abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68792427
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja joh, wat weet een dokter en afgestudeerd bio-statisticus er ook van?
Ab Klink is een jurist en naar ik dacht, ook een studie-vriend van onze Jan-Peter B. te D.H.
pi_68792529
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:17 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Ab Klink is een jurist en naar ik dacht, ook een studie-vriend van onze Jan-Peter B. te D.H.
Het ging over deze kerel, niet over Klink.
pi_68792629
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:36 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]
En aan gewone griep gaan praktisch alleen ouden en zieke mensen dood dus die cijfers zijn ook niet zo dramatisch als ze klinken.
Ja joh, boeiend.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:12:35 #154
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68798759
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 23:17 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

quote:
Na de mavo te hebben doorlopen in Stellendam doorliep Klink achtereenvolgens de havo en het vwo te Rotterdam. Vervolgens studeerde hij van 1978 tot 1984 sociologie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Na zijn studie was hij werkzaam bij het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA (1984-1992) en bij het ministerie van Justitie (1992-1999). In 1991 promoveerde hij in de rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden op het proefschrift "Christen-democratie en overheid: de christen-democratische politieke filosofie en enige staats- en bestuursrechtelijke implicaties".
Nou dan is zijn opmerking over verplichting van medicatie een regelrechte Hitleriaanse Befehl. Nederland wordt echt bestuurd door een stel fascisten.

Dit maakt ook zijn paddo-verbod alleen maar interessanter. Wat voor dubbele agenda zit er achter?

Wanneer doorziet men nu eens dat alles wat Hitler heeft ingvoerd nu langzamerhand stap voor stap weer wordt heringevoerd? Alleen nu onder mom van terrorisme, pandemie en kiddypr0n.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68799464
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wanneer doorziet men nu eens dat alles wat Hitler heeft ingvoerd nu langzamerhand stap voor stap weer wordt heringevoerd? Alleen nu onder mom van terrorisme, pandemie en kiddypr0n.
Complottheorieën worden alleen 'doorzien' door hen die gek genoeg zijn ze te geloven. Zolang we geen gehandicapten gaan vermoorden, Joden gaan uitroeien of andere landen gaan binnenvallen vind ik je Hitlergelul overdreven bullcrap.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:47:12 #156
52357 Lambiekje
pi_68799771
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:37 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Complottheorieën worden alleen 'doorzien' door hen die gek genoeg zijn ze te geloven. Zolang we geen gehandicapten gaan vermoorden, Joden gaan uitroeien of andere landen gaan binnenvallen vind ik je Hitlergelul overdreven bullcrap.
Ik heb het over rookverboden, spelletjes als paintball en dat soort zaken. Daar begon het mee.
Er is nu al 15 jaar lang een hetze tegen de moslims bezig.

Landje pik noem ik de EU. Eerst de euro, EU-president is in de maak. De bezopen EU-grondwet
Langzamerhand geven we (ieder deelstaat) zijn souverniteit uit handen. Dus ja landjepik is weldegelijk in progress. We hebben er zelfs voor gestemt. Een NEE! is geen antwoord.

Het verschil met Hitler en wat er nu aan de hand is is dat we het nu zelf willen ipv dat het opgedrongen wordt. En dus een tienvoud kwalijker.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68802589
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb het over rookverboden, spelletjes als paintball en dat soort zaken. Daar begon het mee.

Landje pik noem ik de EU. Eerst de euro, EU-president is in de maak. De bezopen EU-grondwet
Langzamerhand geven we (ieder deelstaat) zijn souverniteit uit handen. Dus ja landjepik is weldegelijk in progress. We hebben er zelfs voor gestemt. Een NEE! is geen antwoord.

Het verschil met Hitler en wat er nu aan de hand is is dat we het nu zelf willen ipv dat het opgedrongen wordt. En dus een tienvoud kwalijker.
Waarom ben je precies tégen die grondwet als ik vragen mag?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:01:39 #158
52357 Lambiekje
pi_68808643
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:09 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Waarom ben je precies tégen die grondwet als ik vragen mag?
Een superstaat kan echt niet functioneren. Dat het democractisch gaat werken is utopisch.
Als een regio al niet eens normaal kan ovreleggen.

Het verlies van souverniteit.

Lisbon Treaty : Lies, Fraud and Deceit
Het is gewoon bedrog, de inwoners zijn de dupe.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:12:10 #159
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_68808961
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:47 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wat loop je nu te zeuren, je hebt allang geen zelfbeschikking meer over je lichaam. Je mag bijvoorbeeld ook geen harddrugs gebruiken. En als je te oud of te ongezond bent (ook buiten je schuld om) kom je niet meer in aanmerking voor transplantatie van organen.

En wil je persé zelfbeschikking over je eigen lichaam? Ook in de wetenschap dat dat andere mensen hun leven kan kosten?
In dit geval is het dus de omgekeerde wereld:

De overheid kan jou nu opeens DWINGEN om drugs in te nemen. En wat nu als blijkt dat het toch geen Mexicaanse griep was? Wat nu als het innemen van tamilflu meer schadelijke gevolgen voor jou blijkt te hebben?

Ik zou me overigens wel kapotlachen als dit de 'innemen of ruimen'-roepers zou overkomen
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:17:49 #160
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_68809161
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:12 schreef KreKkeR het volgende:
De overheid kan jou nu opeens DWINGEN om drugs in te nemen.

Ik zou me overigens wel kapotlachen als dit de 'innemen of ruimen'-roepers zou overkomen
De overheid kan je al jaren 'dwingen' om drugs te nemen, dus waarom is nu opeens zo'n 'probleem'?

Ik zou me dan weer kapotlachen als iedereen die de Tamiflu weigert wegens 'zelfbeschikking' dood neervalt, maar dat gebeurt ook niet!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_68809265
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een superstaat kan echt niet functioneren. Dat het democractisch gaat werken is utopisch.
Als een regio al niet eens normaal kan ovreleggen.

Het verlies van souverniteit.

Lisbon Treaty : Lies, Fraud and Deceit
Het is gewoon bedrog, de inwoners zijn de dupe.
Dat is een link van een anti-site, waar ik er met 10 seconden googlen eentje van een pro-site tegenover zet. Ik vroeg je waarom jij tegen bent? Ik mag toch hopen dat je mening gebaseerd is op iets meer dan een verdwaalde website?

En voor wat betreft die site, die beste man verdient zijn geld met het adviseren van politici mbt economie, dus dat is een belangenverstrengeling van heb ik jou daar, nog even afgezien van het feit dat beslissingen over buitenlandse zaken, defensie en nationale fiscale maatregelen een 100% instemming nodig hebben, en dus gaat heus niet de BTW hier ineens omhoog, of worden de pensioenfondsen zomaar afgeschaft.

Wist je trouwens dat Neelie Kroes sinds 2004 voor 8+ miljard euro aan boetes wegen kartelvorming heeft opgelegd aan het bedrijfsleven? Dat lijkt me toch een zeer positief iets? Net als het feit dat je zonder wisselkoersen + bijbehorende provisies lekker op vakantie kan gaan in Europa?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:27:17 #162
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_68809512
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zou me dan weer kapotlachen als iedereen die de Tamiflu weigert wegens 'zelfbeschikking' dood neervalt, maar dat gebeurt ook niet!
Wanneer iemand die Tamilflu weigert wegens 'zelfbeschikking' dood neervalt is dit inderdaad een eigen keus geweest, helaas pindakaas.

Daarnaast heeft mijn reactie vooral betrekking op de mensen die het dwingen tot innemen van drugs vergelijken met bepaalde verboden, zoals het verbod op bepaalde drugs, het niet mogen autorijden wanneer iemand blind is.

Daarnaast richt ik me in mijn reactie ook op de mensen die het niet meer dan logisch vinden dat mensen bij de eerste de beste dreiging gedwongen moeten worden om bepaalde drugs in te nemen.

Het gaat mij dus niet om de vraag of het nu wel/niet verstandig is om de drug (in dit geval het geneesmiddel Tamilflu) in te nemen, maar om de vraag of het 'normaal' is dat een overheid iemand hier onder de huidige omstandigheden toe kan dwingen.

In welke gevallen kan de overheid mensen dwingen om drugs in te nemen?
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:32:43 #163
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_68809729
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:27 schreef KreKkeR het volgende:
In welke gevallen kan de overheid mensen dwingen om drugs in te nemen?
In Nederland alleen volgens de Bopz geloof ik. Verder kan de overheid je niet verplichten medicijnen te grbuiken. Ook niet voor dit griepvirus.

Wel kunnen ze je in quarantaine plaatsen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:48:24 #164
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_68810290
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:32 schreef SicSicSics het volgende:
Zoals die familie in Nieuw-Zeeland. Dat zag er echt te lullig uit
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:23:24 #165
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_68811458
quote:

[..]

In Nederland alleen volgens de Bopz geloof ik. Verder kan de overheid je niet verplichten medicijnen te grbuiken. Ook niet voor dit griepvirus.

Bij dat laatste, het in quarantaine plaatsen, kan ik me wel wat voorstellen wanneer er sprake is van een groot gezondheidsrisico. Het verplichten tot innemen van drugs zou voor een persoon echter extra gezondheidsrisico's met zich mee kunnen brengen. Risico's waarvan de gevolgen niet altijd meer terug te draaien zijn.

Nu gaat het hier om Tamilflu, wellicht relatief ongevaarlijk (ik ben verder niet medisch onderlegd), maar de vraag is, bij welke drug en bijbehorende gezondheidsrisico's trekt men dan de grens?

Gaan we dan voortaan de ernst van de dreiging en eventueel de inschatting op basis van symptomen afwegen tegen de kans op en de impact van de schadelijke bijwerkingen voordat we een geneesmiddel verplichten?

Opzich een interessante ethische vraag en ik kan me voorstellen dat er voor beide zijden goede argumenten te vinden zijn. Alleen is het niet zo simpel zwart-wit als sommigen het hier schetsen (vb. 'innemen of ruimen')
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:26:23 #166
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68811552
Quarantaine is echt zooo 1950, toen de globalisatie nog niet begonnen was.

