abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72621892
Net een Laphroiag 10 single malt gekocht.

Ik heb de smaak van de quarter cask nog in mijn hoofd.

Het zal me benieuwen of deze echt significant minder smaak/aroma heeft.

*maw is het opslaan in een klein vat echt goed te proeven tov een standaard barrel.

donderdag 10 september 2009 @ 21:56:33 #152
128548 pavv
The computer says NO
pi_72626909
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:47 schreef allsystemshalt het volgende:
Net een Laphroiag 10 single malt gekocht.

Ik heb de smaak van de quarter cask nog in mijn hoofd.

Het zal me benieuwen of deze echt significant minder smaak/aroma heeft.

*maw is het opslaan in een klein vat echt goed te proeven tov een standaard barrel.

ooow, dát verschil ga je wel proeven hoor.....de QC is zijn geld dubbel en dwars waard. De Laffie 10 blijft een leuke dram maar is sinds enige tijd op 40% gebotteld en ietwat dun in de smaak. Ik was in het voorjaar op Islay en heb daar de Cairdeas 12 gehaald.....hmmmmmm Maar ook de Cairdeas van vorig jaar is een hele fijne (jonge) Laffie ...allebei op caskstrength, dat helpt wel.
  vrijdag 11 september 2009 @ 02:51:20 #153
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_72633116
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:56 schreef pavv het volgende:

[..]

ooow, dát verschil ga je wel proeven hoor.....de QC is zijn geld dubbel en dwars waard. De Laffie 10 blijft een leuke dram maar is sinds enige tijd op 40% gebotteld en ietwat dun in de smaak.
Eens Mede hierdoor staat een cask strength toch wel bovenaan de verlanglijst
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:33:03 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_72875045
Net weer een weekje Isle of Skye en Schotse hooglanden achter de rug en natuurlijk een destileerderij bezocht.
Mooi flesje 15 jaar oude Dalwhinnie meegenomen en in een pub wel erg veel keuzes gezien:

Even foto gemaakt van de whiskies die ze daar verkopen:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_72875072
tvptje nu ik weer geld heb voor een goede fles whiskey
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_72909926
Leuk wezen shoppen:
- Ardbeg Airigh Nam Beist Batch No.2 1990-2007 46 %
- Talisker 18y OB 45,8%
- Caol Ila NAS OB CS 59,6 %
- Glen Moray 16y OB 40%

pi_73067044
Mijn pappa is vandaag jarig.. en wilt graag een flesje whisky. Wat is een lekkere whisky van zo'n 40-50 euro? Volgens mij houd hij vooral van single malt maar meer weet ik ook niet Help?
  donderdag 24 september 2009 @ 14:14:53 #158
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_73069047
quote:
Op donderdag 24 september 2009 13:04 schreef Lucivia het volgende:
Mijn pappa is vandaag jarig.. en wilt graag een flesje whisky. Wat is een lekkere whisky van zo'n 40-50 euro? Volgens mij houd hij vooral van single malt maar meer weet ik ook niet Help?
Met een Highland Park sla je de plank meestal niet mis...
pi_73075636
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:46 schreef gadeweerd het volgende:
Leuk wezen shoppen:
- Ardbeg Airigh Nam Beist Batch No.2 1990-2007 46 %
- Talisker 18y OB 45,8%
- Caol Ila NAS OB CS 59,6 %
- Glen Moray 16y OB 40%

Ohh! Helemaal mijn smaak!!

Wij hebben momenteel staan:
Ardbeg 10yrs (de 'gewone')
Laphroig
Lagavulin
Talisker
en in bestelling (komt morgen binnen):
Oban
Smokehead

Nu zijn we alleen nog op zoek voor een wat goedkopere single malt of blend zodat we niet steeds alleen maar aan de flessen van ongeveer 40,- zitten te lurken Als iemand tips heeft gezien onze smaak dan hoor ik het graag!
  donderdag 24 september 2009 @ 19:21:59 #160
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_73078825
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:39 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Laphroig
Lagavulin
Talisker
Oban
Smokehead
[ afbeelding ]

Nu zijn we alleen nog op zoek voor een wat goedkopere single malt of blend zodat we niet steeds alleen maar aan de flessen van ongeveer 40,- zitten te lurken Als iemand tips heeft gezien onze smaak dan hoor ik het graag!
Blend: The Black Grouse, kost je iets meer dan 20 euro per fles.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_73081254
Hmm is die lekker stevig rokerig? Ik heb nog een miniatuurtje red staan geloof ik, maar eens kijken of ik een miniatuurtje black kan vinden om te proeven. Thanx!
  donderdag 24 september 2009 @ 21:27:40 #162
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_73083677
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:24 schreef Sunnythesun het volgende:
Hmm is die lekker stevig rokerig? Ik heb nog een miniatuurtje red staan geloof ik, maar eens kijken of ik een miniatuurtje black kan vinden om te proeven. Thanx!
Even een quote:
quote:
Producer's Tasting Notes

Nose: Peaty-smoke then delicate sweetness. Golden raw sugar with traces of malt and oak.

Palate: Subtle smoky-sweet tones. A silky smooth delivery with hints of cocoa and spice.

Finish: Long, peaty, aromatic. Gentle smokiness, giving way to a resonant oaky note.

http://www.thewhiskyexchange.com/P-8819.aspx
Black Grouse is niet zo rokerig als bijvoorbeeld een Bowmore, maar voor een blend springt ie er toch wel uit. Veel blends zijn namelijk helemaal niet rokerig.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_73083856
Heeft iemand van jullie trouwens zo'n enorm decadente barglobe staan thuis? Zo enorm fout eigenlijk, maar ik vindt het schitterend!

Zon ding dus http://www.dezwerver.nl/w(...)dbol_forma__zoffoli/
pi_73084359
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:27 schreef MPG het volgende:

[..]

Even een quote:
[..]

Black Grouse is niet zo rokerig als bijvoorbeeld een Bowmore, maar voor een blend springt ie er toch wel uit. Veel blends zijn namelijk helemaal niet rokerig.
Ok dank je. Ik had zelf eigenlijk nog helemaal niet aan the Grouse gedacht namelijk. Gaan we dus achteraan!
pi_73087649
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:56 schreef pavv het volgende:

[..]

ooow, dát verschil ga je wel proeven hoor.....de QC is zijn geld dubbel en dwars waard. De Laffie 10 blijft een leuke dram maar is sinds enige tijd op 40% gebotteld en ietwat dun in de smaak. Ik was in het voorjaar op Islay en heb daar de Cairdeas 12 gehaald.....hmmmmmm Maar ook de Cairdeas van vorig jaar is een hele fijne (jonge) Laffie ...allebei op caskstrength, dat helpt wel.
Ik nip nu van de 10.

En idd het is niet even karaktervol als de QC maar zeer zeker herkenbaar als een Laffie.

Vergeleken met andere in die prijsklasse is het zeker een zeer uitgesproken smokey single malt

* Al is de QC natuurlijk wel krachtiger qua smaak en afdronk.
pi_73087760
quote:

[..]

Talisker
Ik zelf vond de Talisker tegenvallen misschien had ik teveel verwacht.

Te gewoon het geheel bleef niet hangen als een herinnering die ik weer zou willen beleven.
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:13:30 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_73089109
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:22 schreef allsystemshalt het volgende:

Te gewoon het geheel bleef niet hangen als een herinnering die ik weer zou willen beleven.
Ik vond hem ook niet echt heel bijzonder.
Anderhalve week geleden was ik er nog:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_73090475
Whisky tour is het eerste wat ik ga doen als ik terug ben in Europa!
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:36:55 #169
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_73092404
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:33 schreef IbeBen het volgende:
Heeft iemand van jullie trouwens zo'n enorm decadente barglobe staan thuis? Zo enorm fout eigenlijk, maar ik vindt het schitterend!

Zon ding dus http://www.dezwerver.nl/w(...)dbol_forma__zoffoli/

Mijn whiskyverzameling past daar niet in...
pi_73104263
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:22 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Oh ik vind hem inmiddels wel erg lekker. Het is niet mijn favoriet, daarvoor is hij iets te vlak, maar erg fijn voor de afwisseling.

We hebben de Smokehead binnen. Wat een gave fles/verpakking zeg! Je moet het etiket door de fles heen lezen! En de fles zit in een koker en dan nog in een zwarte zak! Echt super gaaf design en helemaal een moderne uitstraling, en het voegt echt goed! Whisky heeft meestal een wat traditionele uitstraling, en dat moet ook, maar dit werkt ook!
Misschien vanavond een nipje proeven.. ben benieuwd!
pi_73115567
quote:

[..]

Laphroig
Lagavulin
Talisker
Oban
Smokehead
[ afbeelding ]

Geen Famous Grouse....een blend, in jouw smaakprofiel, die erg goed is en betaalbaar is black bottle. Die is er in een 10y versie en NAS, ik zou voor de NAS gaan...

NAS=No age specified
pi_73122541
Black bottle, ik heb er wel eens van gehoord.. zo te zien is die ook goed te betalen http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&naam=Black+Bottle Gaan we zeker eens achter aan! De omschrijving van die 2e ziet er goed uit idd, Islay tonen.. daar houden we van
Super, dank je voor de tip!!
pi_73160591

Zo, hij is lekker! Subtieler dan ik had verwacht, zacht maar goed rokerig.. Staat niet meteen boven aan mijn favorieten lijst, maar ik vind het absoluut een goede aanvulling op onze collectie

Heb net ook maar even goede glaasjes besteld, we hadden eigenlijk niets fatsoenlijks. Deze zijn het geworden:

Mochten we een keer de Glencairn glazen tegen komen kopen we er daar ook 2 van, die vind ik erg stoer Maar kon ze niet echt vinden online..
pi_73172160
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:07 schreef Sunnythesun het volgende:

Mochten we een keer de Glencairn glazen tegen komen kopen we er daar ook 2 van, die vind ik erg stoer Maar kon ze niet echt vinden online..
Ik heb ze online gekocht bij http://www.whiskykoning.nl/

Take on the situation, but not the torment ...
pi_73174021
Ah kijk, die was ik wel al tegen gekomen, maar ik had gewoon niet goed gekeken denk ik.. Nou ja, eerst maar eens die andere glaasjes afwachten hoe die bevallen
pi_73182192
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:47 schreef Sunnythesun het volgende:
Black bottle, ik heb er wel eens van gehoord.. zo te zien is die ook goed te betalen http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&naam=Black+Bottle Gaan we zeker eens achter aan! De omschrijving van die 2e ziet er goed uit idd, Islay tonen.. daar houden we van
Super, dank je voor de tip!!
Nu in de aanbieding bij de Mitra voor ¤ 15,=
pi_73182509
pi_73256640
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:59 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

Nu in de aanbieding bij de Mitra voor ¤ 15,=
Wat ik erover gelezen heb is dat ie zoet en kruidig smaakt?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73280200
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:24 schreef justmattie het volgende:

[..]

Wat ik erover gelezen heb is dat ie zoet en kruidig smaakt?
doet mij erg denken aan Connemara peated
pi_73280986
Nou, we kunnen hem naar hartelust proberen.. zonder overleg hebben mijn vriend en ik er vandaag allebei een gekocht
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:58:52 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_73282351
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou, we kunnen hem naar hartelust proberen.. zonder overleg hebben mijn vriend en ik er vandaag allebei een gekocht

Nou, slainte dan maar.
Poef.....gone! ©golfer
pi_73284095
Hehe nou maar hopen dat ie heel erg lekker is (anders geven we de ongeopende fles mooi weg )
pi_73284190
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Hehe nou maar hopen dat ie heel erg lekker is (anders geven we de ongeopende fles mooi weg )
Of door de cola gooien
pi_73284354
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:52 schreef justmattie het volgende:

[..]

Of door de cola gooien
Nou.. als hij niet zo heel erg lekker blijkt, dan geven we 1 fles weg en gebruiken we die ander voor mixen en koken en zo ja

Maar ik denk dat we ze wel op krijgen, vind whisky niet zo snel echt vies
pi_73284988
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 19:57 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou.. als hij niet zo heel erg lekker blijkt, dan geven we 1 fles weg en gebruiken we die ander voor mixen en koken en zo ja

Maar ik denk dat we ze wel op krijgen, vind whisky niet zo snel echt vies
Ik heb ook een fles die ik niet super geweldig vindt. Maar dan drink ik er heel enkel eens uit zodat ie toch op komt. Duurt alleen wat langer dan
pi_73285175
Hehehe ach ja.. ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben nu.. we gaan hem straks maar eens open trekken voor een nipje
pi_73285615
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:20 schreef Sunnythesun het volgende:
Hehehe ach ja.. ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben nu.. we gaan hem straks maar eens open trekken voor een nipje
Let us know Misschien dat ik die ook gelijk meenemen zaterdag. Moet er toch heen
pi_73285655
doe ik!
pi_73289076
Oeh! Hij is lekker hoor!!
pi_73289128
Voor z'n prijs goed te drinken dus ?
uiteraard smaken verschillen...
pi_73289680
Absoluut. Hij is wat zoetig, qua geur wat jodium maar qua smaak dan weer minder. Best pittig verder met een lichte rooksmaak op de achtergrond. Heel niet slecht voor 15,-
pi_73289959
Zal zaterdag eens een flesje meenemen. Kan nooit geen kwaad voor dat geld
pi_73290630
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Absoluut. Hij is wat zoetig, qua geur wat jodium maar qua smaak dan weer minder. Best pittig verder met een lichte rooksmaak op de achtergrond. Heel niet slecht voor 15,-
Zei ik toch....beter dan famous grouse..
pi_73290845
ook nog maar eens ingeschonken...lekkere whisky om zo weg te drinken.
pi_73301400
Gisteren ook genuttigd. Niet vies, wel Islay, maar drinkt makkelijk weg....geen verkeerde keus voor tussendoor....
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:01:41 #196
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_73304760
Voor de liefhebbers van Black Bottle:

Black Bottle is een blend die gebasseerd is op Bunnahabhain en ook in die distileerderij geproduceerd wordt.
Als je Black Bottle kan waarderen en op zoek bent naar een betaalbare pure (of vatted) malt dan kan je eens kiezen voor '6 Isles'. Een mix van single malt whiskies van Islay, Jura, Skye, Mull, Orkney and Arran.

Kosten zo rond de 25 à 30 Euries.

pi_73311482
Ja, die lijkt me ook lekker idd. Alleen voor dat geld koop ik toch liever een single malt denk ik Maar wie weet dat we hem een keer mee nemen ergens..
pi_73420229
Gisteren heb ik eindelijk mijn eerste fles echte whiskey besteld. Heb voorheen wel eens jack daniels, chivas regal en JW Red label gehad maar dat telt eigenlijk niet mee.

Deze fles heb ik gehaald:

Laphroaig Cask Strength (10 yrs, 55,7%)
http://whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&naam=Laphroaig&id=141

Iemand ervaring met deze whiskey?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:39:42 #199
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_73421036
Das een forse stap na JW Red, Chivas en JD
pi_73421943
Ja goed, van deze had op zich wel positieve reviews gelezen, dus dacht laat ik het eens proberen. Hoezo is dat een flinke stap?

Die 3 die ik opnoemde heb ik ooit een fles van gekocht.. tijdens het uitgaan wil ik ook nog wel eens wat andere soorten uitproberen. Vorige week nog Blue label van JW gehad, alleen heb ik er nog niet genoeg verstand van om er uit te halen wat daar nu zo ongelofelijk speciaal aan is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')