abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:56:19 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_68835815
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Is meer voorzorg, als de pil, dan abortus. Je weet niet eens of je eventueel bevrucht bent.
Daarbij is een mogelijk bevrucht eitje nog niet eens ingenesteld.
Toch zonde van alle moeite als je niet zeker weet dat je zwanger bent.
quote:
Een dag na een 'foutje' meteen een pil nemen, voor het geval dat, is nog altijd iets anders dan 3, 4 of soms zelfs 5 maanden later een compleet kind kapot laten snijden in je baarmoeder en stukje voor stukje laten verwijderen.
Dat is zo veel bevredigender, dan een pil

Maar waar bemoei je je mee? Er is niets van jou bij.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_68835873
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is zo veel bevredigender, dan een pil

Maar waar bemoei je je mee? Er is niets van jou bij.
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=abortion&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
pi_68835895
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, toevallig wel. Ik raakte dan ook beide keren meteen zwanger. Gepland wel te verstaan. Beide verjaardagen in de zomer. Juli en augustus.

Daarbij lijkt het me logisch dat je meteen een test doet als je menstruatie uitblijft. Of die nou wel of niet regelmatig was. En uiteraard weet je heus zelf wel of je veilig gevreeën hebt of niet. Doe daar meteen wat aan, voor de zekerheid.

Zie vorige post. Een kind van 5 maanden weg laten snijden gaat echt nergens meer over.
Dan maar weg figuur en de keuze: Houden of weggeven.
Je moet gewoon niet zoveel neuken Gia, dat jij dat soort problemen nog hebt op jouw leeftijd? .
I´m back.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:25:14 #184
pi_68836196
quote:
Leuke plaatjes, maar er is nog steeds niets van jou bij. Waar bemoei je je mee?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_68836607
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Leuke plaatjes, maar er is nog steeds niets van jou bij. Waar bemoei je je mee?
Puin-argument; mag je misdaad alleen erg vinden als het jou overkomt? Veel mensen vinden abortus een misdaad, leer ermee leven. Niet iedereen heeft hetzelfde wereldbeeld als jij.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:25:51 #186
pi_68838598
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:48 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Puin-argument; mag je misdaad alleen erg vinden als het jou overkomt? Veel mensen vinden abortus een misdaad, leer ermee leven. Niet iedereen heeft hetzelfde wereldbeeld als jij.
Het is een misdaad om iemands lichamelijke integriteit te schenden, en dat doe je als je je bemoeit de keuze van de vrouw.

Bij het blobje is er geen sprake van een individu. Het is onderdeel van de vrouw.
pi_68838686
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Het is een misdaad om iemands lichamelijke integriteit te schenden, en dat doe je als je je bemoeit de keuze van de vrouw.

Bij het blobje is er geen sprake van een individu. Het is onderdeel van de vrouw.
Er is sprake van een individu die niet alleen onderdeel is van de vrouw (en haar bescherming moet genieten) maar ook sprake van iemand die onderdeel is van de maatschappij. En de maatschappij mag kritiek hebben op de vrouw als zij haar plichten aangaande de bescherming van het ongeboren kind verzaakt.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:34:44 #188
3542 Gia
User under construction
pi_68838779
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is onderdeel van de vrouw.
Een kind is GEEN onderdeel van een vrouw.

Het is een eigen individu.

Anyway, abortus of opgewekte miskraam tot 6 weken, okay.
Daarna alleen in geval van verkrachting, gevaar voor moeder of ernstig gehandicapt kind.
pi_68840276
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:51 schreef Gia het volgende:
Ja, toevallig wel. Ik raakte dan ook beide keren meteen zwanger. Gepland wel te verstaan. Beide verjaardagen in de zomer. Juli en augustus.
Nou mazzel voor jou dan .. maar is dat de norm ? Of is het zo dat het gros van de meiden onder de 18 bijzonder onregelmatig ongesteld is, soms 2-3 maanden niet en dan ineens 2 weken achter elkaar is niet ongewoon op die leeftijd
quote:
Daarbij lijkt het me logisch dat je meteen een test doet als je menstruatie uitblijft. Of die nou wel of niet regelmatig was. En uiteraard weet je heus zelf wel of je veilig gevreeën hebt of niet. Doe daar meteen wat aan, voor de zekerheid.
En hoe wil je weten dat je menstruatie uitblijft als je (nog) niet regelmatig ongesteld wordt ? Je doet anyway maar een test, een paar weken na iedere vrijpartij, zelf al gebruik je de pil of heeft je vriend een condoom gebruikt .. het geld groeit zo'n puber immers op de rug ?
quote:
Zie vorige post. Een kind van 5 maanden weg laten snijden gaat echt nergens meer over.
Dan maar weg figuur en de keuze: Houden of weggeven.
Tuurlijk, het gaat de dames alleen maar om het figuur, uiteraard ..
pleased to meet you
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:37:55 #190
pi_68843172
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:29 schreef buachaille het volgende:

[..]

Er is sprake van een individu
bron? bewijs?
quote:
die niet alleen onderdeel is van de vrouw (en haar bescherming moet genieten) maar ook sprake van iemand die onderdeel is van de maatschappij.
Een blobje onderdeel van de maatschappij?
quote:
En de maatschappij mag kritiek hebben op de vrouw als zij haar plichten aangaande de bescherming van het ongeboren kind verzaakt.
Als jij dat zo goed weet mag je het individu, dat onderdeel is van de maatschappij, uit de vrouw snijden om het tegen de misdadige vrouw te beschermen, want zij bepaald zelf wat ze met haar lichaam doet.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:39:47 #191
pi_68843234
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Snij het individu maar uit de vrouw om dat te bewijzen.
pi_68863507
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is een eigen individu.

Anyway, abortus of opgewekte miskraam tot 6 weken, okay.
Daarna alleen in geval van verkrachting, gevaar voor moeder of ernstig gehandicapt kind.
Alleen maar omdat jij dat wil? Laat de ouders het maar zelf beslissen. Dat geoordeel en veroordeel is in deze volledig misplaatst.
pi_68872940
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 10:48 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En nog meer mensen vinden kwaliteit van leven belangrijker dan leven tot elke prijs ..
pleased to meet you
  maandag 11 mei 2009 @ 09:54:02 #195
3542 Gia
User under construction
pi_68896132
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou mazzel voor jou dan .. maar is dat de norm ? Of is het zo dat het gros van de meiden onder de 18 bijzonder onregelmatig ongesteld is, soms 2-3 maanden niet en dan ineens 2 weken achter elkaar is niet ongewoon op die leeftijd
Is dat een vrijbrief om onveilig seks te hebben? "Ik ben zo onregelmatig ongesteld, dat ik nooit kan weten wanneer ik vruchtbaar ben en dan maar gewoon afwacht."
Als je onregelmatig menstrueert, kun je niet vertrouwen op de kalendermethode. Dat kan überhaupt al niet, eigenlijk. Maar soms lijkt het of die jeugd dat wel doet.
Is een meisje aan de pil, dan is ze meteen WEL regelmatig ongesteld.
quote:
En hoe wil je weten dat je menstruatie uitblijft als je (nog) niet regelmatig ongesteld wordt ? Je doet anyway maar een test, een paar weken na iedere vrijpartij, zelf al gebruik je de pil of heeft je vriend een condoom gebruikt .. het geld groeit zo'n puber immers op de rug ?
PIL!!! Als je neukt zonder de pil te gebruiken, zul je inderdaad op een andere manier je verantwoordelijkheid moeten nemen. Het condoom is niet veilig. Je hebt dan onveilige seks gehad en ja, dan doe je maar even een testje. Of dan neem je, voor de zekerheid, maar een morning-after pil.
quote:
Tuurlijk, het gaat de dames alleen maar om het figuur, uiteraard ..
Dan moeten ze niet zo lang ermee doorlopen!! Als ze dat 4 maanden kunnen, dan kunnen die 5 andere er ook nog wel bij. Nee, het is heel begrijpelijk als ze zo'n baby doden, maar geboren laten worden en ter adoptie afstaan is zielig voor de moeder. Get real!!!
  maandag 11 mei 2009 @ 09:56:44 #196
3542 Gia
User under construction
pi_68896208
quote:
Op zondag 10 mei 2009 04:01 schreef kriele het volgende:

[..]

Alleen maar omdat jij dat wil? Laat de ouders het maar zelf beslissen. Dat geoordeel en veroordeel is in deze volledig misplaatst.
Ik mag vinden dat de wet hierop aangepast zou moeten worden.
Ik mag oordelen zoals ik zelf wil.

Enneh, Papier, er worden dagelijks individuen uit vrouwen gesneden. Ooit gehoord van de keizersnede.
En dat zijn toch echt 'eigen' personen. Mijn kinderen zijn niet mijn eigendom.

Als je een kind niet als een zelfstandig individu ziet, maar als het eigendom van de ouders, dan zou je zelfs postnatale abortus nog goed gaan keuren. Zie ik jou trouwens ook wel voor aan.
  maandag 11 mei 2009 @ 10:32:55 #197
pi_68897148
quote:
Op maandag 11 mei 2009 09:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik mag vinden dat de wet hierop aangepast zou moeten worden.
Ik mag oordelen zoals ik zelf wil.

Enneh, Papier, er worden dagelijks individuen uit vrouwen gesneden. Ooit gehoord van de keizersnede.
Vrijwillig, net als abortus. Niet door jou opgedrongen vanwege valse ethiek.
quote:
En dat zijn toch echt 'eigen' personen.
Beetje laat, dat dan weer wel
quote:
Mijn kinderen zijn niet mijn eigendom.
Iemands anders' blobjes helemaal niet, maar je wilt er wel wetten voor bedenken?
quote:
Als je een kind niet als een zelfstandig individu ziet, maar als het eigendom van de ouders, dan zou je zelfs postnatale abortus nog goed gaan keuren. Zie ik jou trouwens ook wel voor aan.
Ik zie blojes als onderdeel van de moeder. De enige die er iets over kan zeggen is de moeder.
pi_68897699
Wat mijn mening over abortus is, is niet zo belangrijk. Maar wat ik me wel afvraag is het volgende. Ik zie hier tegenstanders van abortus strijden voor het leven van een kind. Prachtig. Maar dan zie ik ook opsommingen wanneer abortus dan wel zou mogen. Bijv. als het leven van de moeder in gevaar is. Als het een verkrachting betrof. Of waar het een ernstig gehandicapt kind zou opleveren.

Dus het leven van een kind is belangrijk. Tenzij de verwekker geen lieve en romantische danwel geile vrijpartij met de mama heeft gehad, maar de seks heeft opgedrongen? Dus dan hebben weer externe voorwaarden macht over het al dan niet blijven leven van het individu dat er niets aan kan doen op wat voor manier het verwekt is. Kan me niet aan het gevoel onttrekken dat dat toch heel erg hypocriet is.

Om over het grijze gebied 'ernstig gehandicapt' maar te zwijgen.

Maar goed, ik dacht eigenlijk dat dit topic ging over die pastoor die euthanasie en abortus dacht te kunnen vergelijken met de gruwelen van het nazi-regime. Die pastoor is niet goed bij zijn hoofd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68898340
De enige reden voor abortus is de gevaar voor het leven van de moeder, die gaat voor die van het ongeboren kind. Een handicap van het kind of verkrachting van de moeder is geen reden voor abortus. En met zo'n opmerking krijg ik natuurlijk weer moralistisch gezeik over hoe erg het wel niet is zo'n handicap voor een kind of de verkrachting voor de moeder. Maar als de moeder van Stephen Hawking ook was onderzocht door linksdragende artsen tijdens haar zwangerschap dan hadden we nooit kunnen genieten van dit groot genie. Eén Stephen Hawking maakt de kosten die de maatschappij heeft aan 1 miljard gehandicapten weer goed wat mij betreft. En om statistisch even wat uit mijn duim te zuigen, ik denk dat iedereen in de 100 generaties voor hem wel een paar duizend verkrachters in zijn genenlijn heeft zitten.
  maandag 11 mei 2009 @ 12:51:20 #200
3542 Gia
User under construction
pi_68901442
Als ik het over gehandicapt heb, heb ik het niet over een mongooltje of een kind met een klompvoetje, maar echt over kinderen waarbij voor de geboorte al vaststaat dat het eigenlijk niet meer dan kasplantjes zijn. Waar zelfs na de geboorte vaak nog euthanasie aan te pas komt. In zo'n gevallen kan het onnodig leed voorkomen om wel te kiezen voor een wat latere abortus.

In geval van verkrachting ben ik uiteraard ook voor liefst zo vroeg mogelijk. Maar ik kan me voorstellen dat zo'n meisje of vrouw eerst effe andere dingen te verwerken heeft. Dan zie ik geen bezwaar tegen een wat latere abortus. Maar, zoals gezegd, liever ook zo snel mogelijk.

Gevaar voor moeder, idem. Vaak is het bekend dat een vrouw geen kinderen mag krijgen. Dan kun je een abortus zo snel mogelijk uit laten voeren. Waarom zou je dan wachten tot 3 of 4 maanden?
Indien pas na 4 maanden blijkt dat de moeder een bevalling niet zou overleven, om God weet wat voor reden, dan kan ik me ook nog vinden in een abortus, hoe naar ook.

Maar voor een grietje van 16, die de pil niet gebruikt, of soms wel en soms niet, onregelmatig menstrueert en dan ook nog neukt zonder condoom, vervolgens verzaakt de morning-after pil te halen, doorloopt tot het te zien is en dan nog een abortus wil......nee, daar heb ik geen medelijden mee. Dan kan ze het ook wel effe uitpoepen na 9 maanden. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Een ongelukje kan gebeuren, tuurlijk, kan ook bij die vrouw die geen kinderen mag krijgen, kan ook bij een jong meisje. Maar neem dan, liefst de volgende dag, je verantwoordelijkheid en doe er zo snel mogelijk wat aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')