Net of dat aan die twee ligt. Kijk eens verder dan je neus lang is.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:49 schreef fathank het volgende:
Wielaert Oleguer is een goeie combi, maar niet goed genoeg. We krijgen simpelweg nog steeds teveel doelpunten tegen. Met en zonder Wielaert.
Je zag aan het begin dat Enoh en Anita flink druk zetten op Schaars. Het leek wel alsof Marco van te voren had gezegd dat Schaars geen ruimte mocht krijgen. Maar als dat dan toch gebeurd is het meteen dodelijk.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:59 schreef Chadi het volgende:
Misschien dat onze aanvallers en middenvelders de druk op d ebal moeten zetten . Schaars had een zee van tijd bijvoorbeeld.. vorige week liep culina Sulejmani eruit... etc etc
Nou ik vind het anders geen goede combinatie. Met z'n tweeën zijn ze te statisch als centrum verdedigers. Ik zie daar liever een bijtertje naast, die wel een tegenstander uit kan schakelen in een wedstrijd.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Net of dat aan die twee ligt. Kijk eens verder dan je neus lang is.
Boulahrouzquote:Op woensdag 29 april 2009 12:15 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Nou ik vind het anders geen goede combinatie. Met z'n tweeën zijn ze te statisch als centrum verdedigers. Ik zie daar liever een bijtertje naast, die wel een tegenstander uit kan schakelen in een wedstrijd.
Maar ook de 1e helft waarin alle analisten spraken van een sterk AZ. Was meer de onmacht van Ajax dan de macht van AZ.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:23 schreef _Mike_ het volgende:
Vind je het gek als je tegen 10 man speelt ?
Dat zou ik nog niet eens zo verkeerd vinden. Die zit in Stuttgart ook alleen de tribune warm te houden. En daarnaast heeft hij volgens mij wel een goede band met Marco.quote:
Die onmacht van Ajax kwam door het uitstekende collectieve verdedigen van AZ.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:25 schreef Rumille het volgende:
[..]
Maar ook de 1e helft waarin alle analisten spraken van een sterk AZ. Was meer de onmacht van Ajax dan de macht van AZ.
Dat komt omdat Emanuelson weer eens als een kip zonder kop balverlies leed.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:59 schreef Chadi het volgende:
Misschien dat onze aanvallers en middenvelders de druk op d ebal moeten zetten . Schaars had een zee van tijd bijvoorbeeld..
Ben ik het niet mee eens. Ze hadden het niet moeilijk, maar heer en meester ben je pas als je zelf ook iets kan creëren. En de lange bal hanteren getuigt niet van grote machtsvertoning.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:26 schreef toma het volgende:
[..]
Die onmacht van Ajax kwam door het uitstekende collectieve verdedigen van AZ.
AZ was tot die rode kaart heer en meester.
Wat uitspraken van Boulahrouz die me wel aanstaan:quote:
quote:‘Ik beschouw het verdedigen als een kunst en doe het op intuïtie en gevoel. De aanvaller maakt de eerste actie en ik anticipeer daarop. Door mijn inzicht probeer ik de aanval tijdig af te breken. De spits moet worden uitgeschakeld.
‘Voor de wedstrijd probeer ik zoveel mogelijk te ontspannen. Luister naar muziek, lees soms de koran. Een beetje met de bal kloten, gesprekken voeren met spelers over andere dingen dan het treffen. Stress wil ik vermijden. Voetballers die anderhalf uur voor de wedstrijd hun kicks aantrekken en nerveus met hun noppen op de grond tikken, daar houd ik niet van.
‘Als de wedstrijd dichterbij komt, focus ik op spelsituaties die zich kunnen voordoen. Soms ken ik de speelstijl van degene die ik tegenover me krijg. Ik moet weten hoe snel hij is, wat er kan gebeuren als hij de diepte ingaat.
‘Van nature neig ik ernaar te coachen in de achterhoede. De verdediging moet er zo goed mogelijk staan, zodat het moeilijk wordt voor de vijandelijke aanval. Dat doe ik in samenspraak. Het is namelijk ook een teamsport. Ik help spelers en zij helpen mij.
‘Mijn chemie moet oké zijn, ik moet me goed voelen. De aanvaller staat er om te scoren en hij zal het steeds proberen. Ik kan er niet op rekenen dat hij een slechte dag heeft, hij gaat het beste van zichzelf geven. Ik kan veel duels winnen, maar die ene die je verliest, kan een doelpunt worden. Daar word ik op afgerekend.
‘Met mijn tegenstander heb ik absoluut geen contact. Hij poogt mij uit de tent te lokken. Afhankelijk van het temperament van de aanvaller kan er veel gebeuren. Spitsen proberen in mijn ballen te knijpen, provoceren door me uit te schelden, delen elleboogstoten uit en spugen.
Als je 0-1 voorstaat en je geeft de tegenstander geen kans dan ben je naar mijn mening heer en meester.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:29 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Ze hadden het niet moeilijk, maar heer en meester ben je pas als je zelf ook iets kan creëren. En de lange bal hanteren getuigt niet van grote machtsvertoning.
Ze zijn de 1e helft iets van 3 a 4 keer echt van hun helft gekomen volgens mij. Dan ben je naar mijn mening geen heer en meester. In ieder geval niet in aanvallend opzicht. Verdedigend wel, als de tegenstander geen kansen kan creëren.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:33 schreef toma het volgende:
[..]
Als je 0-1 voorstaat en je geeft de tegenstander geen kans dan ben je naar mijn mening heer en meester.
Precies. Ik zou het nogal raar vinden als AZ dan verwoed op jacht gaat naar de 0-2. Wij konden niets afdwingen, ze zaten in een zetel en ze wisten precies wat ze moesten doen: Wachten totdat iemand van Ajax de bal verspeeld en alles naar Dembele en Lens rossen. Die hielden aardig wat man bezig met z'n tweetjes.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:33 schreef toma het volgende:
[..]
Als je 0-1 voorstaat en je geeft de tegenstander geen kans dan ben je naar mijn mening heer en meester.
Logisch als je met 11 man een muur rond je eigen 16 plaatst. AZ was gewoon laf en via een counter kwamen ze op 0-1. Verder was ajax niet goed inderdaad.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:36 schreef Rumille het volgende:
[..]
Ze zijn de 1e helft iets van 3 a 4 keer echt van hun helft gekomen volgens mij. Dan ben je naar mijn mening geen heer en meester. In ieder geval niet in aanvallend opzicht. Verdedigend wel, als de tegenstander geen kansen kan creëren.
Tsjah, ik link heer en meester zijn toch wel aan het balbezit op het veld. Niet met 10 man terughangen, wachten op die ene kans en verder consolideren. Overigens had Ajax ook al voor de rode kaart van Schaars een 100%-kans gecreëerd.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:33 schreef toma het volgende:
Ze spelen niet veel anders het hele seizoen. Tegen mindere tegenstanders kunnen ze meer brengen, maar - met het gevaar me aan scorebordjournalistiek te wagen - ze hebben echt heel vaak met 1-0 gewonnen.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Logisch als je met 11 man een muur rond je eigen 16 plaatst. AZ was gewoon laf en via een counter kwamen ze op 0-1. Verder was ajax niet goed inderdaad.
quote:Op woensdag 29 april 2009 12:29 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Wat uitspraken van Boulahrouz die me wel aanstaan:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |