Dan moet hij wel de capaciteiten hebben om iets op te kunnen bouwen, en dat vraag ik me eerlijk gezegd af bij Marco. Kan hij dat niet, dan krijg je gweoon weer een verloren jaar.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:56 schreef toma het volgende:
[..]
Geef een trainer toch eens de kans om iets te bouwen. Dan kun je m in z'n tweede jaar afrekenen op de resultaten.
Ik wil best een trainer de kans geven om wat op te bouwen maar dan wel een trainer met ervaring en een duidelijke visie. Bij AZ konden ze er destijds op vertrouwen dat van Gaal wel wat in gedachten had, bij Ajax weet ik totaal niet wat MvB nu wil gaan doen.quote:Op maandag 4 mei 2009 @ 09:56 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom zouden we daar blij om moeten zijn? Dan kunnen we WEER van voor af aan beginnen.
Geef een trainer toch eens de kans om iets te bouwen. Dan kun je m in z'n tweede jaar afrekenen op de resultaten.
lol. Je begrijpt me wel toch. Een houthakker wil ik zien, iemand die een spits vermoord. We moeten gewoon minder goals tegenkrijgen, dat is de grootste bottleneck.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Welke?
De MC12XX of liever de MC12? Of toch maar de A6 GCS
Juist als het je club is ga je nu eens niet as zondag. Het is tijd voor een signaal. En dan niet van de capuchonnetjes maar de echte supporters.!quote:Op maandag 4 mei 2009 10:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik ga wel heen. Ajax is namelijk mijn club. Niet alleen als ze winnen.
Inderdaad, oprotten met zulke spelers. Ik heb het zo gehad met een deel, altijd maar met die halve mentaliteit het veld op komen. Sodemieter op en geef mij mijn club terugquote:Op maandag 4 mei 2009 09:51 schreef kevin6188 het volgende:
'Ajacieden raden Elia transfer naar Ajax af'. Staat in De Telegraaf vandaag.
Kunnen die spelers even lekker een eind opbokken? Zullen Van der Wiel, Urby en meer van dat soort figuren wel zijn. Wegwezen!
De laatste wedstrijden lag de basis 11 ook wel erg voor de hand, en toch moest MvB weer constant wisselen "we wilden iets doen door wissels".quote:Op maandag 4 mei 2009 10:08 schreef Cheiron het volgende:
"Tactische fouten" hebben ons het kampioenschap gekost? Wat?! Ik heb wedstrijd na wedstrijd een stel ongeinspireerde klootzakken over het veld zien hobbelen met als positieve uitzondering Suarez. Tactisch heeft v Basten maar weinig fout gedaan imo
Als het proces bij Ajax net zo was verlopen als het eerste seizoen Rijkaard/Barcelona enkele jaren terug, dan was er niks aan de hand geweest. Hoe kut het eerste half jaar ook zou zijn verlopen. zolang er maar progressie waar te nemen is. Nu is het net alsof Ajax totaal geen stappen heeft gezet. Alsof het erger is dan toen het de eerste wedstrijden in de competitie niet liep.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:11 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik wil best een trainer de kans geven om wat op te bouwen maar dan wel een trainer met ervaring en een duidelijke visie. Bij AZ konden ze er destijds op vertrouwen dat van Gaal wel wat in gedachten had, bij Ajax weet ik totaal niet wat MvB nu wil gaan doen.
Ik steun mijn club al jaren, uit en thuis. Het kost me bakken met geld, ik ben soms dagen bezig om dingen te regelen, maar wat krijg ik er voor terug? Spelers die zonder inzet op het veld staan en mij en de rest van de supporters voor lul zettenquote:Op maandag 4 mei 2009 10:16 schreef navigator het volgende:
[..]
Juist als het je club is ga je nu eens niet as zondag. Het is tijd voor een signaal. En dan niet van de capuchonnetjes maar de echte supporters.!
Hier hield ik op met lezen, want dat zei hij in de rust bij een 0-2 achterstand. Of had jij Dario laten staan na die eerste helft?quote:Op maandag 4 mei 2009 10:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De laatste wedstrijden lag de basis 11 ook wel erg voor de hand, en toch moest MvB weer constant wisselen "we wilden iets doen door wissels".
WIE heeft het hier over de laatste twee maanden? Weet je nog welke wedstrijd ons het kampioenschap heeft gekost? Precies ja, die wedstrijd waarin Van Basten dacht dat De Jong wel in de spits kon spelenquote:Op maandag 4 mei 2009 10:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wel tactische fouten zijn er in de laatste 2 maanden gemaakt? Welke?
Daar zit ik dus mee in tweestrijd. Als je kijkt naar de wedstrijd van gisteren heb je zo 15-20 momenten dat Ajax de bal mwijt raakt doordat een Ajacied op zn gemak staat te wachten op een bal terwijl er een tegenstander juist naar de bal toe loopt. Hoe moet ik dat zien? Bij mij komt het over als pure luiheid. Gewoon onwil om een stap extra te doen. Iemand die al jaren voetbalt en er al een tijd zn brood mee verdient zou je toch niet uit moeten hoeven leggen dat je naar de bal toekomt? Of dat je een keer een bal geeft als een aanvaller een actie maakt (ipv dan niet te spelen, te wachten en de bal aan je verdedigers te geven..) etc etc. Is dat iets waar je als trainer iets tegen kan doen dan?quote:Op maandag 4 mei 2009 10:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het gaat ook echt niet alleen om de 11 poppetjes op de plekjes zetten 5 min voor de wedstrijd. Hij moet spelers slimmer maken (bijv dat voorbeeld over Cvita tegen een neger van 2 bij 2), een systeem in de selectie brengen zodat spelers niet stil staan maar zich vrijlopen en aanbieden.
1 wedstrijd? En dan kom je met die? Hou op johquote:Op maandag 4 mei 2009 10:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
WIE heeft het hier over de laatste twee maanden? Weet je nog welke wedstrijd ons het kampioenschap heeft gekost? Precies ja, die wedstrijd waarin Van Basten dacht dat De Jong wel in de spits kon spelenNee, dat is uiteraard geen tactische fout.
Toen stonden we hoeveel punten achter op AZ? Drie... en ging Stekelenburg beroerd keepen. Niet dat alles op Van Basten is af te schuiven, in tegendeel, maar hij is duidelijk niet de man op de juiste plek. Jij kan dat wel niet willen zien, maar die man geeft zelf aan sociaal niet de sterkste te zijn. Als je dan zo'n stelletje kleuters hebt die letterlijk opgevoed moeten worden, dan heb je iemand nodig die sociaal wel sterk is. Van Basten dus niet.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
1 wedstrijd? En dan kom je met die? Hou op joh. We staan 12 punten achter ofzo, dat is niet 1 wedstrijd hoor, joker
.
Volendam uit, Heracles thuis, ADO uit, Vitesse uit, Sparta uit, PSV uit - dat zijn wedstrijden allemaal op motivatie en felheid verloren, mentaliteit dus. Niet tactisch.
Ja, want het haalt je hele verhaal onderuit. Dus als je iets kritisch over Van Basten wil opmerken, zorg dan wel dat je het goed doet en niet met dingen komt, die je tegenspreken, dan ga ik er wel op in.quote:
Ik ben maar een simpele teletekst supporter die af en toe naar de Arena gaat en ik voel me zelfs al klote. Ik wil niet weten hoe jij je voelt.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:23 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik steun mijn club al jaren, uit en thuis. Het kost me bakken met geld, ik ben soms dagen bezig om dingen te regelen, maar wat krijg ik er voor terug? Spelers die zonder inzet op het veld staan en mij en de rest van de supporters voor lul zetten
Hier kom je inderdaad in het grijze gebeid van de aannames en gevoel. Ik krijg gewoon echt het idee dat de spelers niet willen "voor" Marco, dat hij ze gewoon verkeerd benaderd, niet kan overtuigen, niet kan motiveren etc. En nee, daar heb ik geen 100% bewijs voor. Het is gebaseerd op uitspraken van ex-spelers, zowel van Ajax als Oranje. Gewoon alle akkefietjes met spelers over de laatste 5 jaar geven mij het gevoel dat hij absoluut niet met mensen om kan gaan, iig niet op de manier zoals een trainer dat zou moeten.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:26 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Daar zit ik dus mee in tweestrijd. Als je kijkt naar de wedstrijd van gisteren heb je zo 15-20 momenten dat Ajax de bal mwijt raakt doordat een Ajacied op zn gemak staat te wachten op een bal terwijl er een tegenstander juist naar de bal toe loopt. Hoe moet ik dat zien? Bij mij komt het over als pure luiheid. Gewoon onwil om een stap extra te doen. Iemand die al jaren voetbalt en er al een tijd zn brood mee verdient zou je toch niet uit moeten hoeven leggen dat je naar de bal toekomt? Of dat je een keer een bal geeft als een aanvaller een actie maakt (ipv dan niet te spelen, te wachten en de bal aan je verdedigers te geven..) etc etc. Is dat iets waar je als trainer iets tegen kan doen dan?
Dat er nog steeds geen automatismen in de ploeg zitten verbaast me dan ook geen fuck; als je de simpelste principes van voetbal al niet onder de knie krijgt zal dat al helemaal niet lukken.
Ik zeg ook absoluut niet dat Van Basten nul schuld heeft of er niet verantwoordelijk voor is, maar het zegt gewoon alles dat er bij trainingen voor vriendjes wordt gekozen en niet voor de beste teamgenoten om te winnen. Als je daar al niet elke training wil winnen, dan ga je dat ook niet ineens op zondag hebben, want die lamlendigheid en luiheid is er dan allang ingeslopen.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:30 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Toen stonden we hoeveel punten achter op AZ? Drie... en ging Stekelenburg beroerd keepen. Niet dat alles op Van Basten is af te schuiven, in tegendeel, maar hij is duidelijk niet de man op de juiste plek. Jij kan dat wel niet willen zien, maar die man geeft zelf aan sociaal niet de sterkste te zijn. Als je dan zo'n stelletje kleuters hebt die letterlijk opgevoed moeten worden, dan heb je iemand nodig die sociaal wel sterk is. Van Basten dus niet.
Deze groep heeft voetbal-technisch genoeg kwaliteit om kampioen te worden, maar de instelling die zij hebben is bij het amateuristische af, zet daar een onervaren en sociaal niet sterke Van Basten bij en de chaos is compleet.
En wat betreft die andere wedstrijden... het valt Van Basten echt wel gedeeltelijk aan te rekenen dat hij er zo weinig plezier, passie, vertrouwen afstraalde van dit team, vooral in de door jouw genoemde wedstrijden.
Linkerrijtje-onwaardig.quote:Ajax verloor acht van zijn zeventien uitwedstrijden en incasseerde liefst 32 doelpunten, waarvan tien in de laatste twee duels buiten Amsterdam. In de Eredivisie kregen alleen Sparta (46), ADO Den Haag (40), FC Volendam (38) en Heracles Almelo (36) nóg meer doelpunten te verwerken buiten het eigen stadion.
Maar ja, HeatWave, het is maar net hoe je het bekijkt en wie je hoort. Afellay zegt gisteren wel weer veel geleerd te hebben van Van Basten en dat het een goede trainer is. Het gaat twee kanten op en natuurlijk - ik ook - ga je de waarheid zien van spelers die overeen komt met jouw waarheid.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hier kom je inderdaad in het grijze gebeid van de aannames en gevoel. Ik krijg gewoon echt het idee dat de spelers niet willen "voor" Marco, dat hij ze gewoon verkeerd benaderd, niet kan overtuigen, niet kan motiveren etc. En nee, daar heb ik geen 100% bewijs voor. Het is gebaseerd op uitspraken van ex-spelers, zowel van Ajax als Oranje. Gewoon alle akkefietjes met spelers over de laatste 5 jaar geven mij het gevoel dat hij absoluut niet met mensen om kan gaan, iig niet op de manier zoals een trainer dat zou moeten.
En nee, het is dus geen feit, het is een mening gebaseerd op gevoel...
Intern was er toch ook onvrede over Witschge?quote:Op maandag 4 mei 2009 10:39 schreef w00h00 het volgende:
Ik vraag me dan ook af wat de rol van Van 't Schip en Witschge is in het hele team proces. Misschien dat we een andere assistent naast Van Basten moeten zetten, een echt people manager, die weet hoe hij spelers moet benaderen, want blijkbaar kan Van Basten dat (nog) niet.
true, er zijn ook wel positieve verhalen hoor. Maar voor mij is het een optelsom van onervarenheid, lompheid, tactisch blunderen, vaag aan- en verkopen en natuurlijk gewoon de resultaten.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar ja, HeatWave, het is maar net hoe je het bekijkt en wie je hoort. Afellay zegt gisteren wel weer veel geleerd te hebben van Van Basten en dat het een goede trainer is. Het gaat twee kanten op en natuurlijk - ik ook - ga je de waarheid zien van spelers die overeen komt met jouw waarheid.
Maar het is geen 100% anti Van Basten, het is ook geen 100% pro van Basten wat uit de (ex-) spelers via de media komt.
Rik van den Boog had al aangegeven dat ze naar de technische staff zouden kijken en dat die misschien wel veranderd zou worden.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:39 schreef w00h00 het volgende:
Ik vraag me dan ook af wat de rol van Van 't Schip en Witschge is in het hele team proces. Misschien dat we een andere assistent naast Van Basten moeten zetten, een echt people manager, die weet hoe hij spelers moet benaderen, want blijkbaar kan Van Basten dat (nog) niet.
Je spreekt jezelf hier naar mijn idee tegen in je betoog.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik zeg ook absoluut niet dat Van Basten nul schuld heeft of er niet verantwoordelijk voor is, maar het zegt gewoon alles dat er bij trainingen voor vriendjes wordt gekozen en niet voor de beste teamgenoten om te winnen. Als je daar al niet elke training wil winnen, dan ga je dat ook niet ineens op zondag hebben, want die lamlendigheid en luiheid is er dan allang ingeslopen.
Van Basten heeft het geprobeerd in het begin met extreme hardheid, zoals bij Heerenveen uit, en probeert het na PSV op een andere manier. Blijkbaar is het niet de manier van aanpakken of toespreken, want het slaat gewoon niet aan. We hebben gewoon een spelersgroep waarin alles ontbreekt en door de jarenlange mentaliteitsproblemen nu gewoon een standaard luiheid is, wat overslaat op nieuwe spelers en aankopen, die niet bovengemiddeld sterk zijn zoals Suarez.
Als je nu weer een nieuw gezicht voor de groep zet, begin je vanaf 0, en zijn er alleen maar meer kansen op weer falen en confrontaties, dan dat je nu Van Basten nog zeker tot de winterstop geeft van het nieuwe seizoen. Hij kent nu de spelers, hij kent nu de groep, hij weet nu waar het staat en wat verbeterd moet worden. Ik ga er vanuit dat er een nieuwe coach bij de staf komt, met meer ervaring of social skills, en dan moet je doorbouwen met dit proces. Dat is momenteel de grootste kans om succes te boeken op de lange termijn.
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat er een nieuwe coach bij komt, die Van Basten aanvult op de vlakken waarin hij te kort schiet.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:45 schreef BoNi het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf hier naar mijn idee tegen in je betoog.
Enerzijds wil je doorgaan op dezelfde voet, met dezelfde trainer, maar vervolgens wil je wel een nieuwe coach voor de groep zetten. Wat is het nou?
Van Basten heeft al meermaals aangegeven dat hij wel ziet wat er aan schort, maar dat hij niet weet wat hij er aan kan doen. Ik denk niet dat dit volgend seizoen gaat veranderen.
quote:Het is een matige wedstrijd wat beide ploegen laten zien. Evander Sno, eindelijk weer eens van de partij, speelt een waardeloze partij tot zover. Hij zorgde vlak na rust voor een overtreding in de eigen 16: strafschop.
Ik kan niet anders dan op m'n eigen gevoel af te gaan. Maar dan denk ik toch dat van de selectie Suárez het meeste uitstraalt dat het m allemaal niet zo interesseert tijdens wedstrijden tegen mindere tegenstanders.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:51 schreef Dvm86 het volgende:
En wie van de spelers denk je dan dat verantwoordelijk zijn voor de huidige mentaliteit? Ik zou het niet weten. Suaez geeft zelf namelijk ook aan op 70% te spelen tegen kleinere clubs.
Nou ja, spelers die uitspraken doen als "dat wordt een WillemII-tje" moet je eigenlijk per direct terug naar het 2de rammen. Dat kan je doen als je een geweldig seizoen hebt, nu is het hele walgelijke misplaatste arrogantie.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:51 schreef Dvm86 het volgende:
En wie van de spelers denk je dan dat verantwoordelijk zijn voor de huidige mentaliteit? Ik zou het niet weten. Suaez geeft zelf namelijk ook aan op 70% te spelen tegen kleinere clubs.
OK, interpretatiefoutje van mij dan.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat er een nieuwe coach bij komt, die Van Basten aanvult op de vlakken waarin hij te kort schiet.
Een andere coach had er zeker fier en trots op gestaan in de media na een dergelijke nederlaag tegen Sparta.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alles bij elkaar opgeteld heb ik gewoon echt een slecht gevoel bij MvB, ook zoals hij nu overkomt in de media, als een geslagen hond staat ie erbij. Hij straalt niets uit, zegt dingen als "Ajax moet Uefa spelen" etc. En ja, ik vind idd dat dat op de groep overslaat, dat soort dingen. Ik weet als geen ander dat Ajax niet meer de top van europa is, maar om als trainer van Ajax al zo te "beginnen", dat kan echt niet.
het komt vooral ook omdat spelers denken via ajax binnen no-time naar een grote club te kunnen. Ajax is een korte tussenstap en een echt team gevoel creeeren is dus geen prioriteit voor ze nee. We hebben echt weer het type trainer van Gaal nodig die spelers terecht wijst, ook al ben je belangrijk voor het team. De individu verliest het nog altijd van het team.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:54 schreef toma het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan op m'n eigen gevoel af te gaan. Maar dan denk ik toch dat van de selectie Suárez het meeste uitstraalt dat het m allemaal niet zo interesseert tijdens wedstrijden tegen mindere tegenstanders.
Maar ik denk dat de oorzaak van de nonchalance vooral komt doordat spelers niet voor elkaar door het vuur willen gaan.
Ik vind Suarez juist altijd uitstralen dat hij er voor wilt gaan. Maar als hij zelf zegt dat het niet zo is.. damnquote:Op maandag 4 mei 2009 10:54 schreef toma het volgende:
[..]
Ik kan niet anders dan op m'n eigen gevoel af te gaan. Maar dan denk ik toch dat van de selectie Suárez het meeste uitstraalt dat het m allemaal niet zo interesseert tijdens wedstrijden tegen mindere tegenstanders.
Maar ik denk dat de oorzaak van de nonchalance vooral komt doordat spelers niet voor elkaar door het vuur willen gaan.
Precies, dat valt dus Van Basten ook gedeeltelijk aan te rekenen imo. Daarnaast moet er dus ervarenheid en kwaliteit komen in de selectie. En als Van Basten nog een seizoen de kans krijgt, mogen die twee maatjes van hem ook weg. Dat is immers precies dezelfde vriendjespolitiek waar hij zijn spelers van bekritiseert.. Zet er twee capabele assistenten neer, aangevuld met Bergkamp en eventueel De Boer.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, spelers die uitspraken doen als "dat wordt een WillemII-tje" moet je eigenlijk per direct terug naar het 2de rammen. Dat kan je doen als je een geweldig seizoen hebt, nu is het hele walgelijke misplaatste arrogantie.
Moet een trainer tegen optreden.
Ach, jij mag er van vinden wat je zelf wilt. Maar ik ben de prestaties van Ajax van de afgelopen jaren even helemaal beu en aangezien er dit seizoen toch niets meer te winnen is interesseert het me ook helemaal niks meer.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:59 schreef macondo het volgende:
[..]
Voor de teletekst supporters is het natuurlijk makkelijk om de tv uit te doen en wat anders te doen met je zondagmiddag. Hoe denk je dat het bij de kakkerlakken er aan toe gaat? Die staan ook altijd achter hun club, en dat is toch echt een stuk uitzichtlozer.
Eens. Maar dan scouten we de verkeerde spelers. Van Basten moet er voor zorgen dat hij een team bij elkaar stelt dat voor elkaar door het vuur wilt gaan. Kijk naar een AZ waarin een Klavan en Moisander het ook gewoon hartstikke goed doen, maar doordat daar wel een team staat, vangen andere dat wel weer op. En zoals je terecht zet de individu verliest het altijd van het team. En over een team proces is er nauwelijks te spreken bij Van Basten, die verschillende spelers al voor het hoofd heeft gestoten. Door uitspraken, tribune plaatsen of ze naar het 2e te zetten en dan weer terug.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
het komt vooral ook omdat spelers denken via ajax binnen no-time naar een grote club te kunnen. Ajax is een korte tussenstap en een echt team gevoel creeeren is dus geen prioriteit voor ze nee. We hebben echt weer het type trainer van Gaal nodig die spelers terecht wijst, ook al ben je belangrijk voor het team. De individu verliest het nog altijd van het team.
er wordt dit jaar maar weer eens bewezen hoe incompetent van basten eigenlijk is
Mocht Marco weg gaan dan moet er iig iemand komen met ervaring en status.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:10 schreef BertMaalderink het volgende:
Wie zou hem moeten opvolgen dan? Als Louis naar Bayern gaat kan je Co Adriaanse ook wel vergeten.
Aad "21=5" De Mosquote:Op maandag 4 mei 2009 11:10 schreef BertMaalderink het volgende:
Wie zou hem moeten opvolgen dan? Als Louis naar Bayern gaat kan je Co Adriaanse ook wel vergeten.
Rijkaard? Dat lijkt mij de enige optie voor het Ajax-bestuur. Maar goed, Van Basten hoeft van mij niet weg en zal ook niet weggaan.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:12 schreef toma het volgende:
[..]
Mocht Marco weg gaan dan moet er iig iemand komen met ervaring en status.
Ik weet het niet, natuurlijk ben ik niet 100% objectiefquote:Op maandag 4 mei 2009 11:13 schreef Breach het volgende:
[..]
Rijkaard? Dat lijkt mij de enige optie voor het Ajax-bestuur. Maar goed, Van Basten hoeft van mij niet weg en zal ook niet weggaan.
Hiddinkquote:Op maandag 4 mei 2009 11:12 schreef toma het volgende:
[..]
Mocht Marco weg gaan dan moet er iig iemand komen met ervaring en status.
Nee Rijkaard niet, laat hem maar eerst eens een matig team goed laten presteren. Dat hij met Barcelona de CL won is leuk en aardig, maar dat was Ronald Koeman ook wel gelukt. Met Sparta degraderen en met een heel goed Nederlands Elftal geen prijs of finale halen pleit ook niet echt in het voordeel.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:13 schreef Breach het volgende:
[..]
Rijkaard? Dat lijkt mij de enige optie voor het Ajax-bestuur. Maar goed, Van Basten hoeft van mij niet weg en zal ook niet weggaan.
Die kunnen we niet betalen.quote:
Hij zegt dat hij zelf niet wil opstappen. Lijkt mij duidelijk dus.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het niet, natuurlijk ben ik niet 100% objectief, maar als ik hem zo hoorde gisteren, de pers etc... Ik denk dat ie opstapt. En dat zeg ik niet alleen omdat ik het wil, maar gewoon omdat alles er op wijst.
Hij zet de deur wel op een kier.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:18 schreef Breach het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij zelf niet wil opstappen. Lijkt mij duidelijk dus.
Ja, want als je Chelsea niet inruilt voor het Russisch elftal, dan doet hij dat bij Ajax waarschijnlijk welquote:
Hij stelt zich kwetsbaar op. Bij het Nederlands Elftal kreeg hij het verwijt emotieloos te zijn. Nu doet hij dat niet en gaat men weer speculeren.quote:
als van basten dit jaar weggaat zal die ook nooit meer gaan trainen denk ik. Ik denk dat ie wel blijft, zijn uiteindelijk doel is natuurlijk milan trainen en dat kan alleen door bij ajax trainer te blijven.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het niet, natuurlijk ben ik niet 100% objectief, maar als ik hem zo hoorde gisteren, de pers etc... Ik denk dat ie opstapt. En dat zeg ik niet alleen omdat ik het wil, maar gewoon omdat alles er op wijst.
Hij loopt idd wel het risico onherstelbaar beschadigd te raken, maar dat heeft ie over zichzelf afgeroepen door meteen als bondscoach en daarna trainer van Ajax te worden. Hij had echt gewoon moeten beginnen als assistent, of trainer van een kleinere club met minder druk ofzo.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:22 schreef ASroma het volgende:
[..]
als van basten dit jaar weggaat zal die ook nooit meer gaan trainen denk ik. Ik denk dat ie wel blijft, zijn uiteindelijk doel is natuurlijk milan trainen en dat kan alleen door bij ajax trainer te blijven.
Maar dat bedoel ik juist ook, als die fukking Arena nu eens helemaal leeg is zondag, misschien dat er ergens iemand wakker wordt.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:23 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik steun mijn club al jaren, uit en thuis. Het kost me bakken met geld, ik ben soms dagen bezig om dingen te regelen, maar wat krijg ik er voor terug? Spelers die zonder inzet op het veld staan en mij en de rest van de supporters voor lul zetten
Zijn rendement is sowieso te laag. En over het algemeen te wisselvallig. Beter verkopen we hem en halen we Pranjic in Heerenveen op.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:34 schreef toma het volgende:
Waarom moet Emanuelson weg? Die speelt dit seizoen zijn beste seizoen.
Ik vind een Vermaelen en Vertonghen ook niet echt spelers waarop je kunt bouwen. Ze spelen aardig, en de wedstrijd erop falen ze keihard.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:33 schreef w00h00 het volgende:
Imo weg volgend seizoen:
Misschien dat een natte bever wel positief uitpakt in een elftal vol natte kranten.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:36 schreef NatteBever het volgende:
Ik heb zojuist een open sollicitatie naar Ajax verstuurd om hoofdcoach te worden. Slechter dan MvB kan het toch bijna niet, dus ik heb vertrouwen in een positieve afloop
Vertonghen en Vermaelen hebben iig wel de mentaliteit die Ajax-waardig is. Daar mag ook wel eens wat kritischer naar gekeken worden als spelers worden gescout.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vind een Vermaelen en Vertonghen ook niet echt spelers waarop je kunt bouwen. Ze spelen aardig, en de wedstrijd erop falen ze keihard.
Ik heb nooit echt een probleem met Koeman gehad. Van mij mag hij ook best wel weer eens coach van Ajax wordenquote:Op maandag 4 mei 2009 11:36 schreef Cordoba32 het volgende:
De laatste trainer die een beetje gepresteerd heeft is Ronald Koeman...
Vertonghen wil ik nog wel een jaartje aankijken maar vwb Vermaelen ben ik het met je eens. Speelt al 4 jaar en blijft dezelfde domme fouten maken. Daarnaast matige voetballer. Tijd om weg te gaan dus. Zelfde geld voor Urby. Wel een behoorlijk voetballer maar komt voor de rest zoveel te kort dat het tis is om afscheid te nemen. Deze gasten worden toch niet meer beter bij Ajax en dus wordt Ajax er ook niet beter van.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vind een Vermaelen en Vertonghen ook niet echt spelers waarop je kunt bouwen. Ze spelen aardig, en de wedstrijd erop falen ze keihard.
Koeman had 2 kampioenschappen, kwart finale CLquote:Op maandag 4 mei 2009 11:44 schreef Cordoba32 het volgende:
Hoevaak hebben we al niet gedacht de juiste trainer te hebben? Co, Koeman, Ten Cate. enz enz.. allemaal redden ze het niet... Daar ligt het probleem niet... Voor elke club is Ajax de wedstrijd van het jaar dus spelen 150 % waar ze tegen de rest 100% spelen.. Extra moelilijkheidsgraad die je met je instelling simpel moet kunnen tackelen.
En daar het probleem... de instelling daar schort het al jaren aan.... Denken dat we gewoon enorm goed zijn... gebasseerd op.... 2 knvb bekers de laatste jaren?![]()
Ik zie echt maar 2 mensen die dit zouden kunnen herstellen.. Van Gaal of Hiddink....
helemaal mee eens..quote:Op maandag 4 mei 2009 11:49 schreef Spougle het volgende:
Danny Blind had gewoon trainer moeten blijven. Beker gewonnen. Geen kampioen nee, maar wel aardig spel wat veel potentie toonde. Bijna elke Supporter wou volgens mij dat hij hoofdtrainer bleef.
Maar ja daar heb je nu natuurlijk niks meer aan.
Hij kwam wel in een gespreid bedje terecht.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:49 schreef denthemen het volgende:
[..]
Koeman had 2 kampioenschappen, kwart finale CL
Kwaliteit gaat boven kwantiteitquote:Op maandag 4 mei 2009 11:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Nu moet de selectie weer veel kleiner terwijl er in de winter werd geschreeuwd dat hij breder moest zijn.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Een club als Ajax kan zich geen 11 topspeler veroorloven. En stel dat het zou kunnen er raken er 2 of 3 geblesseerd dan is het weer huilen met de pet op.quote:
Dat bedoel ik met mijn post, dat hij de laatst preseterende trainer was.... Hij lijkt ook gegroeid.. Gister ook in studio voetbal... Het is wel een persoonlijkheid vind ik...quote:Op maandag 4 mei 2009 11:49 schreef denthemen het volgende:
[..]
Koeman had 2 kampioenschappen, kwart finale CL
Dat viel ook wel mee. We stonden 2e toen hij kwamquote:Op maandag 4 mei 2009 11:50 schreef toma het volgende:
[..]
Hij kwam wel in een gespreid bedje terecht.
De kwaliteit van de basis spelers gaat voorop. Maar we moeten ook een sterke breedte selectie hebben. En de bankzitters moeten ongeveer van het zelfde niveau zijn van de basis spelers zodat je een zo constant mogelijk seizoen kunt draaien.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Nu moet de selectie weer veel kleiner terwijl er in de winter werd geschreeuwd dat hij breder moest zijn.
Dat verklaard waarom hij kei hard faalde bij Valencia.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:54 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met mijn post, dat hij de laatst preseterende trainer was.... Hij lijkt ook gegroeid.. Gister ook in studio voetbal... Het is wel een persoonlijkheid vind ik...
Allemaal leuk en aardig maar daar heeft Ajax het geld niet voor. Of ze moeten het niveau zo drastisch omlaag gooien dat de doelstelling plek 2 tot 5 is.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:55 schreef toma het volgende:
[..]
De kwaliteit van de basis spelers gaat voorop. Maar we moeten ook een sterke breedte selectie hebben. En de bankzitters moeten ongeveer van het zelfde niveau zijn van de basis spelers zodat je een zo constant mogelijk seizoen kunt draaien.
Ik dacht dat ze dat ook probeerden tegenwoordig, Ajax speelt altijd een klasse te hoog toch? En als dat niet zo is, dan moet dat. Jarenlang in de jeugd fluitend kampioen worden zorgt idd voor uitspraken als "dit wordt een willemII-tje" Laat ze vanaf hun jonge jaren maar knokken.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:44 schreef Cordoba32 het volgende:
Hoevaak hebben we al niet gedacht de juiste trainer te hebben? Co, Koeman, Ten Cate. enz enz.. allemaal redden ze het niet... Daar ligt het probleem niet... Voor elke club is Ajax de wedstrijd van het jaar dus spelen 150 % waar ze tegen de rest 100% spelen.. Extra moelilijkheidsgraad die je met je instelling simpel moet kunnen tackelen.
En daar het probleem... de instelling daar schort het al jaren aan.... Denken dat we gewoon enorm goed zijn... gebasseerd op.... 2 knvb bekers de laatste jaren?![]()
Ik zie echt maar 2 mensen die dit zouden kunnen herstellen.. Van Gaal of Hiddink....
Waarom faalde Ramos bij de Spurs...? Elke trainer faalt wel is een keer...quote:Op maandag 4 mei 2009 11:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat verklaard waarom hij kei hard faalde bij Valencia.
ja Van Basten ook op dit moment.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:00 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Waarom faalde Ramos bij de Spurs...? Elke trainer faalt wel is een keer...
Anita heeft iets gezegd in de trant van "Dit wordt een wedstrijd zoals Willem 2"quote:
Had ie t toen over WillemII thuis of uit?quote:Op maandag 4 mei 2009 12:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Anita heeft iets gezegd in de trant van "Dit wordt een wedstrijd zoals Willem 2"
Volgens omroep Friesland vertrekt die naar Liverpool.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:35 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Beter verkopen we hem en halen we Pranjic in Heerenveen op.
quote:Op maandag 4 mei 2009 12:06 schreef Prosac het volgende:
[..]
Volgens omroep Friesland vertrekt die naar Liverpool.
please een echte verdediger op linksback ipv weer een aanvaller verkrachten om er na een half jaar achter te komen dat het toch geen linksback is. Eerst maar eens leren verdedigen, want daar gaat het bij ons mis. De meeste doelpunten maken maar toch geen kampioen worden.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:09 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Dat is dat een gemiste kans. Contract voor een jaar nog toch? En hij heeft meerdere malen een open sollicitatie richting Ajax gedaan. Daarnaast speelt hij voor het nationale elftal toch als linksback?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |