abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70637563
Ik krijg altijd de mailing van bakker. (natuurlijk willen ze altijd plantjes aan me verkopen, maar dat doe ik lekker niet) maar daar staan ook altijd tips voor die maand bij.
http://www.bakker-hillegom.nl/G_9575/Tuintips-juli.htm
  zaterdag 4 juli 2009 @ 13:19:09 #177
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70639737
Mijn passiflora bloeit weer! Ben blij dat hij wat bloemen voor het weekend bewaart.

Twee bloemen! Hij is inmiddels 2 meter hoog.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_70639972
Goed zeg, mooi zo'n open doos
  zaterdag 4 juli 2009 @ 13:36:47 #179
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70640041
Dank voor de tips! Ik ga zowel de Engelse site als de Bakker-mailing volgen. Ik denk dat ik dan een heel end kom!

Wat mooi, die passiebloem. Hier groeit hij als kool, maar bloeien?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_70640490
Hij bloeit hier ook niet.
Vorig jaar uit zaadjes opgekweekt, hij heeft nu wel een lang sliert langs de schutting, maar is echt nog een baby.
Straks lekker BBQ met vrienden, de tuin ligt er sjiek bij
Leuk jaargetijde is dit toch!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 14:01:18 #181
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70640533
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 13:59 schreef Bluezz het volgende:
Hij bloeit hier ook niet.
Vorig jaar uit zaadjes opgekweekt, hij heeft nu wel een lang sliert langs de schutting, maar is echt nog een baby.
Straks lekker BBQ met vrienden en de tuin staat er sjiek bij
Die van hier is dit voorjaar geplant. Misschien heeft het een jaartje nodig?

Veel genot Bluezz! Wij gaan ons terras schrobben en nog wat nieuwe planten kopen voor in de borders. Een heel stel clamtissen!

En ik jat meteen het BBQ-idee.
pi_70640864
BBQ is heeeeel bijzonder dude, jammer dat je mijn originele idee zo bruut inpikt

Ik heb een paar ouwe wijvenhortensia's in de tuin, maar ja ze doen het altijd zeer weelderig dus ik laat ze maar staan alhoewel het niet mijn echte smaak is.
Er staat een dieppaarse bij, die is weer wél mooi. De verbena/verdena? staat ook in bloei en in de stokroos zitten alweer een paar bloemen! Terwijl mijn zus altijd roept dat die eens per 2 jaar bloeien, nou hier elk jaar hoor
  zaterdag 4 juli 2009 @ 14:30:46 #183
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70641171
O ja, paarse hortensia's zijn wel mooi hoor, vind ik!

Wat de BBQ betreft: de simpelste ideeën zijn soms het beste hoor!
pi_70643315
Mijn moeder was eerstest met het BBQ idee. Maar ze bewaart het voor morgen, dan is het exclusiever.
zaterdagavondBBQers.

Mijn katjeskruid begint te bloeien! Had ik mijn hele tuin in een rood/geel/oranje thema., was ik vergeten dat die paarse bloemetjes had. Ook vrolijk, en als mijn passieflora haar veelbeloevende bloemkknoppen omzet in bloemen, dan heb ik nog meer paars erbij. Ik heb twee slierten van ruim anderhalve meter, en een paar knoppen erin.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 5 juli 2009 @ 12:19:07 #185
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70663146
Bij mijn grote hybiscus kwamen steeds meer van die extra scheuten uit de grond. Die moet je weghalen weet ik, want die gaan ten koste van de energie van de originele plant.
Maar ik heb zo'n mooie hybiscus, dat ik die stengels inclusief wortels nu in een pot heb gezet.
Ben benieuwd of dat echt wat wordt, zomaar weggooien vond ik zonde.

De paarse vlinderstruik gaat er binnenkort uit. Hij schoot als een raket omghoog, boog om, omdat er nu gaas voor de katten aan de bovenkant zit, en lag ineens half in mijn tuin. Toen heb ik hem opnieuw opgebonden, flink gesnoeid, maar daarbij ook bijna alle knoppen verwijderd. Hij is niet meer mooi zo. Ik ga hem dit keer tot 10 cm afsnoeien (al zal dat wel zagen worden zo dik is zijn eerste stam) en als dat niets wordt gaat ie eruit en komt er iets anders.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_70663719
Die vlinderstruik ziet er volgend zomer weer net zo uit vrees ik, ik had hem ook flink gesnoeid en is enorm uitgeschoten. Ik heb genoeg ruimte dat wel, maar ik zie hier in de buurt dat het ook anders kan.
Er is bij ons een fietspad met aan weerszijden grote vlinderstruiken maar die zijn allemaal netjes 'in shape' zonder echte rare lange uitschieters.
Ik zie dat ze ze ook niet helemaal snoeien, en ze laten veel bloemen eraan zitten en andere takken snoeien ze dan wel helemaal terug, ik ga het in de gaten houden en goed bekijken hoe de gemeente te werk gaat en wanneer en hoe er gesnoeid wordt, mss helpt dat ons
  zondag 5 juli 2009 @ 12:45:27 #187
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70663848
O Bluezz, ik lees net ergens dat jonge passiebloemen het eerste jaar vaak niet bloeien.
pi_70664063
Ok!!
Dan hoef ik ze niet meer zo te aaien en te zingen, de buren keken al zo raar

Poes kwam tot 2X toe binnen met een hele jonge merel (?). Zat eerst te piepen op de trap, dus wij hem buiten gezet op een plek waar poes nooit komt, na een paar uur zit hetzelfde beestje weer op de grond in de keuken te piepen
Nu nog verder weggezet.
Oh en Mevrouw mijn-naam-is-haas ligt met grote onschuldige bambi-ogen lekker op haar slaapplekje
pi_70664190
Vlinderstruiken kun je in het najaar al een beetje terugsnoeien, zodat de najaarsstormen minder vat hebben op de takken. In maart kun je dan diep terugsnoeien (uiteraard als het niet vriest). Verwijder ook al het dode, rottende hout.

Op die manier hou je de struik beter in de vorm en voorkom je dat takken hun eigen gewicht niet meer overeind kunnen houden.
pi_70744821
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:45 schreef Duderella het volgende:
O Bluezz, ik lees net ergens dat jonge passiebloemen het eerste jaar vaak niet bloeien.
Ik keek net in de stromende regen naar buiten en zie opeens een bloem in mijn passie!
Dus naar jouw bron Dude.

En mijn longkruid is ook alweer aardig op aan het schieten nadat ik het afgeknipt had.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:19:02 #191
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70754224
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik keek net in de stromende regen naar buiten en zie opeens een bloem in mijn passie!
Dus naar jouw bron Dude.

En mijn longkruid is ook alweer aardig op aan het schieten nadat ik het afgeknipt had.
Woeiiiii gefeliciteerd!!! Bij mij staat de vierde nu in bloei, een voor een laten ze zich zien en ik heb nog knoppen genoeg.

Nummer drie is voor het nageslacht vastgelegd.

In de zon

en de regen
pi_70756917
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:56 schreef lyolyrc het volgende:
Vlinderstruiken kun je in het najaar al een beetje terugsnoeien, zodat de najaarsstormen minder vat hebben op de takken. In maart kun je dan diep terugsnoeien (uiteraard als het niet vriest). Verwijder ook al het dode, rottende hout.

Op die manier hou je de struik beter in de vorm en voorkom je dat takken hun eigen gewicht niet meer overeind kunnen houden.
Ik ga het proberen, tnxx.

Sanne, mooi
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:25:06 #193
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70791271
Ik heb er nu drie tegelijk in bloei en er komen van boven nog meer knoppen in. De passiflora doet het het beste van alles wat in de tuin staat momenteel.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:38:19 #194
910 Barbie
Graduated Fool
pi_70791743
Help, ik heb een kruidenprobleem (hmmmz, CUL misschien?). De tijm staat buiten, doet het fantastisch, maar de bieslook staat binnen achter het keukenraam in pot. En die wil voor geen meter. Zielige geknakte stengels en hij stinkt, het lijkt wel of het aan het rotten is bij de wortels. Nu was ie eerst te droog, dus heb ik em flink bewaterd. Teveel? Hoe krijg ik die vieze rotting weg?

En een overall kruidenvraagje; als je wat van je peterselie of basilicum (of van rottende bieslook ) nodig hebt, waar kun je dat dan het beste afknippen zonder dat je plantje aan gort gaat? Ik gebruik best vaak verse kruiden namelijk en nu zien mijn plantjes er zo stom uit.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:17:33 #195
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70793114
Als Bieslook is gaan rotten bij de wortels, denk ik dat je beter een nieuwe kan kopen.

Voor een plantje wat nog geen euro in de supermarkt kost zou ik zelf niet eens de moeite nemen om hem proberen te redden, maar gewoon een enkeltje kliko cadeau doen.

Over het knippen: Bij Peterselie bijvoorbeeld maakt dat niet uit, dat groeit écht als een idioot in de zomer. De meeste kruiden kan je gewoon overal wel wegknippen meende ik.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_70793870
Kruiden gaan bij mij echt altijd dood. Ik heb een tijd geleden bij IKEA kruiden gekocht, peterselie, munt en thijm, alleen de peterselie doet het nog heel blij, van de rest is nauwelijks nog wat over. Los muntplantje gekocht bij AH, ding ziet er ook echt niet meer uit. Bah, ik koop voortaan wel vrieskruiden, gedroogde kruiden, of zo'n overpriced in plastic verpakt losse takjes.
pi_70798627
Kruiden heb ik al lang geleden opgegeven.
Leve de supermarkt/groenteboer idd
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:26:41 #198
910 Barbie
Graduated Fool
pi_70805172
So much voor de groene vingers, .
Okee, bieslook wegkiepen dus, voor 55 cent een nieuwe aanschaffen bij de Lidl en stug volhouden!
Ik wil ze per se binnen hebben staan, want anders gebruik ik ze niet.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_70806102
Er groeit trouwens bij mij ineens iets in de tuin wat verdacht veel op sperziebonen of tuinbonen lijken. En die heb ik niet zelf gezaaid, ik hou er niet eens van.

En ook iets wat op broccoli lijkt, maar deze is echt nasty, zit vol bladluis.

pi_70806392
Geroerbakte spercieboontjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')