Dat doe ik wel eens, maar helaas werk ik in een omgeving met nogal veel vrouwen. Op zich niets mis mee, maar de gespreksonderwerpen zijn dus wat beperkt. En aangezien ik zelf geen kinderen heb kan ik daar niet over mee praten.quote:Op maandag 27 april 2009 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:
ik kan het me goed voorstellen dat het af en toe best vermoeiend kan zijn, maar dat kun je zelf toch ook wel een beetje sturen? Als ik een collega zou hebben die alleen over auto's zou praten kan ik hem ook vragen om eens over iets anders te pratenis gewoon een kwestie van even aangeven..
Een dag oke, maar ik heb collegas die bij elk kuchje van het kind meteen een week thuis zitten.quote:Op maandag 27 april 2009 13:19 schreef DolleMina het volgende:
Tja, je kunt je kind nu eenmaal niet alleen thuis laten en op het kinderdagverblijf is geen plaats voor zieke kindjes. Als je geen familie hebt die kan/wil inspringen, zul je wel een dag(een paar dagen) vrij moeten nemen.
die nemen dus gewoon vrije dagen op... en jij kan dat net zo goed, ongeacht wat de reden is...quote:Op maandag 27 april 2009 13:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een dag oke, maar ik heb collegas die bij elk kuchje van het kind meteen een week thuis zitten.
Dank je Tuvai, ik ben het volledig met je eens. Kinderen prima, maar daar hoeft een baas of collega geen last van te hebben. Later aankomen omdat je kind naar de opvang moet of eerder vertrekken omdat het kind weer opgehaald moet worden heb ik ook een bloedhekel aan.quote:Op maandag 27 april 2009 13:20 schreef Tuvai.net het volgende:
Kinderen brengen een hoop verantwoordelijkheid met zich mee. Helaas nemen maar al te vaak mensen kinderen terwijl ze deze verantwoordelijkheid (lees: tijd, aandacht en zelfs geld) niet waar kunnen maken. Deze mensen moeten zich door allerlei bochten wringen om toch hun kind te onderhouden en dat brengt vaak ergernissen met zich mee.
Ik vind het zelf ook vréselijk wanneer iemand het de hele godganse dag over zijn/haar kinderen heeft. Later aankomen of vroeger vertrekken van het werk vind ik al helemaal uit den boze. Als jij geen tijd hebt voor kinderen, moet je er niet aan beginnen.
Daar zul je het kinderdagverblijf dus op moeten aankijken, aangezien zij bepalen of een kindje thuis blijft of niet...quote:Op maandag 27 april 2009 13:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een dag oke, maar ik heb collegas die bij elk kuchje van het kind meteen een week thuis zitten.
Dat zou je denken, maar als mensen met kinderen vrij nemen kan ik dat dus niet omdat er toch iemand moet zijn die aan het werk is. En aangezien ik geen kinderen heb ben ik meestal het slachtoffer (tezamen met andere collega's zonder kinderen).quote:Op maandag 27 april 2009 13:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
die nemen dus gewoon vrije dagen op... en jij kan dat net zo goed, ongeacht wat de reden is...
Als je geen tijd hebt voor kinderen moet je ze niet nemen. Dumpen in de opvang is ook geen oplossing.quote:Op maandag 27 april 2009 13:22 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Daar zul je het kinderdagverblijf dus op moeten aankijken, aangezien zij bepalen of een kindje thuis blijft of niet...
Ook daar zul je het kinderdagverblijf op moeten aankijken. Als zij ruimer in hun tijden zitten, is er meer mogelijk.quote:Op maandag 27 april 2009 13:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dank je Tuvai, ik ben het volledig met je eens. Kinderen prima, maar daar hoeft een baas of collega geen last van te hebben. Later aankomen omdat je kind naar de opvang moet of eerder vertrekken omdat het kind weer opgehaald moet worden heb ik ook een bloedhekel aan.
Wat is het probleem als ze gewoon vrije dagen opnemen?quote:Op maandag 27 april 2009 13:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om een kinderopvang te vinden die aansluit bij de werktijden, daar kan ik weinig aan doen.quote:Op maandag 27 april 2009 13:24 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ook daar zul je het kinderdagverblijf op moeten aankijken. Als zij ruimer in hun tijden zitten, is er meer mogelijk.
Vertel dat aan de regering... Die komt met allerlei (straf)maatregelen om iedereen maar aan het werk te krijgen...quote:Op maandag 27 april 2009 13:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je geen tijd hebt voor kinderen moet je ze niet nemen. Dumpen in de opvang is ook geen oplossing.
Het probleem is dat het gemiddeld eens per week gebeurt en dat ik geen vrij kan nemen als ik dat wil, omdat er altijd wel iemand weg is zodat ik weer kan opvangen.quote:Op maandag 27 april 2009 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is het probleem als ze gewoon vrije dagen opnemen?
Als hij/zij zijn/haar werk gewoon afkrijgt en geen vergaderingen o.i.d. mist, is er toch geen enkel probleem? Jij bent echt in een middelbareschoolmentaliteit blijven steken. Stipt van negen tot vijf aanwezig zijn en anders ben je een spijbelaar en moet je strafregels schrijven!quote:Op maandag 27 april 2009 13:20 schreef Tuvai.net het volgende:
Later aankomen of vroeger vertrekken van het werk vind ik al helemaal uit den boze.
Daar hebben we dan toch echt met zijn allen voor gekozen lijkt mij. Ik heb geen bal te maken met de regering, ik heb alleen te maken met de overlast van de kinderen van een ander.quote:Op maandag 27 april 2009 13:25 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Vertel dat aan de regering... Die komt met allerlei (straf)maatregelen om iedereen maar aan het werk te krijgen...
Helemaal suf, dat is gewoon j everantwoordelijkheid ontwijken en het maar afschuiven op het kinderdagverblijf.......het zijn toch jouw kinderen, niet die van het dagverblijf......quote:Op maandag 27 april 2009 13:24 schreef DolleMina het volgende:
[..]
Ook daar zul je het kinderdagverblijf op moeten aankijken. Als zij ruimer in hun tijden zitten, is er meer mogelijk.
Niet als je collega's hebt die alles aangrijpen om over hun kroost te beginnen (zoals ik hebquote:Op maandag 27 april 2009 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:
ik kan het me goed voorstellen dat het af en toe best vermoeiend kan zijn, maar dat kun je zelf toch ook wel een beetje sturen? Als ik een collega zou hebben die alleen over auto's zou praten kan ik hem ook vragen om eens over iets anders te pratenis gewoon een kwestie van even aangeven..
Jij hebt wel te maken met de regering, ook al wil jij dat niet. Helaas pindakaas. En als het je zo hoog zit, ga dan zelf op zoek naar een baan waar alleen kerels zonder kinderen werken...? Neem je eigen verantwoordelijkheid eens, zou ik zeggen...quote:Op maandag 27 april 2009 13:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar hebben we dan toch echt met zijn allen voor gekozen lijkt mij. Ik heb geen bal te maken met de regering, ik heb alleen te maken met de overlast van de kinderen van een ander.
Ik heb wel tijd voor kinderen.quote:Op maandag 27 april 2009 13:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je geen tijd hebt voor kinderen moet je ze niet nemen. Dumpen in de opvang is ook geen oplossing.
Misschien is een andere afdeling zoeken een idee.quote:Op maandag 27 april 2009 13:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het probleem is dat het gemiddeld eens per week gebeurt en dat ik geen vrij kan nemen als ik dat wil, omdat er altijd wel iemand weg is zodat ik weer kan opvangen.
Het probleem is dat het vaak niet om 10 minuten gaat maar om bv een half uur en dat elke dag weer. En het werk komt dus niet af en wordt dan doorgeschoven naar anderen onder het motto "Ach jij hebt geen kinderen dus jij kunt dat wel even doen"quote:Op maandag 27 april 2009 13:26 schreef Marble het volgende:
[..]
Als hij/zij zijn/haar werk gewoon afkrijgt en geen vergaderingen o.i.d. mist, is er toch geen enkel probleem? Jij bent echt in een middelbareschoolmentaliteit blijven steken. Stipt van negen tot vijf aanwezig zijn en anders ben je een spijbelaar en moet je strafregels schrijven!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |