Ja, en hij was heel blij verrastquote:Op maandag 27 april 2009 20:15 schreef Kersjes het volgende:
Tan, gefeliciteerdWat fijn dat je nog een keertje mag! Weet je vent het inmiddels al?
Ja, ik vind dat wel een mooie gedachte om vast te houden (al ben ik niet zo bijgelovig, eraan denken kan geen kwaadquote:Op maandag 27 april 2009 20:20 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik vind het ook gewoon een mooie gedachte dat zo een klein ventje niet graag ziet dat zijn mama zo verdrietig is rond die dag en daarom ervoor zorg draagt dat er nu met vreugde naar die datum wordt toegeleefd en hierna elk jaar wordt herinnerd.
Ik had het zelf ook goed geraden.quote:Op maandag 27 april 2009 20:52 schreef tessie het volgende:
Gefeliciteerd Tan! Echt heel bijzonder idd van die datum!
En Rocka een jongetjeHad ik het goed geraden
En een meisje voor Sserpente
Leuk allemaal
Mijn droom zei 'Het kan een meisje zijn' en dat was enorm verwarrend. Ik ben er al die tijd vanuit gegaan dat het een knul zou worden.quote:Op maandag 27 april 2009 21:13 schreef Linda2205 het volgende:
Dus je dromen klopten Rocka?
Tof, dan ben ik dus de enige met baby-nieuws hier, die dag! Alhoewel er nog iemand was die de 7e de echo had...Maar wie ook al weerquote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Linda, wij willen ook niet weten wat het is.![]()
Ik ben wel enorm nieuwsgierig, maar we hebben besloten het niet te willen weten.
Wisten we bij Meike ook niet, en het is prima bevallen.
Ik heb destijds wel een keer bij de vk gevraagd naar de hartslag, en wat ze dan dacht dat het voor geslacht was. Toen klopte het wel! (boven de 150 is een meisje zeggen de bakerpraatjes)
Ze zei er wel bij dat het vaak wel zo is, maar dus geen zekerheid enzo.
Maar dat ga ik aan het eind van deze zwangerschap wel weer vragen denk ik!
Ik denk trouwens zelf dat we een jongen krijgen.
En jij? Wat gaan jullie doen....wel of niet het geslacht weten? En wel of niet vertellen hier?
Was dat je enige babydroom? Kan me voorstellen dat dat dan verwarrend is. Ik heb nog steeds hele gedetailleerde meisjes-baby-dromen gehad en 1 droom over een jongetje die na 1 nacht slapen in de droom ook een meisje was geworden. Vraag is nu: is het echt een meisje of wil ik dat gewoon zo heel graag?! *nieuwsgierig is*quote:Op maandag 27 april 2009 21:17 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Mijn droom zei 'Het kan een meisje zijn' en dat was enorm verwarrend. Ik ben er al die tijd vanuit gegaan dat het een knul zou worden.
ja waarom denk ik eigenlijk een jongetje???quote:Op maandag 27 april 2009 21:18 schreef Linda2205 het volgende:
Maar of ik het geheim kan houden tov mn moeder enzo weet ik nog niet, alhoewel dat tot nu toe wel gepland staat...
En hoezo denk je een jongetje?
Wij hebben ook wel babynieuws natuurlijk die dag.quote:Op maandag 27 april 2009 21:18 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Tof, dan ben ik dus de enige met baby-nieuws hier, die dag! Alhoewel er nog iemand was die de 7e de echo had...Maar wie ook al weer![]()
tijdens de bevalling van Meike lag ik aan het CTG, en toen was het steeds net erboven of net eronder....(de 150 grens dus)quote:Op maandag 27 april 2009 21:23 schreef miss_sly het volgende:
Bij ons is met echo toch echt drie maal een meisje bevestigd, maar haar hartslag zit altijd tussen 145 en 150, niet erboven
Da's mijn enige droom geweest.quote:Op maandag 27 april 2009 21:20 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Was dat je enige babydroom? Kan me voorstellen dat dat dan verwarrend is. Ik heb nog steeds hele gedetailleerde meisjes-baby-dromen gehad en 1 droom over een jongetje die na 1 nacht slapen in de droom ook een meisje was geworden. Vraag is nu: is het echt een meisje of wil ik dat gewoon zo heel graag?! *nieuwsgierig is*
Volgens de Agparscoretest krijgt de baby 2 punten als de hartslag boven de 100 is, 1 als het eronder is en 0 als er geen hartslag is.quote:Op maandag 27 april 2009 21:25 schreef Linda2205 het volgende:
waarom is die hartslag eigenlijk zo hoog bij in-de-buik-baby's? En is dat bij de geboorte weer gedaald?
jee begint dat nu al?quote:Op maandag 27 april 2009 21:35 schreef mefke79 het volgende:
Zo bedje in, morgen eerste zwangerschapsgym, ben benieuwd.
Tuurlijk is het dan pas 100% zeker, maar op zich is het vertrouwen op meerdere echo's wat logischer dan op een bakerpraatje over de hartslagquote:Op maandag 27 april 2009 21:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
tijdens de bevalling van Meike lag ik aan het CTG, en toen was het steeds net erboven of net eronder....(de 150 grens dus)
"het is een jongen" even later....." en nu is het een meisje"
Tis pas 100% zeker als je je kindje in je armen hebt liggen
De mijne ook niet. Ik heb vandaag gebeld en gezegd wat het wordt. Probleem a la Rocka opgelostquote:Op maandag 27 april 2009 21:35 schreef mefke79 het volgende:
Mijn ouders willen niet weten wat het wordt
Haha, ik geloof dat ik dat ook zou doenquote:Op maandag 27 april 2009 21:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
De mijne ook niet. Ik heb vandaag gebeld en gezegd wat het wordt. Probleem a la Rocka opgelost
quote:Op maandag 27 april 2009 21:51 schreef RockabeIIa het volgende:
balen mefke, hier wilde mijn vriend heel graag bij de eerste. Ik wilde eigenlijk eerst helemaal niet maar dit keer wilde ik gelijk! Ik vind het zo gaaf om te weten! Naar mijn idee is dit nu echt veel mijn kind geworden. Nu is het 'echter'/
Oh en het en profile-beeld dat ik zag vandaag...Brent's broer... Zo duidelijk familie
Ikke!! *retenieuwschierig*quote:Op maandag 27 april 2009 21:18 schreef Linda2205 het volgende:
Tof, dan ben ik dus de enige met baby-nieuws hier, die dag! Alhoewel er nog iemand was die de 7e de echo had...Maar wie ook al weer![]()
Yep, ze zei dat het er allemaal goed uit zag.quote:Op maandag 27 april 2009 21:55 schreef Diaan73 het volgende:
Rocka, ik vind jou ook echt een stoere jongensmoeder hoorwat leuk zeg en verder was alles ook goed??
Tan, van harte gefeliciteerd, bijzonder hoor!!!
wat geweldig!quote:Op maandag 27 april 2009 21:51 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh en het en profile-beeld dat ik zag vandaag...Brent's broer... Zo duidelijk familie
quote:Op maandag 27 april 2009 22:08 schreef Ca.ra het volgende:
Ja hoor, anders kan ik later toch geen foto's plaatsen in het kinderkamer-topic
Euuhm ik heb geen vk meer, ik sta onder directe controle van de gyn en aangezien de vertrouwensband met de vk gedaald is naar niveau onder 0 bel ik die pas als ik dood neervalquote:Op maandag 27 april 2009 14:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Marlieske, als je je zo ongerust maakt over het al dan niet al beginnen van de bevalling bel je de vk toch?
Misschien kunnen ze wel iets doen om je ongerustheid weg te nemen?
quote:Op maandag 27 april 2009 22:23 schreef Linda2205 het volgende:
Niet je kop in het zand steken Marlieske! Gewoon een kurk erin en benen bij elkaar! Wij duimen wel dat jullie ventje nog even bij mama blijft
Ik ben ook hard op weg om het zo te gaan doen, maar ik ben al 10 weken niet meer misselijk gelukkig. Het is in elk geval wel maf!quote:Op maandag 27 april 2009 23:04 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en Kersjes... ik droomde daar wel eens van, tijdens de zwangerschap 'lekker' afvallen en slanker eindigen dan je begint, maar nah nee... toch maar liever niet...
Ik vind de meisjeskleren juist niks aan, veel te veel rozequote:Op maandag 27 april 2009 23:48 schreef mijsje het volgende:
Yeah... Rocka en SSSSerpente, ik had het bij allebei goed geraden...![]()
superleuk voor jullie! Het zou mij niks uitmaken,een jongen of een meid... (qua hoe leuk kleertje zijn een meisje, maar qua hoe leuk kindjes zijn, zijn ze allebei leuk)
Nou, ik ben inderdaad blij dat het spugen maar een aantal weken heeft geduurd, en allang over is! De afvalplaatsen die jij noemt, komen me bekend voor. Als ik foto's zie, ben ik verbaasd dat dat mijn benen en bips zijn, en ik heb inmiddels ruim een maat kleiner van broek dan voor ik zwanger werd. Ik zit inmiddels op -2, en Sjakie doet het goed en ik voel me verder ook goed.quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:14 schreef miss_sly het volgende:
Een hele zwangerschap misselijk en veel overgeven lijkt me vreselijk, maar ik hoop toch wel stiekem na de bevalling snel netjes terug te plooien. Bovendien lijkt het de laatste tijd alsof ik plaatselijk bovenarmen, benen, bgezicht wat afval, en op zich zou dat kunnen kloppen. Ik zit al weken op +10, maar mijn buikbaby wordt natuurlijk wekelijks groter en zwaarder.
Ben jij al 24 wekenquote:Op dinsdag 28 april 2009 08:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet zeggen... ik zit nu op ong. +6, op 24 weken, en dat vind ik best heel netjes van mezelf. Nu weet ik van de vorige keer wel dat ik toen aan het eind heel hard ging, maar toen was ik op dit punt al op +10, dus dat heb ik al gewonnen.
Ga jij er nog even een paar weken aan vast plakken!quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:40 schreef innepin het volgende:
[..]
Ben jij al 24 weken![]()
Waarom dacht ik dat jij nog véél minder ver was?![]()
grappig he, dat iedereen dat anders ziet...quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:02 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik vind de meisjeskleren juist niks aan, veel te veel roze
Dat vind ik ook ja! En ik vind het ook jammer dat er niet zoveel neutraal is, dus voor jongens en meisjes... (voor mensen die niet willen weten wat ze krijgen... ik zou het ook niet willen weten...)quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:01 schreef huuphuup het volgende:
Ik vind meisjeskleertjes niet per se leuker dan jongenskleertjes maar het valt me wel op dat er voor meisjes echt veel meer te krijgen is in verschillende variaties en soorten enzo![]()
Sorry!quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ga jij er nog even een paar weken aan vast plakken!Echt niet! Zoveel loop ik idd niet op je achter.
oh... Ik heb voor de eerste daagjes een gebroken wit truitje en broekje gekocht met een bruin mutsje + bruine sokjes van extra zachte stof (achteraf is het toch niet echt geschikt voor meisjes maar daar ging ik ook niet van uit)quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:27 schreef Brighteyes het volgende:
Neutraal is vaak beige of bruin en dat vind ik echt zo suf.
*pest*quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:48 schreef innepin het volgende:
[..]
Sorry!Misschien is het juist wel omdat ik dan denk dat ik ook ongeveer zo ver ben, en als ik jou zo zie posten besef ik ineens dat ik hard onderweg naar de 28 ben
Ik schrok
Noooooli......![]()
Huup, ik heb je hoofdpijn overgenomen ben ik bang![]()
En shoppen voor een babytje kan best als je het geslacht nog niet weet hoor.zeker als je goed kan delegeren, he huupske?
![]()
Maakt toch niet uit? Ik vind het suf, maar dat neemt niet weg dat het jouw jongetje prachtig zal staan en dat ik dat ook nog eens zal beamen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:52 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
oh... Ik heb voor de eerste daagjes een gebroken wit truitje en broekje gekocht met een bruin mutsje + bruine sokjes van extra zachte stof (achteraf is het toch niet echt geschikt voor meisjes maar daar ging ik ook niet van uit)
Is ookquote:Op dinsdag 28 april 2009 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Ik vind het suf, maar dat neemt niet weg dat het jouw jongetje prachtig zal staan en dat ik dat ook nog eens zal beamen?
Ik heb alleen helemaal niets met zachte kleuren. Lichtblauw voor jongetjes is ook al zo'n gruwel.
Net als lichtgeel.
En zwart kan niet zacht zijn?quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:08 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Is ookik vind juist wit en zwart heel mooi op pasgeborenen maar vind het ook belangrijk dat de eerste daagjes alles zo soepel en zacht mogelijk aan voelt.
Weer iets afgerond, kamertje af pufcursus af, je hebt straks niks meer te doenquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:25 schreef mikoxx het volgende:
Hmmm vervelend sserpente, beterschap! Jullie mogen dus nog een xtje gaan spieken? Leuk toch?? Is het eigenlijk zo dat als een placenta eenmaal voor de uitgang ligt, dat dat niet meer kan verplaatsen?
Wij hadden gister de laatste cursusavond van samen bevallen. Men wat is dat snel gegaan zeg! Ik kan het iedereen aanraden trouwens, het is GEEN suffe pufclub, maar juist een gezellige en interessante cursus. Mijn man is ook enorm enthousiast en ik vind het eigenlijk een heel veilig en fijn idee dat hij ook van alles op de hoogte is. De ademhalingstechnieken hebben we nog wel even een xtje doorgenomen, dus dat zit goedSpannend hoor, weer iets wat je afrondt, waardoor de babies 'mogen komen'! Al wil ik dat nog niet hoor, ze mogen nog lekker veilig een paar weekjes bij mama blijven!
Tering wat een lompe boerquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:42 schreef MamaNik het volgende:
Net iemand in de stad, zo jij krijgt er zeker 2 of moet je bijna bevallen. Nee inderdaad ik krijg er 2, zegt ze gewoon nou pfff succes jij liever dan ik, ik zou er niet aan moeten denken, ik had het weg laten halennou ja zeg!! Zulke mensen verdienen toch geen kinderen???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |