Daar zeg je me wat zegquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:09 schreef Mdk het volgende:
Het is jammer dat nog niet bekend is hoelaat die gast voor het eerst er tussendoor probeerde te komen. Dan kun je ook een beetje inschatten of ie wellicht het koningshuis omver wilde rijden terwijl ze zelf nog handjes liepen te geven op straat.
Nee idd. Helemaal aangezien zo'n beetje alle mensen van die diverse diensten die voor de camera verschenen zijn meteen wisten te melden dat het niet om een terreur daad zou gaan. Neemt meteen de wind uit de zeilen van het anti-privacy kamp. Wie dat ook wezen mag (verschild nl per wet, ene keer justitie, andere keer AIVD etc.).quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet gebeuren dat hier direct privacy-beperkende maatregelen uit getrokken gaan worden. Jij wel?
quote:Geen wapens in huis Karst
In het huis van aanslagpleger Karst T. zijn geen wapens gevonden. Ook niets in de woning dat er op duidt dat de vannacht overleden man de koninklijke familie iets wilde aandoen.
De politie gaat er vanuit dat de net werkloze beveiliger uit Huissen in zijn eentje handelde.
In het wrak van de Suzuki zou hij tegen een agent gezegd hebben dat hij wel degelijk een aanslag op de koninklijke familie wilde plegen.
Karst had geen strafblad en was ook niet gek, zo maakte de politie gisteren bekend.
Mensenmenigte
Hij reed donderdagmiddag tijdens de koninginnedagviering in Apeldoorn dwars door de mensenmenigte heen richting de open bus waarin de koninklijke familie werd vervoerd. De auto miste de bus en kwam tot stilstand tegen het monument 'De Naald'.
De dag na de aanslag liggen tientallen bossen bloemen en briefjes op de plek van het incident. In het stadhuis van Apeldoorn is een condoleanceregister geopend. Het boek ligt op een tafel met een zwart laken.
Gewoon doorgaan
Koninginnedag moeten we volgens minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) zo veel mogelijk proberen in stand te houden. Daarbij zal volgens haar nagedacht worden of en hoe het anders moet na het drama.
idd, hij komt zo wel erg makkelijk weg en we moeten nu maar afgaan op het brabbelgesprekje met die politieman.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:16 schreef Klopkoek het volgende:
Jammer, had graag gezien dat de dader het had overleefd. Respect.
Hoezo niet gek?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:15 schreef Dichtpiet. het volgende:
van spits
[..]
...
Karst had geen strafblad en was ook niet gek, zo maakte de politie gisteren bekend.
...
Plus dat een dader ook altijd een beetje slachtoffer is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:19 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
idd, hij komt zo wel erg makkelijk weg en we moeten nu maar afgaan op het brabbelgesprekje met die politieman.
Eens.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Plus dat een dader ook altijd een beetje slachtoffer is.
(zonder goed te praten wat ie heeft gedaan)
Een complot? Met als welk doel? Ik eet m'n schoen op als dit een complot blijkt te zijnquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
Een complot moet je ook niet uitsluiten. Hij was mooi op koers voor een voltreffer op de bus en boog pas op het laatste moment af.
Om ff zeker te weten dat deze uitspraak bewaard blijftquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een complot? Met als welk doel? Ik eet m'n schoen op als dit een complot blijkt te zijn.
De moord van Pim Fortuyn lijkt het mij een complot, de belangen waren wat dat betreft erg groot.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
Een complot moet je ook niet uitsluiten. Hij was mooi op koers voor een voltreffer op de bus en boog pas op het laatste moment af.
Complot in de zin dat hij helemaal de bus niet wilde rakenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een complot? Met als welk doel? Ik eet m'n schoen op als dit een complot blijkt te zijn.
Nee, van je eigen leed het leed van anderen maken.. dan ben je geen slachtoffer meer imo. Sowieso staat het leed totaal niet in verhouding met elkaar (niet dat het wel oké was als het dat wel deed).quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik kan jouw posts ook editten hoor, dát zou pas een complot zijnquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:24 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Om ff zeker te weten dat deze uitspraak bewaard blijft
Ik zeg niet dat die man is ingehuurd door de staat, ik denk eerder dat de gebeurtenissen op een gunstige manier voor antu-terreur geile politici gaat worden uitgelegd.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De moord van Pim Fortuyn lijkt het mij een complot, de belangen waren wat dat betreft erg groot.
Ik zou alleen geen enkele aanleiding kunnen opnoemen waarom dit een complot zou zijn
Áls dat al zo zou zijn zie ik nog niet hoe dat een complot isquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Complot in de zin dat hij helemaal de bus niet wilde rakenHij veranderde echt van koers
Waarom? Gisteren zat je daar ook al over te zeuren..quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:16 schreef TheFrankey het volgende:
Als ik zo laatstelijk op fok zit te lezen ( H1N1 Flu WorldWide Outbreak? #11 ) heeft dit topic een verkeerde titel.
Dit is mijn inziens betere titels:
Queens day attack 2009
Figuren zoals jij en vele andere GeenStijl-Fokkers hier hebben echt een gebrek aan verplaatsingsvermogen. Je gaat teveel uit van het rationele denkkader.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, van je eigen leed het leed van anderen maken.. dan ben je geen slachtoffer meer imo. Sowieso staat het leed totaal niet in verhouding met elkaar (niet dat het wel oké was als het dat wel deed).
Ik denk dat Spits bedoelt dat de dader niet bij de geestelijke gezondheidszorg liep, en omdat Spits soms net bijna een kinderkrant is maken ze er maar "gek" van.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoezo niet gek?
De daad op zich bewijst mi. het tegendeel.
Dat antwoord komt wel. Je weet niet wat er op dit moment nog achter de schermen speelt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:26 schreef Leeuwinneke het volgende:
Nu maar speculeren waarom hij de aanslag op de koninklijke familie wilde plegen.
Het is geen verplichting om je op een bepaalde manier te voelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Figuren zoals jij en vele andere GeenStijl-Fokkers hier hebben echt een gebrek aan verplaatsingsvermogen. Je gaat teveel uit van het rationele denkkader.
Wie weet boog hij af naar links om uiteindelijk naar rechts af te buigen en de bus alsnog in de flank te raken ? En stuurde het te zwaar om die buiging naar rechts weer te maken ? Allemaal speculatief, er kan zóveel ...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:24 schreef Klopkoek het volgende:
Complot in de zin dat hij helemaal de bus niet wilde rakenHij veranderde echt van koers
Open er een POL-topic over.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die man is ingehuurd door de staat, ik denk eerder dat de gebeurtenissen op een gunstige manier voor antu-terreur geile politici gaat worden uitgelegd.
Er zijn altijd bestuurder die er een slaatje uit proberen te slaan. Je zag het gisteren al bij Nova.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
the end is nighquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:31 schreef cappp het volgende:
Dit is de hedendaagse trend aan het worden. Mensen die zo vervreemd raken van de maatschappij door allerlei narigheid die hun raakt, gevoed door massamedia zoals internet, tv en kranten. Mensen die in deze positie zitten kunnen daarvan totaal doordraaien kunnen dit soort acties uithalen, zoals het op inrijden van mensen, het doodsteken van baby's op een crèche of de lokale school neermaaien. Face it, we zitten in de nadagen van Rome.
Gast, hoe kan het een complot zijn als 't een éénmansactie was? Sommige mensen zien echt overal spokenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Figuren zoals jij en vele andere GeenStijl-Fokkers hier hebben echt een gebrek aan verplaatsingsvermogen. Je gaat teveel uit van het rationele denkkader.
Het was een complot tegen dat monument.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Áls dat al zo zou zijn zie ik nog niet hoe dat een complot is.
Ben je nou echt zo dom?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gast, hoe kan het een complot zijn als 't een éénmansactie was? Sommige mensen zien echt overal spoken.
Ja, verschrikkelijk dom. Kan je het even in Jip en Janneke taal uitleggen zodat ik het misschien wél snap?quote:
Dat nog niet perse, je moet alleen niet raar opkijken als dit soort acties van loners vaker voorkomen.quote:
Wie is ze?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:37 schreef Gabbylicious het volgende:
Maar natuurlijk is die overleden. Daar hebben ze desnoods zelf wel voor gezorgd.
Hoe is iemand uit de auto gesprongen terwijl de deur potdicht zat?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:39 schreef Gabbylicious het volgende:
Nooit zal de verdachte ons kunnen vertellen of hij geraakt is door een kogel (kogelschoten zijn gehoord), wie degene was die bij hem uit de auto sprong (werd de verdachte onder schot gehouden?) etc.
Bij dit soort voorvallen menen mensen wel vaker (ten onrechte) dat ze schoten hebben gehoord. Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat hierover gelogen wordt. Daarnaast is er niemand bij hem uit de auto gesprongen, of die persoon moet tussen het stopteken en de 2e poging ingestapt zijn (hoogst onwaarschijnlijk) aangezien er toen hij staande gehouden werd maar één persoon in de auto zat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:39 schreef Gabbylicious het volgende:
Nooit zal de verdachte ons kunnen vertellen of hij geraakt is door een kogel (kogelschoten zijn gehoord), wie degene was die bij hem uit de auto sprong (werd de verdachte onder schot gehouden?) etc.
-> TRUquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:39 schreef Gabbylicious het volgende:
Heb je bewijs dat er geen schoten zijn gelost?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe is iemand uit de auto gesprongen terwijl de deur potdicht zat?
Er zijn geen schoten afgebuurd. Ik zou ook niet weten waarom de politie daarover gaat liegen.
Snipers hebben aan één poging genoeg.quote:Trouwens ook niet handig om op een hardrijdende auto te gaan schieten terwijl er 1.000den mensen in de buurt zijn.
Inderdaad. Veel mensen dachten dat er iemand uit de auto sprong maar was waarschijnlijk iemand die meegesleurd was en een stuk verderop van de auto viel.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bij dit soort voorvallen menen mensen wel vaker (ten onrechte) dat ze schoten hebben gehoord. Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat hierover gelogen wordt. Daarnaast is er niemand bij hem uit de auto gesprongen, of die persoon moet tussen het stopteken en de 2e poging ingestapt zijn (hoogst onwaarschijnlijk) aangezien er toen hij staande gehoude werd maar één persoon in de auto zat.
Nee.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De doktoren hebben hem vermoord denk je?
volgens mij was de auto dusdanig beschadigd door de botsingen vooraf dat hij helemaal niet meer sturen kon.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hier hoor je niks meer over. Maar het schijnt dat er een persoon uit de auto is gesprongen voordat deze door de hekken reed.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het lijkt alsof er iemand uit de auto is gesprongen, omdat, hoe luguber het mag klinken, meerdere personen mee zijn gesleept door de auto.
Misschien ook nietquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Misschien was deze GEK wel game-verslaafd en kon hij werkelijkheid en fantasie niet meer onderscheiden.
De politie verklaard dat er geen schoten zijn gelost.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:43 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat er geen schoten zijn gelost?
Misschien zijn er wel mensen geraakt door een kogel.
[..]
Snipers hebben aan één poging genoeg.
Als er sprake zou zijn van schotwonden was dat ondertussen wel naar buiten gekomen, of denk je dat de artsen, verplegers, omstanders, etc, ook in """het complot""" zitten?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:43 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat er geen schoten zijn gelost?
Misschien zijn er wel mensen geraakt door een kogel.
[..]
Snipers hebben aan één poging genoeg.
Inderdaad. Zo weet ik dat mijn buurjongen een psychopathische metselaar is geworden door Tetris omdat die de werkelijkheid en fantasie niet meer van elkaar kon onderscheiden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Onze jongste zag er al een nieuw computerspel in: GTA Apeldoorn City.
Misschien hard gesteld, maar dit zijn werkelijk GTA taferelen. Misschien was deze GEK wel game-verslaafd en kon hij werkelijkheid en fantasie niet meer onderscheiden.
Ik had ook niet de indruk, uit wat we gehoord hebben, dat hij er spijt van had.
Verder vraag ik me af wat hij dacht te bereiken. Met die auto duw je echt geen bus omver of zo.
Dat hoorde ik gisteravond op het RTL-nieuws.. De zoon van de overleden vader was daar aan het woord.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef -lucas- het volgende:
http://antilliaans.caribi(...)090430_koninginnedag
Dan vraag ik me nog steeds af hoe dat gebeurd is aangezien de passagiersstoel potdicht zat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hier hoor je niks meer over. Maar het schijnt dat er een persoon uit de auto is gesprongen voordat deze door de hekken reed.
Nee, waarschijnljik hoor je er niks meer over omdat het gewoon niet zo is? Heb je hier een bron van?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hier hoor je niks meer over. Maar het schijnt dat er een persoon uit de auto is gesprongen voordat deze door de hekken reed.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bij dit soort voorvallen menen mensen wel vaker (ten onrechte) dat ze schoten hebben gehoord. Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat hierover gelogen wordt. Daarnaast is er niemand bij hem uit de auto gesprongen, of die persoon moet tussen het stopteken en de 2e poging ingestapt zijn (hoogst onwaarschijnlijk) aangezien er toen hij staande gehouden werd maar één persoon in de auto zat.
Please. Niet doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Misschien hard gesteld, maar dit zijn werkelijk GTA taferelen. Misschien was deze GEK wel game-verslaafd en kon hij werkelijkheid en fantasie niet meer onderscheiden.
Misschien was ie wel Fok!verslaafd en had ie een 48-uursban.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Misschien was deze GEK wel game-verslaafd en kon hij werkelijkheid en fantasie niet meer onderscheiden.
Ik zeg toch ook niet dat het per se snipers waren? Die hadden wellicht niet gefaald.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als er sprake zou zijn van schotwonden was dat ondertussen wel naar buiten gekomen, of denk je dat de artsen, verplegers, omstanders, etc, ook in """het complot""" zitten?
Als je geraakt bent door een kogel van een sluipschutter dan heb je een gat van 15cm in je kop / borst / been.
Houd die vergezochte aannames alsjeblieft voor je.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:48 schreef Nee het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo weet ik dat mijn buurjongen een psychopathische metselaar is geworden door Tetris omdat die de werkelijkheid en fantasie niet meer van elkaar kon onderscheiden.
Allemaal verbieden.
Ik zie het verband niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
Het lijkt alsof er iemand uit de auto is gesprongen, omdat, hoe luguber het mag klinken, meerdere personen mee zijn gesleept door de auto.
Ben jij weer zo'n zwakzinnige die meteen elk gerucht dogmatisch gelooft om er daarna een complot mee te breien?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:39 schreef Gabbylicious het volgende:
Maar het punt dat wordt gemaakt is terecht. Al die hulpverleners, omstanders en journalisten stonden met hun neus op de slachtoffers. Als er sprake was geweest van kogelgaten in die lichamen, hadden we het wel vernomen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:50 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het per se snipers waren? Die hadden wellicht niet gefaald.
Okee, post de foto maar, met een kringetje om het veronderstelde kogelgat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Op de foto waar de dader zwaar bebloed in de auto zit, is er volgens mij wel een vrij duidelijke kogelinslag te zien...
Welke foto precies en waar is die kogel dan ingeslagen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Op de foto waar de dader zwaar bebloed in de auto zit, is er volgens mij wel een vrij duidelijke kogelinslag te zien...
Stierenstrontquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Idd, de dader is/was psychotisch in mijn ogen, niks meer en niks minder. Dat sommige mensen hier een heel verhaal omheen willen verzinnen lijkt me echt tijdverspilling. Tenzij er echte "aanwijzingen" zijn maar die heb ik nog niet voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:53 schreef Lkw het volgende:
[..]
Maar het punt dat wordt gemaakt is terecht. Al die hulpverleners, omstanders en journalisten stonden met hun neus op de slachtoffers. Als er sprake was geweest van kogelgaten in die lichamen, hadden we het wel vernomen.
In mijn boekje ben je ook goed leip als je zoiets uitvreet idd....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoezo niet gek?
De daad op zich bewijst mi. het tegendeel.
Niet voor de zwakkere maag en rechtsonder, iets naast de deurstijl zit iets wat imho wel érg lijkt op een kogelinslag. Rond. diep, met gaatje en lak rondom ook weg.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:54 schreef Lkw het volgende:
[..]
Okee, post de foto maar, met een kringetje om het veronderstelde kogelgat.
Nou nee.. Als hij hard tegen de voorruit danwel stuur terecht is gekomen, kan ook zo'n wond ontstaan. Daarnaast is er geen enkel schot gelost door de beveiliging/politie.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je lult uit je nek, gekke trol. Kijk nog eens naar de beelden. Toen hij door het publiek was kon hij geen flikker meer zien, als die auto uberhaupt nog kon sturen. En er stond ook een vluchtheuvel.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
Anders ga je het even nóg verder zoekenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Damnquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik kan jouw posts ook editten hoor, dát zou pas een complot zijn.
Hij zal toch ook echt nabestaanden hebben die om hem rouwen. Dat is misschien lastig voor te stellen dat snap ik ook wel.quote:
Nou nou wat een bewijs..... hoeveel ernstige auto ongelukken heb jij in je leven gezien? Die foto laat alleen maar zien dat hij keihard tegen iets aan is gereden, enja dan krijg je zulke verwondingen en schade aan de auto.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Niet voor de zwakkere maag en rechtsonder, iets naast de deurstijl zit iets wat imho wel érg lijkt op een kogelinslag. Rond. diep, met gaatje en lak rondom ook weg.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:58 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Je lult uit je nek, gekke trol. Kijk nog eens naar de beelden. Toen hij door het publiek was kon hij geen flikker meer zien, als die auto uberhaupt nog kon sturen. En er stond ook een vluchtheuvel.
Bewijs?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:00 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Nou nou wat een bewijs..... hoeveel ernstige auto ongelukken heb jij in je leven gezien? Die foto laat alleen maar zien dat hij keihard tegen iets aan is gereden, enja dan krijg je zulke verwondingen en schade aan de auto.
Onzin, dit soort idioten zijn er altijd al geweest.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:31 schreef cappp het volgende:
Dit is de hedendaagse trend aan het worden. Mensen die zo vervreemd raken van de maatschappij door allerlei narigheid die hun raakt, gevoed door massamedia zoals internet, tv en kranten. Mensen die in deze positie zitten kunnen daarvan totaal doordraaien kunnen dit soort acties uithalen, zoals het op inrijden van mensen, het doodsteken van baby's op een crèche of de lokale school neermaaien. Face it, we zitten in de nadagen van Rome.
Zie je ook al die andere beschadiging aan de deurpost bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Niet voor de zwakkere maag en rechtsonder, iets naast de deurstijl zit iets wat imho wel érg lijkt op een kogelinslag. Rond. diep, met gaatje en lak rondom ook weg.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Kon hij geen flikker meer zien", hoe bedoel je, hij had toch perfect zicht?
Aanslag op de koningin... een complot?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, verschrikkelijk dom. Kan je het even in Jip en Janneke taal uitleggen zodat ik het misschien wél snap?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie daar geen kogelgat in hoor.Huilen dan.
ik denk dat jij de ware reden van de daad hebt gevonden!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:50 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Misschien was ie wel Fok!verslaafd en had ie een 48-uursban.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij zal toch ook echt nabestaanden hebben die om hem rouwen. Dat is misschien lastig voor te stellen dat snap ik ook wel.
't Wasquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:03 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
![]()
Knappe sniper die daar nog een kogel in zijn kop mikt trouwens.
Blijft toch een kutfoto.![]()
Als ik deze foto bekijk dan vraag me ik toch af wat er aan is vooraf gegaan buiten het zicht van de camera's; de schade aan de auto lijkt me wel heel erg fors om veroorzaakt te zijn door het aanrijden van mensen en een paar dranghekken...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Kon hij geen flikker meer zien", hoe bedoel je, hij had toch perfect zicht?
Ik niet, heb wel eens auto ongelukken gezien waarbij het leek alsof er een tank overheen is gereden. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat het ook zo was.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik kan alleen wel begrijpen waarom er door mensen wordt gedácht dat het zo is.
Voorspelling 2009quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:59 schreef Stroekie het volgende:
Hebben de paragnosten/helderzienden dit ook zien aankomen bij hun jaarlijkse vooruitzichten over het nieuwe jaar eind december 2008 ?
Als ik kijk naar wat ik denk dat jij bedoelt, zie ik niet persé een kogelgat. Ik ben geen expert, maar goed. Besef wel dat die auto in volle vaart tegen dranghekken en mensen is aangeknald. Verder zag je op de beelden ook nog ander spul - zelfs een trappetje - in het rond vliegen. Volgens mij kijken we naar beschadigingen die door deze dingen zijn aangericht en niet naar een kogelgat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar misschien is het ook wel geen kogelinslag hoor. Zal mij ook om het even zijn of het wel of niet zo is, maar ik kan wel begrijpen waar die gedachte vandaan komt.
Prima. Ieder z'n mening he. En onder de streep; wat maakt het uit? Wordt het er allemaal minder erg van? Nee.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:06 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik niet, heb wel eens auto ongelukken gezien waarbij het leek alsof er een tank overheen is gereden. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat het ook zo was.
De mensen die hier kogelgaten inzien hebben volgens mij een beetje teveel fantasie.
de communicatie kon beter gister inderdaadquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:02 schreef charleen het volgende:
Ik begrijp dat er soms wat dingen onduidelijk zijn als er net iets dergelijks is gebeurd, maar binnen de korste keren na het ongeluk meende ik steeds te horen dat de dader direct was aangehouden en zelfs al op het politiebureau zou zitten. Men wist ook met zekerheid te vertellen dat de dader een gerichte aanslag had willen plegen. Hij zou licht gewond zijn. Vervolgens wordt de man geopereerd, is ie ineens hersendood om vervolgens helemaal dood te gaan.
Correct me if i'm wrong, maar ik vind het allemaal een beetje vreemd overkomen.
Prima reactie, volledig met je eensquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:57 schreef Karrs het volgende:
Weer een "slachtoffer" van onze faal-maatschappij?
Een maat van me merkte het laatst al op: vervreemden van deze maatschappij is helemaal niet zo raar meer. Iedereen verwacht maar van je dat je hoge diploma's haalt, doctoraten, dat je een goede baan hebt en veel geld verdient, want zo niet, dan ben je een loser. En losers worden in deze maatschappij niet geaccepteerd.
Laatst hoorde ik weer dat studenten die snel een bachelor-schap halen, dat die weer extra beloond gaan worden. Wat dus betekent dat het gros wat het niet haalt, het gevoel zullen krijgen dat ze losers zijn, terwijl dat absoluut niet zo is.
Deze man was ook zijn baan kwijt... en haatte misschien de maatschappij die 'm afstootte als een paria?
Speculaties, want hij brandt al in de hel dus...
Ben zelf een keer aangereden op het zebra pad. Auto was vrij nieuw en had allerlei veiligheidsdingetjes (kreukel zone etc.). Ik had enkel mn kleren aan en mn schooltas om. Auto was bijna total loss. Schade aan mij viel gelukkig mee, maar zag er wel ernstig uit.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:06 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als ik deze foto bekijk dan vraag me ik toch af wat er aan is vooraf gegaan buiten het zicht van de camera's; de schade aan de auto lijkt me wel heel erg fors om veroorzaakt te zijn door het aanrijden van mensen en een paar dranghekken...
en als je foto's bekijkt zie je volgens mij ook iets van papieren op de passagiersstoel liggenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan vraag ik me nog steeds af hoe dat gebeurd is aangezien de passagiersstoel potdicht zat.
Hoewel ik me dit:quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:04 schreef -lucas- het volgende:
http://www.bndestem.nl/al(...)den-in-Apeldoorn.ece
Verklaart waarom twee meisjes hetzelfde blauwe hesje aanhadden
Dat zou ook heel goed kunnen. Nogmaals, ik zeg dus ook niet dat het zo is. Ik ben geen expertquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:06 schreef Lkw het volgende:
[..]
Als ik kijk naar wat ik denk dat jij bedoelt, zie ik niet persé een kogelgat. Ik ben geen expert, maar goed. Besef wel dat die auto in volle vaart tegen dranghekken en mensen is aangeknald. Verder zag je op de beelden ook nog ander spul - zelfs een trappetje - in het rond vliegen. Volgens mij kijken we naar beschadigingen die door deze dingen zijn aangericht en niet naar een kogelgat.
schema van de dag waarschijnlijkquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:08 schreef cptmarco het volgende:
[..]
en als je foto's bekijkt zie je volgens mij ook iets van papieren op de passagiersstoel liggen
Volwassen personen wegen tegen de 100 kilo. Als je er daar een paar van op je auto krijgt bij plankgas, geeft dat flinke deuken hoor. Een Suzuki is nou ook weer geen tank natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:06 schreef Jalu het volgende:
[..]
Als ik deze foto bekijk dan vraag me ik toch af wat er aan is vooraf gegaan buiten het zicht van de camera's; de schade aan de auto lijkt me wel heel erg fors om veroorzaakt te zijn door het aanrijden van mensen en een paar dranghekken...
Onderaan de streep helemaal niets. Het is alleen jammer dat sommige mensen het "erger" willen laten voordoen door verhalen de wereld in te helpen mbt kogelgaten en complottheorieën.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Prima. Ieder z'n mening he. En onder de streep; wat maakt het uit? Wordt het er allemaal minder erg van? Nee.
Nee, maar deze Suzuki ziet er uit alsof er een tank over de neus heen heeft gereden. Ik kan het toch niet helemaal rijmen...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Volwassen personen wegen tegen de 100 kilo. Als je er daar een paar van op je auto krijgt bij plankgas, geeft dat flinke deuken hoor. Een Suzuki is nou ook weer geen tank natuurlijk.
Zo'n drankhek weegt toch al gauw zo'n 25 kilo schat ik, dat icm. een aardige snelheid kan best een flinke schade geven als je er een aantal raakt.. Heb geen aanwijzingen om aan te nemen dat die schade ergens anders door is ontstaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:06 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dranghekken + snelheid + gewicht van het voertuig = veel schadequote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, maar deze Suzuki ziet er uit alsof er een tank over de neus heen heeft gereden. Ik kan het toch niet helemaal rijmen...
Nee hoor. Als jij bijna 20 mensen aanrijdt, en dan zo snel rijdt dat er 5 overlijden dan rij je echt je hele auto naar de tering.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:06 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik 'quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is dus inderdaad te hoog gegrepen voor je
Hoge snelheid, 15 mensen, zware dranghekken. Denk eens na.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, maar deze Suzuki ziet er uit alsof er een tank over de neus heen heeft gereden. Ik kan het toch niet helemaal rijmen...
Je was wat vergetenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:12 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Dranghekken + snelheid + gewicht van het voertuig + mensen = veel schade
Mijn tin foil hat zit nog gewoon op de rol folie hoor. Ik denk helemaal niet aan complotten, of aliens, of wat dan ook. Ik denk dat dit gewoon een triest en zwaar vereenzaamd figuur is die een flinke kortsluiting in de bovenkamer heeft gehad. Maar ik kán me voorstellen dat er - lang voordat die auto in het beeld van de camera is gekomen - een agent in de gaten heeft gehad dat er iets gruwelijk misging en dan heeft proberen te stoppen door op de auto te schieten. Dat kan ik me voorstellen, that's all.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:10 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Onderaan de streep helemaal niets. Het is alleen jammer dat sommige mensen het "erger" willen laten voordoen door verhalen de wereld in te helpen mbt kogelgaten en complottheorieën.
Dat zeg ik. Het is gewoon te lastig voor je. Daar helpt eenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:12 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik '' hem omdat ik hem gisteren ook al aansprak op die tenenkrommend typisch linkse reactie, en dan kom jij, als nog een typische linkse user, hem nog gelijk geven ook.
Conclusie:![]()
![]()
Geloof het nou maar. 15 mensen en twee stalen dranghekken op je motorklep rijmt op Suzuki Shift total loss.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
jezus christus, sodemieter nou eens op met dat links-rechts-gedoequote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:12 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Ik '' hem omdat ik hem gisteren ook al aansprak op die tenenkrommend typisch linkse reactie, en dan kom jij, als nog een typische linkse user, hem nog gelijk geven ook.
Conclusie:![]()
![]()
Idd. Ik hoopte echt zo dat ie het zou overleven. Ik ben echt zo benieuwd waarom ie het gedaan heeft.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zuigt echt zwaar zeg. Die eikel had moeten boeten voor zijn daad, de dood is een veel te makkelijke uitweg. En Nederland krijgt nu nooit antwoord op het grote waarom, dat is voor het volk nog erger. En helemaal voor de nabestaanden.
Fijn, open er een BNW topic over als je het je niet voor kan stellenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Te laat: Aanslag op de koningin... een complot?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Fijn, open er een BNW topic over als je het je niet voor kan stellen
Kap dan met dat typisch linkse dader-geknuffel.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
jezus christus, sodemieter nou eens op met dat links-rechts-gedoe
Tsja, hij heeft een aantal (zware) dranghekken en tegen de 20 personen met volle snelheid geraakt. Ik kan me juist wel voorstellen dat de schade dan zo groot is. Je ziet weleens auto's waarbij hij slechts een fietser schept. Dan is al de hele voorruit ingedeukt e.d.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:11 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ja, je mag natuurlijk geen enkel medeleven hebben met de nabestaanden van de dader, alleen met de nabestaanden van de slachtoffersquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Kap dan met dat typisch linkse dader-geknuffel.
Dat iedereen die "dingen niet kan rijmen" dan gauw daar naartoe opzoutquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Te laat: Aanslag op de koningin... een complot?
Voor mij is het juist zo klaar als een klontje, ik denk dat je zelf het probleem hebt...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Het is gewoon te lastig voor je. Daar helpt eenmeer of minder niet bij hoor
.
Euh.. Ja.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, je mag natuurlijk geen enkel medeleven hebben met de nabestaanden van de dader, alleen met de nabestaanden van de slachtoffers
Wat was eigenlijk de reactie van de nabestaanden? Daar heb ik nog niks over gehoord...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, je mag natuurlijk geen enkel medeleven hebben met de nabestaanden van de dader, alleen met de nabestaanden van de slachtoffers
Het ging niet om medeleven met nabestaanden van de dader, het ging om medeleven met de dader. Lezen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die gedachte moet dan wel het nog altijd lichtgrijze metaal in het midden wegdenken, maar je hebt gelijk; die ronde buts zal door mensen worden aangevoerd als bewijs van een schot. Waarbij ik me in alle onschuld maar even afvraag hoe schadelijk een schot op die plek kan zijn voor de chauffeur. De ronde vorm zou wijzen op een nagenoeg haakse inslag. Dat betekent dat de kogel ergens op de achterbank terecht zou zijn gekomen. Ik ga er voor het gemak even van uit dat de chauffeur daar tijdens het rijden niet zat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar misschien is het ook wel geen kogelinslag hoor. Zal mij ook om het even zijn of het wel of niet zo is, maar ik kan wel begrijpen waar die gedachte vandaan komt.
good onequote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:57 schreef Karrs het volgende:
Weer een "slachtoffer" van onze faal-maatschappij?
Een maat van me merkte het laatst al op: vervreemden van deze maatschappij is helemaal niet zo raar meer. Iedereen verwacht maar van je dat je hoge diploma's haalt, doctoraten, dat je een goede baan hebt en veel geld verdient, want zo niet, dan ben je een loser. En losers worden in deze maatschappij niet geaccepteerd.
Laatst hoorde ik weer dat studenten die snel een bachelor-schap halen, dat die weer extra beloond gaan worden. Wat dus betekent dat het gros wat het niet haalt, het gevoel zullen krijgen dat ze losers zijn, terwijl dat absoluut niet zo is.
ja idd. zoiets dacht ik ook... Opgestapelde frustraties en op gegeven moment is ie dus geknapt. Denk ik. Tuurlijk, dat ie dan op mensen in gaat rijden is niet zo bijster verstandig nee. Praat t ook niet goed,maar snap wel dat iemand op gegeven moment helemaal door t lint kan gaan.quote:Deze man was ook zijn baan kwijt... en haatte misschien de maatschappij die 'm afstootte als een paria?
Speculaties, want hij brandt al in de hel dus...
Exact. En dat is totaal misplaatst en tegen de verhoudingen in in deze.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:18 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het ging niet om medeleven met nabestaanden van de dader, het ging om medeleven met de dader. Lezen.
Dat maak jij ervan. Dat heet bagatelliseren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:18 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Het ging niet om medeleven met nabestaanden van de dader, het ging om medeleven met de dader. Lezen.
Dus om de dader mag door niemand gerouwd worden?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:15 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Kap dan met dat typisch linkse dader-geknuffel.
Is hier uberhaupt twijfel over dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:19 schreef Apotheose het volgende:
ja idd. zoiets dacht ik ook... Opgestapelde frustraties en op gegeven moment is ie dus geknapt. Denk ik. Tuurlijk, dat ie dan op mensen in gaat rijden is niet zo bijster verstandig nee. Praat t ook niet goed,maar snap wel dat iemand op gegeven moment helemaal door t lint kan gaan.
Ze luisteren nietquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat iedereen die "dingen niet kan rijmen" dan gauw daar naartoe opzout
Ten eerste: koop een woordenboek en zoek de betekenis van bagatelliseren op...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:20 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Dat heet bagatelliseren.
Tenenkrommend typisch geknuffel, duidelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je mag doen wat je wil, maar dat maakt het niet minder typisch en belachelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus om de dader mag door niemand gerouwd worden?
Daar past depas bij...
Nee.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:21 schreef Bommenlegger het volgende:
Mensen die geloven in een complot geloven moeten zich eens achter de oren krabben en zichzelf eens de volgende vraag stellen....
Is een Suzuki Swift eigenlijk wel een goed middel om in te zetten tegen een bus van ruim 12 ton?
De man zal behoorlijk in de war zijn geweest....quote:Als die vol explosieven had gezeten waarschijnlijk wel.
Maar in dit geval had die alleen wat kras- en blikschade toegebracht....
Want?quote:
Ligt er natuurlijk aan hoe ver je er mee wil gaan. Een discussie over bijvoorbeeld een kogelgat vind ik persoonlijk dan nog wel kunnen. Maar iets als dat de AIVD deze man gehersenspoeld zou hebben (oid) gaat natuurlijk veel te ver voor NWS.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Uiteraard, maag je ook om de dader rouwen. Het is toch triest als iemand tot zo'n daad komt?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus om de dader mag door niemand gerouwd worden?
Daar past depas bij...
Ja, want alle daders zijn hetzelfde en hebben dezelfde gedachten, motivaties en achtergrond.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:22 schreef Provinciaal het volgende:
Tenenkrommend typisch geknuffel, duidelijk.
Inderdaad. Als je alle complotdenkers moet geloven is er nog nooit iemand 'gewoon' doorgeslagen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:22 schreef Posdnous het volgende:
Complottheorieen.
Net alsif het niet mogelijk is dat een hevig gefrustreerde gek zoiets onderneemt, tig keer logischer dan welke rare theorie dan ook.
Ik heb horen zeggen op tv dat, als hij de bus in de bocht geraakt zou hebben, de bus daadwerkelijk omgevallen zou zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:21 schreef Bommenlegger het volgende:
Mensen die geloven in een complot geloven moeten zich eens achter de oren krabben en zichzelf eens de volgende vraag stellen....
Is een Suzuki Swift eigenlijk wel een goed middel om in te zetten tegen een bus van ruim 12 ton?
Als die vol explosieven had gezeten waarschijnlijk wel.
Maar in dit geval had die alleen wat kras- en blikschade toegebracht....
Ga huilen zeg. Daders zijn daders.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, want alle daders zijn hetzelfde en hebben dezelfde gedachten, motivaties en achtergrond..
Doei honderden jaren lange strafrechtwetenschap..
Welkom Evert Santegoeds-klootjesvolk..
Die man is al een keer eerder weggestuurt bij een afzetting.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee.
[..]
De man zal behoorlijk in de war zijn geweest....
Inderdaad, het leven is simpel! Alle nuancering is "links geneuzel"quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, want alle daders zijn hetzelfde en hebben dezelfde gedachten, motivaties en achtergrond..
Doei honderden jaren lange strafrechtwetenschap..
Welkom Evert Santegoeds-klootjesvolk..
Is er al meer duidelijkheid omtrent het gerucht dat hij over de planning van Trix beschikt zou hebben?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:26 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Die man is al een keer eerder weggestuurt bij een afzetting.
Om dan later dit drama te veroorzaken, lijkt het me sterk dat die in de war was.
Dan weet je donders goed waarmee je bezig bent.
Rouw jij ook om zijn daad als er direct familie of geliefden van je bij zijn betrokken?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard, maag je ook om de dader rouwen. Het is toch triest als iemand tot zo'n daad komt?
Het lijkt op een wanhoopsdaad, we zullen het wrs nooit zeker weten.
Joh!quote:
Nee joh, 't is hardstikke naief om zoiets te denken! Dat kán toch helemaal niet! De onwaarschijnlijkheidquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je alle complotdenkers moet geloven is er nog nooit iemand 'gewoon' doorgeslagen.
Dan rouw je het meeste lijkt me....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Rouw jij ook om zijn daad als er direct familie of geliefden van je bij zijn betrokken?
Stenigen maar denk ik he, dan komen we een beetje op datzelfde ongenuanceerde oerniveau.quote:
Er zijn meer oplossingen:quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tsja, maar een lijk stenigen is ook zo zinloos.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Stenigen maar denk ik he, dan komen we een beetje op datzelfde ongenuanceerde oerniveau.
Ik geloof dr geen biet van.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik heb horen zeggen op tv dat, als hij de bus in de bocht geraakt zou hebben, de bus daadwerkelijk omgevallen zou zijn.
Bussen, welk type en merk ook, hebben hun zwaartepunt dicht bij de grond liggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik heb horen zeggen op tv dat, als hij de bus in de bocht geraakt zou hebben, de bus daadwerkelijk omgevallen zou zijn.
In hoeverre dit ernstige verwondingen kan veroorzaken bij de koninklijke familie is te betwijfelen natuurlijk.
Begrip.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef 16meter het volgende:
Hahah.. 'begrip' tonen voor een doorgeslagen gek die vele levens totaal verwoest heeft.Boehoeee hij had het zo moeilijk.
![]()
zielige kuthippies
Nee nog niet bekend, dus dat blijft gokken en in kristallen bollen kijken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:27 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Is er al meer duidelijkheid omtrent het gerucht dat hij over de planning van Trix beschikt zou hebben?
Het feit dat de bus met een bocht bezig was, was volgens de beste man die de theorie uitlegde cruciaal. Zal wel te maken hebben met de voorwielen die dan niet meer rechtstaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Bussen, welk type en merk ook, hebben hun zwaartepunt dicht bij de grond liggen.
Zie het als een kart.
Het enige wat die swift misschien veroorzaken kon is dat het wiel wat het dichtst bij de inslag zat iets opgetild zou worden.
Ik vind het geen probleem om verder te kijken dan de borreltafel. Het leven is niet zwart-wit.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:18 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dus dat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Jammer dat dader dood is. We zullen de toedracht nooit kennen wrs.
Neerbuigend, arrogant, overtuigd van de eigen superieure moraliteit. Ben je soms Femke Halsema zelf?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vind het geen probleem om verder te kijken dan de borreltafel. Het leven is niet zwart-wit.
Maar goed ook dat zal te hoog gegrepen zijn.
Ha, de rakkerquote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Misschien dom gesteld.quote:Misschien hard gesteld
Hoe oud is die knul eigenlijk? Vast te jong om GTA te spelen.quote:maar dit zijn werkelijk GTA taferelen.
En misschien bevaren homofiele penguins ooit de wereldzeeen in een schoenendoos.quote:Misschien was deze GEK wel game-verslaafd en kon hij werkelijkheid en fantasie niet meer onderscheiden.
Ik krijg ook niet de indruk dat jij spijt hebt van deze meer dan stupide post.quote:Ik had ook niet de indruk, uit wat we gehoord hebben, dat hij er spijt van had.
Kill Frenzy uiteraard.quote:Verder vraag ik me af wat hij dacht te bereiken. Met die auto duw je echt geen bus omver of zo.
In de war zijn betekent niet dat je al je verstandelijke capaciteiten verliest. Misschien is ziek in dit geval semantisch gemakkelijker om een onderscheid te maken. Of doorgedraaid, noem het zo je wilt, maar in de war zijn en een dergelijk plan uitvoeren is in mijn ogen niet tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:26 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Om dan later dit drama te veroorzaken, lijkt het me sterk dat die in de war was.
En hij zou hem waarschijnlijk op zn kont geraakt hebben of de zijkant geschampt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik geloof dr geen biet van.
Massa van die bus is een factor 8 van die swift (minstens).. dat icm. het lage zwaartepunt van zo'n bus zorgt ervoor dat dat swiftje hoogstens flinke blikschade zou kunnen veroorzaken.
Pardon? De enige die neerbuigend en arrogant is en beslist hoe anderen zich zouden moeten voelen ben jij.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Neerbuigend, arrogant, overtuigd van de eigen superieure moraliteit. Ben je soms Femke Halsema zelf?
Lezen klapjosti, ik zeg niet wat hij moet voelen, ik zeg wat ik erover denk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Pardon? De enige die neerbuigend en arrogant is en beslist hoe anderen zich zouden moeten voelen ben jij.
Aan de andere kant moet dus zo'n figuur dat ook al van tevoren bedacht hebben. Wij kunnen achteraf dat knap bestuderen en er eventueel berekeningen op loslaten, maar dan moet je ook stellen dat die bestuurder dat ook al gedaan heeft.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Het feit dat de bus met een bocht bezig was, was volgens de beste man die de theorie uitlegde cruciaal. Zal wel te maken hebben met de voorwielen die dan niet meer rechtstaan.
Iemand een foto van een soortgelijke situatie? Auto die bus in bocht ramt met een behoorlijke snelheid...
Ik kan helaas zo 1, 2, 3 geen foto's vinden op google van klein autootje vs flank van bus. Ben erg benieuwd of de bus gekanteld zou zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
En hij zou hem waarschijnlijk op zn kont geraakt hebben of de zijkant geschampt.
Als ie hem vol in de flank raakt, of frontaal dan zal de schade groter zijn. Maar dan vooral bij de Swift. De bus kan zo'n impact nog relatief makkelijk hebben. Hij zal niet in brand vliegen of omvallen. De familie zou hoogstens door elkaar geschud zijn.
ow kan best. Heb ook niet alles bijgehouden. News travels fast, you knowquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is hier uberhaupt twijfel over dan?
Ik dacht dat het al bekend was dat het een doorgeslagen figuur was...
Haha nee gelukkig nietquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Neerbuigend, arrogant, overtuigd van de eigen superieure moraliteit. Ben je soms Femke Halsema zelf?
Kun je alsjeblieft heel erg snel je computer uitzetten? Wat bezielt jou soort mensen toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
Dat klopt, maar die bus maakt een bus naar rechts, dus ligt zijn zwaartepunt op dat moment aan de linkerkant, dus het enige wat cruciaal is, is dat die swift dan totaal geen indruk maakt op de bus.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Het feit dat de bus met een bocht bezig was, was volgens de beste man die de theorie uitlegde cruciaal. Zal wel te maken hebben met de voorwielen die dan niet meer rechtstaan.
Iemand een foto van een soortgelijke situatie? Auto die bus in bocht ramt met een behoorlijke snelheid...
De bus reed niet zo snel en de bocht is vrij lang. Hij had zeker 10 tot 20 secondes voor dat de bus de bocht helemaal door was.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:37 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet dus zo'n figuur dat ook al van tevoren bedacht hebben. Wij kunnen achteraf dat knap bestuderen en er eventueel berekeningen op loslaten, maar dan moet je ook stellen dat die bestuurder dat ook al gedaan heeft.
Punt is dan namelijk dat als hij dat beoogde effect wou bereiken zijn timing toch echt wel perfect moest zijn. Gezien het feit dat hij al ergens anders was weggestuurd maar hij nog het weer probeerde zegt mij dat die timing niet zozeer aan de orde was en dus zijn plan ook niet was om precies in die bocht wanneer de wielen van de bus gedraaid zouden zijn de bus te raken.
En dan gelijk weer gaan schelden. Het leven moet heerlijk simpel voor je zijnquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:37 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Lezen klapjosti, ik zeg niet wat hij moet voelen, ik zeg wat ik erover denk.
Ik betwijfel of die nagenoeg perfecte timing toeval was eigenlijk, lijkt me sterk. Ik las eerder hier dat hij in eerste instantie het wellicht wilde proberen toen ze handjes aan het schudden waren, dan was dit waarschijnlijk "plan B".quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:37 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet dus zo'n figuur dat ook al van tevoren bedacht hebben. Wij kunnen achteraf dat knap bestuderen en er eventueel berekeningen op loslaten, maar dan moet je ook stellen dat die bestuurder dat ook al gedaan heeft.
Punt is dan namelijk dat als hij dat beoogde effect wou bereiken zijn timing toch echt wel perfect moest zijn. Gezien het feit dat hij al ergens anders was weggestuurd maar hij nog het weer probeerde zegt mij dat die timing niet zozeer aan de orde was en dus zijn plan ook niet was om precies in die bocht wanneer de wielen van de bus gedraaid zouden zijn de bus te raken.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik kan helaas zo 1, 2, 3 geen foto's vinden op google van klein autootje vs flank van bus. Ben erg benieuwd of de bus gekanteld zou zijn.
Auto vs voor-/achterkant bus = einde auto. Daar zijn foto's zat van.
Misschien voor jou niet, maar als het mij op manier 1 niet lukt, en ik ga op zoek naar manier 2 dan wil dat zeggen dat ik wel na kan denken met waarmee ik bezig ben.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
In de war zijn betekent niet dat je al je verstandelijke capaciteiten verliest. Misschien is ziek in dit geval semantisch gemakkelijker om een onderscheid te maken. Of doorgedraaid, noem het zo je wilt, maar in de war zijn en een dergelijk plan uitvoeren is in mijn ogen niet tegenstrijdig.
Ja, provinciaal he. Daar staan normen en waarden nog hoog in het vaandel. Dat kerkje in z'n usericon doet het 'm.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan gelijk weer gaan schelden. Het leven moet heerlijk simpel voor je zijn.
Psychotische mensen zijn nu eenmaal flink in de war, maar dat neemt niet weg dat ze heel sterk doelmatig kunnen handelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:26 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Nee, een veel degelijker auto die al helemaal naar de klote gaat.. die Suzuki zou gewoon netjes opgevouwen worden..quote:
de man kon een psychose hebben. dat hitler in die bus zat, weet jij veel.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:43 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Misschien voor jou niet, maar als het mij op manier 1 niet lukt, en ik ga op zoek naar manier 2 dan wil dat zeggen dat ik wel na kan denken met waarmee ik bezig ben.
En niet in een bocht. En niet in de flank geraakt. Lijkt me dus geen erg vergelijkbare situatie.quote:
Kwam ik ook al tegen. En ik kan het idee dat een hummer toch iets sterker is dan een swift maar niet van me afzetten...quote:
Het valt tegen, lijkt me veel eenvoudiger om te leven als een stereotype uit een boekje zoals jij. Nooit zelf nadenken over wat ik echt vind, gewoon de voorgeschreven riedeltjes opboeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan gelijk weer gaan schelden. Het leven moet heerlijk simpel voor je zijn.
En dat is geen klein autotjequote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Nee, een veel degelijker auto die al helemaal naar de klote gaat.. die Suzuki zou gewoon netjes opgevouwen worden..
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
En niet in een bocht. En niet in de flank geraakt. Lijkt me dus geen erg vergelijkbare situatie.
Die swift had nooit die bus kunnen kantelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kwam ik ook al tegen. En ik kan het idee dat een hummer toch iets sterker is dan een swift maar niet van me afzetten...
Niet dat ik denk dat een inslag veel effect zou hebben, maar de mensen die hierover mijmeren, bedoelen vaak de volgende bocht die de bus zou maken. En die zou naar links zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:40 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die bus maakt een bus naar rechts, dus ligt zijn zwaartepunt op dat moment aan de linkerkant, dus het enige wat cruciaal is, is dat die swift dan totaal geen indruk maakt op de bus.
Dan was die toch doelbewust bezig?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Psychotische mensen zijn nu eenmaal flink in de war, maar dat neemt niet weg dat ze heel sterk doelmatig kunnen handelen.
Met de hoek waarop ie nu kwam had ie hem echt niet vol geraakt. Hij komt vanachter en niet van de zijkant.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik kan helaas zo 1, 2, 3 geen foto's vinden op google van klein autootje vs flank van bus. Ben erg benieuwd of de bus gekanteld zou zijn.
Auto vs voor-/achterkant bus = einde auto. Daar zijn foto's zat van.
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
hoekpunten (waar ie hem geraakt heeft) geven dan ook het minst mee van alles.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat is geen klein autotje![]()
Nou is het wachten op "die hummer kan nooit zo beschadigd zijn door die bus! Onmogelijk! Photoshop! Nep! In scene gezet!", is het internet niet heerlijk?
Heel goed mogelijk, ik wil echter toch ff een foto van een vergelijkbaar ongeluk of een berekening zien. Tot die tijd, is het een mogelijkheid voor mijquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Die swift had nooit die bus kunnen kantelen.
Ja, zoiets ja.....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:19 schreef HiZ het volgende:
Overigens is dit zo'n situatie waar ik graag had gezien dat hij met een verlamming vanaf ergens in zijn nek de rest van zijn leven in een gevangenis had doorgebracht. Dan zouden we in de buurt van rechtvaardigheid zijn gekomen.
En duidelijk. Dankquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef marcodej het volgende:
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.
Dan heeft het verkeerde moment gekozen om zijn aanslag te plegenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef Lkw het volgende:
[..]
Niet dat ik denk dat een inslag veel effect zou hebben, maar de mensen die hierover mijmeren, bedoelen vaak de volgende bocht die de bus zou maken. En die zou naar links zijn.
Nee, voor mij niet nee.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:43 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Misschien voor jou niet, maar als het mij op manier 1 niet lukt, en ik ga op zoek naar manier 2 dan wil dat zeggen dat ik wel na kan denken met waarmee ik bezig ben.
Dit was zo'n beetje 't enige dat ik zo snel kon vinden, dat was met 40km/h. Toen die auto tegen de Naald tot stilstand kwam reed hij ongeveer 50 km/h.quote:Side-impact test
Scania's proactive approach to the improvement of passenger and crash safety received positive affirmation the instant that a car travelling at 40 km/h hit the side of one of Scania’s city buses on the company’s test track. The model in question was the OmniCity - Scania´s low floor city bus.
In the absence of a comparable European standard, the test was carried out in accordance with the provisions of the US Standard Bus Procurement Guidelines.
The standard specifies that penetration of the bus by the car under these conditions must not exceed 75mm. This was achieved by a comfortable margin. The car also survived the test well, with the passenger compartment fully intact after the crash. Authentic crash tests like this verify Scania's design calculations and also build up a bank of experience for future generations of buses.
Wil je soms graag geloven dat een swift een bus kan kantelen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Heel goed mogelijk, ik wil echter toch ff een foto van een vergelijkbaar ongeluk of een berekening zien. Tot die tijd, is het een mogelijkheid voor mij
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met de hoek waarop ie nu kwam had ie hem echt niet vol geraakt. Hij komt vanachter en niet van de zijkant.
[..]
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.
Gaat het weer over ondergetekende?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Neerbuigend, arrogant, overtuigd van de eigen superieure moraliteit.
Gezien het feit dat de bus, voor zover mijn ogen het kunnen zien, niet eens opzij is geduwd, lijkt me het duidelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dit was zo'n beetje 't enige dat ik zo snel kon vinden, dat was met 40km/h. Toen die auto tegen de Naald tot stilstand kwam reed hij ongeveer 50 km/h.
De bus reed 6km/h, die bocht zal weinig invloed gehad hebben op de stabiliteit van de bus lijkt me zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met de hoek waarop ie nu kwam had ie hem echt niet vol geraakt. Hij komt vanachter en niet van de zijkant.
[..]
Dat is voor jou net zo goed als voor mij speculeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nee, voor mij niet nee.![]()
![]()
Wat hem dreef is niet helemaal duidelijk maar dat was kennelijk zo sterk dat hij zich niet liet afschepen. Dat sluit in mijn ogen niet uit dat hij psychotisch of gek of wat dan ook was. Misschien voor jou wel.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dit was zo'n beetje 't enige dat ik zo snel kon vinden, dat was met 40km/h. Toen die auto tegen de Naald tot stilstand kwam reed hij ongeveer 50 km/h.
Nou ja, dat is dan de enige situatie waarin ik me in het uiterste geval nog enigszins kan voorstellen dat die bus eventueel zou kunnen kantelen. Maar die kans acht ik onder vrijwel elke omstandigheid zo goed als 0.quote:
Dat zie je vaker, dat mensen die ergens de ballen verstand van hebben ineens expert benoemd worden en overal op TV verschijnen.. dáár erger ik me mateloos aanquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:51 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de bus, voor zover mijn ogen het kunnen zien, niet eens opzij is geduwd, lijkt me het duidelijk.
Ben benieuwd waar die dude op tv dan dat idee vandaan heeft... Misschien teveel films gezien. Hij werd, btw, geïnterviewd als zijnde een expert.
Ik heb geen inzicht in de verhoudingen swift <-> bus. Qua gewicht ed. Ook ben ik geen natuurkunde expert en kan ik dus ook niet berekenen wat de krachten doen bij zo'n impact. Ik ben daarentegen wel ontzettend nieuwsgierig en wil alles weten. Vandaar mijn interesse in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:51 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wil je soms graag geloven dat een swift een bus kan kantelen?
Ben je zoiets dan eens van plan met je eigen swift?
Logisch nadenken zal je misschien laten inzien dat dat een illusie is.
Denk het ook ja, die helde helemaal niet "licht" over naar 1 kant, bovendien nam hij die bocht flink ruim dus dat zal wel loslopen allemaal.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De bus reed 6km/h, die bocht zal weinig invloed gehad hebben op de stabiliteit van de bus lijkt me zo.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zie je vaker, dat mensen die ergens de ballen verstand van hebben ineens expert benoemd worden en overal op TV verschijnen.. dáár erger ik me mateloos aan.
Aha! kijk, daar heb je het al....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
I
Ik heb btw geen auto. Rij motor.
En wat bedoel je daar mee?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:56 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Aha! kijk, daar heb je het al....
* Isdatzo zwaaitquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:54 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik heb geen inzicht in de verhoudingen swift <-> bus. Qua gewicht ed. Ook ben ik geen natuurkunde expert en kan ik dus ook niet berekenen wat de krachten doen bij zo'n impact. Ik ben daarentegen wel ontzettend nieuwsgierig en wil alles weten. Vandaar mijn interesse in zo'n situatie.
Ik heb btw geen auto. Rij motor. Ben dus bij voorbaat al kansloos tegen alles wat een kooiconstuctie heeft. Ook ben ik niet suïcidaal en interesseert het koningshuis mij extreem weinig.
Mjah, dat klopt. Ik bedoelde meer dat als een Swift een bus had willen kantelen hij dan nog de meeste kans heeft gehad als ie hem in de binnenbocht had geraakt. Maar ook onder deze omstandigheden is die kans ernstig te verwaarlozen. Maar ik zou me er nog iets van kunnen voorstellen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:54 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Denk het ook ja, die helde helemaal niet "licht" over naar 1 kant, bovendien nam hij die bocht flink ruim dus dat zal wel loslopen allemaal.
Het is totaal onvergelijkbaar. De moordenaar van Van Gogh handelde uit ideologie / geloofsovertuiging, bij deze Swift-rijder lijkt het een persoonlijke zaak te zijn. De gevallen zijn eerder elkaars tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
Frustratie zat ook achter de moord op Van Gogh. Dat maakt het er niet minder erg op natuurlijk. Het zijn juist dat soort mensen, die verscheidene nare dingen hebben meegemaakt, tot dergelijke wandaden overgaan. Ze hebben in hun ogen immers niets te verliezen. Hun leven vinden ze niets meer waard.
Maar eventueel wel hetzelfde type mens. Een persoon die alle hoop en levenswil heeft verloren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:00 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het is totaal onvergelijkbaar. De moordenaar van Van Gogh handelde uit ideologie / geloofsovertuiging, bij deze Swift-rijder lijkt het een persoonlijke zaak te zijn. De gevallen zijn eerder elkaars tegenovergestelde.
En hierdoor bestaat er een excuusmaatschappij.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:52 schreef Mutant01 het volgende:
Frustratie zat ook achter de moord op Van Gogh. Dat maakt het er niet minder erg op natuurlijk. Het zijn juist dat soort mensen, die verscheidene nare dingen hebben meegemaakt, tot dergelijke wandaden overgaan. Ze hebben in hun ogen immers niets te verliezen. Hun leven vinden ze niets meer waard.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Speculatie daargelaten, standpunt blijft hetzelfde. Je kunt prima gek zijn en weten wat je doet op hetzelfde moment.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:53 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat is voor jou net zo goed als voor mij speculeren.
Dus eigenlijk zinloos om erover te praten of de dader psychotisch was of niet.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:04 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Zie smileySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
Wat betreft die Tates van gisteren blijft het wat speculeren idd, maar de moordenaar van Van Gogh was er duidelijk over:quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:01 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Maar eventueel wel hetzelfde type mens. Een persoon die alle hoop en levenswil heeft verloren.
Al kan ik dat natuurlijk enkel zeggen in speculatie.
Bron Wikiquote:Op de laatste dag van het proces verklaarde Bouyeri:
"[...] het hele verhaal van dat ik mij beledigd zou voelen als Marokkaan of omdat hij mij geitenneuker zou hebben genoemd, dat is allemaal niet waar. Ik heb gehandeld uit geloof. En ik heb zelfs aangegeven dat als het mijn vader was geweest of broertje had ik precies hetzelfde gedaan."[9]
Jij weet het.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:05 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Speculatie daargelaten, standpunt blijft hetzelfde. Je kunt prima gek zijn en weten wat je doet op hetzelfde moment.
Vind ik heel aannemelijk klinken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:09 schreef Greys het volgende:
Is het al bevestigd ergens dat hij eerder die dag al langs de route was weggestuurd met zijn auto?
Want als dat zo is, dan heeft hij het dus al eigenlijk eerder willen doen, toen de kon. familie gewoon nog te voet het parcours aflegde. En dan begin je wél veel met je Suzuki Swift tegen lopende mensen...
Dus kan het niet 'gewoon' zo zijn dat dat zijn eigenlijke plan was en toen dat mislukte hij in al zijn blinde woede en wanhoop niet meer gewoon terug naar huis kon en dan in een allerlaatste poging dan maar tegen de bus wilde rammen, ook al wist hij misschien al lang dat dat niet zoveel zou uithalen?
Voor de 20e keer: niemand heeft het over dat debat, behalve jij.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Zonde, het meest pijnlijke is dat hij niet zelf kan deelnemen aan het door hem ingezette debat. Tevens zullen we nooit de ware reden kunnen achterhalen.
Jammer.²
Haar.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:10 schreef Dark_Killah het volgende:
Greys zijn theorie zit nog het meeste in denk ik..
Ik heb wel meer posts gezien van dezelfde strekking. Als jij het tegendeel meent te weten is dat jouw probleem.quote:
Hij zou even voordat hij door de barricades brak, weggestuurd zijn ja. Maar is het werkelijk zo dat iedereen toen nog te voet was? Ik dacht dat de hele koninklijke familie toen ook al in die bus zat?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:09 schreef Greys het volgende:
Is het al bevestigd ergens dat hij eerder die dag al langs de route was weggestuurd met zijn auto?
Want als dat zo is, dan heeft hij het dus al eigenlijk eerder willen doen, toen de kon. familie gewoon nog te voet het parcours aflegde. En dan begin je wél veel met je Suzuki Swift tegen lopende mensen...
Dus kan het niet 'gewoon' zo zijn dat dat zijn eigenlijke plan was en toen dat mislukte hij in al zijn blinde woede en wanhoop niet meer gewoon terug naar huis kon en dan in een allerlaatste poging dan maar tegen de bus wilde rammen, ook al wist hij misschien al lang dat dat niet zoveel zou uithalen?
Het vraagstuk waartegen hij ageerde lijkt me anders maatschappelijk erg relevant.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:10 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Voor de 20e keer: niemand heeft het over dat debat, behalve jij.
Tegen welk vraagstuk ageerde de man dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:14 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Het vraagstuk waartegen hij ageerde lijkt me anders maatschappelijk erg relevant.
Als dat zo is, en dat is zeer plausibel, mag de familie die agent die meneer heeft tegengehouden, danken op de blote knietjes. Als dat was gebeurd... mên, daar wil je niet eens aan denkenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:09 schreef Greys het volgende:
Ik begreep juist dat hij 'eerder die dag op een ander punt langs de route' was weggestuurd. Toen zaten ze nog lang niet in die bus want op het moment dat het gebeurde zaten ze er net enkele luttele minuutjes in.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:13 schreef Lkw het volgende:
[..]
Hij zou even voordat hij door de barricades brak, weggestuurd zijn ja. Maar is het werkelijk zo dat iedereen toen nog te voet was? Ik dacht dat de hele koninklijke familie toen ook al in die bus zat?
Volgens mij werd dat gisteren op de persconferentie wel degelijk bevestigd. Door de korpschef.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik begreep juist dat hij 'eerder die dag op een ander punt langs de route' was weggestuurd. Toen zaten ze nog lang niet in die bus want op het moment dat het gebeurde zaten ze er net enkele luttele minuutjes in.
Maar dat is volgens mij nog nergens bevestigd he, van dat eerder wegsturen?
en wat als hij die vluchtheuvel wilde gebruiken als schans en zo getorpedeerd had geworden?...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Bussen, welk type en merk ook, hebben hun zwaartepunt dicht bij de grond liggen.
Zie het als een kart.
Het enige wat die swift misschien veroorzaken kon is dat het wiel wat het dichtst bij de inslag zat iets opgetild zou worden.
Pardon? Ik weet niks van ageren, ik stel juist de vraag aan degene die over ageren begint.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:16 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat hij daar tegen ageerde?
Maar op het moment van wegsturen was het gezelschap toch nog actief in het Oranje park, en dat is dan toch een heel stuk bij de de jachtlaan vandaan (daar werd hij toch terug gestuurd?)quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:09 schreef Greys het volgende:
Ik heb nergens problemen mee.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:13 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik heb wel meer posts gezien van dezelfde strekking. Als jij het tegendeel meent te weten is dat jouw probleem.
Ah oke. Dank je, dan ga ik dat nog even proberen terug te vinden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:17 schreef Lkw het volgende:
[..]
Volgens mij werd dat gisteren op de persconferentie wel degelijk bevestigd. Door de korpschef.
Moet 'ie toch van goede huize komen.. In de praktijk werkt zoiets niet zo goed, misschien 'airtime' van een paar meter maar meer zal 't niet geworden zijn. De vering/demping van zo'n auto zorgt ervoor dat de auto niet omhoog gaat maar misschien hoogstens 35 tot 50cm (redelijke schatting) van de grond komt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:17 schreef Re het volgende:
[..]
en wat als hij die vluchtheuvel wilde gebruiken als schans en zo getorpedeerd had geworden?...
Ik bedoelde het als toevoeging op jouw vraagquote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:18 schreef Lkw het volgende:
[..]
Pardon? Ik weet niks van ageren, ik stel juist de vraag aan degene die over ageren begint.
Dit kan je niet menen....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:17 schreef Re het volgende:
[..]
en wat als hij die vluchtheuvel wilde gebruiken als schans en zo getorpedeerd had geworden?...
Yup, werd bevestigd.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:17 schreef Lkw het volgende:
[..]
Volgens mij werd dat gisteren op de persconferentie wel degelijk bevestigd. Door de korpschef.
Zou je ook niet lukken. Mooi.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:19 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik heb nergens problemen mee.
Dat jij meer post van die strekking gezien hebt: fijn voor je.
Ik heb totaal geen behoefte om jou het tegendeel te bewijzen.
Dus....ik heb totaal geen probleem.
Volgens mij is het nog niet bekend op welk tijdstip hij weggestuurd werd en wáár precies.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:19 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Maar op het moment van wegsturen was het gezelschap toch nog actief in het Oranje park, en dat is dan toch een heel stuk bij de de jachtlaan vandaan (daar werd hij toch terug gestuurd?)
ik vermoed dat als hij daar was doorgebroken en eerst de Loolaan nog heelmaal door moest rijden dat hij dan wellicht tot stoppen gedwongen was omdat b.v. agenten alle banden lek geschoten hadden ?
Waar haal je het vandaan dat toen de dader weggestuurd werd dat de stoet nog te voet was?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:19 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Maar op het moment van wegsturen was het gezelschap toch nog actief in het Oranje park, en dat is dan toch een heel stuk bij de de jachtlaan vandaan (daar werd hij toch terug gestuurd?)
ik vermoed dat als hij daar was doorgebroken en eerst de Loolaan nog heelmaal door moest rijden dat hij dan wellicht tot stoppen gedwongen was omdat b.v. agenten alle banden lek geschoten hadden ?
In BNW loopt ook een topic hierover, misschien kan je dit beter daar gaan verkondigen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Laten we eerlijk wezen, er speelt hier meer dan we denken. Eerst hebben ze een zgn. verklaring van die gast, terwijl hij al op slag in coma lag, en vervolgens roept men her en der dat het gaande is.²
Dat was in de 2e persconferentie, rond half 8. Vervelende is wel dat ze het had over 'een auto' en niet specifiek de bewuste Suzuki noemde. Helaas vroeg - voor zover ik kon horen - geen enkele journalist daarop door.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oke. Dank je, dan ga ik dat nog even proberen terug te vinden.
Ik ben wel heel benieuwd hoe lang dat van te voren dan geweest is.
Zover ik begrepen heb ut de persconferentie was dat 4 minuten ervoor.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oke. Dank je, dan ga ik dat nog even proberen terug te vinden.
Ik ben wel heel benieuwd hoe lang dat van te voren dan geweest is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |