Niet iedereen is zo afgestompt als jij.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:29 schreef z3bra het volgende:
Op Koninginnedag boorde Karst Tates zich in het momnument De Naald te Apeldoorn na een dollemansrit waarbij hij verschillende omstanders raakte. Heel naar, zeker voor de betrokkenen.
Vanochtend prijkten in verschillende kranten foto's van een jongetje die een knuffelbeer neerlegt en mensen die quasi-emotioneel bloemen neerleggen op een kruispunt in Apeldoorn.
Waarom leggen mensen toch overal waar iets voorvalt maar bloemen neer? Tuurlijk, het is best erg wat er gebeurd is maar alsjeblieft zeg.. OVERAL die zeeën van bloemen tegenwoordig. Er kan niet iemand door een niet-natuurlijke oorzaak overlijden of er moeten allerlei condoleance-registers geopend worden en er worden en masse bloemen gelegd door mensen die er NIKS mee te maken hebben..
Dat dus en een soort van "ik hoor er bij" gevoel.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef BasEnAad het volgende:
Het geeft mensen een goed gevoel. Puur egoïsme.
quote:Op maandag 4 mei 2009 14:33 schreef de_boswachter het volgende:
Gratis bossie bloemen voor moeders met moederdag.
Ik vertaal even ongeveer de gedachte van de tokkie die vorig jaar tijdens pinksteren het boeket van mijn oma's graf jatte.quote:
Dat is dan wel weer een flinke faal. Tenzij je net gehoord hebt dat een familielid geraakt is door die mafkees en op sterven ligt midden op straat.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:35 schreef Smart_ass het volgende:
Opzich wel eens. Vooral toen ik beelden zag van huilende mensen met Koninginnedag in Amsterdam. Echt wtf?
Vanavond ook weer, moet je daar ook geen topic over openen?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:29 schreef z3bra het volgende:
Op Koninginnedag boorde Karst Tates zich in het momnument De Naald te Apeldoorn na een dollemansrit waarbij hij verschillende omstanders raakte. Heel naar, zeker voor de betrokkenen.
Vanochtend prijkten in verschillende kranten foto's van een jongetje die een knuffelbeer neerlegt en mensen die quasi-emotioneel bloemen neerleggen op een kruispunt in Apeldoorn.
Waarom leggen mensen toch overal waar iets voorvalt maar bloemen neer? Tuurlijk, het is best erg wat er gebeurd is maar alsjeblieft zeg.. OVERAL die zeeën van bloemen tegenwoordig. Er kan niet iemand door een niet-natuurlijke oorzaak overlijden of er moeten allerlei condoleance-registers geopend worden en er worden en masse bloemen gelegd door mensen die er NIKS mee te maken hebben..
Nee. I.m.o. is dat helemaal niet gek.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:35 schreef fathank het volgende:
Als ik in de buurt gewoon zou hebben zou ik ook ff een bosje bloemen gelegd. Ik ga vanavond ook hier naar de lokale dodenherdenking. Is dat zo gek?
En waaruit blijkt dat ik afgestompt ben? Omdat ik niet quasi-begaan zit mee te grienen met wilvreemden?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo afgestompt als jij.
Nee, als je een slachtoffer kent of je was erbij dan is het volkomen logisch dat je dat doet. Maar als je er niet bij was en je kent helemaal niemand in en om Apeldoorn dan is het wel een beetje gek/raar/stom om de ramptoerist uit te hangen met je bossie blommen.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:35 schreef fathank het volgende:
Als ik in de buurt gewoon zou hebben zou ik ook ff een bosje bloemen gelegd. Ik ga vanavond ook hier naar de lokale dodenherdenking. Is dat zo gek?
Dat dus.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:36 schreef L0t.. het volgende:
Heel terechte klacht, net als mensen die dan speciaal naar die plek gaan om "de impact te voelen", waarom zou je dat willen als je de slachtoffers niet eens kentZe gaan toch ook niet nar Afrika om live mee te krijgen hoe hongerig die kindjes daar wel niet zijn
Preciesquote:Op maandag 4 mei 2009 14:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer een flinke faal. Tenzij je net gehoord hebt dat een familielid geraakt is door die mafkees en op sterven ligt midden op straat.
Nee, vanavond vind ik gepast. Wij herdenken al decennia lang op 4 mei de gevallenen van de Tweede Wereldoorlog en ik ben niet tegen herdenken. Wel tegen overdreven uitingen van zogenaamd begaan zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:37 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Vanavond ook weer, moet je daar ook geen topic over openen?
Je kan je blijkbaar niet erg goed verplaatsen in de emoties van een ander. Je hoeft ook niet mee te grienen, maar een beetje respect is op z'n plaats. De manier waarop je erover praat komt op mij behoorlijk lomp en asociaal over. Maar nee, we leven in Nederland waar het normaal is om niet op of om te kijken als er iets gebeurd. Lekker doen alsof je neus bloedt.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:37 schreef z3bra het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat ik afgestompt ben? Omdat ik niet quasi-begaan zit mee te grienen met wilvreemden?
Euhm juist ja. Even een kleine opfrisser :quote:Op maandag 4 mei 2009 14:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kan je blijkbaar niet erg goed verplaatsen in de emoties van een ander. Je hoeft ook niet mee te grienen, maar een beetje respect is op z'n plaats. De manier waarop je erover praat komt op mij behoorlijk lomp en asociaal over. Maar nee, we leven in Nederland waar het normaal is om niet op of om te kijken als er iets gebeurd. Lekker doen alsof je neus bloedt.
Dus ik vind dat oprecht naar voor hen en hoop dat het mij of mijn naasten niet zal overkomen, hetgeen ik trouwens voor iedereen hoop, daar niet van.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:29 schreef z3bra het volgende:
Er gebeurt altijd wel iets waarbij je dan ' mee zou moeten leven' Verkeersdoden, kanker, hartaanvallen en zelfmoord. Elke dag wordt er wel iemands leven compleet op zijn kop gezet.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:41 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kan je blijkbaar niet erg goed verplaatsen in de emoties van een ander. Je hoeft ook niet mee te grienen, maar een beetje respect is op z'n plaats. De manier waarop je erover praat komt op mij behoorlijk lomp en asociaal over. Maar nee, we leven in Nederland waar het normaal is om niet op of om te kijken als er iets gebeurd. Lekker doen alsof je neus bloedt.
Nee, ik begrijp heel goed dat dit betrokkenen en daarnaast mensen uit Apeldoorn en omgeving behoorlijk raakt omdat het zo dichtbij is voor hen. Maar mensen die er NIKS mee te maken hebben en dan een beetje geëmotioneerd gaan lopen doen. Dat vind ik bezwaarlijk.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:45 schreef miodzio het volgende:
Toch ben ik blij dat die mensen er zijn (mensen die oprecht meeleven). Niet blij wordt ik van de meeste reacties in dit topic. Gelukkig dat er in Nederland wordt meegeleefd en aandacht aan wordt besteedt.
Ik ben het ermee eens dat mensen die erheen gaan voor zichzelf om de emotie te voelen verkeerd bezig zijn. Wat betreft die Afrika/Afghanistan vergelijkingen... daar vallen veel meer doden maar dit is erg op een andere manier. Een dergelijke aanslag komt vrijwel nooit voor in Nederland en Koninginnedag zal nooit meer hetzelfde zijn. Ja er wordt veel aandacht aan besteedt maar stop alsjeblieft met stupide vergelijkingen en het relativeren. Het is schokkend en uitzonderlijk wat er gebeurd is maar mensen willen erover praten. Laat ze.
Vergelijken met Afrika/Afghanistan heeft nog weinig betekenis als dit gebeurt door minderjarige nerds achter hun computer die in beide gebieden niet geweest zijn. Als het aan sommigen ligt wordt er 10 minuten aandacht aan besteedt, geen condoleanceregisters geopend en geen bloemen neergelegd. In dezelfde tijd zijn immers 100 Afrikanen overleden, en daar gaat toch ook niemand huilen?
Juist ja. Maar als die mensen zich daar prettig bij voelen moeten ze dat toch lekker zelf weten. Laat ze lekker in hun waarde. Je kent de hele achtergrond van die mensen niet eens en jij hebt je oordeel al weer klaar.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:47 schreef z3bra het volgende:
[..]
Euhm juist ja. Even een kleine opfrisser :
[..]
Dus ik vind dat oprecht naar voor hen en hoop dat het mij of mijn naasten niet zal overkomen, hetgeen ik trouwens voor iedereen hoop, daar niet van.
Maar het lopen kwijleballen voor mensen die je nog ooit hebt ontmoet (of verder enige voeling mee gehad hebt) vind ik onzin.
Iedere hartaanval wordt ook live op televisie uitgezonden met het koningshuis in de hoofdrol.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Er gebeurt altijd wel iets waarbij je dan ' mee zou moeten leven' Verkeersdoden, kanker, hartaanvallen en zelfmoord. Elke dag wordt er wel iemands leven compleet op zijn kop gezet.
Drie keer "besteedt", really?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:45 schreef miodzio het volgende:
Toch ben ik blij dat die mensen er zijn (mensen die oprecht meeleven). Niet blij wordt ik van de meeste reacties in dit topic. Gelukkig dat er in Nederland wordt meegeleefd en aandacht aan wordt besteedt.
Ik ben het ermee eens dat mensen die erheen gaan voor zichzelf om de emotie te voelen verkeerd bezig zijn. Wat betreft die Afrika/Afghanistan vergelijkingen... daar vallen veel meer doden maar dit is erg op een andere manier. Een dergelijke aanslag komt vrijwel nooit voor in Nederland en Koninginnedag zal nooit meer hetzelfde zijn. Ja er wordt veel aandacht aan besteedt maar stop alsjeblieft met stupide vergelijkingen en het relativeren. Het is schokkend en uitzonderlijk wat er gebeurd is maar mensen willen erover praten. Laat ze.
Vergelijken met Afrika/Afghanistan heeft nog weinig betekenis als dit gebeurt door minderjarige nerds achter hun computer die in beide gebieden niet geweest zijn. Als het aan sommigen ligt wordt er 10 minuten aandacht aan besteedt, geen condoleanceregisters geopend en geen bloemen neergelegd. In dezelfde tijd zijn immers 100 Afrikanen overleden, en daar gaat toch ook niemand huilen?
Eens, maar enig medeleven mogen ze toch wel betuigen? Ook ken je hun achtergrond niet, misschien grijpt het ze wel erg aan.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:49 schreef z3bra het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp heel goed dat dit betrokkenen en daarnaast mensen uit Apeldoorn en omgeving behoorlijk raakt omdat het zo dichtbij is voor hen. Maar mensen die er NIKS mee te maken hebben en dan een beetje geëmotioneerd gaan lopen doen. Dat vind ik bezwaarlijk.
Foutje.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:52 schreef IQM het volgende:
[..]
Drie keer "besteedt", really?
RIP, Nederlandse taal.
Ja. Ik veroordeel het omdat ik het ongemanierd vind. Zelfs ronduit onbeschoft ten overstaan van mensen die daar wél een dierbare hebben verloren. Op het Museumplein (in Amsterdam) werd door de organisator van het 'feest, Radio538, opgeroepen tot een moment van stilte, waaraan iedereen gehoor gaf. Erg indrukwekkend, zeker.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Juist ja. Maar als die mensen zich daar prettig bij voelen moeten ze dat toch lekker zelf weten. Laat ze lekker in hun waarde. Je kent de hele achtergrond van die mensen niet eens en jij hebt je oordeel al weer klaar.
quote:Op maandag 4 mei 2009 14:52 schreef IQM het volgende:
[..]
Drie keer "besteedt", really?
RIP, Nederlandse taal.
Hear, Hear!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:54 schreef z3bra het volgende:
[..]
Ja. Ik veroordeel het omdat ik het ongemanierd vind. Zelfs ronduit onbeschoft ten overstaan van mensen die daar wél een dierbare hebben verloren. Op het Museumplein (in Amsterdam) werd door de organisator van het 'feest, Radio538, opgeroepen tot een moment van stilte, waaraan iedereen gehoor gaf. Erg indrukwekkend, zeker.
Dat dus.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, als je een slachtoffer kent of je was erbij dan is het volkomen logisch dat je dat doet. Maar als je er niet bij was en je kent helemaal niemand in en om Apeldoorn dan is het wel een beetje gek/raar/stom om de ramptoerist uit te hangen met je bossie blommen.
Er zijn op zo'n moment maar enkele mensen die het recht hebben om zich daar prettig te voelen. Dat zijn de nabestaande en de familieleden van de mensen die nog in het ziekenhuis liggen. De rest van NL heeft daar op zo'n moment niets te zoeken. Als ze zich beter willen voelen doen ze dat maar ergens anders.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Juist ja. Maar als die mensen zich daar prettig bij voelen moeten ze dat toch lekker zelf weten. Laat ze lekker in hun waarde. Je kent de hele achtergrond van die mensen niet eens en jij hebt je oordeel al weer klaar.
[..]
Iedere hartaanval wordt ook live op televisie uitgezonden met het koningshuis in de hoofdrol.
En een dag later, of 2 dagen later een bloemetje leggen mag ook niet van jou omdat ik daar niks te zoeken heb? En als ik daar dan ben zou het zo maar kunnen zijn dat ik even een traantje laat.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:01 schreef botterfly het volgende:
[..]
Er zijn op zo'n moment maar enkele mensen die het recht hebben om zich daar prettig te voelen. Dat zijn de nabestaande en de familieleden van de mensen die nog in het ziekenhuis liggen. De rest van NL heeft daar op zo'n moment niets te zoeken. Als ze zich beter willen voelen doen ze dat maar ergens anders.
Ze dienen respect te tonen voor de mensen die het wel aangaat.
En hopen natuurlijk dat je op TV komt.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:03 schreef fathank het volgende:
[..]
En een dag later, of 2 dagen later een bloemetje leggen mag ook niet van jou omdat ik daar niks te zoeken heb? En als ik daar dan ben zou het zo maar kunnen zijn dat ik even een traantje laat.
Wat hij zegt.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:32 schreef jitzzzze het volgende:
Eens met TS.
Vond het ook zo raar dat half tv-kijkend Nederland ineens slachtofferhulp ging bellen.
Tuurlijk is het erg, maar hoeveel impact kan een filmpje op je hebben? Dan ben je toch al verknipt?
De dodenherdenking gaat dan toch ook echt over een paar miljoen doden.. en niet over 4 doden en 15 gewonden ofzoiets.. wezenlijk verschil dusquote:Op maandag 4 mei 2009 14:35 schreef fathank het volgende:
Ik hoef helemaal niet met mn kop op tv. Als ik zou gaan dan zou ik 's avonds in het donker gaan. Niet iedereen hoeft mee te genieten.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:05 schreef botterfly het volgende:
[..]
En hopen natuurlijk dat je op TV komt.
Ik ben van mening dat je op die wijze geen respect toont aan de familie en nabestaande.
En getuige dit topic ben ik niet de enige!
Om even de lijn dan door te trekken. Hoeveel van de mensen hier kennen slachtoffers uit welke oorlog dan ook? Aangezien we op 4 mei niet alleen de slachtoffers van WO2 herdenken, maar alle oorlogsslachtoffers.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:07 schreef Silaz het volgende:
[..]
De dodenherdenking gaat dan toch ook echt over een paar miljoen doden.. en niet over 4 doden en 15 gewonden ofzoiets.. wezenlijk verschil dus
Ik heb die dag lekker op de vrijmarkt gestruind. Ben ik nu een lul?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:41 schreef fathank het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |