Waarschijnlijk een licht vochtige clamatis.quote:
Wat is een lichtvochtige clamatis?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een licht vochtige clamatis.![]()
Bluezz: mijn longkruid heeft ook een wittig laagje!Maar ik kan het er niet afwrijven, het lijkt wel in het blad te zitten. Halp!
![]()
En en en, mjjn tuin heeft kleur! Wit en oranje. En een beetje paars van bloeiende lavendel.
Eerder een jaar of twee en dan moeten de omstandigheden gunstig zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:22 schreef Barbie het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe snel Campanula de bodem bedekt? Ik heb een stuk van ruim 2 bij 1 meter, daar staan nu 6 plantjes met een doorsnede van 20 cm op afstand van 35 cm van elkaar. Wanneer zal dat ongeveer dicht gegroeid zijn?
Vast niet in een week of twee, wel?![]()
Deze zomer nog?
Ze staan half ion de schaduw, half in de zon en ik sproei ze iedere avond nu.
Zo.quote:
Mooi zo! Dank.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:18 schreef lyolyrc het volgende:
Clematis dan maar?Die kan zowel volle zon als halfschaduw verdragen, dus in de avondzon doet-ie het vast ook wel.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:18 schreef lyolyrc het volgende:
Clematis dan maar?Die kan zowel volle zon als halfschaduw verdragen, dus in de avondzon doet-ie het vast ook wel.
Het is anders wit dan origineel op het blad zat. En eentje heeft het bijna niet. Ik zal eens een foto maken voor de deskundigen hier.quote:En dan longkruid, zit die 'witte laag' niet gewoon in het blad? Longkruid zoals ik het ken, heeft witte vlekken in het blad en dat hoort bij de plant. Post anders wat foto's, zodat we allemaal kunnen zien wat je bedoelt.
bronquote:Op zonnige of droge plaatsen wordt de plant meeldauwgevoelig.
* haalt snoeischaar tevoorschijn*quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:32 schreef Xebber het volgende:
Pulmonaria is heel erg gevoelig voor meeldauw.
Het kan weinig kwaad maar ik raad je wel aan het aangetaste blad weg te knippen. Dat vermindert kans op besmetting en het frisse nieuwe blad krijgt meer kans en ruimte. Als je vlug er van af wilt zijn snij je de hele plant vlak boven de grond af. Heb je supermooie cultivars waar je heel trots op bent, dan doe je het blaadje voor blaadje. Je zult versteld staan: binnen een week heb je prachtig nieuw blad. Meeldauw is vaak heviger op te droge plekken.
Wederom dank!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:35 schreef Xebber het volgende:
En dit kwam ik ook nog tegen:
Snoeien: van longkruid moet al het oude blad in mei, tot op de grond worden afgeknipt. Meestal zal het rond die tijd toch al bedekt zijn met meeldauw en er lelijk uitzien. Het lijkt misschien erg drastisch maar spoedig zal er nieuw, fris blad groeien.
Aha!!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:32 schreef Xebber het volgende:
Pulmonaria is heel erg gevoelig voor meeldauw.
Het kan weinig kwaad maar ik raad je wel aan het aangetaste blad weg te knippen. Dat vermindert kans op besmetting en het frisse nieuwe blad krijgt meer kans en ruimte. Als je vlug er van af wilt zijn snij je de hele plant vlak boven de grond af. Heb je supermooie cultivars waar je heel trots op bent, dan doe je het blaadje voor blaadje. Je zult versteld staan: binnen een week heb je prachtig nieuw blad. Meeldauw is vaak heviger op te droge plekken.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:36 schreef lyolyrc het volgende:
Eerder een jaar of twee en dan moeten de omstandigheden gunstig zijn.Wil je in de tussentijd de grond er omheen toch vol hebben, zet dan wat eenjarige plantjes ertussen. Haal daarvan telkens de uitgebloeide bloemetjes weg en ze bloeien door tot ver in september, misschien zelfs langer.
Zelfs onkruid bedekt de boel nog niet binnen twee weken.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:55 schreef Barbie het volgende:
[..]. Twee jaar?
.
Hosternokke, wat een tegenvaller,. Dat wordt blommen shoppen dus, ik ga echt geen twee jaar wachten.
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 01:23 schreef Bluezz het volgende:
Niet gevonden, maar ik kwam deze link voor je tegen
Volgens mij heb je hier wel een idee dat voor veel amateurtuiniers welkom zou zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:49 schreef Duderella het volgende:
Weten jullie of er ergens (online) een soort tuin-agenda beschikbaar is die per maand aangeeft wat je in de tuin moet doen? En liefst eentje waar je dan jouw planten en bomen kan invoeren, zodat je een handig, persoonlijk agendaatje hebt?
Lijkt me zo v erschrikkelijk makkelijk voor mensen met gele vingers, zoals ik!
Die van hier is dit voorjaar geplant. Misschien heeft het een jaartje nodig?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:59 schreef Bluezz het volgende:
Hij bloeit hier ook niet.
Vorig jaar uit zaadjes opgekweekt, hij heeft nu wel een lang sliert langs de schutting, maar is echt nog een baby.
Straks lekker BBQ met vrienden en de tuin staat er sjiek bij
Ik keek net in de stromende regen naar buiten en zie opeens een bloem in mijn passie!quote:Op zondag 5 juli 2009 12:45 schreef Duderella het volgende:
O Bluezz, ik lees net ergens dat jonge passiebloemen het eerste jaar vaak niet bloeien.
Woeiiiii gefeliciteerd!!! Bij mij staat de vierde nu in bloei, een voor een laten ze zich zien en ik heb nog knoppen genoeg.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:36 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik keek net in de stromende regen naar buiten en zie opeens een bloem in mijn passie!![]()
Dusnaar jouw bron Dude.
En mijn longkruid is ook alweer aardig op aan het schieten nadat ik het afgeknipt had.
Ik ga het proberen, tnxx.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:56 schreef lyolyrc het volgende:
Vlinderstruiken kun je in het najaar al een beetje terugsnoeien, zodat de najaarsstormen minder vat hebben op de takken. In maart kun je dan diep terugsnoeien (uiteraard als het niet vriest). Verwijder ook al het dode, rottende hout.
Op die manier hou je de struik beter in de vorm en voorkom je dat takken hun eigen gewicht niet meer overeind kunnen houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |