Bedoel je dat ironisch of niet?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Rienk heeft natuurlijk een geweldig betrouwbare track record
waar kan ik zo'n gratis lening aanvragen dan?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:22 schreef pberends het volgende:
Peter Schiff legt uit waarom studeren in de VS zo monsterlijk duur is (door de leningen van de overheid).
Hij zegt dat de aanbieder WEET dat men bijna gratis leningen kan krijgen van de overheid. Zelfde strekking zou je kunnen stellen op de Nederlandse woningmarkt.
ech wel kei niequote:
Een vriendin van mijn vrouw woont in Seatlle en heeft 45.000 dollar geleend voor een studie psychologiequote:Op zondag 3 mei 2009 20:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
waar kan ik zo'n gratis lening aanvragen dan?
[..]
oh, ik wil ook best een studie psychologie doen hoor. Wel een stuk of twintig. Waar kan ik me melden?quote:Op zondag 3 mei 2009 20:28 schreef henkway het volgende:
[..]
Een vriendin van mijn vrouw woont in Seatlle en heeft 45.000 dollar geleend voor een studie psychologie![]()
Ze vraagt zich dus niet af hoe je dat terugbetaald, zou me niets verbazen als Europese banken ook zulke leningen hebben opgekocht
Das nog zo'n gebakken lucht-sector in de VS, al die psychologen die bakken met geld verdienen.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:28 schreef henkway het volgende:
[..]
Een vriendin van mijn vrouw woont in Seatlle en heeft 45.000 dollar geleend voor een studie psychologie![]()
Ze vraagt zich dus niet af hoe je dat terugbetaald, zou me niets verbazen als Europese banken ook zulke leningen hebben opgekocht
Ik snap de belegger de laatste tijd wel vaker niet. Kan aan mij liggen.quote:Op maandag 4 mei 2009 09:01 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Resultaten van TNT vielen erg tegen, toch omhoogHebben ze een positieve verwachting uitgesproken of zo?
Denk dat Kees wel gelijk heeft. "De kleinste meevaller wordt meteen opgeblazen tot epische proporties en de overstromingen aan slecht nieuws wordt gemarginaliseerd tot een overlopend glas water"quote:Op maandag 4 mei 2009 09:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap de belegger de laatste tijd wel vaker niet. Kan aan mij liggen.
Mijn shorts hebben der ook geen zin inquote:Op maandag 4 mei 2009 09:08 schreef pberends het volgende:
Jeeeeeeej, ik heb m'n shorts verkocht met 70 euro verlies. Ik vertrouw dit weer voor geen enkele meter.
Aan de andere kant zijn er een hoop dooie lijken al uit de kast gevallen en wordt er met veel tegenvallende cijfers al rekening gehouden na de crash van een aantal maanden geleden.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Denk dat Kees wel gelijk heeft. "De kleinste meevaller wordt meteen opgeblazen tot epische proporties en de overstromingen aan slecht nieuws wordt gemarginaliseerd tot een overlopend glas water"
(vrij naar Kees de Kort)
Als ik Kees en mijn gevoel moet geloven, komt er nog veel meer ellende de kast uit vallen. De banken zijn "safe" door het hele Mark to Fantasy gebeuren. De rest van de economie moet echter wel de waarheid vertellen in de publicaties.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn er een hoop dooie lijken al uit de kast gevallen en wordt er met veel tegenvallende cijfers al rekening gehouden na de crash van een aantal maanden geleden.
quote:Op maandag 4 mei 2009 10:05 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Denk dat Kees wel gelijk heeft. "De kleinste meevaller wordt meteen opgeblazen tot epische proporties en de overstromingen aan slecht nieuws wordt gemarginaliseerd tot een overlopend glas water"
(vrij naar Kees de Kort)
AEX is 11% gestegen in April, en de rest?quote:Op maandag 4 mei 2009 10:33 schreef pberends het volgende:
[..]. Zoiets ja.
Ik blijf het een absurde rally vinden, zonder enige noemenswaardige correctie (dan heb ik het even over de S&P). De S&P zou op zijn minst moeten corrigeren naar 800-810 punten. Het liefst naar de 741-775 punten.
Ik zie de AEX in juli ook ruim genomen op 275-325 punten staan, maar zit nog steeds te wachten op een correctie (die misschien wel nooit komt). Toch is de AEX wat achtergebleven op andere indexen, dus het shorten op de AEX blijft link.
De reden waarom ik toch niet long ga is omdat het bullish sentiment imho op zijn einde loopt:
[ afbeelding ]
Nog even en we zitten op de 70%, wat bijna altijd tot een selloff leidt.
Er komt nog een shitload aan, al die Option ARM en Alt A hypotheken die moeten gereset worden, al die faillissementen van personen en bedrijven, moeten banken toch afschrijven, ondanks de m-to-m rule change.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:17 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Als ik Kees en mijn gevoel moet geloven, komt er nog veel meer ellende de kast uit vallen. De banken zijn "safe" door het hele Mark to Fantasy gebeuren. De rest van de economie moet echter wel de waarheid vertellen in de publicaties.
S&P 666 > 888 = 33,3% rallyquote:Op maandag 4 mei 2009 10:35 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
AEX is 11% gestegen in April, en de rest?
Volgens BNR; meevallende industrie cijfers uit China.quote:Op maandag 4 mei 2009 10:55 schreef Lemans24 het volgende:
Mittal stijgt ook weer 10% op basis van niks?
Ach, hoe lang is een TT sowieso actueel in deze reeks?quote:Op maandag 4 mei 2009 11:11 schreef UncleSam het volgende:
De TT is met dat rare Mittal ook al verouderd.
Snel wat deep-in-the-money puts kopen!quote:Op maandag 4 mei 2009 11:17 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Om 11:30 is er een persconferentie van de EU over de vooruitzichten. Deze is hier live te volgen.
Hoeft ze zich ook niet af te vragen als ze psycholoog is, die mensen verdienen toch genoeg. Er zijn in NL genoeg mensen die ook een studieschuld hebben van >45000¤ aan het eind van de rit bij IB-groep dus zo verwonderlijk is het niet..quote:Op zondag 3 mei 2009 20:28 schreef henkway het volgende:
[..]
waarom niet out-of-the money danquote:Op maandag 4 mei 2009 11:41 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Snel wat deep-in-the-money puts kopen!
Zou ook kunnen. Misschien zelfs beter als de stresstesten slecht uitpakken de komende periodequote:
Omhoog de beurs!quote:Aprilmaand zag nooit meer faillissementen
04-05-2009 12:50:12
Brussel (tijd) - In de voorbije maand april gingen er 804 bedrijven over de kop, zo blijkt maandag uit cijfers van onderzoeksbureau Graydon. Daarmee is de voorbije maand de zwaarste aprilmaand ooit. Daarenboven wordt nu voor de zesde maand op rij het maandrecord gebroken.
April telde 12,13 procent meer faillissementen dan in april 2008, toen ook al een aprilrecord. 'Over de eerste vier maanden van dit jaar tellen we nu 3.374 faillissementen, een stijging ten opzichte van dezelfde periode verleden jaar met 23,09 procent', klinkt het in een persbericht.
Het vorige record over een dergelijke periode stamt van 2004 toen 2.831 bedrijven over de kop gingen. Daardoor gingen tijdens de eerste vier maanden van dit jaar 8.846 jobs verloren als direct gevolg van het faillissement van de werkgever
De faillissementenstijging is zaak van alle sectoren. Binnen de wereld van de zakelijke dienstverlening zijn er van januari tot einde april zelfs de helft méér faillissementen dan verleden jaar. De bouwnijverheid telt 29 procent meer bedrijven die over de kop gingen, de transportsector kende een stijging met 28,8 procent. Zowel binnen de Horeca als binnen de sector van de groothandelaars werden bijna 21 procent meer faillissmenten genoteerd dan verleden jaar.
Uitgesplitst naar gewest, was de stijging het grootste in Vlaanderen met 30 procent meer uitspraken dan over dezelfde periode verleden jaar. Wallonië kende een stijging met ruim 25 procent, Brussel steeg met 5,7 procent.
M'n favo aandelentip... niet dat ik 'm zelf meer heb, maar het is leuk om te zien dat hij het zo goed doet.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:51 schreef Mendeljev het volgende:
Nyrstar 5.45 (+10.75) 30% over 3 dagen. Wat een aandeel
shortcovering?quote:Op maandag 4 mei 2009 13:02 schreef pberends het volgende:
Gewoon pure shortcovering vanochtend. De Dow futures stonden al de hele tijd stabiel in de plus.
Beleggers die hun shortposities terugkopen.quote:
Maar dat heeft toch precies het omgekeerde effect als dat je wil? Als je short zit iig... toch?quote:Op maandag 4 mei 2009 13:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Beleggers die hun shortposities terugkopen.
Als je denkt dat het omhoog gaat wil je er natuurlijk zo snel mogelijk van af hequote:Op maandag 4 mei 2009 13:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch precies het omgekeerde effect als dat je wil? Als je short zit iig... toch?
a, ik snap. Dankquote:Op maandag 4 mei 2009 13:33 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Als je denkt dat het omhoog gaat wil je er natuurlijk zo snel mogelijk van af he
Dat vraag ik me ook onderhand afquote:Op maandag 4 mei 2009 14:22 schreef dramatiek het volgende:
ik zie de boel niet meer dalen. Nieuws blijft ronduit shit en de beurs stijgt maar door.....
Als in de US vandaag geen sterke reactie op het nieuws is (citi+BoA) dan verwacht ik dat de 7de eigenlijk ook niet. Vraag me af welk nieuws moet komen om de boel weer fors te laten zakken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |