Groot gelijkquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
De vloer van de keuken heb ik al gedaan. Maar die is er niet schoner op geworden. Zitten gruwelijke vetvlekken in
Ik doe het altijd in etappes (beetje fokken tussendoor enzo)
Maar in die 5 maanden was je niet zwangerquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:57 schreef Brighteyes het volgende:
Dat dacht ik dus ook Tan. Het is uiteraard een verschrikkelijk verhaal, maar wel echt de uitzondering van de uitzondering.
Doorblijven lopen met een gaatje kan idd evt. leiden tot een ontsteking maar ik weet nog dat mijn tandarts mij, toen ik voor 5mnd stage naar Engeland ging, zei toch, als het enigszins kon, daar niet naar de tandarts te gaan met klachten maar te wachten tot ik weer in NL was.
Gewoon een afspraak maken, dan kan de tandarts even kijken.
Waar ik normaal gesproken genoeg te zeuren heb over de huishoudelijkheden van mijn wederhelft, is het de laatste tijd vooral andersom hoor! Hij pakt echt ontzettend veel dingen op in huis, zij het op zijn manier, maar hij doet echt zijn best om mij zoveel mogelijk te ontlastenquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:27 schreef amaranta het volgende:
Ik ben ook heel erg:
Ik heb last van de geur van de vaatwasser dus kan dat ding niet in en uitruimen. Gevolg, er staat nu eeen berg op het aanrecht omdat mijn man het ook niet doetMisschien Eva maar leren hoe het moet.
Van Eva's poep moet ik trouwens ook heel erg.
En ook van de gedachten aan geurtjes inderdaad
De zon is hier goed doorgekomen. Heb net de ramen al gewassen (de buitenkant dan) Het leek alsof het regende maar de ruiten waren gewoon heel vies![]()
Dank je!quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:41 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Had ik je al gefeliciteerd met je intocht in deze reeks? Zo niet, bij deze dan.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Waar ik normaal gesproken genoeg te zeuren heb over de huishoudelijkheden van mijn wederhelft, is het de laatste tijd vooral andersom hoor! Hij pakt echt ontzettend veel dingen op in huis, zij het op zijn manier, maar hij doet echt zijn best om mij zoveel mogelijk te ontlasten
Ja, echt waar
quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:01 schreef Memmel het volgende:
Ik moet zo naar de vk. Ik weet niet wat ik heb deze dagen, maar ik zit er echt helemaal doorheen.
Kan om het minste boos worden en huilen. Zelfs een tompouce helpt niet meer.
En dan heb ik manlief aan de telefoon: "Ja, Memmel, ik snap het. Ik denk echt dat het een hormonenkwestie aan het worden is...."![]()
![]()
Ik wil gewoon horen dat hij direct zijn spullen pakt, naar huis komt en een bekertje Chocomel gaat pakken voor me...
Bij mij schoot het ook niet op. Ik heb heel wat af gekokhalsd en gespuugd. Maar ik ga echt wel door als mijn vriend niet thuis is en Brent rond loopt te huppelen. Kan hem moeilijk de hele dag in volle luiers laten lopen, of bijv. kattendiarree in de bijkeuken laten liggen. Nee, dat ruim je met een peuter echt wel op!quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:01 schreef huuphuup het volgende:
oh dat schoot bij mij echt niet op toen![]()
ik heb een keer of vijf geprobeerd om stug door te gaan en het te negeren maar toen ik voor de vijfde keer de afwas ondergekotst had vond mn lief het wel mooi geweest![]()
Spannend Ca.Ra!En is Linda ook vandaag ja? Oeh ook spannend! Geniet van het even spieken
Goh, al tig jaar OUD en toch elke dag weer iets nieuws te leren hier...quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar in die 5 maanden was je niet zwanger
Ontstekingen en kiespijn en dergelijke kunnen tot vroegtijdige weeen leiden volgens de boekjes, vandaar dat het tijdens de zwangerschap gewoon uitkijken is
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er ook nooit van gehoord heb, maar ik heb het dus wel in verschillende boeken gelezenquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goh, al tig jaar OUD en toch elke dag weer iets nieuws te leren hier...
Hier heb ik nou echt nog nooit van gehoord...
Mijn tandarts zag wel een aantal dingen bij mijn gebit bij mijn controle 2 maanden terug, maar klapte mijn kaak netjes weer op elkaar en zei 'ik zie je na de bevalling wel weer, dan gaan we eens kijken wat er allemaal moet gebeuren'.
als je een gaatje hebt hoeft dat niet meteen een ontsteking te betekenen natuurlijk he. maar ontstekingen zijn over 't algemeen echt niet goed als je zwanger bent. daarom wordt aangeraden om de tandarts juist niet te vermijden tijdens de zwangerschap. hij kan dan wel inschatten of er iets gedaan moet worden of dat je er beter mee kunt wachten (of dat er helemaal niks hoeft te gebeuren uiteraard).quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier heb ik nou echt nog nooit van gehoord...
Mijn tandarts zag wel een aantal dingen bij mijn gebit bij mijn controle 2 maanden terug, maar klapte mijn kaak netjes weer op elkaar en zei 'ik zie je na de bevalling wel weer, dan gaan we eens kijken wat er allemaal moet gebeuren'.
Er zijn tekorten (ik had een lijstje gepost in het vorige topic onder een spoiler), hb is bv 6,6. Maar ik moet deze vrijdag bij de gyn bespreken. De tekorten zijn niet heel wereldschokkend aldus de huisarts.quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:34 schreef Angel-Eyez het volgende:
DuchessX wat ik me eigenlijk afvroeg, jij wacht nog op uitslagen van bloed toch?
Maar kon jouw verloskundige niet met een simpel vingerprikje jouw hb meten? (of is dit al gecheckt en heb ik dat gemist of overheen gelezen?)
quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:30 schreef Noli. het volgende:
Echt mijn buik stond helemaal in een punt aan één kant omdat beeb maar probeerde die doptone te ontwijken! De gyn moest er ook hard om lachen zó erg ging het in een punt staan.
welkom WupWupquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:50 schreef WupWup het volgende:
Hoi! Ik lees al een tijdje mee en heb toch maar besloten dat 'legaal' te gaan doen
Ik ben ruim 12 weken zwanger en op 16 november uitgerekend. Hieronder de echo van vanochtend:
[ afbeelding ]
5,91 cm volgens de papieren, gaat echt hardquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:57 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
welkom WupWupen mooooooi zo'n echo
hoeveel cm is dat kleintje? en was het hartje goed te horen?
Mijn borsten zijn wel wat gevoeliger, maar verder nog geen verschilquote:Op donderdag 7 mei 2009 15:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
en ik heb ook grote borstenen toch merk ik verschil....
en das al mooi snel Vlindur en jij ook Tanleuk zeg! ben heel benieuwd naar jullie eerste afspraken en echo... lijkt me zo spannend!!!
quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:08 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijn borsten zijn wel wat gevoeliger, maar verder nog geen verschil![]()
Wanneer mag jij naar de gyn dan?
WupWup, welkom!
4 juni pas? Is dat niet heel laat? Hoeveel weken ben je dan?quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:17 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik heb 4 juni een afspraak bij de VK en dan ook direct de echo....
kan nu al bijna niet meer wachten
precies 10 weken... dat is toch vrij normaal?quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
4 juni pas? Is dat niet heel laat? Hoeveel weken ben je dan?
zo herkenbaar vlindur...ik ben vandaag 9 weken en heb ook moeite met lekker eten ....bijna alles ligt zwaar op de maag en soms komt het weer eruit....quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:41 schreef Vlindur het volgende:
Eet ik net een boterham met ei, kaas en een flinke klodder Mayo, word ik toch misselijk![]()
Nu laat ik de 2e maar staan.. Wel jammer hoor, was er altijd zo gek op!![]()
Nu voel ik me een beetje beroerd
quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:10 schreef Memmel het volgende:
Hebben ze die bij Leen Bakker?
Die had ik nl bij Anna! Toen van de ikea, maar daar zijn ze nu uit het assortiment tijdelijk. Ik ga morgen gelijk naar Leen Bakker. Bedankt voor de tip joh! Die kon je namelijk ook gewoon lekker fris wassen en dat kan met deze hoes dus niet.
mijn borsten zijn een cupmaat ongeveer groter geworden en de tepels zijn groter en gevoeliger...quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:08 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijn borsten zijn wel wat gevoeliger, maar verder nog geen verschil![]()
Wanneer mag jij naar de gyn dan?
WupWup, welkom!
Haha bedcardio!quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:21 schreef Ca.ra het volgende:
volgens mijn vlos is minder dan 1 maandverbandje geen reden tot paniek Sorbootje, ik weet zeker dat andere meiden dat kunnen bevestigen.
Vooral niet na een keer harde stoelgang of wat ze dan zo mooi eufemistisch 'bedcardio' noemde...
verschilt per vk. Ik was de eerste keer met 7w2dgn bij de vk. Bij Amber was ik volgens mij een week of 8.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
precies 10 weken... dat is toch vrij normaal?
Oh, ja, weet ik eigenlijk nietquote:Op donderdag 7 mei 2009 15:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Oh, dat wordt nog wat danquote:Op donderdag 7 mei 2009 15:20 schreef Bucko het volgende:
[..]
zo herkenbaar vlindur...ik ben vandaag 9 weken en heb ook moeite met lekker eten ....bijna alles ligt zwaar op de maag en soms komt het weer eruit....
Waar ik eerst gewoon een heel bord goed leeg kon eten zit ik nu halverwege vol en dan heb ik twee uur last van mijn maag..
lijkt me ook normaal, ik kan zelfs pas met 11 weken en een paar dagen....heb wel de intake al gehad met 8 weken..quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dit zie met met 7 weken en 2 dagen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
denk dat het er ook mee te maken heeft dat de 1e afspraak direct met echo is, en een echo voor 10 weken nog niet zoveel te zien is??
tenminste zo heb ik het geinterpreteerd
Dat zou wel vet gaaf luisteren zijnquote:Op donderdag 7 mei 2009 15:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
vind het zoo leuk om die echotjes te zien!! en je kan het hartje dus al wel mooi horen/ zien bij een eerdere echo lees ik. leuk hoor!
zou het zo leuk vinden als ik tzt met mijn stethoscoop zelf het hartje kan gaan horen... maar dat zal nog wel een poos duren..
Tja dat was eigenlijk alleen omdat als ik eenmaal 1x dat voer heb gegeten ik er niet vanaf kan blijven tijdens de zwangerschap en dan had ik er iedere week gezeten en ik wilde deze keer niet 20 kilo aankomen, het was dus zelfbehoud en beschermingquote:Op woensdag 6 mei 2009 23:29 schreef Memmel het volgende:
En we hebben het nu wel steeds over softijs van de Mac, maar Marlieske had het volgens mij over 'gewoon' macDonalds voer. Ze had het niet specifiek over ijs. En daarom was ik benieuwd waarom ze dat had laten staan.
Mja...nou...poe...eigenwijze beeb, haha! Alles gezond, zag er goed uit, tot en met placenta aan toe, maar kindlief was zo eigenwijs op op z'n buik te liggen, dus we konden niks zien. Na een beetje porren van de dokter wordt er gedraaid..en wel: met de billen tegen het echo-apparaat aan.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:56 schreef Ca.ra het volgende:
Dat (helpen in de huishouding) doet de mijne ook. En als ik probeer te helpen word ik weer naar de bank gedirigeerd. Echt zo fijn dat ze dat ongevraagd doen he, voelt als een hele steun.
Over drie uurtjes richting 20-weken echo.... nieuwsgierig! Linda moest ook vandaag, ik ben benieuwd of ze gaat verklappen wat het wordt. En of natuurlijk alles gezond is, want daar gaat het eigenlijk om natuurlijk.
maximaal 16 per dagquote:Op donderdag 7 mei 2009 15:48 schreef Nijna het volgende:
BJ, wij proberen het af en toe met stethoscoop, maar lief krijgt het niet voor elkaar om het hartje op te snorren... met een wc rol trouwens ook niet...
Hoe vaak mag je rennies nemen?
Hmm dan weet ik het echt niet, want bij je schaambeen/lies kan het ook zijn dat je de hartslag van jezelf hoort toch?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef Brighteyes het volgende:
Poppejans, de jouwe is heel langzaam, en vaak alleen een swoesjswoesj omdat het het bloed door de navelstreng is.
Het hartje van je kindje is echt heel snel, kan niet missen als je ze alletwee een keer gehoord heb zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |