abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70115694
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:33 schreef Adelante het volgende:
Gras is mooi geworden Bluezz, maar zonde dat die groene haag is vervangen door dat hout
Groene haag? Uit zijn krachten gegroeide lilleke verdorde verwilderde coniferenrij
En dit is nog maar het begin er staat vanalles te gebeuren aan weerszijden van het hout en er komt ook nog een druivenrank tegenaan.
En die druiven ga ik dan voeren aan golfer als we samen halfnaakt op het groene gras liggen met een roseetje als de zon achter de boom is verdwenen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 juni 2009 @ 23:15:11 #104
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70115873
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:10 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Groene haag? Uit zijn krachten gegroeide lilleke verdorde verwilderde coniferenrij
En dit is nog maar het begin er staat vanalles te gebeuren aan weerszijden van het hout en er komt ook nog een druivenrank tegenaan.
En die druiven ga ik dan voeren aan golfer als we samen halfnaakt op het groene gras liggen met een roseetje als de zon achter de boom is verdwenen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon vol laten groeien, die boel! Heulemoal volzetten met mooie klimmers en daarna foto's posten van hoe je golfer druifjes voert!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:14:00 #105
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70128383
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:58 schreef Sanne het volgende:
De clematis en een andere roos heb ik met pantykousjes opgebonden. Zal het met de passieflora ook doen.
Dit intrigeert me zo. Waarom met pantykousjes?
pi_70128482
Misschien hebben ze harige stengels?

Ik ben ook benieuwd naar de reden, ik gebruik ordinair touw om de kopjes hoog te houden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:05:18 #107
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_70132685
Pantykousjes snijden minder in de tak..
Bij bonsaï gebruik je vaak koperdraad om de takken te buigen maar als je het draad te strak om de tak doet dan heb je kan dat het in de tak gaat snijden.
Ook moet je uitkijken dat als je een tak goed bedraad hebt (beetje losjes) dat je dan wel uitkijkt dat de tak niet dikker wordt en alsnog de tak beschadigd.
Overigens wordt die methode ook gebruikt om stammen dikker te krijgen, dan maak je van ijzerdraad een strakke ring rond de stam en doordat de sapstroom afgesloten wordt zal de stam boven de ring dikker worden.
  donderdag 18 juni 2009 @ 15:51:17 #108
910 Barbie
Graduated Fool
pi_70134663
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Mooi tuintje Bluezz

Ik heb even een vraagje over mijn druivenstruik. Er zitten bobbels op de bladeren. Ik heb de ergste bladeren weggehaald, de schors gestript. Want dat stond op internet. Maar ze blijven komen. Volgens die site is het niet schadelijk voor de struik zelf en kunnen de druiven gewoon gegeten worden en zou het volgend seizoen weg kunnen zijn. Maar het is nogal ontsierend! Weet iemand iets over dit fenomeen? Waarvan komt het en kan ik het wegkrijgen/voorkomen?
Mijn druif heeft dat ook en die van mijn "schoonopa" ook. Hij beweert dat het geen probleem is en vanzelf het volgend seizoen verdwijnt en dat het gewoon pech is als je het niet zo mooi vindt.

Tsja, daar doe ik het dan maar mee.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  donderdag 18 juni 2009 @ 18:16:09 #109
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70140115
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:51 schreef Barbie het volgende:

[..]

Mijn druif heeft dat ook en die van mijn "schoonopa" ook. Hij beweert dat het geen probleem is en vanzelf het volgend seizoen verdwijnt en dat het gewoon pech is als je het niet zo mooi vindt.

Okee jammer dan dus... Bedankt voor het antwoord.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_70148683
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:27 schreef Bluezz het volgende:
Het gaat allemaal prima hier in de tuin.
Om de beurt bloeit er vanalles of staat op knappen. Z mer

Roos (elk jaar maar 1 of 2 bloemen, zou zo graag deze eens flink willen zien bloeien, maar ik doe blijkbaar iets verkeerd met snoeien?)
[ afbeelding ]

En het donkere hoekje onder dé boom, waar alles nu best lekker groeit (en dat heeft echt 4 jaar geduurt )

[ afbeelding ]
Als ik naar je foto's kijk, vraag ik me af of de roos wel op de goede plaats staat. Rozen zijn bij uitstek zonminnende planten, maar ik begrijp dat de plek op de foto een donkere hoek is.

Uitgebloeide bloemen weghalen stimuleert de vorming van nieuwe bloemen. Als je dat doet, moet je toch wel meer bloemen kunnen krijgen. Ten derde vragen rozen om vruchtbare grond, dus compost en mest erbij is geen overbodige luxe. Een vierde manier om rozen te helpen is afrikaantjes erbij planten. Die geven een stof af in de grond die aaltjes doodt. Aaltjes zijn nou juist weer verzot op wortels van rozen, wat de groei en bloei tegengaat.
pi_70150367
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:19 schreef lyolyrc het volgende:

Als ik naar je foto's kijk, vraag ik me af of de roos wel op de goede plaats staat. Rozen zijn bij uitstek zonminnende planten, maar ik begrijp dat de plek op de foto een donkere hoek is.

Uitgebloeide bloemen weghalen stimuleert de vorming van nieuwe bloemen. Als je dat doet, moet je toch wel meer bloemen kunnen krijgen. Ten derde vragen rozen om vruchtbare grond, dus compost en mest erbij is geen overbodige luxe. Een vierde manier om rozen te helpen is afrikaantjes erbij planten. Die geven een stof af in de grond die aaltjes doodt. Aaltjes zijn nou juist weer verzot op wortels van rozen, wat de groei en bloei tegengaat.
Oh Wie weet is dat eerste wel wat er werkelijk aan de hand is!!
Ik ga hem aankomend weekend meteen even verplaatsen naar een flinke zonnige plek.
Heb daar echt nog niet eerder aan gedacht, tnxx
Afrikaantjes vind ik verschrikkelijk, dus dat is echt het allerlaatste redmiddel
  vrijdag 19 juni 2009 @ 02:26:53 #112
45 SiGNe
pi_70154490
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:51 schreef Barbie het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben hetzelfde probleem gehad, vorig jaar hadden ze het op vier ranken maar dit jaar hebben ze er geen last meer van.. misschien dat he te maken heeft met de zon, dat de bladeren iets verbrand zijn ofzo..?
Dit jaar hebben ze er ook geen last meer van, maar voor hetzelfde geldt dat ze er volgend jaar wel weer last van hebben..
Hun tuinman kon er ook weinig aan doen in elk geval..
  vrijdag 19 juni 2009 @ 02:33:18 #113
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70154514
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:05 schreef SiGNe het volgende:
Pantykousjes snijden minder in de tak..

Aha!

Maar ik houd het toch mooi bij touwtjes, (Zonde van de pantykousjes namelijk )
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:03:34 #114
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70155600
Ja die pantykousjes, dat heb ik uit Tuinieren voor Dummies. Het is zachter voor de takjes dan touw. Ziet er wel een beetje gek uit, maar veert lekker mee in de wind.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:05:19 #115
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70155621
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 02:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben hetzelfde probleem gehad, vorig jaar hadden ze het op vier ranken maar dit jaar hebben ze er geen last meer van.. misschien dat he te maken heeft met de zon, dat de bladeren iets verbrand zijn ofzo..?
Dit jaar hebben ze er ook geen last meer van, maar voor hetzelfde geldt dat ze er volgend jaar wel weer last van hebben..
Hun tuinman kon er ook weinig aan doen in elk geval..
Tsja, ik heb de lelijkste bladeren weggehaald. Maar ik merk dat er nu net zulke lelijke bladeren voor in de plaats komen, dus het blijft komen. Mja, ik zal het wel nooit weten
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 08:38:28 #116
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70156112
De eerste roos van de New Dawn komt uit!

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:03:25 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_70156566
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:59 schreef Syytön het volgende:
Bluezz, misschien hebben de rozen kalk en mest nodig, dit moet je tussen december en februari doen. Vooral kalk schijnt nogal van belang te zijn, alleen is dat nu te laat voor dit jaar.

Zal als het weer wat beter is een foto van mijn lichtroze rozen maken. Dat ding zal er echt al tientallen jaren staan want de stam is enorm dik.

[ afbeelding ]
Heeft iemand een idee wat dit is, volgens mij is het onkruid want echt mooi is het niet, en het verspreidt zich als een gek, het komt op in mijn hele tuin. Kenmerkend is dat zwarte op het blad.
Rozen zijn gek op verse mest, ga eens naar een manege in de buurt met een kuip en vraag of je m vol mag scheppen. Beter doe je dit in de winter ivm stank..

Enne ik moest even zoeken maar dit is m toch?

Beklierde duizendknoop - Persicaria lapathifolia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beklierde_duizendknoop is idd een inheemse plant en in mijn tuin is 't onkruid. Wat onkruid is in jouw tuin bepaal je uiteindelijk zelf hé.

Leuke site gevonden over inheemse planten:

http://wilde-planten.nl/
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:07:35 #118
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_70156649
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:38 schreef Sanne het volgende:
De eerste roos van de New Dawn komt uit!

[ afbeelding ]
Mooi!

er zitten wel wat luizen op, ik heb er ook last mee in de rozen, en in mn kogeldistels, en in de rabarber zitten ze ook
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:08:53 #119
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70156680
Ik heb ze wel ingespoten tegen luizen maar geloof dat ze blijven terugkomen. Zal het nog eens herhalen. Smerige rotluizen.
pi_70159908
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oh Wie weet is dat eerste wel wat er werkelijk aan de hand is!!
Ik ga hem aankomend weekend meteen even verplaatsen naar een flinke zonnige plek.
Heb daar echt nog niet eerder aan gedacht, tnxx
Afrikaantjes vind ik verschrikkelijk, dus dat is echt het allerlaatste redmiddel
Nu gaan verplaatsen is niet aan te raden. Rozen zitten nu midden in hun groei- en bloeiperiode en moeten dan energie gaan steken in het opnieuw wortelen. Dan kun je die extra bloemen vrijwel zeker op je buik schrijven. Voor verplaatsen en planten van rozen zijn de lente en met name de herfst geschikt.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:33:13 #121
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70160498
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 08:03 schreef Sanne het volgende:
Ja die pantykousjes, dat heb ik uit Tuinieren voor Dummies. Het is zachter voor de takjes dan touw. Ziet er wel een beetje gek uit, maar veert lekker mee in de wind.
Ik had er nooit van gehoord!

Wat leuk dat jij zo met je plantjes bezig bent. Jij was toch aanvankelijk heel erg anti-tuin? Mooie planten heb je staan hoor. En zo leuk hoe alles rond deze tijd uitkomt.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:40:42 #122
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_70160731
Leuk topic, misschien ga ik binnenkort ook eens een paar foto's maken.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:22:44 #123
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70162100
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:33 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ik had er nooit van gehoord!

Wat leuk dat jij zo met je plantjes bezig bent. Jij was toch aanvankelijk heel erg anti-tuin? Mooie planten heb je staan hoor. En zo leuk hoe alles rond deze tijd uitkomt.
Ik had eigenlijk een nare associatie met tuinieren. Vroeger gingen wij altijd naar de volkstuin en als ik dan met mijn oma of moeder wilde kletsen of een spelletje doen, dan hadden ze het altijd te druk, altijd moest er wel getuinierd worden.

Nadat rond mijn tuin een schutting was geplaatst kreeg ik ineens een hoop privacy en bleek het wel leuk om naar die bloemetjes te kijken. Ik ben er zelf nog steeds verbaasd over, maar ik word zo rustig van die tuin.
pi_70163297
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]
Beklierde duizendknoop - Persicaria lapathifolia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Beklierde_duizendknoop is idd een inheemse plant en in mijn tuin is 't onkruid. Wat onkruid is in jouw tuin bepaal je uiteindelijk zelf hé.
Dat is 'm inderdaad ja! Er zit nog redelijk veel onkruid bij mij in de grond, omdat de tuin compleet verwaarloosd was vorig jaar toen ik 't huis kocht.

Heb ook veel last van bladluis op mijn planten. Ik ga ze inspuiten met een mengsel van groene zeep, water en spiritus, dat schijnt te helpen. Knoflook onderaan de plant schijnt ook te werken.
pi_70165557
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:12 schreef lyolyrc het volgende:

Nu gaan verplaatsen is niet aan te raden. Rozen zitten nu midden in hun groei- en bloeiperiode en moeten dan energie gaan steken in het opnieuw wortelen. Dan kun je die extra bloemen vrijwel zeker op je buik schrijven. Voor verplaatsen en planten van rozen zijn de lente en met name de herfst geschikt.
Ok ok, gaat de herfst worden dus. Was té enthousiast

Pantykousjes Maar die heb ik niet
pi_70181513
Ik ben ook helemaal fan geworden van tuinieren! Geweldig om te doen.
Ik zal eens wat foto's gaan plaatsen van onze tuin.
pi_70181579
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:22 schreef Sanne het volgende:

Ik had eigenlijk een nare associatie met tuinieren. Vroeger gingen wij altijd naar de volkstuin en als ik dan met mijn oma of moeder wilde kletsen of een spelletje doen, dan hadden ze het altijd te druk, altijd moest er wel getuinierd worden.

Nadat rond mijn tuin een schutting was geplaatst kreeg ik ineens een hoop privacy en bleek het wel leuk om naar die bloemetjes te kijken. Ik ben er zelf nog steeds verbaasd over, maar ik word zo rustig van die tuin.
Jammer van die associatie en fijn dat je het toch weer leuk vind in je eigen huissie.
Ik had er vroeger ook niks mee, maar sinds ik een balkonnetje kreeg een paar jaar geleden ondekte ik het ook. En nu met onze heerlijke tuin kan ik helemaal los
Niet dat ik een expert ben, of wil zijn, maar gewoon lekker klungelen en leren en erover kletsen en foto's uitwisselen hier
En wat je zegt over rustig zijn, het ontspant idd, want ik merk altijd dat ik eigenlijk echt nérgens aan denk als ik bezig ben in de tuin, echt heel weird. Dat noemen ze geloof ik je hoofd leeg maken, nou dat lukt dus
  maandag 22 juni 2009 @ 21:05:02 #128
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70268127
Het wordt echt dringen in die roze roos. Er zitten zoveel knoppen op een paar vierkante centimeter, dat kan hij straks helemaal niet kwijt als het open is.

Dit was De Roos gisteren

En zo is ie vandaag!
pi_70268641
Een perfect middeltje tegen luizen is knoflookwater. Gewoon een paar tenen knoflook snijden en een nachtje laten trekken in water (buiten, tenzij je dol bent op knoflooklucht). Met dat water bespuit je de plant.

Stinkt een dagje, maar daarna ruik je de knoflook niet meer. Het maakt de plant voor langere tijd totaal onaantrekkelijk voor luizen.

Het schijnt dat je ook knoflooktenen in de grond kan steken voor hetzelfde effect, maar daar heb ik geen ervaring mee. Knoflookwater werkt krachtig en snel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 22 juni 2009 @ 21:27:31 #130
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70268970
Knoflookteentjes heb ik gisteren achter de rozen gestoken.
pi_70285345
H.E.L.P.
Ik heb 2 vrij nieuwe longkruidplanten in de tuin staan, en daar zit een hele witte waas overheen
Wat is het?
Zal straks even een foto schieten.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:02:05 #132
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70286592
't Eerste waar ik aan denk bij een witte waas, is spint.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_70287199
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:02 schreef Xebber het volgende:
't Eerste waar ik aan denk bij een witte waas, is spint.
Oe, en nu?
Eruit en wegmikken, voor de rest besmet wordt? Tis net of er een laag talkpoeder opzit, vrij dik ook.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:09:58 #134
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70290821
Wolluis zou ook nog kunnen. Dat lijkt net talkpoeder.
pi_70293972
Brrrr
Even googelen op spint en wolluis maar.
quote:
Wolluizen kenmerken zich door seksueel dimorfisme, wat betekent dat de beide geslachten verschillen in morfologie. De vrouwtjes blijven in het nimfenstadium, bezitten een gereduceerde morfologie en hebben geen vleugels.
En dat in mijn tuin

[ Bericht 58% gewijzigd door Blues op 23-06-2009 16:47:51 ]
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:39:20 #136
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70295859
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:42 schreef Bluezz het volgende:
Brrrr
Even googelen op spint en wolluis maar.
[..]

En dat in mijn tuin

Wat een sodom en gomorra!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:10:38 #137
45 SiGNe
pi_70298212
Ik heb op Tinus de Pinus (Parviflora..5 naalden den) ook beestjes zitten op de aarde, lijken in het mos te zitten en ze zijn héél klein, halve mm lang, langwerpig ook en vrij dun. Het is geen luis in elk geval maar wat is het wel?
Ik kom ze meestal tegen bij het water geven omdat ze drijven..
pi_70299295
Nog even een foto van mijn tuin in augustus 2008:

En nu:

Het enige wat ik heb behouden is de roos en de rododendron.

Ik vind alleen de tuin een beetje saai qua lay-out. Het is een vierkante tuin dus dat is lastig indelen, vind ik zelf. Voorlopig heb ik dus de oorspronkelijke tuin indeling maar gehouden.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:59:36 #139
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70299821
Ziet er een stuk beter uit hoor! Mijn tuin is bijna vierkant maar een stuk kleiner. Niets mis met vierkant.

Ik heb vanmorgen besloten dat ik echt nog wat rozen erbij wil. Maar heb achter geen plek, alles staat vol en het moet nog groeien ook (was ik ff vergeten).
Maar goed, ik bedacht me ineens dat ik ook nog iets met de voortuin kan doen. Daar staat een buxus in het midden en die zou natuurlijk nog veel mooier staan als daar ook klimrozen komen.
Moet alleen nog even op zoek naar een roos die wat minder zon nodig heeft want de voortuin ligt op het noorden.

Bluezz, the horror!!! Succes met de bestrijding!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:48:38 #140
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70301915
Ik vind het een hartstikke gezellige en mooie tuin zo syytön! Misschien de schutting nog een beetje wegmoffelen achter groen, maar dan is het toch een mooie idylle?
Ik vind het knap hoor, ik kan niets met tuinen (behalve nepbloemen planten of tegenwoordig: de tuinman bellen). En je hebt van de woestenij een mooi fleurig oordje gemaakt.
pi_70302969
Dank

Ik weet zelf ook niet veel van planten en bloemen, maar gelukkig mijn moeder wel. Ongeveer 70% wat nu in de tuin staat komt bij mijn moeder vandaan. Ik maak regelmatig foto's die ik dan mail naar haar, dan kan ze me vertellen wat onkruid is en andere tips geven. Ik herken nu wel de grootste onkruidbronnen in mijn tuin. Verder laat ik het maar een beetje gaan! Ik hou niet van geharkte tuintjes en het mag best lekker groot worden en veel zijn en kleurrijk, zolang het maar niet gaat overwoekeren (zoals de stinkende gouwe die ik er van het weekend voor 80% heb uitgehaald). Heb ook alles gewoon maar een plekje gegeven, als ik zie dat het niet goed bloeit verplaats ik het wel.

Die schutting valt echt bijna uit elkaar! Die moet eigenlijk eerst vervangen worden voordat ik er wat tegenaan ga planten, maar wat zijn schuttingen duur! Wat er nu staat is dat allergoedkoopste, maar dat is echt waaibomenhout.
pi_70307328
Lekker opgeknapt hoor, ziet er al stukken beter uit En ik ben ook een tuinnoob, doe gewoon maar wat met behulp van Fok en Google Leuk juist, lekker prutsen, proberen en piemelen roep ik dan maar
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:48:21 #143
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70388541
Mijn braam heeft bloemetjes.
pi_70389713
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 10:48 schreef Sanne het volgende:
Mijn braam heeft bloemetjes.
Gefeliciteerd

Heb je al nagedacht over een netje om de bramen dadelijk af te schermen van vraatzuchtige vogels?
  zondag 28 juni 2009 @ 21:58:08 #145
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_70459118
Sinds mijn vriendin en ik in ons nieuwe huis zitten (en het wat lekkerder weer is geworden) ben ik me steeds meer gaan interesseren voor plantjes en bloemetjes. En met dit heerlijke weer was er een prachtige mogelijkheid een paar goede foto's te schieten van alles. We hebben een balkon, ongeveer 6 meter breed, en vanaf 12 tot laaaat volle zon

Laten we beginnen met wat overzichtfoto's, van alle bakken van links naar rechts. Als eerste zie je de 'moestuin'(tomatenplant + kruiden), daarna diverse bloemen (een koekje voor de fokker die ze allemaal kan benoemen )

Toen maar wat 'artistieke' foto's geschoten her en der:

Als laatste een lange shot van het hele balkon (ruim 5 a 6 meter) en de huidige staat van de zonnebloemen, de langste is nu 2+ meter!

Ik vind het echt prachtig om alles maar te laten groeien en ontkiemen. Ik heb nu als experiment een tomaatje van de plant gehaald en de zaadjes in de grond gestoken. De eerste kiemen komen alweer boven de grond! Ook een appel is al ontdaan van de pitjes, kijken of dat gaat werken
  zondag 28 juni 2009 @ 22:19:16 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_70460174
mooi balkon!
pi_70461865
Ziet er mooi uit, Khadgar!

De appelpitten zullen best uitkomen, maar of het effectief is, dat vraag ik me af. Vroeger werd er bij appelbomen gebruikt gemaakt van enting. Dat wil zeggen: een scheut die de gewenste appels levert, werd vastgezet op een een stam van een sterk groeiende appelboom. Daardoor hadden de boeren een grote oogst. Tegenwoordig is het allemaal laagstamteelt, maar ik weet niet of er nog steeds geënt wordt.

Je kunt het in ieder geval proberen, maar verwacht niet te snel resultaat.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:58:41 #148
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70500053
Ik wil graag een (zachtaardige) klimmer neerzetten op een stuk dat louter avondzon heeft. Tips? kan er een clamtis staan, denken jullie?Anders graag andere tips.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:47:11 #149
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70501501
Dubbel.

[ Bericht 98% gewijzigd door Duderella op 30-06-2009 00:53:48 ]
pi_70503157
Wat is een clamtis dude
pi_70505035
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 02:10 schreef Bluezz het volgende:
Wat is een clamtis dude
Waarschijnlijk een licht vochtige clamatis.

Bluezz: mijn longkruid heeft ook een wittig laagje! Maar ik kan het er niet afwrijven, het lijkt wel in het blad te zitten. Halp!

En en en, mjjn tuin heeft kleur! Wit en oranje. En een beetje paars van bloeiende lavendel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:49:04 #152
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_70505851
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:15 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een licht vochtige clamatis.

Bluezz: mijn longkruid heeft ook een wittig laagje! Maar ik kan het er niet afwrijven, het lijkt wel in het blad te zitten. Halp!

En en en, mjjn tuin heeft kleur! Wit en oranje. En een beetje paars van bloeiende lavendel.
Wat is een lichtvochtige clamatis?
pi_70506607
Clematis dan maar? Die kan zowel volle zon als halfschaduw verdragen, dus in de avondzon doet-ie het vast ook wel.

En dan longkruid, zit die 'witte laag' niet gewoon in het blad? Longkruid zoals ik het ken, heeft witte vlekken in het blad en dat hoort bij de plant. Post anders wat foto's, zodat we allemaal kunnen zien wat je bedoelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')