abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70904251
Kleine fotorep. van gisteren :

Vlinderstruik :

Paarse hortensia, die ik kreeg als halfdood takje van mijn zus, qua kleur veel dieper naar de paarse kant dan op de foto

En weer knoppen in de roos

Overzichtje maar weer

pi_70905983
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:05 schreef Syytön het volgende:
Er groeit trouwens bij mij ineens iets in de tuin wat verdacht veel op sperziebonen of tuinbonen lijken. En die heb ik niet zelf gezaaid, ik hou er niet eens van.
Het lijkt me sterk dat het sperzieboontjes zijn; die staan niet rechtop, maar ze hangen. Ik heb geen idee wat het wel is.
quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:20 schreef Bluezz het volgende:

Paarse hortensia, die ik kreeg als halfdood takje van mijn zus, qua kleur veel dieper naar de paarse kant dan op de foto
Hortensia's kunnen verkleuren onder invloed van verschillende factoren, waaronder de hoeveelheid ijzer in de grond. Als je op internet zoekt, vind je daarover wel wat informatie. Mooie foto's trouwens!
pi_70906279
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:07 schreef lyolyrc het volgende:

Hortensia's kunnen verkleuren onder invloed van verschillende factoren, waaronder de hoeveelheid ijzer in de grond. Als je op internet zoekt, vind je daarover wel wat informatie. Mooie foto's trouwens!
Ja, heb ik ooit gelezen!! Ik heb nu 4 versch. kleuren hortensia's terwijl ik ze nogal ouwewijverig vind staan, maar ach... ze doen het gewoon altijd
  zondag 12 juli 2009 @ 17:18:48 #204
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_70906366
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat het sperzieboontjes zijn; die staan niet rechtop, maar ze hangen. Ik heb geen idee wat het wel is.
[..]

Misschien zijn het haricot verts? die zijn ook lang en dun..ik vind ze er wel op lijken.

En hortensias verkleuren inderdaad met ijzer (roestige spijkers in de grond stoppen) maar ook met kalk (krijtjes in de grond).
Ik weet niet meer hoe het precies zat met de kleuren die ze krijgen met ijzer en kalk, maar ik dacht dat ze met kalk blauw worden en met ijzer paars..maar dat kan dus ook precies andersom zijn.
Als ijzer en kalk in balans zijn worden ze wit. (kan overigens wel even duren voor je resultaat ziet)
  zondag 12 juli 2009 @ 17:40:27 #205
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70907079
quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:20 schreef Bluezz het volgende:

Vlinderstruik :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En weer knoppen in de roos

[ afbeelding ]

Overzichtje maar weer

[ afbeelding ]
Ik zie geen regen bij jullie.
Hier regent het.
Al een week.
Onafgebroken.

Prachtige tuin Bluezz, helemaal mijn smaak!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_70910059
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:18 schreef SiGNe het volgende:

Misschien zijn het haricot verts? die zijn ook lang en dun..ik vind ze er wel op lijken.

En hortensias verkleuren inderdaad met ijzer (roestige spijkers in de grond stoppen) maar ook met kalk (krijtjes in de grond).
Ik weet niet meer hoe het precies zat met de kleuren die ze krijgen met ijzer en kalk, maar ik dacht dat ze met kalk blauw worden en met ijzer paars..maar dat kan dus ook precies andersom zijn.
Als ijzer en kalk in balans zijn worden ze wit. (kan overigens wel even duren voor je resultaat ziet)
Ik heb dus witte, licht en donkerroze en diepblauw, bijna paars

Tnxx dudeRel
En wij hebben ook wel wat water gezien. Vooral vandaag. Verder schijnt hier dag én nacht de zon
  zondag 12 juli 2009 @ 19:23:10 #207
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70910140
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:20 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb dus witte, licht en donkerroze en diepblauw, bijna paars

Tnxx dudeRel
En wij hebben ook wel wat water gezien. Vooral vandaag. Verder schijnt hier dag én nacht de zon
Toe maar!
pi_70910253
Oh en we hebben een graancirkel In onze very own gardengrasmat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 12 juli 2009 @ 19:30:54 #209
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70910339
quote:
Op zondag 12 juli 2009 19:28 schreef Bluezz het volgende:
Oh en we hebben een graancirkel In onze very own gardengrasmat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snel, bel de genverbrander!

(Voor als je 'm niet kent: klik)
pi_70910694
Ik ken hem/het Het gras is inmiddels verzadigd van de genever.

OT :
ZUCHT.
pi_70946196

Ja, sommige plantjes hebben het niet gered, dat zie je goed.

IIG op deze foto's kan je de volgende planten zien:

Fuchsia uit hooglanden van geloof Colombia, linksboven aan. Ben 1 van de eerste geweest die hem heeft in Nederland, test hem nu uit voor een aantal doeleinden. Klein blad, kleine paarse bloemetjes. Reeds zaad van verkregen door natuurlijke bestuiving. Makkelijk te scheuren en op te zetten in nieuw medium. Doet het ook goed in paludaria.

Dan wat 1-2 euro grut met bloemen. Maar mijn leukste planten zijn toch de:

Sarracenia flava (3x : 1x 3 jarige plant en 2x 1 jarige planten)
Sarracenia purpurea var purpurea
Sarracenia x leucophylla
en een Sarracenia x moorei (denk ik)

Veel mensen weten niet dat vleesetende planten gewoon in de tuin kunnen, terwijl het zeer mooie planten zijn. Over 2-3 jaar zal ik nog eens een foto maken van hopelijk 1 meter hoge flava...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2009 21:17:53 ]
pi_70954272
Mooie foto's staan hier
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:15 schreef Aneurism het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan wat 1-2 euro grut met bloemen. Maar mijn leukste planten zijn toch de:

Sarracenia flava (3x : 1x 3 jarige plant en 2x 1 jarige planten)
Sarracenia purpurea var purpurea
Sarracenia x leucophylla
en een Sarracenia x moorei (denk ik)

Veel mensen weten niet dat vleesetende planten gewoon in de tuin kunnen, terwijl het zeer mooie planten zijn. Over 2-3 jaar zal ik nog eens een foto maken van hopelijk 1 meter hoge flava...
Ik wil hierbij even opmerken dat ze niet zomaar in de tuin kunnen gepoot worden. Ze hebben speciale grond nodig wat vrij is van meststoffen en mineralen. Zelf gebruik ik voor mijn planten buiten in mijn moeras een mengsel van turfstrooisel en gewassen brekerszand 50:50. Voor de planten in potten in mijn kas gebruik ik trufstrooisel en perliet 50:50 eventueel met wat sphagnum.

Over de planten, ik zie geen zuivere leucophylla, beide soorten zijn hybriden. Ik ben ook bang dat je de 1 meter niet gaat halen, dit lukt vaak alleen onder perfecte omstandigheden, en die zijn buiten helaas nauwelijks haalbaar. Ze hebben heel veel zon nodig, weinig wind, en het liefst geen harde regenbui die de bekers laat knakken.
pi_70960580
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:54 schreef Marcel3.0 het volgende:
Mooie foto's staan hier
[..]

Ik wil hierbij even opmerken dat ze niet zomaar in de tuin kunnen gepoot worden. Ze hebben speciale grond nodig wat vrij is van meststoffen en mineralen. Zelf gebruik ik voor mijn planten buiten in mijn moeras een mengsel van turfstrooisel en gewassen brekerszand 50:50. Voor de planten in potten in mijn kas gebruik ik trufstrooisel en perliet 50:50 eventueel met wat sphagnum.

Over de planten, ik zie geen zuivere leucophylla, beide soorten zijn hybriden. Ik ben ook bang dat je de 1 meter niet gaat halen, dit lukt vaak alleen onder perfecte omstandigheden, en die zijn buiten helaas nauwelijks haalbaar. Ze hebben heel veel zon nodig, weinig wind, en het liefst geen harde regenbui die de bekers laat knakken.
Heb ze zelf in een specikuip staan met pure turf, geen turfstrooisel van bij het tuincentra. Maar echte turf blokken die ik zelf helemaal fijn gemalen heb tot prut. Doen ze het prima in.

Er staan 2 hybrides in inderdaad, stond er ook bij.
De Flava zijn wel puur, zijn klonen van een vriend van mij. Hybrides zijn ook door hem gemaakt denk ik, niet gevraagd...

De planten staan inderdaad redelijk beschut, staat een schuur in de buurt die meeste wind breekt. Wel vol in de zon.

Zijn mooie planten om te hebben in de tuin.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2009 11:26:27 ]
  dinsdag 14 juli 2009 @ 13:32:48 #214
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70964720
Ik zal zo ook even een fotorondje doen van mijn nog prille stadstuinje.
pi_70965312
Ja! Doe!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:44:16 #216
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70967316
Komt 'ie.

Een paar weken geleden kwam er nieuw gras en een paadje:

Heb ik geloof ik hier, of elders al wel eens gepost.
Tadaa:

Dan de blommekes.
Eerst even de kruiden. Doen het hartstikke goed op het moment:

en in de tuin nog rozemarijn en laurier:

Dit hoekje wil ik nog eens een beetje gaan uitbreiden door er een bak te metselen of zo, zodat daar dan meer vaste kruiden kunnen staan.

Dan de Roze Potten Parade:
Een aantal plantjes moet wel erg bijkomen van alle regen de afgelopen dagen. Ik vermoed dat er geen spoortje voeding meer in de aarde zit.

Paprika!

En de twee orchideeën die ik binnen had staan, heb ik ook maar verhuisd. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet. Waarschijnlijk verpotten, maar dat moet in speciale grond en dat moet ik nog eens uitzoeken. En misschien overleven ze de zomer buiten wel gewoon niet, dan is het probleem ook opgelost.

Langs schutting en schuur moet alles nog een beetje opkomen. Favoriet zijn clamtissen clematissen in allerlei soorten. Vorig jaar heb ik er twee niet teruggesnoeid, waardoor ze houtig zijn geworden. Deze keer ga ik het goed doen. Moet nog wel even uitzoeken wanneer en hoever ik moet snoeien. Tips welkom!

Tegen de schuur staan twee wisteria's en drie passieplanten. Die laatste gaan enorm hard! Maar bloeien ho maar. Bij nader inzien had ik er geen drie hoeven kopen, maar ze waren zo schattig klein.

Verder hebben we blauwe en rode bessen en frambozen. De rupsen hebben groot feest gehad, maar de planten komen er nu weer aardig van bij. De gele frambozen doen het prima en ik zag ook al wat blauwe bessen hangen. Van de rode bessen en gewone frambozen nog geen teken.

Links in de tuin een lekker begroeide schutting met tuindouche en vlinderhuisje.

Maar die accommodatie loopt nog niet zo hard. Hopelijk biedt de nabijgelegen vlindersplant soelaas.

O en Bluezz, hier dus een prachtige hortensia (terwijl ik het doorgaans ook ouwewijvenplanten vind, maar deze bloeit hartstikke mooi!)

Nou en dan tot slot onze mooie pruimenboom:

Hangt bomvol! Dat wordt uitdelen.

Einde Dudespammertje.
pi_70967526
Mooie tuin Dude! Heb jij ook al zo'n rare passieblom? Die mijne groeit en groeit, maar produceert per dag één bloem (wel mooi ) die de volgende dag weer het loodje heeft gelegd. Als compensatie vind ik dan op een andere plek wel weer een blom.

Je lounge set ziet er zeer relaxed uit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:00:22 #218
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70967863
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:49 schreef Cat22 het volgende:
Mooie tuin Dude! Heb jij ook al zo'n rare passieblom? Die mijne groeit en groeit, maar produceert per dag één bloem (wel mooi ) die de volgende dag weer het loodje heeft gelegd. Als compensatie vind ik dan op een andere plek wel weer een blom.

Je lounge set ziet er zeer relaxed uit.
Dank! Wij vinden het ook echt een fijne tuin. Liefst lig ik de hele dag heerlijk op een kleed in het gras trouwens, alle loungesets ten spijt.

Mijn passieblommen produceren niets, nada, noppes! Volgend jaar beter, hoop ik!

O en ik vergat nog ons balkonnetje:

Waar de fuchsia's bijna het loodje legden door de luis. Hebben jullie daar in de tuin ook zo veel last van deze zomer? Ik blijf spuiten!
pi_70968390
Lekker sfeertje en veel verscheidenheid Dude !!
Dat terras is gezellig zo! En heb meteen een ideetje voor de kale muur bij ons terras
En elke passieblom is er één
pi_70968635
Die tuindouche gebruik je die wel eens?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:39:25 #221
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70969441
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:18 schreef Bluezz het volgende:
Die tuindouche gebruik je die wel eens?
Welnee!
Maar voor 15 euro bij de Hema, kon ik hem niet laten liggen.

Wat ga je doen met je kale muurtje?
pi_70969915
Eerst de sinterklaas eraf schrobben die er al die tijd dat we er wonen nog met krijt opgetekend staat
En dan iets verzinnen... maar dat wordt lastig want het muurtje is ingeklemd tussen 2 deuren. En tegen het muurtje staat de tafel.
Misschien ga ik die muur wel mediterraans blauw schilderen of zo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:17:02 #223
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70970929
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:51 schreef Bluezz het volgende:
Eerst de sinterklaas eraf schrobben die er al die tijd dat we er wonen nog met krijt opgetekend staat
En dan iets verzinnen... maar dat wordt lastig want het muurtje is ingeklemd tussen 2 deuren. En tegen het muurtje staat de tafel.
Misschien ga ik die muur wel mediterraans blauw schilderen of zo
Of je hangt er een buitendoek/canvas tegenaan. Dat is helemaal hip en te koop bij tuincentra. Of je laat een eigen foto afdrukken.
pi_70970972
Oh das grappig En een mooi mediterraans kleurtje ook trouwens.
pi_70971060
Dude, is dit passie of die clamtis ?

Aan de blaadjes te zien geen passie.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:21:06 #226
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70971097
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:20 schreef Bluezz het volgende:
Dude, is dit passie of die clamtis ?

[ afbeelding ]

Aan de blaadjes te zien geen passie.
Clamtis!

De Multi Blue, om precies te zijn.
pi_70971217
Nu wil ik ook een clamtis
Neerlands tuin onderscheidt ze in 2 soorten.

(Is trouwens mijn favo naslagsite. )
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:32:08 #228
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70971516
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:24 schreef Bluezz het volgende:

Gebookmarkt! Wat een handige site!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:00:48 #229
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_70978326
Duderella wat een leuke tuin!!! Geweldige roze potten!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:07:06 #230
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70978538
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:00 schreef Sanne het volgende:
Duderella wat een leuke tuin!!! Geweldige roze potten!
Dank je!

Ik ben gek op mijn roze potten. Eerst verkocht de bloemenwinkel hier op de hoek ze en later had de Hema ook lesbo's!
pi_70989211
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:24 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Heb ze zelf in een specikuip staan met pure turf, geen turfstrooisel van bij het tuincentra. Maar echte turf blokken die ik zelf helemaal fijn gemalen heb tot prut. Doen ze het prima in.

Er staan 2 hybrides in inderdaad, stond er ook bij.
De Flava zijn wel puur, zijn klonen van een vriend van mij. Hybrides zijn ook door hem gemaakt denk ik, niet gevraagd...

De planten staan inderdaad redelijk beschut, staat een schuur in de buurt die meeste wind breekt. Wel vol in de zon.

Zijn mooie planten om te hebben in de tuin.
Ok, turfblokken heb ik mijn Moorei " Brook's Hybrid" ook in staan, het gaat echter wel sneller dichtslaan wanneer er niks doorheen zit, zeker omdat het water van bovenaf komt.

De hybrides kunnen wel gemaakt zijn door hem, maar die soorten op de foto kom je ook regelmatig in tuincentra tegen, dus ik denk het laatste

Zeker mooie planten ja, ik heb momenteel een kleine 200 soorten.....
pi_71003116
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 01:58 schreef Marcel3.0 het volgende:

[..]
De hybrides kunnen wel gemaakt zijn door hem, maar die soorten op de foto kom je ook regelmatig in tuincentra tegen, dus ik denk het laatste
Denk het niet Er zijn gelukkig nog een aantal in Nederland met de kennis van planten veredeling. En daar hebben deze tuincentra ze via via via vandaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2009 15:36:36 ]
pi_71005370
Hoe kan ik het beste mijn winterjasmijn en passiebloem langs de schutting laten lopen?
Hoe doen jullie dat?
Ik kom niet verder dan steeds wat meer uitsteeksels met groen ijzerdraadachtig spul aan de schutting te binden, maar dat kan toch veel mooier en handiger ??
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:13:07 #234
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71006625
Bluezz, ik heb er zo'n tuttig rekje achter. Werkt heel goed! Eerst een beetje helpen en dan groeit de passiebloem vanzelf het rekje dicht.
pi_71006656
Wat is een tuttig rekje?
Materiaal, bevestiging, winkel?
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:21:38 #236
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71006947
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:13 schreef Bluezz het volgende:
Wat is een tuttig rekje?
Materiaal, bevestiging, winkel?
Zo'n harmonika-rekje.Als je goed kijkt, zie je 'm zitten:

Maar je kan ook een stuk gaas halen of wat een wat grover frame. Verkoopt de bouwmarkt allemaal!
pi_71007733
Oh ja, zo'n houten dingetje.
Ik ga wel iets van gaas kopen dan
SPOILER
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:37:31 #238
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71012780
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:45 schreef Bluezz het volgende:
Oh ja, zo'n houten dingetje.
Ik ga wel iets van gaas kopen dan
SPOILER
Griep?

Balen.
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:39:37 #239
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_71012835
Bluezz ik heb gewoon simpel gaas tussen de planken gefrut. Vooral die Passiflora slaat zich daar goed omheen. Muurvast op sommige plekken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_71013880
Een trellis heet zo'n tuttig rekje.

Beterschap, Bluezz!
pi_71017268
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 15:35 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Denk het niet Er zijn gelukkig nog een aantal in Nederland met de kennis van planten veredeling. En daar hebben deze tuincentra ze via via via vandaan.
Ok op wie doel je?
Ik zit op internationale vleesetendeplanten fora, en ken grote namen als Mike King persoonlijk, ben er geweest afgelopen oktober.

Zelf zit ik bij een Nederlandse vleesetende planten vereniging, Carnivora. Dat is een vrij actieve werkgroep met een aantal goede Nederlandse kwekers als lid. We staan ook regelmatig op beurzen, en hebben de EEE van 2007 georganiseerd, en gaan in 2010 gaan we de ICPS organiseren in Leiden. Waar ik ook mijn steentje bij zal dragen
  woensdag 15 juli 2009 @ 23:26:59 #242
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_71019045
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:24 schreef Bluezz het volgende:

Het is Clematis

enne je kan het beste een kleinbloemige nemen, die zijn wat minder gevoelig voor verwelkingsziekte en andere narigheid. Bijv een kruising uit de viticella groep (italiaanse bosrank) of een kruising uit de "Jackmanni" groep wat Clematis Viticella x Clematis Patens (grootbloemig) is, of een type Texensis, die zijn ook mooi!

Oja de slakken zijn dol op de jonge topjes van Clematis

http://plantshop.be/plantshopnl.html

http://www.clematisinfo.nl/
pi_71020068
Neheeeee, het is sinds een paar dagen Clamtis kaas

Oh dus gaas tussen wat planken frutten is wel iets wat bij mij zou passen, tnxx sanne
pi_71024298
Ik heb ook twee clematissen gekregen, maar ik wist niet dat het klimplanten waren, dus ik heb ze gewoon in de tuin gezet met zo'n bamboe stokje.
Ik ga ze volgend jaar wel verplaatsen zodat ze wel kunnen klimmen en klauteren.
pi_71264033
SCHOP mét vlinder op bloem Wat zijn die lastig te fotograferen zeg, die kleine krengen

Oh ja, hoe heet mijn plant ook alweer
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:36:23 #246
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71264104
Ik weet niet hoe je plant heet, maar hij is wel prachtig, evenals den vlindert.
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:45:01 #247
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71264473
Salvia zou ik zeggen.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_71265141
Mooie foto.
Het is een Lythrum Salicaria
pi_71266453
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:45 schreef Xebber het volgende:
Salvia zou ik zeggen.
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:02 schreef Marcel3.0 het volgende:
Mooie foto.
Het is een Lythrum Salicaria
Dat is niet hetzelfde volgens mij?
Kattenstaart komt het dichtst bij qua googleplaatjes!
pi_71266498
Dat zou hem best kunnen zijn! Ik heb ook zo'n ding in de tuin staan en als ik het me goed herinner lijken bloemetjes en blaadjes aardig op wat onder jouw vlinder zit.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71266595
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:35 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet hetzelfde volgens mij?
Kattenstaart komt het dichtst bij qua googleplaatjes!
Salvia en Lytrum is zeker niet hetzelfde.
Kattenstaart is de Nederlandse naam voor Lytrum.
pi_71266609
Had er nog een foto van op de pc :

pi_71266653
Katte(n?)staart.
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:16:26 #254
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71268135
Ik begin een beetje te twijfelen, maar ik blijf nog even bij een Salvia.

pi_71268592
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 23:16 schreef Xebber het volgende:
Ik begin een beetje te twijfelen, maar ik blijf nog even bij een Salvia.

[ afbeelding ]
Nou ik vind het ook heel lastig, het lijkt allebei heel erg

pi_71280077
Ik ben geneigd om Lythum te zeggen. Die heeft blaadjes tussen de bloemaren, de Salvia niet.
pi_71280823
Salvia heeft duidelijk haartjes op het blad, Lythrum volgens mij niet.
Salvia ruikt als Salvia, Lyhtrum niet.

Daarnaast groeit de Lythrum van nature al in Nederland, en kan hij veel natter staan dan de Salvia.

Met andere woorden, het is geen Salvia maar een Lythrum.

[ Bericht 7% gewijzigd door Marcel3.0 op 24-07-2009 12:14:34 ]
pi_71321551
Lythrum it is
Xebber, punt gaat naar de tegenpartij
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:58:48 #259
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71321592
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef Bluezz het volgende:
Lythrum it is
Xebber, punt gaat naar de tegenpartij

Editster!

Net zei je nog puntje d'r af.
pi_71321756
Dat vond ik zo hard
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:07:06 #261
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71321863
Krijg ik dan een Lythrum van je als troost?
pi_71331811
ik denk dat ik mijn druiven eruit gooi, , alweer wolwit en bijna geen trossen. dit is het 6e jaar.
in het voorjaar gespoten, en nu krijg ik er de kriebels van. alle uitlopers zitten weer vol met die witte bolletjes. jammer maar ik weet het ook niet meer. wat doe ik verkeerd?

heeft iemand een ide wat ik tegen de trailers kan zetten, [ na de middag veel zon] .
De Puta Madre
pi_71597958
Hier ook druiven.
Grotere oogst dan vorig jaar.
Life is Music
pi_71599760
Druiven
Wij hebben ons net weer even kwaadgemaakt op de hedera flink gesnoeid.. het halve huis is al zo ongeveer bedekt Welke eerste huurder in 1978 heeft toch bedacht om a. een himalaya-ceder, b. een coniferenhaag + die klimop overal aan te brengen
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:59:26 #265
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71601472
Ik zou me eerder afvragen wat een himalaya-ceder is, dan dat ik op een link ga drukken voor klimop. Ik verwacht dat iedereen die troep wel kent.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:00:03 #266
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71601492
Oh, en ik moet mijn voortuin ook maar eens onder handen nemen straks, daar staat het onkruid inmiddels een meter hoog of zo.
pi_71601801
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:59 schreef Xebber het volgende:
Ik zou me eerder afvragen wat een himalaya-ceder is, dan dat ik op een link ga drukken voor klimop. Ik verwacht dat iedereen die troep wel kent.
Oh maar daar hadden we het hier toch al over gehad?

HIERO, géén eigen foto overigens
En deze is aardig in shape. Bij die van 'ons' moet er nodig wat dooie takken gesnoeid worden, dat waren takken die in die enorme conife enhaag zaten trouwens
Onze tuin is op zijn hoogtepunt lijkt het wel, bijna alles bloeit, en de hibiscus doet nu ook weer mee
pi_71703454
Ik zoek bloemen/plantjes die ik in de bak kan zetten die aan mijn schuur hangt.
De bloemen/plantjes moeten niet al te groot worden, weinig water nodig hebben (want ze hangen onder een afdak en ik vergeet ze dan ook nog wel eens water te geven) en het liefts ook in de winter er nog een beetje gezellig uit zien.

Is deze combinatie mogelijk?
pi_71705604
Winterjasmijn? Ik moet zeggen dat het een makkelijke bloeier is en ook wat droogte kan verdragen. Zou wel zorgen voor lekker veel bemeste potaarde dan en een ruime bak.
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:12:39 #270
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_71725382
kan iemand mij helpen?
ik heb een kamerplant, maar weet de naam niet van de kamerplant. Dus ook lastig om op te zoeken hoe ik deze moet verzorgen
hij bestaat uit grote puntige bladen die omhoog staan gericht.
Het is een plant die volop in de zon mag staan, dus ook in de vensterbank.
het zijn donkergroene bladen, met een wat lichtere plekken.
Als ik wist hoe ik een foto moest plaatsen dan had ik dat gedaan.

kan iemand me helpen aan de hand van deze beschrijving?

Gevonden, een Sanseveria!
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:17:50 #271
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_71725434
Hier kan je een foto uploaden.

De forumlink die je dan ontvangt ziet er dan ongeveer zó uit: [img]link-van-de-afbeelding[/img].

Posten maar.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:22:14 #272
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_71817013
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 10:17 schreef Xebber het volgende:
Hier kan je een foto uploaden.

De forumlink die je dan ontvangt ziet er dan ongeveer zó uit: [ [url=link-van-de-afbeelding]afbeelding[/url] ].

Posten maar.
Bedankt maar heb al gevonden dat het een Sanseveria is.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:21:39 #273
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_72122983
Tijd niet gepost hier.

Mijn passiflora groeit boven de tuin uit.

maandag 24 augustus 2009 @ 21:36:32 #274
3185 Adelante
To let it go now
pi_72123481
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:21 schreef Sanne het volgende:
Tijd niet gepost hier.

[ afbeelding ]
Was jij niet van de stenen en het grind?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:45:17 #275
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_72123759
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:36 schreef Adelante het volgende:

[..]

Was jij niet van de stenen en het grind?
Ja dat was ik tot het ineens toch een gezellig tuintje bleek te zijn.
pi_72124294
quote:
Tijd niet gepost hier.

[ afbeelding ]
Wauw wat gaat het hard!! Hier begint ie ook flink te groeien, ik denk dat ik morgen ook maar even een stukje kippengaas koop
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:02:22 #277
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72124439
quote:
Tijd niet gepost hier.

[ afbeelding ]
Mooi Sanne!

Hier heb ik hem al bij moeten snoeien, want hij dreigde de gehele schuur te confisceren.

Nog altijd geen bloei trouwens.
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 22:10:35 #278
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72124757
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:02 schreef Duderella het volgende:

[..]

Mooi Sanne!

Hier heb ik hem al bij moeten snoeien, want hij dreigde de gehele schuur te confisceren.

Hij bloeit hier al maanden, wat wazig.
Wel al knoppen?
Welke soort heb je?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:11:47 #279
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_72124805
Zaterdag stonden er vier bloemen in bloei.
Hij heeft nog twee vruchten ook.

maandag 24 augustus 2009 @ 22:12:28 #280
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72124828
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:10 schreef senesta het volgende:

[..]

Hij bloeit hier al maanden, wat wazig.
Wel al knoppen?
Welke soort heb je?
Ik heb drie verschillende soorten (weet zo de namen niet uit mijn hoofd) en er zitten geen knoppen in. Schijnt niet gek te zijn, in het eerste jaar. Maar het is wel jammer natuurlijk. Ook omdat nu alle energie linea recta naar het groeien-waar-je-bijstaat gaat. Werkelijk, je draait je om en er kruipt weer een tak onder de dakspanten.

O zelfs vruchten Sanne! Bij één soort die ik heb, stond speciaal aangegeven dat hij vruchten zou dragen. We zullen het volgend jaar zien.
pi_72125174
Mijn passie groeit oook best, gisteren zag ik zowaar weer een bloem na weken alleen groen. Vruchten, daar durf ik niet op te hopen.
Mijn Suzanne-met-de-mooie-ogen driegt trouwens wel mijn schutting te overwoekeren. Gelukkig heb ik hele leuke buren die erg blij zijn met het groen en bloemenpracht wat over hun helft hangt.
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:41:34 #282
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72128027
Wij delen hier ook alles met de buren. Leuk juist!
pi_72128144
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Duderella het volgende:
Wij delen hier ook alles met de buren. Leuk juist!
Nou, met onze buren (aan de rechterkant) wil ik NOOIT meer iets delen
Maar met de andere kant gaat de klimop gestaag Maar daar kunnen zij niets aan doen.

De blauwe winde die om het stoeltje kringelt bij de voordeur, kruipt stiekum in de garage van de rechtse buren en dat laat ik lekker gaan
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:35:24 #284
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_72131695
Het enige wat ik van de buren krijg is Zevenblad.
pi_72132643
Ik krijg geen groen of bloemen van de buren, maar wel af en toe een verdwaalde voetbal of ander voorwerp wat het luchtruim heeft gekozen en uit koers is geraakt.
pi_72141956
quote:
Tijd niet gepost hier.

[ afbeelding ]
Mooi! Hij groeit ook eerst de lucht in en gaat dan pas de breedte in?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72143275
Mijn passieslingert net even op de foto gezet. Erg leuk om te zien, vanaf zaadje tot nu toe

Ik ga hem eerst helemaal vertikaal langs de schutting leiden en dan in een soort slalom weer terug
pi_72144179
Leuk, zo'n reportage.

Ik ben de mijne ook door van alles heen aan het weven. En ben net een kwartier bezig geweest de kringelarmpjes voorzichtig los te maken van de takken waar ze niks op te zoeken hebben. Het is toch zo'n slimme bloem! Ik zag net ook dat mijn passie nu één bloem heeft maar dat er vier knoppen op uitbarsten staan! Die houd ik de komende dagen in de gaten.
pi_72145527
Spannend, Cat.
Ja die kringelarmpjes, wat ze eenmaal vast hebben laten ze haast niet meer los
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:41:25 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_72180387
Hier even een bloemvraag.
Ik heb een paar weken geleden een heerlijke klimroos geplant, dieprood en zoet van geur
Er zitten nu drie bloemen in, maar 1 van die bloemen lijkt 2 harten te hebben. Is dat een verschijnsel dat vaker voorkomt, zo'n siamese tweelingroos? Of heb ik een mutant te pakken?

Zo hoort ie trouwens

[ Bericht 11% gewijzigd door SQ op 26-08-2009 19:59:06 ]
disclaimer
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:49:06 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_72180595
oh, passiflora, even pimpen met mijn kroost

Ik heb 'm nu een maand of 4, hij doet het geweldig
disclaimer
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:55:44 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_72180786
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:02 schreef Duderella het volgende:

[..]

Mooi Sanne!

ik heb altijd gedacht dat je passiflora niet mag snoeien, want dat vinden ze erg kut. Voordat ik dat wist heb ik er namelijk een om zeep geholpen op die manier
disclaimer
pi_72180899
Oh, die passiebloemen van jullie.. Helaas heb ik tot 2 keer toe een passiebloem vermoord, mijn mams denkt dat het komt omdat ik in de winter de wortels niet bedenkt had.. Ze heeft zelf een klimop op de 'tenen' van de passiebloem zitten, en die doet het echt fantastisch. Die zit er al een paar jaar, en is echt een matje nu.
Misschien moet ik het toch nog maar eens proberen, met warme tenen maar dan..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_72181419
Oh ja, de voetjes moeten warm gehouden worden van de passie! Eens kijken wat ik daar aan ga doen, want klimop hebben we hier genoeg
pi_72181428
Mijn passie wringelt samen met een klimop. Dus met die warme tenen zou het goed moeten komen.

Nu moet ik zelf nog groene vingers kweken.
pi_72181709
Een dikke laag afgevallen bladeren is vaak al voldoende isolatie. Ook takken van een kerstboom of van coniferen kun je daarvoor gebruiken.

Snoeien zou een passiflora moeten kunnen verdragen, als je maar op het juiste moment snoeit. Hier staat dat je moet snoeien na de laatste vorst (half mei geldt als vuistregel). De afgelopen jaren was het in april vaak ook al warm, dus misschien hoef je niet te wachten tot mei. Er is één regel waar je je zeker aan moet houden en die voor veel planten geldt: nooit snoeien als het vriest!
pi_72183322
Dank !
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:25:02 #298
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72183444
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb altijd gedacht dat je passiflora niet mag snoeien, want dat vinden ze erg kut. Voordat ik dat wist heb ik er namelijk een om zeep geholpen op die manier
Ja ik lees er op internet verschillende verhalen over. Maar als hij zo ongeveer je schuur binnengroeit, dan wil je wel hoor.

We zullen het zien. Ik heb er drie, dus eentje zal het vast wel overleven!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:29:59 #299
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_72187500
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Mooi! Hij groeit ook eerst de lucht in en gaat dan pas de breedte in?
eerst de lucht in en dan de breedte idd waar hij niet hoger kan.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:34:48 #300
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72187677
Overigens ben ik nu al hevig in de stress over mijn zes (geloof ik) clamtissen. Welke snoei ik wanneer? En snoei ik ze eigenlijk wel? Er zijn erbij die helemaal verhouten. En welke soorten héb ik eigenlijk?

Ik ga ze binnenkort allemaal kieken en dan heb ik ernstig advies nodig, dames en heren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')