Oja, dat zegt mijn moeder ook altijd! Best schattig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien wil ze juist wel dat jij belt. Mijn mams doet dat ook. En als ik dan zeg ' ja, maar jij kan toch ook bellen!' , dan zegt ze: ' ja, maar ik weet niet wanneer jij bezig/druk bent enzo, dus kun je maar beter zelf bellen zodat ik je niet stoor'
Drie opties. Of je wacht tot je moeder belt (en dat is frustrerend en teleurstellend), of je belt zelf.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:06 schreef P.F het volgende:
Hm.. Ik vind het stom dat m'n moeder niet belt. Dat m'n vader mij negeert: Oké. Maarrr ze heeft vakantie en ze kan best bellen. Vind ik.
En ja ik kan ook bellen, maar ik bel altijd al.
Jeetje PF, ik denk dat het tijd wordt voor een GOED GESPREK met je ouders. Ik krijg sterk het gevoel dat jullie langs elkaar heen communiceren. En dan niet gewoon een gesprekje in de huiskamer, maar bij een relatietherapeut ofzo. Dan kan jij kwijt wat jij kwijt wilt, je ouders wat zij kwijt willen (want ik blijf er van overtuigd dat ze het waarschijnljk niet eens zo slecht menen c.q. niet beter weten of wat dan ook). En dan goede afspraken maken en open zijn naar elkaar toe. Van beide kanten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:06 schreef P.F het volgende:
Hm.. Ik vind het stom dat m'n moeder niet belt. Dat m'n vader mij negeert: Oké. Maarrr ze heeft vakantie en ze kan best bellen. Vind ik.
En ja ik kan ook bellen, maar ik bel altijd al.
In de Hoogstraat kennelijk. Daar kom ik zelden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Er zit in Den Haag toch ook een winkel?
quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
OMG OMG in dit topic moet ik even gepost hebben, ondanks dat ik aan het werk ben!
<nerdrage>
LEEEEROOOOOOOOY JEEENKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINSSSSSS!!!
</nerdrage>
Maar hoe doe je dat dan met mensen die je weinig ziet?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik háát bellen. Mijn telefoongesprekken zijn kort en zakelijk... Lange, nutteloze gesprekken over koetjes en kalfjes zijn echt niet mijn ding. Gewoon hup, waar bel je voor? Afspreken? Ok, waar en hoe laat? Daar en daar, ok, doei. Geneuzel
.
Mja, dat noemen we dan noodzakelijk kwaadquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan met mensen die je weinig ziet?
Ik zie mijn ouders maar eens in de paar weken, dus bellen of mailen is de enige manier om een beetje op de hoogte te blijven.
ik ben ook geen fan, maar met mn moeder kan ik zo een uur zitten, MITS het echt te lang geleden is dat ik haar heb gesproken EN ik niet echt ergens anders mee bezig benquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik háát bellen. Mijn telefoongesprekken zijn kort en zakelijk... Lange, nutteloze gesprekken over koetjes en kalfjes zijn echt niet mijn ding. Gewoon hup, waar bel je voor? Afspreken? Ok, waar en hoe laat? Daar en daar, ok, doei. Geneuzel
.
Hmm ja mijn vader heeft ruzie met mij dus m'n moeder ook. Had haar net aan de lijn. Ze was blijkbaar vanochtend 10 minuutjes van m'n huis en normaal belt ze wel maar nu had ze daar blijkbaar geen zin in. En de rest van de week is al vol met uitstapjes dus het heeft sowieso geen zin om langs te gaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien wil ze juist wel dat jij belt. Mijn mams doet dat ook. En als ik dan zeg ' ja, maar jij kan toch ook bellen!' , dan zegt ze: ' ja, maar ik weet niet wanneer jij bezig/druk bent enzo, dus kun je maar beter zelf bellen zodat ik je niet stoor'
Ik begrijp XM wel. En dan spreek ik ze gewoon niet. Of over een half jaartje ofzoquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan met mensen die je weinig ziet?
Ik zie mijn ouders maar eens in de paar weken, dus bellen of mailen is de enige manier om een beetje op de hoogte te blijven.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:27 schreef P.F het volgende:
[..]
Hmm ja mijn vader heeft ruzie met mij dus m'n moeder ook. Had haar net aan de lijn. Ze was blijkbaar vanochtend 10 minuutjes van m'n huis en normaal belt ze wel maar nu had ze daar blijkbaar geen zin in. En de rest van de week is al vol met uitstapjes dus het heeft sowieso geen zin om langs te gaan.
Met welk gedeelte was je het precies eensch dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Helemaal eensch
Wij hebben een Playstaion 1, een Playstation 2, een Playstation 3, een stuk of 4 Gameboys, een PSP, een DS, een Nintendo 64 en een Gamecube... Gelukkig hebben de kinderen ook nog een eigen computer om spelletjes op te spelen. Voor als het een keer regent zeg maar
Je vader heeft ruzie met jou? Wat is dat voor kleuterschool-actie? "Zij is stom, wij hebben ruzie met haar" ofzoquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:27 schreef P.F het volgende:
[..]
Hmm ja mijn vader heeft ruzie met mij dus m'n moeder ook. Had haar net aan de lijn. Ze was blijkbaar vanochtend 10 minuutjes van m'n huis en normaal belt ze wel maar nu had ze daar blijkbaar geen zin in. En de rest van de week is al vol met uitstapjes dus het heeft sowieso geen zin om langs te gaan.
Het is meer dat mijn vader heel kwaad is en mijn moeder dan nooit iets zegt. Maar dan doet ze ook niet heel aardig tegen mij. Ze zal nooit echt boos worden, het is vooral dat ze niks zegt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je vader heeft ruzie met jou? Wat is dat voor kleuterschool-actie? "Zij is stom, wij hebben ruzie met haar" ofzoJe kunt toch alleen ruzie hebben als je bij elkaar bent, dat is toch niet een staat?
En wat heb je dan voor vreselijks gedaan dat je moeder niet de kant van haar kind kiest?
Maar waarom is hij dan kwaad op je?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:34 schreef P.F het volgende:
[..]
Het is meer dat mijn vader heel kwaad is en mijn moeder dan nooit iets zegt. Maar dan doet ze ook niet heel aardig tegen mij. Ze zal nooit echt boos worden, het is vooral dat ze niks zegt.
Om dat auto-breng-verhaal nog neem ik aan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:35 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar waarom is hij dan kwaad op je?
Nee joh, ik zoek wel een linkje voor je naar de post van vrijdag.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:37 schreef P.F het volgende:
om die auto nog van vrijdag. Ik zit op m'n telefoon dus het hele verhaal typen gaat een beetje lang duren.
Heeft hij dat gezegd? Is dat echt zo? Zoja, dan heeft je vader een probleemquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:37 schreef P.F het volgende:
om die auto nog van vrijdag. Ik zit op m'n telefoon dus het hele verhaal typen gaat een beetje lang duren.
Jij bent net een man wat bellen betreftquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
.
Vanaf hier even verder lezen:quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:35 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar waarom is hij dan kwaad op je?
Maar ik snap niet dat jullie het niet uit kunnen praten (ik ken je vader natuurlijk niet he... en jullie hebben natuurlijk flink lopen tieren tegen elkaar).quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:42 schreef P.F het volgende:
ik moest de auto terug brengen. Dag op aangepast. Hoefde niet meer. Ik boos want al onderweg en 2 uur file voor niets.
Hij boos omdat ik even boos was. En omdat ik moest accepteren dat hij juist heel aardig was. Dus ik oké prima het was heel aardig en dat liep uit de hand want dat kon hij niet hebben.
Jezus, dat is echt niet normaal voor een volwassen vent...quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Vanaf hier even verder lezen:
Slank #682: Help, hij probeert me te verkrachten!
Kan je écht niet meer dan 1200 kcal eten terwijl je vaak sport?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:51 schreef heaven7 het volgende:
Wat een toestandenSterkte
Even ontopic; ik probeer nou 1200 kcal per dag te eten en te sporten (Evy's hardlooplessen). 1200 is toch prima? Heb echter wel de hele dag hongerEn eet juist alleen gezonde dingen. Banaan, magere yoghurt, jam i.p.v. pindakaas, kalkoenfilet etc
Maar als ik meer eet val ik echt niet af (weet ik uit ervaring).
Hoeveel kcal eten jullie en hoe snel gaat het afvallen daarmee?
Honger hebben is nergens voor nodig... plaats eens een lijstje van wat je dan zoal eet?quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:51 schreef heaven7 het volgende:
Even ontopic; ik probeer nou 1200 kcal per dag te eten en te sporten (Evy's hardlooplessen). 1200 is toch prima? Heb echter wel de hele dag hongerEn eet juist alleen gezonde dingen. Banaan, magere yoghurt, jam i.p.v. pindakaas, kalkoenfilet etc
1800 kcal per dag met 4 uur sport per week.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:51 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb me ook wel even afgevraagd hoe volwassen de vader van PF is. Los van dit gebeuren, met z'n motor, batcave and then some.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:49 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jezus, dat is echt niet normaal voor een volwassen vent...
Dat moet op zich niet zoveel uitmaken. Mijn vader heeft met zijn 62 jaar ook veel puberale trekjes soms, maar dat heeft ook wel weer zijn charme.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb me ook wel even afgevraagd hoe volwassen de vader van PF is. Los van dit gebeuren, met z'n motor, batcave and then some.
Dat gebrek aan zelfbeheersing van PF's vader vind ik toch minder charmant.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat moet op zich niet zoveel uitmaken. Mijn vader heeft met zijn 62 jaar ook veel puberale trekjes soms, maar dat heeft ook wel weer zijn charme.
Je eet weinig vezels, dat helpt je verbranding natuurlijk ook niet echt. Verder vind ik het eerder te weinig dan te veel. Wat wordt je avondeten?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:11 schreef heaven7 het volgende:
Hm, ja mijn lijf is vaag. Of misschien dat ik het gewoon nooit lang genoeg volhou om te merken dat je met meer kcal ook afvalt alleen langzamer
Mijn lijstje van vandaag:
O: Magere yoghurt met een banaan
T: 2 crackertjes met jam
L: 2 kommen koninginnesoep met 150 gram verse groenten (wortel, brocoli en zulks), 1 wit bolletje (ja oké, wit) met philadelphia light
T: 3 crackertjes met jam
Absoluut! Maar ik bedoelde alleen te zeggen dat dat 'af en toe niet zo volwassen zijn/doen' niet hoeft te zeggen dat iemand dan ook zo tekeer hoeft te gaan. Mijn vader heeft ook een kort lontje, maar die zou mij nooit uitschelden. Ook al doet die soms ook heel onvolwassen (tikkie aangeschoten vanaf de bijrijdersstoel de richting aangeven met een paraplu door het raam of midden in de V&D gaan dansen enzoquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:12 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat gebrek aan zelfbeheersing van PF's vader vind ik toch minder charmant.
Daar heb je gelijk in ja.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Absoluut! Maar ik bedoelde alleen te zeggen dat dat 'af en toe niet zo volwassen zijn/doen' niet hoeft te zeggen dat iemand dan ook zo tekeer hoeft te gaan. Mijn vader heeft ook een kort lontje, maar die zou mij nooit uitschelden. Ook al doet die soms ook heel onvolwassen (tikkie aangeschoten vanaf de bijrijdersstoel de richting aangeven met een paraplu door het raam of midden in de V&D gaan dansen enzo).
Hoe beschaamder ik dan reageer, hoe leuker hij het vindt. Maar hij zou nooit vloeken of iets gemeens tegen me zeggen zoals de vader van PF.
Zeg ook niet dat het teveel isquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:13 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je eet weinig vezels, dat helpt je verbranding natuurlijk ook niet echt. Verder vind ik het eerder te weinig dan te veel. Wat wordt je avondeten?
700kcal is helemaal niet veel. Maar goed, je zou eens kunnen beginnen met dingen vervangen door iets wat meer vult. Meer brood bijvoorbeeld, of Brinta met magere melk als ontbijt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:21 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat het teveel isIk heb namelijk honger! Alleen zit ik al wel aan de 700 kcal. Avondeten nog geen flauw idee van.
Nee 700 is niet veel maar ik wil er eigenlijk max 1200/1300 eten en dan blijft er dus weinig over voor een (goeie) avondmaaltijd.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:24 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
700kcal is helemaal niet veel. Maar goed, je zou eens kunnen beginnen met dingen vervangen door iets wat meer vult. Meer brood bijvoorbeeld, of Brinta met magere melk als ontbijt.
Dat moet je dus niet willen...quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:29 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nee 700 is niet veel maar ik wil er eigenlijk max 1200/1300 eten en dan blijft er dus weinig over voor een (goeie) avondmaaltijd.
Net trouwens een sneetje zelfgebakken zonnenbloempittenbrood gehadBrinta vind ik bijzonder smerig, en melk zo mogelijk nog smeriger
Maar bedankt voor de tips hoor. Brood is wel een goeie maar ze hebben in Zweden vies brood. Ga in het vervolg dus zelf bakken
Ga vanavond een uurtje wandelen en prop er snel nog wat kcals bij.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:29 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nee 700 is niet veel maar ik wil er eigenlijk max 1200/1300 eten en dan blijft er dus weinig over voor een (goeie) avondmaaltijd.
We zijn het wéér eens. Getverderrie!quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:35 schreef Viking84 het volgende:
Mwah, mijn vader is echt een heel volwassen vent, de kalmte zelve, maar mijn moeder kan af en toe ook behoorlijk kinderachtig en manipulatief uit de hoek komen (net als m'n zus, overigens). Maar zoals ik al zei: het is niet normaal dat je je eigen kind een 'kankerhoer' of een 'nare bitch' noemt.
Dat vind ik wel goed eigenlijk. Alleen, als het dan zogenaamd 'uitgepraat' was, bleef mijn moeder altijd wéken rancuneusquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:43 schreef Muis006 het volgende:
Over ruzies: ik haat ruzie. En de rest hier thuis ook. En mijn moeder heeft er een punt van gemaakt dat we nooit met ruzie naar bed gaan. En ja dat leidt wel eens tot gesprekken tot 2 uur in de nacht terwijl je de volgende dag naar school/werk moet. Maar dan is het wel uitgepraat en dat voelt altijd zo lekker
Raar eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:46 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat vind ik wel goed eigenlijk. Alleen, als het dan zogenaamd 'uitgepraat' was, bleef mijn moeder altijd wéken rancuneus
Dank je. Maar ik eet dan ook meer dan jij doetquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:11 schreef heaven7 het volgende:
10 kilo in 4 maanden is errug netjes trouwens!
Ik heb geen idee van BMR? Ik ben 1.73 en weeg 68 kilo..quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat moet je dus niet willen...
Hoe lang ben je en heb je je BMR (verbranding in rust) weleens uitgerekend?
Havermout of muesli dan? Als je steviger ontbijt krijg je 's ochtends in elk geval al geen honger én werkt je verbranding beter.
Vanavond doe ik les 9 van Evy!quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Ga vanavond een uurtje wandelen en prop er snel nog wat kcals bij.
dat weet ik niet zeker. Wil m'n vader hier ook niet zwart gaan maken. Hij heeft het graag over zijn dingen. Ik heb het graag over mijn dingen. We hebben niets met elkaars dingen. Dat is 1quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Raar eigenlijk.
Ik en de kinderen hebben allemaal een een kort lontje. Dan knalt het even en dan zijn we het ook meteen meer vergeten. Mijn man is net een vulkaan. Die blijft heel lang rustig, dan gaat het broeien en dan krijg je een explosie. Hij heeft wat meer tijd nodig om af te koelen.
Maar om nog even op de vader van PF terug te komen: ik denk dat daar meer aan de hand is dan wij hier op basis van de posts van PF kunnen beoordelen (zie ook mijn eerdere posts).
Je BMR is het aantal kcal dat je nodig hebt om je lichaam draaiende te houden. Dus als je de hele dag in bed stil zou liggen. Je onderhoudsniveau is het aantal kcal dat je nodig hebt om op gewicht te blijven bij je dagelijkse activiteiten. Dus als je veel sport, heb je meer kcal nodig om op gewicht te blijven. Op deze site kan je dit uitrekenen (hij staat ook in het vorige topic). Om af te vallen moet je ca. 500 kcal onder je onderhoudsniveau gaan zitten, om aan te komen 500 erboven. Hoe het zit als je door crashdiëten je stofwisseling om zeep hebt geholpen (weet niet of dat zo is natuurlijk, no offence!) weet ik niet. Ik neem aan dat de aantallen dan niet opgaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:05 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee van BMR? Ik ben 1.73 en weeg 68 kilo..
Soms eet ik wel eens yoghurt met muesli
quote:
Ik las: een BMI van 1430quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:37 schreef Ewelina het volgende:
Volgens dat ding heb ik een BMR van 1430 en een onderhoudsniveau van 2217.
hm, er is al een paar keer gezegd 1200/1300 te weinig is toch?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:29 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Sterkte met je oma Nienna!quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:53 schreef -Nienna- het volgende:
PF, ik zou ook de volwassene zijn en proberen het goed te maken. Het is dan aan hem wat hij er verder mee doet.
Plannen voor het avondeten zijn gewijzigd...vriendlief gaat sporten en ik ga zo meteen eerst met mijn vader richting ziekenhuis. Mijn oma is vanmiddag geopereerd.
Dus we eten apart....moet nog even verzinnen wat ik ga klaar maken als ik weer thuis ben.
Ik zou zo'n 4200 kg mogen wegen voor een BMI van 1430quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef Ewelina het volgende:
Een BMI van 1430? Zou ik dan uberhaupt nog leven?
Onder de juiste kleren kun je vetjes goed verstoppenquote:En Vik, vond je me dan zo dik?
Nouououououquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Onder de juiste kleren kun je vetjes goed verstoppen![]()
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |