abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2009 @ 17:37:07 #51
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_69022993
Mag een filmpje hier ook?
Ik krijg de hele tuin niet in een keer op de foto, dus dan maar zo'n overzicht.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_69023157
Joe hef a nais englies garden mem
Leuk zo het overzicht en de seizoenen!!
  donderdag 14 mei 2009 @ 17:45:42 #53
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_69023207
Is it an English garden you think?
Hij wordt steeds leuker, ik hoop zo dat die rozen een beetje aanslaan.
Toen ik dat sneeuwfilmpje van de week terug zag was ik verbaasd hoeveel planten het evengoed nog overleefd hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_69023311
Wist je dat sneeuw een beschermende laag maakt op de aarde?
Ik heb 3 knoppen in de roos
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:04:30 #55
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_69023692
Ik heb alle labeltjes aan de planten nu maar gefotografeerd, want anders weet ik straks niet meer wat het is.

Dit heb ik er van de week allemaal bij gezet:

Fuchsia Catootje, Fuchsia Lambada (in pot), Bougainvillea Glabra 'Sanderiana' op stok (in pot), Bougainvillea op rek, Rubes "Thornless Evergreen" (Braam), Ribes Uva-Crispa "Hinnomäki Röd", Rose "White Climber" (wit dus), Rosa "New Dawn" (volgens het plaatje knalroze), Passieflora, Aardbeien (kleine plantjes), Bosuitjes (zaadjes), Radijs (zaadjes), Clematis Jackmanii, Passiflora Caerulea (in pot).

Ik ben zeer benieuwd! De clematis heeft al knopjes ontdekte ik.
  donderdag 14 mei 2009 @ 18:54:58 #56
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69025289
Riep iemand mij?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_69071144
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik heb ook even gekeken, het lijkt er inderdaad totaal niet op. Dan is foto 5 dus ook nog even een vraagteken. Al komt het plantje op mij inheems over, dus zou toch wel bekend moeten zijn.
Het is een koekoeksbloem
pi_69073110
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:44 schreef Syytön het volgende:

[..]

Het is een koekoeksbloem
Aha, een ander vogeltje dus...
pi_69074698
Ik heb kleurige vaste planten gekocht!

Passiebloem, longkruid en nog meer waar ik de naam van kwijt ben. Morgen gaan ze de grond in.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69088731
Mijn tuin is groen.

Zie je wel?

Kijk! Nog meer groen. Maar die groene planten rechts gaan binnenkort bloeien.

Mijn beer mag groen blijven.

Maarrrrrr..... de oplossing staat klaar!

En hop! In de grond. Longkruid (net uitgebloeid, maar lange termijn investering en de blaadjes zijn lief). Op de voorgrond zie je de enige lavendel die de winter heeft overleefd:

Suzanne met de mooie ogen heet deze geloof ik. Het is in ieder geval een fleurige zomerbloeier.

Passiebloem

Hij moet wel tegen de klimop opboksen dus ik heb hem al verwend met plantenvoeding en een flinke scheut water. Op de voorgrond een paar afrikaantjes.

Achterin de tuin de Hydrangea (da's die stam, komen heel mooie witte kegelvormige bloementrossen aan) en nog wat blauws waarvan ik de naam kwijt ben op de grond. Gaat mooi afsteken tegen dat.... groen. Links en rechts: Skimmia's.

En zo ziet het er dan uit. Nog niet veel kleur te zien (tsjek Suzanne aan de rechterkant!) maar hopelijk komt er over een maandje van alles opzetten.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 mei 2009 @ 16:58:48 #61
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_69155993
Tuinnewbie vraagje:

Op mijn klimroos, clematis en braam staat dat ze 1,50 meter van elkaar af moeten worden geplant voor "de beste begroeiing". Nu zie ik Rob Verlinden gisteren dezelfde klimplanten in een bak op nauwelijks 25 centimeter afstand bij elkaar planten.

Kan dat? Die Verlinde is toch niet gek? Ik heb nogal een klein tuintje en wil niet nog meer tegels uit de tuin trekken. Maar er moet eigenlijk nog een framboos tussen geplant worden, maar er is dus zeker geen 1,5 meter over.
pi_69156716
Ziet er al best goed uit Cat! Ben jaloers op je passie

Sanne, om snel een vol resultaat te hebben plant je dingen gewoon lekker bovenop elkaar. Wil je ze allemaal de ruimte geven dan gaat daar wat meer tijd overheen. Ik vind anderhalve meter wel erg ver uit elkaar.
  maandag 18 mei 2009 @ 17:27:09 #63
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_69157009
Dankjewel Bluezz! Ik zit niet op een half lege tuin te wachten, laat het maar lekker snel gaan.
pi_69159123
Ik zette in het verleden ook 1 of 2 plantjes heel ver van elkaar. Dat doe ik niet meer, want ik wil het vol hebben en geen jaren wachten. Als het me té wordt dan snoei ik het wel gewoon weg
pi_69164113
quote:
Op maandag 18 mei 2009 16:58 schreef Sanne het volgende:
Tuinnewbie vraagje:

Op mijn klimroos, clematis en braam staat dat ze 1,50 meter van elkaar af moeten worden geplant voor "de beste begroeiing". Nu zie ik Rob Verlinden gisteren dezelfde klimplanten in een bak op nauwelijks 25 centimeter afstand bij elkaar planten.

Kan dat? Die Verlinde is toch niet gek? Ik heb nogal een klein tuintje en wil niet nog meer tegels uit de tuin trekken. Maar er moet eigenlijk nog een framboos tussen geplant worden, maar er is dus zeker geen 1,5 meter over.
Wat Bluezz al zei, het geeft snel resultaat. Vergeet alleen niet, dat planten gaan groeien en dat ze dan meer ruimte gaan opeisen. Dat kan er toe leiden dat ze later onderling in het gedrang komen, vandaar dat er meer ruimte wordt geadviseerd.

Laat je ook niet bedonderen door die Nederlandse tuinprogramma's. Die zijn er op gericht om snel resultaat te tonen, het grote verschil tussen de woeste vlakte in het begin en een gevulde, bloeiende tuin op het eind. Rob Verlinden weet donders goed dat die planten verder uiteen moeten, maar dat gebeurt dus niet, omdat de programmamakers geen kale ruimtes meer willen zien als de tuin af is. Ik zou ze dus zeker niet zo dicht op elkaar zetten als hij deed, maar meer ruimte laten, hoewel 1,5 m misschien wel weer erg veel is. Je kunt bij klimplanten ook nog veel doen door de takken in de juiste richting te leiden.

En nog een tip: een veel beter programma over tuinieren is Gardeners' World van de BBC, te zien op vrijdagavond.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:19:48 #66
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69188841
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 16:07 schreef Cat22 het volgende:

Suzanne met de mooie ogen heet deze geloof ik. Het is in ieder geval een fleurige zomerbloeier.
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b233/Plaatjesbende/woning/P5160208.jpg[img]
Zo heet hij inderdaad. Een Thunbergia.

Kan je overigens ook zelf zaaien.
pi_69189407
Ik kwam er van de week achter dat het niet de Jasmijn, maar de Clematis is die geen zon op de kluit mocht hebben. De houten plankjes maar door witte steentjes vervangen

Ook nog maar even een (in de winter bladhoudende) kamperfoelie gekocht voor "het moeilijke hoekje" te laten begroeien. Nu maar hopen dat hij aanslaat.

En ook hier klimt de kortgesnoeide passiebloem alweer razendsnel...
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:22:36 #68
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_69518317
De eerste (nieuwgeplante) roos in bloei

De rozen vonden het onweer van de week heerlijk, ze zijn allemaal flink gegroeid.
Maarrrr, de passiflora hing half scheef in zijn pot, die heb ik nu maar in de volle grond gezet in de hoop dat ze wat meer steun heeft met de schutting erachter. Het lijkt er echter op of die het loodje heeft gelegd.
pi_69519485
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:22 schreef Sanne het volgende:
De eerste (nieuwgeplante) roos in bloei

[ afbeelding ]

De rozen vonden het onweer van de week heerlijk, ze zijn allemaal flink gegroeid.
Maarrrr, de passiflora hing half scheef in zijn pot, die heb ik nu maar in de volle grond gezet in de hoop dat ze wat meer steun heeft met de schutting erachter. Het lijkt er echter op of die het loodje heeft gelegd.
Ziet er mooi uit, die roos!

Hou er met je passiflora rekening mee dat die niet zichzelf ondersteunt. Je zult dus de plant moeten opbinden. Je kunt ook een andere plant ernaast zetten waartegen de passiflora steunt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:58:22 #70
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_69519541
De clematis en een andere roos heb ik met pantykousjes opgebonden. Zal het met de passieflora ook doen.
  zondag 31 mei 2009 @ 10:39:57 #71
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_69569704
We hebben er weer een in bloei!
Ik vind het zo mooi die rozen.

Dit is trouwens wel een inimini baby roosje.
pi_69666763
Terug van Barcelona en in een paar dagen zie je vanalles groter gegroeid

De passiebloem tot nu toe :

De stok- en gewone perkroos :

Ooievaarsbek :

Campanula en nog 2 bodembedekkers waarvan ik de naam niet weet :

En hier ben ik ook de naam van kwijt, geeft rode bessen en knalgele bloemetjes :

En de klimmende winde, er zit 1 bloem in

Naast de voordeur klimt ie langs een oud stoeltje, maar daar nog geen bloemen.
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:06:35 #73
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69668801
Hypericum (Hertshooi) als ik me niet vergis.
pi_69669234
Yups, was het wéér kwijt, maar daar was Xebber weer
http://www.neerlandstuin.nl/struiken/hertshooi.html
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:05:30 #75
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_69732411
tvp
Denk dat ik een topic als dit wel kan gebruiken aangezien ik een plant maar hoef aan te raken en hij gaat dood
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:10:24 #76
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_69738600
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:05 schreef Huppelmuts het volgende:
tvp
Denk dat ik een topic als dit wel kan gebruiken aangezien ik een plant maar hoef aan te raken en hij gaat dood
Foto voor tips?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:30:47 #77
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_69739243
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:19 schreef Bluezz het volgende:
Terug van Barcelona en in een paar dagen zie je vanalles groter gegroeid

De passiebloem tot nu toe :

[ afbeelding ]
Wij hebben de passiebloem juist uit de tuin gehaald. De vorige bewoners hadden hem zo laten verwilderen dat het niet leuk meer was. Toen we hem verwijderd hadden was de tuin opeens 2x zo groot!
Helaas hebben de buren ook een passie staan en komt het kreng weer mn tuin in.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:10 schreef Xebber het volgende:

[..]

Foto voor tips?
Zal van de week eens wat foto's maken
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_69745806
De ene bloem die in mijn passieboem zat is verdwenen en de andere knoppen doen het niet. Hij is nog wel groen dus hopelijk herstelt hij zich nog van welke schok hij dan ook heeft meegemaakt.
Maar mijn blitse Suzanne met de mooie ogen doet het prima, de afrikaantjes bloeien dus ik heb inmiddels wel wat meer kleur in de tuin.
pi_70048542
Het gaat allemaal prima hier in de tuin.
Om de beurt bloeit er vanalles of staat op knappen. Z mer

Roos (elk jaar maar 1 of 2 bloemen, zou zo graag deze eens flink willen zien bloeien, maar ik doe blijkbaar iets verkeerd met snoeien?)

En het donkere hoekje onder dé boom, waar alles nu best lekker groeit (en dat heeft echt 4 jaar geduurt )

dinsdag 16 juni 2009 @ 05:07:36 #80
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70049396
Rozen moet je nooit snoeien, óf zo min mogelijk.
pi_70049848
Bluezz, misschien hebben de rozen kalk en mest nodig, dit moet je tussen december en februari doen. Vooral kalk schijnt nogal van belang te zijn, alleen is dat nu te laat voor dit jaar.

Zal als het weer wat beter is een foto van mijn lichtroze rozen maken. Dat ding zal er echt al tientallen jaren staan want de stam is enorm dik.

Heeft iemand een idee wat dit is, volgens mij is het onkruid want echt mooi is het niet, en het verspreidt zich als een gek, het komt op in mijn hele tuin. Kenmerkend is dat zwarte op het blad.
pi_70056378
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 05:07 schreef Xebber het volgende:
Rozen moet je nooit snoeien, óf zo min mogelijk.
Oh Nou dan ga ik dat dus eens ff mooi niet meer doen
pi_70073207

Check die enorme zijtak rechts!
Ik vind het alleen een beetje jammer dat ie alleen bovenin groeit, zou ik daar wat aan kunnen doen of is dat nu eenmaal de bloeiwijze?
pi_70082409
Ik zie het hier in de tuinen overal, bovenin enorm veel bloemen en onderin minder tot alleen maar blad.
Vind het wel indrukwekkend hoor
  woensdag 17 juni 2009 @ 01:05:23 #85
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_70082568
Is ook logisch, bovenin krijgt de bloem meer zon, plus dat de plant dan onderin mooi een basis heeft waar weer bloemstelen uit kunnen komen..
Dus als je die roos gaat kortwieken zou ik het niet al te kort doen (voor zover ik verstand van rozen of andere bloeiende planten heb, ik ben meer van het bomen martelen (bonsai))
pi_70082608
Kom mijn boom hier in de tuin dan maar martelen Hij wordt steeds maar hoger (Larixachtige) en lelijke kale takken onderin, en bovendien houdt ie per middag 2 uur de zon tegen
Wie bedenkt er zoiets eigenlijk vraag ik me wel eens af, om zo'n enorme boom te planten in je tuin?????
pi_70103205
Even een overzichtje van de tuin tot nu toe, vanaf dat eerst de verschrikkelijke coniferen, en toen de zandbak eruit ging :

Dit zien we nu als we de huiskamerdeur open doen :

(sommige buren hebben daar bij dat witte gedeelte een trap naar beneden gemaakt, staat ook nog op ons verlanglijstje, mss volgend jaar)

Het balkon heeft ook een nieuw tafeltje, kunnen we ook lekker op het balkon ontbijten :

En dit zien we als we op het balkon zitten

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 17-06-2009 17:50:21 ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:57:03 #88
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70103647
Bluezz wat een mooie tuin! En wat een heerlijk uitzicht als je daar zit, met een croissantje op je balkonnetje!

Ik vind jullie boom juist mooi. Wel jammer van de zon, maar het is zo fijn bossig zo.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_70103813
Mooi hoor Bluezz! Heb je een drive in woning? Het is dat mijn balkon niet op de tuin uitkijkt, anders zou ik zeker zo'n trappetje laten maken.
pi_70105551
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:57 schreef Duderella het volgende:
Bluezz wat een mooie tuin! En wat een heerlijk uitzicht als je daar zit, met een croissantje op je balkonnetje!

Ik vind jullie boom juist mooi. Wel jammer van de zon, maar het is zo fijn bossig zo.
Nou we hebben nog genoeg zon hoor, vanaf een uurtje of 12, 13 van half 4 tot over 5'en even wat minder omdat ie dan achter de boom zit, maar dan schijnt ie weer volop in de tuin/balkon tot een uurtje of half 8

@ Cat, ja het is een hele fijne drive in woning
Alleen de garage wordt op dit moment gebruikt als tijdelijke huisraadopslag voor mijn zoon + schoondochter, zodra zij een eigen woning hebben gaat dat er allemaal uit en kan de auto er weer in.
Maar het is ook wel weer fijn om zo'n garage te hebben voor je troep en fietsen enzo

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 17-06-2009 19:35:25 ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:13:03 #91
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:15:28 #92
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70106132
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:59 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nou we hebben nog genoeg zon hoor, vanaf een uurtje of 12, 13 van 16 tot 17 even wat minder omdat ie dan achter de boom zit, maar dan schijnt ie weer volop in de tuin/balkon tot een uurtje of half 8
Oh, dat is precies een goed uurtje om met een rosétje even in de schaduw te doezelen.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:20:48 #93
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70106330
Mijn tuin stelt dit jaar niet zoveel voor, niet de moeite waard om daar foto's van te maken.

[excuses]Tsja, vriendinneke eist veel aandacht op. Gaat 3 weken naar Suriname, zijn samen al naar Praag en Madrid geweest, en half september gaan we voor 2 weken naar Bulgarije. Daarnaast veel aandacht besteed aan haar pa die met kanker in 't ziekenhuis ligt, mijn moeder die zware griepverschijnselen had (nee, geen Mexicaanse Griep) en daarnaast was ik nog ceremoniemeester bij de bruiloft van mijn broertje.[/excuses]

Staan hier wel een paar planten mooi in bloei, waaronder de Heuchera.

Niet mijn foto.

Choisya.

Oók niet mijn foto.

En daarnaast heb ik nog heel veel

Oók niet mijn foto.

Onkruid.

woensdag 17 juni 2009 @ 19:25:12 #94
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70106493
Overigens ben ik vanaf zondag een week bij vrienden in België. Hun tuin heb ik ontworpen en grotendeels aangelegd. Was de eerste tuin die ik ontworpen en aangelegd had, zo'n 8 jaar geleden. Stelt niet zo heel veel voor, maar is wel een húge tuin. En het heeft toch wel wat, zo'n eerste tuin. Daar zal ik wél eens foto's van maken en die hier posten.
pi_70106925
Ja, dat lijkt me zo gaaf, je eigen tuin ontwerpen! Ik snuffel wel eens in die blaadjes, en er staan soms ontwerpen in om van te watertanden.
Gelukkig ben ik heel tevreden met ons behaalde resultaat tot nu toe hoor
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:41:24 #96
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_70107082
Mooi tuintje Bluezz

Ik heb even een vraagje over mijn druivenstruik. Er zitten bobbels op de bladeren. Ik heb de ergste bladeren weggehaald, de schors gestript. Want dat stond op internet. Maar ze blijven komen. Volgens die site is het niet schadelijk voor de struik zelf en kunnen de druiven gewoon gegeten worden en zou het volgend seizoen weg kunnen zijn. Maar het is nogal ontsierend! Weet iemand iets over dit fenomeen? Waarvan komt het en kan ik het wegkrijgen/voorkomen?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:11:12 #97
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_70110719
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Kom mijn boom hier in de tuin dan maar martelen Hij wordt steeds maar hoger (Larixachtige) en lelijke kale takken onderin, en bovendien houdt ie per middag 2 uur de zon tegen
Wie bedenkt er zoiets eigenlijk vraag ik me wel eens af, om zo'n enorme boom te planten in je tuin?????
Is volgens mij een Pseudolarix, verliest z'n naalden waarschijnlijk ook niet in de herfst?
Ik vind het opzich wel mooi, zo'n den in de tuin, maar deze is inderdaad wel flink groot en zo'n rechte stam is ook niet echt interessant.
Ik weet niet hoe hoog de eerste zijtakken zitten, maar die kan je bijbuigen, gewoon een flink zak zand eraan hangen, komen ze wat lager te hangen..
pi_70111315
Ik heb het idee dat ie het hele jaar naalden verliest
Er zitten wat kale takken aan die wil ik een keer (laten) wegzagen.

Hij lijkt het meeste op deze en deze
en deze.

Hij komt dus meer in de buurt van de ceders dan van de larixen als ik de www.bomengids.nl moet geloven.

[ Bericht 58% gewijzigd door Blues op 17-06-2009 21:31:23 ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:33:54 #99
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70111720
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb het idee dat ie het hele jaar naalden verliest
Er zitten wat kale takken aan die wil ik een keer (laten) wegzagen.

Hij lijkt het meeste op deze en deze
en deze.

Hij komt dus meer in de buurt van de ceders dan van de larixen als ik de www.bomengids.nl moet geloven.
Is het niet een Atlasceder? Die hadden mijn ouders vroeger op de volkstuin.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlasceder
pi_70111959
Ja lijkt er erg op
Maar hopelijk duurt het nog ff voor ie zó GROOT wordt
Maar als ik de kegels en de bast bekijk is het meer de himalaya-ceder....
Het is de heilige ceder van de hindoes en kan wel 30 meter hoog worden, lezen we
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')