Heb zelf geen kinderen, maar kan best het geduld opbrengen om naar collega's te luisteren die vol trots over hun kroost vertellen. Verder kan ik het ook goed begrijpen dat collega's hun kinderen voor het werk stellen en bijvoorbeeld eerder vertrekken. Ik zou het zelfs verkeerd vinden als ze het niet deden. Als je voor kinderen kiest, kies er dan voor de volle 100% voor. Kortom, kan me niet helemaal in dit onderzoek vinden.quote:Collega's met kinderen wekken ergernis
DIEMEN - Heel wat werknemers (43 procent) ergeren zich aan collega's met kinderen. Collega's die zich afmelden omdat hun kind ziek is, vormen met 37 procent de grootste irritatie. Dit blijkt uit onderzoek van vacaturesite JobTrack.nl.
Ook te vroeg vertrekken om een oppas af te lossen en het constante gepraat van een collega over zijn of haar kind, roepen veel ergernis op. Oudere werknemers storen zich nog het meest aan deze collega's. Bijna de helft van deze groep geeft aan zich geregeld te ergeren.
De leeftijdscategorie 26 tot 35 jaar ergert zich het minst. ,,Verklaring hiervoor is dat deze leeftijdsgroep net kinderen heeft of er aan wil beginnen. Zij hebben dus regelmatig te maken met kindgerelateerde zaken of vinden het leuk over hun kroost te praten'', zegt Marco de Weerd van de vacaturesite.
Opvallend is volgens het onderzoek onder 587 mensen dat er nauwelijks verschillen tussen mannen en vrouwen zijn in de mate van ergernis. ,,Vaak wordt gedacht dat vrouwen het heerlijk vinden om over kinderen te praten. Het blijkt echter dat vrouwen zich net zo vaak ergeren aan spraakzame collega's met kinderen als mannen'', aldus De Weerd. Het onderzoek wijst zelfs uit dat vrouwen zich een fractie meer ergeren dan mannen.
Voor de volle 100% voor kinderen kiezen, betekent voor mij dan ook stoppen met werken.quote:Op maandag 27 april 2009 15:26 schreef Lyrebird het volgende:
Heb zelf geen kinderen, maar kan best het geduld opbrengen om naar collega's te luisteren die vol trots over hun kroost vertellen. Verder kan ik het ook goed begrijpen dat collega's hun kinderen voor het werk stellen en bijvoorbeeld eerder vertrekken. Ik zou het zelfs verkeerd vinden als ze het niet deden. Als je voor kinderen kiest, kies er dan voor de volle 100% voor. Kortom, kan me niet helemaal in dit onderzoek vinden.
Helemaal mee eens, maar niet ten koste van de collega's zonder kinderen.quote:Op maandag 27 april 2009 15:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
knip Als je voor kinderen kiest, kies er dan voor de volle 100% voor. Kortom, kan me niet helemaal in dit onderzoek vinden.
Ja, en die collega van Jan van de postkamer moet zijn werk en na vijven ook nog bij doen, waardoor hij weer later bij zijn niet zieke kind is.quote:Op maandag 27 april 2009 15:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Mensen hebben weinig inlevingsvermogen.
Een kind dat ziek is, heeft zijn ouders een stuk harder nodig nodig dan de medewerkers van Van Boven Kopieerapparaten Jan van de postkamer nodig hebben.. En als die medewerkers dat niet begrijpen is het maar beter dat ze geen kinderen krijgen.
Van die types die verwachte dat je het werk boven alles, zelfs je kinderen stelt..
Van die types die geen liefde hebben gehad van hun ouders en daar nu nog veel last van hebben.quote:Op maandag 27 april 2009 15:37 schreef Casos het volgende:
[..]
Van die types die denken dat hun kind het enige is dat telt.....
Mensen opzadelen met extra werk is sociaal wil je zeggen??quote:Op maandag 27 april 2009 15:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Mensen hebben weinig inlevingsvermogen.
Een kind dat ziek is, heeft zijn ouders een stuk harder nodig nodig dan de medewerkers van Van Boven Kopieerapparaten Jan van de postkamer nodig hebben.. En als die medewerkers dat niet begrijpen is het maar beter dat ze geen kinderen krijgen.
Van die types die verwachte dat je het werk boven alles, zelfs je kinderen stelt..
Je kunt toch ook een praktijk aan huis nemen? Bijv. tandars, diëtiste, accupuncturiste, concubine, yoga-instructrice... De mogelijkheden zijn legio en eindeloos!quote:Op maandag 27 april 2009 15:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Voor de volle 100% voor kinderen kiezen, betekent voor mij dan ook stoppen met werken.
Ik werk nu in een verpleeghuis in een team met collegas met kinderen , het komt zeer regelmatig voor dat er iemand weg moet of zorgverlof opneemt , tandarts bezoeken , huisarts bezoeken etc etcquote:Op maandag 27 april 2009 15:36 schreef Lundegaard het volgende:
"...Oh jee, is Mirjam weer niet op komen dagen omdat haar kind ziek is. Kan toch niet? Is toch niet normaal? Nu moet ik zelf de enveloppen dichtplakken."
quote:Op maandag 27 april 2009 15:40 schreef Marble het volgende:
Je kunt toch ook een praktijk aan huis nemen? Bijv. tandars, diëtiste, accupuncturiste, concubine, yoga-instructrice... De mogelijkheden zijn legio en eindeloos!
Nou dan schakel je een versnellinkje lager, gaan ze heus niet dood van hoor.quote:Op maandag 27 april 2009 15:41 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik werk nu in een verpleeghuis in een team met collegas met kinderen , het komt zeer regelmatig voor dat er iemand weg moet of zorgverlof opneemt , tandarts bezoeken , huisarts bezoeken etc etc
Dat houdt dan in dat ik in mijn eentje een afdeling met 18 patienten draaiende moet houden , en tja dat gaat niet he?
Moet jij eens opletten.quote:Op maandag 27 april 2009 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Je kunt nou eenmaal niet een poepluier verschonen als je in iemands gebit staat te boren.
Heb je ooit in een verpleeghuis gewerkt?quote:Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef Marble het volgende:
[..]
Nou dan schakel je een versnellinkje lager, gaan ze heus niet dood van hoor.
Tenzij je op de intensive care werkt maar daar gaan we maar even niet van uit.
Dus omdat jij kinderen hebt moeten mensen die iets mankeren en daar dik voor betalen maar minder zorg krijgen, ......jij bent heel erg.quote:Op maandag 27 april 2009 15:43 schreef Marble het volgende:
[..]
Nou dan schakel je een versnellinkje lager, gaan ze heus niet dood van hoor.
Tenzij je op de intensive care werkt maar daar gaan we maar even niet van uit.
Nee sorry ik ben huismoeder.quote:Op maandag 27 april 2009 15:44 schreef N.icka het volgende:
[..]
Heb je ooit in een verpleeghuis gewerkt?
Lijkt me dat je dan naar je werkgever moet stappen en het niet jouw probleem moet maken. Sowieso is dat natuurlijk niet de verantwoording van de werknemer die naar de tandarts moet of verlof opneemt.quote:Op maandag 27 april 2009 15:41 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik werk nu in een verpleeghuis in een team met collegas met kinderen , het komt zeer regelmatig voor dat er iemand weg moet of zorgverlof opneemt , tandarts bezoeken , huisarts bezoeken etc etc
Dat houdt dan in dat ik in mijn eentje een afdeling met 18 patienten draaiende moet houden , en tja dat gaat niet he?
Dat kan dus niet, als zij als enige overblijft voor 18 patiënten heeft ze helemaal geen tijd om naar haar werkgever te stappen, dan zouden die patiënten helemaal zonder zorg overblijven.quote:Op maandag 27 april 2009 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Lijkt me dat je dan naar je werkgever moet stappen en het niet jouw probleem moet maken.
Er is uberhaupt geen mens dat nog in een verpleeghuis wil werken , we hebben nog heel wat open vacatures staan. Het is wel degelijk mijn probleem nu. En ja daar erger ik me aanquote:Op maandag 27 april 2009 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lijkt me dat je dan naar je werkgever moet stappen en het niet jouw probleem moet maken. Sowieso is dat natuurlijk niet de verantwoording van de werknemer die naar de tandarts moet of verlof opneemt.
Kijk maar uit, dat zijn dezelfde types die kinderdagverblijven binnen dringen. Kan je beter thuis zitten met je kind.quote:Op maandag 27 april 2009 15:39 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Van die types die geen liefde hebben gehad van hun ouders en daar nu nog veel last van hebben.
![]()
![]()
Reken hier maar niet op meelijden, de ouders van heden benne keihard en onredelijk.quote:Op maandag 27 april 2009 15:46 schreef N.icka het volgende:
[..]
Er is uberhaupt geen mens dat nog in een verpleeghuis wil werken , we hebben nog heel wat open vacatures staan. Het is wel degelijk mijn probleem nu. En ja daar erger ik me aan
Maar dat is dan de schuld van die andere werknemer die af en toe vrij neemt?? Nee he. Dus je ergert je aan de verkeerde persoon.quote:Op maandag 27 april 2009 15:46 schreef N.icka het volgende:
[..]
Er is uberhaupt geen mens dat nog in een verpleeghuis wil werken , we hebben nog heel wat open vacatures staan. Het is wel degelijk mijn probleem nu. En ja daar erger ik me aan
Ik stuur mijn 6 jarige wel ff een smsje . Red jezelf maar. Extra dekens liggen naast de meterkast en je weet waar de sinaasappelsap staat , ben om half 6 thuis.quote:Op maandag 27 april 2009 15:37 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja, en die collega van Jan van de postkamer moet zijn werk en na vijven ook nog bij doen, waardoor hij weer later bij zijn niet zieke kind is.
Van die types die denken dat hun kind het enige is dat telt.....
Daar zou je werkgever dan beter rekening mee moeten houden. Als door het wegvallen van één persoon de hele afdeling niet meer goed draait is er iets mis.quote:Op maandag 27 april 2009 15:41 schreef N.icka het volgende:
[..]
Maar nu zadel je je kind met extra werk op. Dat is pas asociaal, en nog kinderarbeid ook.quote:Op maandag 27 april 2009 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik stuur mijn 6 jarige wel ff een smsje . Red jezelf maar. Extra dekens liggen naast de meterkast en je weet waar de sinaasappelsap staat , ben om half 6 thuis.
Want je collega met extra werk opzadelen is asociaal
Kijk, jij weet hoe het hoort. Had dan niet gaan werken.quote:Op maandag 27 april 2009 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik stuur mijn 6 jarige wel ff een smsje . Red jezelf maar. Extra dekens liggen naast de meterkast en je weet waar de sinaasappelsap staat , ben om half 6 thuis.
Nee dat is wel de schuld van collega's . als zij niet op komen dagen omdat ze eerst hun kinderen naar school moeten brengen , of naar de tandarts moeten of weet ik veel wat dan veroorzaken zij het probleemquote:Op maandag 27 april 2009 15:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar dat is dan de schuld van die andere werknemer die af en toe vrij neemt?? Nee he. Dus je ergert je aan de verkeerde persoon.
Dat verwacht je dus wel van die andere collega van wie zijn kind niet ziek is!quote:Op maandag 27 april 2009 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Goed zeg, een beetje extra winst voor de baas is natuurlijk het verwaarlozen van je kind waard. Je doet het tenminste met een reden.quote:Op maandag 27 april 2009 15:47 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, het probleem is al veroorzaakt doordat de bezetting slecht is. Zo geredeneerd zou er ook nooit iemand ziek kunnen worden omdat je dan een collega extra belast.quote:Op maandag 27 april 2009 15:49 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nee dat is wel de schuld van collega's . als zij niet op komen dagen omdat ze eerst hun kinderen naar school moeten brengen , of naar de tandarts moeten of weet ik veel wat dan veroorzaken zij het probleem
Zoals het een sociaal persoon betaamt heb ik er alles voor over om te zorgen dat collega Piet om half 6 in plaats van van 6 uur zijn schoentjes uit kan schoppen en een wijntje kan nemen.quote:Op maandag 27 april 2009 15:48 schreef Marble het volgende:
[..]
Maar nu zadel je je kind met extra werk op. Dat is pas asociaal, en nog kinderarbeid ook.
Dat dus, de werkgever heeft zo min mogelijk mensen in dienst om zo weinig mogelijk kosten te maken (en zoveel mogelijk winst). Die mensen houden het dan net draaiende als iedereen er is, als er iemand niet komt opdagen zie je het probleem pas echt.quote:Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, het probleem is al veroorzaakt doordat de bezetting slecht is. Zo geredeneerd zou er ook nooit iemand ziek kunnen worden omdat je dan een collega extra belast.
Als dat zo is heb je gewoon een kutwerkgever en dito baan waarvan je nu je collega de schuld wil geven. En dan is die collega een egoïst.
Ja, nu druipt de ironie er wel van af, net niet echt.quote:Op maandag 27 april 2009 15:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Zoals het een sociaal persoon betaamt heb ik er alles voor over om te zorgen dat collega Piet om half 6 in plaats van van 6 uur zijn schoentjes uit kan schoppen en een wijntje kan nemen.
Kind redt zich wel. Ik heb voor een krabpaal en een kinderluikje gezorgd.
Precies. En die collega die zich niet gek laat maken door deze doorgeslagen efficiency slag is dan opeens de bron van ergernis.quote:Op maandag 27 april 2009 15:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat dus, de werkgever heeft zo min mogelijk mensen in dienst om zo weinig mogelijk kosten te maken (en zoveel mogelijk winst). Die mensen houden het dan net draaiende als iedereen er is, als er iemand niet komt opdagen zie je het probleem pas echt.
Precies, extra geld is handig, kan hij later naar het Luzac als hij volledig gestoord vastloopt op de HAVOquote:Op maandag 27 april 2009 15:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Goed zeg, een beetje extra winst voor de baas is natuurlijk het verwaarlozen van je kind waard. Je doet het tenminste met een reden.
2 mensen in een vroege dienst is een normale bezetting hoor . Aangenomen dat ze er dan ook gewoon de volle tijd zijnquote:Op maandag 27 april 2009 15:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, het probleem is al veroorzaakt doordat de bezetting slecht is. Zo geredeneerd zou er ook nooit iemand ziek kunnen worden omdat je dan een collega extra belast.
Als dat zo is heb je gewoon een kutwerkgever en dito baan waarvan je nu je collega de schuld wil geven. En dan is die collega een egoïst.
Ja, of er zijn een hoop vacatures die niet vervult worden, zoals al gemeld in dit topic.quote:Op maandag 27 april 2009 15:54 schreef Meh7 het volgende:
Dat dus, de werkgever heeft zo min mogelijk mensen in dienst om zo weinig mogelijk kosten te maken (en zoveel mogelijk winst). Die mensen houden het dan net draaiende als iedereen er is, als er iemand niet komt opdagen zie je het probleem pas echt.
Dat kunnen ze ook tegen andere werkende ouders doen, daar hoef je mij niet mee lastig te vallen.quote:Op maandag 27 april 2009 15:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heb zelf geen kinderen, maar kan best het geduld opbrengen om naar collega's te luisteren die vol trots over hun kroost vertellen.
quote:Verder kan ik het ook goed begrijpen dat collega's hun kinderen voor het werk stellen en bijvoorbeeld eerder vertrekken. Ik zou het zelfs verkeerd vinden als ze het niet deden. Als je voor kinderen kiest, kies er dan voor de volle 100% voor.
Nou ja, het onderzoek heeft wel een punt. Het kan een probleem zijn...hoewel ik denk dat je er dan beter over kan hebben met de desbetreffenden collega-ouder, dan dat je je er over gaat ergeren en klagen.quote:Kortom, kan me niet helemaal in dit onderzoek vinden.
Maar dan geef je de schuld dus aan die paar collega's die onder voorwaarden nog wél in het verpleeghuis willen werken. Als je hen het recht ontneemt om fatsoenlijk voor hun kinderen te mogen zorgen, dan wil er helemaal geen hond meer in de verpleging werken. En als al die werknemers structureel over gaan werken, dan lijkt het bovendien alsof er helemaal geen probleem meer is in de zorg: al het werk wordt immers toch gedaan?quote:Op maandag 27 april 2009 15:46 schreef N.icka het volgende:
[..]
Omdat kinderen hebben een gigantische verantwoordelijkheid is. Als ouder ligt je eerste prioriteit absoluut bij je kind, werk komt pas daarna.quote:Op maandag 27 april 2009 15:55 schreef N.icka het volgende:
[..] Ik snap alleen niet dat je als ouder met kinderen zo vaak afwezig kan/ mag zijn
Nee dat VIND je een normale bezetting. Maar het blijkt al dat dat niet zo is.quote:Op maandag 27 april 2009 15:55 schreef N.icka het volgende:
[..]
2 mensen in een vroege dienst is een normale bezetting hoor . Aangenomen dat ze er dan ook gewoon de volle tijd zijn
Mensen die vrij zijn kan ook gebeuren.quote:Ziek zijn kan gebeuren en dan wordt er iemand anders uit een ander team ingeroosterd. Dan kan er evt later een uitzendkracht ingehuurd worden ( als die er al zijn)
Je werkgever wel. Wederom dus het probleem van je werkgever die die afwezigheid blijkbaar goedkeurt.quote:Baan inhoudelijk is hartstikke leuk , niets mis mee , en ja het is hard werken maar dat geeft niet. Ik snap alleen niet dat je als ouder met kinderen zo vaak afwezig kan/ mag zijn
Waarom stop je dan niet gewoon met werken of neem je (samen met partner) genoegen met een parttime baan?quote:Op maandag 27 april 2009 15:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat kinderen hebben een gigantische verantwoordelijkheid is. Als ouder ligt je eerste prioriteit absoluut bij je kind, werk komt pas daarna.
Moet je daar dan je collega's mee lastig vallen?quote:Op maandag 27 april 2009 15:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat kinderen hebben een gigantische verantwoordelijkheid is. Als ouder ligt je eerste prioriteit absoluut bij je kind, werk komt pas daarna.
Mensen praten graag over andere mensen die belangrijk voor ze zijn. Dat kunnen ouders zijn, broers zussen, beste vriend en.. oh help, kinderen!quote:Op maandag 27 april 2009 15:55 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook tegen andere werkende ouders doen, daar hoef je mij niet mee lastig te vallen.![]()
Omdat die werkgever het blijkbaar mogelijk maakt.quote:Op maandag 27 april 2009 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom stop je dan niet gewoon met werken of neem je (samen met partner) genoegen met een parttime baan?
Wat heel veel ouders niet door lijken te hebben, is dat hun kinderen helemaal niet uniek en speciaal zijn. En dat er ook mensen zijn die helemaal niet zitten te wachten over het zoveelste verhaal over de kinderen van anderen.quote:Op maandag 27 april 2009 15:58 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Mensen praten graag over andere mensen die belangrijk voor ze zijn. Dat kunnen ouders zijn, broers zussen, beste vriend en.. oh help, kinderen!
Kinderen hebben kost natuurlijk ook een flinke lap geld. Normaal gesproken zijn werk en kinderen prima te combineren. Maar er zijn af en toe die situaties waarbij werk even terzijde geschoven moet worden.quote:Op maandag 27 april 2009 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Waarom stop je dan niet gewoon met werken of neem je (samen met partner) genoegen met een parttime baan?
Nou, ik lees er meer door dat als een collega eerder weg "moet" en zijn kind als excuus gebruikt, het vaak wél geslikt wordt (door werkgever en collega's), maar een kinderloos iemand die eerder weg wil zonder excuus dat niet mag.quote:Op maandag 27 april 2009 16:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Omdat die werkgever het blijkbaar mogelijk maakt.
Tja ik snap niet waarom al die klagers niet gewoon in overleg met de werkgever gaan en eisen dat ze er een collega bij krijgen om de afwezigheid van werknemer met kinderen op te vangen. Wat kan die collega er aan doen dat hij privileges krijgt als hij erom vraagt?
Aan de andere kant heeft elk kind wel iets unieks en speciaals. Uniek en speciaal zijn is eigenlijk ook heel gewoon en conformistisch.quote:Op maandag 27 april 2009 16:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat heel veel ouders niet door lijken te hebben, is dat hun kinderen helemaal niet uniek en speciaal zijn.
Je snapt neem ik aan wel dat andere mensen zich daaraan kunnen ergeren?quote:Op maandag 27 april 2009 16:01 schreef __Saviour__ het volgende:
Kinderen hebben kost natuurlijk ook een flinke lap geld. Normaal gesproken zijn werk en kinderen prima te combineren. Maar er zijn af en toe die situaties waarbij werk even terzijde geschoven moet worden.
Ik kan niet zo snel op alles reageren hoorquote:Op maandag 27 april 2009 16:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat die werkgever het blijkbaar mogelijk maakt.
Tja ik snap niet waarom al die klagers niet gewoon in overleg met de werkgever gaan en eisen dat ze er een collega bij krijgen om de afwezigheid van werknemer met kinderen op te vangen. Wat kan die collega er aan doen dat hij privileges krijgt als hij erom vraagt?
Iets unieks en speciaal voor de ouders ja, niet voor collega's die het zoveelste tandjes of poepluier verhaal moeten aanhoren.quote:Op maandag 27 april 2009 16:03 schreef Marble het volgende:
Aan de andere kant heeft elk kind wel iets unieks en speciaals. Uniek en speciaal zijn is eigenlijk ook heel gewoon en conformistisch.
Je kunt ook net doen alsof je wel kinderen hebt, niemand die dat gaat checken, en je krijgt wel mooi alle voordeeltjes.quote:Op maandag 27 april 2009 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, ik lees er meer door dat als een collega eerder weg "moet" en zijn kind als excuus gebruikt, het vaak wél geslikt wordt (door werkgever en collega's), maar een kinderloos iemand die eerder weg wil zonder excuus dat niet mag.
Tja, ik weet niet waar iedereen werkt maar ik maak dat nooit mee. Ik heb meer kinderloze collega's die met allerlei kutsmoesjes een uurtje eerder weg moeten dan collega's met kinderen.quote:Op maandag 27 april 2009 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou, ik lees er meer door dat als een collega eerder weg "moet" en zijn kind als excuus gebruikt, het vaak wél geslikt wordt (door werkgever en collega's), maar een kinderloos iemand die eerder weg wil zonder excuus dat niet mag.
Oh...ik praat ook wel eens over familie en vrienden, maar niet met collega's. Waarom zou ik ook, niemand op het werk die hen kent, dus ik zie daar echt het nut niet van in.quote:Op maandag 27 april 2009 15:58 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mensen praten graag over andere mensen die belangrijk voor ze zijn. Dat kunnen ouders zijn, broers zussen, beste vriend en.. oh help, kinderen!
Het gaat niet alleen om ziek zijn maar ook om eerder weg gaan . later komen , voordelen n de vakanties . huisarts bezoeken , tandarts bezoekn , noem maar opquote:Op maandag 27 april 2009 16:04 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Maar hoe vaak zijn kinderen nou ziek? Als je zo vaak weg moet dat een fulltime functie bijna parttime wordt dat komt toch nooit voor? Ik kan me niet herinneren dat ik als kind zo ziek was dat ik thuis moest blijven of van school ben gehaald. (en mijn ouders dus van hun werk geroepen werden) Ja, 1 x met de bof en 1 keer met de waterpokken, Maar dat is 2x afwezigheid op 10 kind jaren.. big deal.
Maar elk mens is toch weer anders? Geen mens is gelijk, en dus ook geen kind. Zelfs eeneiïge tweelingen schijnen verschillende smaken in bijv. eten, mode en literatuur te hebben. Ik heb dat niet kunnen verifiëren want ik ken nauwelijks tweelingen en al helemaal geen eeneiïge, maar het schijnt.quote:Op maandag 27 april 2009 16:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Iets unieks en speciaal voor de ouders ja, niet voor collega's die het zoveelste tandjes of poepluier verhaal moeten aanhoren.
Nooit gemerkt. Wat ik wel merk is dat rokers meer en langere pauzes hebben (lees: nemen). Dus als ik de reacties zo lees, moet je een rokende ouder zijn en dan werk je het minstquote:Op maandag 27 april 2009 16:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 april 2009 16:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nooit gemerkt. Wat ik wel merk is dat rokers meer en langere pauzes hebben (lees: nemen). Dus als ik de reacties zo lees, moet je een rokende ouder zijn en dan werk je het minst
Tja ik begrijp dat ook niet. Mijn oudste is nu 5 en daarvan hebben we 3 jaar met z'n tweeen gewerkt. Ik ben nog nooit eerder weggegaan en mijn vrouw 1 keer een halve dag hetgeen natuurlijk ook gewoon een snipperdag kost.quote:Op maandag 27 april 2009 16:04 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Maar hoe vaak zijn kinderen nou ziek? Als je zo vaak weg moet dat een fulltime functie bijna parttime wordt dat komt toch nooit voor? Ik kan me niet herinneren dat ik als kind zo ziek was dat ik thuis moest blijven of van school ben gehaald. (en mijn ouders dus van hun werk geroepen werden) Ja, 1 x met de bof en 1 keer met de waterpokken, Maar dat is 2x afwezigheid op 10 kind jaren.. big deal.
Nou ik wel. Vriend die een autorijbewijs gehaald heeft, zusje dat gaat studeren broer die net een huis gekocht heeft is toch leuk om ff te melden.quote:Op maandag 27 april 2009 16:05 schreef Semisane het volgende:
[..]
Oh...ik praat ook wel eens over familie en vrienden, maar niet met collega's. Waarom zou ik ook, niemand op het werk die hen kent, dus ik zie daar echt het nut niet van in.
Mja, ik maak dus mee dat van diezelfde kinderloze mensen standaard verwacht wordt dat ze overwerken, mocht dat nodig zijn. "Jij kunt wel overwerken natuurlijk, er zit toch niemand op je te wachten thuis."quote:Op maandag 27 april 2009 16:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, ik weet niet waar iedereen werkt maar ik maak dat nooit mee. Ik heb meer kinderloze collega's die met allerlei kutsmoesjes een uurtje eerder weg moeten dan collega's met kinderen.
Tja nogmaals, dan heb je gewoon een kutbaas. En dat heeft niets met je collega te maken die dat simpelweg niet accepteert.quote:Op maandag 27 april 2009 16:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, ik maak dus mee dat van diezelfde kinderloze mensen standaard verwacht wordt dat ze overwerken, mocht dat nodig zijn. "Jij kunt wel overwerken natuurlijk, er zit toch niemand op je te wachten thuis."
Het zal je misschien verbazen, maar voor veel (kinderloze) mensen lijken alle ouders (en dus ook hun kinderen) op elkaar.quote:Op maandag 27 april 2009 16:06 schreef Marble het volgende:
Maar elk mens is toch weer anders? Geen mens is gelijk, en dus ook geen kind. Zelfs eeneiïge tweelingen schijnen verschillende smaken in bijv. eten, mode en literatuur te hebben. Ik heb dat niet kunnen verifiëren want ik ken nauwelijks tweelingen en al helemaal geen eeneiïge, maar het schijnt.
Ja, en jij hebt blijkbaar kinderloze kutcollega's die er zomaar tussen uitknijpen.quote:Op maandag 27 april 2009 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja nogmaals, dan heb je gewoon een kutbaas. En dat heeft niets met je collega te maken die dat simpelweg niet accepteert.
Nee, ik ben hun chef en keur dat al naar gelang mijn bui goed dan wel af. Dat betekent niet dat ik een kutsmoes niet herken als ik er 1 hoor.quote:Op maandag 27 april 2009 16:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, en jij hebt blijkbaar kinderloze kutcollega's die er zomaar tussen uitknijpen.
Dat mag, collega's van me praten ook regelmatig over hun familie of vrienden, terwijl ik dan geheel niet snap over wie ze het hebben en waarom die collega denkt dat ik dat wil aanhoren...maar goed, ik houd privé en werk dan ook strikt gescheiden.quote:Op maandag 27 april 2009 16:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nou ik wel. Vriend die een autorijbewijs gehaald heeft, zusje dat gaat studeren broer die net een huis gekocht heeft is toch leuk om ff te melden.
Het zijn inderdaad betere gespreksonderwerpen dan dat je begint over hoe je je vriendin die avond ervoor anaal genomen hebt.quote:Op maandag 27 april 2009 16:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Nou ik wel. Vriend die een autorijbewijs gehaald heeft, zusje dat gaat studeren broer die net een huis gekocht heeft is toch leuk om ff te melden.
Zeker net Fight Club gelezen/-keken?quote:Op maandag 27 april 2009 16:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar voor veel (kinderloze) mensen lijken alle ouders (en dus ook hun kinderen) op elkaar.
quote:Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Die vakanties zijn irritant idd ' ja maar anders kunnen de ouders niet op vakantie dus die krijgen in de schoolvakanties' voorrang. Lowlands is ook tijdens schoolvakaties kun je naar fluiten dus.quote:Op maandag 27 april 2009 16:06 schreef N.icka het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om ziek zijn maar ook om eerder weg gaan . later komen , voordelen n de vakanties . huisarts bezoeken , tandarts bezoekn , noem maar op
Dat is hier vaak aan de orde hoor
Nu ja, dat ik in een kutbranche werk was mij ook allang duidelijk, maar bedankt dat je het nog een keer duidelijk hebt gemaakt.quote:Op maandag 27 april 2009 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, ik ben hun chef en keur dat al naar gelang mijn bui goed dan wel af. Dat betekent niet dat ik een kutsmoes niet herken als ik er 1 hoor.
Nee, wel een tijd geleden.quote:Op maandag 27 april 2009 16:13 schreef Marble het volgende:
[..]
Zeker net Fight Club gelezen/-keken?
[..]
Dat is niet heel erg zen he, je een kwart à 1/3e van je leven ergens aan ergeren zonder er ooit iets aan te doen of erover heen te stappen? Heb je daar niet vooral jezelf me?quote:Op maandag 27 april 2009 16:15 schreef E.T. het volgende:
Ik heb me de afgelopen 20 jaar meer geergerd aan mid-twintigers die net van school komen en zich ziekmelden om elke scheet die dwars zit (of gewoon een kater hebben omdat het op zondagavond ook leuk stappen is en ze nu geld genoeg daarvoor hebben) of voor elke pijntje dat ze hebben 25 weken lang 3x p/wk fysiotherapie nodig denken te hebben.
Niet iedereen heeft blijkbaar de luxe om als huismoeder de hele dag op haar krent te zitten internetten.quote:Op maandag 27 april 2009 16:16 schreef Marble het volgende:
Dat is niet heel erg zen he, je een kwart à 1/3e van je leven ergens aan ergeren zonder er ooit iets aan te doen of erover heen te stappen? Heb je daar niet vooral jezelf me?
Nee hoor.. ik heb me geen 20 jaar geergerd.. gedurende de afgelopen 20 jaar heb ik me vaker aan die collega's geeerd dan aan de 'ouders'-collega'squote:Op maandag 27 april 2009 16:16 schreef Marble het volgende:
[..]
Dat is niet heel erg zen he, je een kwart à 1/3e van je leven ergens aan ergeren zonder er ooit iets aan te doen of erover heen te stappen? Heb je daar niet vooral jezelf me?
Ik ben daarnaast ook nog tandarts met een praktijk aan huis die tijdens het boren en kiezen trekken in een handomdraai ook nog even de luiers verschoont en de ramen lapt hoor.quote:Op maandag 27 april 2009 16:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft blijkbaar de luxe om als huismoeder de hele dag op haar krent te zitten internetten.
Als je je maar niet eens vergist. Patient een luier omdoet of zo.quote:Op maandag 27 april 2009 16:21 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik ben daarnaast ook nog tandarts met een praktijk aan huis die tijdens het boren en kiezen trekken in een handomdraai ook nog even de luiers verschoont en de ramen lapt hoor.
Of een vers gevulde luier in plaats van een mondkapje gebruiken.quote:Op maandag 27 april 2009 16:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je je maar niet eens vergist. Patient een luier omdoet of zo.
Of je kind gaat boren,....quote:Op maandag 27 april 2009 16:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als je je maar niet eens vergist. Patient een luier omdoet of zo.
Maar wat als je later moet komen omdat je eerst je kind naar school/dagverblijf moet brengen, en eerder weg moet omdat je het weer op moet halen?quote:Op maandag 27 april 2009 16:41 schreef Houzer het volgende:
Veel bedrijven hanteren flexibele werktijden, dus dan hoeven je niet eerder weg.
Je begint eerder en vertrekt vroeger, of anderssom je komt om 10 uur binnen en gaat later naar huis.
Dan moet je dus niet willen volhouden dat je een fulltimebaan kunt vervullen.quote:Op maandag 27 april 2009 16:42 schreef Marble het volgende:
Maar wat als je later moet komen omdat je eerst je kind naar school/dagverblijf moet brengen, en eerder weg moet omdat je het weer op moet halen?
Dan moet je een andere baan zoeken waarbij dat WEL kan en collega's je werk NIET over hoeven te nemen.quote:Op maandag 27 april 2009 16:42 schreef Marble het volgende:
[..]
Maar wat als je later moet komen omdat je eerst je kind naar school/dagverblijf moet brengen, en eerder weg moet omdat je het weer op moet halen?
Wat als jij in 30 uur kan waar een ander 40 uur over doet?quote:Op maandag 27 april 2009 16:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan moet je dus niet willen volhouden dat je een fulltimebaan kunt vervullen.
Dan vraag je aan je baas een contract voor 30 uur.quote:Op maandag 27 april 2009 16:45 schreef Marble het volgende:
[..]
Wat als jij in 30 uur kan waar een ander 40 uur over doet?
Nee, je moet het omdraaien. Om een bepaalde reden wil jij niet fulltime werken, maar 30 uur.quote:Op maandag 27 april 2009 16:45 schreef Marble het volgende:
Wat als jij in 30 uur kan waar een ander 40 uur over doet?
Dat is prima te combinieren met de vader. Mama brengt ze papa haalt ze.quote:Op maandag 27 april 2009 16:42 schreef Marble het volgende:
[..]
Bepaal jij dat? Ik spreek dingen af met mijn baas en als hij het prima vind dat ik 1 uur per week kom opdagen en toch voor 40 uur betaalt krijg, dan is dat onze zaak. Daar heeft niemand anders wat mee te maken.quote:Op maandag 27 april 2009 16:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dan moet je dus niet willen volhouden dat je een fulltimebaan kunt vervullen.
Nee, dat zeg ik toch nergens?quote:Op maandag 27 april 2009 17:08 schreef The_End het volgende:
Bepaal jij dat? Ik spreek dingen af met mijn baas en als hij het prima vind dat ik 1 uur per week kom opdagen en toch voor 40 uur betaalt krijg, dan is dat onze zaak. Daar heeft niemand anders wat mee te maken.
Vind je soms ook dat iedereen in het bedrijf hetzelfde moet verdienen ofzo?
Als je je werk in 30 uur afkrijgt, waar 40 uur voor staat, vervul je toch net zo goed een fulltimebaan als je trage collega die er 40 uur over doet?quote:Op maandag 27 april 2009 17:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch nergens?.
Als je iedere dag 's ochtends later bent en 's middags eerder wegmoet om je kinderen, dan kun je toch moeilijk volhouden dat je een fulltimebaan van 40 uur kunt vervullen?
Lastig idd, maar ik snap het wel.. vele kunnen dan het werk van die collega overnemen wat soms overwerk betekend most annoying..quote:Op maandag 27 april 2009 15:30 schreef Lundegaard het volgende:
Mensen die hun werk op de eerste plaats hebben staan, daar erger ik me aan.![]()
Natuurlijk blijft een ouder thuis wanneer hun kind ziek is en de andere ouder wel moet werken. Wat moet je dan? Je zieke kind alleen laten of een oppas regelen? Dat doe je niet als je kindje flink beroerd is.
Maar als die werkgever het allemaal prima vind... Dat is het punt. Je kan moeilijk die werkgever verwijten dat hij een afspraak maakt met zijn werkgever.quote:Op maandag 27 april 2009 17:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch nergens?.
Als je iedere dag 's ochtends later bent en 's middags eerder wegmoet om je kinderen, dan kun je toch moeilijk volhouden dat je een fulltimebaan van 40 uur kunt vervullen?
Ja, da's allemaal leuk en aardig, maar bij mijn weten zijn de meeste arbeidscontracten nog in uren, niet in hoeveel gaatjes je kunt vullen of hoeveel stenen je weet weg te leggen.quote:Op maandag 27 april 2009 17:12 schreef Marble het volgende:
Als je je werk in 30 uur afkrijgt, waar 40 uur voor staat, vervul je toch net zo goed een fulltimebaan als je trage collega die er 40 uur over doet?
Je moet niet meten in tijd maar in productiviteit. Meten in tijd is 19e eeuws gedachtegoed en zo achterhaald.
quote:Op maandag 27 april 2009 17:13 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Lastig idd, maar ik snap het wel.. vele kunnen dan het werk van die collega overnemen wat soms overwerk betekend most annoying..
quote:Op maandag 27 april 2009 15:30 schreef Meh7 het volgende:
Mensen met kinderen uit het land, vol is vol. Wilders kom er maar in. Wilders + 10 zetels!
Daar zeg ik toch óók niks over? Wat jij met je werkgever afspreekt is jouw zaak, maar als je niet fysiek 40 uur kunt werken (of aanwezig zijn), dan kun je dus geen fulltimebaan combineren met je kinderen.quote:Op maandag 27 april 2009 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar als die werkgever het allemaal prima vind... Dat is het punt. Je kan moeilijk die werkgever verwijten dat hij een afspraak maakt met zijn werkgever.
Het topic gaat toch over ergeren aan collega's die eerder weggaan? Dus zegt 'men' er blijkbaar wél wat over.quote:Op maandag 27 april 2009 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Daar zeg ik toch óók niks over? Wat jij met je werkgever afspreekt is jouw zaak, maar als je niet fysiek 40 uur kunt werken (of aanwezig zijn), dan kun je dus geen fulltimebaan combineren met je kinderen.
Is ook best chillax. Ikzelf bijvoorbeeld maak meestal tussen 9 en 1 als een ware Speedy Gonzales mijn werk af en heb dan de rest van de dag de tijd om lekker te fokken, bloggen etc. Terwijl mijn lieve, maar intens trage collega van 9 tot 7 (ze werkt ook altijd over ja, omdat ze het dan nog niet af heeft) zit te ploeteren. Maar ergens is het natuurlijk ridicuul dat ik vanaf 1 uur nog een beetje op kantoor moet zitten voor niks (nou ja, wel wat telefoontjes nog en zo). Maar dat ga ik natuurlijk tegen niemand zeggen, want dan krijg je als "beloning" nog dubbel werk ook om de rest van de tijd te vullen.quote:Op maandag 27 april 2009 17:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, da's allemaal leuk en aardig, maar bij mijn weten zijn de meeste arbeidscontracten nog in uren, niet in hoeveel gaatjes je kunt vullen of hoeveel stenen je weet weg te leggen.
Ja Drammie Dramkop, het was mijn reactie op deze reactie erboven:quote:Op maandag 27 april 2009 17:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Het topic gaat toch over ergeren aan collega's die eerder weggaan? Dus zegt 'men' er blijkbaar wél wat over.
Dan vind ik (IS MIJN MENING DUS!!!!!) dat je dan niet kan volhouden dat je DAARNAAST ook nog een FULLTIME baan kunt vervullen.quote:quote:Op maandag 27 april 2009 16:41 schreef Houzer het volgende:
Veel bedrijven hanteren flexibele werktijden, dus dan hoeven je niet eerder weg.
Je begint eerder en vertrekt vroeger, of anderssom je komt om 10 uur binnen en gaat later naar huis.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
offtopic reageren om je mening maar kwijt te kunnen en dan mij drammen verwijten.quote:Op maandag 27 april 2009 17:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja Drammie Dramkop, het was mijn reactie op deze reactie erboven:
[..]
Dan vind ik (IS MIJN MENING DUS!!!!!) dat je dan niet kan volhouden dat je DAARNAAST ook nog een FULLTIME baan kunt vervullen.
Nu snap ik er niks meer van, eerst ben je een huismoeder, later ben je tandarts en nu opeens zit je weer op kantoor met collega's?quote:Op maandag 27 april 2009 17:19 schreef Marble het volgende:
Is ook best chillax. Ikzelf bijvoorbeeld maak meestal tussen 9 en 1 als een ware Speedy Gonzales mijn werk af en heb dan de rest van de dag de tijd om lekker te fokken, bloggen etc. Terwijl mijn lieve, maar intens trage collega van 9 tot 7 (ze werkt ook altijd over ja, omdat ze het dan nog niet af heeft) zit te ploeteren. Maar ergens is het natuurlijk ridicuul dat ik vanaf 1 uur nog een beetje op kantoor moet zitten voor niks (nou ja, wel wat telefoontjes nog en zo). Maar dat ga ik natuurlijk tegen niemand zeggen, want dan krijg je als "beloning" nog dubbel werk ook om de rest van de tijd te vullen.
Allemaal zodat jij lekker kan blijven zuigen in plaats van ontopic te reageren.quote:Op maandag 27 april 2009 17:22 schreef Swetsenegger het volgende:
offtopic reageren om je mening maar kwijt te kunnen en dan mij drammen verwijten.
Ik heb gelukkig geen kinderen en vind tandarts ongeveer het meest sadomasochistische beroep dat iemand voor zichzelf kan kiezen, dus dat waren maar gebbetjes. Dacht dat dat wel duidelijk was.quote:Op maandag 27 april 2009 17:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu snap ik er niks meer van, eerst ben je een huismoeder, later ben je tandarts en nu opeens zit je weer op kantoor met collega's?
quote:Op maandag 27 april 2009 17:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Allemaal zodat jij lekker kan blijven zuigen in plaats van ontopic te reageren..
quote:Op maandag 27 april 2009 17:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het topic gaat toch over ergeren aan collega's die eerder weggaan?
...quote:
Je kunt niet van te voren voorspellen dat kleine Mieke of Jeroentje volgende week donderdag ziek wordt he.quote:Op maandag 27 april 2009 17:30 schreef daNpy het volgende:
Wel typisch dat je zonder kinderen een vrije dag vooraf moet aanvragen en mensen mét kinderen bellen 's ochtends op: "Ja m'n jong is ziek ik kom niet"
Idd, je hebt nog steeds van die fijne naive mensen die zeer loyaal zijn tegenover hun werk, die illusie was ik gelukkig al snel armerquote:Op maandag 27 april 2009 15:30 schreef Lundegaard het volgende:
Mensen die hun werk op de eerste plaats hebben staan, daar erger ik me aan.![]()
Natuurlijk blijft een ouder thuis wanneer hun kind ziek is en de andere ouder wel moet werken. Wat moet je dan? Je zieke kind alleen laten of een oppas regelen? Dat doe je niet als je kindje flink beroerd is.
Nee maar ze krijgen die dag wel.quote:Op maandag 27 april 2009 17:31 schreef Marble het volgende:
[..]
Je kunt niet van te voren voorspellen dat kleine Mieke of Jeroentje volgende week donderdag ziek wordt he.
quote:Op maandag 27 april 2009 17:30 schreef daNpy het volgende:
Wel typisch dat je zonder kinderen een vrije dag vooraf moet aanvragen en mensen mét kinderen bellen 's ochtends op: "Ja m'n jong is ziek ik kom niet"
Ik snap sowieso niet echt waarom je als kinderloze per sé in kindervakanties op vakantie zou moeten, is vaak dubbel zo duur en druk dus je snijdt alleen jezelf maar in de vingers.quote:Op maandag 27 april 2009 17:34 schreef kriele het volgende:
[..]
Als je kids neemt moet je er ook voor ze zijn. Wel vind ik de voortrekkerij omtrent vakanties niet kunnen. De kinderloze werkenden moeten maar buiten de normale vakantie periodes vakantie nemen, omdat de werkenden met kids altijd in de reguliere vakanties vrij moeten hebben. Dat vind ik niet kloppen.
Dat dus, die uren die ze minder zouden werken (en dus teveel betaald krijgen), betalen ze in juli/augustus wel weer dubbel en dwars terugquote:Op maandag 27 april 2009 17:36 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet echt waarom je als kinderloze per sé in kindervakanties op vakantie zou moeten, is vaak dubbel zo duur en druk dus je snijdt alleen jezelf maar in de vingers.
Oke, dat is waar. Het gaat mij erom dat je net zo goed die keuze mag hebben als iemand met kids.quote:Op maandag 27 april 2009 17:36 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet echt waarom je als kinderloze per sé in kindervakanties op vakantie zou moeten, is vaak dubbel zo duur en druk dus je snijdt alleen jezelf maar in de vingers.
Nou, toen ik nog kinderloos was had ik daar helemaal geen problemen mee.quote:Op maandag 27 april 2009 17:34 schreef kriele het volgende:
[..]
Als je kids neemt moet je er ook voor ze zijn. Wel vind ik de voortrekkerij omtrent vakanties niet kunnen. De kinderloze werkenden moeten maar buiten de normale vakantie periodes vakantie nemen, omdat de werkenden met kids altijd in de reguliere vakanties vrij moeten hebben. Dat vind ik niet kloppen.
Sommige mensen hebben kinderloze partners (in het onderwijs bijvoorbeeld) die ook vastzitten aan de schoolvakanties.quote:Op maandag 27 april 2009 17:36 schreef Marble het volgende:
Daar kozen ze al voor toen ze hun lerarenopleiding begonnen.quote:Op maandag 27 april 2009 17:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben kinderloze partners (in het onderwijs bijvoorbeeld) die ook vastzitten aan de schoolvakanties.
Dat maakt ze nog niet minder gebonden aan schoolvakanties.quote:Op maandag 27 april 2009 17:42 schreef Pheno het volgende:
Daar kozen ze al voor toen ze hun lerarenopleiding begonnen.
En wat ik zo om me heen zie is dat er dan wel rekening mee wordt gehouden.quote:Op maandag 27 april 2009 17:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben kinderloze partners (in het onderwijs bijvoorbeeld) die ook vastzitten aan de schoolvakanties.
Als leraar heb je 365 dagen per jaar vakantie.quote:Op maandag 27 april 2009 17:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Je zit inderdaad niet vast aan de schoolvakanties. Ik ben ook wel eens in oktober naar Lowlands gegaan. Was niet zo duur maar ook weinig aan..quote:Op maandag 27 april 2009 17:36 schreef Marble het volgende:
[..]
Maar het maakt wel dat ze zich er niet/minder aan ergeren.quote:Op maandag 27 april 2009 17:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat maakt ze nog niet minder gebonden aan schoolvakanties.
Wel als collega's mét kinderen die in dezelfde tijd weg "moeten", voorrang krijgen bij het bepalen van de vakanties.quote:Op maandag 27 april 2009 17:52 schreef Pheno het volgende:
Maar het maakt wel dat ze zich er niet/minder aan ergeren.
Hahahahahaha vertel dat mijn werkgever. Ga ik lekker de hele dag niksen. Nee als je voor 40 uur betaald krijgt dien je 40 uur te werken. Dus als je je werk op tijd afkrijgt mag je naar huis? Dan zou ik elke dag om 12 uur naar huis mogen omdat ik dan al aan mijn target zit. Werk is af dus hoooooi!.quote:Op maandag 27 april 2009 17:12 schreef Marble het volgende:
[..]
Als je je werk in 30 uur afkrijgt, waar 40 uur voor staat, vervul je toch net zo goed een fulltimebaan als je trage collega die er 40 uur over doet?
Je moet niet meten in tijd maar in productiviteit. Meten in tijd is 19e eeuws gedachtegoed en zo achterhaald.
Werken kinderloze leraren door in de vakantie? Ah, dan snap ik iig het humeur van wat oudleraren van mequote:Op maandag 27 april 2009 17:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wel als collega's mét kinderen die in dezelfde tijd weg "moeten", voorrang krijgen bij het bepalen van de vakanties.
En daar ben ik het volmondig mee eens. Ik zóu wel fulltime willen werken, maar gezien het haal en brengprobleem gaat dat dus niet. Ik probeer nu een nieuwe baan voor 32 uur te vinden. 28 zou eigenlijk perfect passen,maar dan weet ik zeker dat het niet lukt om een goede baan te krijgen.quote:Op maandag 27 april 2009 16:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, je moet het omdraaien. Om een bepaalde reden wil jij niet fulltime werken, maar 30 uur.
Dan vraag je je baas inderdaad een contract voor 30 uur.
Dat ookquote:Op maandag 27 april 2009 17:36 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik was vrij vanmiddag. Onverwacht. Al het werk in mijn collega's hun schoenen geschoven.quote:Op maandag 27 april 2009 17:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, de argumenten zijn op.
Misschien moet je maar naar huis, Swets, zie je je kindertjes ook nog even voordat ze gaan slapen.
10 weken hoogseizoen, 6 weken schoolvakanties. Blijven er toch echt 4 weken over.quote:Op maandag 27 april 2009 20:59 schreef N.icka het volgende:
Er zijn maar een aantal weken hoogseizoen en ja soms wil ik daar ook graag vakantie in , bv om samen met mijn zus op vakantie te gaan. Dat kan dus hier echt niet omdat de ouders wel in het hoogseizoen mogen/moeten
Klein team ,veel mensen met kinderen
Jawel, nog wel langer denk ik. In Nederland hebben we vakantie spreiding. Het land is in 3 regio's opgedeeld en die hebben met een interval van minimaal 2 (en soms zelfs 3 weken) hun vakantie. Dus regio A begint bv op 1 Juli, dan begint regio B op 14 Juli en Regio C op 1 Augustus aan de vakantie.quote:Op maandag 27 april 2009 21:04 schreef N.icka het volgende:
Hoogseizoen is toch geen 10 weken?
Mijn zus heeft iig kinderen maar dat is op mijn werk geen excuus , ik moet het maar buiten de andere weken zoeken.
quote:Op maandag 27 april 2009 21:09 schreef N.icka het volgende:
Ja maar ik zit toch maar in 1 regio? Dus dan heb ik toch maar 6 of hooguit 8 weken? Of zie ik dat dan verkeerd?
Ja dat hadden we in het vorige topic al geconstateerd.quote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef N.icka het volgende:
Nou echt niet hoor , hier dan een debiele werkgever
Ouders met kinderen gaan altijd voor
belachelijk.quote:Op maandag 27 april 2009 21:15 schreef N.icka het volgende:
Nou echt niet hoor , hier dan een debiele werkgever
Ouders met kinderen gaan altijd voor
Is dat wettelijk vastgelegd?quote:Op maandag 27 april 2009 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
In D is het nog erger, bij een ontslagronde is het voorgeschreven dat ongetrouwde mensen er eerst uit gaan voor de getrouwden. Mensen zonder kinderen eerder dan mensen met.
Dus ben jij single en werk je hard, dan ga je er het eerste uit, mensen met kinderen die altijd weg zijn als het kind een snotneus heeft en jou met het werk laten zitten mogen bij de reorganisatie lekker blijven.
Germanisme.quote:Op maandag 27 april 2009 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ja. Maar daarbij moet je je ook realiseren dat er in Duitsland heel veel vrouwen thuisblijven om voor de kinderen te zorgen (als er al kinderen geboren worden, want daar begint bijna niemand meer aan hier).
Je hebt hier een zogenoemde "aanrechtsubsidie". Je moet als partner wel heel veel geld verdienen wil het zich lonen om allebei te werken.
Er worden in Duitsland te weinig kinderen geboren, vooral bij hoogopgeleiden. O.a. met dit soort maatregelen proberen ze het krijgen van kinderen te stimuleren. Al is deze maatregel al wat ouder geloof ik.quote:Op maandag 27 april 2009 22:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Germanisme.
Tja, het is wel voor te stellen, maar ik vind het toch echt eigen verantwoordelijkheid. En iemand die geen koters heeft kan natuurlijk net zo goed zwaar in de shit raken als hij zijn baan kwijtraakt. En in Duitsland hebben ze ook WW neem ik aan?
quote:Op dinsdag 28 april 2009 08:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Er worden in Duitsland te weinig kinderen geboren, vooral bij hoogopgeleiden. O.a. met dit soort maatregelen proberen ze het krijgen van kinderen te stimuleren. Al is deze maatregel al wat ouder geloof ik.
Maar om eerlijk te zijn; gezien o.a. de reacties in dit topic (niet die van jou) kan ik me goed voorstellen dat mensen tegenwoordig maar afzien van kinderen. Want naast dat het duur is en tijdsintensief en je je niet meer alleen op jezelf kunt richten, word je door je medemens haast behandeld als een paria. En dat vind ik echt te bizar voor woorden.
Wanneer ze niet genoegen nemen met minder inkomen, maar meer tijd voor hun kinderen, bedoel je.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:18 schreef Tinkepink het volgende:
Al met al moeten beide partners tegenwoordig wel werken, óók als ze kinderen hebben, hoe vervelend anderen dat ook mogen vinden
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wanneer ze niet genoegen nemen met minder inkomen, maar meer tijd voor hun kinderen, bedoel je.
En waar moet ik dan van leven als ik 65 ben?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wanneer ze niet genoegen nemen met minder inkomen, maar meer tijd voor hun kinderen, bedoel je.
En als je zelf ziek bent plan je dat ook enkele weken vantevoren? "hey baas, over twee weken ben ik een week ziek"... Thuis zijn met een ziek kind is natuurlijk niet hetzelfde als een vrije dag hebben.quote:Op maandag 27 april 2009 17:30 schreef daNpy het volgende:
En mocht het gebeuren, dan ben je vanzelfsprekend thuis telefonisch bereikbaar voor klanten en vragen en werk je gewoon door. De dag boek je af als een vakantiedag en haal je later in. Is het kind langer ziek, dan probeer je oppas aan huis te vinden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
En als je zelf ziek bent plan je dat ook enkele weken vantevoren? "hey baas, over twee weken ben ik een week ziek"... Thuis zijn met een ziek kind is natuurlijk niet hetzelfde als een vrije dag hebben.
Is hun eigen keuze, ze moeten dat omdat ze groot willen wonen, een duurdere auto dan de buren willen hebben, 5x per jaar op vakantie willen, etc, etc.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:24 schreef kriele het volgende:
[..]
Veel te kort door de bocht. Veel ouders moeten wel beide werken, puur vanuit financieel oogpunt om de eindjes maar aan elkaar te kunnen knopen.
Nogmaals, betaal jij mijn pensioen later? Zuinig leven vind ik niet erg, doen we nu ook, maar ik wil niet onder de armoedegrens roetsen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is hun eigen keuze, ze moeten dat omdat ze groot willen wonen, een duurdere auto dan de buren willen hebben, 5x per jaar op vakantie willen, etc, etc.
Eisen een beetje bijstellen helpt veel.
Uiteraard, laptop mee naar huis, telefoon doorschakelen, en de uren die je daadwerkelijk werkt wel schrijven en de uren die je niet werkt later inhalen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En mocht het gebeuren, dan ben je vanzelfsprekend thuis telefonisch bereikbaar voor klanten en vragen en werk je gewoon door. De dag boek je af als een vakantiedag en haal je later in. Is het kind langer ziek, dan probeer je oppas aan huis te vinden.
precies, mijn zus wil ook een koopwoning maar wil niet werken maar voor de kids (2 stuks) zorgen. Resultaat --> huurwoning. Vindt zij niet leuk want haar vriendinnen hebben wel een koopwoning etcetc. Tja keuzes he...quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is hun eigen keuze, ze moeten dat omdat ze groot willen wonen, een duurdere auto dan de buren willen hebben, 5x per jaar op vakantie willen, etc, etc.
Nogmaals, keuzes he. Of je gaat werken en je maakt geld, of je gaat voor de kids en je maakt geen geld. Ga je over tien jaar werken wanneer ze naar school zijn. Maar waarom moet het de zorg van een ander worden?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nogmaals, betaal jij mijn pensioen later? Zuinig leven vind ik niet erg, doen we nu ook, maar ik wil niet onder de armoedegrens roetsen.
Ik niet. Ik stel niet dat maar 1 ouder een inkomen zou moeten hebben, ik stel alleen dat mensen die zelfs met 2 inkomens moeite hebben om de eindjes bij elkaar te knopen waarschijnlijk iets te hoge eisen hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nogmaals, betaal jij mijn pensioen later? Zuinig leven vind ik niet erg, doen we nu ook, maar ik wil niet onder de armoedegrens roetsen.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nogmaals, keuzes he. Of je gaat werken en je maakt geld, of je gaat voor de kids en je maakt geen geld. Ga je over tien jaar werken wanneer ze naar school zijn. Maar waarom moet het de zorg van een ander worden?
Op dat front is imho ook al wat misgegaan, de enorme stijging van huizenprijzen..quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik niet. Ik stel niet dat maar 1 ouder een inkomen zou moeten hebben, ik stel alleen dat mensen die zelfs met 2 inkomens moeite hebben om de eindjes bij elkaar te knopen waarschijnlijk iets te hoge eisen hebben.
(maar ik begrijp tophypotheken gebaseerd op 2 inkomens ook niet... ga dan in een huis wonen wat je wel kan betalen)
Jij krijgt geen AOW?quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:27 schreef Tinkepink het volgende:
En waar moet ik dan van leven als ik 65 ben?
Mijn man heeft een pensioen voor zichzelf opgebouwd. Tegenwoordig is het zo dat de partner zijn/haar eigen pensioen moet opbouwen. Dus als mijn man dood gaat heb ik niets. Een AOW alleen is te weinig om van te leven, maar dat was je vast wel bekend, zo goed als je op de hoogte bent van inkomensvraagstukken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij krijgt geen AOW?
Je echtgenoot/vriend/whatever heeft geen pensioen opgebouwd?
quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar het is dus niet zo dat je helemaal geen geld meer krijgt als je 65/67 bent. Bovendien heb je nog genoeg mogelijkheid te werken als je kinderen wat ouder en zelfstandiger zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:18 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn man heeft een pensioen voor zichzelf opgebouwd. Tegenwoordig is het zo dat de partner zijn/haar eigen pensioen moet opbouwen. Dus als mijn man dood gaat heb ik niets. Een AOW alleen is te weinig om van te leven, maar dat was je vast wel bekend, zo goed als je op de hoogte bent van inkomensvraagstukken.
Gelukkig springt in Nederland je medeburger bij om een deel van de kosten die je aan je kind hebt voor jou te betalen (kinderdagopvang, gratis zorg, gratis schoolboeken, kinderbijslag etc.).quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:20 schreef kriele het volgende:
Nee, je hebt genoeg mensen die wel moeten. Dan heb je het over mensen met twee kleine inkomens. Maar dat zijn de kernproblemen nog niet eens. Ik las eerder dat er veel mensen in Duitsland zijn die maar geen kids meer nemen, omdat ze te duur zouden zijn. DAT wordt het grote probleem. Zorgkosten, onderwijskosten en waarschijnlijk ook de energiekosten zullen exploderen! Het leven wordt gewoon veel te duur.
Ja, en vraag ze maar eens hoe dat is. En misschien moet je er ook maar eens over na denken waar het geld (nu en in de toekomst) voor jouw en mijn AOW vandaan komt. Wie dat dan betaalt....quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Maar het is dus niet zo dat je helemaal geen geld meer krijgt als je 65/67 bent. Bovendien heb je nog genoeg mogelijkheid te werken als je kinderen wat ouder en zelfstandiger zijn.
En dat een AOW te weinig is om van te leven? Je zou ze de kost moeten geven die daar van rond (moeten) komen..
Tegen die tijd is de AOW al helemaal afgeschaft, omdat de huidige en komende generaties kienders er niet meer voor willen betalen, omdat ze te verwend zijn met vrijstaande huizen, 4 auto's op de oprit, een tv op elke kamer en 5x per jaar op vakantie.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:28 schreef Tinkepink het volgende:
Ja, en vraag ze maar eens hoe dat is. En misschien moet je er ook maar eens over na denken waar het geld (nu en in de toekomst) voor jouw en mijn AOW vandaan komt. Wie dat dan betaalt....
Dat eerste heb je wel gelijk in denk ik. Dat tweede niet. Ik denk dat mijn kinderen er flink in welvaart op achteruit zullen gaan. Daarnaast denk ik dat de AOW onbetaalbaar wordt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Tegen die tijd is de AOW al helemaal afgeschaft, omdat de huidige en komende generaties kienders er niet meer voor willen betalen, omdat ze te verwend zijn met vrijstaande huizen, 4 auto's op de oprit, een tv op elke kamer en 5x per jaar op vakantie.
Beetje vreemd dus eigenlijk, dat wij (ik) nu wel voor kinderen van anderen moet betalen, terwijl ik er dus zelf misschien niet eens wat voor terug zie.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:31 schreef Tinkepink het volgende:
Dat eerste heb je wel gelijk in denk ik. Dat tweede niet. Ik denk dat mijn kinderen er flink in welvaart op achteruit zullen gaan. Daarnaast denk ik dat de AOW onbetaalbaar wordt.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Gelukkig springt in Nederland je medeburger bij om een deel van de kosten die je aan je kind hebt voor jou te betalen (kinderdagopvang, gratis zorg, gratis schoolboeken, kinderbijslag etc.).
Waarom kom je hier dan zelf mee als argument? Dan moet je het uberhaubt niet vermelden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:03 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
![]()
Echt. Sorry. Overigens werk ik als zelfstandige én in het buitenland, dus mijn oudedagsvoorziening is jouw probleem helemaal niet.
Hoeveel zorgpremie betaal jij voor je kind of kinderen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:36 schreef kriele het volgende:
Je mist volledig het punt dat ik wilde maken, maar oke. Je zegt gratis? Niets is gratis.
Niets, aangezien ik geen kids heb.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hoeveel zorgpremie betaal jij voor je kind of kinderen?
Touche!. Kijk ik ga er ook vanuit dat er later geen potje voor ons is, daarom spaar ik nu al voor mijn oude dag,...hetgeen betekent geen kinderen of koopwoning voor mij. Maar ja, ik ben dan ook een uitzondering want ik denk wel aan wat er komen gaat en wat ik daarvoor nodig heb.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Beetje vreemd dus eigenlijk, dat wij (ik) nu wel voor kinderen van anderen moet betalen, terwijl ik er dus zelf misschien niet eens wat voor terug zie.
Misschien verwachten ze, in ruil voor de kruiwagens geld die ouders jaarlijks krijgen van ze, een beetje dankbaarheid en toeschietelijkheid als de rollen eens een keer omgedraaid zouden kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:39 schreef MarMar het volgende:
Raar dat diezelfde medeburger die meebetaalt aan alle gevolgen van dien als ouders beide wél moeten werken, het opeens lastig vinden als ze moeten bijdragen aan het feit dat een ouder een keer niet kan werken.
Dit is zo ontzettend kortzichtig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Beetje vreemd dus eigenlijk, dat wij (ik) nu wel voor kinderen van anderen moet betalen, terwijl ik er dus zelf misschien niet eens wat voor terug zie.
welke kruiwagens met geld??quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien verwachten ze, in ruil voor de kruiwagens geld die ouders jaarlijks krijgen van ze, een beetje dankbaarheid en toeschietelijkheid als de rollen eens een keer omgedraaid zouden kunnen worden.
Maar blijkbaar gaan de ouders dan door met nemen, in plaats van misschien een keer te geven.
Zo zie ik het dan weer..
Hmmhmm, want voor jou is nooit schoolgeld betaald en jij hebt nooit gratis schoolboeken gekregen en je mocht ook niet gratis alle inentingen halen bij het consultatiebureau etc etc etc....quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien verwachten ze, in ruil voor de kruiwagens geld die ouders jaarlijks krijgen van ze, een beetje dankbaarheid en toeschietelijkheid als de rollen eens een keer omgedraaid zouden kunnen worden.
Maar blijkbaar gaan de ouders dan door met nemen, in plaats van misschien een keer te geven.
Zo zie ik het dan weer..
En ik maar denken dat mijn ouders het schoolgeld betaalden, de boeken betaalden etc. De regels zijn in de tussentijd natuurlijk wel wat gewijzigd....nu krijg je van alles wat er vroeger niet was hoor. Daar weleens rekening mee gehouden? Nederland is tegenwoordig subsidieland.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hmmhmm, want voor jou is nooit schoolgeld betaald en jij hebt nooit gratis schoolboeken gekregen en je mocht ook niet gratis alle inentingen halen bij het consultatiebureau etc etc etc....
Misschien moet je toch een klein beetje verder kijken dan je neus lang is en beseffen dat je zelf ook kind bent geweest en ook vanalles hebt gekregen van het potje wat je nu met je belastingcenten weer aanvult.
Omdat ik de nuance wel ken. Jij schijnbaar niet. Het leven is niet zwart-wit. Het feit dat ik voor mezelf zorg wil nog niet zeggen dat ik vind dat jij gelijk hebt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waarom kom je hier dan zelf mee als argument? Dan moet je het uberhaubt niet vermelden.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En ik maar denken dat mijn ouders het schoolgeld betaalden, de boeken betaalden etc. De regels zijn in de tussentijd natuurlijk wel wat gewijzigd....nu krijg je van alles wat er vroeger niet was hoor. Daar weleens rekening mee gehouden? Nederland is tegenwoordig subsidieland.
Je ouders betaalden maar een fractie van het schoolgeld. Vroeger kreeg je ook bakken met studiefinanciering van de staat.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En ik maar denken dat mijn ouders het schoolgeld betaalden, de boeken betaalden etc. De regels zijn in de tussentijd natuurlijk wel wat gewijzigd....nu krijg je van alles wat er vroeger niet was hoor. Daar weleens rekening mee gehouden? Nederland is tegenwoordig subsidieland.
Wat is er in de afgelopen 8 jaar dan specifiek gewijzigd in het voordeel van gezinnen met kinderen?quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:59 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat dit ook wel mede aan Balkenende c.s. te danken is. Hun beleid is zo sterk pro-gezinnen-met-kinderen en er wordt zo sterk verwacht dat paren zonder kinderen en alleenstaanden solidair zijn, dat het wat doorschiet. Pechtold heeft daar onlangs ook nog op gewezen.
Zeg dan ook B.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Jouw ouders hebben denk ik het hardst geprofiteerd van welke subsidie die ooit verzonnen is dan ook.
Basisonderwijs was in jouw tijd ook gewoon gesubsidieerd hoor, tenzij je naar particulier onderwijs ging.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:59 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat dit ook wel mede aan Balkenende c.s. te danken is. Hun beleid is zo sterk pro-gezinnen-met-kinderen en er wordt zo sterk verwacht dat paren zonder kinderen en alleenstaanden solidair zijn, dat het wat doorschiet. Pechtold heeft daar onlangs ook nog op gewezen.
Nee dat zeg ik niet, maar het is een voldrongen feit dat men tegenwoordig aan alle kant financiële en overige hulp krijgt aangeboden en nog steeds zijn collega's het lulletje als er eens iets is. Ik vind, dat wanneer je klem komt te zitten dit je eigen verantwoording is en je derhalve zelf met de oplossing moet komen. Je moet het niet het probleem maken van je collega. Zelf heb ik collega's die hier wel misbruik van maken. Een heeft altijd een probleem met de kids wanneer ze vrij wil en de ander heeft regelmatig 'zorgverlof'. En ik,....ik ben vrijgezel en kan geen smoesjes verzinnen, ik moet vrije dagen opmaken. Het melden bij de directie heeft ook geen zin daar je niets kan bewijzen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:07 schreef MarMar het volgende:
Oke, post van je moeder gelezen... maar dus als ik het goed begrijp.. zie jij liever dat andere alleenstaande moeders het ook zo zwaar krijgen inplaats van dat je zou hebben gewild dat jouw moeder het wat minder zwaar zou hebben gehad??
Er zijn overal mensen die er de kantjes vanaf lopen of die liegen. Ook mensen zonder kinderen kunnen de hele dag doen alsof ze aan het werk zijn en geen reet uitvoeren. Ook mensen zonder kinderen kunnen tal van subsidies aanvragen. Het heeft niks met het hebben van kinderen an sich te maken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Nee dat zeg ik niet, maar het is een voldrongen feit dat men tegenwoordig aan alle kant financiële en overige hulp krijgt aangeboden en nog steeds zijn collega's het lulletje als er eens iets is. Ik vind, dat wanneer je klem komt te zitten dit je eigen verantwoording is en je derhalve zelf met de oplossing moet komen. Je moet het niet het probleem maken van je collega. Zelf heb ik collega's die hier wel misbruik van maken. Een heeft altijd een probleem met de kids wanneer ze vrij wil en de ander heeft regelmatig 'zorgverlof'. En ik,....ik ben vrijgezel en kan geen smoesjes verzinnen, ik moet vrije dagen opmaken. Het melden bij de directie heeft ook geen zin daar je niets kan bewijzen.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is er in de afgelopen 8 jaar dan specifiek gewijzigd in het voordeel van gezinnen met kinderen?
Voor die verplichting ontving ik meer van onze werkgevers.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]Kinderdagopvang verplicht deels betaald door werkgever
Waren vroeger zwaar gesubsidieerd. Schoolgeld gaat alleen maar omhoogquote:Gratis schoolboeken
Voor het nieuwe zorgstelsel waren de kosten voor een ziekenfonds gezin stukken lagerquote:Gratis zorg voor kinderen
Eh... nee hoor. 16 weken zoals al jaren. 2 dagen voor de man.quote:Langer zwangerschapsverlof
Onbetaald.quote:Mogelijkheid tot zorgverlof
Inkomens voor gezinshoofden verhoudignsgewijs omlaag vergeet je nog.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor die verplichting ontving ik meer van onze werkgevers.
[..]
Waren vroeger zwaar gesubsidieerd. Schoolgeld gaat alleen maar omhoog
[..]
Voor het nieuwe zorgstelsel waren de kosten voor een ziekenfonds gezin stukken lager
[..]
Eh... nee hoor. 16 weken zoals al jaren. 2 dagen voor de man.
[..]
Onbetaald.
Kinderbijslag omlaag, studiefinanciering omlaag.
Per saldo
-/_
Er zullen ongetwijfeld ook mensen op vooruit zijn gegaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor die verplichting ontving ik meer van onze werkgevers.
Het had dus nog veel erger kunnen zijn. Bovendien kan een kinderloos persoon überhaupt niet van deze regeling profiteren.quote:Waren vroeger zwaar gesubsidieerd. Schoolgeld gaat alleen maar omhoog
En voor een niet ziekenfondsgezin hoger.quote:Voor het nieuwe zorgstelsel waren de kosten voor een ziekenfonds gezin stukken lager
My bad, ik dacht dat de termijn opgehoogd was naar 26 weken, maar dat had ik mis.quote:Eh... nee hoor. 16 weken zoals al jaren. 2 dagen voor de man.
Maar het kán nu in ieder geval, vroeger moest je misschien een vrije dag opnemen als je voor bijvoorbeeld je zieke kind thuis moest blijven en niet kon werken. Toen kostte het je dus een vrije dag (toch ruim 100,-, afhankelijk van je inkomen).quote:Onbetaald.
Mwa, volgens mij komen alleenstaanden (evt. met kinderen) en mensen zonder kinderen er nog een stuk bekaaider vanaf, die groepen worden door de achtereenvolgende kabinetten Balkenende stelselmatig benadeeld. Zeker door het huidige kabinet.quote:Kinderbijslag omlaag, studiefinanciering omlaag.
Per saldo
-/_
Klopt, ik val buiten elke subsidie en betaal overal de hoofdmoot voor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mwa, volgens mij komen alleenstaanden (evt. met kinderen) en mensen zonder kinderen er nog een stuk bekaaider vanaf, die groepen worden door de achtereenvolgende kabinetten Balkenende stelselmatig benadeeld. Zeker door het huidige kabinet.
Die heb je er altijd. En er zullen er ook wel meer op achteruit zijn gegaan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld ook mensen op vooruit zijn gegaan.
[..]
Jawel, toen hij/zij zelf kind was. En het wordt dus nog ergerquote:Het had dus nog veel erger kunnen zijn. Bovendien kan een kinderloos persoon überhaupt niet van deze regeling profiteren.
Oh? Ik betaalde echt meer toen ik particulier verzekerd was.quote:[..]
En voor een niet ziekenfondsgezin hoger.
Juist.quote:[..]
My bad, ik dacht dat de termijn opgehoogd was naar 26 weken, maar dat had ik mis.
Nu kost het je wel meer dan een vrije dag. Namelijk geld dat je niet verdiend. Je krijgt die dag dus niet gecompenseerd in geld, vrije dagen etc. Je verdient dus gewoon niets die dag. Het geld wordt van je maandsalaris ingehouden.quote:[..]
Maar het kán nu in ieder geval, vroeger moest je misschien een vrije dag opnemen als je voor bijvoorbeeld je zieke kind thuis moest blijven en niet kon werken. Toen kostte het je dus een vrije dag (toch ruim 100,-, afhankelijk van je inkomen).
Alleenstaanden met kinderen hebben het inderdaad zwaarder dan gezinnen. Helemaal als ze van die fijne collega's hebben die niet snappen dat ze naar huis moeten als één van de kinderen ziek is. Zij kunnen niet afwisselen met hun partner.quote:[..]
Mwa, volgens mij komen alleenstaanden (evt. met kinderen) en mensen zonder kinderen er nog een stuk bekaaider vanaf, die groepen worden door de achtereenvolgende kabinetten Balkenende stelselmatig benadeeld. Zeker door het huidige kabinet.
Hier we go again... ik zal een PM sturen aan karr1, kunnen jullie lekker samen mokkenquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Klopt, ik val buiten elke subsidie en betaal overal de hoofdmoot voor.
Vergeet teamlead niet! Onze kindervriendquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hier we go again... ik zal een PM sturen aan karr1, kunnen jullie lekker samen mokken
Precies mijn punt. Een gezin wat vroeger particulier verzekerd was, betaalde toen meer dan nu. Nu zijn immers de kinders "gratis" meeverzekerd.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die heb je er altijd. En er zullen er ook wel meer op achteruit zijn gegaan.
[..]
Jawel, toen hij/zij zelf kind was. En het wordt dus nog erger![]()
[..]
Oh? Ik betaalde echt meer toen ik particulier verzekerd was.
Hetzelfde als een kinderloze collega die een onbetaalde vrije dag opneemt dus.quote:Nu kost het je wel meer dan een vrije dag. Namelijk geld dat je niet verdiend. Je krijgt die dag dus niet gecompenseerd in geld, vrije dagen etc. Je verdient dus gewoon niets die dag. Het geld wordt van je maandsalaris ingehouden.
Volgens mij heb jij de topics niet goed doorgelezen. De meeste mensen hebben er geen problemen mee als er eens in het jaar een keer een dag vrij wordt genomen voor een ziek kind. Maar ze hebben wel problemen met mensen die hun kinderen als "smoes" gebruiken om van alles geregeld te krijgen, zoals bijvoorbeeld voorrang bij het opstellen van het vakantierooster.quote:Alleenstaanden met kinderen hebben het inderdaad zwaarder dan gezinnen. Helemaal als ze van die fijne collega's hebben die niet snappen dat ze naar huis moeten als één van de kinderen ziek is. Zij kunnen niet afwisselen met hun partner.
Nou èn? Een alleenstaande die vroeger particulier verzekerd was betaalde óók meer. Ik in ieder geval wel.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Een gezin wat vroeger particulier verzekerd was, betaalde toen meer dan nu. Nu zijn immers de kinders "gratis" meeverzekerd.
Ja. Eerlijk is eerlijk. En de kinderloze collega heeft er hopelijk nog plezier van. Een ziek kind is geen pretje kan ik je zeggen. Ben persoonlijk liever op mijn werk.quote:[..]
Hetzelfde als een kinderloze collega die een onbetaalde vrije dag opneemt dus.
Dat is geen smoes, dat is helaas realiteit.quote:[..]
Volgens mij heb jij de topics niet goed doorgelezen. De meeste mensen hebben er geen problemen mee als er eens in het jaar een keer een dag vrij wordt genomen voor een ziek kind. Maar ze hebben wel problemen met mensen die hun kinderen als "smoes" gebruiken om van alles geregeld te krijgen, zoals bijvoorbeeld voorrang bij het opstellen van het vakantierooster.
Swets beweerde dat sommige gevallen er op achteruit zijn gegaan, ook al worden nu hun kinderen automatisch meeverzekerd. Daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:22 schreef Tinkepink het volgende:
Nou èn? Een alleenstaande die vroeger particulier verzekerd was betaalde óók meer. Ik in ieder geval wel.
Kan, zou je per geval moeten bekijken.quote:Ja. Eerlijk is eerlijk. En de kinderloze collega heeft er hopelijk nog plezier van. Een ziek kind is geen pretje kan ik je zeggen. Ben persoonlijk liever op mijn werk.
En dáár zijn we weer bij de kern van het topic: daar ergert een deel van de mensen zich dus aan.quote:Dat is geen smoes, dat is helaas realiteit.
Ik mezelf eigenlijk niet, als ik dit topic zo lees.quote:En nu stop ik er mee want we praten in kringetjes. Ik wens je een kinderrijk leven toe
Stuur geld ipv een PM :Bquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hier we go again... ik zal een PM sturen aan karr1, kunnen jullie lekker samen mokken
't Is ook een beetje zo en ik begrijp je wel. Was vroeger zelf ook kinderhaterquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik mezelf eigenlijk niet, als ik dit topic zo lees.. Het lijkt erop dat kinderen hebben een ENORME opgave is. Als je kinderen hebt, dan krijg je blijkbaar geen geld, moet je verplicht werken om het kdv te kunnen betalen, moet je met je kinderen in de zomer op vakantie en heb je allemaal hufters als collega's die niet snappen dat jouw kinderen echt heus wel uniek en speciaal zijn. En wat krijg je ervoor terug? "Een hoop liefde". Nee, daar koop je een brood van
.
Ik heb het rekeningnummer van karr1 niet.quote:
Nee mijquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb het rekeningnummer van karr1 niet.(en ik zie geen reden om hem geld te geven)
Ik zie ook geen reden om jou geld te sturen, ben de overheid nietquote:
Ja maar het maakt per saldo dus geen ruk uit. Sigaar uit eigen doos noemen we dat.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld ook mensen op vooruit zijn gegaan.
Nee, zo kan ik als niet chronisch zieke niet van medicijnen profiteren, wat is dit toch weer voor een bullshit. Mensen zonder eiegn huis profiteren niet van HRA, mensen zonder kinderen niet van regeling tbv kinderen, dikke duh.quote:Het had dus nog veel erger kunnen zijn. Bovendien kan een kinderloos persoon überhaupt niet van deze regeling profiteren.
Nee, maar het wordt dus niet in het algemeen beter voor gezinnen.quote:En voor een niet ziekenfondsgezin hoger.
Je kan niet 1 dag voor een ziek opnemen als zorgverlof. Kost je nog steeds een vrije dag.quote:My bad, ik dacht dat de termijn opgehoogd was naar 26 weken, maar dat had ik mis.
[..]
Maar het kán nu in ieder geval, vroeger moest je misschien een vrije dag opnemen als je voor bijvoorbeeld je zieke kind thuis moest blijven en niet kon werken. Toen kostte het je dus een vrije dag (toch ruim 100,-, afhankelijk van je inkomen).
Nou hoe wordt je MEER benadeeld dan? Ik ben er ook geen rochel op vooruit gegaan. Er wordt hier maar gesugereerd dat het schip met kwartjes binnenvaart als je kinderen krijgt. Ik ontvang welgeteld 195 euro per kind per 3 maanden aan kinderbijslag. Thats it. De gemiddelde huizenbezitter heeft veel meer HRA voordeel.quote:Mwa, volgens mij komen alleenstaanden (evt. met kinderen) en mensen zonder kinderen er nog een stuk bekaaider vanaf, die groepen worden door de achtereenvolgende kabinetten Balkenende stelselmatig benadeeld. Zeker door het huidige kabinet.
Was even zoeken:quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou hoe wordt je MEER benadeeld dan? Ik ben er ook geen rochel op vooruit gegaan. Er wordt hier maar gesugereerd dat het schip met kwartjes binnenvaart als je kinderen krijgt. Ik ontvang welgeteld 195 euro per kind per 3 maanden aan kinderbijslag. Thats it. De gemiddelde huizenbezitter heeft veel meer HRA voordeel.
Bron. Gegoogled op "koopkrachtverbetering 2007".quote:Alles opgelost?
Uit de gisteren gepubliceerde cijfers van het Centraal Planbureau blijkt dat met name huishoudens met kinderen onder de 18 jaar en 65-plussers met lage inkomens er in het algemeen op vooruitgaan, tussen de 0-4%. De garantie dat iedereen er nu op vooruitgaat, geeft het kabinet niet en heeft het ook eerder niet willen geven.
Bron. Gaat over 2006.quote:Beschrijving: Het kabinet heeft besloten maatregelen te nemen om de koopkracht te verbeteren voor burgers. Het gaat vooral om burgers die werken en de zorg voor kinderen combineren. We hebben enkele veranderingen voor u op een rijtje gezet.
Ja... dus jij en ik staan er hetzelfde voor want ik val niet in die groepen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:10 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Was even zoeken:
[..]
Bron. Gegoogled op "koopkrachtverbetering 2007".
Jij maakt geen deel uit van een huishouden met kinderen onder de 18 jaar?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja... dus jij en ik staan er hetzelfde voor want ik val niet in die groepen.
Niet met een laag inkomen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij maakt geen deel uit van een huishouden met kinderen onder de 18 jaar?
Jij leest het anders dan ik. Ik lees het als: Gezinnen met kinderen gaan er op vooruit. Daarnaast 65plussers met een laag inkomen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Niet met een laag inkomen.
Nou dan behoorde ik tot die gezinnen met kinderen die er 0% op vooruit zijn gegaan...quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij leest het anders dan ik. Ik lees het als: Gezinnen met kinderen gaan er op vooruit. Daarnaast 65plussers met een laag inkomen.
Dit is dan wel een interessante link: http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/notitie/20apr2006/notitie.pdfquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou dan behoorde ik tot die gezinnen met kinderen die er 0% op vooruit zijn gegaan...
Hoe zijn jouw collega's hierin?quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:57 schreef zeemonster het volgende:
Toch apart al die subsidies , de enige subsidie die ik tot nu toe krijg is de kinderbijslag , en deze gaat automatisch naar de spaarrekening van mijn kind .
Misschien ligt het eraan of je net onder een bepaalde inkomensgrens zit om voor subsidies in aanmerking te komen , maar ik in ieder geval niet . Schoolgeld en ziekenfonds even uitgesloten dan.
Maar dat was vroeger toch ook een bijdrage per jaar net als nu ? het basisonderwijs bedoel ik.
Verder werk ik inderdaad part time maar val ik gemiddeld meer in , op mijn "vrije" dagen bij diverse afdelingen (dat krijg je als je op elke afdeling iets geleerd hebt)dan de gemiddelde collega uit mijn bedrijf.
Ok daar krijg ik dan wel weer uren voor (tijd voor tijd) en ben daar erg blij mee .
Maar vooralsnog ben ik behalve liefde niets rijker geworden van mijn kind . Ik zou ook niet over de rug van mijn kind rijk willen worden hoor dat terzijde.
Ik denk dat het eraan ligt hoe collega's met kinderen met hun baan omgaan , het zijn beide belangrijke verantwoordelijkheden. Kwestie van je prioriteiten goed verdelen ?
Haha ik heb maar 1 directe collega op mijn afdeling met 2 kinderen , de rest is kinderloos of ruim uit de kinderen maar zij is ongeveer hetzelfde als mij . We zijn minder uren gaan werken om de boel beter te kunnen verdelen tussen prive en werk . De werk uren zijn om te werken , en de prive uren voor de rest.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hoe zijn jouw collega's hierin?
Ik zeg kom maar op met die koffie maandag!quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:06 schreef zeemonster het volgende:
Ik ben de liefste collega ever[/sarcasmemodus]
Mjah het begint al dat de koopkracht verbetering voornamelijk door de zorgtoeslag komt. Die krijg ik al nietquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dit is dan wel een interessante link: http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/notitie/20apr2006/notitie.pdf
Zijn cijfers voor 2006, voorbeeldje: Tweeverdieners mét kinderen, koopkrachtmutatie +3,5%. Tweeverdieners zónder kinderen: koopkrachtmutatie -0,25 tot -0,5%.
Als ze allebei fulltime werken, dan zelfs -1% (pagina 8).
Zeg ik ben geen koffiejufquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zeg kom maar op met die koffie maandag!
DAT is de oplossing! Op dit moment is de planeet gewoon overbevolkt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:20 schreef kriele het volgende:
Ik las eerder dat er veel mensen in Duitsland zijn die maar geen kids meer nemen, omdat ze te duur zouden zijn. DAT wordt het grote probleem.
Ik weet niet of dat de oplossing isquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:00 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
DAT is de oplossing! Op dit moment is de planeet gewoon overbevolkt.
En dat ligt aan het hebben van kinderen??? Ik heb hier een makker rondlopen die geen kinderen heeft maar hij zit vaker thuis dan alle vaders en moeders bij elkaar opgeteld...quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, maar het is een voldrongen feit dat men tegenwoordig aan alle kant financiële en overige hulp krijgt aangeboden en nog steeds zijn collega's het lulletje als er eens iets is. Ik vind, dat wanneer je klem komt te zitten dit je eigen verantwoording is en je derhalve zelf met de oplossing moet komen. Je moet het niet het probleem maken van je collega. Zelf heb ik collega's die hier wel misbruik van maken. Een heeft altijd een probleem met de kids wanneer ze vrij wil en de ander heeft regelmatig 'zorgverlof'. En ik,....ik ben vrijgezel en kan geen smoesjes verzinnen, ik moet vrije dagen opmaken. Het melden bij de directie heeft ook geen zin daar je niets kan bewijzen.
Ik kan je beloven dat ik er behoorlijk op achteruit gagaan ben na die truc van Hoogervorst.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Swets beweerde dat sommige gevallen er op achteruit zijn gegaan, ook al worden nu hun kinderen automatisch meeverzekerd. Daar reageerde ik op.
Kom eens langs als 1 van de maten ziek is, plotseling ga je hopen op overwerk en een 140 urige werkweek.quote:Kan, zou je per geval moeten bekijken.
Nee, het is geen enorme opgave en nee het KDV hoeft niet betaald te worden (in mijn geval niet, de vrouw is gestopt met werken) echter moet je daar wel wat zaken voor laten, zoals vakanties enz. Maar op het moment dat het hele circus ziek op bed ligt mag ik toch wel verwachten dat de collega's daar niet al teveel moeite mee hebben.quote:Ik mezelf eigenlijk niet, als ik dit topic zo lees.. Het lijkt erop dat kinderen hebben een ENORME opgave is. Als je kinderen hebt, dan krijg je blijkbaar geen geld, moet je verplicht werken om het kdv te kunnen betalen, moet je met je kinderen in de zomer op vakantie en heb je allemaal hufters als collega's die niet snappen dat jouw kinderen echt heus wel uniek en speciaal zijn. En wat krijg je ervoor terug? "Een hoop liefde". Nee, daar koop je een brood van
.
Ook die kan ziek worden... Of is ziek worden tegenwoordig alleen maar voorbehouden aan de werkende mens.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:35 schreef daNpy het volgende:
Je vrouw is toch thuis?
quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:36 schreef AchJa het volgende:
Nee, het is geen enorme opgave en nee het KDV hoeft niet betaald te worden (in mijn geval niet, de vrouw is gestopt met werken) echter moet je daar wel wat zaken voor laten, zoals vakanties enz. Maar op het moment dat het hele circus ziek op bed ligt mag ik toch wel verwachten dat de collega's daar niet al teveel moeite mee hebben.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens mij heb jij de topics niet goed doorgelezen. De meeste mensen hebben er geen problemen mee als er eens in het jaar een keer een dag vrij wordt genomen voor een ziek kind. Maar ze hebben wel problemen met mensen die hun kinderen als "smoes" gebruiken om van alles geregeld te krijgen, zoals bijvoorbeeld voorrang bij het opstellen van het vakantierooster.
Of je leest het topic nog eens goed door. Het gaat niet over een incidentele ziektemelding.quote:Op woensdag 29 april 2009 07:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook die kan ziek worden... Of is ziek worden tegenwoordig alleen maar voorbehouden aan de werkende mens.
qft!quote:Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef _Qmars_ het volgende:
Nederlanders zeuren en ergeren zich teveel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |