Ab klink is nu helemaal van de pot gerukt.!!quote:Grieppatiënt mag behandeling niet weigeren
4 Wat gebeurt er nu als iemand besmet blijkt?
Klink: „Mensen zijn vanaf nu verplicht om mee te werken aan ziektebestrijding. Hun familieleden en anderen in hun omgeving krijgen preventief de virusremmer Tamiflu om verspreiding te voorkomen.”
bron
Zeg maar dag tegen je zelfbeschiking eigen lichaam.quote:The Japanese government has warned doctors that Tamiflu, the drug being stockpiled around the world as a defence against a bird flu pandemic, should not be prescribed to teenagers for fear that it can lead to bizarre and self-destructive behaviour.
Tokyo’s Ministry of Health and Welfare today instructed the Japanese distributor of the drug to include a warning not to give the drug to patients aged between 10 and 19, after reports that at least 18 Japanese children taking Tamiflu have died as a result of irrational behaviour.
Die flikker je halverwege Engeland in de Noordzee en als ze overleven heeft God dat zo gewild.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En hoe zit dat dan met mensen die om geloofstechnische redenen medicijnen weigeren?
Schreeuw dat niet te hard. Dokters kunnen ook een belangrijke schakel zijn.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:16 schreef Lundegaard het volgende:
Als je ziek wilt zijn en weigert om medicijnen in te nemen - en daarmee andere mensen mee kan besmetten-, verhuis je maar naar de maan.![]()
Zo niet? Slikken die handel!
Na inname leg je al het loodje.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ab klink is nu helemaal van de pot gerukt.!!
Het moet niet gekker worden in dit kutland
Als je ergens ziek en psychotisch wordt dan is het wel van Tamiflu.
[..]
Zeg maar dag tegen je zelfbeschiking eigen lichaam.![]()
Net zoiets als een blinde achter het stuur laten.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef erikkll het volgende:
Als ik dat wil weigeren, dan weiger ik het. Ik wil het niet, maar toch!
En daarom is het ook nu toegelaten dat mensen met een verrekijkerbril ook mogen autorijden.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:34 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Net zoiets als een blinde achter het stuur laten.
Het kan me geen flikker schelen wat er met die blinde gebeurt maar het boeit me wel wat er met mensen in de buurt van de blinde gebeurt
Toch zegt hij het zeer stellig bij punt 4. Neem aan dat meneer zich al wel juridisch heeft ingedekt.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef spoor4 het volgende:
Volgens mij lult Klink uit zijn nek en houdt dit juridisch gezien geen stand.
In ieder geval kunnen ze je niet dwingen die medicijnen in te nemen.
Zou het CDA er ook mee akkoord gaan om condooms te verplichten bij sex voor het huwelijk om de verspreiding van HIV tegen te gaan?quote:Op zondag 3 mei 2009 23:46 schreef eleusis het volgende:
Toch is het wel een interessante ethische discussie.
Ik ben ervan overtuigd dat er met Tamiflu en Relenza weinig mis is, al is het klinisch nut niet zo overweldigend als je zou verwachten gekeken naar de grote hoeveelheden die regeringen inslaan. Het verkort de ziekteduur enigszins mits je op tijd bent, het verlaagt (waarschijnlijk) de besmettelijkheid, maar dan heb je het ook wel gehad.
Het is zeker geen noodzakelijke maar ook geen voldoende maatregel om verspreiding te stoppen. Het is maar zeer de vraag of het wenselijk is dat je mensen hiertoe zou verplichten. (Los van dat ik me afvraag hoe dat wettelijk geregeld is – het zal wel geregeld zijn als Klink dit soort uitspraken doet, maar... weet een WGR-er dit?)
Zeker als je je realiseert dat het nut beperkt is, en dat er andere minder "invasieve" methoden bestaan (thuisblijven, zakdoek bij het hoesten, contact beperken) die van groter belang zijn om het gezondheidsrisico van de omgeving te verkleinen.
Paddoverbod meegekregen?quote:Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef spoor4 het volgende:
Alles is geoorloofd in crisis en pandemie tijd.quote:
ja maar als je griep hebt en je niet meld dan weet de overheid toch niets.quote:Op maandag 4 mei 2009 00:06 schreef Mortaxx het volgende:
Je bent verplicht mee te werken, niet om tamiflu te slikken. Je kan ook gewoon een paar weken in quarantaine gaan
Voor een griepje?quote:Op maandag 4 mei 2009 01:04 schreef paddy het volgende:
Mensen die weigeren kun je toch gewoon in quarantaine zetten? Uiteraard zijn de gevolgen (ontslag etc) gewoon voor eigen rekening.
Ik vind het nogal wat om je omgeving bewust te besmetten, terwijl je dit misschien kunt voorkomen.
Er is niets ethisch aan verplichten. Echt helemaal niets.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:46 schreef eleusis het volgende:
Toch is het wel een interessante ethische discussie.
Wat loop je nu te zeuren, je hebt allang geen zelfbeschikking meer over je lichaam. Je mag bijvoorbeeld ook geen harddrugs gebruiken. En als je te oud of te ongezond bent (ook buiten je schuld om) kom je niet meer in aanmerking voor transplantatie van organen.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:11 schreef Lambiekje het volgende:
Ik zie dat de angst er weer goed in zit bij de gemiddelde telegraaf-lezer. We hebben tot dusver slechts over een lullig griepje. Als je ziet hoeveel mensen er tot nog toe zijn overleden als gevolg van de griep, dan hebben we relatief weinig te vrezen.quote:Op maandag 4 mei 2009 00:54 schreef GasTurbine het volgende:
Lambiekjetopic.
Protip: Alle weigeraars de eigen risico van de toestemmers laten betalen. De weigeraars riskeren de volkgezondheid.
Oh waarom mag alchohol dan wel , dat is zonder twijfel hardste drugs van al.quote:Op maandag 4 mei 2009 08:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wat loop je nu te zeuren, je hebt allang geen zelfbeschikking meer over je lichaam. Je mag bijvoorbeeld ook geen harddrugs gebruiken. En als je te oud of te ongezond bent (ook buiten je schuld om) kom je niet meer in aanmerking voor transplantatie van organen.
En wil je persé zelfbeschikking over je eigen lichaam? Ook in de wetenschap dat dat andere mensen hun leven kan kosten?
Maar waarom stelt Ab Klink zulke eisen als het een lulllig griepje is wat je naar een paar dagen uitzieken van af bent? Waarom de verplichting tot medicatie wat bewezen psychose of sterfte betekend en bovendien NIET werkt?!quote:Op maandag 4 mei 2009 08:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie dat de angst er weer goed in zit bij de gemiddelde telegraaf-lezer. We hebben tot dusver slechts over een lullig griepje. Als je ziet hoeveel mensen er tot nog toe zijn overleden als gevolg van de griep, dan hebben we relatief weinig te vrezen.
Zolang de Mexicaanse griep niet anders oogt dan een doodnormale griep en er vrijwel niemand sterft, ga ik geen medicatie nemen om uit te zieken.
Zonder twijfel nog wel.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oh waarom mag alchohol dan wel , dat is zonder twijfel hardste drugs van al.
Griep kost geen levens? Wauw... Je weet hopelijk wel het verschil tussen griep en verkoudheid? Heb je ook een bron voor je bewering dat Tamiflu levens kost? En dan niet een vage conspiracy-website die alles in twijfel trekt?quote:Griep kost geen levens, Tamiflu wel.
Klinkt en de andere ministers van Volksgezondheid staan onder druk van de farmaceutische industrie. Die gedijt goed bij de huidige paniek.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar waarom stelt Ab Klink zulke eisen als het een lulllig griepje is wat je naar een paar dagen uitzieken van af bent? Waarom de verplichting tot medicatie wat bewezen psychose of sterfte betekend en bovendien NIET werkt?!
Vast niet, maar ze kunnen je wel lekker apart in quarantaine houden... who cares of je het dan nog sliktquote:Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef spoor4 het volgende:
In ieder geval kunnen ze je niet dwingen die medicijnen in te nemen.
Juist! Deze vind ik dan weer interessanter. Je spoort ze nooit allemaal op en dan is de 'schade' van verspreiding al gedaan.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:20 schreef BlueMage het volgende:
En hoe gaan ze mensen dwingen om met griepverschijnselen ook daadwerkelijk medische hulp te zoeken?
Ja meestal ziek ik zoiets gewoon lekker uit ipv te proberen 'n afspraak te krijgen bij de dokter (dat is 'n hele kunst opzich al dat voor elkaar krijgen als je de griep hebt kan je dat nietquote:Op maandag 4 mei 2009 10:32 schreef Frutsel het volgende:
Juist! Deze vind ik dan weer interessanter. Je spoort ze nooit allemaal op en dan is de 'schade' van verspreiding al gedaan.
Maar hey, tis alweer op de 'terugweg' aldus de Mexicanen. Naja, in Mexico dan
Dat komt nog (hopelijk niet) zodra in alle landen mensen doodgaan... kijken of je dan nog thuis blijft zitten vanwege een griepjequote:Op maandag 4 mei 2009 11:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja meestal ziek ik zoiets gewoon lekker uit ipv te proberen 'n afspraak te krijgen bij de dokter (dat is 'n hele kunst opzich al dat voor elkaar krijgen als je de griep hebt kan je dat niet) die dan vertelt dat 't griep is en dat er weinig tot niets aan te doen valt. Hoewel ik niet zoals Lambiekje overal samenzweringen zie denk ik wel dat anti virale middelen over 't algemeen niet echt ontzettend veel effect hebben. En gewoon goed je handen wassen en proberen je bacillen bij je te houden en anderen niet aan te steken vind ik gewoon normale opvoeding.
Vervang je nu het woord "griep" met "longpest" en "Tamiflu" met "preventieve antibiotica" denk ik dat de hele zaak heel anders ligt.
Meh m'n huisarts zal waarschijnlijk zeggen "blijf maar lekker thuis ipv allemaal mensen aan te steken door naar m'n praktijk te komen"quote:Op maandag 4 mei 2009 11:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat komt nog (hopelijk niet) zodra in alle landen mensen doodgaan... kijken of je dan nog thuis blijft zitten vanwege een griepje
maar jij zou het wel eens zijn dat diegenen die geen behandeling willen de mensen die ze besmet hebben schadeloosstellen (al gauw ¤150 eigen risico)quote:Op maandag 4 mei 2009 07:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is niets ethisch aan verplichten. Echt helemaal niets.
Je bent verplicht mee te werken aan de ziektebestrijding, dus dat kan simpelweg ook betekenen dat je info moeten geven over wat je waar gedaan hebt de laatste tijd, om zo andere besmettingen op te sporen? Jij leest tussen de regels meteen weer dat ze je met een pistool op je slaap inspuiten met NWO/Bigpharma mindcontrol drugs etc...quote:Op zondag 3 mei 2009 23:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ab klink is nu helemaal van de pot gerukt.!!
Het moet niet gekker worden in dit kutland
Als je ergens ziek en psychotisch wordt dan is het wel van Tamiflu.
[..]
Let maar op. Bij een echt gevaarlijk virus zeuren mensen niet meer over zoiets als 'zelf mogen beslissen' (of ze het medicijn nemen). Dan nemen ze het, want ze zien overal om zich heen dat de kwaal erger is dan het middel.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:31 schreef speknek het volgende:
Ach als generale repetitie voor een echt gevaarlijk gemuteerd griepvirus is dit best aardig. Maar wat Klink doet is echt zwaar overdreven voor H1N1.
wutquote:
Als ik je avatar zie denk ik altijd dat ik met SalvadOr te maken heb. Maar dan staat er wat zinnigs in de post. En dan denk ik oh nee het is BlueMagequote:Op maandag 4 mei 2009 11:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja meestal ziek ik zoiets gewoon lekker uit ipv te proberen 'n afspraak te krijgen bij de dokter (dat is 'n hele kunst opzich al dat voor elkaar krijgen als je de griep hebt kan je dat niet) die dan vertelt dat 't griep is en dat er weinig tot niets aan te doen valt. Hoewel ik niet zoals Lambiekje overal samenzweringen zie denk ik wel dat anti virale middelen over 't algemeen niet echt ontzettend veel effect hebben. En gewoon goed je handen wassen en proberen je bacillen bij je te houden en anderen niet aan te steken vind ik gewoon normale opvoeding.
Vervang je nu het woord "griep" met "longpest" en "Tamiflu" met "preventieve antibiotica" denk ik dat de hele zaak heel anders ligt.
Ten tijde van de Spaanse Griep werd Tamiflu ook onder dwang toegediend aan alle zieken!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |