check. Ik ga straks een stuk of 20 kiwi's kopenquote:Op donderdag 7 mei 2009 09:52 schreef RockabeIIa het volgende:
in elk geval 2 op nuchtere maag Guus
Mensen met darmziektes e.d. doen dat trouwens ook. Er zit een stofje in kiwi wat de boel op gang brengt en 'smeuig' houdt.
Neem maar een dikke knip meequote:Op donderdag 7 mei 2009 09:57 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
check. Ik ga straks een stuk of 20 kiwi's kopen
Ik zou ook maar gewoon even beginnen met 2 in de ochtend... Straks weet je lijf niet wta je overkomt en kom je om andere redenen weer niet van die pot af.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:58 schreef Guuzewuus het volgende:
Bij mij is het echt rampzalig, en niet alleen de omloopsnelheid, maar ook de pijn waarmee het gepaard gaat.
En ikook wel kiwi's, maar niet 4 per dag
![]()
Ja, haha, das waarquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou ook maar gewoon even beginnen met 2 in de ochtend... Straks weet je lijf niet wta je overkomt en kom je om andere redenen weer niet van die pot af.
bij mij ook niet hoor, die kwam er net zo hard weer uit.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:02 schreef RockabeIIa het volgende:
En brocolli heeft ijzer! Ook goed voor ons bleekgezichten!
Glas lauw water werkt echt niet
olijfolie werkt ook heel goed, deden we bij Amber ook in d'r fles.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:06 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is lauw water een tip die wel te gebruiken is als je niet zwanger bent maar is tijdens een zwangerschap grover geschut nodig.
Oh, en ik las gisteren bij de dreumesjes dat Memmel Anna een theelepeltje olijfolie gaf, dat werkte ook.
Guus, kiwi op de late avond werkt vast ook hoor.
kan ook gewoon aanleg zijnquote:Op donderdag 7 mei 2009 10:03 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik heb altijd een heel hoog HB (of ten minste die twee keer dat het tijdens de zwangerschap van Stella gemeten is), maar ik heb nog steeds geen idee wat ik dan zoveel eet waar ijzer in zit.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:12 schreef miss_sly het volgende:
Roosvicee laxo hielp hier perfect. Een glaasje per dag hielp meestal goed, en als dat een keer niet voldoende was, nog een extra glas.
Laxo drink ik al weken niet meer. Gaat prima eigenlijk. Een heel enkele keer een glaasje als het een paar dagen wat minder goed gaat. Ferro dus wel iedere dag 1,5 eetlepel met water en een glas jus.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:16 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
![]()
Was het hier maar zo eenvoudig...
Ik drink laxo en ferro door elkaar tegenwoordig in de hoop dat het een het ander opheft![]()
(Oh man, ik ben zo enorm bleek ook.. krijg er op mijn werk continu opmerkingen over)
quote:Zwangerschap en de behandeling
Meldt altijd dat u zwanger bent als de tandarts röntgenfoto's wil gaan maken. Zeker in de eerste drie maanden van de zwangerschap is de vrucht extra kwetsbaar voor invloeden van buitenaf zoals röntgenstralen of bepaalde medicijnen.
Daarom zal de tandarts, tenzij het niet anders kan, geen röntgenfoto's maken tijdens de zwangerschap. Röntgenfoto's moeten o.a. worden gemaakt bij het onderzoek en de behandeling van zenuw- en wortelpuntontstekingen. U kunt die voorkomen door een goede mondhygiëne.
Raadpleeg uw arts of tandarts voor het gebruik van de juiste pijnstillers of geneesmiddelen. Sommige geneesmiddelen brengen n.l. risico's mee voor de vrucht. Vermijdt bijvoorbeeld het antibioticum Tetracycline omdat dat later vervelende verkleuringen kan geven van de tanden en kiezen van uw kind.
De tandarts kan zonder risico's voor de vrucht een verdoving geven mits de juiste verdoving wordt gebruikt.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er gevaarlijk aan is? Voor de moeder of voor het ongeboren kind? Heb dat nooit gehoord eigenlijk?quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:29 schreef Guuzewuus het volgende:
Kans op ontsteking.
Ik ken daar een heel naar verhaal van, dus dat zal ik hier niet melden. Maar het is naar genoeg om je gewoon te laten behandelen, juist tijdens de zwangerschap. Ze weten daar echt wel wat kan en niet.
Jawel mag wel. Ik heb 3 weken geleden 2 verstandskiezen laten trekken in het ziekenhuis en daar zeiden ze dat de verdoving geen probleem is. Die is plaatselijk en komt niet in je bloed.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:25 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb trouwens sinds een paar dagen last van een kies. Doet echt pijn met warm en koud eten, maar ik ben dus echt een MIETJE als 't over tandartsen gaat. Ik wil echt NIKS zonder verdoving, maar dat mag zeker niet als je zwanger bent?
Dan hou ik wel nog 4,5 mnd kiespijn
Nee helemaal gestopt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:56 schreef innepin het volgende:
Tan, hoe is het met jou? Helemaal geen bloedverlies meer, hoop ik? of heb ik daar overheen gelezen?
Fijn om te horenquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:01 schreef Tan het volgende:
[..]
Nee helemaal gestopt.
Heb nu alleen flinke buikpijn die best wel uitstraalt naar de rug. Weet gewoon echt niet meer of ik dat zo erg had bij de anderen? Maar ik denk dat het 'gewoon' groeipijn van de baarmoeder is.
Ik heb al drie keer een wortelkanaalbehandeling gehad en da's inderdaad best te doen... zo lang ze mijn kaak maar volledig platspuiten. En zo te lezen kan dat dus... ik ga toch maar een brave sorbo zijn en even bellenquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh jee... nou, dan kan ik je alleen maar zeker aanraden nu even te bellen, want toen ik een tijdje met een gaatje rond liep (ja, ik ben ook zo'n held) moest ik dus aan de wortelkanaalbehandeling omdat ik het te lang had laten lopen... En nou moet ik zeggen, zo bang als ik daarvoor was nav allerlei verhalen, zo weinig pijn deed dat, maar toch.
Beter even bellen, mss is het iets heel simpels.
Jij bent wel van de enge verhalen vandaag hè?!quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:27 schreef Guuzewuus het volgende:
Sterkte mamanik, lijkt me helemaal niks, zolang in het ziekenhuis moeten liggen. Hopelijk vindt je een goede manier om de tijd te doden daar.
En over ontstekingen... ik heb zelf een holteontsteking gehad en niet laten behandelen en ben daardoor het groottse deel van mijn reukzintuig (aangetaste zenuwen) verloren. MRIscan gehad en bij KNOarts gelopen in het ziekenhuis. Ontstekingen kunnen echt wel hele nare dingen zijn hoor (zeker als je ze onbehandeld laat). Maar ik ben het met jullie eens, dit is natuurlijk een hele nare uitzondering. maar toch eng vind ik.
ja, ik geloof het ook. Sorryquote:Op donderdag 7 mei 2009 11:29 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Jij bent wel van de enge verhalen vandaag hè?!
Bij Stella had ik het vanaf 6,5 weekquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:17 schreef Poppejans het volgende:
Guuz ook al aan de misselijkheid! Hopen dat het snel weer voorbij is, je zit nu als het klopt wat ik gelezen heb, net als ik op een HCGpiek, dus vandaar de misselijkheid.
Wow, das vroeg! Daarna wel weer minder geworden?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:18 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Bij Stella had ik het vanaf 6,5 week. Ver voor de piek dus al
.
Nu de keuken nog poetsen en de vloer dweilenquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:27 schreef amaranta het volgende:
Ik ben ook heel erg:
Ik heb last van de geur van de vaatwasser dus kan dat ding niet in en uitruimen. Gevolg, er staat nu eeen berg op het aanrecht omdat mijn man het ook niet doetMisschien Eva maar leren hoe het moet.
Van Eva's poep moet ik trouwens ook heel erg.
En ook van de gedachten aan geurtjes inderdaad
De zon is hier goed doorgekomen. Heb net de ramen al gewassen (de buitenkant dan) Het leek alsof het regende maar de ruiten waren gewoon heel vies![]()
De vloer van de keuken heb ik al gedaan. Maar die is er niet schoner op geworden. Zitten gruwelijke vetvlekken inquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:29 schreef Juup© het volgende:
[..]
Nu de keuken nog poetsen en de vloer dweilen
Primperan heb ik ook gehad in het ziekenhuis (ik haat het alleen dat je dan dus niet de bijsluiter te zien krijgt), maar ook die helpen bij mij niets.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:13 schreef Kersjes het volgende:
Emesafene zetpillen zijn voor mij waardeloos, zowel tijdens de vorige zwangerschap als tijdens deze deden ze niks om de misselijkheid minder erg te maken. Pas tijdens mijn 2e ziekenhuisopname kwamen ze ineens aanzetten met Primperan zetpillen en die werken prima!
Ik gebruik ze 2 a 3 keer per dag (3 is maximale dosering) en heb er enorm veel baat bij. Van de gyn mag ik ze de hele verdere zwangerschap gebruiken en kan het totaal geen kwaad.
Guus, Amaranta en alle andere misselijke dames: sterkteHopelijk is het (al dan niet met medicijnen) gauw weer beter.
Hoe is het eigenlijk met Poppejans?? Nog steeds zo beroerd?
MamaNik![]()
Nog even volhouden joh, over een paar weekjes mag je ze eindelijk vasthouden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |