abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68465385
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:49 schreef KirkLazarus het volgende:
Vermaelen heeft ook weleens wedstrijden waarin hij veelvuldig opkomt hoor.
Dat is niet zijn sterkste punt. Vooral zijn voorzetten zijn slecht. Maar verdedigend komt hij goed uit de verf als linksback.
pi_68465396
Ajax heeft geen 4, en geen opkomende backs . Het scheelt al zoveel als je één van beiden hebt.
pi_68465452
van der Wiel en Silva zijn zeker wel goede opkomende backs.
pi_68465457
quote:
Volgens mij zijn het gewoon instructies van Van Basten. Vroeger kwam hij nog wel eens mee op, dat zie je nu totaal niet meer, niet dat hij er voor gemaakt was hoor.

En hij is zeker niet de beste LB van Nederland.
pi_68465573
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:52 schreef Rots het volgende:

[..]
En hij is zeker niet de beste LB van Nederland.
De enige die misschien beter is, is Braafheid. Maar Vermaelen is wel één van de betere.
Zoveel goede linksbacks lopen er niet rond in Nederland.
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:56:38 #206
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_68465646
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:09 schreef Jasza het volgende:

[..]

Raar he als er 100 blessures zijn elke maand, daarnaast slechte voorbereiding gehad waar een aantal spelers niet mee konden doen.

Die dingen zijn essentieel.
Ik geef er ook niemand de schuld van. Het is alleen een feit.
#FreeHat
pi_68465942
quote:
Ja en dan allemaal graf voorzetten geeft...
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_68466351
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:38 schreef fathank het volgende:

[..]

Maxwell kwam verdedigend tekort, was ook veel te nonchalant in verdedigend opzicht. En het is maar hoe je wilt spelen. Ga je centraal iemand laten doorschuiven zoals een echte nummer 4, want dan kun je een back al niet meer doorschuiven tenzij een middenvelder zijn positie overneemt.
Hij kwam verdedigend bijna niets te kort. Hij speelde altijd solide. geen enkele speler dolde hem aan die kant of probeerde wat. Een van de beste verdedigers op zijn positie. Daar kan die Belg bij Ajax een hoop van leren. vind het doodzonde dat hij weg ging.
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:16:05 #209
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_68466384
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hij kwam verdedigend bijna niets te kort. Hij speelde altijd solide. geen enkele speler dolde hem aan die kant of probeerde wat. Een van de beste verdedigers op zijn positie. Daar kan die Belg bij Ajax een hoop van leren. vind het doodzonde dat hij weg ging.
helemaal zonde omdat het daar bij Inter ook nooit echt iets is geworden
Jawel, je keek.
pi_68466420
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:04 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ja en dan allemaal graf voorzetten geeft...
Die gaan met een boog naar de corner vlag.. lange jan uit de efteling komt er niet eens bij
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:18:27 #211
166976 DuvelDuvel
pi_68466468
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

hoezo die haat. Maxwell was heel goed ja. Zo kan je ook wel zeggen dat Aisatti een pruter is en maar eens naar Litmanen moet kijken.
#FreeHat
pi_68466524
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:16 schreef jna het volgende:

[..]

helemaal zonde omdat het daar bij Inter ook nooit echt iets is geworden
Best jammer inderdaad. Van mij mag hij vandaag nog terug komen .
pi_68466563
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:18 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

hoezo die haat. Maxwell was heel goed ja. Zo kan je ook wel zeggen dat Aisatti een pruter is en maar eens naar Litmanen moet kijken.
Welke haat? Ik heb geen hekel aan Vermaelen hoor maar zoals hij hier neer wordt gezet is absurd. Hij is niet beter dan Maxwell . Hij komt niet eens in de buurt.
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:24:18 #214
166976 DuvelDuvel
pi_68466674
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:20 schreef Chadi het volgende:

[..]

Welke haat? Ik heb geen hekel aan Vermaelen hoor maar zoals hij hier neer wordt gezet is absurd. Hij is niet beter dan Maxwell . Hij komt niet eens in de buurt.
Je zegt die belg van Ajax. Klinkt nogal denigrerend. Begrijp verder ook niet waar die vergelijking vandaan komt. Maxwell is al bijna 5 jaar weg.
#FreeHat
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:25:40 #215
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68466733
Er is toch niks mis mee dat er als linksback een keer iemand staat opgesteld die ook kan verdedigen. Die opkomende linksbacks als Maxwell en Urby lieten verdedigend wel erg veel steekjes vallen.
pi_68466798
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:25 schreef thewishmaster het volgende:
Er is toch niks mis mee dat er als linksback een keer iemand staat opgesteld die ook kan verdedigen. Die opkomende linksbacks als Maxwell en Urby lieten verdedigend wel erg veel steekjes vallen.
Tja nu laten we ook veel steekjes vallen achterin hoor. Zeg niet dat het door Vermaelen komt, maar dan kun je net zo goed met opkomende backs spelen. Heb je tenminste nog iets aan.
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:29:14 #217
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68466830
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:27 schreef Nashje het volgende:

[..]

Tja nu laten we ook veel steekjes vallen achterin hoor. Zeg niet dat het door Vermaelen komt, maar dan kun je net zo goed met opkomende backs spelen. Heb je tenminste nog iets aan.
Dat er verdedigend steken vallen komt voornamelijk doordat er centraal een stel clowns staan die hun man steeds op een aantal meters te ver dekken.
pi_68466905
Urby liet steekjes vallen, Maxwell zelden. Daarom was hij ook zo goed. Meestal had je een rot dag als aanvaller tegenover hem omdat je zelf werd gedwongen om te verdedigen. Hij had enorm veel dreiging naar voren toe.

Ik zeg ook niet dat er wat mis mee is om een verdediger te hebben die aanvallend 2 linker poten heeft , alleen is dat wel wat je zoekt bij Ajax? Is het wel de juiste balans die je wil hebben? Hoe zeker ben je als hij een 1 tegen 1 speelt? Bij M axwell was ik er zeker van dat ie die bal gewoon afpakte en de tegenaanval in ging zetten. Bij vermaelen is dat anders.

twee van zulke verdedigers en we worden geheid kampioen
pi_68467004
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:29 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat er verdedigend steken vallen komt voornamelijk doordat er centraal een stel clowns staan die hun man steeds op een aantal meters te ver dekken.
Centraal op het middenveld ja, waardoor Oleguer en Wielaert het weer veel te druk krijgen.

Ons defensieve middenveld moet net zo worden als in de tijd van Sneijder op 10. Sneijder kon lekker vrijuit voetballen en mocht fouten maken. Gabri moet daar gewoon weer deel uit van gaan maken volgend seizoen.
pi_68467071
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:30 schreef Chadi het volgende:
Urby liet steekjes vallen, Maxwell zelden. Daarom was hij ook zo goed. Meestal had je een rot dag als aanvaller tegenover hem omdat je zelf werd gedwongen om te verdedigen. Hij had enorm veel dreiging naar voren toe.

Ik zeg ook niet dat er wat mis mee is om een verdediger te hebben die aanvallend 2 linker poten heeft , alleen is dat wel wat je zoekt bij Ajax? Is het wel de juiste balans die je wil hebben? Hoe zeker ben je als hij een 1 tegen 1 speelt? Bij M axwell was ik er zeker van dat ie die bal gewoon afpakte en de tegenaanval in ging zetten. Bij vermaelen is dat anders.

100% mee eens. Er komt nu geen gevaar van onze backs af, waardoor het een groot statisch makkelijk te kloppen kutzootje is.

Wat ik al zei: met Silva tegen Marseille vond ik het al een verademing.

Hopen dat Marco dit ook eens gaat inzien. Dan zou het een toptrainer zijn.
pi_68467341
Silva moet ook in de basis ipv vd Wiel
pi_68467481
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Silva moet ook in de basis ipv vd Wiel
Hoe graag ik Silva ook in de basis wil zien, het zou erg slecht zijn voor vd Wiel's ontwikkeling als hij nu weer op de bank zou belanden..
pi_68467591
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:46 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Hoe graag ik Silva ook in de basis wil zien, het zou erg slecht zijn voor vd Wiel's ontwikkeling als hij nu weer op de bank zou belanden..
Verkoop hem gewoon dan die Wiel. En Silva komt nooit meer basis onder van Basten, dus die kan je beter verkopen eigenlijk.
pi_68467713
quote:

[..]

Wtf hebben we aan die ontwikkeling? Hij gaat zich maar ontwikkelen bij jong Ajax, ik wil gewoon het best mogelijke elftal zien de komende tijd. Geen talenten die zich aan het ontwikkelen zijn, daar zijn andere wedstrijden voor.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_68467760
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:52 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Wtf hebben we aan die ontwikkeling? Hij gaat zich maar ontwikkelen bij jong Ajax, ik wil gewoon het best mogelijke elftal zien de komende tijd. Geen talenten die zich aan het ontwikkelen zijn, daar zijn andere wedstrijden voor.
Waarom vind jij Silva beter dan vd Wiel dan?
pi_68467776
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:48 schreef Rots het volgende:

[..]

Verkoop hem gewoon dan die Wiel. En Silva komt nooit meer basis onder van Basten, dus die kan je beter verkopen eigenlijk.
Wij zitten niet in de zelfde crisis als Feijenoord.
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:58:17 #227
166976 DuvelDuvel
pi_68467909
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:48 schreef Rots het volgende:

[..]

Verkoop iedereen anders maar.
#FreeHat
pi_68467948
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:53 schreef toma het volgende:

[..]

Waarom vind jij Silva beter dan vd Wiel dan?
Ik vind hem niet perse beter, maar ik vind hem gevaarlijker. Over de rechterkant gaat het nu echt niet zo vaak, ja soms gaat suarez of cvita naar rechts maar het is altijd urby of suljemani die via links gaat. Allemaal zo voorspelbaar.

V/d wiel loop 3x per wedstrijd door en dan niet uit een counter maar alleen al word er een breedte pass gegeven. En hij kan geen man voorbij dat zie ik silva nog wel eens doen.

Ik ben ook een groot fan van inschuivende middenvelders/verdedigers, maakt het allemaal veel onvoorspelbaarder. Zoals vertonghen tegen AZ die kwam een heel eind en ze zijn allemaal de weg kwijt. Iedereen weet dat bij ajax alles via de vleugels gaat, mixxx it up zou ik zeggen.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:59:39 #229
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_68467963
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:30 schreef Chadi het volgende:

Dan moest Maxwell wel in de buurt zijn om de bal af te pakken. De primaire taak van een verdediger is verdedigen. Als je neit goed kan verdedigen maar wel goed mee kunt op komen is allemaal leuk en aardig maar daar win je geen wedstrijden mee. Al jaren blijkt dat scoren bij ons niet het probleem is. We krijgen gewoon teveel doelpunten tegen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_68467991
Laat van der Wiel maar naar Feyenoord komen
pi_68468011
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Laat van der Wiel maar naar Feyenoord komen
40 miljoen mag je m hebben en dan krijg je Sno er gratis bij.
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:01:47 #232
166976 DuvelDuvel
pi_68468037
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:59 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Ik vind hem niet perse beter, maar ik vind hem gevaarlijker. Over de rechterkant gaat het nu echt niet zo vaak, ja soms gaat suarez of cvita naar rechts maar het is altijd urby of suljemani die via links gaat. Allemaal zo voorspelbaar.

V/d wiel loop 3x per wedstrijd door en dan niet uit een counter maar alleen al word er een breedte pass gegeven. En hij kan geen man voorbij dat zie ik silva nog wel eens doen.

Ik ben ook een groot fan van inschuivende middenvelders/verdedigers, maakt het allemaal veel onvoorspelbaarder. Zoals vertonghen tegen AZ die kwam een heel eind en ze zijn allemaal de weg kwijt. Iedereen weet dat bij ajax alles via de vleugels gaat, mixxx it up zou ik zeggen.
beetje tutti frutti
#FreeHat
pi_68468111
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:59 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Klopt ja, het leek wel alsof Ajax zichzelf verplichte om alles via de vleugels op te lossen terwijl we niet eens lange mensen voorin hebben om een voorzet in te koppen. Vertonghen zag dat inderdaad goed en het was jammer dat hij niet verder door kwam.
pi_68468187
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:01 schreef toma het volgende:

[..]

40 miljoen mag je m hebben en dan krijg je Sno er gratis bij.
40 miljoen, je bent niet goed. Ik stel liever een ruil voor: de Guzman voor Wiel.
pi_68468294
Wat moeten wij met de Guzman? We hebben Aissati al
pi_68468419
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:09 schreef toma het volgende:
Wat moeten wij met de Guzman? We hebben Aissati al
Ja, maar die is ook om de haverklap geblesseerd joh. Dat zie je toch aankomen, leuke back-up.
pi_68470949
quote:

[..]

Lekker belangrijk die ontwikkeling
pi_68471038
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 18:13 schreef Rots het volgende:

[..]

Ja, maar die is ook om de haverklap geblesseerd joh. Dat zie je toch aankomen, leuke back-up.
Dan hebben we nog genoeg jongens uit de eigen jeugd. guzman
pi_68471222
quote:

[..]

Lekker belangrijk.

In mijn ogen moet ALTIJD het sterkst mogelijke elftal in het veld staan. Of het nou de ontwikkeling van Pietje of de ontwikkeling van Jantje belemmert, interesseert me geen fuck. Ik wil gvd kampioen worden.
pi_68471861
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:29 schreef Nashje het volgende:

[..]

Lekker belangrijk.

In mijn ogen moet ALTIJD het sterkst mogelijke elftal in het veld staan. Of het nou de ontwikkeling van Pietje of de ontwikkeling van Jantje belemmert, interesseert me geen fuck. Ik wil gvd kampioen worden.
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:52 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Kijk jij hebt er kijk op!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:53:28 #241
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_68472103
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef toma het volgende:

[..]

Dat is niet zijn sterkste punt. Vooral zijn voorzetten zijn slecht. Maar verdedigend komt hij goed uit de verf als linksback.
Nou ... dat is wel heel positief over die klungelsmurf!
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:33 schreef Nashje het volgende:

[..]

Centraal op het middenveld ja, waardoor Oleguer en Wielaert het weer veel te druk krijgen.

Mee eens. En Oleguer maakt op mij geen indruk.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:58:58 #242
30220 Barca
pi_68472312
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:37 schreef Frankz0rz het volgende:
In principe hebben we niet teveel middenvelders, maar teveel overbodige middenvelders..

Blind, Donald, Sarpong, Anita, Van der Heijden en de Jong moeten gewoon verhuurd worden, Sno wegdoen en Vertonghen, Lindgren, Aissati, Gabri en Enoh houden
Vertonghen en Gabri ook weg!
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:03:41 #243
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_68472507
Ga je zelf dan ook gelijk mee?

Opgelost,

Slotje.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:04:46 #244
30220 Barca
pi_68472551
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:26 schreef toma het volgende:

[..]

Hier heb ik een lijstje van al onze middenvelders:

Middenveld
Verdedigend:
Daley Blind - Mag worden verhuurd.
Rasmus Lindgren
Gabri
Jan-Arie van der Heijden
Evander Sno - Verkopen
Mitchell Donald - Mag worden verhuurd.
Eyong Enoh
Vurnon Anita
Jan Vertonghen

Aanvallend:
Kennedy Bakircioglu - Verkopen
Ismaïl Aissati
Urby Emanuelson
Siem de Jong

Dan hebben we volgend seizoen 6 verdedigende middenvelders en 3 aanvallende. Perfect zou ik zeggen.
Lindgren, Enoh, Aissati en Emanuelson houden. De rest verkopen of verhuren.
pi_68472656
De Guzman zou ik een welkome versterking voor Ajax vinden.
pi_68472706
Ik zou niet weten wat hij aan Ajax moet toevoegen of Emanuelson zou weg moeten gaan.
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:12:38 #247
30220 Barca
pi_68472891
Javier is beter dan Sno, Vermaelen, Anita, McDonald, De Jong, Blind, Kennedy, enz. maar ik zie hem als een versterking in de breedte, niet als een topper die ons naar de Europese top gaat leiden.
pi_68472988

Waarom kan het niet zo bij Ajax 1?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_68472992
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik zou niet weten wat hij aan Ajax moet toevoegen of Emanuelson zou weg moeten gaan.
De Guzman kun je gebruiken als backup voor Aissati, en hij kan ook de plek van Gabri/Anita spelen.
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:29:43 #250
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_68473757
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:14 schreef Noshiba het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom kan het niet zo bij Ajax 1?
engels tapbiertje?!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')