abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2009 @ 23:11:01 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68639089
quote:
Grieppatiënt mag behandeling niet weigeren
4 Wat gebeurt er nu als iemand besmet blijkt?

Klink: „Mensen zijn vanaf nu verplicht om mee te werken aan ziektebestrijding. Hun familieleden en anderen in hun omgeving krijgen preventief de virusremmer Tamiflu om verspreiding te voorkomen.”

bron
Ab klink is nu helemaal van de pot gerukt.!!
Het moet niet gekker worden in dit kutland

Als je ergens ziek en psychotisch wordt dan is het wel van Tamiflu.
quote:
The Japanese government has warned doctors that Tamiflu, the drug being stockpiled around the world as a defence against a bird flu pandemic, should not be prescribed to teenagers for fear that it can lead to bizarre and self-destructive behaviour.

Tokyo’s Ministry of Health and Welfare today instructed the Japanese distributor of the drug to include a warning not to give the drug to patients aged between 10 and 19, after reports that at least 18 Japanese children taking Tamiflu have died as a result of irrational behaviour.
Zeg maar dag tegen je zelfbeschiking eigen lichaam.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 03-05-2009 23:28:19 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:14:36 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_68639225
Ik zal die troep ook niet slikken, omdat

a) Ik gewoon uitziek
b) Het weer van m'n eigen risico van m'n zorgverzekering betaald moet worden.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:16:38 #3
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_68639290
Als je ziek wilt zijn en weigert om medicijnen in te nemen - en daarmee andere mensen mee kan besmetten-, verhuis je maar naar de maan.
Zo niet? Slikken die handel!
pi_68639375
slikken of ruimen, wmb
  zondag 3 mei 2009 @ 23:20:21 #5
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_68639460
En hoe gaan ze mensen dwingen om met griepverschijnselen ook daadwerkelijk medische hulp te zoeken?
Hallon!
  zondag 3 mei 2009 @ 23:22:06 #6
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_68639538
En hoe zit dat dan met mensen die om geloofstechnische redenen medicijnen weigeren?
  zondag 3 mei 2009 @ 23:23:10 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_68639583
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En hoe zit dat dan met mensen die om geloofstechnische redenen medicijnen weigeren?
Die flikker je halverwege Engeland in de Noordzee en als ze overleven heeft God dat zo gewild.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 3 mei 2009 @ 23:28:07 #8
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_68639775
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:16 schreef Lundegaard het volgende:
Als je ziek wilt zijn en weigert om medicijnen in te nemen - en daarmee andere mensen mee kan besmetten-, verhuis je maar naar de maan.
Zo niet? Slikken die handel!
Schreeuw dat niet te hard. Dokters kunnen ook een belangrijke schakel zijn.

Eerder dit jaar manifesteerde zich er een typisch hoestje bij mij waardoor ik regelmatig stikte en over m'n nek ging. Ben er GELIJK mee naar de dokter gegaan. Tja, euh, hier heb je wat codeine om hoestprikkels te onderdrukken.

Bleef aanhouden, iemand wees me er op dat het vrijwel zeker kinkhoest was. HA gebeld, labtest aangevraagd, uitslag binnen en het was kinkhoest.

En ik was allang over de besmettelijke periode heen, waardoor antibiotica geen flikker meer zou uitmaken.

En verders, als je een griepje hebt of verkouden ben steek je altijd wel iemand aan, niets aan te doen. Ik ga niet in een isoleercel zitten (Van m'n baas mag ik met een goede griep nog eens niet thuisblijven )

als we nu iedereen die nog niet ziek is naar de maan sturen, is dat niet veel makkelijker?
pi_68639794
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ab klink is nu helemaal van de pot gerukt.!!
Het moet niet gekker worden in dit kutland

Als je ergens ziek en psychotisch wordt dan is het wel van Tamiflu.
[..]

Na inname leg je al het loodje.
pi_68639880
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:18 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
slikken of ruimen, wmb
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_68639996
Als ik dat wil weigeren, dan weiger ik het. Ik wil het niet, maar toch!
pi_68640060
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef erikkll het volgende:
Als ik dat wil weigeren, dan weiger ik het. Ik wil het niet, maar toch!
Net zoiets als een blinde achter het stuur laten.
Het kan me geen flikker schelen wat er met die blinde gebeurt maar het boeit me wel wat er met mensen in de buurt van de blinde gebeurt
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  zondag 3 mei 2009 @ 23:39:21 #13
52357 Lambiekje
pi_68640241
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:34 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

Net zoiets als een blinde achter het stuur laten.
Het kan me geen flikker schelen wat er met die blinde gebeurt maar het boeit me wel wat er met mensen in de buurt van de blinde gebeurt
En daarom is het ook nu toegelaten dat mensen met een verrekijkerbril ook mogen autorijden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:39:35 #14
154952 spoor4
Spoort niet
pi_68640254
Volgens mij lult Klink uit zijn nek en houdt dit juridisch gezien geen stand.
In ieder geval kunnen ze je niet dwingen die medicijnen in te nemen.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:43:33 #15
52357 Lambiekje
pi_68640400
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef spoor4 het volgende:
In ieder geval kunnen ze je niet dwingen die medicijnen in te nemen.
Toch zegt hij het zeer stellig bij punt 4. Neem aan dat meneer zich al wel juridisch heeft ingedekt.
Zo niet dat is Klink een zeer domme man. maar eigenlijk heeft ie dat al wel met HPVvaccin, rook- en paddoverbod bewezen.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:46:48 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68640525
Toch is het wel een interessante ethische discussie.

Ik ben ervan overtuigd dat er met Tamiflu en Relenza weinig mis is, al is het klinisch nut niet zo overweldigend als je zou verwachten gekeken naar de grote hoeveelheden die regeringen inslaan. Het verkort de ziekteduur enigszins mits je op tijd bent, het verlaagt (waarschijnlijk) de besmettelijkheid, maar dan heb je het ook wel gehad.

Het is zeker geen noodzakelijke maar ook geen voldoende maatregel om verspreiding te stoppen. Het is maar zeer de vraag of het wenselijk is dat je mensen hiertoe zou verplichten. (Los van dat ik me afvraag hoe dat wettelijk geregeld is – het zal wel geregeld zijn als Klink dit soort uitspraken doet, maar... weet een WGR-er dit?)

Zeker als je je realiseert dat het nut beperkt is, en dat er andere minder "invasieve" methoden bestaan (thuisblijven, zakdoek bij het hoesten, contact beperken) die van groter belang zijn om het gezondheidsrisico van de omgeving te verkleinen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 3 mei 2009 @ 23:50:48 #17
3185 Adelante
To let it go now
pi_68640679
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:46 schreef eleusis het volgende:

Ik ben ervan overtuigd dat er met Tamiflu en Relenza weinig mis is, al is het klinisch nut niet zo overweldigend als je zou verwachten gekeken naar de grote hoeveelheden die regeringen inslaan. Het verkort de ziekteduur enigszins mits je op tijd bent, het verlaagt (waarschijnlijk) de besmettelijkheid, maar dan heb je het ook wel gehad.

Het is zeker geen noodzakelijke maar ook geen voldoende maatregel om verspreiding te stoppen. Het is maar zeer de vraag of het wenselijk is dat je mensen hiertoe zou verplichten. (Los van dat ik me afvraag hoe dat wettelijk geregeld is – het zal wel geregeld zijn als Klink dit soort uitspraken doet, maar... weet een WGR-er dit?)

Zeker als je je realiseert dat het nut beperkt is, en dat er andere minder "invasieve" methoden bestaan (thuisblijven, zakdoek bij het hoesten, contact beperken) die van groter belang zijn om het gezondheidsrisico van de omgeving te verkleinen.
Zou het CDA er ook mee akkoord gaan om condooms te verplichten bij sex voor het huwelijk om de verspreiding van HIV tegen te gaan?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_68640722
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:39 schreef spoor4 het volgende:
Paddoverbod meegekregen?
  zondag 3 mei 2009 @ 23:52:21 #19
154952 spoor4
Spoort niet
pi_68640735
Er staat trouwens niet letterlijk dat je verplicht bent om die medicijnen in te nemen. Je kan ook meewerken aan de ziektebestrijding door aan te geven waar je geweest bent, met wie je contact hebt gehad en beloven dat je de komende 7 dagen thuis uitziekt.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:53:19 #20
52357 Lambiekje
pi_68640779
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Paddoverbod meegekregen?
Alles is geoorloofd in crisis en pandemie tijd.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:58:59 #21
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_68640991
Ok dan weet ik genoeg.
Als ik griep heb ga ik me niet melden bij de huisarts of het ziekenhuis.

Ik ziek wel gewoon uit.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_68641281
Je bent verplicht mee te werken, niet om tamiflu te slikken. Je kan ook gewoon een paar weken in quarantaine gaan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 4 mei 2009 @ 00:10:07 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_68641427
Beetje overdreven, het is geen Ebola ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 mei 2009 @ 00:22:36 #24
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_68641945
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:06 schreef Mortaxx het volgende:
Je bent verplicht mee te werken, niet om tamiflu te slikken. Je kan ook gewoon een paar weken in quarantaine gaan
ja maar als je griep hebt en je niet meld dan weet de overheid toch niets.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  maandag 4 mei 2009 @ 00:54:18 #25
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_68642783
Lambiekjetopic.

Protip: Alle weigeraars de eigen risico van de toestemmers laten betalen. De weigeraars riskeren de volkgezondheid.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_68643058
Mensen die weigeren kun je toch gewoon in quarantaine zetten? Uiteraard zijn de gevolgen (ontslag etc) gewoon voor eigen rekening.

Ik vind het nogal wat om je omgeving bewust te besmetten, terwijl je dit misschien kunt voorkomen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_68644716
quote:
Op maandag 4 mei 2009 01:04 schreef paddy het volgende:
Mensen die weigeren kun je toch gewoon in quarantaine zetten? Uiteraard zijn de gevolgen (ontslag etc) gewoon voor eigen rekening.

Ik vind het nogal wat om je omgeving bewust te besmetten, terwijl je dit misschien kunt voorkomen.
Voor een griepje?
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 07:10:13 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68644810
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:46 schreef eleusis het volgende:
Er is niets ethisch aan verplichten. Echt helemaal niets.
Carpe Libertatem
pi_68645398
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:11 schreef Lambiekje het volgende:

Wat loop je nu te zeuren, je hebt allang geen zelfbeschikking meer over je lichaam. Je mag bijvoorbeeld ook geen harddrugs gebruiken. En als je te oud of te ongezond bent (ook buiten je schuld om) kom je niet meer in aanmerking voor transplantatie van organen.

En wil je persé zelfbeschikking over je eigen lichaam? Ook in de wetenschap dat dat andere mensen hun leven kan kosten?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_68645540
quote:
Op maandag 4 mei 2009 00:54 schreef GasTurbine het volgende:
Lambiekjetopic.

Protip: Alle weigeraars de eigen risico van de toestemmers laten betalen. De weigeraars riskeren de volkgezondheid.
Ik zie dat de angst er weer goed in zit bij de gemiddelde telegraaf-lezer. We hebben tot dusver slechts over een lullig griepje. Als je ziet hoeveel mensen er tot nog toe zijn overleden als gevolg van de griep, dan hebben we relatief weinig te vrezen.

Zolang de Mexicaanse griep niet anders oogt dan een doodnormale griep en er vrijwel niemand sterft, ga ik geen medicatie nemen om uit te zieken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')