abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68763293
Ik heb trouwens sinds een paar dagen last van een kies. Doet echt pijn met warm en koud eten, maar ik ben dus echt een MIETJE als 't over tandartsen gaat. Ik wil echt NIKS zonder verdoving, maar dat mag zeker niet als je zwanger bent?

Dan hou ik wel nog 4,5 mnd kiespijn
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:26:02 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_68763319
Kiespijn is gevaarlijker dan de verdoving
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68763355
Oh ja? (sprak zij naief)

Wat is er gevaarlijk aan?

(edit: ik zei zei )
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:29:36 #104
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68763431
Kans op ontsteking.

Ik ken daar een heel naar verhaal van, dus dat zal ik hier niet melden. Maar het is naar genoeg om je gewoon te laten behandelen, juist tijdens de zwangerschap. Ze weten daar echt wel wat kan en niet.
pi_68763494
quote:
Zwangerschap en de behandeling
Meldt altijd dat u zwanger bent als de tandarts röntgenfoto's wil gaan maken. Zeker in de eerste drie maanden van de zwangerschap is de vrucht extra kwetsbaar voor invloeden van buitenaf zoals röntgenstralen of bepaalde medicijnen.
Daarom zal de tandarts, tenzij het niet anders kan, geen röntgenfoto's maken tijdens de zwangerschap. Röntgenfoto's moeten o.a. worden gemaakt bij het onderzoek en de behandeling van zenuw- en wortelpuntontstekingen. U kunt die voorkomen door een goede mondhygiëne.

Raadpleeg uw arts of tandarts voor het gebruik van de juiste pijnstillers of geneesmiddelen. Sommige geneesmiddelen brengen n.l. risico's mee voor de vrucht. Vermijdt bijvoorbeeld het antibioticum Tetracycline omdat dat later vervelende verkleuringen kan geven van de tanden en kiezen van uw kind.

De tandarts kan zonder risico's voor de vrucht een verdoving geven mits de juiste verdoving wordt gebruikt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:34:20 #106
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68763546
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:29 schreef Guuzewuus het volgende:
Kans op ontsteking.

Ik ken daar een heel naar verhaal van, dus dat zal ik hier niet melden. Maar het is naar genoeg om je gewoon te laten behandelen, juist tijdens de zwangerschap. Ze weten daar echt wel wat kan en niet.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat er gevaarlijk aan is? Voor de moeder of voor het ongeboren kind? Heb dat nooit gehoord eigenlijk?
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:36:33 #107
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_68763603
Sorbootje, je kan je tegenwoordig ook met laser laten behandelen i.p.v. met de traditionele boor. In veel gevallen is er dan geen verdoving nodig. 100% veilig, wordt zelfs toegepast bij kleine kinderen, dus lijkt me voor zwangere vrouwen ook geen probleem. Natuurlijk moet elke situatie afzonderlijk bekeken worden door de tandarts, maar er IS in ieder geval een theoretische oplossing!
Voor details mag je me pm'en.

De mango smaakte naar rotte komkommer
Hij rook wel goed en Devin heeft hem bijna helemaal in zijn eentje opgesmuld.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:36:48 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_68763611
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:25 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb trouwens sinds een paar dagen last van een kies. Doet echt pijn met warm en koud eten, maar ik ben dus echt een MIETJE als 't over tandartsen gaat. Ik wil echt NIKS zonder verdoving, maar dat mag zeker niet als je zwanger bent?

Dan hou ik wel nog 4,5 mnd kiespijn
Jawel mag wel. Ik heb 3 weken geleden 2 verstandskiezen laten trekken in het ziekenhuis en daar zeiden ze dat de verdoving geen probleem is. Die is plaatselijk en komt niet in je bloed.
Vervelender is het als ze een foto moeten maken, dat mag namelijk niet. Maar dat heb ik ook gewoon gedaan met een loden schort om.
15 mei mag ik de volgende 2 kiezen laten trekken.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:37:19 #109
223453 Guuzewuus
pi_68763629
Dit meisje was hoogzwanger en kreeg last van oorpijn. Die oorpijn werd uiteindelijk een oorontsteking, toen hersenvliesontsteking, en ze is er hoogzwanger aan overleden. Het kindje hebben ze kunnen redden. Echt heel verschrikkelijk.

Het zal vast zelden voorkomen, maar ontstekingen in het hoofd zou ik zelf nooit meer zomaar onbehandeld laten.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:42:21 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_68763817
Verschrikkelijk verhaal zeg Guus.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:46:15 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_68763949
Jemig Guus, wat afschuwelijk
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:53:37 #112
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68764191
Ja, maar het klinkt mij toch wel als een ontzettend uitzonderingsverhaal inderdaad. Ik heb verder nog nooit gehoord dat het gevaarlijk is om met een ontsteking te blijven lopen. Verstandig is anders Ik zou het gewoon laten behandelen om eerlijk te zijn.
pi_68764295
Brrr wat een horrorverhaal Guus!

Tan, hoe is het met jou? Helemaal geen bloedverlies meer, hoop ik? of heb ik daar overheen gelezen?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:57:19 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68764325
Dat dacht ik dus ook Tan. Het is uiteraard een verschrikkelijk verhaal, maar wel echt de uitzondering van de uitzondering.

Doorblijven lopen met een gaatje kan idd evt. leiden tot een ontsteking maar ik weet nog dat mijn tandarts mij, toen ik voor 5mnd stage naar Engeland ging, zei toch, als het enigszins kon, daar niet naar de tandarts te gaan met klachten maar te wachten tot ik weer in NL was.

Gewoon een afspraak maken, dan kan de tandarts even kijken.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:01:10 #115
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68764457
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:56 schreef innepin het volgende:
Tan, hoe is het met jou? Helemaal geen bloedverlies meer, hoop ik? of heb ik daar overheen gelezen?
Nee helemaal gestopt.

Heb nu alleen flinke buikpijn die best wel uitstraalt naar de rug. Weet gewoon echt niet meer of ik dat zo erg had bij de anderen? Maar ik denk dat het 'gewoon' groeipijn van de baarmoeder is.
pi_68764869
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:01 schreef Tan het volgende:

[..]

Nee helemaal gestopt.

Heb nu alleen flinke buikpijn die best wel uitstraalt naar de rug. Weet gewoon echt niet meer of ik dat zo erg had bij de anderen? Maar ik denk dat het 'gewoon' groeipijn van de baarmoeder is.
Fijn om te horen
Ik had in het begin ook flinke buik->rugpijn, daarom dacht ik ook dat m'n menstruatie gewoon wat laat was en dus niet zwanger was
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_68764890
Bedankt allemaal! Voor mij is naar de tandarts gaan niet iets wat ik 'gewoon' even doe. Ik doe dat met angst en beven. Maar goed... toch maar even laten kijken.

Stom eigenlijk, ik ben helemaal niet bang voor de bevalling, maar even naar de tandarts..daar kan ik wel om janken.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:17:02 #118
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_68765005
Ik meldt me ook weer even via mobiel. Lees me rot op zo'n klein schermpje! Bloed was verbeterd maar urine verslechterd dus naar alle waarschijnlijkheid blijven tot het bittere eind. Zolang het nog gaat laten ze de kinderen zitten. In ieder geval tot volgende week woensdag dan 34 weken dan zijn de longen rijp genoeg. Maar het liefst natuurlijk langer. Dus ik ga er vanuit dat het redelijk blijft gaan en ze pas bij 37 weken geboren worden. Al kan ik het plafond wel uit tekenen hier denk ik. Ben ook weer op de hoogte van alle tv series. Ze worden niet later gehaald dan 37/38 weken omdat het dan weer gevaarlijk wordt. Dus max 5 weken nog! *even klagen *Pfff best lang zo als je niks mag. *klaagstand weer uit*
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:18:33 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68765063
Oh jee... nou, dan kan ik je alleen maar zeker aanraden nu even te bellen, want toen ik een tijdje met een gaatje rond liep (ja, ik ben ook zo'n held) moest ik dus aan de wortelkanaalbehandeling omdat ik het te lang had laten lopen... En nou moet ik zeggen, zo bang als ik daarvoor was nav allerlei verhalen, zo weinig pijn deed dat, maar toch.
Beter even bellen, mss is het iets heel simpels.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:19:17 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68765082
Succes ermee dan maar MamaNik... leuk is het niet, maar ja... wel beter voor je kleintjes. Lekker maar even laten zitten nog.
pi_68765118
Pff MamaNik, dat is balen zeg!

Ik heb echt met je te doen!
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:22:29 #122
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68765183
sterkte mammanik.... wat lijkt me het saaaaai om te moeten wachten in een ziekenhuis...
heb je wel genoeg afleiding mee? boeken? tijdschriften? mp3speler?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:25:11 #123
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_68765277
Jeetje Mamanik, wat een domper zo op het einde...
pi_68765300
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Oh jee... nou, dan kan ik je alleen maar zeker aanraden nu even te bellen, want toen ik een tijdje met een gaatje rond liep (ja, ik ben ook zo'n held) moest ik dus aan de wortelkanaalbehandeling omdat ik het te lang had laten lopen... En nou moet ik zeggen, zo bang als ik daarvoor was nav allerlei verhalen, zo weinig pijn deed dat, maar toch.
Beter even bellen, mss is het iets heel simpels.
Ik heb al drie keer een wortelkanaalbehandeling gehad en da's inderdaad best te doen... zo lang ze mijn kaak maar volledig platspuiten. En zo te lezen kan dat dus... ik ga toch maar een brave sorbo zijn en even bellen
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:27:28 #125
223453 Guuzewuus
pi_68765346
Sterkte mamanik, lijkt me helemaal niks, zolang in het ziekenhuis moeten liggen. Hopelijk vindt je een goede manier om de tijd te doden daar .

En over ontstekingen... ik heb zelf een holteontsteking gehad en niet laten behandelen en ben daardoor het groottse deel van mijn reukzintuig (aangetaste zenuwen) verloren. MRIscan gehad en bij KNOarts gelopen in het ziekenhuis. Ontstekingen kunnen echt wel hele nare dingen zijn hoor (zeker als je ze onbehandeld laat). Maar ik ben het met jullie eens, dit is natuurlijk een hele nare uitzondering. maar toch eng vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')