abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68946916
Volgens mij issie niet gewassen voor verzenden...
En rugdragen ging opeens niet meer Kleine wurm zet zich flink af op mijn rug
pi_68947851
Wat lief en behulpzaam is iedereen hier, met advies en doeken uitlenen!

Ik heb alleen nog maar verstand van teddydragen dus ik heb me maar niet gemengd in het peuterdraagvraagstuk.

LL, fijn dat Inka mooi is, maar wel gek dat het rugknopen ineens niet lukt...
En ik zag er eerst geen voordeel in dat mijn vader naar Guatamala verhuisde, maar nu heb ik er eentje gevonden!

Ik heb vandaag ook fluffy mail gekregen! Van Icicle! Een Ellaroo Seattle! En ringen! Want ik wil er een ringsling van maken.
Alleen weet ik niet zo goed wat wijsheid is, want ik kan hem naaien maar dan moet ik hem best veel inkorten, of ik kan geloof ik ook een no sew ringling maken. Wat denken jullie dat beter is? Het is vooral om een pasgeboren babietje door het huis te dragen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_68950640
Inka is geen 5.2 Maar een 4.6/7
Dus gaat hij terug naar waar hij vandaan komt
pi_68951415
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:31 schreef LovelyLady het volgende:
Inka is geen 5.2 Maar een 4.6/7
Dus gaat hij terug naar waar hij vandaan komt

Ik was er al bang voor... Storchenwieges zijn bijna altijd een heel stuk langer dan de aangegeven maat, een 5.2 die onder de 5 meter is lijkt me eerder een lange 4.6
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:12 schreef oeke het volgende:
Ik heb vandaag ook fluffy mail gekregen! Van Icicle! Een Ellaroo Seattle! En ringen! Want ik wil er een ringsling van maken.
Alleen weet ik niet zo goed wat wijsheid is, want ik kan hem naaien maar dan moet ik hem best veel inkorten, of ik kan geloof ik ook een no sew ringling maken. Wat denken jullie dat beter is? Het is vooral om een pasgeboren babietje door het huis te dragen.
Hoe lang is ie?
Ik vind een ringsling met vaste ringen een stuk makkelijker dan een no sew ringsling maar ik vind een schuifknoop nóg makkelijker.
pi_68952386
Wat balen LL
Is die echt te kort ook voor een rucksack? Ik kan nu ook met minder stof af dan eerst, ook met een fwcc
pi_68952660
Voor een ruck zou hij nog wel kunnen, maar die knoop lukt niet echt bij mij. En aangezien ik een bwcc lekkerder vind zitten en geleerd heb om met een chestbelt te knopen wilde ik graag een wat langere doek.
pi_68952898
hihi manlief is een avondje niet thuis, dus lekker oefenen met knopen mbh youtube filmpjes...

maar nu heb ik een vraagje, ik knoopte mn dochtertje (3 maanden) tot nu toe alleen maar met de fwcc, prima om te doen, maar als ik alleen in de stad ben oid en ik moet haar weer "vastknuppen" dan vind ik fwcc niet zo handig want dan hangen de staarten op de grond. Nu heb ik de Front Cross Carry ontdekt, daar kun je je baby gewoon in en uit halen en daar hoeft de doek niet voor los, maar mag ik mn dochtertje van 3 maanden al op die manier knopen, naar mijn idee geeft t minder steun aan t nekje?!

Zucht zo'n klein vraagje en ik typ er weer zooooo'n lap tekst voor
pi_68953110
Heb je het idee dat ze er stevig in zit, Axi, of zwabbert ze nog een beetje?
Mijn dochter kon het prima met 3 maanden,zeker als ik even goed zorgde dat ik beide stukken doek helemaal breed om haar heen trek, dan zit ze met haar hoofd in het V-tje. Als ze slaapt trek ik een stuk doek over haar hoofd.

Het is een ideale knoop voor in de stad idd!

Ik geef je groot gelijk, LL. Er komt vast wel weer een 5.2 voorbij
pi_68953169
Ik laat in de stad de staarten gewoon op de grond hangen
pi_68954081
@Owlet, ze zit er op zich heel stevig in hoor, ze kan haar hoofd ook al goed omhoog houden, alleen zit ze bij de fwcc wat strakker tegen mij aan heb ik t idee. Hier zit ze met haar bovenlijfje wat losser... maar t kan ook zijn dat ik wat meer moet oefenen met knopen hoor Ben nog maar een beginneling met mijn ozo grote stash van 1 geweven doek en misschien 1 maand draagervaring met een geweven doek,...
pi_68954204
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:55 schreef mrien het volgende:
Ik laat in de stad de staarten gewoon op de grond hangen
heb ik ook wel hoor.... maar de deze knoop kun je gewoon laten zitten en je kind erin en uit halen... lijkt me een stuk practischer dan je doek telkens omknopen terwijl iedereen staat te kijken (lees op een overvol terras in utrecht)... dan kan ik het dus niet meer he
pi_68955066
Het zal niet heel erg aan je knoopkunsten liggen hoor Axi, een FWCC heeft nou eenmaal een extra laagje wat meer stevigheid geeft.
Als ze ouder wordt zal een fcc steeds steviger zitten
pi_68955264
oke bedankt.... zal t morgen eens gaan proberen met een wandeling naar de stad!!
pi_68955878
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:46 schreef Axi het volgende:
hihi manlief is een avondje niet thuis, dus lekker oefenen met knopen mbh youtube filmpjes...

maar nu heb ik een vraagje, ik knoopte mn dochtertje (3 maanden) tot nu toe alleen maar met de fwcc, prima om te doen, maar als ik alleen in de stad ben oid en ik moet haar weer "vastknuppen" dan vind ik fwcc niet zo handig want dan hangen de staarten op de grond. Nu heb ik de Front Cross Carry ontdekt, daar kun je je baby gewoon in en uit halen en daar hoeft de doek niet voor los, maar mag ik mn dochtertje van 3 maanden al op die manier knopen, naar mijn idee geeft t minder steun aan t nekje?!

Zucht zo'n klein vraagje en ik typ er weer zooooo'n lap tekst voor
Ik heb Lianne (1 dag jonger dan Josanne) al sinds ze 8 weken is die die FCC.. geen probleem hier en het werkt prima! Succes!
pi_68956346
oh dan hoef ik me dus nergens zorgen over te maken!!! Dank je!!
pi_68956396
Hier trouwens ook een vraagje..
Net een heupzit geprobeerd met m'n nieuwe doek, alleen ik heb het idee dat ze te laag hangt.. klopt dat?

(brakke foto)

Ik had het idee dat ik haar beet moest houden, de schuifknoop die ik had zat ook best laag, niet in het midden van m'n rug zegmaar. Verder kon ik hem niet zelf verschuiven maar moest m'n vriend dat doen
Dit was de eerste keer, hopelijk helpt wat oefenen..
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:03:00 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_68956688
Fee zit bij mij echt op mijn heup, dus best laag. Maar het schouderstuk moet je wat naar beneden schuiven, dan komt de doek ook strakker te staan.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:04:06 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_68956745
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:09 schreef owlet het volgende:
(...)

Ik wacht op een hopp miami via gebay, die wordt vandaag verstuurd. En ficus is betaald maar het is afwachten wanneer de betaling voor de winkel zichtbaar is, dat kan wel even duren.
Waar heb jij nog een ficus kunnen bestellen? En hebben ze daar ook nog een purpur linnen indio?
pi_68957159
Je zou de schuifknoop ook op je sleutelbeen kunnen doen, dan kan je hem zelf verstellen.

Of ze lager of hoger moet is een beetje persoonlijke voorkeur. Ik vind het zelf het lekkerst zitten om Avalon zo hoog mogelijk te dragen, bijna op borsthoogt.
Hij zou in het geheel in ieder geval wat strakker kunnen, dan kan je door tegen haar voetjes te duwen haar knieën mooi hoog krijgen waardoor ze er niet uit kan glijden.

Het is een beetje een lastige, lelijke foto, maar zo zit Avalon meestal:

Als ik de doek zo draag zoals jij (knoop op mijn rug en omgeklapte schouder) dan maak ik altijd een platte knoop zó dat de doek aansluitend maar niet strak op me heen zit. Als ik dan Avalon er in doe zit het meestal goed.
pi_68958286
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:55 schreef Axi het volgende:
oh dan hoef ik me dus nergens zorgen over te maken!!! Dank je!!
Owja, een tip die ik van anderen heb gekregen toen ik vroeg of ik deze knoop mocht gebruiken was, iig goed te zorgen dat het kontje lager zit dan de knieën, zodat het gewicht goed verdeeld zit.
En nu zie ik dus dat ik dat bij mijn heupknoop van net ook had moeten doen, bedankt Cattie en Owlet!

Morgen weer een dag, morgen weer proberen
Voorlopig knoop ik het liefst FCC met de tricotslen, m'n lange Indio of de Amazonas.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 00:02:29 #271
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68962590
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:04 schreef cattie het volgende:

[..]

Waar heb jij nog een ficus kunnen bestellen? En hebben ze daar ook nog een purpur linnen indio?
Nee, daar hebben ze geen purpur
De enige purpur die ik nog heb kunnen vinden is bij Birdiesroom, daar hebben ze de maten 4, 5 en 6.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:56:34 #272
108648 cattie
lieve moeder
pi_68971318
Ik kan ze niet vinden Macka.

Het is linnen en geen indio, Jim Jade!
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:57:34 #273
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68971354
Dat is wel een hele mooie kleur
I`m not weird. I`m limited edition.
  † In Memoriam † woensdag 13 mei 2009 @ 11:12:07 #274
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68971815
Cattie, ze stonden bij de new releases maar daar zie ik ze nu idd niet meer. Deze pagina was het.

Ik ben benieuwd hoe de kleur van Jim Jade in het echt is. Want nu lijkt 'ie blauw.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:12:43 #275
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68971841
Ik zag hem ook net. Ik vind het ook wel een mooie kleur!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')