quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Nee, een veel degelijker auto die al helemaal naar de klote gaat.. die Suzuki zou gewoon netjes opgevouwen worden..
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
En niet in een bocht. En niet in de flank geraakt. Lijkt me dus geen erg vergelijkbare situatie.
Die swift had nooit die bus kunnen kantelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Kwam ik ook al tegen. En ik kan het idee dat een hummer toch iets sterker is dan een swift maar niet van me afzetten...
Niet dat ik denk dat een inslag veel effect zou hebben, maar de mensen die hierover mijmeren, bedoelen vaak de volgende bocht die de bus zou maken. En die zou naar links zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:40 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die bus maakt een bus naar rechts, dus ligt zijn zwaartepunt op dat moment aan de linkerkant, dus het enige wat cruciaal is, is dat die swift dan totaal geen indruk maakt op de bus.
Dan was die toch doelbewust bezig?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:44 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Psychotische mensen zijn nu eenmaal flink in de war, maar dat neemt niet weg dat ze heel sterk doelmatig kunnen handelen.
Met de hoek waarop ie nu kwam had ie hem echt niet vol geraakt. Hij komt vanachter en niet van de zijkant.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:38 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ik kan helaas zo 1, 2, 3 geen foto's vinden op google van klein autootje vs flank van bus. Ben erg benieuwd of de bus gekanteld zou zijn.
Auto vs voor-/achterkant bus = einde auto. Daar zijn foto's zat van.
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Het feit dat de bus met een bocht bezig was, was volgens de beste man die de theorie uitlegde cruciaal. Zal wel te maken hebben met de voorwielen die dan niet meer rechtstaan.
Iemand een foto van een soortgelijke situatie? Auto die bus in bocht ramt met een behoorlijke snelheid...
hoekpunten (waar ie hem geraakt heeft) geven dan ook het minst mee van alles.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat is geen klein autotje![]()
Nou is het wachten op "die hummer kan nooit zo beschadigd zijn door die bus! Onmogelijk! Photoshop! Nep! In scene gezet!", is het internet niet heerlijk?
Heel goed mogelijk, ik wil echter toch ff een foto van een vergelijkbaar ongeluk of een berekening zien. Tot die tijd, is het een mogelijkheid voor mijquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Die swift had nooit die bus kunnen kantelen.
Ja, zoiets ja.....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:19 schreef HiZ het volgende:
Overigens is dit zo'n situatie waar ik graag had gezien dat hij met een verlamming vanaf ergens in zijn nek de rest van zijn leven in een gevangenis had doorgebracht. Dan zouden we in de buurt van rechtvaardigheid zijn gekomen.
En duidelijk. Dankquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef marcodej het volgende:
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.
Dan heeft het verkeerde moment gekozen om zijn aanslag te plegenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef Lkw het volgende:
[..]
Niet dat ik denk dat een inslag veel effect zou hebben, maar de mensen die hierover mijmeren, bedoelen vaak de volgende bocht die de bus zou maken. En die zou naar links zijn.
Nee, voor mij niet nee.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:43 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Misschien voor jou niet, maar als het mij op manier 1 niet lukt, en ik ga op zoek naar manier 2 dan wil dat zeggen dat ik wel na kan denken met waarmee ik bezig ben.
Dit was zo'n beetje 't enige dat ik zo snel kon vinden, dat was met 40km/h. Toen die auto tegen de Naald tot stilstand kwam reed hij ongeveer 50 km/h.quote:Side-impact test
Scania's proactive approach to the improvement of passenger and crash safety received positive affirmation the instant that a car travelling at 40 km/h hit the side of one of Scania’s city buses on the company’s test track. The model in question was the OmniCity - Scania´s low floor city bus.
In the absence of a comparable European standard, the test was carried out in accordance with the provisions of the US Standard Bus Procurement Guidelines.
The standard specifies that penetration of the bus by the car under these conditions must not exceed 75mm. This was achieved by a comfortable margin. The car also survived the test well, with the passenger compartment fully intact after the crash. Authentic crash tests like this verify Scania's design calculations and also build up a bank of experience for future generations of buses.
Wil je soms graag geloven dat een swift een bus kan kantelen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Heel goed mogelijk, ik wil echter toch ff een foto van een vergelijkbaar ongeluk of een berekening zien. Tot die tijd, is het een mogelijkheid voor mij
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met de hoek waarop ie nu kwam had ie hem echt niet vol geraakt. Hij komt vanachter en niet van de zijkant.
[..]
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.
Gaat het weer over ondergetekende?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:35 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Neerbuigend, arrogant, overtuigd van de eigen superieure moraliteit.
Gezien het feit dat de bus, voor zover mijn ogen het kunnen zien, niet eens opzij is geduwd, lijkt me het duidelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dit was zo'n beetje 't enige dat ik zo snel kon vinden, dat was met 40km/h. Toen die auto tegen de Naald tot stilstand kwam reed hij ongeveer 50 km/h.
De bus reed 6km/h, die bocht zal weinig invloed gehad hebben op de stabiliteit van de bus lijkt me zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Met de hoek waarop ie nu kwam had ie hem echt niet vol geraakt. Hij komt vanachter en niet van de zijkant.
[..]
Hier wil ik dan wel in meegaan. Als de bus in een bocht rijdt ligt ie wat minder stabiel op de weg. Maar dan moet ie hem nog in een speciale hoek raken om hem te doen kantelen: dan had hij hem aan de rechterkant moeten raken, in de binnenbocht zeg maar, omdat ie dan al naar links overhelt en die auto hem dan "een extra zetje" had kunnen geven. Als ie hem links raakt, wat ie nu gedaan zou hebben, had ie hem als het ware teruggeduwt.
Dat is voor jou net zo goed als voor mij speculeren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nee, voor mij niet nee.![]()
![]()
Wat hem dreef is niet helemaal duidelijk maar dat was kennelijk zo sterk dat hij zich niet liet afschepen. Dat sluit in mijn ogen niet uit dat hij psychotisch of gek of wat dan ook was. Misschien voor jou wel.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dit was zo'n beetje 't enige dat ik zo snel kon vinden, dat was met 40km/h. Toen die auto tegen de Naald tot stilstand kwam reed hij ongeveer 50 km/h.
Nou ja, dat is dan de enige situatie waarin ik me in het uiterste geval nog enigszins kan voorstellen dat die bus eventueel zou kunnen kantelen. Maar die kans acht ik onder vrijwel elke omstandigheid zo goed als 0.quote:
Dat zie je vaker, dat mensen die ergens de ballen verstand van hebben ineens expert benoemd worden en overal op TV verschijnen.. dáár erger ik me mateloos aanquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:51 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de bus, voor zover mijn ogen het kunnen zien, niet eens opzij is geduwd, lijkt me het duidelijk.
Ben benieuwd waar die dude op tv dan dat idee vandaan heeft... Misschien teveel films gezien. Hij werd, btw, geïnterviewd als zijnde een expert.
Ik heb geen inzicht in de verhoudingen swift <-> bus. Qua gewicht ed. Ook ben ik geen natuurkunde expert en kan ik dus ook niet berekenen wat de krachten doen bij zo'n impact. Ik ben daarentegen wel ontzettend nieuwsgierig en wil alles weten. Vandaar mijn interesse in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:51 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wil je soms graag geloven dat een swift een bus kan kantelen?
Ben je zoiets dan eens van plan met je eigen swift?
Logisch nadenken zal je misschien laten inzien dat dat een illusie is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |