Het lijkt me sterk dat het sperzieboontjes zijn; die staan niet rechtop, maar ze hangen. Ik heb geen idee wat het wel is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:05 schreef Syytön het volgende:
Er groeit trouwens bij mij ineens iets in de tuin wat verdacht veel op sperziebonen of tuinbonen lijken. En die heb ik niet zelf gezaaid, ik hou er niet eens van.
Hortensia's kunnen verkleuren onder invloed van verschillende factoren, waaronder de hoeveelheid ijzer in de grond. Als je op internet zoekt, vind je daarover wel wat informatie. Mooie foto's trouwens!quote:Op zondag 12 juli 2009 16:20 schreef Bluezz het volgende:
Kleine fotorep. van gisteren :
Paarse hortensia, die ik kreeg als halfdood takje van mijn zus, qua kleur veel dieper naar de paarse kant dan op de foto
Ja, heb ik ooit gelezen!! Ik heb nu 4 versch. kleuren hortensia's terwijl ik ze nogal ouwewijverig vind staan, maar ach... ze doen het gewoon altijdquote:Op zondag 12 juli 2009 17:07 schreef lyolyrc het volgende:
Hortensia's kunnen verkleuren onder invloed van verschillende factoren, waaronder de hoeveelheid ijzer in de grond. Als je op internet zoekt, vind je daarover wel wat informatie. Mooie foto's trouwens!
Misschien zijn het haricot verts? die zijn ook lang en dun..ik vind ze er wel op lijken.quote:Op zondag 12 juli 2009 17:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat het sperzieboontjes zijn; die staan niet rechtop, maar ze hangen. Ik heb geen idee wat het wel is.
[..]
Hortensia's kunnen verkleuren onder invloed van verschillende factoren, waaronder de hoeveelheid ijzer in de grond. Als je op internet zoekt, vind je daarover wel wat informatie. Mooie foto's trouwens!
Ik zie geen regen bij jullie.quote:Op zondag 12 juli 2009 16:20 schreef Bluezz het volgende:
Kleine fotorep. van gisteren :
Vlinderstruik :
[ afbeelding ]
Paarse hortensia, die ik kreeg als halfdood takje van mijn zus, qua kleur veel dieper naar de paarse kant dan op de foto
[ afbeelding ]
En weer knoppen in de roos
[ afbeelding ]
Overzichtje maar weer
[ afbeelding ]
Ik heb dus witte, licht en donkerroze en diepblauw, bijna paarsquote:Op zondag 12 juli 2009 17:18 schreef SiGNe het volgende:
Misschien zijn het haricot verts? die zijn ook lang en dun..ik vind ze er wel op lijken.
En hortensias verkleuren inderdaad met ijzer (roestige spijkers in de grond stoppen) maar ook met kalk (krijtjes in de grond).
Ik weet niet meer hoe het precies zat met de kleuren die ze krijgen met ijzer en kalk, maar ik dacht dat ze met kalk blauw worden en met ijzer paars..maar dat kan dus ook precies andersom zijn.
Als ijzer en kalk in balans zijn worden ze wit. (kan overigens wel even duren voor je resultaat ziet)
Toe maar!quote:Op zondag 12 juli 2009 19:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb dus witte, licht en donkerroze en diepblauw, bijna paars
Tnxx dudeRel
En wij hebben ook wel wat water gezien. Vooral vandaag. Verder schijnt hier dag én nacht de zon![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 12 juli 2009 19:28 schreef Bluezz het volgende:
Oh en we hebben een graancirkelIn onze very own gardengrasmat
Snel, bel de genverbrander!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Voor als je 'm niet kent: klik)Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
Ik wil hierbij even opmerken dat ze niet zomaar in de tuin kunnen gepoot worden. Ze hebben speciale grond nodig wat vrij is van meststoffen en mineralen. Zelf gebruik ik voor mijn planten buiten in mijn moeras een mengsel van turfstrooisel en gewassen brekerszand 50:50. Voor de planten in potten in mijn kas gebruik ik trufstrooisel en perliet 50:50 eventueel met wat sphagnum.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:15 schreef Aneurism het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan wat 1-2 euro grut met bloemen. Maar mijn leukste planten zijn toch de:
Sarracenia flava (3x : 1x 3 jarige plant en 2x 1 jarige planten)
Sarracenia purpurea var purpurea
Sarracenia x leucophylla
en een Sarracenia x moorei (denk ik)
Veel mensen weten niet dat vleesetende planten gewoon in de tuin kunnen, terwijl het zeer mooie planten zijn. Over 2-3 jaar zal ik nog eens een foto maken van hopelijk 1 meter hoge flava...
Heb ze zelf in een specikuip staan met pure turf, geen turfstrooisel van bij het tuincentra. Maar echte turf blokken die ik zelf helemaal fijn gemalen heb tot prut. Doen ze het prima in.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:54 schreef Marcel3.0 het volgende:
Mooie foto's staan hier
[..]
Ik wil hierbij even opmerken dat ze niet zomaar in de tuin kunnen gepoot worden. Ze hebben speciale grond nodig wat vrij is van meststoffen en mineralen. Zelf gebruik ik voor mijn planten buiten in mijn moeras een mengsel van turfstrooisel en gewassen brekerszand 50:50. Voor de planten in potten in mijn kas gebruik ik trufstrooisel en perliet 50:50 eventueel met wat sphagnum.
Over de planten, ik zie geen zuivere leucophylla, beide soorten zijn hybriden. Ik ben ook bang dat je de 1 meter niet gaat halen, dit lukt vaak alleen onder perfecte omstandigheden, en die zijn buiten helaas nauwelijks haalbaar. Ze hebben heel veel zon nodig, weinig wind, en het liefst geen harde regenbui die de bekers laat knakken.
Dank! Wij vinden het ook echt een fijne tuin. Liefst lig ik de hele dag heerlijk op een kleed in het gras trouwens, alle loungesets ten spijt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:49 schreef Cat22 het volgende:
Mooie tuin Dude! Heb jij ook al zo'n rare passieblom? Die mijne groeit en groeit, maar produceert per dag één bloem (wel mooi) die de volgende dag weer het loodje heeft gelegd. Als compensatie vind ik dan op een andere plek wel weer een blom.
Je lounge set ziet er zeer relaxed uit.
Welnee!quote:
Of je hangt er een buitendoek/canvas tegenaan. Dat is helemaal hip en te koop bij tuincentra. Of je laat een eigen foto afdrukken.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:51 schreef Bluezz het volgende:
Eerst de sinterklaas eraf schrobben die er al die tijd dat we er wonen nog met krijt opgetekend staat
En dan iets verzinnen... maar dat wordt lastig want het muurtje is ingeklemd tussen 2 deuren. En tegen het muurtje staat de tafel.
Misschien ga ik die muur wel mediterraans blauw schilderen of zo
Clamtis!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:20 schreef Bluezz het volgende:
Dude, is dit passie of die clamtis ?
[ afbeelding ]
Aan de blaadjes te zien geen passie.
Gebookmarkt! Wat een handige site!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:24 schreef Bluezz het volgende:
Nu wil ik ook een clamtis
Neerlands tuin onderscheidt ze in 2 soorten.
(Is trouwens mijn favo naslagsite. )
Dank je!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:00 schreef Sanne het volgende:
Duderella wat een leuke tuin!!!Geweldige roze potten!
Ok, turfblokken heb ik mijn Moorei " Brook's Hybrid" ook in staan, het gaat echter wel sneller dichtslaan wanneer er niks doorheen zit, zeker omdat het water van bovenaf komt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:24 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Heb ze zelf in een specikuip staan met pure turf, geen turfstrooisel van bij het tuincentra. Maar echte turf blokken die ik zelf helemaal fijn gemalen heb tot prut. Doen ze het prima in.
Er staan 2 hybrides in inderdaad, stond er ook bij.![]()
De Flava zijn wel puur, zijn klonen van een vriend van mij. Hybrides zijn ook door hem gemaakt denk ik, niet gevraagd...
De planten staan inderdaad redelijk beschut, staat een schuur in de buurt die meeste wind breekt. Wel vol in de zon.
Zijn mooie planten om te hebben in de tuin.
Denk het nietquote:Op woensdag 15 juli 2009 01:58 schreef Marcel3.0 het volgende:
[..]
De hybrides kunnen wel gemaakt zijn door hem, maar die soorten op de foto kom je ook regelmatig in tuincentra tegen, dus ik denk het laatste
Zo'n harmonika-rekje.Als je goed kijkt, zie je 'm zitten:quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:13 schreef Bluezz het volgende:
Wat is een tuttig rekje?
Materiaal, bevestiging, winkel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 17:45 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja, zo'n houten dingetje.
Ik ga wel iets van gaas kopen danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Griep?
Balen.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
Ok op wie doel je?quote:Op woensdag 15 juli 2009 15:35 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Denk het nietEr zijn gelukkig nog een aantal in Nederland met de kennis van planten veredeling. En daar hebben deze tuincentra ze via via via vandaan.
Het is Clematisquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:24 schreef Bluezz het volgende:
Nu wil ik ook een clamtis
Neerlands tuin onderscheidt ze in 2 soorten.
(Is trouwens mijn favo naslagsite. )
quote:
Dat is niet hetzelfde volgens mij?quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:02 schreef Marcel3.0 het volgende:
Mooie foto.
Het is een Lythrum Salicaria
Salvia en Lytrum is zeker niet hetzelfde.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:35 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet hetzelfde volgens mij?
Kattenstaart komt het dichtst bij qua googleplaatjes!
Nou ik vind het ook heel lastig, het lijkt allebei heel ergquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:16 schreef Xebber het volgende:
Ik begin een beetje te twijfelen, maar ik blijf nog even bij een Salvia.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef Bluezz het volgende:
Lythrum it is![]()
Xebber, punt gaat naar de tegenpartij![]()
Oh maar daar hadden we het hier toch al over gehad?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:59 schreef Xebber het volgende:
Ik zou me eerder afvragen wat een himalaya-ceder is, dan dat ik op een link ga drukken voor klimop. Ik verwacht dat iedereen die troep wel kent.
Bedankt maar heb al gevonden dat het een Sanseveria is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:17 schreef Xebber het volgende:
Hier kan je een foto uploaden.
De forumlink die je dan ontvangt ziet er dan ongeveer zó uit: [ [url=link-van-de-afbeelding]afbeelding[/url] ].
Posten maar.
Was jij niet van de stenen en het grind?quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:21 schreef Sanne het volgende:
Tijd niet gepost hier.
Mijn passiflora groeit boven de tuin uit.
[ afbeelding ]
Ja dat was ik tot het ineens toch een gezellig tuintje bleek te zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:36 schreef Adelante het volgende:
[..]
Was jij niet van de stenen en het grind?
Wauw wat gaat het hard!! Hier begint ie ook flink te groeien, ik denk dat ik morgen ook maar even een stukje kippengaas koopquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:21 schreef Sanne het volgende:
Tijd niet gepost hier.
[ afbeelding ]
Mooi Sanne!quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:21 schreef Sanne het volgende:
Tijd niet gepost hier.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:02 schreef Duderella het volgende:
[..]
Mooi Sanne!![]()
Hier heb ik hem al bij moeten snoeien, want hij dreigde de gehele schuur te confisceren.
Nog altijd geen bloei trouwens.
Ik heb drie verschillende soorten (weet zo de namen niet uit mijn hoofd) en er zitten geen knoppen in. Schijnt niet gek te zijn, in het eerste jaar. Maar het is wel jammer natuurlijk. Ook omdat nu alle energie linea recta naar het groeien-waar-je-bijstaat gaat. Werkelijk, je draait je om en er kruipt weer een tak onder de dakspanten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:10 schreef senesta het volgende:
[..]
Hij bloeit hier al maanden, wat wazig.
Wel al knoppen?
Welke soort heb je?
Nou, met onze buren (aan de rechterkant) wil ik NOOIT meer iets delenquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Duderella het volgende:
Wij delen hier ook alles met de buren. Leuk juist!
Mooi! Hij groeit ook eerst de lucht in en gaat dan pas de breedte in?quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:21 schreef Sanne het volgende:
Tijd niet gepost hier.
[ afbeelding ]
ik heb altijd gedacht dat je passiflora niet mag snoeien, want dat vinden ze erg kut. Voordat ik dat wist heb ik er namelijk een om zeep geholpen op die manierquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:02 schreef Duderella het volgende:
[..]
Mooi Sanne!![]()
Hier heb ik hem al bij moeten snoeien, want hij dreigde de gehele schuur te confisceren.
Nog altijd geen bloei trouwens.
Ja ik lees er op internet verschillende verhalen over. Maar als hij zo ongeveer je schuur binnengroeit, dan wil je wel hoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb altijd gedacht dat je passiflora niet mag snoeien, want dat vinden ze erg kut. Voordat ik dat wist heb ik er namelijk een om zeep geholpen op die manier![]()
eerst de lucht in en dan de breedte idd waar hij niet hoger kan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mooi! Hij groeit ook eerst de lucht in en gaat dan pas de breedte in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |