quote:Op donderdag 10 september 2009 19:47 schreef allsystemshalt het volgende:
Net een Laphroiag 10 single malt gekocht.
Ik heb de smaak van de quarter cask nog in mijn hoofd.
Het zal me benieuwen of deze echt significant minder smaak/aroma heeft.
*maw is het opslaan in een klein vat echt goed te proeven tov een standaard barrel.
Eensquote:Op donderdag 10 september 2009 21:56 schreef pavv het volgende:
[..]
ooow, dát verschil ga je wel proeven hoor.....de QC is zijn geld dubbel en dwars waard. De Laffie 10 blijft een leuke dram maar is sinds enige tijd op 40% gebotteld en ietwat dun in de smaak.
Met een Highland Park sla je de plank meestal niet mis...quote:Op donderdag 24 september 2009 13:04 schreef Lucivia het volgende:
Mijn pappa is vandaag jarig.. en wilt graag een flesje whisky. Wat is een lekkere whisky van zo'n 40-50 euro? Volgens mij houd hij vooral van single malt maar meer weet ik ook nietHelp?
Ohh! Helemaal mijn smaak!!quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:46 schreef gadeweerd het volgende:
Leuk wezen shoppen:
- Ardbeg Airigh Nam Beist Batch No.2 1990-2007 46 %
- Talisker 18y OB 45,8%
- Caol Ila NAS OB CS 59,6 %
- Glen Moray 16y OB 40%
![]()
![]()
Blend: The Black Grouse, kost je iets meer dan 20 euro per fles.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ohh! Helemaal mijn smaak!!
Wij hebben momenteel staan:
Ardbeg 10yrs (de 'gewone')
Laphroig
Lagavulin
Talisker
en in bestelling (komt morgen binnen):
Oban
Smokehead
[ afbeelding ]
Nu zijn we alleen nog op zoek voor een wat goedkopere single malt of blend zodat we niet steeds alleen maar aan de flessen van ongeveer 40,- zitten te lurkenAls iemand tips heeft gezien onze smaak dan hoor ik het graag!
Even een quote:quote:Op donderdag 24 september 2009 20:24 schreef Sunnythesun het volgende:
Hmm is die lekker stevig rokerig? Ik heb nog een miniatuurtje red staan geloof ik, maar eens kijken of ik een miniatuurtje black kan vinden om te proeven. Thanx!
Black Grouse is niet zo rokerig als bijvoorbeeld een Bowmore, maar voor een blend springt ie er toch wel uit. Veel blends zijn namelijk helemaal niet rokerig.quote:Producer's Tasting Notes
Nose: Peaty-smoke then delicate sweetness. Golden raw sugar with traces of malt and oak.
Palate: Subtle smoky-sweet tones. A silky smooth delivery with hints of cocoa and spice.
Finish: Long, peaty, aromatic. Gentle smokiness, giving way to a resonant oaky note.
http://www.thewhiskyexchange.com/P-8819.aspx
Ok dank je. Ik had zelf eigenlijk nog helemaal niet aan the Grouse gedacht namelijk. Gaan we dus achteraan!quote:Op donderdag 24 september 2009 21:27 schreef MPG het volgende:
[..]
Even een quote:
[..]
Black Grouse is niet zo rokerig als bijvoorbeeld een Bowmore, maar voor een blend springt ie er toch wel uit. Veel blends zijn namelijk helemaal niet rokerig.
Ik nip nu van de 10.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:56 schreef pavv het volgende:
[..]
ooow, dát verschil ga je wel proeven hoor.....de QC is zijn geld dubbel en dwars waard. De Laffie 10 blijft een leuke dram maar is sinds enige tijd op 40% gebotteld en ietwat dun in de smaak. Ik was in het voorjaar op Islay en heb daar de Cairdeas 12 gehaald.....hmmmmmm Maar ook de Cairdeas van vorig jaar is een hele fijne (jonge) Laffie ...allebei op caskstrength, dat helpt wel.
Ik zelf vond de Talisker tegenvallen misschien had ik teveel verwacht.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Talisker
Ik vond hem ook niet echt heel bijzonder.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:22 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik zelf vond de Talisker tegenvallen misschien had ik teveel verwacht.
Te gewoon het geheel bleef niet hangen als een herinnering die ik weer zou willen beleven.
quote:Op donderdag 24 september 2009 21:33 schreef IbeBen het volgende:
Heeft iemand van jullie trouwens zo'n enorm decadente barglobe staan thuis?Zo enorm fout eigenlijk, maar ik vindt het schitterend!
Zon ding dushttp://www.dezwerver.nl/w(...)dbol_forma__zoffoli/
Oh ik vind hem inmiddels wel erg lekker. Het is niet mijn favoriet, daarvoor is hij iets te vlak, maar erg fijn voor de afwisseling.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:22 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik zelf vond de Talisker tegenvallen misschien had ik teveel verwacht.
Te gewoon het geheel bleef niet hangen als een herinnering die ik weer zou willen beleven.
quote:Op donderdag 24 september 2009 17:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ardbeg 10yrs (de 'gewone')
Laphroig
Lagavulin
Talisker
en in bestelling (komt morgen binnen):
Oban
Smokehead
[ afbeelding ]
Nu zijn we alleen nog op zoek voor een wat goedkopere single malt of blend zodat we niet steeds alleen maar aan de flessen van ongeveer 40,- zitten te lurkenAls iemand tips heeft gezien onze smaak dan hoor ik het graag!
Ik heb ze online gekocht bij http://www.whiskykoning.nl/quote:Op zondag 27 september 2009 21:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Mochten we een keer de Glencairn glazen tegen komen kopen we er daar ook 2 van, die vind ik erg stoerMaar kon ze niet echt vinden online..
Nu in de aanbieding bij de Mitra voor ¤ 15,=quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:47 schreef Sunnythesun het volgende:
Black bottle, ik heb er wel eens van gehoord.. zo te zien is die ook goed te betalen http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&naam=Black+Bottle Gaan we zeker eens achter aan! De omschrijving van die 2e ziet er goed uit idd, Islay tonen.. daar houden we van![]()
Super, dank je voor de tip!!
Wat ik erover gelezen heb is dat ie zoet en kruidig smaakt?quote:Op maandag 28 september 2009 15:59 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Nu in de aanbieding bij de Mitra voor ¤ 15,=
doet mij erg denken aan Connemara peatedquote:Op woensdag 30 september 2009 21:24 schreef justmattie het volgende:
[..]
Wat ik erover gelezen heb is dat ie zoet en kruidig smaakt?
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou, we kunnen hem naar hartelust proberen.. zonder overleg hebben mijn vriend en ik er vandaag allebei een gekocht
Of door de cola gooienquote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Hehe nou maar hopen dat ie heel erg lekker is(anders geven we de ongeopende fles mooi weg
)
Nou.. als hij niet zo heel erg lekker blijkt, dan geven we 1 fles weg en gebruiken we die ander voor mixen en koken en zo jaquote:
Ik heb ook een fles die ik niet super geweldig vindt. Maar dan drink ik er heel enkel eens uit zodat ie toch op komt. Duurt alleen wat langer danquote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou.. als hij niet zo heel erg lekker blijkt, dan geven we 1 fles weg en gebruiken we die ander voor mixen en koken en zo ja![]()
Maar ik denk dat we ze wel op krijgen, vind whisky niet zo snel echt vies
Let us knowquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:20 schreef Sunnythesun het volgende:
Hehehe ach ja.. ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben nu.. we gaan hem straks maar eens open trekken voor een nipje
Zei ik toch....beter dan famous grouse..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Absoluut. Hij is wat zoetig, qua geur wat jodium maar qua smaak dan weer minder. Best pittig verder met een lichte rooksmaak op de achtergrond. Heel niet slecht voor 15,-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |