Dat staat dus in de post boven je.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:16 schreef miss-piggy het volgende:
wat is er in vredesnaam mis met het woord 'lijf'?
Mensen die last hebben van hun lijf zijn er niet altijd even blij mee. Dan is het niet verwonderlijk als zo iemand een iets minder subtiele benaming gebruiktquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:50 schreef PanPan het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan het woord 'lijf', echt, mensen die dat woord gebruiken, zijn zo seksloos![]()
Direct zie ik een pot voor me met rode plastic oorbellen en een tuinbroek die intens tevreden zegt: 'Ik voel me eindelijk lekker in mijn eigen lijf!' En het is een lélijk woord, die spichtige l,i,j en f op een rijtje, vreselijk.
Wat in vredesnaam is er mis met het woord 'lichaam'?
Dat was ook niet netjes en dat stukje ga ik ook maar niet aan mijn moeder vertellen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:08 schreef 2cv het volgende:
Door de tuin van iemand vind ik dan weer niet zo netjes.
Mijn auto is nog niet zo oud en er stonden mensen voor het hek. Liever een bloemenperkje dan een persoon.quote:Aangezien ik een oud barrel heb zou ik gewoon met mijn auto de versperring aan de kant drukken.
Wat een rare asociaties heb je, alsof "ik voel me eindelijk lekker in mijn eigen lichaam" meer seks uitstraalt..quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:50 schreef PanPan het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan het woord 'lijf', echt, mensen die dat woord gebruiken, zijn zo seksloos![]()
Direct zie ik een pot voor me met rode plastic oorbellen en een tuinbroek die intens tevreden zegt: 'Ik voel me eindelijk lekker in mijn eigen lijf!' En het is een lélijk woord, die spichtige l,i,j en f op een rijtje, vreselijk.
Wat in vredesnaam is er mis met het woord 'lichaam'?
Nou doe je toch heel goed dan? Ik denk dat je die onvrede nodig hebt om ervoor te vechten dat het stapje voor stapje weer gaat.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:31 schreef MarMar het volgende:
Waar ik tegenaan loop is aan de ene kant proberen te accepteren dat het gewoon niet wil zoals ik wil en aan de andere kant toch te proberen om weer wat op te bouwen.
Twee dingen verenigen die elkaars tegenovergestelde lijken, ik vind het niet makkelijk.
Dank jequote:Op zondag 9 augustus 2009 18:02 schreef Manono het volgende:
[..]
Nou doe je toch heel goed dan? Ik denk dat je die onvrede nodig hebt om ervoor te vechten dat het stapje voor stapje weer gaat.
Tja lijf of geest, ik denk dat het voor iedereen ontzettend lastig is een mindere periode te accepteren en dat je het best kan proberen om die periode te gebruiken voor dingen waar je anders veel minder aan toe komt
Grinnik, qua visie past het wel bij me, maarreh, als ik dat ga doen mag je na een sessie mijn gewrichten weer in de kom duwen en ik weet niet of dat nou de bedoeling isquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:09 schreef Manono het volgende:
ps, misschien is yoga een goede tip voor je
wel obv een gediplomeerd leraar uiteraard
Jij bedoelt met seksloos blijkbaar totaal iets anders dan ik. Je neemt het te letterlijk. Ik bedoel met seksloos: lomp, onelegant, smakeloos.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:05 schreef MarMar het volgende:
[..]
Wat een rare asociaties heb je, alsof "ik voel me eindelijk lekker in mijn eigen lichaam" meer seks uitstraalt..
Buiten dat, waarom zou praten over iets lichamelijks altijd een link moeten hebben naar seks? Beetje puberaal imho, af en toe seksloos over een lichaam denken kan heel bevrijdend zijn, probeer het eens
Ach ja, anders staar je je blind op de schoonheid/lelijkheid van een woord en sla je gewoon de inhoud overquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef PanPan het volgende:
[..]
Jij bedoelt met seksloos blijkbaar totaal iets anders dan ik. Je neemt het te letterlijk. Ik bedoel met seksloos: lomp, onelegant, smakeloos.
Maar goed, ik had al niet verwacht veel bijval te krijgen. Het is ook een beetje vreemd, maar het is gewoon een woord waar ik een hekel aan heb. Ik heb bijvoorbeeld ook een hekel aan het woord 'wijsheid', ironisch, niet?
okee misschien even mee wachten danquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:11 schreef MarMar het volgende:
Grinnik, qua visie past het wel bij me, maarreh, als ik dat ga doen mag je na een sessie mijn gewrichten weer in de kom duwen en ik weet niet of dat nou de bedoeling is
dat is ook maar een kwestie van waarmee je mee bent opgevoed en verder totaal niet relevant voor waar het in dit topic om gaat - daarover kun je je ei toch kwijt in TTKquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef PanPan het volgende:
Jij bedoelt met seksloos blijkbaar totaal iets anders dan ik. Je neemt het te letterlijk. Ik bedoel met seksloos: lomp, onelegant, smakeloos.
Maar goed, ik had al niet verwacht veel bijval te krijgen. Het is ook een beetje vreemd, maar het is gewoon een woord waar ik een hekel aan heb. Ik heb bijvoorbeeld ook een hekel aan het woord 'wijsheid', ironisch, niet?
Lazy sundayafternoon, oftewel: dat doen we uit pure verveling, niets persoonlijksquote:Op zondag 9 augustus 2009 19:19 schreef PanPan het volgende:
Maar ondertussen gaat iedereen er wel op in
Ik ging het even laten om hier op te reageren, maar ik kan het toch niet laten.quote:
for now eerst maar een beetje leren lopen..quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:43 schreef miss-piggy het volgende:
Gewrichten terug in de kom duwenkheb je andere topics over je lijf (
) ook even terug gelezen en het komt echt akelig overeen met HMS/EDS! Zelfs HD komt blijkbaar best wel vaak voor bij HMS/EDS. En weinig kraakbeen bij de knieën ook. Oja en hypermobiel zijn ook
Yoga kan heel ontspannend zijn, maar het moet niet zo ontspannend zijn dat je uit elkaar valt. En je moet de boel ook niet heel erg overstrekken want dan wordt het alleen maar erger. Pilates zou beter zijn
Bouwfoutjes, zo noem ik het bij mezelf ook weleens (al heb ik gelukkig niet zulke erge bouwfoutjes als jij).quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:47 schreef MarMar het volgende:
[..]
for now eerst maar een beetje leren lopen..
Ik heb afgelopen vrijdag een cortisolspuit in mijn linkerheup gekregen, drie weken daarvoor in mijn rechter en zoals het er nu uitziet wordt dat een kwestie van om de anderhalf á twee maanden nieuwe prikken halen.
Het is eigenlijk gewoon een kwestie van niet goed afgewerkte gewrichten; heupdysplasie (kom niet goed om de heup gegroeid} knieschijven zitten niet netjes aan de voorkant maar aan de zijkant, heupen steken te ver uit in verhouding met het bekken zodat de pees die vanaf het bekken over de heup naar de zijkant van de knie gaat steeds zwaar onder druk staat omdattie in een gek bochtje loopt (vandaar die spuiten) en dat soort dingen meer.
Ik vat het tegenwoordig maar samen onder de noemer "bouwfoutjes"
quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:33 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik ging het even laten om hier op te reageren, maar ik kan het toch niet laten.
Weet je, ik snap best dat het goed en lief bedoeld is, maar ik word er soms heel erg moe van dat mensen opmerken dat het wel beter wordt en dat bijvoorbeeld fietsen over een tijdje wel weer zal gaan.
Het was juist de frustratie van dat ik zelf wel aanvoelde dat het niet een kwestie ging worden van revalideren en het komt weer goed, maar meer een kwestie van revalideren en we komen tegen wat er precies niet goed gaat en daarmee leren leven.
Nu ik een tijdje onderweg ben blijkt dat ook de praktijk te zijn.
Het is niet dat ik pessimistisch was of ben over de toekomst, maar sommige dingen voel je gewoon wel aan.
Als ik hier iets over zei kreeg ik vaak als antwoord "joh, je moet de hoop niet opgeven"
Ik geef de hoop niet op, ik vind mijn leven heel erg tof, het moet alleen wel wennen allemaal op deze manier en heel soms baal ik wel even van wat niet meer kan en niet meer ga kunnen.
Ik zou als ik jou was echt even met de gemeente gaan bellen, want dat kan gewoon niet. Er zal heus wel ergens een miniscuul berichtje van twee regels in de lokale krant gestaan hebben waar je bezwaar tegen kon maken/uit kon concluderen dat die straat afgezet zou worden, maar ze hadden op z'n minst behulpzaam kunnen zijn en bijv. je naar huis kunnen begeleiden door de afzetting of zo. Even een hek opzij, zo'n drama kan dat toch niet zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoe ik er mee omga? Op dit moment nogal agressief.![]()
Er is feestweek hier in het dorp en ze hebben alle drie de toegangswegen tot de wijk waar ik woon afgesloten terwijl ik even boodschappen aan het doen was i.v.m. een wandeltocht.
Of ik mijn auto wel even buiten het dorp wilde parkeren en dan met mijn boodschappen 3 km naar huis wilde lopen. Nee, dat wilde ik dus niet.![]()
"Nou u mag er ook niet door. Er zijn nog meer versperringen dus zelfs al laat ik u erdoor dat komt u toch niet voorbij de volgende."
"Maar ik kan niet zo ver lopen, ik moet er wel door."
"Tja dat kan niet. Er komen straks (let op de straks, er liep namelijk nog helemaal niemand) heel veel wandelaars langs en dus mag u er niet langs."
"Hoe stelt u dan voor dat ik thuis moet komen?"
"Dan moet u maar lopen of wachten tot de wandeltocht voorbij is."
"Hoe laat is die wandeltocht dat voorbij?"
"Nou dat kan wel half elf worden hoor."
"Zo lang kan ik niet wachten met boodschappen in mijn auto en ik kan die afstand ook niet lopen."
"Tja er zit toch niets anders op."
Ad infinitum x5![]()
Bij een van de versperringen ben ik na een discussie van 10 minuten gewoon half bij iemand door de tuin langs de versperring gereden.
Dat was ik inderdaad ook nog wel van plan. De wandeltocht wordt ieder jaar gehouden maar normaal gesproken met een route die niet een halve wijk een avond volledig onbereikbaar maakt. Nu hadden ze de ronde ingekort maar er werden wel dezelfde afstanden gelopen al zigzaggend door de wijk. Om bij mijn huis te komen van welke willekeurige kant dan ook moest ik minimaal 3 keer de route van de wandeltocht doorkruisen binnen een straal van 2-3 km en ook wegen rondom de wandelroute waren afgesloten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was echt even met de gemeente gaan bellen, want dat kan gewoon niet. Er zal heus wel ergens een miniscuul berichtje van twee regels in de lokale krant gestaan hebben waar je bezwaar tegen kon maken/uit kon concluderen dat die straat afgezet zou worden, maar ze hadden op z'n minst behulpzaam kunnen zijn en bijv. je naar huis kunnen begeleiden door de afzetting of zo. Even een hek opzij, zo'n drama kan dat toch niet zijn?
Nu je dit zegt valt me pas op dat ik dat dus geen seconde gedacht heb. Ben ik blijkbaar toch weer wat gegroeid in dat acceptatieproces want een jaar geleden had ik dat inderdaad gezegd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:57 schreef MarMar het volgende:
@MiMu
Ik zou denk ik nog heel kwaad reageren op een manier van "wandeltocht, ik mocht willen dat ik dat kon en NU wil ik er langs!" ofzo.. Het is wel een beetje heel erg ironisch he
Heh, ik heb nog ff te gaan voor ik zover ben in sommige gevallenquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nu je dit zegt valt me pas op dat ik dat dus geen seconde gedacht heb. Ben ik blijkbaar toch weer wat gegroeid in dat acceptatieproces want een jaar geleden had ik dat inderdaad gezegd.
Jij vindt het doodnormaal dat je zomaar door een wegversperring rijdt omdat je boodschapjes moet doen?quote:
Ik vind het doodnormaal dat mensen naar hun eigen huis kunnen, zeker als de versperring voor iets recreatiefs is bedoeld en geen noodzaak wegens een moordzaak of uitslaande brand ofzo...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:42 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Jij vindt het doodnormaal dat je zomaar door een wegversperring rijdt omdat je boodschapjes moet doen?
Is dit niet een beetje al te romantisch gedacht?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:22 schreef Manono het volgende:
ja in frankrijk is het sowieso veel beter geregeld voor mensen met een handicap, iemand vertelde me dat dat zo is omdat ze daar zoveel oorlogsgewonden hadden
Waar basseer je dat op?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:23 schreef Stali het volgende:
[..]
Is dit niet een beetje al te romantisch gedacht?
Nederland is veel beter voor bv. oude mensen dan Frankrijk hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |