1 2 3 4 | \includegraphics{myfig} \caption{Mijn figuur!} \end{figure} |
1 2 3 4 5 6 | author = "Goossens, Michel and Mittelbach, Franck and Samarin, Alexander", title = "The {{\LaTeX}} {C}ompanion", publisher = "Addison-Wesley", year = 1993, } |
1 2 3 4 | y & = & 2x^2 + 4x - 16 \\ y & = & -x^2 +12x + 2 \\ \end{align} |
quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:38 schreef thijsdetweede het volgende:
* Bioman_1 vergaapt zich nogmaals aan die OP.
article, of bedoel je dat nietquote:
Ja, dat bedoelde ik. Als je KOMA-classes of b.v. memoir had gebruikt dan was het een ander verhaal geweest. Dan denk ik dat de caption package je wel op weg kan helpen. Ik heb verder nu niet veel tijd om even een voorbeeldje uit te werken.quote:
1 |
1 2 | Curriculum Vitae |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | | | | Curriculum| | Vitae| | | | | | | | | ------------------- |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit werkt niet in Beamer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar met de eerste figuur werkt het wel in Beamer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier begrijp ik dus niks van. Hij zegt iets over pgfbasematrix error, en iets met een single ampersand.
Maar buiten beamer werken beide figuren, en binnen beamer werkt één van de twee figuren wel nog.
Wie kan dit verklaren?![]()
![]()
Nog een vraagje... ik wil graag bookmarks maken in me latex bestand maar hoe doe ik dit? Ik ken wel het \label commando maar deze verschijnt dan niet in de bookmarkbalk van een pdf...![]()
daarvoor kan je het package hyperref gebruikenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:18 schreef iBolt het volgende:
Nog een vraagje... ik wil graag bookmarks maken in me latex bestand maar hoe doe ik dit? Ik ken wel het \label commando maar deze verschijnt dan niet in de bookmarkbalk van een pdf...
![]()
als je met bookmarks bedoelt dat je aan de linkerkant zo'n overzichtje van de inhoud krijgt tenminste
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
De uitleg staat in 17.5 ‘Considerations Concerning Active Characters’, in ieder geval is de truc om in je matrix-declaratie iets als 'ampersand replacement=\&' toe te voegen, en dan niet & als scheider tussen de cellen, maar \& te gebruiken.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:17 schreef zuiderbuur het volgende:
Hier begrijp ik dus niks van. Hij zegt iets over pgfbasematrix error, en iets met een single ampersand.
Maar buiten beamer werken beide figuren, en binnen beamer werkt één van de twee figuren wel nog.
Wie kan dit verklaren?![]()
Dus iets als \matrix[matrix of nodes,ampersand replacement=\&] { … }; dan zou het moeten werken.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Hyperref gebruik ik inderdaad maar als je ergens een \label toevoegt voegt hij dit niet toe aan de bookmarks die dan ook in het overzichtje komen... dit z'n enkel hoofdstukken en paragrafen...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:43 schreef sbientje het volgende:
[..]
daarvoor kan je het package hyperref gebruiken![]()
als je met bookmarks bedoelt dat je aan de linkerkant zo'n overzichtje van de inhoud krijgt tenminste![]()
Je kunt de package ‘bookmark’ gebruiken om zelf bookmarks te maken e.d.. Ik heb het verder niet gebruikt, en weet er dus nagenoeg niets van.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
De uitleg staat in 17.5 ‘Considerations Concerning Active Characters’, in ieder geval is de truc om in je matrix-declaratie iets als 'ampersand replacement=\&' toe te voegen, en dan niet & als scheider tussen de cellen, maar \& te gebruiken.
Dus iets als \matrix[matrix of nodes,ampersand replacement=\&] { … }; dan zou het moeten werken.
Dat werkt prima nu! Knap dat je dat gevonden hebt. Ik vond het echt eigenaardig dat dat wel werkte in tikz maar niet als je ook met beamer werkt. Raar dat de oplossing zo eenvoudig is.
![]()
Potju zeg! het zit me niet zo mee... weer een probleem
Ik heb dus een document als twoside article. Het probleem is... het begint met romeinse nummering, en dan na de inhoudsopgave wordt het gewoon eh, arabisch genummerd zeg maar. Alleen nu begint de eerste bladzijde na de romeinse dus aan de rechterkant. Niet zo erg, als de laatste van de inhoudsopgave links was, maar die is ook rechts en nu gaat het dus allemaal in de soep!
Ik heb het nu opgelost op deze manier, en dan alles voor section 1 oneside, maar dat vind ik niet erg sjiek..
edit - ik zou wel een lege pagina kunnen toevoegen, zodat hoofdstuk 1 zeg maar gewoon rechts begint, dat is ook wel netter misschien.. maar het moet wel in 1 keer naar de drukker kunnen, dus die moet alleen op dubbelzijdig afdrukken duwen en dan moet het er goed uitkomen... lastig
edit2: damit! ik zeg het verkeerd.. ze staan allebei op de linkerpagina, helemaal stom of niet? Met een lege pagina klopt het wel in pagina's, maar een lege rechterpagina vind ik geen gezicht...
[ Bericht 14% gewijzigd door sbientje op 25-05-2009 14:42:57 ]Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
Ik snap het probleem niet zo. Als de laatste pagina van je inhoudsopgave een verso is (een linkerkant, of een achterkant), dan is er toch niks aan de hand? Hoofdstuk 1 begint dan gewoon op een recto (rechts, voorkant). Als de laatste pagina van je inhoudsopgave een recto is voeg je 1 lege pagina toe (romeins genummerd, lijkt me? of zonder nummer, kan ook), dat wordt dan een verso, en dan staat je hoofdstuk 1 weer netjes op een recto.As far as we know, our computer has never had an undetected error.![]()
hoofdstuk 1 begint op een verso, en de laatste pagina van mijn inhoudsopgave is ook een verso. Als ik dit dus zo print, dan gaat het verkeerd, dat is het probleem. Ik wil gewoon dat na die laatste verso van de inhoudsopgave hoofdstuk 1 op een recto komt, en niet dat ie dan met een verso begint. Ik kan er een lege pagina tussen doen, maar dan is de lege een recto, en dat vind ik lelijk...quote:Op maandag 25 mei 2009 18:27 schreef V2 het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. Als de laatste pagina van je inhoudsopgave een verso is (een linkerkant, of een achterkant), dan is er toch niks aan de hand? Hoofdstuk 1 begint dan gewoon op een recto (rechts, voorkant). Als de laatste pagina van je inhoudsopgave een recto is voeg je 1 lege pagina toe (romeins genummerd, lijkt me? of zonder nummer, kan ook), dat wordt dan een verso, en dan staat je hoofdstuk 1 weer netjes op een recto.
is het probleem zo duidelijker?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
Je wilt je hoofdstuk 1 dus 1 pagina 'terug' schuiven richting je inhoudsopgave?
En hoe groot is de inhoudsopgave eigenlijk? Als die op 2 pagina's past zou ik die ook naast elkaar zetten.![]()
mijn inhoudsopgave is 2 paginas, en dan nog 1 pagina met de figuren en tabellen zeg maar... dat is de laatste pagina van mijn inhoudsopgave.. het probleem is dus niet dat ze achter elkaar komen, maar dat latex de bladzijdes niet om en om recto en verso 'print', maar twee versos achter elkaar..ik wil eigenlijk gewoon bij hoofdstuk 1 zeggen: jij bent een recto, en de volgende pagina's dus gewoon om en om verso recto...quote:Op maandag 25 mei 2009 18:55 schreef Visitor.Q het volgende:
Je wilt je hoofdstuk 1 dus 1 pagina 'terug' schuiven richting je inhoudsopgave?
En hoe groot is de inhoudsopgave eigenlijk? Als die op 2 pagina's past zou ik die ook naast elkaar zetten.
Sbientje en ik zijn het oneensSbientje d'r recto/verso-verwarring kwam doordat de buiten-marge groter wordt gemaakt dan de binnen-marge. Memoir doet dit overigens ook, zie bijv. de 'Predefined layouts' op pp. 90-91 in memman.pdf.
Sbientje haar argument: door het inbinden is er aan de binnenkant minder ruimte over, dus is het raar dat de binnenmarge zo klein is. Wat best een goed argument is natuurlijk. Memoir heeft hier overigens \spinemargin voor, om zo het inbindverlies wat tegen te gaan.
Mijn argument voor een brede buiten-marge: het staat mooier, vind ik dan, en zo kan je margin-notes en dergelijke kwijt. Ik heb btw even een onstatistische steekproef genomen zowel Lamport's LaTeX-boek als Goossens' Companion hebben ook een kleine binnenmarge, en een grote buitenmarge.
Wat doet de rest van de LaTeXende fokkers?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.![]()
ja, ik vind het dus logischer dat rechto wat verder naar rechts staat en verso wat verder naar links, zodat je niet helemaal in het boek hoeft om de eerste woorden van een regel te lezen
Je kunt even in de memoir manual kijken; daar staan voorbeelden van pagina-layouts in. Het is zeer ongebruikelijk dat de buitenmarge kleiner is dan de binnenmarge. Het ziet er ook echt aanmerkelijk minder mooi uit. Je kunt eventueel wel wat witruime reserveren voor het inbinden, maar uiteindelijk moet het rugwit toch kleiner worden dan zijwit als je het document openlegt.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:38 schreef sbientje het volgende:
ja, ik vind het dus logischer dat rechto wat verder naar rechts staat en verso wat verder naar links, zodat je niet helemaal in het boek hoeft om de eerste woorden van een regel te lezenDaher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
het mooiste is imo als je zeg maar 2 cm voor het inbinden reserveert, en dan de marges links en recht gelijk houdt, zodat het voor het oog in het midden staat. Ik was ervan overtuigd dat dat ook de bedoeling was van dat twoside, maar dat blijkt dus niet zo te zijnVaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
Nee, twoside maakt de buitenste marge (zijwit) breder dan de binnenste (rugwit); dat is normaal. 2cm voor inbinden reserveren is trouwens wel veel.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:34 schreef sbientje het volgende:
het mooiste is imo als je zeg maar 2 cm voor het inbinden reserveert, en dan de marges links en recht gelijk houdt, zodat het voor het oog in het midden staat. Ik was ervan overtuigd dat dat ook de bedoeling was van dat twoside, maar dat blijkt dus niet zo te zijnDaher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
dat is bij mij in mijn document niet het geval... en ik zie daar ook totaal het nut niet van in. Maar goed, ik blijf dus lekker bij oneside danquote:Op maandag 25 mei 2009 23:57 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, twoside maakt de buitenste marge (zijwit) breder dan de binnenste (rugwit); dat is normaal. 2cm voor inbinden reserveren is trouwens wel veel.
Er is vrij veel gediscussieerd over paginavormgeving, en echt, als een boek of thesis open ligt is het volgende (met constructielijnen) hetgeen je meestal ziet (wel enigszins overdreven):quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:42 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat is bij mij in mijn document niet het geval... en ik zie daar ook totaal het nut niet van in. Maar goed, ik blijf dus lekker bij oneside dan
Natuurlijk wordt bij pockets gewoon amper witruimte gebruikt, maar in een wat ruimer opgezet boek is dat meestal het idee. Als je in het midden een bredere marge hebt heb je een vreemde aanblik, alsof de pagina's elkaar afstoten en eigenlijk niet bij elkaar horen.
Soms doen studieboeken het wel, maar meestal wordt de marge dan vrij intensief voor aantekeningen en opmerkingen gebruikt.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
ik neem het meteen van je aan, maar het probleem is... in mijn document is het wel zo dat recto verder rechts staat en verso verder links... ik denk als ik ze in een boek doe, dat het er prima uitziet, maar dat zal ik nog wel eens proberen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:52 schreef Iblis het volgende:
[..]
Er is vrij veel gediscussieerd over paginavormgeving, en echt, als een boek of thesis open ligt is het volgende (met constructielijnen) hetgeen je meestal ziet (wel enigszins overdreven):
[ afbeelding ]
Natuurlijk wordt bij pockets gewoon amper witruimte gebruikt, maar in een wat ruimer opgezet boek is dat meestal het idee. Als je in het midden een bredere marge hebt heb je een vreemde aanblik, alsof de pagina's elkaar afstoten en eigenlijk niet bij elkaar horen.
Soms doen studieboeken het wel, maar meestal wordt de marge dan vrij intensief voor aantekeningen en opmerkingen gebruikt.
ik geloof best dat er over nagedacht is, ik vind de conclusie alleen stom
Beste mensen,
Ik ben aan het overwegen scriptie in Latex te schrijven, de kwaliteit is indrukwekkend. Ik heb er een aantal problemen mee gehad en voor de meeste een oplossing weten te vinden, er is er echter nog één over. De annotatie. Volgens de regels van de universiteit moet je de eerste keer dat je een werk citeert in de voetnoot Auteur, volledige titel (plaats van uitgave jaartal uitgave) noemen. Bij daaropvolgende noten moet je een verkorte titel gebruiken. In de bibliografie moet uiteraard de volledige titel staan. De plaats van uitgave heb ik er in gekregen door die bij het jaartal te zetten en het geheel binnen {} te zetten. Ik had gedacht de titel er in te krijgen door een nieuw /cite commando te maken.
te weten:
\newcommand {\citeer} [1]{%
\citeauthor{#1}, \citetitle{#1} ((\citeyear{#1})
}
De verkorte titel had ik dan gedacht in een ander bibtex veld te zetten en daarvoor ook een \cite commando te maken.
Helaas, dit werkt niet. Latex (of is Bibtex het probleem?) lijkt het \citetitle commando niet te accepteren. Ik heb natuurlijk in de documentatie gezocht maar heb niets weten te vinden. Latex lijkt er geen rekening mee te houden dat je iets anders dan auteur/jaartal in de voetnoot zou willen.
Is er een oplossing voor dit probleem of kan ik maar beter teruggaan naar Openoffice?
Alvast bedankt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Caracalla op 03-06-2009 13:16:01 ]![]()
De plaats van uitgave zet je normaliter in je BibTeX-veld genaamd ‘address’, ik snap niet helemaal waarom je dat bij het jaartal inknoeit, bovendien breken sommige stijlen het jaartal af op vier tekens!
Ik denk dat je beste gok het jurabib pakket is. Dat kan in voetnoten citeren en automatisch voor de volgende citaties een kortere titel gebruiken. Ook kan het bij herhaalde auteurs ‘idem’ gebruiken, of bij herhaalde werken ‘ibid.’, (eventueel niet over paginagrenzen heen) mocht je dat willen.
Dit ondersteunt ook voor BibTeX de velden 'shortauthor' en 'shorttitle'.
Het is aan te raden de handleiding goed door te lezen. Ik heb het nooit gebruikt echter, het lijkt me meer een ‘alfa-manier’ van citeren. Als je er niet uitkomt dan kan ik wel kijken of ik er wat van kan maken, maar voor mij is het ook nieuw…Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Had ik aan gedacht maar ik wist niet hoe ik het dan in het document kon laten zien. Als dat met jurabib kan is dat natuurlijk een veel betere oplossingquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:40 schreef Iblis het volgende:
De plaats van uitgave zet je normaliter in je BibTeX-veld genaamd ‘address’, ik snap niet helemaal waarom je dat bij het jaartal inknoeit, bovendien breken sommige stijlen het jaartal af op vier tekens!Klinkt precies als wat ik nodig heb, ik zal de documentatie dan maar eens gaan lezen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:40 schreef Iblis het volgende:Ik denk dat je beste gok het jurabib pakket is. Dat kan in voetnoten citeren en automatisch voor de volgende citaties een kortere titel gebruiken. Ook kan het bij herhaalde auteurs ‘idem’ gebruiken, of bij herhaalde werken ‘ibid.’, (eventueel niet over paginagrenzen heen) mocht je dat willen.
Dit ondersteunt ook voor BibTeX de velden 'shortauthor' en 'shorttitle'.
Bedankt voor de tip en de snelheid.Ik studeer geschiedenis dus dat is wel redelijk alfa jaquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:40 schreef Iblis het volgende:...het lijkt me meer een ‘alfa-manier’ van citeren. Als je er niet uitkomt dan kan ik wel kijken of ik er wat van kan maken, maar voor mij is het ook nieuw…
![]()
![]()
misschien niet de allerslimste vraag, maar wel pakket (opmaak in Latex) is het beste om toetsen in te zetten?![]()
Ik zou even in de topical index kijken. Ook hier heb ik geen ervaring mee, maar de package exam of examdesign zou je misschien verder kunnen helpen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:57 schreef JoPiDo het volgende:
misschien niet de allerslimste vraag, maar wel pakket (opmaak in Latex) is het beste om toetsen in te zetten?Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:21 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zou even in de topical index kijken. Ook hier heb ik geen ervaring mee, maar de package exam of examdesign zou je misschien verder kunnen helpen.
thanks! het ziet er nu een stuk beter uit!![]()
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom,
Ik gebruik fancyheaders, ongeveer zo:
1
2
3
4
5
6\fancyhead{}
\fancyfoot{}
\lhead{\includegraphics[width=3cm]{./images/plaatje}}
\rhead{\fontspec{Verdana}\textbf{\leftmark}}
\cfoot{}
\rfoot{\fontspec{Verdana}\textbf{\thepage}}
maar als ik nu een \section* maak komt daar de laatste \section titel boven te staan.
Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?![]()
Door de manual, p. 10 en 11, te lezen:quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:16 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom,
Ik gebruik fancyheaders, ongeveer zo:
[ code verwijderd ]
maar als ik nu een \section* maak komt daar de laatste \section titel boven te staan.
Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?quote:As a final remark you should also note that the * forms of the \chapter etc. commands do not call the mark commands. So if you want your preface to set the header info but not be numbered nor be put in the table of contents, you must issue the \markboth command yourself, e.g.
1 \chapter*{Preface\markboth{Preface}{}}
Entering the \markboth command inside the \chapter* insures that the mark will not be separated from the title by a page break. Of course with \chapter* this wouldn’t be a problem if you put the mark command after the chapter title, as the \chapter* command starts at a new page. However with a \section* it could be dangerous to say:
1
2\section*{Preface}
\markboth{Preface}{}
as a page break may occur between the two commands.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Had 'm gelezen, alleen dat stukje geskipt denk ik. iig erg bedankt, het werkt en het ziet er fancy uitquote:Op woensdag 10 juni 2009 11:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Door de manual, p. 10 en 11, te lezen:
[..](Haha, fancyhdr, woordgrap)
![]()
Vraagje van mij kant...
1
2
3
4
5\usepackage{float}
\floatstyle{ruled}
\newfloat{program}{thp}{lop}
\floatname{program}{Program}
Hiermee krijg je vervolgens het volgende...
http://en.wikibooks.org/w(...)ptions#Custom_Floats
Maar nu wil ik graag dat wanneer ik het volgende doe...
1
2
3
4
5
6
7
8\begin{program}
\caption{main.c}
\begin{verbatim}
...
zeer lange code...
...
\end{verbatim}
\end{program}
Maar nu gaat dit maar door tot 1 pagina en verdwijnt de rest... het gaat niet verder op meerdere pagina's... hoe moet ik de begincode veranderen zodat het wel gebeurt?![]()
Je moet de package listings gebruiken. Dat kan splitsen over pagina's, bovendien kan het code opmaken, en het kan direct een file includen, je kunt b.v. doen \lstinputlisting[language=C]{main.c} doen.
Verbatim is niet zo heel flexibel. Ik zie trouwens ook dat die pagina het ook vermeldt. Listings is echt de moeite waard!Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Ja listing ken ik maar dan krijg ik niet zo'n nette begin opmaak :P zo met die caption...quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:14 schreef Iblis het volgende:
Je moet de package listings gebruiken. Dat kan splitsen over pagina's, bovendien kan het code opmaken, en het kan direct een file includen, je kunt b.v. doen \lstinputlisting[language=C]{main.c} doen.
Verbatim is niet zo heel flexibel. Ik zie trouwens ook dat die pagina het ook vermeldt. Listings is echt de moeite waard!
1
2
3
4
5
6
7-----------------
Caption
-----------------
...
code
...
-----------------![]()
Ik denk dat je beste punt dan is zelf de caption te specificeren (top) en een frame te specificeren, en dan zo dicht mogelijk te komen bij wat je daar wilt. Floats breken over pagina's heen is sowieso ellendig.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:19 schreef iBolt het volgende:
[..]
Ja listing ken ik maar dan krijg ik niet zo'n nette begin opmaakzo met die caption...
[ code verwijderd ]Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Ik maak een presentatie in beamer, en met de volgende slide heb ik een probleem met verspringende afbeeldingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over 2 slides (in dit geval) wil ik een description hebben, met daaronder een afbeelding van het onderwerp. De afbeeldingen zijn precies even hoog, maar de description varieert tussen de 2 en de 4 regels. Ik vind het mooi als de plaatjes precies over elkaar heen komen als ik van sldie 1 naar 2 ga, maar dat gebeurt dus niet. De afbeelding verspringt enkele (tientallen) pixels omhoog of omlaag. Dit gebeurt ook als de descriptions in beide gevallen gewoon 2 regels zijn. Waar ligt dit aan, en hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb al met vfill geprobeerd om de afbeelding omlaag te duwen (er is zat ruimte), maar toch lijkt het alsof hij direct onder de description wordt neergezet.
[ Bericht 1% gewijzigd door Visitor.Q op 22-06-2009 21:47:44 (begin en end document in het minimum example gezet) ]![]()
Goed punt. Ik haat dit ook. Ik los het meestal op met een oplossing waar ik zelf eigenlijk niet zo tevreden over ben, namelijk: minipages, zoals dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15\frame[plain]{\frametitle{The workspace}
\begin{minipage}[!t]{0.95\textwidth}
\begin{description}
\only<1>{\item[project explorer] You collect your projects here (essentially what's in your workspace directory), and can access files»
\only<2>{\item[program code] This is where you edit the source code of your project.}
\end{description}
\end{minipage}
\begin{minipage}[!t]{0.02\textwidth}
\rule{1pt}{2cm}
\end{minipage}
\begin{center}
\includegraphics<1>[height=0.5\textheight] {img/gui-pe}
\includegraphics<2>[height=0.5\textheight] {img/gui-code}
\end{center}
}
Vervang even die 1pt door 0pt bij je uiteindelijke document, die 1pt is zodat je ziet hoe het werkt.Die twee minipages komen naast elkaar, en de rechter forceert de hoogte zeg maar (2cm in dit geval), dat kun je nog wat tweaken. Maar hè, ideaal is het niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Ik ken het niet.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:47 schreef zuiderbuur het volgende:
Hallo,
Zitten hier ook mensen met kennis van Geogebra? (Dat is toch ook wel latex-gerelateerd).Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
He, bedankt! Blij dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt. M.i. zou juist LaTeX beamer dit gewoon goed moeten doen (zonder al te veel gehannes). Troost is dat het met powerpoint e.d. sowieso niet lukt als je ook maar iets handmatig hebt veranderd...quote:Op maandag 22 juni 2009 22:13 schreef Iblis het volgende:
Goed punt. Ik haat dit ook. Ik los het meestal op met een oplossing waar ik zelf eigenlijk niet zo tevreden over ben, namelijk: minipages, zoals dit:
[ code verwijderd ]
Vervang even die 1pt door 0pt bij je uiteindelijke document, die 1pt is zodat je ziet hoe het werkt.Die twee minipages komen naast elkaar, en de rechter forceert de hoogte zeg maar (2cm in dit geval), dat kun je nog wat tweaken. Maar hè, ideaal is het niet.
![]()
Het is een gratis programma, waarmee je allerlei interactive "applets" kan maken, met puntjes, rechten, driehoeken, cirkels,... Je kan er ook afbeeldingen mee maken, wat voor mij het interessantste is.quote:![]()
Hallo
Ik zou in Beamer een slide waarop aanvankelijk enkel links een plaatje staat, en dan na de volgende "\pause" komt er rechts nog een plaatje bij.
Ik heb nu deze code gebruikt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39\begin{frame}
\begin{overlayarea}{\textwidth}{2cm}
\only<1|handout:0>{
\begin{figure}[h]
\hfill
\begin{minipage}[t]{.45\textwidth}
\begin{center}
\epsfig{file=figuur1.png, scale=0.65}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\begin{minipage}[t] {.45\textwidth}
\begin{center}
\epsfig{file=wittefiguur.png, scale=0.6}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\end{figure}
}
\only<2|handout:0>{
\begin{figure}[h]
\hfill
\begin{center}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\begin{center}
\epsfig{file=figuur2., scale=0.6}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\end{figure}
}
\end{overlayarea}
\end{frame}
Is dit de beste manier? :?![]()
In principe werkt dit, maar je zou volgens mij ook, maar dat heb ik niet getest, dit kunnen doen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21\begin{figure}[h]
\hfill
\begin{center}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\begin{center}
\only<1>{
\epsfig{file=wittefiguur.png, scale=0.6}
}
\only<2|handout:0> {
\epsfig{file=figuur2., scale=0.6}
}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\end{figure}
}
Dus alleen datgene wat werkelijk verandert tussen only-zetten. Overigens, dat overlayarea kende ik niet, maar dat is precies wat Visitor.Q nodig had in deze post! Dus als je dat nog leest Visitor.Q![]()
1
2
3
4
5
6\begin{overlayarea}{\textwidth}{2cm}
\begin{description}
\only<1>{\item[project explorer] You collect your projects here (essentially what's in your workspace directory), and can access files»
\only<2>{\item[program code] This is where you edit the source code of your project.}
\end{description}
\end{overlayarea}Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Dat doet het inderdaad!
Maar nu zit ik met het volgende probleem : wanneer figuur A zichtbaar is, moet er linksonder een uitdrukking komen, X laat ons zeggen. Wanneer figuur B erbij komt, dan moet er onderaan niet meer X maar X=Y staan.
Is dat mogelijk?![]()
![]()
Je kunt meerdere only's op één slide hebben hoor, dus je kunt prima neerzetten: \only<1>{X}\only<2>{X=Y}, doet dat niet wat je wilt?Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Neen, vreemd genoeg niet. Hij toont eerst gewoon de eerste figuur en verder niets.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef Iblis het volgende:
Je kunt meerdere only's op één slide hebben hoor, dus je kunt prima neerzetten: \only<1>{X}\only<2>{X=Y}, doet dat niet wat je wilt?
En dan toont hij onmiddellijk beide figuren samen met X=Y.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31\begin{frame}
\begin{figure}[h]
\hfill
\begin{center}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\begin{center}
\only<1>{
\epsfig{file=leeg.png, scale=0.6}
}
\epsfig{file=figuur2.png, scale=0.6}
}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\end{figure}
\only<1>{
\[ X \]}
\only<2>{
\[ X =Y\]}
\pause
\end{frame}![]()
Als je die \pause eens weghaalt, wordt het er dan niet beter op? Die \pause is meer ‘eerst wil ik de slide tot hier laten zien, en daarna pas de rest’, maar als je dat zelf al aangeeft m.b.v. \only dan hoef je die \pause niet meer te gebruiken.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Neen, heel vreemd: dan nog toont hij die X op zich helemaal nooit.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:34 schreef Iblis het volgende:
Als je die \pause eens weghaalt, wordt het er dan niet beter op? Die \pause is meer ‘eerst wil ik de slide tot hier laten zien, en daarna pas de rest’, maar als je dat zelf al aangeeft m.b.v. \only dan hoef je die \pause niet meer te gebruiken.
![]()
Ik vind het raar, ‘it works for me’, simpelgezegd. Er komen twee slides uit, en de eerste heeft midden onder de figuren X staan, en de tweede X = Y, dit is het volledige documentje dat ik ervan maak:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:49 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Neen, heel vreemd: dan nog toont hij die X op zich helemaal nooit.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34\documentclass{beamer}
\begin{document}
\begin{frame}
\begin{figure}[h]
\hfill
\begin{center}
%\epsfig{file=figuur1.png, scale=0.65}
\Large{Figuur 1}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\begin{center}
\only<1>{
%\epsfig{file=leeg.png, scale=0.6}
\Large{Figuur 2A}
}
%\epsfig{file=figuur2.png, scale=0.6}
\Large{Figuur 2B}
}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\end{figure}
\only<1>{
\[ X \]
}
\only<2>{
\[ X =Y\]
}
\end{frame}
\end{document}Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Jouw laatste code doet het bij mij ook.
Maar als ik dan weer met plaatjes werk (waarvoor je wel bovenaan ook \usepackage{epsfig} moet plaatsen).... dan krijg ik weer hetzelfde.....![]()
![]()
Heb je al geprobeerd om niet \epsfig maar \usepackage{graphicx} te doen en \includegraphics[scale=0.6]{jefiguur} te gebruiken, want epsfig is wel een beetje achterhaald.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Heb ik net gedaan, dat blijft hetzelfde doen:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:14 schreef Iblis het volgende:
Heb je al geprobeerd om niet \epsfig maar \usepackage{graphicx} te doen en \includegraphics[scale=0.6]{jefiguur} te gebruiken, want epsfig is wel een beetje achterhaald.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36\documentclass{beamer}
\usepackage{graphicx}
\begin{document}
\begin{frame}
\begin{figure}[h]
\hfill
\begin{center}
\includegraphics[scale=0.6]{figuur1.png}
% \Large{Figuur 1}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\begin{center}
\only<1>{
\includegraphics[scale=0.6]{leeg.png}
% \Large{Figuur 2A}
}
\includegraphics[scale=0.6]{figuur2.png}
% \Large{Figuur 2B}
}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\end{figure}
\only<1>{
\[ X \]
}
\only<2>{
\[ X =Y\]
}
\end{frame}
\end{document}![]()
Ik snap het dan niet meer… hier werkt het op zich wel met plaatjes, natuurlijk niet jouw plaatjes, maar plaatjes waar ik het mee test, hebben die geen rare afmetingen per ongeluk? Gaat het al mis als je 1 label door een plaatje vervangt (willekeurig welk label), of gaat het b.v. alleen mis als je leeg.png includet?Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Dit wordt inderdaad alleen maar vreemder:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:58 schreef Iblis het volgende:
Ik snap het dan niet meer… hier werkt het op zich wel met plaatjes, natuurlijk niet jouw plaatjes, maar plaatjes waar ik het mee test, hebben die geen rare afmetingen per ongeluk? Gaat het al mis als je 1 label door een plaatje vervangt (willekeurig welk label), of gaat het b.v. alleen mis als je leeg.png includet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is de code die ik nu letterlijk gebruik. Als ik dat compileer staat er linksboven een klein plaatje en helemaal onderaan X, met dus een enorme witte ruimte ertussen
......
en dan bij de volgende slide staat datzelfde plaatje linksboven, met rechts ervan nog een plaatje, en daaronder (op een redelijke afstand, dus zeker hoger dan daarnet): X= Y
Dus ik denk dat die lege figuur gewoon totaal de verkeerde grootte geeft.
Dus domme vraag: hoe kan ik een lege figuur maken met precies dezelfde afmetingen als de figuur die nadien ook moet verschijnen? -O-![]()
Als het echt om een lege figuur, dus met niets gaat, kun je beter nog helemaal niets gebruiken! Zo b.v.:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33\documentclass{beamer}
\usepackage{graphicx}
\begin{document}
\begin{frame}
\begin{overprint}
\begin{figure}[h]
\hfill
\begin{minipage}[t!]{.45\textwidth}
\begin{center}
\includegraphics[scale=.6]{fig1.jpg}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\begin{minipage}[t!] {.45\textwidth}
\begin{center}
\includegraphics[scale=.6]{fig1.jpg}
}
\end{center}
\end{minipage}
\hfill
\end{figure}
\end{overprint}
\only<1>{
\[ X \]
}
\only<2>{
\[ X =Y\]
}
\end{frame}
\end{document}
De overprint regelt wel dat het mooi uitgelijnd wordt.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Dat lijkt er al veel beter op! Het enige probleem is nu nog dat die X een beetje naar links springt in X=Y.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:56 schreef Iblis het volgende:
Als het echt om een lege figuur, dus met niets gaat, kun je beter nog helemaal niets gebruiken! Zo b.v.:
[ code verwijderd ]
De overprint regelt wel dat het mooi uitgelijnd wordt.
Bestaat daar ook een middeltje voor?![]()
Ja, dat is wel logisch, want die tekst wordt gecentreerd, daarvoor kun je \uncover gebruiken, dus b.v.:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:13 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat lijkt er al veel beter op! Het enige probleem is nu nog dat die X een beetje naar links springt in X=Y.
Bestaat daar ook een middeltje voor?
1 \[ X\uncover<2>{= Y} \]
Dan kunnen die twee \only-fragmenten nu weg.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Dat werkt ook!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:25 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is wel logisch, want die tekst wordt gecentreerd, daarvoor kun je \uncover gebruiken, dus b.v.:
[ code verwijderd ]
Dan kunnen die twee \only-fragmenten nu weg.
![]()
![]()
Heel fijn!quote:Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Ik heb opnieuw een vraag....deze keer voor iemand die zelf twijfelt aan beamer en eigenlijk alles met powerpoint en excel en word zou willen doen... die persoon zou willen een tabel maken zoals in Excel.
Nu weet ik wel hoe ik tabellen moet maken... maar die wil dat sommige rijen samengevoegd worden zodat je zo een cel krijgt die meerdere rijen omvat. Kan dit?![]()
Je kunt met de multirow package meerdere cellen naast elkaar samenvoegen tot 1 cel.
Voor een aantal cellen onder elkaar; kun je dan niet gewoon de middelste cel vullen en de rest leeglaten?
Zoiets:
1
2
3
4
5
6
7\begin{tabular}{|l|l|l|}
\hline
& 3 & 4 \\
hoi & 2 & 5 \\
& 1 & 6 \\
\hline
\end{tabular}![]()
Er is natuurlijk de package multirow, en die kan wat je doet. hier is een mooi overzicht van wat je met tabellen kunt. Anders heeft Wikibooks nog meer.
Tabellen zijn natuurlijk niet het meest intuïtieve aan LaTeX, dat moet ik wel toegeven.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Bedankt, die "Columns spanning multiple rows" was wat ik nodig had.
Het zal me nog wel wat moeite kosten om die persoon van het nut van latex te overtuigen (met zoiets leren werken wordt wel een stuk aangenamer als je van tijd tot tijd iets kan vragen, zoals ik vaak doe)
![]()
Ik kan het niet vinden online, maar het lijkt zo simpel; ik wil de datum (gedefinieerd met \date{blabla}) niet alleen in de \maketitle, maar ook elders in het document neerzetten. Het lijkt me onzinnig om op 2 plaatsen in het document een date te formuleren. Hoe kan ik dat doen?![]()
Als je \date{...} doet, dan wordt het argument in de globale macro \@date opgeslagen, maar daar kun je niet heel gemakkelijk bij vanuit je document. Het handigste wat je zelf kunt doen is:quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:58 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik kan het niet vinden online, maar het lijkt zo simpel; ik wil de datum (gedefinieerd met \date{blabla}) niet alleen in de \maketitle, maar ook elders in het document neerzetten. Het lijkt me onzinnig om op 2 plaatsen in het document een date te formuleren. Hoe kan ik dat doen?
\newcommand{\mydate}{2 juli 2009}}
\date{\mydate}
....
De datum is \mydate .Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Ha, bedankt! Dat is inderdaad handiger dan wat ik eerst had (vergeet weleens de 2e instantie van de datum te editten).![]()
*noob meldt zich*
Ik heb een stukje code wat ik graag (mbv fancyvrb) op 1 pagina wil zetten, het liefst met caption + label. Maar ik kom er maar niet achter hoe dat moet![]()
Ik heb zeg maar dit stuk code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15\scriptsize
\begin{BVerbatim}
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE rdf:RDF [
<!ENTITY up "http://www.hermes.com/up.owl#" >
<!ENTITY kb "http://www.hermes.com/kb.owl#" >
<!ENTITY owl "http://www.w3.org/2002/07/owl#" >
<!ENTITY news "http://www.hermes.com/news.owl#11" >
<!ENTITY xsd "http://www.w3.org/2001/XMLSchema#" >
<!ENTITY owl2xml "http://www.w3.org/2006/12/owl2-xml#" >
<!ENTITY rdfs "http://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#" >
<!ENTITY rdf "http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#" >
]>
\end{BVerbatim}
\normalsize
Hoe hang ik er nou een mooie caption (+ label) aan, en dan wel net zo een als bij een figure:
1
2
3
4
5
6\begin{figure}[ht]
\centering
\includegraphics[width=0.85\textwidth]{FigureAllNewsItem.png}
\caption{Browsing All News Items}
\label{fig:allnews}
\end{figure}
Thnx als iemand het antwoord weet![]()
![]()
Hallo,
wat is dit nu weer. Ik wil verwijzen naar iets uit de literatuur in mijn referentie, met wiskundige code in de titel:
@article {AB,
AUTHOR = {Bob},
TITLE={ Ik doe een test met $A$},
}
Die A wordt dan een kleine a!
Valt daar iets aan te doen?
Bedankt!
Wijziging:
Oeps, ik denk dat ik het al zie! Die $A$ moet gewoon veranderen in {$A$}![]()
![]()
Kun je er misschien een custom float van maken, zoals hier uitgelegd?quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:06 schreef eQuaL het volgende:
*noob meldt zich*
Ik heb een stukje code wat ik graag (mbv fancyvrb) op 1 pagina wil zetten, het liefst met caption + label. Maar ik kom er maar niet achter hoe dat moet![]()
Ik heb zeg maar dit stuk code:
[ code verwijderd ]
Hoe hang ik er nou een mooie caption (+ label) aan, en dan wel net zo een als bij een figure:
[ code verwijderd ]
Thnx als iemand het antwoord weet
![]()
Ja dat heb ik geprobeerd, maar dan krijg je dus zo'n label:quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:29 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Kun je er misschien een custom float van maken, zoals hier uitgelegd?
En ik wil liever zoiets:![]()
![]()
Had je al geprobeerd om \floatstyle{plain} te doen en niet \floatstyle{ruled}?Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:48 schreef Iblis het volgende:
Had je al geprobeerd om \floatstyle{plain} te doen en niet \floatstyle{ruled}?
![]()
Alleen nu het volgende probleem, hoe zorg ik ervoor dat de code alsnog in scriptsize komt?
Zonder float:
En met float, gaat er iets niet helemaal goed![]()
![]()
Ik snap niet helemaal wat ik zie? Je code loopt van de pagina af? Mét float? Kun je eens je LaTeX-code laten zien (alleen het relevante gedeelte dan, maar liefst wel een volledig documentje, dat in één keer compileert, dus wel de packages die je nodig hebt, en begin{document} en end{document}, maar niet alle tekst in de body).Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Je float is eigenlijk gewoon te groot voor de pagina, LaTeX splitst floats bewust niet. Je kunt inderdaad de font-grootte aanpassen, door de volgende beginregel van je verbatim-omgeving te gebruiken:
1 \begin{BVerbatim}[fontsize=\scriptsize]
Als je wel wilt splitsen zul je waarschijnlijk de package ‘listings’ moeten gebruiken.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:32 schreef Iblis het volgende:
Je float is eigenlijk gewoon te groot voor de pagina, LaTeX splitst floats bewust niet. Je kunt inderdaad de font-grootte aanpassen, door de volgende beginregel van je verbatim-omgeving te gebruiken:
[ code verwijderd ]
Als je wel wilt splitsen zul je waarschijnlijk de package ‘listings’ moeten gebruiken.
![]()
![]()
![]()
Nog 1 dingetje, of zal ik hem maar splitsen![]()
![]()
Ja, het is nog steeds te groot. Dat is gewoon naar voor je.quote:Als je verder geen kopteksten gebruikt, dan kun je hier misschien mee wegkomen:
1
2\begin{program}
\vspace*{-1cm}
Als begin van je float.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Echt geweldigquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:42 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, het is nog steeds te groot. Dat is gewoon naar voor je.Als je verder geen kopteksten gebruikt, dan kun je hier misschien mee wegkomen:
[ code verwijderd ]
Als begin van je float.
![]()
Ik trakteer je nog wel op een biertje als ik je ooit in het echt tegenkom![]()
![]()
Hallo,
met deze code kan je in Beamer, voor je aan een nieuwe sectie toont, aan het publiek tonen waar je je bevindt in de presentatie. Alle Secties en subsecties komen in beeld, maar enkel de huidige sectie en subsectie lichten op.
Maar stel nu dat er veel te veel subsecties zijn, en je dus niet wil dat ook de titels van de subsecties verschijnen? Kan dit? Bedankt!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11\AtBeginSection[]
{
\begin{frame}<beamer>{Outline}
\tableofcontents[currentsection]
\end{frame}
}![]()
Volgens de manual zou de optie hideallsubsections dat moeten doen, die zou je ook gelijktijdig moeten kunnen gebruiken.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.![]()
Nieuwe vraag:
Ik heb een table waarin algoritmes tegenover elkaar worden gezet. Dit doe ik met Algoritme A vs Algoritme B, en dan alle mogelijke combinaties.
Echter, dit is geen duidelijke tabel, je kan nu niet zien welke precies beter is bij een vergelijking. In de linker kolom staan de A algoritmes, en in de rijen de B algoritmes.
Ik weet dat ik met die multicolumn en multirow moet werken, maar ik krijg het maar niet goed op de een of andere manier![]()
Is er iemand die mij heel simpel kan uitleggen hoe het werkt, want ik ben nu al langer dan 1 uur bezig met 1 tabel![]()
![]()
Ik wil je best helpen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je het wél wilt. Als je je code van deze tabel geeft, en misschien even aangeeft wat waar moet, dan kan ik er wel wat mee.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:10 schreef eQuaL het volgende:
Nieuwe vraag:
Ik heb een table waarin algoritmes tegenover elkaar worden gezet. Dit doe ik met Algoritme A vs Algoritme B, en dan alle mogelijke combinaties.
[ afbeelding ]
Echter, dit is geen duidelijke tabel, je kan nu niet zien welke precies beter is bij een vergelijking. In de linker kolom staan de A algoritmes, en in de rijen de B algoritmes.
Ik weet dat ik met die multicolumn en multirow moet werken, maar ik krijg het maar niet goed op de een of andere manier![]()
Is er iemand die mij heel simpel kan uitleggen hoe het werkt, want ik ben nu al langer dan 1 uur bezig met 1 tabelDaher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: