abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68732363
quote:
SOMEREN - Een toespraak van pastoor Jan Heeffer tijdens de dodenherdenking maandagavond in Someren heeft voor ophef gezorgd in de Brabantse gemeente.

Heeffer legde in zijn toespraak verband tussen de gruwelijkheden in de concentratiekampen, de folteringen en de onvrijheid in de Tweede Wereldoorlog en abortus en euthanasie nu.
Burgemeester Alfred Veltman wil woensdag met de pastoor praten. Hij was aanwezig bij de toespraak.
Veltman wilde dinsdagavond echter niet meer zeggen dan dat de woorden van Heeffer hem verrassend in de oren klonken. Na het gesprek wil hij er meer over kwijt.

Heeffer sprak over het thema van Bevrijdingsdag: Vrijheid en Identiteit.
''We zien steeds meer bandeloosheid, mensen trekken zich niets aan van normen. Tijdens de oorlog werden schrikbarende experimenten uitgevoerd op mensen, folteringen waren aan de orde van de dag. We gruwelen daarvan, maar in deze tijden worden er in Nederland ieder jaar 30.000 abortussen gedaan en wie weet hoe vaak euthanasie plaats heeft? Het enige verschil met de oorlog is dat het pijnloos geschiedt, maar het effect is hetzelfde'', zei de pastoor.

Hij vroeg zich af hoe het kan dat 'we' deze gruwelen gewoon door laten gaan. ''Op die manier werken we mee aan die bandeloosheid. Hoe kunnen we van vrijheid spreken, terwijl we steeds meer bandeloosheid zien in plaats van echte vrijheid. Daarom blijven we spreken over vrijheid, precies omdat die er niet is.''

Heeffer (1948) vertrok in 1973 naar Italië, waar hij tientallen jaren werkte, onder meer als rector van het Nederlands College in Rome en als priester van de kerk der Friezen, vlakbij het Vaticaan.

De rector van het Nederlands College behartigt de belangen van de Nederlandse bisschoppenconferentie bij het Vaticaan en is kerkelijk raadsman van de Nederlandse ambassade bij de Heilige Stoel. Sinds ruim vier jaar mag Heeffer zich monseigneur noemen.
Bron

De vrijheid van meningsuiting is in het geding!1!!einz!
pi_68732754
Abortus zou wat mij betreft ook verboden moeten worden maar ik kan me de opschudding levendig voorstellen. Niet iedere vrouw die een abortus heeft laten ondergaan zal de nazi-vergelijking leuk vinden. Aan de andere kant krijgen politici die ook maar een beetje rechts van het midden zijn dagelijks dezelfde beschuldigingen naar het hoofd geslingerd, dus het begrip "nazi" is wel aan inflatie onderhevig.
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:44:21 #3
188345 Py
op zich
pi_68732985
Voor het gemak gaan we dan even voorbij aan het verschil tussen vrijwillige en onvrijwillige abortus/euthanasie?

Domme, domme vergelijking. Over populisme gesproken. Grote schande
  woensdag 6 mei 2009 @ 15:46:52 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68733104
Verbaasd zijn over DOMME (en ongepaste) uitspraken van een gelovige(!)

Dat is naief te noemen.
pi_68733349
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:46 schreef Yi-Long het volgende:
Verbaasd zijn over DOMME (en ongepaste) uitspraken van een gelovige(!)

Dat is naief te noemen.
Kom er maar in.
pi_68733503
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kom er maar in.
Het sop is de kool niet waard. Ik zou het volgende stukje aan hem aanbevelen: http://fish.blogs.nytimes.com/2009/05/03/god-talk/
pi_68735871
Weerzinwekkend en misselijkmakend, dit soort uitspraken. De gemaakte vergelijking is sowieso al walgelijk en wordt nog kwalijker door deze uit te spreken op de avond van Dodenherdenking, dus over de ruggen van mensen die hun leven gaven voor de vrijheid van Nederland.

Los daarvan zit er een steekje los aan mensen die het nazi-regime vergelijken met zaken als euthanasie en abortus (die ook onderling nog weer enorm verschillen). Euthanasie is een keuze die mensen meestal ZELF voorafgaand aan of tijdens een periode van uitzichtloos lijden maken. Abortus wordt ook te vaak afgeschilderd als iets waar mensen heel lichtzinnig over doen.

In Afrika komen nog meer dan genoeg kinderen door de honger om. Laat die pastoor zich daar druk over maken, in plaats van over ongeboren vruchten en over mensen die zelf over hun leven willen beslissen.
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:48:07 #8
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68740484
Nou, pardoes stroomt de kerk weer vol hoor!
Intelligent, but fucked up.
pi_68740563
Zulke extremisten moeten ze gewoon het land uitflikkeren.
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:58:26 #10
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68740969
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:39 schreef buachaille het volgende:
Abortus zou wat mij betreft ook verboden moeten worden maar ik kan me de opschudding levendig voorstellen. Niet iedere vrouw die een abortus heeft laten ondergaan zal de nazi-vergelijking leuk vinden. Aan de andere kant krijgen politici die ook maar een beetje rechts van het midden zijn dagelijks dezelfde beschuldigingen naar het hoofd geslingerd, dus het begrip "nazi" is wel aan inflatie onderhevig.
Waarom?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68741420
Eens met Someren.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_68741435
Abortus is een zware misdaad en eigenlijk een moordenaar.
pi_68741476
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:58 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Waarom?
Ik dacht dat alle voor- en tegenargumenten inmiddels wel bij iedereen bekend waren.
  woensdag 6 mei 2009 @ 19:15:52 #14
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68741733
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:09 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik dacht dat alle voor- en tegenargumenten inmiddels wel bij iedereen bekend waren.
Ik ken eigenlijk geen tegenargumenten die los staan van een geloof.
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:08 schreef Meki het volgende:
Dat mag jij vinden. En ik ken niemand die abortus is/heet
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68742220
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:39 schreef buachaille het volgende:
Abortus zou wat mij betreft ook verboden moeten worden
quote:
==als jullie toch bezig zijn zouden jullie religie ook maar moeten verbieden.
quote:
Eens met Someren.
Ja, abortus is prècies hetzelfde als miljoenen mensen vergassen. ==

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 07-05-2009 02:45:13 ]
Cool story, Hansel.
  woensdag 6 mei 2009 @ 19:53:46 #16
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68743381
Ik stel een post-natale abortus voor de de heer Heeffer voor.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 19:56:52 #17
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68743519
quote:
Ik neem aan dat je bedoelt dat degene die abortus pleegt een moordenaar is? Of jij niet goed Nederlandse taal kunnen?

Een kind geboren laten worden terwijl er eigenlijk geen geld voor is, of die je geen liefde kunt geven (denk aan zwangerschap voortkomend uit verkrachting) vind ik anders stukken erger
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_68743712
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:56 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt dat degene die abortus pleegt een moordenaar is? Of jij niet goed Nederlandse taal kunnen?

Een kind geboren laten worden terwijl er eigenlijk geen geld voor is, of die je geen liefde kunt geven (denk aan zwangerschap voortkomend uit verkrachting) vind ik anders stukken erger
Absoluut, en als er geen geld is voor een baby, dan ga je niet naar bed voor seks met een jongen.
verkrachting is een andere verhaal.
pi_68743718
==

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 07-05-2009 02:48:27 ]
Cool story, Hansel.
pi_68743753
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:26 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

[..]

Religieuze kneusjes, als jullie toch bezig zijn zouden jullie religie ook maar moeten verbieden.
[..]

Ja, abortus is prècies hetzelfde als miljoenen mensen vergassen. Wat een domheid in een post, zoals we onderhand wel gewend zijn van jou, meki.
Hoeveel abortussen zijn er de afgelopen jaren gepleegd, ? miljoenen miljoenen.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 20:03:56 #21
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68743811
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Absoluut, en als er geen geld is voor een baby, dan ga je niet naar bed voor seks met een jongen.
Pil en condooms zijn nog steeds niet 100% betrouwbaar
With four other people
And aliens
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:08:17 #22
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68743996
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:03 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Foei, dat mag natuurlijk niet!!! dat is een zonde! waag het niet om niet volgens hun levensstijl te leven.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:12:32 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_68744175
Toont weer aan hoe gevaarlijk en belachelijk de opvattingen van het geloof zijn. Welk geloof het ook is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:15:40 #24
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68744294
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:02 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja en? Alsof er nog geen genoeg mensen zijn op de wereld. Ik vind het juist goed dat mensen de keuze hebben om een abortus te nemen. Veel onnodig leed wordt hiermee voorkomen. Wat geeft jouw het recht om voor een ander te beslissen?
quote:

[..]

Er zijn genoeg meisjes die "gedwongen" aan seks doen, omdat ze anders achterblijven bij hun leeftijdgenootjes.
  Trouwste user 2022 woensdag 6 mei 2009 @ 20:17:57 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_68744379
Dit soort mensen zijn ook tegen de pil en condooms.

En vinden aids een straf van God.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_68744499
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 19:15 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik ken eigenlijk geen tegenargumenten die los staan van een geloof.

Wat raar, ik ken genoeg atheïsten en agnosten die abortus ook immoreel vinden.
pi_68744524
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:03 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Daar heeft hij het niet over...
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:22:29 #28
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68744563
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:20 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Wat raar, ik ken genoeg atheïsten en agnosten die abortus ook immoreel vinden.
Dat is helemaal niet raar Verschillende mensen verschillende meningen....
Maar waarom vinden "jouw" atheïsten en agnosten abortus immoreel dan?
pi_68744572
Ik zou dus echt zijn weggelopen nadat ik er iets van had gezegt/geroepen.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 20:25:37 #30
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68744704
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:21 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Daar heeft hij het niet over...
I don't give a shit
With four other people
And aliens
pi_68744756
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:02 schreef Meki het volgende:

[..]

we hebben het niet over de gehele wereld waar het in de meeste landen illegaal gebeurd, met alle gevolgen van dien .. we hebben het over Nederland, dus over tienduizenden ..

wat die pastoor aangaat .. wat een van de pot gerukte idioot .. experimenten met gevangenen vergelijken met een medische handeling waarvoor je zelf hebt gekozen
pleased to meet you
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:35:11 #32
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_68745144
Als je tegen abortus bent is zo'n vergelijking wel heel erg improductief. Telkens zulke grote woorden gebruiken doet de critici van abortus geen goed. Het doet mensen veronderstellen dat je blijkbaar je alleen tegen abortus kan zijn als je het moord vindt, of nog iets ergers. Kortom, je speelt de mensen voor wie elke kritische kanttekening bij abortus er één te veel is, alleen maar in de kaart. Zie de reacties hierboven.
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:39:45 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68745356
Daarom zitten de kerken op zondag zeker zo vol.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_68745480
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:22 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet raar Verschillende mensen verschillende meningen....
Maar waarom vinden "jouw" atheïsten en agnosten abortus immoreel dan?
Omdat ze het zien als een soort van moord natuurlijk. Dat is toch ook niet zo vreemd? Je beëindigt een leven, hoe je het ook bekijkt. Sommige mensen hechten geen waarde aan een ongeboren kind, anderen wel.
  woensdag 6 mei 2009 @ 20:55:58 #35
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68746177
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:42 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Omdat ze het zien als een soort van moord natuurlijk. Dat is toch ook niet zo vreemd? Je beëindigt een leven, hoe je het ook bekijkt. Sommige mensen hechten geen waarde aan een ongeboren kind, anderen wel.
Nee dat is niet vreemd.

Er zijn anders genoeg mensen die geen waarde hechten aan andermans leven. Immers ongewenste zwangerschappen kunnen anders best schadelijk zijn voor moeder en kind, zowel op korte als lange termijn. Maar tegenstanders van abortus hebben liever dat hun wil wordt opgedrongen aan andere mensen ongeacht de consequenties.
pi_68746457
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:55 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nee dat is niet vreemd.

Er zijn anders genoeg mensen die geen waarde hechten aan andermans leven. Immers ongewenste zwangerschappen kunnen anders best schadelijk zijn voor moeder en kind, zowel op korte als lange termijn. Maar tegenstanders van abortus hebben liever dat hun wil wordt opgedrongen aan andere mensen ongeacht de consequenties.
Tsja, voorstanders van abortus vinden het niet erg dat hun mening wordt opgedragen aan ongeboren kinderen, met de dood tot gevolg.

Het zijn de bekende argumenten van een discussie die al duizenden keren gevoerd is, ook hier. En abortus immoreel vinden betekent niet automatisch dat je vindt dat het verboden moet worden.

Zo vind ik het eigenlijk ook nogal krom, maar alles is beter dan dat dergelijk onverantwoordelijk volk zich voortplant met alle gevolgen van dien. En als we dan toch moraliteit buiten beschouwing laten, mogen een hoop mensen van mij ook wel preventief gesteriliseerd worden.
pi_68746565
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:55 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Nee dat is niet vreemd.

Dat is ook het verschil he. De groep die tegen is begrijp ik best. Er is genoeg voor hun standpunten te zeggen. Maar de groep die zegt (daar hoor ik bij) baas in eigen buik: die legt de vrijheid bij de mensen waar het om gaat. De groep die tegen is wil dat iedereen dan ook maar tegen is.
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:09:19 #38
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68746859
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:01 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Tsja, voorstanders van abortus vinden het niet erg dat hun mening wordt opgedragen aan ongeboren kinderen, met de dood tot gevolg.

Het zijn de bekende argumenten van een discussie die al duizenden keren gevoerd is, ook hier. En abortus immoreel vinden betekent niet automatisch dat je vindt dat het verboden moet worden.
Prima, wat jij wilt.
quote:
Zo vind ik het eigenlijk ook nogal krom, maar alles is beter dan dat dergelijk onverantwoordelijk volk zich voortplant met alle gevolgen van dien. En als we dan toch moraliteit buiten beschouwing laten, mogen een hoop mensen van mij ook wel preventief gesteriliseerd worden.
Eens, maar alleen als er een manier is om de sterilisatie ongedaan te maken. Zoiets als een ouderschap-bewijs misschien.
pi_68747033
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:09 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Eens, maar alleen als er een manier is om de sterilisatie ongedaan te maken. Zoiets als een ouderschap-bewijs misschien.
Jup, een prikpil voor risico-groepen die moeten bewijzen dat ze klaar zijn voor ouderschap voor ze eraf mogen. Zou een hoop ellende voorkomen, maar het is ook onrealistisch omdat bijna iedereen tegen dergelijke maateregelen zouden zijn, en dat is ook wel te begrijpen.
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:24:58 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_68747714
quote:

[..]

Ik ga niet naar bed met jongens meisjes daarentegen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:30:31 #41
pi_68747985
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:01 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Foetussen zijn niets. Het zijn blobjes, monsters en onderdeel van de moeder. De moeder is de enige die er iets over te zeggen heeft, "tegen abortus" zijn betekend dus dat je niet vind dat een vrouw over haar eigen lichaam mag beslissen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_68748086
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Foetussen zijn niets. Het zijn blobjes, monsters en onderdeel van de moeder. De moeder is de enige die er iets over te zeggen heeft, "tegen abortus" zijn betekend dus dat je niet vind dat een vrouw over haar eigen lichaam mag beslissen.
Zeg jij, en waarom moet ik meer waarde hechten aan jouw mening?
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 21:33:53 #43
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68748102
Regelgeving is niet voor niets dat een abortus tot zoveel (wat is het? 20?) weken gedaan mag worden, ivm levensvatbaarheid van de foetus.
With four other people
And aliens
pi_68748272
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:33 schreef Etcetera het volgende:
Regelgeving is niet voor niets dat een abortus tot zoveel (wat is het? 20?) weken gedaan mag worden, ivm levensvatbaarheid van de foetus.
Dat is ook wat grijs eigenlijk, de grens in Nederland is 22 weken, terwijl er baby's zijn die eerder geboren zijn en het overleefden. En de medische wetenschap blijft zich ontwikkelen natuurlijk.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 21:39:09 #45
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68748337
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:37 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat is ook wat grijs eigenlijk, de grens in Nederland is 22 weken, terwijl er baby's zijn die eerder geboren zijn en het overleefden. En de medische wetenschap blijft zich ontwikkelen natuurlijk.
Maar dat betekend in mijn ogen niet dat de medische wetenschap belangrijker moet zijn dan de wens van de moeder
With four other people
And aliens
pi_68748376
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:33 schreef Etcetera het volgende:
In Nederland is dat 24 weken. Maar medici raden aan het voor de 12de week te doen. Dat maakt de ingreep eenvoudiger. Wat meer info:

http://www.ngva.net/vragen.html
http://www.judex.nl/rechtsgebied/familie_&_echtscheiding/kinderen/artikelen/567/wanneer-is-abortus-in-nederland-toegestaan_-.htm

Maar dat zal waarschijnlijk niet meer zo heel lang duren. CDA en CU zien liever het Belgische systeem dat je hier ziet: http://www.kindengezin.be(...)_laten_uitvoeren.jsp

Waarbij er ondermeer een verplicht (!) gesprek is met arts en je verplicht (!) 6 dagen moet denken...
Met alle extra gezondheidsrisico's natuurlijk die er bij komen kijken als je een week langer wacht dan noodzakelijk. Zelf ben ik daar absoluut geen voorstander van en de paar artsen die ik ken en waarvan ik hun mening weet hebben er ook grote bedenkingen over.
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:42:04 #47
pi_68748472
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:33 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Zeg jij, en waarom moet ik meer waarde hechten aan jouw mening?
Je mag je wat aantrekken van de mening van de vrouw. Zonder haar is er ook geen blob. Hoe wilde je de vrouw trouwens verbieden abortus te plegen? Het blobje uit haar buik snijden en in de schuur in een aquarium uit laten groeien?
pi_68748528
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:39 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Maar dat betekend in mijn ogen niet dat de medische wetenschap belangrijker moet zijn dan de wens van de moeder
Tsja, die moeder had zich ook niet kunnen laten palen natuurlijk. Waarom is haar gemakzucht en onverantwoordelijkheid belangrijker dan het leven van het ongeboren kind?
pi_68748549
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:43 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Tsja, die moeder had zich ook niet kunnen laten palen natuurlijk. Waarom is haar gemakzucht en onverantwoordelijkheid belangrijker dan het leven van het ongeboren kind?
Open doel.
Moeder is 14 en verkracht door haar vader. Wat nu?
pi_68748600
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:43 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Open doel.
Dan wat? Dan is het niet haar onverantwoordelijkheid en gemakzucht natuurlijk. Overigens gok ik dat minder dan 1 op de 100 abortussen een dergelijk geval betreft...
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:46:03 #51
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68748651
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:40 schreef Wappie78 het volgende:
Waarbij er ondermeer een verplicht (!) gesprek is met arts en je verplicht (!) 6 dagen moet denken...
Met alle extra gezondheidsrisico's natuurlijk die er bij komen kijken als je een week langer wacht dan noodzakelijk. Zelf ben ik daar absoluut geen voorstander van en de paar artsen die ik ken en waarvan ik hun mening weet hebben er ook grote bedenkingen over.
Ik zie daar niks verkeerds in.... zo'n gesprek is volgens mij al de "standaard" net zoals bedenktijd. In Nederland zijn er weinig tot geen artsen die meteen per direct een abortus uitvoeren.
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:48:29 #52
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68748790
quote:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht.... en niet echt realistisch. Sowieso alsof een 14 jarig meisje verantwoordelijkheidsgevoel heeft.
pi_68748854
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:48 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht.... en niet echt realistisch. Sowieso alsof een 14 jarig meisje verantwoordelijkheidsgevoel heeft.
Daarom; prikpil.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 21:50:06 #54
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68748885
quote:

[..]

Waarom is het de schuld van de moeder? Waarom zou de vader zich niet verantwoordelijjk moeten voelen? Hij had haar niet hoeven nemen

En wie heeft het hier over gemakzucht en onverantwoordelijkheid? Als je wéét dat je niet voor het kind kan zorgen is het juist KNAP dat je de verantwoordelijjkheid durft te nemen in de vorm van een abortus.

Volgens mij denk je dat het een eitje is, maar het is echt niet iets waar je makkelijk voor kiest
With four other people
And aliens
pi_68748909
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:46 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik zie daar niks verkeerds in.... zo'n gesprek is volgens mij al de "standaard" net zoals bedenktijd. In Nederland zijn er weinig tot geen artsen die meteen per direct een abortus uitvoeren.
De bedenktijd is zeker niet standaard. Het zal je maar gebeuren dat je gewoon 100% zeker weet het kind niet te kunnen houden om wat voor redenen dan ook. Mag je je daarna verplicht 6 dagen schuldig gaan voelen. Want daar gaat het om he. Het gaat erom dat christelijke hoek waaruit dit plan komt dan nog net iets meer kans heeft dat een moeder zich bedenkt, met alle gevolgen van dien. Voor kind en moeder.
In sommige gevallen kunnen ze zo zelfs ervoor zorgen dat de abortus illegaal word. Zo een moeder zal zich maar eens (om wat voor redenen dan ook) met de 23ste week melden.

Het is net zoiets alsof jij naar de dokter gaat om een wrat weg te branden en de dokter tegen je zegt, ja maar die wrat krijgt u nooit meer terug, gaat u daar eerst maar een week over denken.

Die week loop je dus wel met extra pijn, in je wrat of in je hart. En uiteindelijk is het heel simpel wat mij betreft. De vrouw die zwanger is bepaald het. Niet de minister-president. Niet de kerk. Niet jij. Niet ik.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 21:50:57 #56
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68748936
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:49 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Daarom; prikpil.
Laten ze dat eens voor mannen uitvinden Maar néé dan willen ze 'm niet nemen

Hypocriete eikels
With four other people
And aliens
pi_68749064
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:50 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Hypocriete eikels
Kan ik zwanger worden dan?
Overigens zijn er genoeg families waarbij de man zich laat steriliseren voor die reden. Dus waar je dat vandaan kan halen is mij niet helemaal duidelijk. Ik ken zelfs mannen die een condoom gebruiken! Waarom doet zo een chick geen vrouwencondoom om, als je er toch niets van merkt Hypocriete....
pi_68749074
quote:

[..]

Waarom is het de schuld van de moeder? Waarom zou de vader zich niet verantwoordelijjk moeten voelen? Hij had haar niet hoeven nemen
Dat is het zeker, maar als het puntje bij paaltje komt en vader wil zijn kind houden maar moeder niet, heeft vader pech. De moeder is dus de belangrijkste partij.
quote:
En wie heeft het hier over gemakzucht en onverantwoordelijkheid? Als je wéét dat je niet voor het kind kan zorgen is het juist KNAP dat je de verantwoordelijjkheid durft te nemen in de vorm van een abortus.
Mosterd na de maaltijd, als ze verantwoordelijk waren geweest, waren ze in de meeste gevallen niet ongewenst zwanger geworden. En abortus is nog altijd gemakkelijker dan een kind opvoeden.
quote:
Volgens mij denk je dat het een eitje is, maar het is echt niet iets waar je makkelijk voor kiest
Zeker niet, het idee is dus dat ze voorkomen dat ze een dergelijke keuze moeten maken.
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:53:20 #59
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68749077
quote:

[..]

Hypocriete eikels
Als de sterilisatie terug te draaien is zie ik geen probleem. Alleen maar voordelen eigenlijk
pi_68749124
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Als de sterilisatie terug te draaien is zie ik geen probleem. Alleen maar voordelen eigenlijk
Bij mijn weten is dat ook zo. Ik zoek het even voor je op.
pi_68749127
quote:

[..]

Hypocriete eikels
Ik ken genoeg mannen die zich hebben laten steriliseren...
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:54:51 #62
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68749155
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef Provinciaal het volgende:
Zeker niet, het idee is dus dat ze voorkomen dat ze een dergelijke keuze moeten maken.
Het is naïef om te denken dat je zoiets nog kan voorkomen in deze tijd.
pi_68749203
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:54 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Het is naïef om te denken dat je zoiets nog kan voorkomen in deze tijd.
Ik zou het ook kunnen, waarom moet ik minder van andere mensen verwachten?
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 21:56:39 #64
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68749254
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Kan ik zwanger worden dan?
Het lijkt me dat als het mogelijjk is om een pil uit te vinden waardoor vrouwen niet zwanger kunnen raken het toch ook mogelijk moet zijn om iets uit te vinden waardoor mannen een vrouw niet kunnen bezwangeren
quote:
Overigens zijn er genoeg families waarbij de man zich laat steriliseren voor die reden. Dus waar je dat vandaan kan halen is mij niet helemaal duidelijk.
Ik heb het idee dat er niet veel mannen juichend tegenover zullen staan
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:53 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat is het zeker, maar als het puntje bij paaltje komt en vader wil zijn kind houden maar moeder niet, heeft vader pech. De moeder is dus de belangrijkste partij.
[..]

Mosterd na de maaltijd, als ze verantwoordelijk waren geweest, waren ze in de meeste gevallen niet ongewenst zwanger geworden. En abortus is nog altijd gemakkelijker dan een kind opvoeden.
[..]

Het gaat er niet om dat ze die keuze niet moeten maken, het gaat er mij om dat die keuze er IS. Natuurlijk is het enige juiste dat een stel ongewenste zwangerschap voorkomt, maar als het wél misgaat (en aangezien de pil en/of condoom niet 100% betrouwbaar zijn) dan moet je toch verdorie zelf kunnen kiezen wat je doet?
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 21:57:29 #65
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68749310
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:54 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Bij mijn weten is dat ook zo. Ik zoek het even voor je op.
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:55 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Waarom is het dan nog niet 'ingeburgerd'? De pil is normaal voor vrouwen, laten ze het dan ook proberen normaal voor mannen te maken
With four other people
And aliens
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:58:11 #66
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68749347
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:55 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Jij bent dan ook geen 14 jarig meisje die nu opgroeit. Zal je ook nooit worden dus zoiets kan je simpelweg niet weten.
pi_68749369
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:56 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Het lijkt me dat als het mogelijjk is om een pil uit te vinden waardoor vrouwen niet zwanger kunnen raken het toch ook mogelijk moet zijn om iets uit te vinden waardoor mannen een vrouw niet kunnen bezwangeren
[..]

[..]

Het gaat er niet om dat ze die keuze niet moeten maken, het gaat er mij om dat die keuze er IS. Natuurlijk is het enige juiste dat een stel ongewenste zwangerschap voorkomt, maar als het wél misgaat (en aangezien de pil en/of condoom niet 100% betrouwbaar zijn) dan moet je toch verdorie zelf kunnen kiezen wat je doet?
Dat is wat jij vindt dus, maar er zijn ook mensen die vinden dat je dan het belang van het ongeboren kind negeert. Daarvoor is het een kwestie van leven of dood.
pi_68749405
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:56 schreef Etcetera het volgende:

[..]

[..]

[..]

Kom ik wilde je alleen even kietelen. Maar ook duidelijk maken dat er genoeg mannen zijn die het wel doen. Ik zou voor tech nog wat uitzoeken: http://www.tilburgzeikt.com/Zakkie_kwijt_08082005.html

De sterilisatie lijkt vaak omkeerbaar te zijn, maar niet altijd. Dat is natuurlijk wel een groter risico dan de pil nemen. Ik moet er trouwens bij zeggen, dat als er echt een mannenpil bestond, ik die serieus zou overwegen. Dus ik begrijp je wel hoor. Er zijn wat dat betreft ook genoeg mannen die gewoon niemand zwanger willen maken en daar best een pil voor zouden nemen. Meer dan dat er mannen zijn die de boel laten knippen, dat ben ik met je eens. Maarja ik denk ook niet dat er fveel 16-jarige meiden zijn die hun baarmoeder eruit laten yanken.
pi_68749449
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:57 schreef Etcetera het volgende:

[..]

[..]

Waarom is het dan nog niet 'ingeburgerd'? De pil is normaal voor vrouwen, laten ze het dan ook proberen normaal voor mannen te maken
Daar ben ik 100% voor, maar dan inderdaad 'ook', niet 'in plaats van'. Hoe meer preventie, hoe beter.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:03:14 #70
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68749639
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:59 schreef Wappie78 het volgende:
De sterilisatie lijkt vaak omkeerbaar te zijn, maar niet altijd. Dat is natuurlijk wel een groter risico dan de pil nemen.
Daarom doe ik het ook nog niet. Als ze nou een middel uitvinden dat wel 100% veilig is dan zou ik het wel gebruiken.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:04:29 #71
pi_68749716
quote:

[..]

Dat moet die vrouw toch zelf weten? Waarom is jouw moraal belangrijk in deze? Zit dat kind daar wel op te wachten?
pi_68749876
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat moet die vrouw toch zelf weten?
Hoezo? voor haar gaat het niet om leven of dood.
quote:
Waarom is jouw moraal belangrijk in deze? Zit dat kind daar wel op te wachten?
Jij was achteraf liever geaborteerd?
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:08:18 #73
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68749906
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:07 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt me voor de geestelijke gezondheid van een kind best prettig om gewenst te zijn
With four other people
And aliens
pi_68749937
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Het lijkt me voor de geestelijke gezondheid van een kind best prettig om gewenst te zijn
Details
pi_68750009
quote:

[..]

Anders ben je beter af dood ja
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:09:48 #76
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68750015
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Details
Oh ja, natuurlijk, sorry, what the hell was I thinking
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:10:44 #77
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68750079
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:09 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Anders ben je beter af dood ja
Het is een FOETUS. En in heel veel gevallen een nietlevensvatbare foetus. Zonder besef van dat soort dingen.
With four other people
And aliens
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:11:12 #78
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68750108
quote:

[..]

Het lijkt me ook wel prettig als het kindje word opgevoed als de ouders daartoe in staat zijn.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:12:06 #79
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68750156
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:11 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Het lijkt me ook wel prettig als het kindje word opgevoed als de ouders daartoe in staat zijn.
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:08 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Details
With four other people
And aliens
pi_68750244
Toch zit het hem wel in dat soort details he. De mensen die zeggen dat iemand anders het kind moet krijgen hoeven het verder niet op te voeden, niet te verzorgen, etc.
pi_68750251
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:10 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Het is een FOETUS. En in heel veel gevallen een nietlevensvatbare foetus. Zonder besef van dat soort dingen.
Het is een MENS, als de natuur zijn gang gaat en er geen problemen zijn, is het binnen aanzienlijke tijd wel degelijk een levensvatbaar en bewust wezen.

Een pasgeboren kind blijft ook afhankelijk van anderen om te overleven, en heeft ook nauwelijks bewustzijn, waarom is het ineens wel verkeerd om het dan nog te doden?
pi_68750331
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Het is een MENS, als de natuur zijn gang gaat is het binnen aanzienlijke tijd wel degelijke en levensvatbaar en bewust wezen.

Een pasgeboren kind blijft ook afhankelijk van anderen om te overleven, en heeft ook nauwelijks bewustzijn, waarom is het ineens wel verkeerd om het dan nog te doden?
Tja, een foutus van 2 dagen oud zou ik niet meteen als mens omschrijven. Waar leg je dan de grens? Want ik heb miljarden potentiele kinderen op m'n buik al laten opdrogen gedurende mijn leven
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:15:48 #83
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68750354
quote:

[..]

Het is een MENS, als de natuur zijn gang gaat en er geen problemen zijn, is het binnen aanzienlijke tijd wel degelijk een levensvatbaar en bewust wezen.

Baby's zijn wel degelijk bewust van hun omgeving Meer dan je denkt zelfs....
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:16:33 #84
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68750384
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:13 schreef Wappie78 het volgende:
Toch zit het hem wel in dat soort details he. De mensen die zeggen dat iemand anders het kind moet krijgen hoeven het verder niet op te voeden, niet te verzorgen, etc.
Het is altijd zo makkelijk om te oordelen over iemand anders he
quote:

[..]

Nee dat is het niet Als het niet levensvatbaar is, dan gaat het hoe dan ook dood. Een rups wordt een vlinder, maar is toch echt eerste een rups.

En de vergelijking met een pasgeboren kind is zo krom als wat
With four other people
And aliens
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:16:46 #85
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68750392
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:15 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Tja, een foutus van 2 dagen oud zou ik niet meteen als mens omschrijven. Waar leg je dan de grens? Want ik heb miljarden potentiele kinderen op m'n buik al laten opdrogen gedurende mijn leven
Daarom mag je ook niet masturberen van de kerk
pi_68750397
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:15 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

En juist omdat die grens nogal arbitrair en onduidelijk is moeten voorstanders van abortus niet steeds zonder meer uitgaan van hun gelijk, alsof iedereen die het anders ziet gek is.
pi_68750463
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:16 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Nee dat is het niet Als het niet levensvatbaar is, dan gaat het hoe dan ook dood. Een rups wordt een vlinder, maar is toch echt eerste een rups.

En de vergelijking met een pasgeboren kind is zo krom als wat
Hoezo? Dat wil je vast graag denken, maar wat maakt een pasgeboren kind levensvatbaarder dan een ongeboren kind? Een ongeboren kind hoef je niet eens te voeren....
pi_68750501
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:15 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Baby's zijn wel degelijk bewust van hun omgeving Meer dan je denkt zelfs....
En een ongeboren foetus van 18 weken niet dan wil je beweren?
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:19:44 #89
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68750566
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:18 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Hoezo? Dat wil je vast graag denken, maar wat maakt een pasgeboren kind levensvatbaarder dan een ongeboren kind? Een ongeboren kind hoef je niet eens te voeren....
Je hebt er echt verstand van he? Dat ongeboren kindje wordt gevoed door middel van een navelstreng.
pi_68750600
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:16 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En juist omdat die grens nogal arbitrair en onduidelijk is moeten voorstanders van abortus niet steeds zonder meer uitgaan van hun gelijk, alsof iedereen die het anders ziet gek is.
Oh wacht, dat zeg ik ook niet. Ik zei al eerder, er is best wat te zeggen -tegen abortie. Je moet dat ook mogen uitspreken. Maar je moet de keuze uiteindelijk bij degene leggen die het aangaat. De zwangere dame en eventueel haar partner. Maar vooral de zwangere dame. Als je dat niet doet, dan zeg je namelijk dat voorstanders van abortus gek zijn
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:20:41 #91
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68750628
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:16 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Datzelfde geldt ook voor tegenstanders
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:18 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Grote goden ik hoop dat jij geen vader wordt
Ik heb het over een foetus van ongeveer 20 weken oud. Als die geboren wordt is het in 9 van de 10 gevallen niet levensvatbaar. Ik heb het NIET over een voldragen foetus.
With four other people
And aliens
pi_68750644
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:19 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Je hebt er echt verstand van he? Dat ongeboren kindje wordt gevoed door middel van een navelstreng.
Je begrijpt wat ik bedoel. Een ongeboren kind wordt gevoed omdat de moeder zichzelf voedt, een pasgeboren kind sterft als je het niets geeft.
pi_68750733
Alleh mensen, het is een leuk gesprek tot nu toch? Laten we het niet gaan verpesten met verwijten of cirkelpraten
pi_68750762
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:20 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Datzelfde geldt ook voor tegenstanders
Sommigen zeker ja.
quote:
[..]

Grote goden ik hoop dat jij geen vader wordt
Ik heb het over een foetus van ongeveer 20 weken oud. Als die geboren wordt is het in 9 van de 10 gevallen niet levensvatbaar. Ik heb het NIET over een voldragen foetus.
Hmm, 9 van de 10, en wat dan met dat ene kind dat eigenlijk wel levensvatbaar is, of nog enger, kinderen die een abortus-procedure overleven.
pi_68750839
Trouwens wil ik er nog iets aan toevoegen. In de natuur is het plegen van abortus niet vreemd hoor. Vogels gooien de zwakke het nestje uit, leeuwen eten de zwakke welpjes op, of het hele nest als dat een te grote aanspraak maakt op de voedselvoorraad. Want die kids kunnen nog niets en als de 'ouders' door de kinderen ook niets meer kunnen weten ze zeker dat hun nageslacht kansloos is.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:24:37 #96
pi_68750880
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:07 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

[..]
Verder is er niemand betrokken.
quote:
Daar had ik niets van gemerkt, laat staan dat ik er een mening over had gehad.
pi_68750916
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Verder is er niemand betrokken.
Zeg jij...
quote:
[..]

Daar had ik niets van gemerkt, laat staan dat ik er een mening over had gehad.
Maar nu?
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:27:49 #98
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68751059
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:22 schreef Provinciaal het volgende:
Hmm, 9 van de 10, en wat dan met dat ene kind dat eigenlijk wel levensvatbaar is, of nog enger, kinderen die een abortus-procedure overleven.
Dat ene kindje wat wel levensvatbaar heeft weinig toekomstperspectief als het om een 14 jarige moeder gaat.
En de gevallen die jij noemt (overlevende van een abortus) zijn het gevolg van artsen die de procedures niet goed opvolgen. Kwalijke zaak idd maar geen reden om abortus te verbieden.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:28:01 #99
pi_68751070
quote:

[..]

Het is een MENS,
Het is een blobje en onderdeel van een vrouw. Snij jij haar open?
pi_68751144
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is een blobje en onderdeel van een vrouw. Snij jij haar open?
Nee, stop jij er een stofzuiger in?
pi_68751211
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:27 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat ene kindje wat wel levensvatbaar heeft weinig toekomstperspectief als het om een 14 jarige moeder gaat.
En helemaal nul als je het niet eens de kans geeft nee. En er is altijd nog adoptie.
quote:
En de gevallen die jij noemt (overlevende van een abortus) zijn het gevolg van artsen die de procedures niet goed opvolgen. Kwalijke zaak idd maar geen reden om abortus te verbieden.
Maar het zet hopelijk wel wat mensen aan het denken over wat het eigenlijk inhoudt.
pi_68751216
Jullie weten wel dat het gros van de abortussen gewoon met een pil gedaan word? Zoiets als de gewone pil of beter nog, de morning after?

Hoe denken jullie daar trouwens over. Feitelijk zou de morning after-pil ook een abortus kunnen zijn. Maar je weet niet of je dan al zwanger bent... Gooi het in de groep Want als dat per definitie als abortus telt zou ik een stuk of 9 kids moeten hebben denk ik.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:33:27 #103
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68751401
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:30 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En helemaal nul als je het niet eens de kans geeft nee. En er is altijd nog adoptie.
En het leven van de 14 jarige zwangere meid telt dus helemaal niet mee......?
quote:
Maar het zet hopelijk wel wat mensen aan het denken over wat het eigenlijk inhoudt.
Wat denk je nou zelf? De "baby's" die zo'n abortus overleven zijn binnen 5 uur dood.... en dat is puur het gevolg van artsen die de procedures helemaal niet goed uitvoeren.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:34:54 #104
pi_68751490
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:25 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Zeg jij...
[..]
Snij het er uit dan.
quote:
Maar nu?
Nu ben je door je argumenten heen.
pi_68751507
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:33 schreef -Techno- het volgende:

[..]

En het leven van de 14 jarige zwangere meid telt dus helemaal niet mee......?
Wat mij betreft wel, maar hoe is adoptie voor haar erger dan abortus?
quote:
[..]

Wat denk je nou zelf? De "baby's" die zo'n abortus overleven zijn binnen 5 uur dood
Niet allemaal...
pi_68751644
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Snij het er uit dan.
Verder alles goed met je?
quote:
[..]

Nu ben je door je argumenten heen.
Maar goed dat je er nog geen enkele hebt weten te ontkrachten dan. Je komt met een hoop stellingen, een hoop meningen geformuleerd als feiten, maar ik heb je nog geen argument zien geven.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:36:50 #107
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68751674
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:35 schreef Provinciaal het volgende:

Niet allemaal...
En dus moet je het maar verbieden? Dat je voor die kleine groep 'kiest' blijkbaar, prima. Ga jij ze opvoeden? Met wie weet wat voor 'schade' ze hebben opgelopen?
With four other people
And aliens
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:37:25 #108
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68751724
quote:

[..]

Moedergevoelens misschien? Als ze het kindje uiteindelijk gebaard is treden de hormonen echt wel in werking. Neemt niet weg dat ze niet voor kindje kan zorgen.
quote:
[..]

Niet allemaal...
Okee niet allemaal, maar een echt geweldig leven hebben ze niet. (medische complicaties enz enz)
pi_68751750
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:36 schreef Etcetera het volgende:

[..]

En dus moet je het maar verbieden? Dat je voor die kleine groep 'kiest' blijkbaar, prima. Ga jij ze opvoeden? Met wie weet wat voor 'schade' ze hebben opgelopen?
Ze zijn niet mijn verantwoordelijkheid.
pi_68751756
quote:

[..]

[..]

Niet allemaal...
Vrouwen voelen zich bijna nooit schuldig over abortus. Dat kun je terugvinden in hetgeen erover geschreven is en dat is een feit. Bijna elke vrouw krijgt een flinke klap van het afstaan van haar geboren kind. Dat is een heel groot verschil hoor.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:38:25 #111
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68751797
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:37 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En dat is het punt nou juist: het is de verantwoordelijkheid van in elk geval de moeder en het liefst de vader ook. Als zij die niet willen of kunnen nemen, wie ben jij dan om te zeggen dat ze dat wel moeten doen?
With four other people
And aliens
pi_68751872
quote:

[..]

Dat klopt. Waarom bemoei je je er dan mee?
Het is niet jouw verantwoordelijkheid, jij hebt er niets mee te maken wat de moeder doet.

Om het even heel bot te zeggen he, dat moet je niet persoonlijk nemen.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:39:17 #113
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68751885
quote:

[..]

Lekker makkelijk
pi_68751897
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:37 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Moedergevoelens misschien? Als ze het kindje uiteindelijk gebaard is treden de hormonen echt wel in werking. Neemt niet weg dat ze niet voor kindje kan zorgen.
Maar ik denk niet dat dergelijke problemen bij abortus vermeden worden, veel vrouwen dragen zoiets hun hele leven mee.
quote:
[..]

Okee niet allemaal, maar een echt geweldig leven hebben ze niet. (medische complicaties enz enz)
Kijk naar Gianna Jessen, die leeft een vrij productief bestaan. Wat niet geheel verbazend grotendeels gewijd is aan propaganda tegen abortus, maarja.
pi_68751960
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:39 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Lekker makkelijk
Wat wil je nou? Als jij iemand een hersenbeschadiging toedoet, moet ik dan maar voor die persoon zorgen? Wat heb ik ermee te maken?
pi_68751962
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:39 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat dergelijke problemen bij abortus vermeden worden, veel vrouwen dragen zoiets hun hele leven mee.
[..]

Kijk naar Gianna Jessen, die leeft een vrij productief bestaan. Wat niet geheel verbazend grotendeels gewijd is aan propaganda tegen abortus, maarja.
Dat is pertinent niet waar wat uit alle onderzoeken naar voren komt.
Vrouwen voelen zich zelden schuldig over abortus. Ze voelen immers dat het nog geen echt kind is.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:40:24 #117
138914 Slappy
ambtenaar
pi_68751980
quote:

[..]

Voorbehoedsmiddelen zijn niet 100% betrouwbaar he jochie Of heb je liever straks allemaal 16 jarigen die met baby's rondlopen en de staat weer mag doken,het klinkt misschien hard maar soms is er geen andere keuze
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_68752009
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:40 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Dat is pertinent niet waar wat uit alle onderzoeken naar voren komt.
Vrouwen voelen zich zelden schuldig over abortus. Ze voelen immers dat het nog geen echt kind is.
Dan ken jij andere onderzoeken dan ik.
pi_68752059
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:39 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Dat klopt. Waarom bemoei je je er dan mee?
Het is niet jouw verantwoordelijkheid, jij hebt er niets mee te maken wat de moeder doet.

Om het even heel bot te zeggen he, dat moet je niet persoonlijk nemen.
Maar dan kan ik er toch nog wel een mening over hebben?
pi_68752121
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:38 schreef Etcetera het volgende:

[..]

En dat is het punt nou juist: het is de verantwoordelijkheid van in elk geval de moeder en het liefst de vader ook. Als zij die niet willen of kunnen nemen, wie ben jij dan om te zeggen dat ze dat wel moeten doen?
Dat zeg ik dus ook niet, ik geef hier alleen aan dat er ook andere meningen zijn dan onvoorwaardelijk voorstander van abortus of religieus fanaat.
pi_68752146
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:40 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik gok dat deze mensen het beter weten: http://www.ngva.net/vragen.html
quote:
15. Zal ik me erg schuldig voelen na een abortus?

onderzoek is gebleken dat maar weinig vrouwen zich schuldig voelen na een abortus.
Sommige vrouwen voelen zich er schuldig over dat ze zich niet schuldig voelen! Als de behandeling voorbij is en het achteraf erg is meegevallen, is opluchting de algemene reactie. Iedereen ziet tegen de abortus op, dat spreekt van zelf. Na de ingreep kun je je nog een paar dagen verdrietig voelen. Het is voor de verwerking van groot belang dat je er met iemand die je vertrouwt goed over praat. Niemand kan de toekomst voorspellen. Niemand kan met zekerheid zeggen wat de consequenties van welke keuze dan ook, zullen zijn. Als je met problemen blijft zitten kan je ook altijd terug naar de kliniek om erover te praten. Als je dat niet wilt kun je natuurlijk ook naar je huisarts. Die kan je dan ook verwijzen naar meer gespecialiseerde deskundigen.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:42:52 #122
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68752157
quote:

[..]

Wat wil je nou? Als jij iemand een hersenbeschadiging toedoet, moet ik dan maar voor die persoon zorgen? Wat heb ik ermee te maken?
Precies: wat heb jij er mee te maken dat iemand voor een abortus kiest? Geen hol.

En schuldig voelen over een abortus kan ik me voorstellen dat dat niet echt zo is. Maar ik durf te beweren dat het iets is waar je maar 1x in je leven voor wilt kiezen. (En ik weet dat er gekken zijn die het vaker doen, maar er zijn nou eenmaal altijd halve garen in de wereld)
With four other people
And aliens
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:43:10 #123
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68752184
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:39 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Onderzoek toont het tegenovergestelde aan.
quote:
[..]

Uitzonderingen hou je altijd.... dooddoener ik weet het, maar het verhaal van Gianna is nou niet echt een argument om abortus te verbieden.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:44:40 #124
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68752315
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:42 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Ik gok dat deze mensen het beter weten: http://www.ngva.net/vragen.html
[..]
Bedankt voor het zoeken
pi_68752319
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:43 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Onderzoek toont het tegenovergestelde aan.
[..]

Uitzonderingen hou je altijd.... dooddoener ik weet het, maar het verhaal van Gianna is nou niet echt een argument om abortus te verbieden.
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen, ik geef het ook niet als argument om abortus te verbieden, ik geef het als voorbeeld om wat dieper na te denken over wat abortus inhoudt.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:46:48 #126
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68752405
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:44 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen, ik geef het ook niet als argument om abortus te verbieden, ik geef het als voorbeeld om wat dieper na te denken over wat abortus inhoudt.
Dat is precies wat wij je proberen bij te brengen.
pi_68752421
Maar ik heb genoeg van deze herhalingsoefening, binnen een paar weken is gegarandeerd dezelfde discussie weer aan de gang hier, met dezelfde standpunten en argumenten....
pi_68752467
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:46 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat is precies wat wij je proberen bij te brengen.
En ik probeer jullie bij te brengen dat er mensen zijn met een andere mening en dat die niet noodzakelijk gek zijn.
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:49:30 #129
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68752570
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:47 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En ik probeer jullie bij te brengen dat er mensen zijn met een andere mening en dat die niet noodzakelijk gek zijn.
Niemand heeft hier gezegd dat ze gek zijn hoor.
quote:
Maar ik heb genoeg van deze herhalingsoefening,
Heb je al eerder gezegd en toch deed je leuk mee
quote:
binnen een paar weken is gegarandeerd dezelfde discussie weer aan de gang hier, met dezelfde standpunten en argumenten....
En dan komen we weer uit op dezelfde conclusie: Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen
pi_68752591
quote:

[..]

Kijk het is ook niet dat hier iemand zegt: als je tegen abortus bent dan zit je fout.
Nee het is alleen dat wij zeggen: ieder z'n ding. Het is in elk geval niet wenselijk (voor mij) dat de overheid daarover het laatste woord heeft.

En dat is de essentie. Prima tegen abortus? Doe het dan ook niet.
Sta je er niet zo negatief tegenover en je komt in een situatie terecht waarin het misschien wel beter zou kunnen zijn, overweeg het dan.

Maar die vrijheid van keuze moet er wel blijven bestaan. En die vrijheid kan er niet zijn als er een verbod komt. Terwijl de keuze wel vrij is, zoals het nu is. En dat moeten we zo houden.
  Redactie Frontpage woensdag 6 mei 2009 @ 22:51:42 #131
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_68752701
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:49 schreef Wappie78 het volgende:

[..]

Kijk het is ook niet dat hier iemand zegt: als je tegen abortus bent dan zit je fout.
Nee het is alleen dat wij zeggen: ieder z'n ding. Het is in elk geval niet wenselijk (voor mij) dat de overheid daarover het laatste woord heeft.

En dat is de essentie. Prima tegen abortus? Doe het dan ook niet.
Sta je er niet zo negatief tegenover en je komt in een situatie terecht waarin het misschien wel beter zou kunnen zijn, overweeg het dan.

Maar die vrijheid van keuze moet er wel blijven bestaan. En die vrijheid kan er niet zijn als er een verbod komt. Terwijl de keuze wel vrij is, zoals het nu is. En dat moeten we zo houden.
My thoughts
With four other people
And aliens
pi_68753432
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:49 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Niemand heeft hier gezegd dat ze gek zijn hoor.
[..]

Heb je al eerder gezegd en toch deed je leuk mee
[..]

En dan komen we weer uit op dezelfde conclusie: Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen
dat is een mooi streven, maar soms moeten mensen ook tegen zichzelf of tegen anderen beschermd worden. Niet dat dat per se het geval is in deze, maar vrijheid blijheid vind ik weer het andere uiterste in een gevoelige kwestie als dit.

Daarom is het wmb ook goed dat er regels gelden voor abortus.
pi_68758796
En dan hebben we het toenstraks gehad over de mannenpil en wat zag ik net via slashdot:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8033218.stm
  donderdag 7 mei 2009 @ 07:07:00 #134
pi_68759458
quote:

[..]

Maar dat zijn ze wel: ze willen een wildvreemde vrouw vertellen wat ze met haar eigen lichaam moet doen. Dat.is gewoon fascistisch.
pi_68761582
We kunnen in ieder geval constateren dat de voorstanders van abortus in dit topic al geboren zijn.
pi_68761602
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 07:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar dat zijn ze wel: ze willen een wildvreemde vrouw vertellen wat ze met haar eigen lichaam moet doen. Dat.is gewoon fascistisch.
Dat is onjuist, men wil juist meer vrijheid voor de rechter om de plegers van abortus te kunnen vervolgen
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:11:21 #137
170945 smoekie
individualist
pi_68762824
Wie ben jij-ik-wij om een ander mijn mening door de strot te drukken met nietszeggende argumenten.

Ikzelf zou nooit kiezen voor abortus omdat ik van mening ben dat elk levend wezen recht heeft om te leven hoe klein ook. Verschil zou er in zitten als ik verkracht zou zijn, dan zou ik er over nadenken, maar zou niet durven zeggen dat ik dan wel voor abortus zou kiezen omdat het nog steeds een levend wezen is wat er op dat moment in mijn buik groeit wat niet om het leven gevraagd heeft.

Hoe dan ook ben ik zeker van mening dat een ieder zelf de keuze moet hebben om wel of niet een abortus te ondergaan om welke reden dan ook. Dat het niet mijn keuze zou zijn, houd niet in dat mijn keuze de juiste is. We maken allemaal keuzes in het leven, sommige goed, sommige niet goed. Een ander heeft zich daar niet mee te bemoeien, we moeten allemaal onze eigen fouten kunnen en mogen maken, zonder inmening van andere (derden-overheid-instanties). Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Enige waar ik wel verbaasd over was dat men schreef dat een niet levensvatbare foetus geen gevoel e.d. zou hebben. Ik raad het ze bij zwakke maag niet aan, maar wel eens gezien hoe een abortus uitgevoerd wordt? En dan gezien hoe die niet levensvatbare foetus van een paar weken (12) zich een uitweg naar probeert te banen om te ontkomen aan hetgeen de foetus kwaad wil doen? Denk het niet. Als je dat zou zien, zou je opmerken en weten dat ze hoe klein ook wel degelijk voelen dat het niet goed is wat er staat te gebeuren. Al helemaal als een dergelijke abortus gebeurt met 22 wkn. Die grens mogen ze van mij dan ook wel verlagen moet ik eerlijk bekennen, tenzij er gezondheidsredenen zijn waardoor het voor het kind beter is om geaborteerd te worden. Als dat niet zo is, zou die grens weken lager moeten komen te liggen.(uitzonderlijke gevallen terzijde gelaten)

Hoe dan ook, kan iedereen er lang en kort over lullen, het blijft nog altijd de keuze van de moeder om wel of niet het kind te behouden of te aborteren. Wel ben ik van mening dat het tegenwoordig wel heel makkelijk is om abortus te laten uitvoeren, zeker door hetgeen ik op dergelijke forums heb mogen lezen dat er vrouwen (jongeren) zijn die nog voor ze 20 zijn al meerdere keren een abortus hebben ondergaan.

Dergelijke meiden/vrouwen zouden ze wat mij betreft wel mogen verplichten na herhaling andere anticonceptiemiddelen te laten gebruiken (bijv. maandelijkse prikpil) want juist doordat het zo makkelijk is, wordt er wel af en toe heel licht over gedacht, zeker door de wat jongere meiden die te pas en onpas zwanger worden omdat ze of geen, of laks met anticonceptie omgaan, al zijn er 2 voor nodig die hier een hand in hebben en dat ook de jongen moet zorgen voor anticonceptie (condoom)

Tegen de tijd dat mijn dochter de leeftijd gaat krijgen, te "expirimenteren" neem ik haar toch echt mee naar de huisarts, en gaat ze van mij verplicht aan de prikpil tot ze 18 is. Daarna is het haar eigen keuze om voor anticonceptie te zorgen, maar ik zal wel proberen te voorkomen dat ze ooit voor een dergelijke keuze komt te staan, en dat kun je als ouder zijnde door er zelf ook verantwoordelijk voor te zijn, hoe je kinderen zich "beveiligen"
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
pi_68763440
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:43 schreef Wappie78 het volgende:

Open doel.
Dan kan er nog een hele goeie zangeres uit voortkomen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Etta_James
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:34:54 #139
pi_68763562
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:32 schreef buachaille het volgende:
We kunnen in ieder geval constateren dat de voorstanders van abortus in dit topic al geboren zijn.
De voorstanders die naar volle tevredenheid geaborteerd zijn zul je hier niet zien posten
pi_68763636
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De voorstanders die naar volle tevredenheid geaborteerd zijn zul je hier niet zien posten
De tegenstanders van abortus die tegen hun zin zijn geaborteerd ook niet
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:46:05 #141
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_68763938
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:29 schreef buachaille het volgende:
Dan kan er nog een hele goeie zangeres uit voortkomen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Etta_James

Of Hitler.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_68764037
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 07:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ter bescherming van een ander levend wezen, maar discussie met jou heeft niet zoveel zin vrees ik. Je bent namelijk niet zo slim.
pi_68764041
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:46 schreef DustPuppy het volgende:

Of Hitler.
Wat Hitler betreft heeft de pastor ergens in de verte wel een beetje gelijk. De nazi's hadden geen probleem met abortus.
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:52:54 #144
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_68764165
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:49 schreef buachaille het volgende:
Wat Hitler betreft heeft de pastor ergens in de verte wel een beetje gelijk. De nazi's hadden geen probleem met abortus.
Blij om te zien dat je de hint niet begrijpt.

Ik denk trouwens dat je zul vinden dat de Nazi's juist heel erg anti-abortus waren, daar waar het om gezonde Arische jongens en meisjes ging. De kinderbijslag is niet zonder reden in het leven geroepen door de Nationaal Socialisten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 7 mei 2009 @ 10:56:19 #145
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_68764291
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:49 schreef Provinciaal het volgende:
Ter bescherming van een ander levend wezen, maar discussie met jou heeft niet zoveel zin vrees ik. Je bent namelijk niet zo slim.
Ik neem aan dat jij ook geen antibiotica slikt of dingen ontsmet, vlees eet, groente eet, muggen mept, tanden poets, je wast etc. ?
pi_68764469
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:56 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij ook geen antibiotica slikt of dingen ontsmet, vlees eet, groente eet, muggen mept, tanden poets, je wast etc. ?
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:05:01 #147
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_68764591
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:01 schreef Provinciaal het volgende:

Ja, luister. Als al het leven heilig is, is het leven van andere diersoorten ook heilig.
Tenzij je alleen menselijk leven heilig vindt, natuurlijk. Maar dan ben je inconsequent.
pi_68764641
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, luister. Als al het leven heilig is, is het leven van andere diersoorten ook heilig.
Tenzij je alleen menselijk leven heilig vindt, natuurlijk. Maar dan ben je inconsequent.
Kom op zeg, het leven van bacterïen vergelijken met dat van ongeboren baby's, ben je 12?
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:24:33 #149
pi_68765253
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:49 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat blobje is onderdeel van de moeder, je pleet dus inbreuk op iemands lichamelijke integriteit. Daarmee geef je anderen de vrijheid inbreuk te plegen op jouw integriteit. Maar ik denk niet dat je slim genoeg bent om die consequenties te overzien. Je zal denken dat jij toch niet zwanger kan worden dus dat het jou niet aangaat.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:27:56 #150
3542 Gia
User under construction
pi_68765367
Ik denk wel dat die pastoor een beetje gelijk heeft als hij zegt dat de mogelijkheid voor abortus, bandeloosheid in de hand werkt.

't Is gewoon zo dat er bij de jeugd maar rond geneukt wordt, alsof het allemaal niet uitmaakt. Raakt er dan per ongeluk eentje zwanger? Ach geen nood, doen we gewoon een abortus.

Kijk, ik ben niet per se tegen abortus, maar wel tegen het gemak waarmee het wordt uitgevoerd.

Als een meisje of vrouw verkracht wordt en zwanger raakt, ben ik juist voor, indien die persoon dat wil.
Als een vrouw zwanger raakt en er is gevaar voor haar leven, dan moet het ook kunnen.

Maar als een meisje gewoon onnadenkend de een na de ander laat binnenwippen, nee, dan moet je maar op de blaren zitten. Het is sowieso niet nodig in Nederland om ongewenst zwanger te raken. Zorg voor goede anticonceptie en ga er zorgvuldig mee om, dan raak je niet zwanger.

Voorbeelden over mensen die double dutch gingen, pil EN condoom en dan nog zwanger raakten, geloof ik niet. Dan zal het een oud condoom zijn geweest en het meisje een paar keer de pil, wegens teveel alcoholgebruik of zo, uitgebraakt hebben.
Je raakt niet zomaar zwanger.
Ben je onvoorzichtig, dan is het je eigen schuld.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:31:50 #151
pi_68765477
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 22:44 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Abortus gaat over een individu de over haar eigen lichaam beschikt.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:34:13 #152
pi_68765542
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 10:37 schreef buachaille het volgende:

[..]

De tegenstanders van abortus die tegen hun zin zijn geaborteerd ook niet
Ze hadden toch geen tijd om een mening te vormen. Maar bij klachten kunnen ze de moeder aanspreken.
pi_68765714
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Abortus gaat over een individu de over haar eigen lichaam beschikt.
Het plegen van zelfmoord gaat ook over een individue die over zijn eigen lichaam beschikt en toch is het verboden, en terecht.
pi_68765748
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hadden toch geen tijd om een mening te vormen. Maar bij klachten kunnen ze de moeder aanspreken.
Dat doen de pro-life mensen in commissie voor de geaborteerde kinderen. En dan is er weer gezeik natuurlijk.
pi_68765758
Beetje een non-discussie... als een 14-jarig meisje wordt verkracht is er niemand die haar tot abortus verplicht. Maar gelukkig is de mogelijkheid van abortus er in zulke gevallen wel.

Het argument dat abortus losbandigheid in de hand zou werken, vind ik wat vergezocht. Ik denk dat geen enkel meisje voor haar plezier zwanger wordt, om vervolgens een abortus te moeten ondergaan. Ongelukjes gebeuren, dat moeten we ons realiseren. Bovendien kun je prima constructies bedenken over hoe je omgaat met de medische kosten van een abortus en in welke situaties je de ingreep wel of niet vergoedt.

Verder vind ik het argument van 'bescherming van ongeboren leven' ronduit hypocriet zolang er nog zo veel kinderen ondervoed of zonder ouders rondlopen op deze planeet. Waarom kinderen op de wereld zetten die niet goed opgevoed kunnen worden? In Oost-Europa puilen de weeshuizen uit, in Afrika komen duizenden kinderen om door de honger en door ziektes. Als je zonodig leven wilt beschermen (een nobel doel), begin dan daar eens mee; met kinderen die al daadwerkelijk leven. Geef die kinderen een toekomst. En houd op met die eenzijdige focus op ongeboren vruchten en de lichamelijke integriteit van vrouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2009 11:41:06 ]
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:39:37 #156
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_68765760
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:06 schreef Provinciaal het volgende:
Kom op zeg, het leven van bacterïen vergelijken met dat van ongeboren baby's, ben je 12?
Dus toch alleen menselijk leven. En al het menselijk leven? Misdadigers ook enzo?
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:41:31 #157
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_68765830
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:38 schreef buachaille het volgende:
Het plegen van zelfmoord gaat ook over een individue die over zijn eigen lichaam beschikt en toch is het verboden, en terecht.
Lol, ik weet niet waar deze wijsheid vandaan komt, maar zelfmoord is niet verboden.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:42:02 #158
pi_68765849
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Alleen het leven van een monstreus blobje is heilig. De vrouw waar het in zit kan de tering krijgen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:43:00 #159
pi_68765901
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:38 schreef buachaille het volgende:

[..]

MHOEHAHAHAHAHA
pi_68766015
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen het leven van een monstreus blobje is heilig. De vrouw waar het in zit kan de tering krijgen.
Lekker "monstrueus blobje"...

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=abortion&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:46:05 #161
pi_68766017
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:39 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat doen de pro-life mensen in commissie voor de geaborteerde kinderen. En dan is er weer gezeik natuurlijk.
Natuurlijk. Die comissie is niet geaborteerd en ze zijn geen foetus, ze hebben geen recht van spreke.
pi_68766042
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

MHOEHAHAHAHAHA
Zielig figuur want ik heb wél gelijk met mijn opmerking dat zelfmoord verboden is

http://www.libertarian.nl(...)-recht-op-zelfmoord/

MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA
pi_68766064
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus toch alleen menselijk leven. En al het menselijk leven? Misdadigers ook enzo?
Je lijkt papierversnipperaar wel met dat kinderlijke zwart-wit denken. Wil je een filosofische discussie over 'leven' beginnen? Probeer het in WFL...
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:47:25 #164
pi_68766066
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef buachaille het volgende:

[..]

Lekker "monstrueus blobje"...

WHOEAAA! Een monster! Kill it! Kill it!
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:13:53 #165
pi_68766879
quote:

[..]

Zielig figuur want ik heb wél gelijk met mijn opmerking dat zelfmoord verboden is

MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA MHOEHAHAHAHAHA
In een achterlijk religieus land misschien MHOEHAHAHAHAHA
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:40:40 #166
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68777120
quote:

[..]

Sowieso is het achterlijk dat men niet eens zelf mag beslissen over zelfmoord. En wat zijn volgens jouw dan de consequenties als iemand het toch doet? En wat zijn de consequenties als iemand een poging doet maar het mislukt? Juist justitieel gezien helemaal niets.
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:39 schreef isogram het volgende:
Het argument dat abortus losbandigheid in de hand zou werken, vind ik wat vergezocht.
Is het ook, mensen die denken dat als abortus verboden zou zijn en dan denken dat de seksuele losbandigheid dan minder zou zijn, zijn gewoon naïef. Die mensen zijn niet van deze tijd en zouden hun ogen eens moeten opendoen. In deze tijd (2009) doen kinderen steeds eerder aan seks, en nee dat komt dus echt niet omdat er een abortus mogelijk is.
pi_68778944
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:40 schreef -Techno- het volgende:
In deze tijd (2009) doen kinderen steeds eerder aan seks, en nee dat komt dus echt niet omdat er een abortus mogelijk is.
Komt dat niet ook omdat het menselijk lichaam op zich verandert ? In mijn jeugd was de gemiddelde leeftijd dat een meisje voor het eerst ongesteld raakte 14-15, 40 jaar later is dat opgeschoven naar 12-13 ..
pleased to meet you
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:45:33 #168
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68780991
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Komt dat niet ook omdat het menselijk lichaam op zich verandert ? In mijn jeugd was de gemiddelde leeftijd dat een meisje voor het eerst ongesteld raakte 14-15, 40 jaar later is dat opgeschoven naar 12-13 ..
Volgens mij niet... de gemiddelde leeftijd schommelt al jaren tussen de 10 en 16 jaar. In 1965 was het gemiddelde 13,5 en in 1980 was het gemiddelde 13,28. Google helpt ook

En het is niet zo dat kinderen alleen eerder starten met sex, ze drinken namelijk ook veel eerder dan kinderen van bv 15 jaar geleden. Het is gewoon een trend geworden dat kinderen steeds vroeger beginnen met experimenteren en daar hoort dus ook sex bij. Nu roepen mensen wel dat het eigen schuld dikke bult is voor meisjes van 14 die zwanger worden, maar die mensen vergeten wel voor het gemak dat de omgeving ook een grote rol speelt. En dan heb ik het niet alleen over de ouders maar ook over school, leeftijdgenootjes enz enz. Meisjes van 12/13/14 trekken het zichzelf echt wel aan als al hun klasgenootjes "het" bv al gedaan hebben.

Punt is, het is gewoon een feit dat er steeds jongere meisjes zwanger worden en daarom ben ik blij dat er een optie bestaat zoals abortus.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:03:20 #169
170945 smoekie
individualist
pi_68798561
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:27 schreef Gia het volgende:
Ik denk wel dat die pastoor een beetje gelijk heeft als hij zegt dat de mogelijkheid voor abortus, bandeloosheid in de hand werkt.

't Is gewoon zo dat er bij de jeugd maar rond geneukt wordt, alsof het allemaal niet uitmaakt. Raakt er dan per ongeluk eentje zwanger? Ach geen nood, doen we gewoon een abortus.

Kijk, ik ben niet per se tegen abortus, maar wel tegen het gemak waarmee het wordt uitgevoerd.

Als een meisje of vrouw verkracht wordt en zwanger raakt, ben ik juist voor, indien die persoon dat wil.
Als een vrouw zwanger raakt en er is gevaar voor haar leven, dan moet het ook kunnen.

Maar als een meisje gewoon onnadenkend de een na de ander laat binnenwippen, nee, dan moet je maar op de blaren zitten. Het is sowieso niet nodig in Nederland om ongewenst zwanger te raken. Zorg voor goede anticonceptie en ga er zorgvuldig mee om, dan raak je niet zwanger.

Voorbeelden over mensen die double dutch gingen, pil EN condoom en dan nog zwanger raakten, geloof ik niet. Dan zal het een oud condoom zijn geweest en het meisje een paar keer de pil, wegens teveel alcoholgebruik of zo, uitgebraakt hebben.
Je raakt niet zomaar zwanger.
Ben je onvoorzichtig, dan is het je eigen schuld.
Ik ben het een klein beetje met je eens dat abortus bandeloosheid in de hand zou kunnen werken, omdat ze denken dat mochten ze zwanger raken er altijd nog abortus is, al betwijfel ik of er 1 tussen zal zitten die daar blij mee zal zijn. Niemand raakt per ongeluk voor haar plezier zwanger om het vervolgens dmv abortus weg te laten halen. Dus ja, men (zeker de jongere meiden) denken er wel een beetje makkelijk over.

Maar dat is eigenlijk hetzelfde als met trouwen, vroeger trouwde je, en bleef je getrouwd, en was het een schande om te scheiden. Tegenwoordig stranden 1 op de 3(of 4) huwelijken. Waarom? Omdat het steeds makkelijker is geworden om te scheiden zonder al te veel problemen. Soa’s idem dito. Er zijn tegenwoordig zoveel medicijnen dat ach, als je het al krijgt, dan neem je toch gewoon een kuurtje. Zo werkt dat tegenwoordig met zoveel dingen.

Het blijft gewoon een feit, dat hoe stom je ook bent geweest, er nu eenmaal de keuze is om zelf te beslissen of je de gevolgen-verantwoording van je eigen stommiteit voor eigen rekening neemt, of dmv abortus hier van af ziet. Welk kind zit er nou op te wachten om bij ouders geboren te worden die hem of haar niet willen, en hem of haar ook niet de zorg en liefde kan geven die het nodig heeft.

Dus ja, in hoeverre moeten die meiden (en jongens) op de blaren zitten? Eigens schuld of niet? Je kunt ook niet zeggen we bekijken elk geval apart en haar helpen we wel, en haar helpen we niet, want wat gebeurt er dan met het kind? Wordt die afgenomen na de bevalling? Krijgen we hier dan weeshuizen waarin het gros ter vondeling is gelegd?

De ouders zijn hierin ook verantwoordelijk, zij mogen ook de koppen niet in het stand steken wbt anticonceptie. Als jij er als ouder op toeziet dat jouw dochter gebruikt maakt van de middelen die er zijn, zullen de abortussen ook dalen. Ik zorg in ieder geval dat als mijn dochter de leeftijd heeft waarin zij aan vriendjes begint, met haar praten en zorgen dat zij aan de anticonceptie gaat, en dan niet gewoon de pil zoals ik en de meeste die nemen, nee tot ze een jaar of 18 is (voor zover ik daar inbreng in houd) zal ik er als het even kan voor zorgen dat ze aan de prikpil gaat. Je kunt er als ouder wel vanuit gaan dat het aanbieden of geven van de pil genoeg is, maar de cijfers liegen er niet om en er zijn er nou eenmaal genoeg die er te laks mee omgaan, die soms zelfs nog niet eens gehoord hebben van de morning after pil e.d.

Dus hoe een ander ook tegen abortus aankijkt de keuze om wel of geen abortus te laten plegen (tot een bepaalde termijn) moet ten alle tijden bij de persoon in kwestie liggen, en niet bij derden die het er om welke reden dan ook niet mee eens zijn.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:40:49 #170
3542 Gia
User under construction
pi_68803845
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:03 schreef smoekie het volgende:

[..]

Ik ben het een klein beetje met je eens dat abortus bandeloosheid in de hand zou kunnen werken, omdat ze denken dat mochten ze zwanger raken er altijd nog abortus is, al betwijfel ik of er 1 tussen zal zitten die daar blij mee zal zijn. Niemand raakt per ongeluk voor haar plezier zwanger om het vervolgens dmv abortus weg te laten halen. Dus ja, men (zeker de jongere meiden) denken er wel een beetje makkelijk over.
Als abortus niet zo makkelijk zou zijn, dan zouden ze echt wel voorzichtiger zijn.
quote:
Maar dat is eigenlijk hetzelfde als met trouwen, vroeger trouwde je, en bleef je getrouwd, en was het een schande om te scheiden. Tegenwoordig stranden 1 op de 3(of 4) huwelijken. Waarom? Omdat het steeds makkelijker is geworden om te scheiden zonder al te veel problemen.
Nee, eveneens uit het oogpunt dat scheiden makkelijk gaat tegenwoordig.
Vroeger bestond de pil nog niet. De mensen die toen moesten trouwen, zijn nu 50, 60 of 70 jaar getrouwd.

Nu is er de keuze om zwanger te worden of niet, abortus te plegen of niet en men scheidt al als er een scheet dwars zit.
En dan zeuren die kerels dat ze alimentatie moeten betalen!!
quote:
Soa’s idem dito. Er zijn tegenwoordig zoveel medicijnen dat ach, als je het al krijgt, dan neem je toch gewoon een kuurtje. Zo werkt dat tegenwoordig met zoveel dingen.
Juist, en verantwoording nemen, ho maar. Zo'n meid of jongen gaat dan echt niet eerlijk opbiechten met wie hij/zij allemaal seks heeft gehad. Ieder voor zich, zo is het tegenwoordig.
quote:
Het blijft gewoon een feit, dat hoe stom je ook bent geweest, er nu eenmaal de keuze is om zelf te beslissen of je de gevolgen-verantwoording van je eigen stommiteit voor eigen rekening neemt, of dmv abortus hier van af ziet. Welk kind zit er nou op te wachten om bij ouders geboren te worden die hem of haar niet willen, en hem of haar ook niet de zorg en liefde kan geven die het nodig heeft.
Er zijn genoeg echtparen die maar wat graag een kindje zouden willen adopteren, ze zelf niet kunnen krijgen.
Wat geeft iemand het recht om zo'n 'ongelukje' te vermoorden. Wat dat is het eigenlijk.
quote:
Dus ja, in hoeverre moeten die meiden (en jongens) op de blaren zitten? Eigens schuld of niet? Je kunt ook niet zeggen we bekijken elk geval apart en haar helpen we wel, en haar helpen we niet, want wat gebeurt er dan met het kind? Wordt die afgenomen na de bevalling? Krijgen we hier dan weeshuizen waarin het gros ter vondeling is gelegd?
Ik vind dat er best wat meer regelgeving over mag zijn.
Verkrachting, ja, dan moet abortus mogen.
Gevaar voor de moeder of ernstig gehandicapte foetus, ja, moet het ook kunnen.

Maar voor een one-night-stand, zonder voorbehoedsmiddelen? Nee, dan neem je de morning-afterpil maar. Er schijnt ook nog zoiets te zijn voor enkele weken erna, heb ik ooit vernomen.
Maar er eerst 3 tot soms 4 maanden mee doorlopen en dan besluiten het toch maar niet te willen, nee, vind ik niet kunnen.
quote:
De ouders zijn hierin ook verantwoordelijk, zij mogen ook de koppen niet in het stand steken wbt anticonceptie. Als jij er als ouder op toeziet dat jouw dochter gebruikt maakt van de middelen die er zijn, zullen de abortussen ook dalen. Ik zorg in ieder geval dat als mijn dochter de leeftijd heeft waarin zij aan vriendjes begint, met haar praten en zorgen dat zij aan de anticonceptie gaat, en dan niet gewoon de pil zoals ik en de meeste die nemen, nee tot ze een jaar of 18 is (voor zover ik daar inbreng in houd) zal ik er als het even kan voor zorgen dat ze aan de prikpil gaat. Je kunt er als ouder wel vanuit gaan dat het aanbieden of geven van de pil genoeg is, maar de cijfers liegen er niet om en er zijn er nou eenmaal genoeg die er te laks mee omgaan, die soms zelfs nog niet eens gehoord hebben van de morning after pil e.d.
Ik heb zonen en heb ze inderdaad op het hart gedrukt om, als het zover is, altijd een condoom te gebruiken. Niet alleen tegen soa's, maar je kunt een griet er niet op vertrouwen dat ze inderdaad aan de pil is.
Sommige meiden willen zo graag een bepaalde jongen aan zich binden, dat ze tot van alles in staat zijn.
En zo'n jongen mag dan de rest van zijn leven dokken.
Nee, ik hoop dat ze, wat dat betreft, goed opletten.
quote:
Dus hoe een ander ook tegen abortus aankijkt de keuze om wel of geen abortus te laten plegen (tot een bepaalde termijn) moet ten alle tijden bij de persoon in kwestie liggen, en niet bij derden die het er om welke reden dan ook niet mee eens zijn.
Dat is jouw mening. Ik vind dat de regelgeving wel wat strenger mag zijn.
Als je zo makkelijk zo'n kind kan doden, kun je het ook na de bevalling wel afstaan ter adoptie.
En dat gaat echt geen weeshuizen vol opleveren. Bij de gedachte een zwangerschap uit te moeten dragen, letten die meiden echt wel voortaan beter op. Want: Ojee, mijn figuur!!!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 13:06:47 #171
pi_68806743
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:40 schreef Gia het volgende:

Als je zo makkelijk zo'n kind kan doden,!
Het enige kind in deze ben jij. Er is verder alleen een persoon met een monstreus ongewenst gezwel, en die persoon maakt zelf uit wat ze met haar lichaam doet. Dat jij geen prijs stelt op lichamelijke integriteit is alleen maar jouw probleem.
pi_68806959
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende: Er is verder alleen een persoon met een monstreus ongewenst gezwel,
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:47:24 #173
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68814520
quote:
Er zijn genoeg echtparen die maar wat graag een kindje zouden willen adopteren, ze zelf niet kunnen krijgen.
Wat geeft iemand het recht om zo'n 'ongelukje' te vermoorden. Wat dat is het eigenlijk.
[..]

Maar voor een one-night-stand, zonder voorbehoedsmiddelen? Nee, dan neem je de morning-afterpil maar. Er schijnt ook nog zoiets te zijn voor enkele weken erna, heb ik ooit vernomen.
Maar er eerst 3 tot soms 4 maanden mee doorlopen en dan besluiten het toch maar niet te willen, nee, vind ik niet kunnen.
[..]
Eerst vraag je je af wie iemand het recht geeft om een "ongelukje" te vermoorden. Vervolgens keur je de morning after pil (of iets wat nog later werkt)wel goed
quote:
Als je zo makkelijk zo'n kind kan doden, kun je het ook na de bevalling wel afstaan ter adoptie.
Ik snap je standpunt niet helemaal door die inconsequente meningen van je. Mag je nu wel of niet een foetus "vermoorden"? Zo nee, waarom ben je dan voor een morning after pil? (of iets wat er op lijkt)
Sowieso is het bewezen dat het veel traumatischer is om een kindje afstaan voor adoptie dan een abortus.
http://www.ngva.net/vragen.html
quote:
En dat gaat echt geen weeshuizen vol opleveren. Bij de gedachte een zwangerschap uit te moeten dragen, letten die meiden echt wel voortaan beter op. Want: Ojee, mijn figuur!!!
Dat gaat idd geen volle weeshuizen opleveren.... Het leven van zo'n tiener moeder is wel meteen verkeken (weg jeugd)
En veel meiden denken niet zo want zoals je zelf zegt:
quote:
Sommige meiden willen zo graag een bepaalde jongen aan zich binden, dat ze tot van alles in staat zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Techno- op 08-05-2009 16:56:11 ]
pi_68816441
quote:

Die pil enkele weken later is geen abortus ?

En dat 3 tot soms 4 maanden mee doorlopen .. jij had altijd een menstruatie waarop je de klok gelijk kon zetten, van begin af aan ?
pleased to meet you
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:47:59 #175
3542 Gia
User under construction
pi_68816538
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:47 schreef -Techno- het volgende:
morning after pil (
Is meer voorzorg, als de pil, dan abortus. Je weet niet eens of je eventueel bevrucht bent.
Daarbij is een mogelijk bevrucht eitje nog niet eens ingenesteld.

Een dag na een 'foutje' meteen een pil nemen, voor het geval dat, is nog altijd iets anders dan 3, 4 of soms zelfs 5 maanden later een compleet kind kapot laten snijden in je baarmoeder en stukje voor stukje laten verwijderen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:51:18 #176
3542 Gia
User under construction
pi_68816664
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Die pil enkele weken later is geen abortus ?

En dat 3 tot soms 4 maanden mee doorlopen .. jij had altijd een menstruatie waarop je de klok gelijk kon zetten, van begin af aan ?
Ja, toevallig wel. Ik raakte dan ook beide keren meteen zwanger. Gepland wel te verstaan. Beide verjaardagen in de zomer. Juli en augustus.

Daarbij lijkt het me logisch dat je meteen een test doet als je menstruatie uitblijft. Of die nou wel of niet regelmatig was. En uiteraard weet je heus zelf wel of je veilig gevreeën hebt of niet. Doe daar meteen wat aan, voor de zekerheid.

Zie vorige post. Een kind van 5 maanden weg laten snijden gaat echt nergens meer over.
Dan maar weg figuur en de keuze: Houden of weggeven.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:58:39 #177
3542 Gia
User under construction
pi_68816905
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,963139,00.html

Komt eigenlijk overeen met een opgewekte miskraam. Kan ook maar tot een maand na conceptie.

Tja, of anders:

http://www.xs4all.nl/~isad/startpagina/finks.htm
quote:
Met dit tangetje wordt de vucht in de baarmoeder gefragmenteerd en de stukjes worden er één voor één uitgehaald.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:05:55 #178
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68817164
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Is meer voorzorg, als de pil, dan abortus. Je weet niet eens of je eventueel bevrucht bent.
Er zijn zat mensen die vinden dat de morning after pil immoreel is, ze zien het zelfs als een soort abortus.
En een bevrucht eitje is toch ook menselijk "leven"???
quote:
Een dag na een 'foutje' meteen een pil nemen, voor het geval dat, is nog altijd iets anders dan 3, 4 of soms zelfs 5 maanden later een compleet kind kapot laten snijden in je baarmoeder en stukje voor stukje laten verwijderen.
Lees eerst eens de link die ik je eerder gaf zou ik zeggen en anders zoek je zelf maar iets op. In Nederland doen ze daar helemaal niet aan
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:51 schreef Gia het volgende:
Zie vorige post. Een kind van 5 maanden weg laten snijden gaat echt nergens meer over.
Ze noemen het intacte dilatatie en evacuatie. En het komt zelden voor dat artsen dat toepassen. Sowieso pas na 28/30 weken en dat is dus niet toegestaan in Nederland.
Van mij mag trouwens de grens van 24 weken wel wat omlaag hoor, het eerste levensteken van je baby zal je rond de 20 weken pas voelen. Een grens van 18 lijkt me redelijk, verbieden is onzin.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 00:54:04 #179
3542 Gia
User under construction
pi_68831368
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:05 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die vinden dat de morning after pil immoreel is, ze zien het zelfs als een soort abortus.
En een bevrucht eitje is toch ook menselijk "leven"???
Fijn voor die mensen. IK vind de morning-after pil wél kunnen.
quote:
Lees eerst eens de link die ik je eerder gaf zou ik zeggen en anders zoek je zelf maar iets op. In Nederland doen ze daar helemaal niet aan
Sure.
quote:
Ze noemen het intacte dilatatie en evacuatie. En het komt zelden voor dat artsen dat toepassen. Sowieso pas na 28/30 weken en dat is dus niet toegestaan in Nederland.
Van mij mag trouwens de grens van 24 weken wel wat omlaag hoor, het eerste levensteken van je baby zal je rond de 20 weken pas voelen. Een grens van 18 lijkt me redelijk, verbieden is onzin.
Ben je een man of een vrouw? Indien een vrouw, ooit zwanger geweest?

Ik vind een grens van niet meer dan 6 weken redelijk. Met uitzondering van verkrachting of gevaar voor de moeder, zoals ik al eerder zei.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:05:27 #180
170945 smoekie
individualist
pi_68835349
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 00:54 schreef Gia het volgende:
Ik vind een grens van niet meer dan 6 weken redelijk. Met uitzondering van verkrachting of gevaar voor de moeder, zoals ik al eerder zei.
Waar ik het 100% mee eens ben, is dat de grens tot abortus zeker stukken lager mag zijn. Sommige spreken over 18 wkn, zelfs dan is het al een springlevend iets wat zich in de buik huist.

Ondanks dat ik het zelf nooit zou laten doen, maar wel begrijpen waarom sommige het wel doen, heb ik zoiets van dat die grens van 24(of 22?) veel te laat is. Het kind is dan bij goede medische hulp soms al levensvatbaar zeg. Grens mag van mij wel naar pakweg 8-10 wkn. Dan weet de moeder doorgaans toch e echt wel dat ze zwanger is. Komen ze er onverhoopt pas later achter heb ik zoiets van tja of houden, of afstaan ter adoptie.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:56:19 #181
pi_68835815
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Toch zonde van alle moeite als je niet zeker weet dat je zwanger bent.
quote:
Dat is zo veel bevredigender, dan een pil

Maar waar bemoei je je mee? Er is niets van jou bij.
pi_68835873
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is zo veel bevredigender, dan een pil

Maar waar bemoei je je mee? Er is niets van jou bij.
pi_68835895
quote:

[..]

Ja, toevallig wel. Ik raakte dan ook beide keren meteen zwanger. Gepland wel te verstaan. Beide verjaardagen in de zomer. Juli en augustus.

Daarbij lijkt het me logisch dat je meteen een test doet als je menstruatie uitblijft. Of die nou wel of niet regelmatig was. En uiteraard weet je heus zelf wel of je veilig gevreeën hebt of niet. Doe daar meteen wat aan, voor de zekerheid.

Je moet gewoon niet zoveel neuken Gia, dat jij dat soort problemen nog hebt op jouw leeftijd? .
I´m back.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:25:14 #184
pi_68836196
quote:
Leuke plaatjes, maar er is nog steeds niets van jou bij. Waar bemoei je je mee?
pi_68836607
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Leuke plaatjes, maar er is nog steeds niets van jou bij. Waar bemoei je je mee?
Puin-argument; mag je misdaad alleen erg vinden als het jou overkomt? Veel mensen vinden abortus een misdaad, leer ermee leven. Niet iedereen heeft hetzelfde wereldbeeld als jij.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:25:51 #186
pi_68838598
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:48 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Puin-argument; mag je misdaad alleen erg vinden als het jou overkomt? Veel mensen vinden abortus een misdaad, leer ermee leven. Niet iedereen heeft hetzelfde wereldbeeld als jij.
Het is een misdaad om iemands lichamelijke integriteit te schenden, en dat doe je als je je bemoeit de keuze van de vrouw.

Bij het blobje is er geen sprake van een individu. Het is onderdeel van de vrouw.
pi_68838686
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Het is een misdaad om iemands lichamelijke integriteit te schenden, en dat doe je als je je bemoeit de keuze van de vrouw.

Bij het blobje is er geen sprake van een individu. Het is onderdeel van de vrouw.
Er is sprake van een individu die niet alleen onderdeel is van de vrouw (en haar bescherming moet genieten) maar ook sprake van iemand die onderdeel is van de maatschappij. En de maatschappij mag kritiek hebben op de vrouw als zij haar plichten aangaande de bescherming van het ongeboren kind verzaakt.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:34:44 #188
3542 Gia
User under construction
pi_68838779
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is onderdeel van de vrouw.
Een kind is GEEN onderdeel van een vrouw.

Het is een eigen individu.

Anyway, abortus of opgewekte miskraam tot 6 weken, okay.
Daarna alleen in geval van verkrachting, gevaar voor moeder of ernstig gehandicapt kind.
pi_68840276
quote:
Nou mazzel voor jou dan .. maar is dat de norm ? Of is het zo dat het gros van de meiden onder de 18 bijzonder onregelmatig ongesteld is, soms 2-3 maanden niet en dan ineens 2 weken achter elkaar is niet ongewoon op die leeftijd
quote:
En hoe wil je weten dat je menstruatie uitblijft als je (nog) niet regelmatig ongesteld wordt ? Je doet anyway maar een test, een paar weken na iedere vrijpartij, zelf al gebruik je de pil of heeft je vriend een condoom gebruikt .. het geld groeit zo'n puber immers op de rug ?
quote:
Tuurlijk, het gaat de dames alleen maar om het figuur, uiteraard ..
pleased to meet you
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:37:55 #190
pi_68843172
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:29 schreef buachaille het volgende:

[..]

Er is sprake van een individu
bron? bewijs?
quote:
die niet alleen onderdeel is van de vrouw (en haar bescherming moet genieten) maar ook sprake van iemand die onderdeel is van de maatschappij.
Een blobje onderdeel van de maatschappij?
quote:
En de maatschappij mag kritiek hebben op de vrouw als zij haar plichten aangaande de bescherming van het ongeboren kind verzaakt.
Als jij dat zo goed weet mag je het individu, dat onderdeel is van de maatschappij, uit de vrouw snijden om het tegen de misdadige vrouw te beschermen, want zij bepaald zelf wat ze met haar lichaam doet.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:39:47 #191
pi_68843234
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Snij het individu maar uit de vrouw om dat te bewijzen.
pi_68863507
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is een eigen individu.

Anyway, abortus of opgewekte miskraam tot 6 weken, okay.
Daarna alleen in geval van verkrachting, gevaar voor moeder of ernstig gehandicapt kind.
Alleen maar omdat jij dat wil? Laat de ouders het maar zelf beslissen. Dat geoordeel en veroordeel is in deze volledig misplaatst.
pi_68872940
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:48 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En nog meer mensen vinden kwaliteit van leven belangrijker dan leven tot elke prijs ..
pleased to meet you
  maandag 11 mei 2009 @ 09:54:02 #195
3542 Gia
User under construction
pi_68896132
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou mazzel voor jou dan .. maar is dat de norm ? Of is het zo dat het gros van de meiden onder de 18 bijzonder onregelmatig ongesteld is, soms 2-3 maanden niet en dan ineens 2 weken achter elkaar is niet ongewoon op die leeftijd
Is dat een vrijbrief om onveilig seks te hebben? "Ik ben zo onregelmatig ongesteld, dat ik nooit kan weten wanneer ik vruchtbaar ben en dan maar gewoon afwacht."
Als je onregelmatig menstrueert, kun je niet vertrouwen op de kalendermethode. Dat kan überhaupt al niet, eigenlijk. Maar soms lijkt het of die jeugd dat wel doet.
Is een meisje aan de pil, dan is ze meteen WEL regelmatig ongesteld.
quote:
En hoe wil je weten dat je menstruatie uitblijft als je (nog) niet regelmatig ongesteld wordt ? Je doet anyway maar een test, een paar weken na iedere vrijpartij, zelf al gebruik je de pil of heeft je vriend een condoom gebruikt .. het geld groeit zo'n puber immers op de rug ?
PIL!!! Als je neukt zonder de pil te gebruiken, zul je inderdaad op een andere manier je verantwoordelijkheid moeten nemen. Het condoom is niet veilig. Je hebt dan onveilige seks gehad en ja, dan doe je maar even een testje. Of dan neem je, voor de zekerheid, maar een morning-after pil.
quote:
Tuurlijk, het gaat de dames alleen maar om het figuur, uiteraard ..
Dan moeten ze niet zo lang ermee doorlopen!! Als ze dat 4 maanden kunnen, dan kunnen die 5 andere er ook nog wel bij. Nee, het is heel begrijpelijk als ze zo'n baby doden, maar geboren laten worden en ter adoptie afstaan is zielig voor de moeder. Get real!!!
  maandag 11 mei 2009 @ 09:56:44 #196
3542 Gia
User under construction
pi_68896208
quote:
Op zondag 10 mei 2009 04:01 schreef kriele het volgende:

[..]

Alleen maar omdat jij dat wil? Laat de ouders het maar zelf beslissen. Dat geoordeel en veroordeel is in deze volledig misplaatst.
Ik mag vinden dat de wet hierop aangepast zou moeten worden.
Ik mag oordelen zoals ik zelf wil.

Enneh, Papier, er worden dagelijks individuen uit vrouwen gesneden. Ooit gehoord van de keizersnede.
En dat zijn toch echt 'eigen' personen. Mijn kinderen zijn niet mijn eigendom.

Als je een kind niet als een zelfstandig individu ziet, maar als het eigendom van de ouders, dan zou je zelfs postnatale abortus nog goed gaan keuren. Zie ik jou trouwens ook wel voor aan.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:32:55 #197
pi_68897148
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik mag vinden dat de wet hierop aangepast zou moeten worden.
Ik mag oordelen zoals ik zelf wil.

Enneh, Papier, er worden dagelijks individuen uit vrouwen gesneden. Ooit gehoord van de keizersnede.
Vrijwillig, net als abortus. Niet door jou opgedrongen vanwege valse ethiek.
quote:
En dat zijn toch echt 'eigen' personen.
Beetje laat, dat dan weer wel
quote:
Mijn kinderen zijn niet mijn eigendom.
Iemands anders' blobjes helemaal niet, maar je wilt er wel wetten voor bedenken?
quote:
Als je een kind niet als een zelfstandig individu ziet, maar als het eigendom van de ouders, dan zou je zelfs postnatale abortus nog goed gaan keuren. Zie ik jou trouwens ook wel voor aan.
Ik zie blojes als onderdeel van de moeder. De enige die er iets over kan zeggen is de moeder.
pi_68897699
Wat mijn mening over abortus is, is niet zo belangrijk. Maar wat ik me wel afvraag is het volgende. Ik zie hier tegenstanders van abortus strijden voor het leven van een kind. Prachtig. Maar dan zie ik ook opsommingen wanneer abortus dan wel zou mogen. Bijv. als het leven van de moeder in gevaar is. Als het een verkrachting betrof. Of waar het een ernstig gehandicapt kind zou opleveren.

Dus het leven van een kind is belangrijk. Tenzij de verwekker geen lieve en romantische danwel geile vrijpartij met de mama heeft gehad, maar de seks heeft opgedrongen? Dus dan hebben weer externe voorwaarden macht over het al dan niet blijven leven van het individu dat er niets aan kan doen op wat voor manier het verwekt is. Kan me niet aan het gevoel onttrekken dat dat toch heel erg hypocriet is.

Om over het grijze gebied 'ernstig gehandicapt' maar te zwijgen.

Maar goed, ik dacht eigenlijk dat dit topic ging over die pastoor die euthanasie en abortus dacht te kunnen vergelijken met de gruwelen van het nazi-regime. Die pastoor is niet goed bij zijn hoofd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68898340
De enige reden voor abortus is de gevaar voor het leven van de moeder, die gaat voor die van het ongeboren kind. Een handicap van het kind of verkrachting van de moeder is geen reden voor abortus. En met zo'n opmerking krijg ik natuurlijk weer moralistisch gezeik over hoe erg het wel niet is zo'n handicap voor een kind of de verkrachting voor de moeder. Maar als de moeder van Stephen Hawking ook was onderzocht door linksdragende artsen tijdens haar zwangerschap dan hadden we nooit kunnen genieten van dit groot genie. Eén Stephen Hawking maakt de kosten die de maatschappij heeft aan 1 miljard gehandicapten weer goed wat mij betreft. En om statistisch even wat uit mijn duim te zuigen, ik denk dat iedereen in de 100 generaties voor hem wel een paar duizend verkrachters in zijn genenlijn heeft zitten.
  maandag 11 mei 2009 @ 12:51:20 #200
3542 Gia
User under construction
pi_68901442
Als ik het over gehandicapt heb, heb ik het niet over een mongooltje of een kind met een klompvoetje, maar echt over kinderen waarbij voor de geboorte al vaststaat dat het eigenlijk niet meer dan kasplantjes zijn. Waar zelfs na de geboorte vaak nog euthanasie aan te pas komt. In zo'n gevallen kan het onnodig leed voorkomen om wel te kiezen voor een wat latere abortus.

In geval van verkrachting ben ik uiteraard ook voor liefst zo vroeg mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n meisje of vrouw eerst effe andere dingen te verwerken heeft. Dan zie ik geen bezwaar tegen een wat latere abortus. Maar, zoals gezegd, liever ook zo snel mogelijk.

Gevaar voor moeder, idem. Vaak is het bekend dat een vrouw geen kinderen mag krijgen. Dan kun je een abortus zo snel mogelijk uit laten voeren. Waarom zou je dan wachten tot 3 of 4 maanden?
Indien pas na 4 maanden blijkt dat de moeder een bevalling niet zou overleven, om God weet wat voor reden, dan kan ik me ook nog vinden in een abortus, hoe naar ook.

Maar voor een grietje van 16, die de pil niet gebruikt, of soms wel en soms niet, onregelmatig menstrueert en dan ook nog neukt zonder condoom, vervolgens verzaakt de morning-after pil te halen, doorloopt tot het te zien is en dan nog een abortus wil......nee, daar heb ik geen medelijden mee. Dan kan ze het ook wel effe uitpoepen na 9 maanden. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Een ongelukje kan gebeuren, tuurlijk, kan ook bij die vrouw die geen kinderen mag krijgen, kan ook bij een jong meisje. Maar neem dan, liefst de volgende dag, je verantwoordelijkheid en doe er zo snel mogelijk wat aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')