ging van 4 kratten vol zooi naar een monster op 2 wielen. Met mn RS kreeg ik het voor elkaar om 115 Kmpu op de Dynojet te krijgen met de standaart cilinder.

Hij is watergekoeld en had een schijf achter.
[ afbeelding ]

Hij begon alleen op te raken ik merke dat hij steeds brakker reed. Geen zin om er nog veel tijd in te steken, en ik vond het wel tijd voor wat nieuws. Ik heb heel vaak op een Aerox van een vriend van mij gereden en ze liggen echt gruwelijk op de weg. Dus ik vond het tijd dat ik er maar eentje ging kopen.

Maar ik heb hem nu een maand en vind het alweer tijd dat ik iets anders ga halen want 2 weken na dat ik hem had reden er in ons dorp er een stuk of 6 rond. Ik zit nu te denken aan een Runner of een DNA of iets in die richting.
Meh, vind een scooter nooit lekker rijden, je hebt niks om je knieën tegen te klemmen waardoor je niet volledig 1 bent met je voertuig. Sturen met je knieën kan niet echt
fathankdonderdag 25 juni 2009 @ 16:32
Ik heb vorige week de kabel van m'n decompressiehendel gesloopt met m'n dronken hoofd . Heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken, maar is zoiets moeilijk om te vervangen? Of is het net zoals de remkabel van je fiets vervangen?
fs180donderdag 25 juni 2009 @ 16:36
Volgens mij gewoon kabeltje zoals remkabels ja. Bij de bevestiging op het stuur wel, bij de kop waarschijnlijk ook dus.
EchteGooischeSchooierdonderdag 25 juni 2009 @ 19:05
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:24 schreef oshiro het volgende:

[..]

Meh, vind een scooter nooit lekker rijden, je hebt niks om je knieën tegen te klemmen waardoor je niet volledig 1 bent met je voertuig. Sturen met je knieën kan niet echt
So true

Op die aerox zat een tnt stuurtje toen ik hem kocht eerste paar bochten was het wel ff wennen ( bijna een glijer maken dus). Kijk ik mis het schakelen nog niet maar ik wil wel een tank tussen mn benen hebben. dus ik denk dat ik ga kijken voor een DNA als dat me niet bevalt fok dat dan koop ik meteen weer een RS
remmertjuhdonderdag 25 juni 2009 @ 22:44
-dubbel-

[ Bericht 98% gewijzigd door remmertjuh op 25-06-2009 22:57:35 ]
remmertjuhdonderdag 25 juni 2009 @ 22:57
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:44 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Mensen Mongolen die dronken op de brommer gaan zitten
yosanderdonderdag 25 juni 2009 @ 23:44
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:57 schreef remmertjuh het volgende:

[..]
Wat, hoezo ?
nijnjadonderdag 25 juni 2009 @ 23:45
Uberhaubt dronken op iets gemotoriseerd gaan...
EchteGooischeSchooierdonderdag 25 juni 2009 @ 23:47
Lekker verantwoordelijk, je zal maar iemand kapot rijden.
fs180donderdag 25 juni 2009 @ 23:59
Misschien liep hij wel dronken langs zijn brommer in de schuur en bleef toen hangen aan de kabel, waarna deze afbrak.

Eerst het volledige verhaal weten eer je conclusies gaat trekken kinderen!
remmertjuhvrijdag 26 juni 2009 @ 09:10
Aanschouw mijn nieuwe ride..
nijnjavrijdag 26 juni 2009 @ 10:27
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:59 schreef fs180 het volgende:
Misschien liep hij wel dronken langs zijn brommer in de schuur en bleef toen hangen aan de kabel, waarna deze afbrak.

Eerst het volledige verhaal weten eer je conclusies gaat trekken kinderen!
Zeker waar, helemaal gelijk, maar ik las het alsof hij erop gereden had en dat het toen is gebeurd.
remmertjuhvrijdag 26 juni 2009 @ 11:07
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:44 schreef yosander het volgende:

[..]

Wat, hoezo ?
Ja Fathank gebruikt zijn citta om ladderzat naar huis te rijden, de mongool!
Gibeonvrijdag 26 juni 2009 @ 21:02
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:33 schreef oshiro het volgende:
Ben zelf meer van Zundapps en crossmotoren trouwens
Lees mn blog dan eens, ben een Zundapp 80cc racer aan t maken www.gibeon.info
yosandervrijdag 26 juni 2009 @ 21:10
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:07 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Ja Fathank gebruikt zijn citta om ladderzat naar huis te rijden, de mongool!
Dan ben je niet helemaal lekker zeg .
no1uknowzaterdag 27 juni 2009 @ 02:01
neuken?
no1uknowzaterdag 27 juni 2009 @ 02:04
bier

[ Bericht 94% gewijzigd door nijnja op 27-06-2009 10:54:37 (Nee.) ]
fs180zaterdag 27 juni 2009 @ 02:12
MAYO


Hoi sander
alsemzaterdag 27 juni 2009 @ 02:19
ik heb een scooter gekocht een bajaj spirit, ik ga hem morgen verzekeren en van de week me certificaat hale
denkjedatzaterdag 27 juni 2009 @ 02:25
hoi
fs180zaterdag 27 juni 2009 @ 02:26
hoi

owja, sander lullo, we moeten eens daten voor een joint
denkjedatzaterdag 27 juni 2009 @ 02:27
wat doen jullie zo laat nog op?
fs180zaterdag 27 juni 2009 @ 02:30
Laat? Dag begint pas mèn.
denkjedatzaterdag 27 juni 2009 @ 02:31
ik heb trouwens mijn trekker rijbewijs gehaald

bollen rijden ftw
Geqxonzaterdag 27 juni 2009 @ 02:35


FRIET EN LEKKERE WIJVEN.
denkjedatzaterdag 27 juni 2009 @ 02:38
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 02:35 schreef Geqxon het volgende:
[ afbeelding ]

FRIET EN LEKKERE WIJVEN.
ik wil niet stoken ofzo hoor maar daar ging je de fout in
denkjedatzaterdag 27 juni 2009 @ 02:40
ik zeg truste en ik spreek jullie
Geqxonzaterdag 27 juni 2009 @ 02:51
PATAT EN GORE HOEREN

yosanderzaterdag 27 juni 2009 @ 08:27
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 02:26 schreef fs180 het volgende:
hoi

owja, sander lullo, we moeten eens daten voor een joint
Moet ik mij nu aangesproken voelen ?
nijnjazaterdag 27 juni 2009 @ 10:54
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 02:01 schreef no1uknow het volgende:
neuken?
En nee dankje.
EchteGooischeSchooierzaterdag 27 juni 2009 @ 11:22
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 02:31 schreef denkjedat het volgende:
ik heb trouwens mijn trekker rijbewijs gehaald

bollen rijden ftw
Wil ik ook nog gaan halen voordat het onbetaaldbaar is, hoeveel was je ongeveer kwijt voor het hele gebeuren?

EDIT:Gefeliciteerd
no1uknowzaterdag 27 juni 2009 @ 11:46
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 10:54 schreef nijnja het volgende:

[..]

En nee dankje.
no1uknowzaterdag 27 juni 2009 @ 11:46
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 02:26 schreef fs180 het volgende:
hoi

owja, sander lullo, we moeten eens daten voor een joint
Ja is goed maar aankomende tijd zit ik volgeboekt.
no1uknowzaterdag 27 juni 2009 @ 11:47
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 08:27 schreef yosander het volgende:

[..]

Moet ik mij nu aangesproken voelen ?
Je mag best meedoen hoor, moet je wel naar Zoetermeer komen.
denkjedatzaterdag 27 juni 2009 @ 12:13
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:22 schreef EchteGooischeSchooier het volgende:

[..]

Wil ik ook nog gaan halen voordat het onbetaaldbaar is, hoeveel was je ongeveer kwijt voor het hele gebeuren?

EDIT:Gefeliciteerd
125 euro heb ik het thuis laten afnemen theorie en praktijk

respect voor mij
oshirozaterdag 27 juni 2009 @ 19:34
Wiii nieuwe uitlaat onder de Yamaha (YZ250). Boel paste natuurlijk weer niet op de manier zoals het moet dus ik heb weer steuntjes afgedremeld en busjes er tussen gedaan en zo . Boel past nou wel op de millimeter nauwkeurig en hij loopt een stuk beter nu. En ook geen zwarte teringzooi en lekkende uitlaatgassen meer bij de aansluiting van de uitlaat op de cilinder
fs180zaterdag 27 juni 2009 @ 19:35
Pics!
oshirozaterdag 27 juni 2009 @ 19:47



2e-hands van marktplaats, m'n vorige uitlaat was een bonk schroot. Zitten een paar deukjes in maar voor 65 euro vind ik dat niet erg Zitten ook nog twee O-ringen bij, voor een tientje. Ze kosten normaal 15 per stuk

Oja niet zeiken over de grootte, heb geen zin in resizen
oshirozondag 28 juni 2009 @ 05:39
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:02 schreef Gibeon het volgende:

[..]

Lees mn blog dan eens, ben een Zundapp 80cc racer aan t maken www.gibeon.info
KS80 thermosyphon op je 529 GTS50?
fs180zondag 28 juni 2009 @ 12:05
neem nou eens een uitlaat zonder deuk!
oshirozondag 28 juni 2009 @ 13:50
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:05 schreef fs180 het volgende:
neem nou eens een uitlaat zonder deuk!
Als ik geld heb 65 euro tegen 220 euro, dan maakt me zo'n deukje toch weinig uit
Over het algemeen merk je er toch weinig van als het oppervlak van de deuk minder dan 10% van het oppervlak van de uitlaatdoorsnede is.
fathankzondag 28 juni 2009 @ 14:08
Al die moraalridders die lopen te zeuren dat ik dronken op de citta stap . Ik fiets bijna nog harder .

Die decompressiehendel ga'k toch niet fixen, start en stopt prima zonder .
remmertjuhzondag 28 juni 2009 @ 14:26
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:08 schreef fathank het volgende:
Al die moraalridders die lopen te zeuren dat ik dronken op de citta stap . Ik fiets bijna nog harder .

Die decompressiehendel ga'k toch niet fixen, start en stopt prima zonder .
Die snorfiets van jou loopt 50 las ik in je andere topic?, dat is toch wel iets anders als 25
fathankzondag 28 juni 2009 @ 14:32
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:26 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Die snorfiets van jou loopt 50 las ik in je andere topic?, dat is toch wel iets anders als 25
Wat denk je, dat ik volgas naar huis knal? Voordat ie uberhaupt opgewarmd is ben ik al bijna thuis. Maar inderdaad, op een goeie dag loopt ie wel 50 ja .
no1uknowzondag 28 juni 2009 @ 19:44
wankers hierzo.
fs180zondag 28 juni 2009 @ 22:52
Dan fiets ik dronken nog harder. Maar ik neem het (financiele) risico niet.
no1uknowmaandag 29 juni 2009 @ 00:35
Kijk dat is tenminste een argument tegen dronken rijden, niet "stel je rijdt iemand dood omgz "
remmertjuhmaandag 29 juni 2009 @ 09:23
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:35 schreef no1uknow het volgende:
Kijk dat is tenminste een argument tegen dronken rijden, niet "stel je rijdt iemand dood omgz "
Ja op een citta rijdt je eerder jezelf dood
simonsterrmaandag 29 juni 2009 @ 12:23
Kan je een boekje voor het theorie examen lenen in de bieb dat iemand weet?
ratatataaamaandag 29 juni 2009 @ 12:25
Niet dat ik weet, maar die boekjes kosten rond de 20 euro. Koop er gewoon eentje, download wat examens en klaar ben je! Aan dat boekje heb je altijd nog wat
simonsterrmaandag 29 juni 2009 @ 12:28
Ok kan je hem gewoon kopen in de stad? ( waar )
mstrmaandag 29 juni 2009 @ 12:52
Bruna, boekenwinkels, noem maar op.
yosandermaandag 29 juni 2009 @ 13:48
Bij mijn bibliotheek (Zwolle) hadden ze alles: theorie, examens en cd's.
no1uknowmaandag 29 juni 2009 @ 21:04
Eerst dit:
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:07 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Ja Fathank gebruikt zijn citta om ladderzat naar huis te rijden, de mongool!
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:26 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Die snorfiets van jou loopt 50 las ik in je andere topic?, dat is toch wel iets anders als 25
En daarna dit:
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:23 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Ja op een citta rijdt je eerder jezelf dood
Wat voor kankertamme ben je dan
remmertjuhmaandag 29 juni 2009 @ 22:09
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:04 schreef no1uknow het volgende:
Eerst dit:
[..]


[..]

En daarna dit:
[..]

Wat voor kankertamme ben je dan
Hij is nog steeds dom dat hij het financiele risico loopt, en dat de kans loopt zichzelf met 50 in een boom te parkeren!
Jotchamaandag 29 juni 2009 @ 22:38
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:09 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Hij is nog steeds dom dat hij het financiele risico loopt, en dat de kans loopt zichzelf met 50 in een boom te parkeren!
Jongen van mijn school is dronken+stoned met een opgevoerde maxi zonder helm met 60 frontaal op een lantaarnpaal geklapt. Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, maar hij lag 3 weken in coma
no1uknowmaandag 29 juni 2009 @ 23:01
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:09 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Hij is nog steeds dom dat hij het financiele risico loopt, en dat de kans loopt zichzelf met 50 in een boom te parkeren!
Waarom ga je dan eerst moraalridder spelen en daarna meelullen met de rest.
_
fathankmaandag 29 juni 2009 @ 23:01
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:38 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Jongen van mijn school is dronken+stoned met een opgevoerde maxi zonder helm met 60 frontaal op een lantaarnpaal geklapt. Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, maar hij lag 3 weken in coma
De achternicht van de vader van een vriendin is gestikt in een wijnbal. Nu eet ik geen wijnballen meer.
no1uknowmaandag 29 juni 2009 @ 23:05
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:01 schreef fathank het volgende:

[..]

De achternicht van de vader van een vriendin is gestikt in een wijnbal. Nu eet ik geen wijnballen meer.
In 2008 gingen er in het verkeer gemiddeld per dag 2 mensen de pijp uit, ik kom m'n huis nooit meer uit.
Saninlmaandag 29 juni 2009 @ 23:06
Vandaag mijn brommer (lees snorscooter max. 25 km/u blauw kenteken 4takt). terug van 2500 km beurt. Moet ik godverdomme ¤75,- betalen

Is dit normaal voor een beurtje?

Mvg,
no1uknowmaandag 29 juni 2009 @ 23:06
Nee je bent genaaid ik zou terug gaan en de boel kort en klein slaan als ik jou was!
fs180maandag 29 juni 2009 @ 23:47
2500km.. Wat heeft de beste man eraan gedaan dan?
Olie vervangen en controle van paar slijtage gevoelige onderdelen lijkt me niet zoveel uur kosten.
Saninlmaandag 29 juni 2009 @ 23:50
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:47 schreef fs180 het volgende:
2500km.. Wat heeft de beste man eraan gedaan dan?
Olie vervangen en controle van paar slijtage gevoelige onderdelen lijkt me niet zoveel uur kosten.
Hij (of zij ) heeft ook bougie vervangen ofzoiets?!
fs180dinsdag 30 juni 2009 @ 00:03
Dus het vervangen van olie, wat ik schat op kosten van 20 euro (5max bougie, olie weet ik niet, maar 15lijkt meer dan voldoende) + 15 min werk = 70 euro.


oshirodinsdag 30 juni 2009 @ 00:45
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:06 schreef Saninl het volgende:
Vandaag mijn brommer (lees snorscooter max. 25 km/u blauw kenteken 4takt). terug van 2500 km beurt. Moet ik godverdomme ¤75,- betalen

Is dit normaal voor een beurtje?

Mvg,
Arbeid is duur. En je bent een pauper dat je dat niet zelf kunt.
Geqxondinsdag 30 juni 2009 @ 00:50
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:45 schreef oshiro het volgende:

[..]

Arbeid is duur. En je bent een pauper dat je dat niet zelf kunt.
Ik breng hem ook altijd weg hoor. Ben blij dat ik mijn handen niet vies hoef te maken.
oshirodinsdag 30 juni 2009 @ 02:10
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:50 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik breng hem ook altijd weg hoor. Ben blij dat ik mijn handen niet vies hoef te maken.
Heiden!
zwartemarktplaatsdinsdag 30 juni 2009 @ 11:49
Vandaag stukje proef gereden op een derbi limited hu hu (die senda met gouden voorvork).
Prachtding maar mensen vragen veel te veel voor de meest vercrackte tweedehands.
Saninldinsdag 30 juni 2009 @ 12:06
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:50 schreef Saninl het volgende:

[..]

Hij (of zij ) heeft ook bougie vervangen ofzoiets?!
Oh, in de onderhoudshistorie staat: kleppen gesteld..

is dat zo duur dan?

In het totaal moest ik ¤98,- betalen (de beurt voor ¤75,-, bougie voor 1,- oid en dan de btw erbij word samen ¤98,-)

fs180dinsdag 30 juni 2009 @ 14:18
Kleppen stellen is inderdaad wel iets meer werk ja. Je gaat daar heen voor garantie? Want kleine beurten kan je zelf ook prima, zonder vieze handen te krijgen.
Geqxondinsdag 30 juni 2009 @ 14:27
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:18 schreef fs180 het volgende:
Kleppen stellen is inderdaad wel iets meer werk ja. Je gaat daar heen voor garantie? Want kleine beurten kan je zelf ook prima, zonder vieze handen te krijgen.
Toch, het door een professional laten doen is nooit verkeerd. Die heeft er altijd meer verstand van dan jij. Die zal sneller zien dat iets niet helemaal lekker zit. Plus dat er voor mijn brommer geen werkplaatshandboek beschikbaar is.

Verder was het met mijn brommerboer die veel in Chinees handelde zo dat als ze er achter waren gekomen dat component X niet zo heel goed was (bijvoorbeeld de zijstandaard sensor), dat ze dat gelijk bij een eerstvolgend beurtje verhielpen.

Niet dat ik het niet kan hoor, ik heb zelf mijn achterbrug vervangen, velgen en banden vervangen, blok geswapt, remsegmenten vervangen en alle verlichting aangepast, maar onderhoud doe ik bij de dealer.
fs180dinsdag 30 juni 2009 @ 15:43
Ik doelde meer op olie verversen en ketting smeren, dat kun je prima zelf doen en kost in verhouding ook het meeste geld om uit te besteden.
Geqxondinsdag 30 juni 2009 @ 15:52
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:43 schreef fs180 het volgende:
Ik doelde meer op olie verversen en ketting smeren, dat kun je prima zelf doen en kost in verhouding ook het meeste geld om uit te besteden.
Dat wel inderdaad.

Met onderhoud bedoel ik meer dingen als op tijd zien of je lagers niet op beginnen te raken, kleppen stellen, kijken of er geen speling in belangrijke onderdelen van het blok zit, alle rubbers nalopen, kijken of de rem nog genoeg remkracht geeft (doormeten), dat laat ik liever de pro doen.

Wat doen jullie eigenlijk met de olie nadat die ververst is?
Saninldinsdag 30 juni 2009 @ 16:16
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:18 schreef fs180 het volgende:
Kleppen stellen is inderdaad wel iets meer werk ja. Je gaat daar heen voor garantie? Want kleine beurten kan je zelf ook prima, zonder vieze handen te krijgen.
nou, ik "moest" hem daar neer zetten voor de 2500km beurt... En zodoende staat alleen in het onderhoudshistorieboekje: Kleppen gestelt (staat overigens ook bij de vorige 2 beurten...) Ik bel zometeen wel even hoe ze bij die 75,0 komen dan
Saninldinsdag 30 juni 2009 @ 16:26
Oh, en voor de bougie rekenen ze 6,50... ipv 1,-
zwartemarktplaatsdinsdag 30 juni 2009 @ 16:33
Spijkertje geraakt. Even naar fred motoren doorgereden die zette een prop.

9 pleuro, afzetters.
Saninldinsdag 30 juni 2009 @ 16:35
Zo, even gebeld naar de zaak.

Het komt eigenlijk op het volgende neer:

Ze kijken bij een beurt de hele scooter na (zeggen ze) en dat kost (geciteerd:) "nogal veel tijd". Hierdoor zijn die ¤75,- gewoon vast kosten voor een beurt.

Daarbij komt de Bougies voor ¤6,50
En de BTW van ¤15,48

Hierdoor moet ik nu ¤96,98 uitgeven voor deze beurt, en dit binnen acht dagen betalen (Dat kan ik niet, want ik heb nog maar ¤43,51 op mijn rekening

Nouja, ik vind het al met al een beetje veel geld, maargoed
fs180dinsdag 30 juni 2009 @ 16:36
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:16 schreef Saninl het volgende:

[..]

nou, ik "moest" hem daar neer zetten voor de 2500km beurt... En zodoende staat alleen in het onderhoudshistorieboekje: Kleppen gestelt (staat overigens ook bij de vorige 2 beurten...) Ik bel zometeen wel even hoe ze bij die 75,0 komen dan
Om de hoeveel km stelt hij wel niet je kleppen zeg!
yosanderdinsdag 30 juni 2009 @ 18:38
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:33 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Spijkertje geraakt. Even naar fred motoren doorgereden die zette een prop.

9 pleuro, afzetters.
Was laatst tien euro kwijt .
Maar die kerel was dan ook wel tien minuten bezig om die schroef er fatsoenlijk uit te krijgen.
Antony1989dinsdag 30 juni 2009 @ 22:58
Zo, mijn kut blok schakelt niet meer.
Vanmiddag gesplitst, en als het blok open ligt schakelt ie wel van 1 - vrij -2-3-4-5-6.
Zet ik de andere carterhelft er weer op, dan lijkt het wel of de schakelwals blijft haken, of er komt te veel spanning op, want dan kan ik niet meer schakelen...
Kut blok, ben er de hele middag mee bezig geweest, morgen maar weer een dagje aan besteden.

Heb trouwens in het vorige topic plaatjes gepost, van mn chrome frame dacht ik.
Ziet er na 4 maanden niet onderhouden nog steeds spik en span uit
fs180dinsdag 30 juni 2009 @ 23:20
senda oid?
Antony1989dinsdag 30 juni 2009 @ 23:34
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 23:20 schreef fs180 het volgende:
senda oid?
Yep, een derbi senda sm drd racing limited, om precies te zijn
zwartemarktplaatswoensdag 1 juli 2009 @ 02:22
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 23:34 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Yep, een derbi senda sm drd racing limited, om precies te zijn
Ik wil ook senda.
Geqxonzaterdag 4 juli 2009 @ 01:21
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Wat doen jullie eigenlijk met de olie nadat die ververst is?
fs180zaterdag 4 juli 2009 @ 02:26
Bewaren. Gebruik ik om blok in te vetten (maakt makkelijker schoon later) en om de uitlaat mee in te branden tegen roest.
Geqxonzaterdag 4 juli 2009 @ 14:46
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 02:26 schreef fs180 het volgende:
Bewaren. Gebruik ik om blok in te vetten (maakt makkelijker schoon later) en om de uitlaat mee in te branden tegen roest.
Dan zou ik hier al 4 liter olie hebben liggen.
oshirozaterdag 4 juli 2009 @ 23:25
Ik pleur die handel gewoon weg bij de afgewerkte olie bij m'n pa's werk...
alsemzondag 5 juli 2009 @ 22:38
vanmiddag mijn scooter-ontmaagding gehad, ik reed ongeveer 50, keek in mijn geweldige spiegeltje, iets te lang, en zag toen de stoeprand over het hoofd.
Een week geleden de scooter gekocht, en vandaag voor het eerst snoeihard op me bek gegaan.

Resultaat
stoep: een kras van 25 meter van me standaard en een olievlekje en wat bloeddruppels.
mopet: wat kappen gebarsten, olie verloren op een of andere manier, handrem afgebroken, handvat kapot, en onder de krassen
lijf: brandwond van de uitlaat op rechterbeen, stootwonden op elleboog, enkel schouder en pink, verder nog wat vrij grote schaafwonden. op mijn heup, been, arm en schouder.

oshirozondag 5 juli 2009 @ 23:39
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:38 schreef alsem het volgende:
vanmiddag mijn scooter-ontmaagding gehad, ik reed ongeveer 50, keek in mijn geweldige spiegeltje, iets te lang, en zag toen de stoeprand over het hoofd.
Een week geleden de scooter gekocht, en vandaag voor het eerst snoeihard op me bek gegaan.

Resultaat
stoep: een kras van 25 meter van me standaard en een olievlekje en wat bloeddruppels.
mopet: wat kappen gebarsten, olie verloren op een of andere manier, handrem afgebroken, handvat kapot, en onder de krassen
lijf: brandwond van de uitlaat op rechterbeen, stootwonden op elleboog, enkel schouder en pink, verder nog wat vrij grote schaafwonden. op mijn heup, been, arm en schouder.

Oeps.... da's wel kut.

Kijk even voor die olie of je blokje bij je achterwiel niet is beschadigd, bij de transmissie. De olie kan uit het ontluchtingsslangetje gekomen zijn, maar ook uit een lek in het blok.
Is het een viertakt of tweetakt? Kan ook nog uit het carter komen bij de ontluchting, of uit een gat. Het kan verder ook uit de olietank komen natuurlijk.

En jij wordt vanzelf wel weer beter toch kut, daar niet van, beterschap
no1uknowmaandag 6 juli 2009 @ 00:38
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:38 schreef alsem het volgende:
vanmiddag mijn scooter-ontmaagding gehad, ik reed ongeveer 50, keek in mijn geweldige spiegeltje, iets te lang, en zag toen de stoeprand over het hoofd.
Een week geleden de scooter gekocht, en vandaag voor het eerst snoeihard op me bek gegaan.

Resultaat
stoep: een kras van 25 meter van me standaard en een olievlekje en wat bloeddruppels.
mopet: wat kappen gebarsten, olie verloren op een of andere manier, handrem afgebroken, handvat kapot, en onder de krassen
lijf: brandwond van de uitlaat op rechterbeen, stootwonden op elleboog, enkel schouder en pink, verder nog wat vrij grote schaafwonden. op mijn heup, been, arm en schouder.

Rijd dan ook geen scooter
fs180maandag 6 juli 2009 @ 01:48
En leer eerst rijden voordat je erop gaat zitten!, kom op he, een stoeprand .
Geqxonmaandag 6 juli 2009 @ 01:49
Toen ik met mijn Tomos onderuit ging was mijn trapper een beetje geschaafd.
alsemmaandag 6 juli 2009 @ 12:14
quote:
Op maandag 6 juli 2009 01:48 schreef fs180 het volgende:
En leer eerst rijden voordat je erop gaat zitten!, kom op he, een stoeprand .
hoe moet je leren rijden zonder erop te zitten?
fathankmaandag 6 juli 2009 @ 12:25
Mijn citta hebben ze van 't weekend even toegetakeld in de stad. Omver gegooid, koplamp gesloopt, tankdop pleite. Bougiekabel losgetrokken. Bijna alle brandstof eruit gelekt.

Kankerlijers, blijf gewoon met je poten van andermans spullen af.
remmertjuhmaandag 6 juli 2009 @ 12:50
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:38 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Rijd dan ook geen scooter
Liever een scooter gesloopt dan een brommer gesloopt
fs180maandag 6 juli 2009 @ 18:41
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:14 schreef alsem het volgende:

[..]

hoe moet je leren rijden zonder erop te zitten?
Leren fietsen
nijnjamaandag 6 juli 2009 @ 18:51
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:25 schreef fathank het volgende:
Mijn citta hebben ze van 't weekend even toegetakeld in de stad. Omver gegooid, koplamp gesloopt, tankdop pleite. Bougiekabel losgetrokken. Bijna alle brandstof eruit gelekt.

Kankerlijers, blijf gewoon met je poten van andermans spullen af.
Dat vind ik dus echt sneu he, echt.. Dat volk afschaffen...
Saninlmaandag 6 juli 2009 @ 21:42
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:51 schreef nijnja het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt sneu he, echt.. Dat volk afschaffen...
Idd, echt niet normaal
no1uknowdinsdag 7 juli 2009 @ 11:38
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:51 schreef nijnja het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt sneu he, echt.. Dat volk afschaffen...
Welk volk?
no1uknowdinsdag 7 juli 2009 @ 11:39
Zat ik gister bij een vriend van me achterop de scooter, kreeg 'ie een bij in z'n oog Mocht ik rijden, rijd best vlot zo met 80 km/u
DiemenZijdedinsdag 7 juli 2009 @ 11:49
Ik heb iets ongelooflijks doms gedaan. Ik heb namelijk motorolie in mijn yamaha neos gegooid doordat ik met mijn slaperige kop het verkeerde flesje had gepakt. Het is wel zo dat hij nog niet gestart is met die olie, ik heb hem wel proberen aan te kicken maar gebeurde (natuurlijk) niks. Is de olie er gewoon nog uit te halen d.m.v leeggooien van de olie tank of niet?
DiemenZijdedinsdag 7 juli 2009 @ 11:50
En kan deze actie schade aanrichten aan de scooter?
oshirodinsdag 7 juli 2009 @ 12:02
Tankje loshalen (slangetje komt uit bij de oliepomp achter het kapje rechts op het blok bij de cover van de ventilator) en leeg laten lopen en gewoon weer opnieuw vullen met normale mengsmering.
R-drydinsdag 7 juli 2009 @ 12:04
Ik heb een beetje gezocht op het internet, en i kzag dat van andere soort olie je scooter kapot kan gaan. Dus als ik jouw was zou ik gewoon de olie eruit halen en de goede erin stoppen.
GuitarJJdinsdag 7 juli 2009 @ 12:09
Zoh net terug van vakantie en zie dat er een pakketje is met een 13mm keihin carburateur. Vorige was stuk op de plek waar je het spruitstuk vastmaakt. Was 40 euro (2ehands) maar ziet er goed uit. Deze week er even op zetten
DiemenZijdedinsdag 7 juli 2009 @ 12:31
ok bedankt!
oshirodinsdag 7 juli 2009 @ 12:36
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:04 schreef R-dry het volgende:
Ik heb een beetje gezocht op het internet, en i kzag dat van andere soort olie je scooter kapot kan gaan. Dus als ik jouw was zou ik gewoon de olie eruit halen en de goede erin stoppen.
Dat valt nou ook wel weer mee, maar kans is wel dat ie dus niet start (olie te dik ofzo, dat soort dingen). Dus gewoon alles eruit en wegmikken, en nieuwe olie erin.
Ik giet als ik een zuiger vervang vaak wat olie in de lagers, en op de kop van de zuiger voordat ik de boel weer in elkaar steek. Rookt wel even flink, maar da's beter dan helemaal droog staan vlak nadat je hem start.
GuitarJJdinsdag 7 juli 2009 @ 19:37
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:09 schreef GuitarJJ het volgende:
Zoh net terug van vakantie en zie dat er een pakketje is met een 13mm keihin carburateur. Vorige was stuk op de plek waar je het spruitstuk vastmaakt. Was 40 euro (2ehands) maar ziet er goed uit. Deze week er even op zetten
Potverdikkeme. Hij wil niet harder dan 15 km/h lopen. Iemand tips? Heb al wat gedraaid aan stationaair- en luchtregelschroef. Had niet verwacht dat hij al een meter voorruit zal komen. (weet vrij weinig over brommers, wil er op rijden en er niet te veel aan sleutelen.
Antony1989dinsdag 7 juli 2009 @ 20:06
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:37 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Potverdikkeme. Hij wil niet harder dan 15 km/h lopen. Iemand tips? Heb al wat gedraaid aan stationaair- en luchtregelschroef. Had niet verwacht dat hij al een meter voorruit zal komen. (weet vrij weinig over brommers, wil er op rijden en er niet te veel aan sleutelen.
Hoe klinkt ie? Verzuipt ie, zitten er begrenzers op, trekt ie valse lucht.
misschien krijgt ie wel veelste veel benzine?
DiemenZijdedinsdag 7 juli 2009 @ 20:16
bedankt voor de info, ik heb zojuist alles vervangen, nu heb ik nog een probleem hij start niet als ik hem kick, hij geeft wilt wel een beetje en volgens mij vonkt ie ook wel maar verder dan dat komt hij niet. Het is gebeurt toen ik reed ineens viel die uit, ik dacht dat het aan de olie lag omdat mijn lampje al een tijdje brandde en toen had ik dus die motorolie erin gegooid. Voordat de motorolie erin zat startte hij ook niet.
GuitarJJdinsdag 7 juli 2009 @ 20:16
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:06 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Hoe klinkt ie? Verzuipt ie, zitten er begrenzers op, trekt ie valse lucht.
misschien krijgt ie wel veelste veel benzine?
Hij heeft erg weinig toeren. Als ik rij en ik laat het gas even los valt hij meteen stil/uit. Hij maakt ook zo'n geluid alsof die elk moment kan uitvallen. Volgensmij zitten er geen begrenzers op. Hoe kan ik controleren of hij valse lucht heeft. Met een deobus erbij spuiten of?

Of kan het zijn dat de gasnaald niet goed zit. Was namelijk behoorlijk prutswerk om die naald aan de kabel+veer te krijgen.
DiemenZijdedinsdag 7 juli 2009 @ 20:17
p.s. nu zit er wel normale scooter olie in
Saninldinsdag 7 juli 2009 @ 20:17
Vandaag iets te hard door de bocht, kwam een 3tal fietsers over de weg gesjeesd, die ben ik ontweken, en daarna door los liggende kiezels en water onderuit geschoven. De fietsers zijn gewoon keihard een bos door gefietst, en mij laten liggen. Rechterkappen van de scooter helemaal kapot... Evenals de spiegels, en eigelijk alles wat aan de rechterkant van de brommer zit... Zelf zwaar gekneusde pols, knie, enkel en elleboog. Gelukkig niets gebroken. Ik ben wel bang voor de schade, ik ga als ik weer "normaal" kan lopen even langs mijn garage om te vragen hoeveel ik zal moeten betalen...
fathankdinsdag 7 juli 2009 @ 20:42
En dan noemen ze mij onverantwoord .
fs180dinsdag 7 juli 2009 @ 23:41
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:16 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Hij heeft erg weinig toeren. Als ik rij en ik laat het gas even los valt hij meteen stil/uit. Hij maakt ook zo'n geluid alsof die elk moment kan uitvallen. Volgensmij zitten er geen begrenzers op. Hoe kan ik controleren of hij valse lucht heeft. Met een deobus erbij spuiten of?

Of kan het zijn dat de gasnaald niet goed zit. Was namelijk behoorlijk prutswerk om die naald aan de kabel+veer te krijgen.
teveel bezine.
GuitarJJwoensdag 8 juli 2009 @ 00:12
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:41 schreef fs180 het volgende:

[..]

teveel bezine.
Heb je er ook een oplossing voor?
edit: Ik tank altijd mengsmering. Meng het niet zelf
fs180woensdag 8 juli 2009 @ 02:41
Kleinere sproeier, neem eens 10 maten kleiner.
Geqxonwoensdag 8 juli 2009 @ 02:45
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:09 schreef GuitarJJ het volgende:
Zoh net terug van vakantie en zie dat er een pakketje is met een 13mm keihin carburateur. Vorige was stuk op de plek waar je het spruitstuk vastmaakt. Was 40 euro (2ehands) maar ziet er goed uit. Deze week er even op zetten
13mm? Dat is niet veel...

Zelf ga ik binnenkort 13*2 passen.
oshirowoensdag 8 juli 2009 @ 02:57
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 02:45 schreef Geqxon het volgende:

[..]

13mm? Dat is niet veel...

Zelf ga ik binnenkort 13*2 passen.
Ik rij met 13*3 hier. Op de tweetakt. De viertakt heeft nog een paar mm meer.

Klinkt idd als teveel benzine ja, en anders moet je ff je membraan nakijken.
Geqxonwoensdag 8 juli 2009 @ 03:05
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 02:57 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ik rij met 13*3 hier. Op de tweetakt. De viertakt heeft nog een paar mm meer.

Klinkt idd als teveel benzine ja, en anders moet je ff je membraan nakijken.
Mja, ik kan eventueel 28mm gaan maar dat is voor de 140+ blokken.
no1uknowwoensdag 8 juli 2009 @ 12:03
Ik krijg binnenkort misschien een Cita Gilera van m'n nichtje
Geqxonwoensdag 8 juli 2009 @ 12:08
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:03 schreef no1uknow het volgende:
Ik krijg binnenkort misschien een Cita Gilera van m'n nichtje
PICS VAN JE NICHTJE MOTHERFUCKER.
fs180woensdag 8 juli 2009 @ 13:33
Geqxonwoensdag 8 juli 2009 @ 13:50
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:08 schreef Geqxon het volgende:

[..]

PICS VAN JE NICHTJE'S CITA MOTHERFUCKER.
Typo.
no1uknowwoensdag 8 juli 2009 @ 13:50
Nee, hoewel ze best lekker is.
no1uknowwoensdag 8 juli 2009 @ 13:50
De Cita ook.
Geqxonwoensdag 8 juli 2009 @ 13:51
Een Cita is zo'n beetje de scooter onder de brommers.
no1uknowwoensdag 8 juli 2009 @ 13:53
Oh sorry typo.
GuitarJJwoensdag 8 juli 2009 @ 13:57
Oke thanks! Of kan ik ook de sproeier uit mijn oude carb halen? Daar reed hij wel goed mee.
oshirowoensdag 8 juli 2009 @ 14:27
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:57 schreef GuitarJJ het volgende:
Oke thanks! Of kan ik ook de sproeier uit mijn oude carb halen? Daar reed hij wel goed mee.
Ja hoor, als de rest van de carb hetzelfde is
remmertjuhwoensdag 8 juli 2009 @ 16:28
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:51 schreef Geqxon het volgende:
Een Cita is zo'n beetje de scooter onder de brommers.
helemaal met Mallosi vario eronder.
Geqxonwoensdag 8 juli 2009 @ 23:27
http://tinyurl.com/ns9mc3

Zal ik?

Is wel ultiem niggerbike accessoires jwt.
fs180donderdag 9 juli 2009 @ 00:20
Zeker doen.
Geqxondonderdag 9 juli 2009 @ 00:23
Het is wel typisch belgs zeg.

Die belgen zijn totaal verzot. Alles moet chroom op hun Daxjes. Carterdeksels, achterbrug, velgen, beugeltjes, boutjes, uitlaten, voorvorken, sporen echt niet. Typisch commentaar op een belgisch forum is "MEER CHROOM".

Ik vind kaal alu eigenlijk geiler.




[ Bericht 11% gewijzigd door Geqxon op 09-07-2009 00:29:22 ]
fs180donderdag 9 juli 2009 @ 00:34
pimpen van die dingen is daar dan ook hot
overal te koop voor een spotprijs en iedereen heeft ze
zelfs supermarkten verkopen ze
Geqxondonderdag 9 juli 2009 @ 00:36
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 00:34 schreef fs180 het volgende:
pimpen van die dingen is daar dan ook hot
overal te koop voor een spotprijs en iedereen heeft ze
zelfs supermarkten verkopen ze
Mja, knettergek hoor. Ik heb in Brugge dragraces gezien waar mensen een blok van 3000-4000 euro vrolijk vol de rev-limiter in gaan en ze zo lomp wegtrekken dat ik van 30 meter afstand de tandwielen hoorde knarsen.
oshirodonderdag 9 juli 2009 @ 01:13
Het is een Dax heh, geen R1
Geqxondonderdag 9 juli 2009 @ 01:40
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:13 schreef oshiro het volgende:
Het is een Dax heh, geen R1
Wat het ook is, zo lomp met duur spul omgaan is idioot.

Duur is relatief, maar laten we het er op houden dat het voor een brommer duur is.
oshirodonderdag 9 juli 2009 @ 02:36
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 01:40 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Wat het ook is, zo lomp met duur spul omgaan is idioot.

Duur is relatief, maar laten we het er op houden dat het voor een brommer duur is.
Ik bedoel die hendels en clip-ons en alles
Geqxondonderdag 9 juli 2009 @ 02:42
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 02:36 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ik bedoel die hendels en clip-ons en alles
Ik heb Daxjes met dit spul gezien. Oke, geen clipons, maar wel peperdure stuurtjes.
oshirodonderdag 9 juli 2009 @ 02:54
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 02:42 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik heb Daxjes met dit spul gezien. Oke, geen clipons, maar wel peperdure stuurtjes.
Mja ok, maar heb wel vaak zoiets van "schoenmaker blijft bij je leest".
Moet ik nodig zeggen, met een Derbi voorvork in een Honda Dominator en een Rieju naaf in een Kazal velg in een Zundapp.... wat trouwens vet stoer is (pics binnenkort)
x3rodonderdag 9 juli 2009 @ 08:40
Aangezien ik nu wederom een aardige tijd geen brommer heb (had fox met 70, 21mm en ander pretspul) begint het toch met dit weer een beetje te jeuken. Mijn criteria waren ongeveer t volgende:
-snor brommer
-stil
-minstens n 60 echte km/h

En wat krijg ik gisteren nu aangeboden? Juist ja, een zip 125 op snorkenteken Aangezien deze een stuk betrouwbaarder zijn dan een 70cc eronderin knallen, en ook nog stiller zijn leek dit me wel een fijne keuze
Geqxondonderdag 9 juli 2009 @ 12:36
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:40 schreef x3ro het volgende:
Aangezien ik nu wederom een aardige tijd geen brommer heb (had fox met 70, 21mm en ander pretspul) begint het toch met dit weer een beetje te jeuken. Mijn criteria waren ongeveer t volgende:
-snor brommer
-stil
-minstens n 60 echte km/h

En wat krijg ik gisteren nu aangeboden? Juist ja, een zip 125 op snorkenteken Aangezien deze een stuk betrouwbaarder zijn dan een 70cc eronderin knallen, en ook nog stiller zijn leek dit me wel een fijne keuze
Je had ook gewoon een 50cc bromfiets Zip kunnen nemen, en hem wat opvoeren. Dan ben je niet zo vreselijk hard de lul op de rollerbank, zoals nu.
Geqxondonderdag 9 juli 2009 @ 13:53


Koningsfilmpje.
remmertjuhdonderdag 9 juli 2009 @ 14:09
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:53 schreef Geqxon het volgende:


Koningsfilmpje.
, dan faal je wel hard!
oshirodonderdag 9 juli 2009 @ 15:36
Doet me denken aan een maatje van me op de rollenbank, met een Zundapp die niet zo lekker paste. Ding knalde met agent en al er vanaf en kwam 30 meter verderop tot stilstand