Precies. Wanneer Ajax volgend jaar leuk voetbalt en we komen een paar puntjes te kort voor het kampioenschap dan hoeft Marco echt niet weg. We moeten het jaar daarna namelijk weer van begin af aan beginnen. Wanneer er een duidelijke oorzaak is waardoor we volgend jaar minder presteren (blessures oid) dan hoeft hij ook niet weg.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Hangt van het verloop van de competitie af. Als hij & z'n aanhang duidelijk falen komend seizoen, hoeft-ie niet te blijven van mij. Dít was z'n leerjaar.
Volgend jaar staat er in ieder geval iemand voor de groep die een stuk minder naïef is lijkt mij.
Ik vond niet dat Oleguer een fout maakte; Lens maakte een prachtige loop-actie en de lange pass van Schaars was perfect. Zoals iemand al zei: "Een goal hoeft niet perse een fout te zijn van een tegenstander.". Maar Vermeer ging imo bij die goal wel in de fout door niet uit te komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:44 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Met deze begroting en zoveel invloed dien je gewoon kampioen te worden na een jaar tijd om te acclimatiseren.
Wat vonden jullie trouwens van de discussie in Studio Voetbal over de goal van Lens of beter gezegd het verdedigende werk van Oleguer? Van Basten hield vol dat Oleguer het goed deed, Koeman en de rest vonden dat hij het niet goed deed. Zou Van Basten dit enkel en alleen doen om zijn spelers te beschermen of zou hij dat werkelijk denken. Persoonlijk vond ik dat beiden: Oleguer en Vermeer fout zaten. Imo zou het verontrustend zijn als Marco dit werkelijk vindt.
quote:Als je ziet welke middenvelders dit seizoen gescout zijn, dan weet ik wel dat het goed gaat komen. Marco is inderdaad geen topcoach, maar wie was dat wel in zijn eerste jaar als clubcoach?
Oleguer maakt inderdaad niet echt een fout, maar in zo'n situatie zou een Alderweireld er achter moeten staan, als de back's niet meer de mogelijkheid hebben om naar binnen te knijpen om Oleguer te ondersteunen. Vermeer had de hoek wel beter kleiner moeten maken als hij sneller/eerder was uitgekomen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:58 schreef toma het volgende:
[..]
Ik vond niet dat Oleguer een fout maakte; Lens maakte een prachtige loop-actie en de lange pass van Schaars was perfect. Zoals iemand al zei: "Een goal hoeft niet perse een fout te zijn van een tegenstander.". Maar Vermeer ging imo bij die goal wel in de fout door niet uit te komen.
[..]
Dat vond ik dus ook. Als je met twee verdedigers op één lijn staat tegen één snelle aanvaller dan is dat foute boel. Je moet elkaar rugdekking geven wanneer er een lange bal komt.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Oleguer maakt inderdaad niet echt een fout, maar in zo'n situatie zou een Alderweireld er achter moeten staan, als de back's niet meer de mogelijkheid hebben om naar binnen te knijpen om Oleguer te ondersteunen. Vermeer had de hoek wel beter kleiner moeten maken als hij sneller/eerder was uitgekomen.
Het vreemde was dat Vermeer al ver voor z'n goal was. Maar hij twijfelde of hij uit moest komen. Toen liep ie snel terug. Maar als hij meteen naar de bal was gelopen dan had ie m zeker gehad.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:17 schreef kevin6188 het volgende:
Ik denk dat Vermeer bij uitkomen ook te laat was geweest. Viel er echt precies tussenin.
Inderdaad.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:10 schreef TheClown1 het volgende:
Vermeer had er eerder bij moeten zijn en zich breder moeten maken. was echt een keepersfout vond ik.
lengte van stekelenburg had daarbij geholpen denk ik. meer spanwijde
Dat heeft allemaal te maken met het 'lezen' van het voetbal, dat kun je over het algemeen alleen als je veel ervaring hebt. Dan weet je wat je moet doen in zulke situaties. Daarom was ik blij met het aantrekken van Wielaert in de winterstop, want imo kan hij dat o.a. gewoon ontzettend goed.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:17 schreef toma het volgende:
[..]
Dat vond ik dus ook. Als je met twee verdedigers op één lijn staat tegen één snelle aanvaller dan is dat foute boel. Je moet elkaar rugdekking geven wanneer er een lange bal komt.
Dat vond ik dus wel een fout. Maar dat is geen fout van Oleguer.
[..]
Het vreemde was dat Vermeer al ver voor z'n goal was. Maar hij twijfelde of hij uit moest komen. Toen liep ie snel terug. Maar als hij meteen naar de bal was gelopen dan had ie m zeker gehad.
wanneer was de laatste linie op middenveld. 4 verdedigers bleven in de tweede helft achterin hangen om 1 spits te dekken. commentator bleef hier ook op hammeren.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:31 schreef Chadi het volgende:
Vermeer deed inderdaad niet echt mee. Als de laatste linie op d emiddenlijn staat sta je als keeper meestal op de 16
Mag toch hopen dat Vertonghen er weer in staat ja. Belachelijk dat hij niet standaard een basisplaats heeft. Over duidelijkheid gesproken.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:28 schreef rompompom het volgende:
Nashje te lui om een nieuwe te openen?.
Mag lijen dat ze zondag een fatsoenlijke partij op de mat leggen. Vertonghen weer in de basis? Ik heb weinig van zondag gezien, maar begreep dat hij behoorlijk inviel.
Mwoah, standaard een basisplek geldt wat mij betreft voor niemand. Daar worden ze doorgaans niet scherper van. Uiteraard zijn daar uitzonderingen op zoals Suarez, maar zelfs als hij komend seizoen een vormdip(je) heeft en Cvitanich en Bodul én Sulejmani zijn op dat moment beter spelen die. vind ik.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:35 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat Vertonghen er weer in staat ja. Belachelijk dat hij niet standaard een basisplaats heeft. Over duidelijkheid gesproken.
quote:Op woensdag 29 april 2009 11:35 schreef fathank het volgende:
Ik vind Wielaert nog niet de meerwaarde die ik verwacht had.
Bij de goal bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:34 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
wanneer was de laatste linie op middenveld. 4 verdedigers bleven in de tweede helft achterin hangen om 1 spits te dekken. commentator bleef hier ook op hammeren.
Vind juist dat je in een elftal sowieso iets van 8 of 9 spelers standaard moet opstellen. Door blessure's en schorsingen kan je af en toe wat wisselen maar Van Basten houdt te veel van experimenteren.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:39 schreef rompompom het volgende:
[..]
Mwoah, standaard een basisplek geldt wat mij betreft voor niemand. Daar worden ze doorgaans niet scherper van. Uiteraard zijn daar uitzonderingen op zoals Suarez, maar zelfs als hij komend seizoen een vormdip(je) heeft en Cvitanich en Bodul én Sulejmani zijn op dat moment beter spelen die. vind ik.
[..]
Zeker. Maar wanneer je Alderweireld opstelt en je ziet na een paar minuten dat AZ op die manier speelt. Dan vind ik dat Marco dat tegen Alderweireld had moeten zeggen dat bij balbezit achter Oleguer moest gaan staan.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:23 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Dat heeft allemaal te maken met het 'lezen' van het voetbal, dat kun je over het algemeen alleen als je veel ervaring hebt. Dan weet je wat je moet doen in zulke situaties. Daarom was ik blij met het aantrekken van Wielaert in de winterstop, want imo kan hij dat o.a. gewoon ontzettend goed.
ik wel... Wielaert Oleguer is een goede combi. Goal van Lens was trouwens een fout van vermeer... Lange hoek is altijd het lastigste voor een speler als de keeper uitkomt.... Als hij goed uitkomt...quote:Op woensdag 29 april 2009 11:35 schreef fathank het volgende:
Ik vind Wielaert nou niet de meerwaarde die ik verwacht had.
Soms moet je spelers de kans geven om zich op elkaar in te laten spelen. Vooral aan de verdediging moet je niet al te veel sleutelen.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:49 schreef fathank het volgende:
Wielaert Oleguer is een goeie combi, maar niet goed genoeg. We krijgen simpelweg nog steeds teveel doelpunten tegen. Met en zonder Wielaert.
Dit. Laat in de voorbereiding maar een tijdje Wiel-Wiel-Ollie-Vermaelen staan en kijken hoe dat gaat.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:56 schreef toma het volgende:
[..]
Soms moet je spelers de kans geven om zich op elkaar in te laten spelen. Vooral aan de verdediging moet je niet al te veel sleutelen.
Idd, Blind en de Boer stonden er ook niet gelijk elke wedstrijd...quote:Op woensdag 29 april 2009 11:56 schreef toma het volgende:
[..]
Soms moet je spelers de kans geven om zich op elkaar in te laten spelen. Vooral aan de verdediging moet je niet al te veel sleutelen.
Net of dat aan die twee ligt. Kijk eens verder dan je neus lang is.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:49 schreef fathank het volgende:
Wielaert Oleguer is een goeie combi, maar niet goed genoeg. We krijgen simpelweg nog steeds teveel doelpunten tegen. Met en zonder Wielaert.
Je zag aan het begin dat Enoh en Anita flink druk zetten op Schaars. Het leek wel alsof Marco van te voren had gezegd dat Schaars geen ruimte mocht krijgen. Maar als dat dan toch gebeurd is het meteen dodelijk.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:59 schreef Chadi het volgende:
Misschien dat onze aanvallers en middenvelders de druk op d ebal moeten zetten . Schaars had een zee van tijd bijvoorbeeld.. vorige week liep culina Sulejmani eruit... etc etc
Nou ik vind het anders geen goede combinatie. Met z'n tweeën zijn ze te statisch als centrum verdedigers. Ik zie daar liever een bijtertje naast, die wel een tegenstander uit kan schakelen in een wedstrijd.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Net of dat aan die twee ligt. Kijk eens verder dan je neus lang is.
Boulahrouzquote:Op woensdag 29 april 2009 12:15 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Nou ik vind het anders geen goede combinatie. Met z'n tweeën zijn ze te statisch als centrum verdedigers. Ik zie daar liever een bijtertje naast, die wel een tegenstander uit kan schakelen in een wedstrijd.
Maar ook de 1e helft waarin alle analisten spraken van een sterk AZ. Was meer de onmacht van Ajax dan de macht van AZ.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:23 schreef _Mike_ het volgende:
Vind je het gek als je tegen 10 man speelt ?
Dat zou ik nog niet eens zo verkeerd vinden. Die zit in Stuttgart ook alleen de tribune warm te houden. En daarnaast heeft hij volgens mij wel een goede band met Marco.quote:
Die onmacht van Ajax kwam door het uitstekende collectieve verdedigen van AZ.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:25 schreef Rumille het volgende:
[..]
Maar ook de 1e helft waarin alle analisten spraken van een sterk AZ. Was meer de onmacht van Ajax dan de macht van AZ.
Dat komt omdat Emanuelson weer eens als een kip zonder kop balverlies leed.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:59 schreef Chadi het volgende:
Misschien dat onze aanvallers en middenvelders de druk op d ebal moeten zetten . Schaars had een zee van tijd bijvoorbeeld..
Ben ik het niet mee eens. Ze hadden het niet moeilijk, maar heer en meester ben je pas als je zelf ook iets kan creëren. En de lange bal hanteren getuigt niet van grote machtsvertoning.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:26 schreef toma het volgende:
[..]
Die onmacht van Ajax kwam door het uitstekende collectieve verdedigen van AZ.
AZ was tot die rode kaart heer en meester.
Wat uitspraken van Boulahrouz die me wel aanstaan:quote:
quote:‘Ik beschouw het verdedigen als een kunst en doe het op intuïtie en gevoel. De aanvaller maakt de eerste actie en ik anticipeer daarop. Door mijn inzicht probeer ik de aanval tijdig af te breken. De spits moet worden uitgeschakeld.
‘Voor de wedstrijd probeer ik zoveel mogelijk te ontspannen. Luister naar muziek, lees soms de koran. Een beetje met de bal kloten, gesprekken voeren met spelers over andere dingen dan het treffen. Stress wil ik vermijden. Voetballers die anderhalf uur voor de wedstrijd hun kicks aantrekken en nerveus met hun noppen op de grond tikken, daar houd ik niet van.
‘Als de wedstrijd dichterbij komt, focus ik op spelsituaties die zich kunnen voordoen. Soms ken ik de speelstijl van degene die ik tegenover me krijg. Ik moet weten hoe snel hij is, wat er kan gebeuren als hij de diepte ingaat.
‘Van nature neig ik ernaar te coachen in de achterhoede. De verdediging moet er zo goed mogelijk staan, zodat het moeilijk wordt voor de vijandelijke aanval. Dat doe ik in samenspraak. Het is namelijk ook een teamsport. Ik help spelers en zij helpen mij.
‘Mijn chemie moet oké zijn, ik moet me goed voelen. De aanvaller staat er om te scoren en hij zal het steeds proberen. Ik kan er niet op rekenen dat hij een slechte dag heeft, hij gaat het beste van zichzelf geven. Ik kan veel duels winnen, maar die ene die je verliest, kan een doelpunt worden. Daar word ik op afgerekend.
‘Met mijn tegenstander heb ik absoluut geen contact. Hij poogt mij uit de tent te lokken. Afhankelijk van het temperament van de aanvaller kan er veel gebeuren. Spitsen proberen in mijn ballen te knijpen, provoceren door me uit te schelden, delen elleboogstoten uit en spugen.
Als je 0-1 voorstaat en je geeft de tegenstander geen kans dan ben je naar mijn mening heer en meester.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:29 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ze hadden het niet moeilijk, maar heer en meester ben je pas als je zelf ook iets kan creëren. En de lange bal hanteren getuigt niet van grote machtsvertoning.
Ze zijn de 1e helft iets van 3 a 4 keer echt van hun helft gekomen volgens mij. Dan ben je naar mijn mening geen heer en meester. In ieder geval niet in aanvallend opzicht. Verdedigend wel, als de tegenstander geen kansen kan creëren.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:33 schreef toma het volgende:
[..]
Als je 0-1 voorstaat en je geeft de tegenstander geen kans dan ben je naar mijn mening heer en meester.
Precies. Ik zou het nogal raar vinden als AZ dan verwoed op jacht gaat naar de 0-2. Wij konden niets afdwingen, ze zaten in een zetel en ze wisten precies wat ze moesten doen: Wachten totdat iemand van Ajax de bal verspeeld en alles naar Dembele en Lens rossen. Die hielden aardig wat man bezig met z'n tweetjes.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:33 schreef toma het volgende:
[..]
Als je 0-1 voorstaat en je geeft de tegenstander geen kans dan ben je naar mijn mening heer en meester.
Logisch als je met 11 man een muur rond je eigen 16 plaatst. AZ was gewoon laf en via een counter kwamen ze op 0-1. Verder was ajax niet goed inderdaad.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:36 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ze zijn de 1e helft iets van 3 a 4 keer echt van hun helft gekomen volgens mij. Dan ben je naar mijn mening geen heer en meester. In ieder geval niet in aanvallend opzicht. Verdedigend wel, als de tegenstander geen kansen kan creëren.
Tsjah, ik link heer en meester zijn toch wel aan het balbezit op het veld. Niet met 10 man terughangen, wachten op die ene kans en verder consolideren. Overigens had Ajax ook al voor de rode kaart van Schaars een 100%-kans gecreëerd.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:33 schreef toma het volgende:
Ze spelen niet veel anders het hele seizoen. Tegen mindere tegenstanders kunnen ze meer brengen, maar - met het gevaar me aan scorebordjournalistiek te wagen - ze hebben echt heel vaak met 1-0 gewonnen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Logisch als je met 11 man een muur rond je eigen 16 plaatst. AZ was gewoon laf en via een counter kwamen ze op 0-1. Verder was ajax niet goed inderdaad.
quote:Op woensdag 29 april 2009 12:29 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Wat uitspraken van Boulahrouz die me wel aanstaan:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |