Wie ben jij-ik-wij om een ander mijn mening door de strot te drukken met nietszeggende argumenten.
Ikzelf zou nooit kiezen voor abortus omdat ik van mening ben dat elk levend wezen recht heeft om te leven hoe klein ook. Verschil zou er in zitten als ik verkracht zou zijn, dan zou ik er over nadenken, maar zou niet durven zeggen dat ik dan wel voor abortus zou kiezen omdat het nog steeds een levend wezen is wat er op dat moment in mijn buik groeit wat niet om het leven gevraagd heeft.
Hoe dan ook ben ik zeker van mening dat een ieder zelf de keuze moet hebben om wel of niet een abortus te ondergaan om welke reden dan ook. Dat het niet mijn keuze zou zijn, houd niet in dat mijn keuze de juiste is. We maken allemaal keuzes in het leven, sommige goed, sommige niet goed. Een ander heeft zich daar niet mee te bemoeien, we moeten allemaal onze eigen fouten kunnen en mogen maken, zonder inmening van andere (derden-overheid-instanties). Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Enige waar ik wel verbaasd over was dat men schreef dat een niet levensvatbare foetus geen gevoel e.d. zou hebben. Ik raad het ze bij zwakke maag niet aan, maar wel eens gezien hoe een abortus uitgevoerd wordt? En dan gezien hoe die niet levensvatbare foetus van een paar weken (12) zich een uitweg naar probeert te banen om te ontkomen aan hetgeen de foetus kwaad wil doen? Denk het niet. Als je dat zou zien, zou je opmerken en weten dat ze hoe klein ook wel degelijk voelen dat het niet goed is wat er staat te gebeuren. Al helemaal als een dergelijke abortus gebeurt met 22 wkn. Die grens mogen ze van mij dan ook wel verlagen moet ik eerlijk bekennen, tenzij er gezondheidsredenen zijn waardoor het voor het kind beter is om geaborteerd te worden. Als dat niet zo is, zou die grens weken lager moeten komen te liggen.(uitzonderlijke gevallen terzijde gelaten)
Hoe dan ook, kan iedereen er lang en kort over lullen, het blijft nog altijd de keuze van de moeder om wel of niet het kind te behouden of te aborteren. Wel ben ik van mening dat het tegenwoordig wel heel makkelijk is om abortus te laten uitvoeren, zeker door hetgeen ik op dergelijke forums heb mogen lezen dat er vrouwen (jongeren) zijn die nog voor ze 20 zijn al meerdere keren een abortus hebben ondergaan.
Dergelijke meiden/vrouwen zouden ze wat mij betreft wel mogen verplichten na herhaling andere anticonceptiemiddelen te laten gebruiken (bijv. maandelijkse prikpil) want juist doordat het zo makkelijk is, wordt er wel af en toe heel licht over gedacht, zeker door de wat jongere meiden die te pas en onpas zwanger worden omdat ze of geen, of laks met anticonceptie omgaan, al zijn er 2 voor nodig die hier een hand in hebben en dat ook de jongen moet zorgen voor anticonceptie (condoom)
Tegen de tijd dat mijn dochter de leeftijd gaat krijgen, te "expirimenteren" neem ik haar toch echt mee naar de huisarts, en gaat ze van mij verplicht aan de prikpil tot ze 18 is. Daarna is het haar eigen keuze om voor anticonceptie te zorgen, maar ik zal wel proberen te voorkomen dat ze ooit voor een dergelijke keuze komt te staan, en dat kun je als ouder zijnde door er zelf ook verantwoordelijk voor te zijn, hoe je kinderen zich "beveiligen"
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."