Niet iedereen is zo afgestompt als jij.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:29 schreef z3bra het volgende:
Op Koninginnedag boorde Karst Tates zich in het momnument De Naald te Apeldoorn na een dollemansrit waarbij hij verschillende omstanders raakte. Heel naar, zeker voor de betrokkenen.
Vanochtend prijkten in verschillende kranten foto's van een jongetje die een knuffelbeer neerlegt en mensen die quasi-emotioneel bloemen neerleggen op een kruispunt in Apeldoorn.
Waarom leggen mensen toch overal waar iets voorvalt maar bloemen neer? Tuurlijk, het is best erg wat er gebeurd is maar alsjeblieft zeg.. OVERAL die zeeën van bloemen tegenwoordig. Er kan niet iemand door een niet-natuurlijke oorzaak overlijden of er moeten allerlei condoleance-registers geopend worden en er worden en masse bloemen gelegd door mensen die er NIKS mee te maken hebben..
Dat dus en een soort van "ik hoor er bij" gevoel.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef BasEnAad het volgende:
Het geeft mensen een goed gevoel. Puur egoïsme.
quote:Op maandag 4 mei 2009 14:33 schreef de_boswachter het volgende:
Gratis bossie bloemen voor moeders met moederdag.
Ik vertaal even ongeveer de gedachte van de tokkie die vorig jaar tijdens pinksteren het boeket van mijn oma's graf jatte.quote:
Dat is dan wel weer een flinke faal. Tenzij je net gehoord hebt dat een familielid geraakt is door die mafkees en op sterven ligt midden op straat.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:35 schreef Smart_ass het volgende:
Opzich wel eens. Vooral toen ik beelden zag van huilende mensen met Koninginnedag in Amsterdam. Echt wtf?
Vanavond ook weer, moet je daar ook geen topic over openen?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:29 schreef z3bra het volgende:
Op Koninginnedag boorde Karst Tates zich in het momnument De Naald te Apeldoorn na een dollemansrit waarbij hij verschillende omstanders raakte. Heel naar, zeker voor de betrokkenen.
Vanochtend prijkten in verschillende kranten foto's van een jongetje die een knuffelbeer neerlegt en mensen die quasi-emotioneel bloemen neerleggen op een kruispunt in Apeldoorn.
Waarom leggen mensen toch overal waar iets voorvalt maar bloemen neer? Tuurlijk, het is best erg wat er gebeurd is maar alsjeblieft zeg.. OVERAL die zeeën van bloemen tegenwoordig. Er kan niet iemand door een niet-natuurlijke oorzaak overlijden of er moeten allerlei condoleance-registers geopend worden en er worden en masse bloemen gelegd door mensen die er NIKS mee te maken hebben..
Nee. I.m.o. is dat helemaal niet gek.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:35 schreef fathank het volgende:
Als ik in de buurt gewoon zou hebben zou ik ook ff een bosje bloemen gelegd. Ik ga vanavond ook hier naar de lokale dodenherdenking. Is dat zo gek?
En waaruit blijkt dat ik afgestompt ben? Omdat ik niet quasi-begaan zit mee te grienen met wilvreemden?quote:Op maandag 4 mei 2009 14:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo afgestompt als jij.
Nee, als je een slachtoffer kent of je was erbij dan is het volkomen logisch dat je dat doet. Maar als je er niet bij was en je kent helemaal niemand in en om Apeldoorn dan is het wel een beetje gek/raar/stom om de ramptoerist uit te hangen met je bossie blommen.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:35 schreef fathank het volgende:
Als ik in de buurt gewoon zou hebben zou ik ook ff een bosje bloemen gelegd. Ik ga vanavond ook hier naar de lokale dodenherdenking. Is dat zo gek?
Dat dus.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:36 schreef L0t.. het volgende:
Heel terechte klacht, net als mensen die dan speciaal naar die plek gaan om "de impact te voelen", waarom zou je dat willen als je de slachtoffers niet eens kentZe gaan toch ook niet nar Afrika om live mee te krijgen hoe hongerig die kindjes daar wel niet zijn
Preciesquote:Op maandag 4 mei 2009 14:36 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer een flinke faal. Tenzij je net gehoord hebt dat een familielid geraakt is door die mafkees en op sterven ligt midden op straat.
Nee, vanavond vind ik gepast. Wij herdenken al decennia lang op 4 mei de gevallenen van de Tweede Wereldoorlog en ik ben niet tegen herdenken. Wel tegen overdreven uitingen van zogenaamd begaan zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 14:37 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Vanavond ook weer, moet je daar ook geen topic over openen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |