abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68896961
pff als je niet gewend bent om veel te dragen en je wilt hele middagslaapjes en wandelingen gaan dragen dan zou ik goed oefenen
En persoonlijk ook een andere doek kiezen dan een ellaroo, het kan prima, de doek houd het zeker, maar met de 10 kilo van Pepijn vind ik langdurig rugdragen daarmee al niet meer prettig. Zeker niet als hij daarvoor flink heeft lopen wurmen en opzij kijken enzo tijdens het wandelen.

Misschien een goede SSC aanschaffen met slaapkapje? Dat is misschien makkelijker om te wennen.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:27:57 #202
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_68896982
Veel zwaarder zal 14 kilo hij niet zijn.. In maart was hij 13,2 kg op het CB. En gisteren 13 kg bij oma op de weegschaal.. (daar gaat ons zwaargewichtje)

Ik vroeg me meer af of het doek-technisch kan. Maar dat zou dus gewoon moeten kunnen.
Dan neem ik de volgende keer de doek mee van mijn zusje, en ga het gewoon eens proberen..

hoelang kan een kindje per dag eigenlijk in zo'n draagdoek? Zit daar nog een max aan?
  maandag 11 mei 2009 @ 10:34:54 #203
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68897197
DF, leuk dat je Chris wil gaan dragen!
Al lijkt asymmetrisch dragen me nogal zwaar...
En ik zou idd al gaan oefenen, of je het zelf fijn vindt, en of Chris het fijn vindt. (en of je dan een ellaroo wil gebruiken, of een draagkrachtiger doek)
Dan is het nog de vraag of hij wil slapen in de doek. Eli doet dat namelijk niet snel, en hij wordt al 9 maanden gedragen

EDIT: spuit elf

Nee, er zit geen max aan het dragen.
Het wordt op een gegeven moment alleen best heel warm op je rug
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:36:35 #204
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68897255
ik vind die nieuwe exclusive niet zo mooi..dat lila stoort me
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 11 mei 2009 @ 10:36:50 #205
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_68897257
Hmm, dan misschien mijn ellaroo maar verkopen, en een SSC regelen.. Iemand daarvoor nog tips qua merken/types?
  maandag 11 mei 2009 @ 10:43:32 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68897435
Je hebt onder andere de Yamo, Ergo, je kan een Mei Tai kopen (moet je wel knopen). LL heeft actiepics van een mei tai (MT) een stukje hoger in dit topic.

kijk anders ff in de wiki, daar staan ook de linkjes van de ssc's.
pi_68901404
Mijn Mei Tai is te koop:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68902291
Wat jammer Mrien dat jullie geen vriendjes kunnen worden
  maandag 11 mei 2009 @ 14:02:30 #209
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_68903784
quote:
Op zondag 10 mei 2009 22:49 schreef oeke het volgende:
P. heeft 1 doek gewonnen, en ik dus vandaag 1. Die Pfau heb ik gewoon gekocht bij de webshop.

En papa belde gister uit Guatamala of ik 2 doeken wilde of 1 en welke kleur en 5 meter is wel heel lang en en en... Leuk dat we hierdoor een soort verbinding hebben ook al zit ie zo ver weg. Vind het ontroerend dat ie dan in Antigua op de markt met koopvrouwtjes aan het overleggen is over een draagdoek voor zijn dochter!
Nou, dat is bizar zeg! Vooral omdat ik zelf een paar maanden geleden nog op diezelfde markt liep! Leuk, lief van je paps! En die doeken daar zijn zooooooooooo mooi!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:10:09 #210
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_68904112
Ik heb niet zo heel veel centjes ter beschikking. Maar ik heb wel een naaimachine in huis. Dus ik zou ook zelf een mei-tai kunnen bouwen. Ik moet nog langs de Ikea (die minna stof schijnt goed te zijn?). Die beschrijving van de OP kan ik nog wel volgen..
Zou dat een goede optie zijn?
(Nou eerst verder aan de studie, en manlief vanavond overtuigen van het nut van zo'n doek )
  maandag 11 mei 2009 @ 14:13:15 #211
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68904233
Je mag ook wel een doek van mij lenen DF? Stof van Ikea is ook wel een fijne voor een Mei Tai ja
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_68904398
Deepfreeze, probeer anders idd eerst wat dingen uit.

Hier kun ook een meitai, SSC (alpino) en een doek lenen voor een paar weekjes hoor...
Dan kun je op je gemakje kijken wat jullie bevalt.
pi_68904645
Ik wil ook naar Guatamala

DF, hier hetzelfde hoor, je mag zo een doek lenen (Hopp Montreal/Girasol Green Tea)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2009 14:23:54 ]
  maandag 11 mei 2009 @ 14:26:27 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68904775
Hoelang is een doek eigenlijk van draagdoek.nl? Iemand zat mij gister te vertellen dat die dingen 7 meter lang zijn... Ik heb er nog nooit 1 gezien, zijn die dingen echt zo lang???

Zijn die doeken van draagdoek.nl ook nog wel lekker bij een dreumes van zeg 1,5?

(ik werd een soort van voor gek verklaard dat ik meedere doeken heb, met verschillende lengtes.. Ik moest gewoon een doek van 7 meter hebben dan kon ik toch gewoon alles knopen. Volgens mij snapte hij het niet zo goed... )
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:32:59 #215
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_68905038
Wat lief,

En piglet heeft wel een leuk pakketje in de aanbieding
Een doek heb ik zelf al wel (die ellaroo), dus die ga ik sowieso nog eens proberen. Maar die Mei-tai en SSC klinken wel handig om te proberen voordat ik mezelf aan het werk help.
Moeten we alleen even kijken hoe we de verhuizing kunnen regelen.. Ik kom pas eind juli weer in het westen des lands. Misschien ergens in juni als pakketje opsturen, en dan tegen die tijd weer terugbrengen?
pi_68905092
Die doeken van draagdoek.nl zijn toch rekbaar? Lijkt me sowieso niet ideaal voor een dreumes dan?
pi_68905231
Deepfreeze ik PM je wel even.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:41:22 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905345
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:34 schreef freecell het volgende:
Die doeken van draagdoek.nl zijn toch rekbaar? Lijkt me sowieso niet ideaal voor een dreumes dan?
Volgens de site zijn ze wel bruikbaar tot 18 kilo. Dus dat zou wel kunnen. Ik kan alleen niet terug vinden hoelang ze zijn.

Maar goed ik vind het gewoon leuk om meerdere te hebben. Gewoon wat doeken van verschillende merken, verschillende lengtes en verschillende kleuren.

Ieder zn ding.
  maandag 11 mei 2009 @ 14:44:26 #219
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68905437
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens de site zijn ze wel bruikbaar tot 18 kilo. Dus dat zou wel kunnen. Ik kan alleen niet terug vinden hoelang ze zijn.

Maar goed ik vind het gewoon leuk om meerdere te hebben. Gewoon wat doeken van verschillende merken, verschillende lengtes en verschillende kleuren.

Ieder zn ding.
verschilt..je hebt S M en L

ik had m volgens mij is dat een mt6
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:45:14 #220
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68905467
o en ik vond t bij bijna 5.5 kilo al niet meer fijn dragen in vergelijking met een niet rekbare doek
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 11 mei 2009 @ 14:48:59 #221
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68905615
Ik zal haar de volgende keer wel eens vragen of ze een doek van mij wilt proberen... Ik heb er toch altijd 1 bij me.. Ze is altijd heel geintresseerd, dus misschien wilt ze wel eens iets anders proberen. Ik ben alleen bang dat ik dan bemoeierig over kom. Zo van jij doet het fout...
pi_68905864
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:02 schreef renzell het volgende:

[..]

En die doeken daar zijn zooooooooooo mooi!

Ja?
Lief he? Ik had het hem gevraagd toen hij hier een paar maanden geleden was, want het leek me leuk als we samen iets konden delen in deze zwangerschap die toch ver weg is voor hem. Eerst vond hij het een beetje gek, maar nu is het een missie! offtopic maar hij komt de dag na mijn uitgerekende datum naar NL
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_68906652
erg lief van je vader oeke, ik ben haast jaloers. De draagdoek van kersjes was volgens mij een M, die was echt wel een meter of 5.
  maandag 11 mei 2009 @ 15:42:10 #224
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68907233
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:45 schreef Dakota het volgende:
o en ik vond t bij bijna 5.5 kilo al niet meer fijn dragen in vergelijking met een niet rekbare doek
Isis is net 6 kilo en ik vind m'n geweven doek ook veel fijner dan de TricotSlen, dus ik denk dat ik een peuter niet meer met een rekbare doek zou willen dragen. Sowieso lees ik al veel meningen die tegen rugdragen met een rekbare doek zijn terwijl op de rug nou net zo lekker is voor een zwaarder kind.
  maandag 11 mei 2009 @ 15:55:29 #225
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68907679
Maar als je altijd alleen een rekbare doek hebt gebruikt weet je toch ook niet dat een niet rekbare vanaf een bepaald gewicht veel fijner draagt.

7 meter lijkt me wel echt onhandig lang...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 11 mei 2009 @ 15:58:01 #226
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68907779
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:55 schreef texelonia het volgende:
Maar als je altijd alleen een rekbare doek hebt gebruikt weet je toch ook niet dat een niet rekbare vanaf een bepaald gewicht veel fijner draagt.

Daarom zou ik haar graag eens willen laten proberen met een geweven doek. Misschien vindt ze dat wel fijner, maar ik weet niet of ze wel op mijn hulp zit te wachten...
pi_68908667
Zo mijn maitai, alpino en mokka gaan morgen of overmorgen voor de komende weken bij deepfreeze logeren.
  maandag 11 mei 2009 @ 16:23:25 #228
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_68908837
Fijn P_iglet dat ik je doeken mag lenen! Ik zal lief voor ze zijn
  maandag 11 mei 2009 @ 17:21:02 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68911026
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn P_iglet dat ik je doeken mag lenen! Ik zal lief voor ze zijn
das niet de bedoeling
lekker mishandelen die doeken, daar worden ze zacht van

succes met oefenen!
pi_68920141
Wat draag-papa-spam

En samen op de eekhoorn
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 11 mei 2009 @ 22:34:03 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68922108
een draagpapa! wat leuk!

En amber natuurlijk weer lief

Een zwanger vriendinnetje was op bezoek, dus ik heel voorzichtig vragen of ze al een wandelwagen had.
nou, die had ze. wilde ze mss ook een drager of iets? toen begon ze over een bb die ze had gekregen, maar dat leek haar toch niet zo handig. toen maar ff subtiel verteld dat een bb niet zo handig was, en een minidemonstratie gegeven met mn doek en eli

heb haar de website van binana gegeven, en wrs gaat ze er eentje kopen! Leuk!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 07:34:39 #232
105850 Fuente
mamamuts
pi_68928239
Draagpapa's
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:07:25 #233
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68928462
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:55 schreef texelonia het volgende:

daarom..Elin heb ik er tot 5.5 kilo dus in gedragen..maar toen ik haar daarna in een niet rekbare droeg was t stukken lichter
wanna rub mah puppeh?!
pi_68929898
Leuk, een draagpapa

Ik ga volgende week een kleine demo geven op een borstvoedingsgroep. De meeste vrouwen zijn er wel bekend met ringsling en ergo, maar van lange doeken weten ze niet veel dus ik ben gevraagd om wat te komen laten zien.

Ik heb alleen geen idee wat nou handig en leuk is om te doen en ik hoor verder niets meer van de gene die de groep organiseert.

Nou kan ik wel een praatje enzo in elkaar draaien maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen, misschien zit er wel een gouden idee tussen
pi_68929990
Sowieso even een simpele rugknoop voordoen
Ziet er erg indrukwekkend uit altijd
pi_68930805
Owlet, jij weet als geen ander hoe je je kind in de doek kan voeden (herinnert zich die mooie foto van Avalon in doek, lekker aan het drinken bij mams) Ik zou zeker dat even laten zien

Ohja lichtelijke frustratie: Hoe vaak ik in België niet een BB heb gezien waarvan ze het kindje met het gezichtje naar voren droegen. Unbelievable. Ik ben op een gegeven moment de tel kwijt geraakt. Kom ik thuis. Zag ik gister iemand met een BB en ja hoor kindje zat er in met gezichtje naar voren. En vanmorgen zag ik iemand met een BB fietsen...
Ik zou zo graag iets tegen die mensen willen zeggen, maar ik doe het nooit. Bang dat ik te bemoeierig overkomt.
Eigenlijk net als Ticootje, zitten mensen daar wel op te wachten vraag ik me dan af. Bovendien ben ik niet zo subtiel met mensen aanspreken dus laat ik maar voor wat het is.
pi_68930895
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:04 schreef LovelyLady het volgende:
Owlet, jij weet als geen ander hoe je je kind in de doek kan voeden (herinnert zich die mooie foto van Avalon in doek, lekker aan het drinken bij mams) Ik zou zeker dat even laten zien
Dat lijkt echt maar zo. Ik vind het nog een heel gedoe, voeden in de doek en ik doe altijd maar wat zodat de doek mijn handen een beetje vervangt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 10:11:58 #238
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68930968
als ik voor langere tijd wegga dan knoop ik elin altijd iets lager en ietsie losser zodat ze makkelijker kan drinken..kwestie van voedingsbh los en borst iets omhoog wippen gaat erg goed. maar dan hangt ze dus wel te laag..dus t beste kan je dan 2 keer knopen.. alleen doe ik t gelijk wat lager aangezien madam net een klein speenvarkentje is als r eten niet op tijd is..en om dan eerst nog te gaan knopen wordt dan een fiasco
wanna rub mah puppeh?!
pi_68931545
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:08 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat lijkt echt maar zo. Ik vind het nog een heel gedoe, voeden in de doek en ik doe altijd maar wat zodat de doek mijn handen een beetje vervangt.

Maar het zag er wel heel mooi uit

Ohja en als het goed is krijg ik fluffffmail vandaag

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2009 10:33:33 ]
pi_68932238
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:32 schreef LovelyLady het volgende:

Ohja en als het goed is krijg ik fluffffmail vandaag
Inka?
pi_68932431
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:54 schreef owlet het volgende:

[..]

Inka?
Ben benieuwd of de lengte ook goed is. Maar als dat niet goed is mag ik hem terug sturen
pi_68932708
Spannend! Wat is de lengte?
pi_68933033
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:10 schreef owlet het volgende:
Spannend! Wat is de lengte?
Hij is aan de verkoopster verkocht als een zijnde 5.2 Maar ze zei: De korte kant is 4.85 en de lange kant is 5.25
Maar ik dacht altijd dat beide kanten even lang waren omdat de de bovenkant begint met de lange kant en eindigt met de korte kant en de onderkant psies andersom
Snappie em nog?
Ik niet meer, dus ik zie het wel
pi_68933561
In theorie klopt dat ook, maar als je één van de schuine kanten schuiner maakt dan de andere dan krijg je een korte en een lange kant
pi_68936025
Hopelijk is Inka goed LL! Wil wel een foto zien hoor!
Wanneer krijg jij fluffymail denk je Owlet?

Wat ik zou laten zien is in ieder geval een fwcc, kangaroo en evt een rucksack (ligt er aan hoe oud de kindjes zijn natuurlijk). Voeden in de doek heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk (en ook niet gemist)
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:40:23 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68937808
Olwet, wat de andere zeggen, afhankelijk van de leeftijd van de kroost kan je een paar mini-baby-knopen lten zien, een makkelijke rugknoop, en een heupknoop.
dan laat je heel snel de veelzijdigheid zien.

en vertellen dat je kan voeden in de doek, en jouw ervaring daarmee.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:59:46 #247
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_68938408
quote:
Op maandag 11 mei 2009 14:56 schreef oeke het volgende:

[..]

Ja?
Lief he? Ik had het hem gevraagd toen hij hier een paar maanden geleden was, want het leek me leuk als we samen iets konden delen in deze zwangerschap die toch ver weg is voor hem. Eerst vond hij het een beetje gek, maar nu is het een missie! offtopic maar hij komt de dag na mijn uitgerekende datum naar NL
Ja, echt heel mooi! Zelfs ík heb nog zitten kijken of er geen doeken waren waarin ik Juul (kolossale peuter ) kleine stukjes zou kunnen dragen als hij er even geen zin in had. Maar een kind van 20 kilo in een draagdoek proppen is toch geen groot succes denk ik, zowel voor het kind als voor de draagmoeder pakezel.

Superfijn dat je paps er is zo rond je bevalling!
pi_68941074
bedankt voor de tips! Ik kreeg als antwoord op mijn vraag wat ze precies wilde zien
quote:
gewoon demonstreren welke leuke manieren er allemaal zijn

Dus ik denk dat ik maar een stukje vertel over de houding van het kind (ik heb daar wel eens kinderen in ringslingen zien zitten op een manier waarop een babybjorn nog prettiger zou zijn ). En daarna een korte demo van een FWCC, een rucksack en SHBC (een BWCC ben ik zelf niet zo goed in) en ik neem de pod wel mee. Misschien dat mijn ZsaZsa op tijd af is, maar dan moet het pakketje wel eindelijk aankomen.

En dan een copietje met wat ik heb verteld en wat webadressen van winkels o.i.d.

Komt wel goed
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:51 schreef mrien het volgende:
Wanneer krijg jij fluffymail denk je Owlet?
Ik wacht op een hopp miami via gebay, die wordt vandaag verstuurd. En ficus is betaald maar het is afwachten wanneer de betaling voor de winkel zichtbaar is, dat kan wel even duren.
pi_68944388
Inka is er Mooiiiiiiiiiiiiii straks even uittesten of-ie lang genoeg is
pi_68944800
yay!
Is hij gewassen voor verzenden? Dat kan nog behoorlijk wat centimeters schelen, ik vind gewassen doeken de eerste twee a drie keer intensief gebruik altijd aardig uitlopen.
pi_68946916
Volgens mij issie niet gewassen voor verzenden...
En rugdragen ging opeens niet meer Kleine wurm zet zich flink af op mijn rug
pi_68947851
Wat lief en behulpzaam is iedereen hier, met advies en doeken uitlenen!

Ik heb alleen nog maar verstand van teddydragen dus ik heb me maar niet gemengd in het peuterdraagvraagstuk.

LL, fijn dat Inka mooi is, maar wel gek dat het rugknopen ineens niet lukt...
En ik zag er eerst geen voordeel in dat mijn vader naar Guatamala verhuisde, maar nu heb ik er eentje gevonden!

Ik heb vandaag ook fluffy mail gekregen! Van Icicle! Een Ellaroo Seattle! En ringen! Want ik wil er een ringsling van maken.
Alleen weet ik niet zo goed wat wijsheid is, want ik kan hem naaien maar dan moet ik hem best veel inkorten, of ik kan geloof ik ook een no sew ringling maken. Wat denken jullie dat beter is? Het is vooral om een pasgeboren babietje door het huis te dragen.
pi_68950640
Inka is geen 5.2 Maar een 4.6/7
Dus gaat hij terug naar waar hij vandaan komt
pi_68951415
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:31 schreef LovelyLady het volgende:
Inka is geen 5.2 Maar een 4.6/7
Dus gaat hij terug naar waar hij vandaan komt

Ik was er al bang voor... Storchenwieges zijn bijna altijd een heel stuk langer dan de aangegeven maat, een 5.2 die onder de 5 meter is lijkt me eerder een lange 4.6
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:12 schreef oeke het volgende:
Ik heb vandaag ook fluffy mail gekregen! Van Icicle! Een Ellaroo Seattle! En ringen! Want ik wil er een ringsling van maken.
Alleen weet ik niet zo goed wat wijsheid is, want ik kan hem naaien maar dan moet ik hem best veel inkorten, of ik kan geloof ik ook een no sew ringling maken. Wat denken jullie dat beter is? Het is vooral om een pasgeboren babietje door het huis te dragen.
Hoe lang is ie?
Ik vind een ringsling met vaste ringen een stuk makkelijker dan een no sew ringsling maar ik vind een schuifknoop nóg makkelijker.
pi_68952386
Wat balen LL
Is die echt te kort ook voor een rucksack? Ik kan nu ook met minder stof af dan eerst, ook met een fwcc
pi_68952660
Voor een ruck zou hij nog wel kunnen, maar die knoop lukt niet echt bij mij. En aangezien ik een bwcc lekkerder vind zitten en geleerd heb om met een chestbelt te knopen wilde ik graag een wat langere doek.
pi_68952898
hihi manlief is een avondje niet thuis, dus lekker oefenen met knopen mbh youtube filmpjes...

maar nu heb ik een vraagje, ik knoopte mn dochtertje (3 maanden) tot nu toe alleen maar met de fwcc, prima om te doen, maar als ik alleen in de stad ben oid en ik moet haar weer "vastknuppen" dan vind ik fwcc niet zo handig want dan hangen de staarten op de grond. Nu heb ik de Front Cross Carry ontdekt, daar kun je je baby gewoon in en uit halen en daar hoeft de doek niet voor los, maar mag ik mn dochtertje van 3 maanden al op die manier knopen, naar mijn idee geeft t minder steun aan t nekje?!

Zucht zo'n klein vraagje en ik typ er weer zooooo'n lap tekst voor
pi_68953110
Heb je het idee dat ze er stevig in zit, Axi, of zwabbert ze nog een beetje?
Mijn dochter kon het prima met 3 maanden,zeker als ik even goed zorgde dat ik beide stukken doek helemaal breed om haar heen trek, dan zit ze met haar hoofd in het V-tje. Als ze slaapt trek ik een stuk doek over haar hoofd.

Het is een ideale knoop voor in de stad idd!

Ik geef je groot gelijk, LL. Er komt vast wel weer een 5.2 voorbij
pi_68953169
Ik laat in de stad de staarten gewoon op de grond hangen
pi_68954081
@Owlet, ze zit er op zich heel stevig in hoor, ze kan haar hoofd ook al goed omhoog houden, alleen zit ze bij de fwcc wat strakker tegen mij aan heb ik t idee. Hier zit ze met haar bovenlijfje wat losser... maar t kan ook zijn dat ik wat meer moet oefenen met knopen hoor Ben nog maar een beginneling met mijn ozo grote stash van 1 geweven doek en misschien 1 maand draagervaring met een geweven doek,...
pi_68954204
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:55 schreef mrien het volgende:
heb ik ook wel hoor.... maar de deze knoop kun je gewoon laten zitten en je kind erin en uit halen... lijkt me een stuk practischer dan je doek telkens omknopen terwijl iedereen staat te kijken (lees op een overvol terras in utrecht)... dan kan ik het dus niet meer he
pi_68955066
Het zal niet heel erg aan je knoopkunsten liggen hoor Axi, een FWCC heeft nou eenmaal een extra laagje wat meer stevigheid geeft.
Als ze ouder wordt zal een fcc steeds steviger zitten
pi_68955264
oke bedankt.... zal t morgen eens gaan proberen met een wandeling naar de stad!!
pi_68955878
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:46 schreef Axi het volgende:
hihi manlief is een avondje niet thuis, dus lekker oefenen met knopen mbh youtube filmpjes...

maar nu heb ik een vraagje, ik knoopte mn dochtertje (3 maanden) tot nu toe alleen maar met de fwcc, prima om te doen, maar als ik alleen in de stad ben oid en ik moet haar weer "vastknuppen" dan vind ik fwcc niet zo handig want dan hangen de staarten op de grond. Nu heb ik de Front Cross Carry ontdekt, daar kun je je baby gewoon in en uit halen en daar hoeft de doek niet voor los, maar mag ik mn dochtertje van 3 maanden al op die manier knopen, naar mijn idee geeft t minder steun aan t nekje?!

Zucht zo'n klein vraagje en ik typ er weer zooooo'n lap tekst voor
Ik heb Lianne (1 dag jonger dan Josanne) al sinds ze 8 weken is die die FCC.. geen probleem hier en het werkt prima! Succes!
pi_68956346
oh dan hoef ik me dus nergens zorgen over te maken!!! Dank je!!
pi_68956396
Hier trouwens ook een vraagje..
Net een heupzit geprobeerd met m'n nieuwe doek, alleen ik heb het idee dat ze te laag hangt.. klopt dat?

(brakke foto)

Ik had het idee dat ik haar beet moest houden, de schuifknoop die ik had zat ook best laag, niet in het midden van m'n rug zegmaar. Verder kon ik hem niet zelf verschuiven maar moest m'n vriend dat doen
Dit was de eerste keer, hopelijk helpt wat oefenen..
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:03:00 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_68956688
Fee zit bij mij echt op mijn heup, dus best laag. Maar het schouderstuk moet je wat naar beneden schuiven, dan komt de doek ook strakker te staan.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:04:06 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_68956745
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:09 schreef owlet het volgende:
(...)

Ik wacht op een hopp miami via gebay, die wordt vandaag verstuurd. En ficus is betaald maar het is afwachten wanneer de betaling voor de winkel zichtbaar is, dat kan wel even duren.
Waar heb jij nog een ficus kunnen bestellen? En hebben ze daar ook nog een purpur linnen indio?
pi_68957159
Je zou de schuifknoop ook op je sleutelbeen kunnen doen, dan kan je hem zelf verstellen.

Of ze lager of hoger moet is een beetje persoonlijke voorkeur. Ik vind het zelf het lekkerst zitten om Avalon zo hoog mogelijk te dragen, bijna op borsthoogt.
Hij zou in het geheel in ieder geval wat strakker kunnen, dan kan je door tegen haar voetjes te duwen haar knieën mooi hoog krijgen waardoor ze er niet uit kan glijden.

Het is een beetje een lastige, lelijke foto, maar zo zit Avalon meestal:

Als ik de doek zo draag zoals jij (knoop op mijn rug en omgeklapte schouder) dan maak ik altijd een platte knoop zó dat de doek aansluitend maar niet strak op me heen zit. Als ik dan Avalon er in doe zit het meestal goed.
pi_68958286
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:55 schreef Axi het volgende:
oh dan hoef ik me dus nergens zorgen over te maken!!! Dank je!!
Owja, een tip die ik van anderen heb gekregen toen ik vroeg of ik deze knoop mocht gebruiken was, iig goed te zorgen dat het kontje lager zit dan de knieën, zodat het gewicht goed verdeeld zit.
En nu zie ik dus dat ik dat bij mijn heupknoop van net ook had moeten doen, bedankt Cattie en Owlet!

Morgen weer een dag, morgen weer proberen
Voorlopig knoop ik het liefst FCC met de tricotslen, m'n lange Indio of de Amazonas.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 00:02:29 #271
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68962590
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:04 schreef cattie het volgende:

[..]

Waar heb jij nog een ficus kunnen bestellen? En hebben ze daar ook nog een purpur linnen indio?
Nee, daar hebben ze geen purpur
De enige purpur die ik nog heb kunnen vinden is bij Birdiesroom, daar hebben ze de maten 4, 5 en 6.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:56:34 #272
108648 cattie
lieve moeder
pi_68971318
Ik kan ze niet vinden Macka.

Het is linnen en geen indio, Jim Jade!
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:57:34 #273
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68971354
Dat is wel een hele mooie kleur
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 11:12:07 #274
141844 Macka66
pi_68971815
Cattie, ze stonden bij de new releases maar daar zie ik ze nu idd niet meer. Deze pagina was het.

Ik ben benieuwd hoe de kleur van Jim Jade in het echt is. Want nu lijkt 'ie blauw.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:12:43 #275
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68971841
Ik zag hem ook net. Ik vind het ook wel een mooie kleur!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:22:40 #276
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68972178
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:55 schreef mrien het volgende:
De staarten passen ook heel goed in broekzakken
pi_68974100
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:54 schreef owlet het volgende:
Hoe lang is ie?
Ik vind een ringsling met vaste ringen een stuk makkelijker dan een no sew ringsling maar ik vind een schuifknoop nóg makkelijker.
Hij is 3.70 dus best lang. Maar ik denk dat ik dan voor vaste ringen ga. Schuifknoop klinkt ook goed, maar ik denk dat ringen misschien toegankelijker zijn voor oma's en opa's en zus enzo.

Die Lillieen is mooi zeg. Ik had er op de site van Didymos ook al verlekkerd naar zitten kijken, maar toen zag ik ergens anders een heel lelijke foto ervan. Maar op deze foto vind ik hem weer prachtig. Grappig dat dat per foto zo kan verschillen.
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:29:04 #278
4177 Jojogirl
pi_68974577
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:12 schreef texelonia het volgende:
Ik zag hem ook net. Ik vind het ook wel een mooie kleur!
Ik vind die kleur ook echt super. En met linnen

Maar ik wil nog steeds eerst een roze of paarse meisjesdoek
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:31:47 #279
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68974652
dan vind ik mn indio turkis een stuk mooier..denk dat de kleur in de buurt komt van mijn doek..alleen vind ik het Indiopatroontje zo mooi..ik snap ook niet dat mensen dat niet mooi vinden
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:35:22 #280
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68974779
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:03 schreef cattie het volgende:
Fee zit bij mij echt op mijn heup, dus best laag. Maar het schouderstuk moet je wat naar beneden schuiven, dan komt de doek ook strakker te staan.
bij mij zit elin ook echt op de heup..voor extra ondersteuning..ik dacht ook dat dat de bedoeling was
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:37:57 #281
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68974853
Ik heb al een indio. En ook al 2 roze doeken. Ik vind deze juist wel mooi dat het niet helemaal effen is zeg maar. En linnen. En m'n salaris wordt vandaag gestort. En ik ben jarig vandaag. Nou krijg ik al een ander cadeau, maar dat maakt niet uit. Ik denk dat ik hem zomaar zou kunnen bestellen straks... Het is ook de eerste linnen doek die ik meteen mooi vind...
©Dumbo
pi_68974895
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:12 schreef oeke het volgende:
Gelukkig goed ontvangen dus! En volgens mij ben je er nu al blij mee

Ik heb 'm gebruikt als ringsling door gewoon de doek door de ringen te halen en dubbel te vouwen. Werkte prima, alleen was het voor mij persoonlijk niet meer zo comfortabel met een 1jarige erin. Toen hij pas een paar maanden was zat hij héérlijk in de TicoSling

Persoonlijk zou ik de doek niet gaan inkorten! Wie weet wil je straks eens iets anders proberen te knopen en komt die lengte van pas. Je zou 'm wel een beetje vast kunnen stikken bij de ringen, zodat je dat later eventueel nog los kunt maken.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:40:41 #283
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68974932
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:37 schreef texelonia het volgende:
Ik heb al een indio. En ook al 2 roze doeken. Ik vind deze juist wel mooi dat het niet helemaal effen is zeg maar. En linnen. En m'n salaris wordt vandaag gestort. En ik ben jarig vandaag. Nou krijg ik al een ander cadeau, maar dat maakt niet uit. Ik denk dat ik hem zomaar zou kunnen bestellen straks... Het is ook de eerste linnen doek die ik meteen mooi vind...
jamaar jim pink

doe maar ? toe dan ? oeh *staat op mijn lijst maar doekcentjes zijn op*
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:41:05 #284
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68974943
o en gefeliciteerd
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:45:15 #285
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68975090
Dank je En ik vind Jim Jade mooier dan Jim Pink eigenlijk... én da's ook geen linnen
©Dumbo
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:45:16 #286
4177 Jojogirl
pi_68975091
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:31 schreef Dakota het volgende:
dan vind ik mn indio turkis een stuk mooier..denk dat de kleur in de buurt komt van mijn doek..alleen vind ik het Indiopatroontje zo mooi..ik snap ook niet dat mensen dat niet mooi vinden
Die indio's vind ik ook mooi en turkis ook, maar ik heb al een OCean, dus nu wil ik iets rozigs
*zoekt nog steeds een roze indio*

Texelonia, gefeliciteerd
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:55:29 #287
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68975505
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:45 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Die indio's vind ik ook mooi en turkis ook, maar ik heb al een OCean, dus nu wil ik iets rozigs
*zoekt nog steeds een roze indio*

Texelonia, gefeliciteerd
uit je plaat gaan met Scilla
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:59:49 #288
4177 Jojogirl
pi_68975683
Nee, die is te roze, ik wil zo'n lievige, lichte wit-roze Indio
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:07:49 #289
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68975977
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 12:59 schreef Jojogirl het volgende:
Nee, die is te roze, ik wil zo'n lievige, lichte wit-roze Indio
join the club ';(

rozenholz
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:09:08 #290
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68976017
Ik heb lekker een lichtroze indio
©Dumbo
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:12:53 #291
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68976157
geen roos
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:16:45 #292
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68976303
Die kende ik niet, even gegoogled, maar ik vind mijn flamingo mooier.
©Dumbo
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:21:32 #293
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_68976494
ik googlede ook maar daar zie je alleen stomme

hier

wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:24:02 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68976602
Oh da's heel anders dan wat ik googlede idd Maar nog steeds vind ik mijn flamingo mooier
©Dumbo
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:25:51 #295
4177 Jojogirl
pi_68976686
Allebei mooi
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:03:31 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68980188
Tex, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Nog geen fluffy mail hier
pi_68980298
Gefeliciteerd met je verjaardag Tex!

Hier ben ik nog steeds enorm blij met m'n linnen indio. Gebruik hem nu dagelijks
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 15:26:46 #298
141844 Macka66
pi_68980942
Inderdaad van harte, Tex

En ik ben ook heel blij met m'n linnen indio! Volgens mij zijn dochters en ik alledrie verliefd op Ficus

Met Zara Curry heb ik een wat mindere verstandhouding. Misschien komt het door de nieuwigheid, maar het lukt me niet om een knoop achter mijn rug echt strak aan te trekken. Daar heb ik Lief bij nodig. Met Zara Red heb ik dat probleem helemaal niet
pi_68981171
Wat een verschil dan tussen die 2. Dat herken ik overigens niet bij mijn zara forest...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_68984358
Rosenholz is toch roodachtig (rozenhout/rosewood is roodachtig hout), niet roze?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')