Het is een koekoeksbloemquote:Op woensdag 13 mei 2009 10:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik heb ook even gekeken, het lijkt er inderdaad totaal niet op. Dan is foto 5 dus ook nog even een vraagteken. Al komt het plantje op mij inheems over, dus zou toch wel bekend moeten zijn.
Wat Bluezz al zei, het geeft snel resultaat. Vergeet alleen niet, dat planten gaan groeien en dat ze dan meer ruimte gaan opeisen. Dat kan er toe leiden dat ze later onderling in het gedrang komen, vandaar dat er meer ruimte wordt geadviseerd.quote:Op maandag 18 mei 2009 16:58 schreef Sanne het volgende:
Tuinnewbie vraagje:
Op mijn klimroos, clematis en braam staat dat ze 1,50 meter van elkaar af moeten worden geplant voor "de beste begroeiing". Nu zie ik Rob Verlinden gisteren dezelfde klimplanten in een bak op nauwelijks 25 centimeter afstand bij elkaar planten.
Kan dat? Die Verlinde is toch niet gek? Ik heb nogal een klein tuintje en wil niet nog meer tegels uit de tuin trekken. Maar er moet eigenlijk nog een framboos tussen geplant worden, maar er is dus zeker geen 1,5 meter over.
Zo heet hij inderdaad. Een Thunbergia.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 16:07 schreef Cat22 het volgende:
Suzanne met de mooie ogen heet deze geloof ik. Het is in ieder geval een fleurige zomerbloeier.
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b233/Plaatjesbende/woning/P5160208.jpg[img]
Ziet er mooi uit, die roos!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:22 schreef Sanne het volgende:
De eerste (nieuwgeplante) roos in bloei
[ afbeelding ]
De rozen vonden het onweer van de week heerlijk, ze zijn allemaal flink gegroeid.
Maarrrr, de passiflora hing half scheef in zijn pot, die heb ik nu maar in de volle grond gezet in de hoop dat ze wat meer steun heeft met de schutting erachter. Het lijkt er echter op of die het loodje heeft gelegd.
Foto voor tips?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:05 schreef Huppelmuts het volgende:
tvp
Denk dat ik een topic als dit wel kan gebruiken aangezien ik een plant maar hoef aan te raken en hij gaat dood
Wij hebben de passiebloem juist uit de tuin gehaald. De vorige bewoners hadden hem zo laten verwilderen dat het niet leuk meer was. Toen we hem verwijderd hadden was de tuin opeens 2x zo groot!quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:19 schreef Bluezz het volgende:
Terug vanBarcelona
en in een paar dagen zie je vanalles groter gegroeid
De passiebloem tot nu toe :
[ afbeelding ]
Zal van de week eens wat foto's makenquote:
Ohquote:Op dinsdag 16 juni 2009 05:07 schreef Xebber het volgende:
Rozen moet je nooit snoeien, óf zo min mogelijk.
Nou we hebben nog genoeg zon hoor, vanaf een uurtje of 12, 13 van half 4 tot over 5'en even wat minder omdat ie dan achter de boom zit, maar dan schijnt ie weer volop in de tuin/balkon tot een uurtje of half 8quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:57 schreef Duderella het volgende:
Bluezz wat een mooie tuin! En wat een heerlijk uitzicht als je daar zit, met een croissantje op je balkonnetje!![]()
Ik vind jullie boom juist mooi. Wel jammer van de zon, maar het is zo fijn bossig zo.
Oh, dat is precies een goed uurtje om met een rosétje even in de schaduw te doezelen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nou we hebben nog genoeg zon hoor, vanaf een uurtje of 12, 13 van 16 tot 17 even wat minder omdat ie dan achter de boom zit, maar dan schijnt ie weer volop in de tuin/balkon tot een uurtje of half 8
Is volgens mij een Pseudolarix, verliest z'n naalden waarschijnlijk ook niet in de herfst?quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Kom mijn boom hier in de tuin dan maar martelenHij wordt steeds maar hoger (Larixachtige) en lelijke kale takken onderin, en bovendien houdt ie per middag 2 uur de zon tegen
![]()
Wie bedenkt er zoiets eigenlijk vraag ik me wel eens af, om zo'n enorme boom te planten in je tuin?????
Is het niet een Atlasceder? Die hadden mijn ouders vroeger op de volkstuin.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb het idee dat ie het hele jaar naalden verliest
Er zitten wat kale takken aan die wil ik een keer (laten) wegzagen.
Hij lijkt het meeste op deze en deze
en deze.
Hij komt dus meer in de buurt van de ceders dan van de larixen als ik de www.bomengids.nl moet geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |