abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68490643

Kampioen van Nederland

1918, 1919, 1931, 1932, 1934, 1937, 1939, 1947, 1957, 1960, 1966, 1967, 1968, 1970, 1972, 1973, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1985, 1990, 1994, 1995, 1996, 1998, 2002, 2004

KNVB Beker

1917, 1943, 1961, 1967, 1970, 1971, 1972, 1979, 1983, 1986, 1987, 1993, 1998, 1999, 2002, 2006, 2007.

Supercup

1993, 1994, 1995, 2002, 2005, 2006, 2007

Champions League

1971, 1972, 1973, 1995.

Europa cup 2

1987

UEFA cup

1992.

Wereldbeker

1972, 1995.

Europese Supercup

1972, 1973, 1995.

• Doel
    Maarten Stekelenburg
    Kenneth Vermeer
    Dennis Gentenaar

• Verdediging
    Bruno Silva
    Oleguer
    Thomas Vermaelen
    Jan Vertonghen
    Gregory van der Wiel
    Vurnon Anita
    Toby Alderweireld
    Robbie Wielaert
    Robbert Schilder

• Middenveld
    Daley Blind
    Rasmus Lindgren
    Kennedy Bakircioglu
    Urby Emanuelson
    Ismaïl Aissati
    Gabri * enkelband gescheurd
    Siem de Jong
    Jan-Arie van der Heijden
    Evander Sno
    Mitchell Donald * zware knieblessure
    Eyong Enoh

• Aanval
    Miralem Sulejmani
    Luis Suarez
    Dennis Rommedahl * verhuurd
    Dario Cvitanich
    Leonardo
    Jeffrey Sarpong
    Javier Martina

Eredivisie
    3 mei '09, 14:30 Sparta - Ajax
    10 mei '09, 14:30 Ajax - FC Twente

DE OP IS HIER TE VINDEN!

X
    X
    X
  • pi_68490732
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 10:41 schreef rompompom het volgende:

[..]

Hangt van het verloop van de competitie af. Als hij & z'n aanhang duidelijk falen komend seizoen, hoeft-ie niet te blijven van mij. Dít was z'n leerjaar.
    Volgend jaar staat er in ieder geval iemand voor de groep die een stuk minder naïef is lijkt mij.
    Precies. Wanneer Ajax volgend jaar leuk voetbalt en we komen een paar puntjes te kort voor het kampioenschap dan hoeft Marco echt niet weg. We moeten het jaar daarna namelijk weer van begin af aan beginnen. Wanneer er een duidelijke oorzaak is waardoor we volgend jaar minder presteren (blessures oid) dan hoeft hij ook niet weg.

Pas wanneer de selectie geheel fit is en hij Ajax niet aan het voetballen krijgt dan mogen er conclusies getrokken worden.
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 10:44 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Met deze begroting en zoveel invloed dien je gewoon kampioen te worden na een jaar tijd om te acclimatiseren.

Wat vonden jullie trouwens van de discussie in Studio Voetbal over de goal van Lens of beter gezegd het verdedigende werk van Oleguer? Van Basten hield vol dat Oleguer het goed deed, Koeman en de rest vonden dat hij het niet goed deed. Zou Van Basten dit enkel en alleen doen om zijn spelers te beschermen of zou hij dat werkelijk denken. Persoonlijk vond ik dat beiden: Oleguer en Vermeer fout zaten. Imo zou het verontrustend zijn als Marco dit werkelijk vindt.
    Ik vond niet dat Oleguer een fout maakte; Lens maakte een prachtige loop-actie en de lange pass van Schaars was perfect. Zoals iemand al zei: "Een goal hoeft niet perse een fout te zijn van een tegenstander.". Maar Vermeer ging imo bij die goal wel in de fout door niet uit te komen.
    quote:
    Als je ziet welke middenvelders dit seizoen gescout zijn, dan weet ik wel dat het goed gaat komen. Marco is inderdaad geen topcoach, maar wie was dat wel in zijn eerste jaar als clubcoach?
      woensdag 29 april 2009 @ 11:05:01 #3
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_68490916
    Volgend seizoen gewoon weer kampioen.
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_68490970
    Als hij voor de winterstop geen leuk voetballend geheel heeft neergezet heeft hij wat mij betreft gefaald.
      woensdag 29 april 2009 @ 11:07:05 #5
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_68490989
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 10:58 schreef toma het volgende:

[..]

Ik vond niet dat Oleguer een fout maakte; Lens maakte een prachtige loop-actie en de lange pass van Schaars was perfect. Zoals iemand al zei: "Een goal hoeft niet perse een fout te zijn van een tegenstander.". Maar Vermeer ging imo bij die goal wel in de fout door niet uit te komen.
    [..]

Oleguer maakt inderdaad niet echt een fout, maar in zo'n situatie zou een Alderweireld er achter moeten staan, als de back's niet meer de mogelijkheid hebben om naar binnen te knijpen om Oleguer te ondersteunen. Vermeer had de hoek wel beter kleiner moeten maken als hij sneller/eerder was uitgekomen.
    pi_68491114
    Vermeer had er eerder bij moeten zijn en zich breder moeten maken. was echt een keepersfout vond ik.

lengte van stekelenburg had daarbij geholpen denk ik. meer spanwijde
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
    pi_68491356
    Ik denk dat Vermeer bij uitkomen ook te laat was geweest. Viel er echt precies tussenin.
    Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
    pi_68491375
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Oleguer maakt inderdaad niet echt een fout, maar in zo'n situatie zou een Alderweireld er achter moeten staan, als de back's niet meer de mogelijkheid hebben om naar binnen te knijpen om Oleguer te ondersteunen. Vermeer had de hoek wel beter kleiner moeten maken als hij sneller/eerder was uitgekomen.
    Dat vond ik dus ook. Als je met twee verdedigers op één lijn staat tegen één snelle aanvaller dan is dat foute boel. Je moet elkaar rugdekking geven wanneer er een lange bal komt.

Dat vond ik dus wel een fout. Maar dat is geen fout van Oleguer.
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:17 schreef kevin6188 het volgende:
    Ik denk dat Vermeer bij uitkomen ook te laat was geweest. Viel er echt precies tussenin.
    Het vreemde was dat Vermeer al ver voor z'n goal was. Maar hij twijfelde of hij uit moest komen. Toen liep ie snel terug. Maar als hij meteen naar de bal was gelopen dan had ie m zeker gehad.
      woensdag 29 april 2009 @ 11:21:45 #9
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_68491535
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:10 schreef TheClown1 het volgende:
    Vermeer had er eerder bij moeten zijn en zich breder moeten maken. was echt een keepersfout vond ik.

lengte van stekelenburg had daarbij geholpen denk ik. meer spanwijde
    Inderdaad.
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
      woensdag 29 april 2009 @ 11:23:54 #10
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_68491633
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:17 schreef toma het volgende:

[..]

Dat vond ik dus ook. Als je met twee verdedigers op één lijn staat tegen één snelle aanvaller dan is dat foute boel. Je moet elkaar rugdekking geven wanneer er een lange bal komt.

Dat vond ik dus wel een fout. Maar dat is geen fout van Oleguer.
    [..]

Het vreemde was dat Vermeer al ver voor z'n goal was. Maar hij twijfelde of hij uit moest komen. Toen liep ie snel terug. Maar als hij meteen naar de bal was gelopen dan had ie m zeker gehad.
    Dat heeft allemaal te maken met het 'lezen' van het voetbal, dat kun je over het algemeen alleen als je veel ervaring hebt. Dan weet je wat je moet doen in zulke situaties. Daarom was ik blij met het aantrekken van Wielaert in de winterstop, want imo kan hij dat o.a. gewoon ontzettend goed.
    pi_68491810
    Nashje te lui om een nieuwe te openen? .

Mag lijen dat ze zondag een fatsoenlijke partij op de mat leggen. Vertonghen weer in de basis? Ik heb weinig van zondag gezien, maar begreep dat hij behoorlijk inviel.
    pi_68491926
    Vermeer deed inderdaad niet echt mee. Als de laatste linie op d emiddenlijn staat sta je als keeper meestal op de 16
    pi_68492034
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:31 schreef Chadi het volgende:
    Vermeer deed inderdaad niet echt mee. Als de laatste linie op d emiddenlijn staat sta je als keeper meestal op de 16
    wanneer was de laatste linie op middenveld. 4 verdedigers bleven in de tweede helft achterin hangen om 1 spits te dekken. commentator bleef hier ook op hammeren.
    "Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
      woensdag 29 april 2009 @ 11:35:10 #14
    166976 DuvelDuvel
    Altijd heet en altijd hype
    pi_68492058
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:28 schreef rompompom het volgende:
    Nashje te lui om een nieuwe te openen? .

Mag lijen dat ze zondag een fatsoenlijke partij op de mat leggen. Vertonghen weer in de basis? Ik heb weinig van zondag gezien, maar begreep dat hij behoorlijk inviel.
    Mag toch hopen dat Vertonghen er weer in staat ja. Belachelijk dat hij niet standaard een basisplaats heeft. Over duidelijkheid gesproken.
    #FreeHat
      woensdag 29 april 2009 @ 11:35:42 #15
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_68492084
    Ik vind Wielaert nou niet de meerwaarde die ik verwacht had.
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    pi_68492245
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:35 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat Vertonghen er weer in staat ja. Belachelijk dat hij niet standaard een basisplaats heeft. Over duidelijkheid gesproken.
    Mwoah, standaard een basisplek geldt wat mij betreft voor niemand. Daar worden ze doorgaans niet scherper van. Uiteraard zijn daar uitzonderingen op zoals Suarez, maar zelfs als hij komend seizoen een vormdip(je) heeft en Cvitanich en Bodul én Sulejmani zijn op dat moment beter spelen die. vind ik.
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:35 schreef fathank het volgende:
    Ik vind Wielaert nog niet de meerwaarde die ik verwacht had.

Vrijwel iedereen moet wennen aan Ajax.
    pi_68492272
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:34 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

wanneer was de laatste linie op middenveld. 4 verdedigers bleven in de tweede helft achterin hangen om 1 spits te dekken. commentator bleef hier ook op hammeren.
    Bij de goal bijvoorbeeld.
    pi_68492292
    Van Basten is cool.
      woensdag 29 april 2009 @ 11:45:12 #19
    166976 DuvelDuvel
    Altijd heet en altijd hype
    pi_68492468
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:39 schreef rompompom het volgende:

[..]

Mwoah, standaard een basisplek geldt wat mij betreft voor niemand. Daar worden ze doorgaans niet scherper van. Uiteraard zijn daar uitzonderingen op zoals Suarez, maar zelfs als hij komend seizoen een vormdip(je) heeft en Cvitanich en Bodul én Sulejmani zijn op dat moment beter spelen die. vind ik.
    [..]

Vind juist dat je in een elftal sowieso iets van 8 of 9 spelers standaard moet opstellen. Door blessure's en schorsingen kan je af en toe wat wisselen maar Van Basten houdt te veel van experimenteren.
    #FreeHat
    pi_68492543
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:23 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Dat heeft allemaal te maken met het 'lezen' van het voetbal, dat kun je over het algemeen alleen als je veel ervaring hebt. Dan weet je wat je moet doen in zulke situaties. Daarom was ik blij met het aantrekken van Wielaert in de winterstop, want imo kan hij dat o.a. gewoon ontzettend goed.
    Zeker. Maar wanneer je Alderweireld opstelt en je ziet na een paar minuten dat AZ op die manier speelt. Dan vind ik dat Marco dat tegen Alderweireld had moeten zeggen dat bij balbezit achter Oleguer moest gaan staan.

Maarja, wie weet heeft ie dat wel gezegd.
    pi_68492550
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:35 schreef fathank het volgende:
    Ik vind Wielaert nou niet de meerwaarde die ik verwacht had.
    ik wel... Wielaert Oleguer is een goede combi. Goal van Lens was trouwens een fout van vermeer... Lange hoek is altijd het lastigste voor een speler als de keeper uitkomt.... Als hij goed uitkomt...
    Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
    die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
    Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
    dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
      woensdag 29 april 2009 @ 11:49:32 #22
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_68492641
    Wielaert Oleguer is een goeie combi, maar niet goed genoeg. We krijgen simpelweg nog steeds teveel doelpunten tegen. Met en zonder Wielaert.
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    pi_68492950
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:49 schreef fathank het volgende:
    Wielaert Oleguer is een goeie combi, maar niet goed genoeg. We krijgen simpelweg nog steeds teveel doelpunten tegen. Met en zonder Wielaert.
    Soms moet je spelers de kans geven om zich op elkaar in te laten spelen. Vooral aan de verdediging moet je niet al te veel sleutelen.
    pi_68493017
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:56 schreef toma het volgende:

[..]

Soms moet je spelers de kans geven om zich op elkaar in te laten spelen. Vooral aan de verdediging moet je niet al te veel sleutelen.
    Dit. Laat in de voorbereiding maar een tijdje Wiel-Wiel-Ollie-Vermaelen staan en kijken hoe dat gaat.
    pi_68493027
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:56 schreef toma het volgende:

[..]

Idd, Blind en de Boer stonden er ook niet gelijk elke wedstrijd...
    Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
    die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
    Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
    dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
    pi_68493059
    Ik vind Wielaert z'n ontgroeningsperiode wel oke. Je ziet strijd en lust bij 'm. Iemand die hard wil werken. Kwestie van tijd voordat hij zich ontpopt als echte leider. Hij komt net kijken.
    pi_68493064
    Misschien dat onze aanvallers en middenvelders de druk op d ebal moeten zetten . Schaars had een zee van tijd bijvoorbeeld.. vorige week liep culina Sulejmani eruit... etc etc
    pi_68493096
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:49 schreef fathank het volgende:
    Net of dat aan die twee ligt. Kijk eens verder dan je neus lang is.
    pi_68493233
    Ik vind anita en enoh trouwens redelijk spelen, alleen ze missen body. Hadden ze allebei maar een sno postuur en balvastheid!

Want ze worden nog erg vaak overlopen.
    Verdomde eigenwijs
    Viva la afca
    pi_68493425
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:59 schreef Chadi het volgende:
    Misschien dat onze aanvallers en middenvelders de druk op d ebal moeten zetten . Schaars had een zee van tijd bijvoorbeeld.. vorige week liep culina Sulejmani eruit... etc etc
    Je zag aan het begin dat Enoh en Anita flink druk zetten op Schaars. Het leek wel alsof Marco van te voren had gezegd dat Schaars geen ruimte mocht krijgen. Maar als dat dan toch gebeurd is het meteen dodelijk.

Je kunt wel van alles tegen spelers zeggen maar wanneer het niveau verschil zo klein is als afgelopen zondag dan kunnen spelers niet altijd alles perfect doen.
      woensdag 29 april 2009 @ 12:15:53 #31
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_68493590
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:00 schreef Nashje het volgende:

[..]

Net of dat aan die twee ligt. Kijk eens verder dan je neus lang is.
    Nou ik vind het anders geen goede combinatie. Met z'n tweeën zijn ze te statisch als centrum verdedigers. Ik zie daar liever een bijtertje naast, die wel een tegenstander uit kan schakelen in een wedstrijd.
    pi_68493684
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:15 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Nou ik vind het anders geen goede combinatie. Met z'n tweeën zijn ze te statisch als centrum verdedigers. Ik zie daar liever een bijtertje naast, die wel een tegenstander uit kan schakelen in een wedstrijd.
    Boulahrouz
    pi_68493698
    Ik vond dat we AZ zondag best redelijk onder controle hadden. Alleen Lens kwam er af en toe uit, maar verder hadden ze naar mijn weten geen enkele uitgespeelde kans. Wij hadden 3 ballen op de paal, een kans van Cvitanich, een gemiste penalty en nog wel een paar kansjes. AZ had de goal van Lens en nog een keer Lens.
    pi_68493839
    Vind je het gek als je tegen 10 man speelt ?
    ,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
    pi_68493901
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:23 schreef _Mike_ het volgende:
    Vind je het gek als je tegen 10 man speelt ?
    Maar ook de 1e helft waarin alle analisten spraken van een sterk AZ. Was meer de onmacht van Ajax dan de macht van AZ.
      woensdag 29 april 2009 @ 12:25:57 #36
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_68493924
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:18 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Boulahrouz
    Dat zou ik nog niet eens zo verkeerd vinden. Die zit in Stuttgart ook alleen de tribune warm te houden. En daarnaast heeft hij volgens mij wel een goede band met Marco.
    pi_68493940
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:25 schreef Rumille het volgende:

[..]

Maar ook de 1e helft waarin alle analisten spraken van een sterk AZ. Was meer de onmacht van Ajax dan de macht van AZ.
    Die onmacht van Ajax kwam door het uitstekende collectieve verdedigen van AZ.
    AZ was tot die rode kaart heer en meester.
    pi_68493985
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 11:59 schreef Chadi het volgende:
    Misschien dat onze aanvallers en middenvelders de druk op d ebal moeten zetten . Schaars had een zee van tijd bijvoorbeeld..
    Dat komt omdat Emanuelson weer eens als een kip zonder kop balverlies leed.
    pi_68494026
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:26 schreef toma het volgende:

[..]

Die onmacht van Ajax kwam door het uitstekende collectieve verdedigen van AZ.
    AZ was tot die rode kaart heer en meester.
    Ben ik het niet mee eens. Ze hadden het niet moeilijk, maar heer en meester ben je pas als je zelf ook iets kan creëren. En de lange bal hanteren getuigt niet van grote machtsvertoning.
      woensdag 29 april 2009 @ 12:29:10 #40
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_68494027
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:18 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Boulahrouz
    Wat uitspraken van Boulahrouz die me wel aanstaan:
    quote:
    ‘Ik beschouw het verdedigen als een kunst en doe het op intuïtie en gevoel. De aanvaller maakt de eerste actie en ik anticipeer daarop. Door mijn inzicht probeer ik de aanval tijdig af te breken. De spits moet worden uitgeschakeld.

‘Voor de wedstrijd probeer ik zoveel mogelijk te ontspannen. Luister naar muziek, lees soms de koran. Een beetje met de bal kloten, gesprekken voeren met spelers over andere dingen dan het treffen. Stress wil ik vermijden. Voetballers die anderhalf uur voor de wedstrijd hun kicks aantrekken en nerveus met hun noppen op de grond tikken, daar houd ik niet van.

‘Als de wedstrijd dichterbij komt, focus ik op spelsituaties die zich kunnen voordoen. Soms ken ik de speelstijl van degene die ik tegenover me krijg. Ik moet weten hoe snel hij is, wat er kan gebeuren als hij de diepte ingaat.

‘Van nature neig ik ernaar te coachen in de achterhoede. De verdediging moet er zo goed mogelijk staan, zodat het moeilijk wordt voor de vijandelijke aanval. Dat doe ik in samenspraak. Het is namelijk ook een teamsport. Ik help spelers en zij helpen mij.

‘Mijn chemie moet oké zijn, ik moet me goed voelen. De aanvaller staat er om te scoren en hij zal het steeds proberen. Ik kan er niet op rekenen dat hij een slechte dag heeft, hij gaat het beste van zichzelf geven. Ik kan veel duels winnen, maar die ene die je verliest, kan een doelpunt worden. Daar word ik op afgerekend.

‘Met mijn tegenstander heb ik absoluut geen contact. Hij poogt mij uit de tent te lokken. Afhankelijk van het temperament van de aanvaller kan er veel gebeuren. Spitsen proberen in mijn ballen te knijpen, provoceren door me uit te schelden, delen elleboogstoten uit en spugen.
    pi_68494152
    quote:
    Spitsen proberen in mijn ballen te knijpen,
    pi_68494154
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:29 schreef Rumille het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Ze hadden het niet moeilijk, maar heer en meester ben je pas als je zelf ook iets kan creëren. En de lange bal hanteren getuigt niet van grote machtsvertoning.
    Als je 0-1 voorstaat en je geeft de tegenstander geen kans dan ben je naar mijn mening heer en meester.
    pi_68494227
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:33 schreef toma het volgende:

[..]

Als je 0-1 voorstaat en je geeft de tegenstander geen kans dan ben je naar mijn mening heer en meester.
    Ze zijn de 1e helft iets van 3 a 4 keer echt van hun helft gekomen volgens mij. Dan ben je naar mijn mening geen heer en meester. In ieder geval niet in aanvallend opzicht. Verdedigend wel, als de tegenstander geen kansen kan creëren.
      woensdag 29 april 2009 @ 12:40:05 #44
    36815 Silenus
    Frikandel of kroket?
    pi_68494348
    quote:

[..]

Precies. Ik zou het nogal raar vinden als AZ dan verwoed op jacht gaat naar de 0-2. Wij konden niets afdwingen, ze zaten in een zetel en ze wisten precies wat ze moesten doen: Wachten totdat iemand van Ajax de bal verspeeld en alles naar Dembele en Lens rossen. Die hielden aardig wat man bezig met z'n tweetjes.

Na de rode kaart kantelde het volledig, Ajax ging én beter spelen én ze zetten AZ voortdurend onder druk. Dat ze dan niet scoren is te wijten aan de scheve poten van Suarez en Dario en de paal/lat. (Wat dus, ik blijf het herhalen, géén pech is. Een voetballer schiet: Hij haat binnen de palen, op de paal, of buiten de palen. Het is kunde als je binnen de palen schiet, en onkunde als je dat niet doet. Moet je maar beter schieten. Net als dat het géén pech is als de tegenstander drie keer de paal raakt. Moeten ze maar beter schieten, slecht van hun. Geen geluk van ons.)
    Gourmetten of steengrillen?
    pi_68494382
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:36 schreef Rumille het volgende:

[..]

Ze zijn de 1e helft iets van 3 a 4 keer echt van hun helft gekomen volgens mij. Dan ben je naar mijn mening geen heer en meester. In ieder geval niet in aanvallend opzicht. Verdedigend wel, als de tegenstander geen kansen kan creëren.
    Logisch als je met 11 man een muur rond je eigen 16 plaatst. AZ was gewoon laf en via een counter kwamen ze op 0-1. Verder was ajax niet goed inderdaad.
    pi_68494568
    quote:
    Tsjah, ik link heer en meester zijn toch wel aan het balbezit op het veld. Niet met 10 man terughangen, wachten op die ene kans en verder consolideren. Overigens had Ajax ook al voor de rode kaart van Schaars een 100%-kans gecreëerd.
    pi_68494581
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Logisch als je met 11 man een muur rond je eigen 16 plaatst. AZ was gewoon laf en via een counter kwamen ze op 0-1. Verder was ajax niet goed inderdaad.
    Ze spelen niet veel anders het hele seizoen. Tegen mindere tegenstanders kunnen ze meer brengen, maar - met het gevaar me aan scorebordjournalistiek te wagen - ze hebben echt heel vaak met 1-0 gewonnen.
    pi_68494734
    Ajax ging voor de rode kaart al beter voetballen.
    pi_68494755
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 12:29 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Wat uitspraken van Boulahrouz die me wel aanstaan:
    [..]

Gelijk halen!
    pi_68494955
    BOULAH! BOULAH! BOULAH, BOULAH, BOULAAAAAAAAH!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')