abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71692101
wat is er in vredesnaam mis met het woord 'lijf'?

lijf het; o lijven 1 lichaam: iem te ~ gaan aanvallen; iets te ~ gaan iets (gaan) bestrijden; iem tegen het ~ lopen toevallig tegenkomen; weinig om het ~ hebben betekenen; die (toneel)rol is hem op het ~ geschreven past zeer goed bij hem 2 jakje

Het betekent hetzelfde. Dus men is vrij in wat diegene op wil schrijven.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:22:02 #102
106546 PanPan
Zlatan-frituurpan
pi_71692289
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:16 schreef miss-piggy het volgende:
wat is er in vredesnaam mis met het woord 'lijf'?
Dat staat dus in de post boven je.
Dan zal zo de straatverlichting wel aan gaan...
pi_71692469
ik vind er totaal niks vreemds aan

en nu weer OT
pi_71692629
Hoe ik er mee omga? Op dit moment nogal agressief.
Er is feestweek hier in het dorp en ze hebben alle drie de toegangswegen tot de wijk waar ik woon afgesloten terwijl ik even boodschappen aan het doen was i.v.m. een wandeltocht.
Of ik mijn auto wel even buiten het dorp wilde parkeren en dan met mijn boodschappen 3 km naar huis wilde lopen. Nee, dat wilde ik dus niet.

"Nou u mag er ook niet door. Er zijn nog meer versperringen dus zelfs al laat ik u erdoor dat komt u toch niet voorbij de volgende."
"Maar ik kan niet zo ver lopen, ik moet er wel door."
"Tja dat kan niet. Er komen straks (let op de straks, er liep namelijk nog helemaal niemand) heel veel wandelaars langs en dus mag u er niet langs."
"Hoe stelt u dan voor dat ik thuis moet komen?"
"Dan moet u maar lopen of wachten tot de wandeltocht voorbij is."
"Hoe laat is die wandeltocht dat voorbij?"
"Nou dat kan wel half elf worden hoor."
"Zo lang kan ik niet wachten met boodschappen in mijn auto en ik kan die afstand ook niet lopen."
"Tja er zit toch niets anders op."
Ad infinitum x5

Bij een van de versperringen ben ik na een discussie van 10 minuten gewoon half bij iemand door de tuin langs de versperring gereden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71692850
ik zou ook door de tuin rijden, zijn ze nou helemaal betoeterd. Dan moet je echt vet lang wachten! (en dan niet alleen om naar huis te rijden, maar als je diepvriesartikelen in de auto hebt, die moeten echt wel de diepvries in!)

Zo had ik ook vandaag.

Ik kan niet zo lang lopen en blijven staan, en er stond een enorme lange rij in de supermarkt voor de kassa. Goed, ik wat leunen tegen de winkelwagen, er zit niks anders op. Komt er zo'n oud mannetje IN scootmobiel eraan om te vragen of hij wel voor mij mocht, "want hij zit in de scootmobiel." Ehm... nee dus...!! Als hij nou gewoon liep, dan heel misschien. Maar hij zat in een scootmobiel! Kom op zeg Blijf toch lekker op je krent zitten en sluit achteraan, net als de rest...
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:08:39 #106
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71693631
Door de tuin van iemand vind ik dan weer niet zo netjes. Aangezien ik een oud barrel heb zou ik gewoon met mijn auto de versperring aan de kant drukken.
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:50 schreef PanPan het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan het woord 'lijf', echt, mensen die dat woord gebruiken, zijn zo seksloos
Direct zie ik een pot voor me met rode plastic oorbellen en een tuinbroek die intens tevreden zegt: 'Ik voel me eindelijk lekker in mijn eigen lijf!' En het is een lélijk woord, die spichtige l,i,j en f op een rijtje, vreselijk.

Wat in vredesnaam is er mis met het woord 'lichaam'?
Mensen die last hebben van hun lijf zijn er niet altijd even blij mee. Dan is het niet verwonderlijk als zo iemand een iets minder subtiele benaming gebruikt
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_71693758
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:08 schreef 2cv het volgende:
Door de tuin van iemand vind ik dan weer niet zo netjes.
Dat was ook niet netjes en dat stukje ga ik ook maar niet aan mijn moeder vertellen.
Scheelt wel dat het grotendeels gras was, ik heb maar een klein hoekje van het bloemenperkje meegenomen.
En het was de tuin van de jandoedel die me er niet langs wilde laten dus zo erg vond ik het ook weer niet.
quote:
Aangezien ik een oud barrel heb zou ik gewoon met mijn auto de versperring aan de kant drukken.
Mijn auto is nog niet zo oud en er stonden mensen voor het hek. Liever een bloemenperkje dan een persoon.

[ Bericht 2% gewijzigd door MinderMutsig op 07-08-2009 21:22:14 ]
  † In Memoriam † vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:47:23 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71694752
Er is een verschil tussen langzaam doordrukken zodat iedereen op tijd aan de kant kan en volgas wegspuiten.

Maar als het de tuin van die JD was vind ik het spontaan minder erg. Maar om nog even politiek correct te blijven: het mag niet
pi_71734596
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:50 schreef PanPan het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan het woord 'lijf', echt, mensen die dat woord gebruiken, zijn zo seksloos
Direct zie ik een pot voor me met rode plastic oorbellen en een tuinbroek die intens tevreden zegt: 'Ik voel me eindelijk lekker in mijn eigen lijf!' En het is een lélijk woord, die spichtige l,i,j en f op een rijtje, vreselijk.

Wat in vredesnaam is er mis met het woord 'lichaam'?
Wat een rare asociaties heb je, alsof "ik voel me eindelijk lekker in mijn eigen lichaam" meer seks uitstraalt..

Buiten dat, waarom zou praten over iets lichamelijks altijd een link moeten hebben naar seks? Beetje puberaal imho, af en toe seksloos over een lichaam denken kan heel bevrijdend zijn, probeer het eens
pi_71737432
@ MiMu ik snap goed dat je je geduld niet kon bewaren, wat een gekut zeg!

"Ja maar regels zijn regels" gezeik.. regels zijn er voor mensen, niet andersom!
Soms zou je denken dat de halve wereld autist is met die dwangmatige regeltjesopvolgerij.
pi_71737725
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 10:31 schreef MarMar het volgende:

Waar ik tegenaan loop is aan de ene kant proberen te accepteren dat het gewoon niet wil zoals ik wil en aan de andere kant toch te proberen om weer wat op te bouwen.
Twee dingen verenigen die elkaars tegenovergestelde lijken, ik vind het niet makkelijk.
Nou doe je toch heel goed dan? Ik denk dat je die onvrede nodig hebt om ervoor te vechten dat het stapje voor stapje weer gaat.

Tja lijf of geest, ik denk dat het voor iedereen ontzettend lastig is een mindere periode te accepteren en dat je het best kan proberen om die periode te gebruiken voor dingen waar je anders veel minder aan toe komt
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71737882
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:02 schreef Manono het volgende:

[..]

Nou doe je toch heel goed dan? Ik denk dat je die onvrede nodig hebt om ervoor te vechten dat het stapje voor stapje weer gaat.

Tja lijf of geest, ik denk dat het voor iedereen ontzettend lastig is een mindere periode te accepteren en dat je het best kan proberen om die periode te gebruiken voor dingen waar je anders veel minder aan toe komt
Dank je

Het wordt voor mij vooral makkelijker nu dingen concreter worden en ik weet dat bepaalde dingen echt buiten mijn macht liggen. Daarmee kan ik het loslaten en is de frustratie van het moeten bewijzen van wat ik wel aanvoelde maar niet benoemd was weg.

En inderdaad, de laatste tijd ben ik bijvoorbeeld weer veel intensiever bezig met mijn muziek en begint dat zelfs een beetje serieuzere vormen aan te nemen. Daar had ik nooit tijd voor gehad als ik nu nog fulltime werkte.

Bovendien moet ik toegeven dat ik het niet heel erg vind om lekker thuis te zijn en de kindjes elke dag mee te maken.
pi_71737909
ps, misschien is yoga een goede tip voor je

wel obv een gediplomeerd leraar uiteraard
pi_71737969
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:09 schreef Manono het volgende:
ps, misschien is yoga een goede tip voor je

wel obv een gediplomeerd leraar uiteraard
Grinnik, qua visie past het wel bij me, maarreh, als ik dat ga doen mag je na een sessie mijn gewrichten weer in de kom duwen en ik weet niet of dat nou de bedoeling is
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:42:14 #115
106546 PanPan
Zlatan-frituurpan
pi_71738676
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:05 schreef MarMar het volgende:

[..]

Wat een rare asociaties heb je, alsof "ik voel me eindelijk lekker in mijn eigen lichaam" meer seks uitstraalt..

Buiten dat, waarom zou praten over iets lichamelijks altijd een link moeten hebben naar seks? Beetje puberaal imho, af en toe seksloos over een lichaam denken kan heel bevrijdend zijn, probeer het eens
Jij bedoelt met seksloos blijkbaar totaal iets anders dan ik. Je neemt het te letterlijk. Ik bedoel met seksloos: lomp, onelegant, smakeloos.

Maar goed, ik had al niet verwacht veel bijval te krijgen. Het is ook een beetje vreemd, maar het is gewoon een woord waar ik een hekel aan heb. Ik heb bijvoorbeeld ook een hekel aan het woord 'wijsheid', ironisch, niet?
pi_71738840
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef PanPan het volgende:

[..]

Jij bedoelt met seksloos blijkbaar totaal iets anders dan ik. Je neemt het te letterlijk. Ik bedoel met seksloos: lomp, onelegant, smakeloos.

Maar goed, ik had al niet verwacht veel bijval te krijgen. Het is ook een beetje vreemd, maar het is gewoon een woord waar ik een hekel aan heb. Ik heb bijvoorbeeld ook een hekel aan het woord 'wijsheid', ironisch, niet?
Ach ja, anders staar je je blind op de schoonheid/lelijkheid van een woord en sla je gewoon de inhoud over
Dat is in elk geval niet wat ik versta onder wijsheid
pi_71739163
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:11 schreef MarMar het volgende:

Grinnik, qua visie past het wel bij me, maarreh, als ik dat ga doen mag je na een sessie mijn gewrichten weer in de kom duwen en ik weet niet of dat nou de bedoeling is
okee misschien even mee wachten dan
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef PanPan het volgende:

dat is ook maar een kwestie van waarmee je mee bent opgevoed en verder totaal niet relevant voor waar het in dit topic om gaat - daarover kun je je ei toch kwijt in TTK

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 09-08-2009 19:07:48 ]
pi_71739211
ps zo vind ik voetbalavatars weer behoorlijk seksloos
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:19:15 #119
106546 PanPan
Zlatan-frituurpan
pi_71739673
Maar ondertussen gaat iedereen er wel op in
pi_71739724
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:19 schreef PanPan het volgende:
Maar ondertussen gaat iedereen er wel op in
Lazy sundayafternoon, oftewel: dat doen we uit pure verveling, niets persoonlijks
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:25:54 #121
92409 Twinky
Little star.
pi_71739877
tvp.
pi_71740069
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:02 schreef Manono het volgende:

[..]

okee misschien even mee wachten dan

Ik ging het even laten om hier op te reageren, maar ik kan het toch niet laten.

Weet je, ik snap best dat het goed en lief bedoeld is, maar ik word er soms heel erg moe van dat mensen opmerken dat het wel beter wordt en dat bijvoorbeeld fietsen over een tijdje wel weer zal gaan.
Het was juist de frustratie van dat ik zelf wel aanvoelde dat het niet een kwestie ging worden van revalideren en het komt weer goed, maar meer een kwestie van revalideren en we komen tegen wat er precies niet goed gaat en daarmee leren leven.
Nu ik een tijdje onderweg ben blijkt dat ook de praktijk te zijn.
Het is niet dat ik pessimistisch was of ben over de toekomst, maar sommige dingen voel je gewoon wel aan.

Als ik hier iets over zei kreeg ik vaak als antwoord "joh, je moet de hoop niet opgeven"
Ik geef de hoop niet op, ik vind mijn leven heel erg tof, het moet alleen wel wennen allemaal op deze manier en heel soms baal ik wel even van wat niet meer kan en niet meer ga kunnen.

pi_71743886
Gewrichten terug in de kom duwen kheb je andere topics over je lijf ( ) ook even terug gelezen en het komt echt akelig overeen met HMS/EDS! Zelfs HD komt blijkbaar best wel vaak voor bij HMS/EDS. En weinig kraakbeen bij de knieën ook. Oja en hypermobiel zijn ook

Yoga kan heel ontspannend zijn, maar het moet niet zo ontspannend zijn dat je uit elkaar valt. En je moet de boel ook niet heel erg overstrekken want dan wordt het alleen maar erger. Pilates zou beter zijn
pi_71744020
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:43 schreef miss-piggy het volgende:
Gewrichten terug in de kom duwen kheb je andere topics over je lijf ( ) ook even terug gelezen en het komt echt akelig overeen met HMS/EDS! Zelfs HD komt blijkbaar best wel vaak voor bij HMS/EDS. En weinig kraakbeen bij de knieën ook. Oja en hypermobiel zijn ook

Yoga kan heel ontspannend zijn, maar het moet niet zo ontspannend zijn dat je uit elkaar valt. En je moet de boel ook niet heel erg overstrekken want dan wordt het alleen maar erger. Pilates zou beter zijn
for now eerst maar een beetje leren lopen..

Ik heb afgelopen vrijdag een cortisolspuit in mijn linkerheup gekregen, drie weken daarvoor in mijn rechter en zoals het er nu uitziet wordt dat een kwestie van om de anderhalf á twee maanden nieuwe prikken halen.

Het is eigenlijk gewoon een kwestie van niet goed afgewerkte gewrichten; heupdysplasie (kom niet goed om de heup gegroeid} knieschijven zitten niet netjes aan de voorkant maar aan de zijkant, heupen steken te ver uit in verhouding met het bekken zodat de pees die vanaf het bekken over de heup naar de zijkant van de knie gaat steeds zwaar onder druk staat omdattie in een gek bochtje loopt (vandaar die spuiten) en dat soort dingen meer.

Ik vat het tegenwoordig maar samen onder de noemer "bouwfoutjes"
  FOK!fotograaf zondag 9 augustus 2009 @ 22:08:33 #125
148247 taxibabe
pi_71744694
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

for now eerst maar een beetje leren lopen..

Ik heb afgelopen vrijdag een cortisolspuit in mijn linkerheup gekregen, drie weken daarvoor in mijn rechter en zoals het er nu uitziet wordt dat een kwestie van om de anderhalf á twee maanden nieuwe prikken halen.

Het is eigenlijk gewoon een kwestie van niet goed afgewerkte gewrichten; heupdysplasie (kom niet goed om de heup gegroeid} knieschijven zitten niet netjes aan de voorkant maar aan de zijkant, heupen steken te ver uit in verhouding met het bekken zodat de pees die vanaf het bekken over de heup naar de zijkant van de knie gaat steeds zwaar onder druk staat omdattie in een gek bochtje loopt (vandaar die spuiten) en dat soort dingen meer.

Ik vat het tegenwoordig maar samen onder de noemer "bouwfoutjes"
Bouwfoutjes, zo noem ik het bij mezelf ook weleens (al heb ik gelukkig niet zulke erge bouwfoutjes als jij).

Mijn moeder had ook HD, zij is in 1990-1991 daar aan geopereerd in de Sint Maartenskliniek. Mijn moeder had voordat ze die operaties kreeg bijna 2 jaar in de rolstoel gezeten, voordat de artsen erachter kwamen wat ze nou had.
Nu loopt ze weer als een kievit (tuurlijk is ze niet 100% hersteld, ook zij heeft meerdere bouwfoutjes).
pi_71746566
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 19:33 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik ging het even laten om hier op te reageren, maar ik kan het toch niet laten.

Weet je, ik snap best dat het goed en lief bedoeld is, maar ik word er soms heel erg moe van dat mensen opmerken dat het wel beter wordt en dat bijvoorbeeld fietsen over een tijdje wel weer zal gaan.
Het was juist de frustratie van dat ik zelf wel aanvoelde dat het niet een kwestie ging worden van revalideren en het komt weer goed, maar meer een kwestie van revalideren en we komen tegen wat er precies niet goed gaat en daarmee leren leven.
Nu ik een tijdje onderweg ben blijkt dat ook de praktijk te zijn.
Het is niet dat ik pessimistisch was of ben over de toekomst, maar sommige dingen voel je gewoon wel aan.

Als ik hier iets over zei kreeg ik vaak als antwoord "joh, je moet de hoop niet opgeven"
Ik geef de hoop niet op, ik vind mijn leven heel erg tof, het moet alleen wel wennen allemaal op deze manier en heel soms baal ik wel even van wat niet meer kan en niet meer ga kunnen.

Oh ok ik snap, tis geen kwestie van wachten en doorzetten maar van acceptatie, en alles wat meevalt valt mee. Mijn excuses.

Tja lastig, acceptatie lijkt niet bij deze tijd te horen, het lijkt soms wel een nieuw taboe. Helemaal als weinig mensen om je heen zich iets bij je handicap kunnen voorstellen. Als iemand overlijdt die je dierbaar is, lijkt het zelfs voor naasten moeilijk zinnig te reageren. Of om te begrijpen dat je na een jaar ofzo niet gewoon doorgaat met de oude zijn. Lance Armstrong wint de Tour toch ook nadat hij ten dode was opgeschreven? Dat zijn verhalen waar mensen zich graag aan spiegelen. Iemand die been kwijt is hoort bij wijze van spreken nog, het komt wel goed.

Maar dan komt het vooral op je eigen geesteskracht en flexibiliteit aan denk ik. Hoe positief je tijdens je babystapjes kan blijven, of je nieuwe manieren kan ontdekken om lekker in je vel te blijven zitten. En lief voor jezelf zijn. Geduld met je lichaam hebben zonder de moed te verliezen, ook al lijkt het me af en toe moeilijk om geen hekel aan je eigen lijf te krijgen omdat het je in de steek laat. Je in elk geval niet laten opjagen door mensen die er de ballen verstand van hebben, op dit vlak ben jij de expert en het gaat er om wat voor jou geod voelt. En al heb je er 10 jaar voor nodig om daar je weg in te vinden, fuck that dan duurt het maar 10 jaar. Zet hem op iig.
pi_71747421
ps sorry als ik niet zo reageer als je bedoelt maar ik leef met je mee!
pi_71747898
ik noemde het eerst ook bouwfoutjes enkel die niet helemaal recht aan onderbeen zat noemde ik fout van de gipsmeester. knieschijven die naar binnen staan, heupen die plop zeggen, en mijn spagettivingers

ieh spuiten in de heup! Auwtsch!
pi_71757617
Gheh, ja er is mij ook verteld dat die spuit pijn zou doen...

Misschien kan je gevoelloos raken voor pijntjes ofzo, maar ik heb er niets van gevoeld, beide keren niet.

@ Manono, ik had al een berichtje in je fobo gezet, maar nogmaals, je ps was niet nodig, ik las je goede bedoeling echt wel! Ik vond je reactie prachtig en begripvol.
pi_71767991
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoe ik er mee omga? Op dit moment nogal agressief.
Er is feestweek hier in het dorp en ze hebben alle drie de toegangswegen tot de wijk waar ik woon afgesloten terwijl ik even boodschappen aan het doen was i.v.m. een wandeltocht.
Of ik mijn auto wel even buiten het dorp wilde parkeren en dan met mijn boodschappen 3 km naar huis wilde lopen. Nee, dat wilde ik dus niet.

"Nou u mag er ook niet door. Er zijn nog meer versperringen dus zelfs al laat ik u erdoor dat komt u toch niet voorbij de volgende."
"Maar ik kan niet zo ver lopen, ik moet er wel door."
"Tja dat kan niet. Er komen straks (let op de straks, er liep namelijk nog helemaal niemand) heel veel wandelaars langs en dus mag u er niet langs."
"Hoe stelt u dan voor dat ik thuis moet komen?"
"Dan moet u maar lopen of wachten tot de wandeltocht voorbij is."
"Hoe laat is die wandeltocht dat voorbij?"
"Nou dat kan wel half elf worden hoor."
"Zo lang kan ik niet wachten met boodschappen in mijn auto en ik kan die afstand ook niet lopen."
"Tja er zit toch niets anders op."
Ad infinitum x5

Bij een van de versperringen ben ik na een discussie van 10 minuten gewoon half bij iemand door de tuin langs de versperring gereden.
Ik zou als ik jou was echt even met de gemeente gaan bellen, want dat kan gewoon niet. Er zal heus wel ergens een miniscuul berichtje van twee regels in de lokale krant gestaan hebben waar je bezwaar tegen kon maken/uit kon concluderen dat die straat afgezet zou worden, maar ze hadden op z'n minst behulpzaam kunnen zijn en bijv. je naar huis kunnen begeleiden door de afzetting of zo. Even een hek opzij, zo'n drama kan dat toch niet zijn?
Sanity is (not) statistical
pi_71768735
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:01 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was echt even met de gemeente gaan bellen, want dat kan gewoon niet. Er zal heus wel ergens een miniscuul berichtje van twee regels in de lokale krant gestaan hebben waar je bezwaar tegen kon maken/uit kon concluderen dat die straat afgezet zou worden, maar ze hadden op z'n minst behulpzaam kunnen zijn en bijv. je naar huis kunnen begeleiden door de afzetting of zo. Even een hek opzij, zo'n drama kan dat toch niet zijn?
Dat was ik inderdaad ook nog wel van plan. De wandeltocht wordt ieder jaar gehouden maar normaal gesproken met een route die niet een halve wijk een avond volledig onbereikbaar maakt. Nu hadden ze de ronde ingekort maar er werden wel dezelfde afstanden gelopen al zigzaggend door de wijk. Om bij mijn huis te komen van welke willekeurige kant dan ook moest ik minimaal 3 keer de route van de wandeltocht doorkruisen binnen een straal van 2-3 km en ook wegen rondom de wandelroute waren afgesloten.
Eerdere jaren ging de tocht gedeeltelijk door het buitengebied langs wegen waar op korte afstand een redelijk alternatief voor is.

Volgend jaar dus inderdaad de huis-aan-huis in de gaten houden om herhaling te voorkomen. Al zou je toch denken dat je met enige redelijkheid zoiets wel zou moeten kunnen oplossen in plaats van gelijk naar zwaardere middelen zoals een bezwaar tegen een vergunning te moeten grijpen. Zeker in een klein dorp maak je je daar ook niet bepaald geliefd mee.

Ik heb trouwens vandaag wel mijn excuses aangeboden aan de knul (verkeersregelaar) die ik bijna van zijn sokken heb gereden. Kwam hem tegen bij een andere afzetting waar ik wel makkelijk omheen kon rijden maar ben even gestopt om met hem te praten. Ik vind het nog steeds terecht dat ik langs de afzetting ben gereden maar de manier waarop was niet echt de manier waarop het had gemoeten.
Hij begreep het uiteindelijk wel maar had ook maar opdracht gekregen om alles en iedereen tegen te houden. Leerpuntje voor de organisatie van volgend jaar denk ik. Aan de buitenste afzetting geen knullen van 17 zetten maar volwassenen met iets meer beslissingsbevoegdheden.
pi_71769124
@MarMar

Maar wat MinderMutsig beschrijft: wij hadden laatst zoiets in Bergen, mijn pa is invalide, we zaten in de auto en het dorrep was afgezet vanwege braderie, hij moest daar ergens zijn bril ophalen en er stonden een paar jongetjes het verkeer te regelen.

Mijn vader heel lief 'jongens in kan niet lopen ik moet er langs', jongetjes 'ja dat gaat niet' en zo. Dus even dat gehakkel over en weer, en uiteindelijk hebben ze ons er gewoon door gelaten. Anders was ik uitgestapt en had ik het hek zelf open gemaakt. Maar als mijn vader alleen is kan hij dat natuurlijk niet. Volgens mij proberen mensen er wel rekening mee te houden maar dan heb je ook van die types 'ja jammer, befehl is befehl', lijkt me zoo frustrerend. Zou meteen in de pen klimmen.
pi_71769664
@MiMu
Ik zou denk ik nog heel kwaad reageren op een manier van "wandeltocht, ik mocht willen dat ik dat kon en NU wil ik er langs!" ofzo.. Het is wel een beetje heel erg ironisch he

Goed van je dat je nog bent gaan praten en inderdaad, misschien beter dat ze het de volgende keer aan mensen over laten die ietsjes ouder zijn dan 17.
pi_71771468
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:57 schreef MarMar het volgende:
@MiMu
Ik zou denk ik nog heel kwaad reageren op een manier van "wandeltocht, ik mocht willen dat ik dat kon en NU wil ik er langs!" ofzo.. Het is wel een beetje heel erg ironisch he
Nu je dit zegt valt me pas op dat ik dat dus geen seconde gedacht heb. Ben ik blijkbaar toch weer wat gegroeid in dat acceptatieproces want een jaar geleden had ik dat inderdaad gezegd.
pi_71772130
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 20:50 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nu je dit zegt valt me pas op dat ik dat dus geen seconde gedacht heb. Ben ik blijkbaar toch weer wat gegroeid in dat acceptatieproces want een jaar geleden had ik dat inderdaad gezegd.
Heh, ik heb nog ff te gaan voor ik zover ben in sommige gevallen
pi_71777417
Afgesloten is afgesloten. Jammer dan, of je nou invalide bent of niet. Als wegen worden afgesloten wordt dit van tevoren wel bekend gemaakt, en dan nog moet je het maar accepteren. Dan ga je maar een andere dag, andere locatie of vraag je of iemand anders even een bril wilt ophalen. Moeten we dan maar voor iedereen uitzonderingen maken? Het is juist asociaal dat je alsnog probeert er doorheen te rijden en dat ook gewoon doet. Wat een egoisme. Je zegt zelf ook al dat je weet dat die tocht er komt. Neem dan van te voren maatregelen of vraag om hulp bij de gemeente in plaats van als een asociale dwaas door de versperring te rijden.
pi_71777480
  † In Memoriam † dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:13:57 #138
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71777872
Dat soort figuren moeten eens de benen breken ofzo ...
pi_71778437
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:58 schreef MinderMutsig het volgende:

Jij vindt het doodnormaal dat je zomaar door een wegversperring rijdt omdat je boodschapjes moet doen?
pi_71778566
Omdat ik naar mijn eigen huis wil. Wel even goed lezen schat.
pi_71796867
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 00:42 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Jij vindt het doodnormaal dat je zomaar door een wegversperring rijdt omdat je boodschapjes moet doen?
Ik vind het doodnormaal dat mensen naar hun eigen huis kunnen, zeker als de versperring voor iets recreatiefs is bedoeld en geen noodzaak wegens een moordzaak of uitslaande brand ofzo...
pi_71797057
sommige mensen moeten zelf eerst iets mankeren willen ze weten hoe dat voelt
pi_71799440
Het gaat er toch om dat de weg is afgesloten. Dat is al lang van tevoren bekend. Dan kan je er niet zomaar doorheen rijden. Nou stelt het misschien weinig voor om even door een wandelroute te gaan, maar wat als iedereen overal maar doorheen zou proberen te rijden? Onze straat is ook pas geleden afgesloten omdat er rioolwerkzaamheden waren. Je kon er alleen te voet door. Mijn overbuurvrouw is niet goed te been en heeft haar auto verderop moeten parkeren. Toen heeft ze voor een tijdelijke rolstoel gezorgd voor een paar dagen en de gemeente heeft het ook nog eens dik betaald. Kleine moeite en het scheelt voor jezelf een hoop ergernis maar ook voor de mensen die op dat moment de afzetting proberen te handhaven, die voelen zich natuurlijk ook niet echt netjes behandeld als er opeens iemand zich met z'n auto door het parcours probeert te wrikken.
  † In Memoriam † dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:01:30 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71800508
10+ voor het totaal uit zijn verband rukken van het verhaal.
pi_71802614
Tja, ik vind het sowieso al debiel dat mensen niet naar hun eigen huis kunnen omdat er zo nodig iemand midden op straat wil kunnen wandelen, laat ze dat maar verbieden. Als de straat open ligt is het iets anders, dat kan niet anders. Wandelen kun je ook prima in het park.

Daarnaast heeft ze zelf ook al gezegd dat het niet netjes was om gewoon om die afzetting te rijden en ging het erom dat die wandeltocht ieder jaar gehouden wordt en er nu opeens andere straten afgezet waren dan normaal - logisch dat je dat niet verwacht toch, als de tocht ieder jaar gehouden wordt en geen problemen oplevert?

Verder is het hier in ieder geval heel normaal dat er dagen zo niet weken voor een evenement al borden in de straten zefl geplaatst worden met wanneer de straat afgesloten zal zijn en welke alternatieve routes er beschikbaar zijn - blijkbaar is dat daar ook niet gebeurd en dat is slordig van de gemeente.
pi_71802701

hier moest ik even een beetje aan denken, wel een goede trouwens!

dikke edit, lol, verkeerde kopie paste!! maar nu issie goed
pi_71806797
ja in frankrijk is het sowieso veel beter geregeld voor mensen met een handicap, iemand vertelde me dat dat zo is omdat ze daar zoveel oorlogsgewonden hadden
pi_71807806
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:22 schreef Manono het volgende:
ja in frankrijk is het sowieso veel beter geregeld voor mensen met een handicap, iemand vertelde me dat dat zo is omdat ze daar zoveel oorlogsgewonden hadden
Is dit niet een beetje al te romantisch gedacht?
Nederland is veel beter voor bv. oude mensen dan Frankrijk hoor.
pi_71807869
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:23 schreef Stali het volgende:

[..]

Is dit niet een beetje al te romantisch gedacht?
Nederland is veel beter voor bv. oude mensen dan Frankrijk hoor.
Waar basseer je dat op?
Ik vind het in Nederland niet zo super voor oudere mensen eigenlijk en het wordt alleen maar minder.
pi_71808655
Heb geen idee hoe het in Frankrijk is. Ik denk dat we in Nederland aan een kant wel erg verwend zijn geraakt en té veel op de overheid vertrouwen om alles te regelen (terwijl we veel daarvan zelf kunnen doen). Aan de andere kant merk ik wel dat er toch weinig aandacht is voor ouderen - tenzij door bedrijven die er geld aan denken te kunnen verdienen, maar over het algemeen worden ouderen toch eerder als een naar bijverschijnsel van de samenleving gezien en ouderdom als iets wat je dient te bestrijden.

Neem bijv. reclame's: ouderen zie je in reclames voor kleefpasta's, incontinentieproducten en cremes tegen rimpels en pigmentvlekken. Waarom kan een bejaarde vrouw geen magnums eten in beeld? Waarom zie je nooit een bejaarde man in een shampooreclame (ok, statistisch gezien zijn ze wat vaker kaal, maar niet allemaal!)? Kunnen ouderen niet koken uit pakjes van Conimex, moet dat altijd een 'hippe' moeder zijn? We lijken ouderdom alleen maar te associeren met negatieve dingen.

Qua voorzieningen is het hier misschien wel goed en er zijn hier genoeg stichtingen die bijvoorbeeld in de gaten houden of gebouwen toegankelijk zijn voor rolstoelen en rollators, er zijn genoeg hulpmiddelen te koop of ze worden zelfs gedoneerd door de gemeente, etc. Vervoer op maat (kwaliteit even buiten beschouwing gelaten), aangepast openbaar vervoer (niet overal), invalidenparkeerplaatsen... Goede verzekeringen waarin hulpmiddelen, brillen e.d. meeverzekerd zijn.

Als ik het vergelijk met Engeland, dan denk ik dat ouderen hier veel mobieler zijn. Aan de ene kant zie je in Engeland echt hoogbejaarde opa's en oma's gewoon een stevige heuvel opfietsen of lopen zonder te miepen waar de gemiddelde twintiger onderweg uit moet rusten, aan de andere kant heb je daar toch nog meer stadjes met verschrikkelijk slechte bestrating en ontoegankelijke gebouwen. Wat ik gezien heb op m'n vakantie in Frankrijk (en dat is natuurlijk niet representatief en ook nog eens in een regio waar idd veel gevochten is in WOII) was het allemaal redelijk goed toegankelijk.

Nou goed, dan hebben we het nog over ouderen. De dag dat een invalide of geestelijk gehandicapte Conimex of L'Oreal mag aanprijzen zal ik waarschijnlijk niet meemaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')