Tegenwoordig is het onzin om quarantaine in te zetten, helemaal met een virus als het griepvirus. En dat vind het RIVM ook. Al staat Ab Klink er dan weer om bekend om wetenschap volledig te negeren en zijn eigen zin door te drijven, dus dat maakt het onvoorspelbaar.

Een eventueel reisverbod tussen Mexico en Nederland is daarnaast even debiel.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_68814721
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Inderdaad aannemelijk dat dit een hellend vlak is. Het verbieden van roken en paintball ontwikkelt zich op den duur onvermijdelijk tot hitleriaanse volkerenmoord.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:22:11 #168
52357 Lambiekje
pi_68821845
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Inderdaad aannemelijk dat dit een hellend vlak is. Het verbieden van roken en paintball ontwikkelt zich op den duur onvermijdelijk tot hitleriaanse volkerenmoord.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doel eigenlijk op het Duizend Jarig rijk. Als je kijkt naar de Georgia Guidestones kijkt is het geheel niet raar dat wereldmachten dat proberen na te streven.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:24:51 #169
52357 Lambiekje
pi_68821928
quote:

[..]

Dat is ook precies de strekking. Waarom stelt rechtsgeleerde Ab Klink dan bij punt 4 dat het dwangmatig moet. Daar wordt nergens gesteld dat het om quarantaine gaat maar expliciet voor medicatie.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:27:41 #170
52357 Lambiekje
pi_68822048
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Bij dat laatste, het in quarantaine plaatsen, kan ik me wel wat voorstellen wanneer er sprake is van een groot gezondheidsrisico. Het verplichten tot innemen van drugs zou voor een persoon echter extra gezondheidsrisico's met zich mee kunnen brengen. Risico's waarvan de gevolgen niet altijd meer terug te draaien zijn.

Nu gaat het hier om Tamilflu, wellicht relatief ongevaarlijk (ik ben verder niet medisch onderlegd), maar de vraag is, bij welke drug en bijbehorende gezondheidsrisico's trekt men dan de grens?
Dat is dat kutmiddel dus ab-so-luut niet.
quote:
The Japanese government has warned doctors that Tamiflu, the drug being stockpiled around the world as a defence against a bird flu pandemic, should not be prescribed to teenagers for fear that it can lead to bizarre and self-destructive behaviour.

Tokyo’s Ministry of Health and Welfare today instructed the Japanese distributor of the drug to include a warning not to give the drug to patients aged between 10 and 19, after reports that at least 18 Japanese children taking Tamiflu have died as a result of irrational behaviour
  vrijdag 8 mei 2009 @ 20:28:58 #171
52357 Lambiekje
pi_68822096
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat is een link van een anti-site, waar ik er met 10 seconden googlen eentje van een pro-site tegenover zet. Ik vroeg je waarom jij tegen bent? Ik mag toch hopen dat je mening gebaseerd is op iets meer dan een verdwaalde website?

En voor wat betreft die site, die beste man verdient zijn geld met het adviseren van politici mbt economie, dus dat is een belangenverstrengeling van heb ik jou daar, nog even afgezien van het feit dat beslissingen over buitenlandse zaken, defensie en nationale fiscale maatregelen een 100% instemming nodig hebben, en dus gaat heus niet de BTW hier ineens omhoog, of worden de pensioenfondsen zomaar afgeschaft.

Wist je trouwens dat Neelie Kroes sinds 2004 voor 8+ miljard euro aan boetes wegen kartelvorming heeft opgelegd aan het bedrijfsleven? Dat lijkt me toch een zeer positief iets? Net als het feit dat je zonder wisselkoersen + bijbehorende provisies lekker op vakantie kan gaan in Europa?
Reken maar dat het dus wel gebeurt. Nog minder toezicht dan het nu al is.
pi_68822410
tvp
............................
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:26:37 #173
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68824129
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

[..]

Nou dan is zijn opmerking over verplichting van medicatie een regelrechte Hitleriaanse Befehl. Nederland wordt echt bestuurd door een stel fascisten.

Dit maakt ook zijn paddo-verbod alleen maar interessanter. Wat voor dubbele agenda zit er achter?

De vergelijking met Nazi Duitsland gaat niet op. Onder Nazi Duitseland waren de drie griep slachtoffers niet geholpen maar dood. En verbrand.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_68825002
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 15:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Fijn dat je zoveel verstand hebt van ons "weerstand-level". Toch geloof ik liever deze kerel: Christopher Murray, a Harvard School of Public Health physician and biostatistician.
Als de spaansegriep weer toeslaat.
Dit is alleen een ander griepvirus
pi_68832796
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 21:50 schreef Neurot het volgende:

[..]

Als de spaansegriep weer toeslaat.
Dit is alleen een ander griepvirus
Die niet per definitie minder gevaarlijk is dan griepvirussen van de 20[sup]ste[/sup-eeuwse pandemieën. Van de tot nu toe 3.586 geïnfecteerden zijn er 48 overleden. Dat is een sterftepercentage van 0,013%. Dat is hoger dan dat van de Aziatische griep (0,0016%) en van de Hongkonggriep (0,00068%).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')