KPNquote:KPN begint gevolgen economische crisis te voelen
28-4-2009 8:12:01
AMSTERDAM (Dow Jones) - Het Nederlandse telecombedrijf KPN begint in toenemende mate de gevolgen van de economische crisis te voelen, niet alleen in de zakelijke maar nu ook in de conumentenmarkt. Dat meldt KPN dinsdag bij de publicatie van de eerstekwartaalcijfers.
In deze verslagperiode daalde de omzet met 4,9 procent tot 3,396 miljard euro, al was er op autonome basis nog wel sprake van een minimale groei. Analisten rekenden echter gemiddeld op een omzet van 3,456 miljard.
Ook de winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en goodwill-amortisatie (EBITDA) ligt iets onder de marktconsensus, en bedroeg 1,234 miljard euro tegen een verwachte 1,261 miljard.
De nettowinst was met 317 miljoen euro echter flink onder verwachting van 367 miljoen euro. Ten opzichte van vorig jaar daalde de nettowinst met 5,1 procent.
KPN focust nu op winstgevendheid en vrije kasstroom, en minder op omzetgroei. Het bevestigt daarom zijn doelstellingen voor 2010 met betrekking tot de EBITDA, de vrije kasstroom en dividend, maar laat de omzetdoelstelling van minimaal 15 miljard euro varen.
Omlaag natuurlijkquote:
Ik heb nog steeds winst op mijn longs, maar nou zit ik te twijfelen of ik ze er uit ga gooien of niet. Als we over een week op de 11 euro staan dan vraag ik me af waarom ik ze er uit zal gooien.quote:
heb ze er uit gekwakt met minimale winst....die sprinters schieten ook niet echt op...hefboom van niks.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:10 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds winst op mijn longs, maar nou zit ik te twijfelen of ik ze er uit ga gooien of niet. Als we over een week op de 11 euro staan dan vraag ik me af waarom ik ze er uit zal gooien.
Weet het nog niet...
Ik had ze gemiddeld op 1,38 dus had nog wel een klein winstje (6 centjes), toch wel een leuk winstje. Uiteindelijk dus eruit gegooid en nou maar eens kijken waar ik weer in ga zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:12 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
heb ze er uit gekwakt met minimale winst....die sprinters schieten ook niet echt op...hefboom van niks.
Meestal zie je dat later de goldilocks komen om het aandeel toch goedkoop op te pikken. Misschien ga ik later vandaag weer long op KPN.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:33 schreef UncleSam het volgende:
Klote KPN 80 euro virtueel verlies, maar ik hou ze gewoon vast tot ze weer boven de 10 euro komen.
Ik heb hetzelfde gedaan inderdaad en hij staat nu op 1,15. Bedankt ING!quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:41 schreef pberends het volgende:
LOL die sprinter KPN klopte van geen kant. Hij had veel lager moeten staan dan door de mij verkochte 1,44.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:13 schreef pberends het volgende:
Arcelor Mittal... -6%
Wat ik vorige week al zei: dat beleggers hier ELKE keer boven de 20 euro intuinen!
quote:De World Steel Association maakte maandag bekend dat de wereldwijde vraag naar staal dit jaar onder druk van de recessie met 15% zal afnemen. Dat zou de sterkste daling zijn sinds de Tweede Wereldoorlog. Voor het eerst in 1995 neemt ook de vraag naar staal in China af, met 5%
GaySMquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:18 schreef pberends het volgende:
UPDATE: DSM nettowinst -92% in KW1, gaat meer besparen
DSM dan weer 4% omhoog... ja hoor.
Het is afwachten of we ergens nog een dreun krijgen. Op dit moment mogen we niet omhoog, en technisch gezien zou je een correctie naar beneden verwachtten, maar bij elke dip wordt er weer gekocht. En ja, dit zijwaarts geleuter heeft niemand natuurlijk weer aan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:18 schreef Charizma het volgende:
Gaan we verder omlaag of trekt het straks weer een beetje bij? Wat denken jullie?
Ik heb ze in maart gekocht op 7,05 (helaas te snel verkocht), dus ik denk dat 7,xx nog makkelijk haalbaar is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:54 schreef 81Renrew het volgende:
Wanneer wordt KLM AF weer interessant? Valt volgens mij best mee met de varkensgriep, zodra dat overgewaaid is kan KLM weer naar de 9 a 10 euro. daarnaast met deze koers ook een dividend van een procent of 8?
Blijft toch een leuk bedrijfje, dat fortisquote:De aandeelhoudersvergadering van Fortis in de Flanders Expo in Gent is dinsdag ontaard in een chaos. Volg de vergadering hier
Opnieuw
De drieduizend aandeelhouders waren opgestaan van hun plaatsen, riepen om het aftreden van bestuursleden en gooiden voorwerpen naar het bestuur. De vergadering is voor korte tijd geschorst.
Ophef
De ophef ontstond toen de Belgische advocaat Mischaël Modrikamen aan het woord was. Hij wil dat de aandeelhouders op de vergadering stemmen over schorsing van het stemrecht van een deel van de aandeelhouders. Een rechtbank in Brussel verklaarde Modrikamen dinsdagmorgen niet ontvankelijk in zijn vordering.
Laatste
"De vergadering blijft de laatste rechter", aldus Modrikamen. Het Fortis-bestuur deelt die mening niet. ,,Als u het niet eens bent met de uitspraak van de rechter moet u teruggaan naar de rechter", aldus voorzitter Jozef De Mey.
Gooien
Vervolgens scandeerden aandeelhouders "demission, demission, demission", het Franse woord voor ontslag. Nadat er met schoenen naar het bestuursleden werd gegooid, verzamelden veiligheidsmensen zich om de bestuurstafel. "Niks meer gooien", riep De Mey, die een aantal keren moest wegduiken. Vervolgens schorste hij de vergadering.
Opnieuw
De beleggers spreken zich dinsdag opnieuw uit over de verkoop van Fortis Bank aan het Franse BNP Paribas. In februari wezen ze tijdens een zeer rumoerige vergadering de transactie met een nipte meerderheid af.
Ik zou atm niet longen tot aan half mei. Hoogstens met wat defensievere aandelen als Crucell en KPN.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:09 schreef lammegiraf het volgende:
fucking hell zeg...sl 232 gisteren gekocht op 1,00...overnight meegenomen op 1,35 knalt vanmorgen zo door stoploss. pffflang niet meer meegemaakt zo'n fiasco. gelukkig maar 250 stukjes maar toch...
Ik ga toch eens even kijken naar deze soap.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:12 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Chaos op Fortis vergadering
[..]
Blijft toch een leuk bedrijfje, dat fortis
De achtergronden van dit cijfer.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:03 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Engelse producenten kopen deze voor het eerst sinds maart 2008 weer meer in dan een maand eerder:
GBP CBI Realized Sales Cijfer: 3 Verwacht: -40 Vorig cijfer: -44
Gaat de FTSE plussen?
Heerlijk rumoerig in de zaal, net een soort spreekkoren het lijkt meer een voetbalwedstrijd dan een aandeelhoudersvergaderingquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ga toch eens even kijken naar deze soap.
De zaal zit vol met linkse beleggers zo te zien/ horen
Valt bij jou ook steeds het geluid weg?quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Heerlijk rumoerig in de zaal, net een soort spreekkoren het lijkt meer een voetbalwedstrijd dan een aandeelhoudersvergadering
Volgens mij zetten ze de microfoon uit de zaal steeds uit, zodat het minder erg lijkt dan het is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Valt bij jou ook steeds het geluid weg?
Ik ben afgehaakt helaas... Moet ook nog werkenquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Heerlijk rumoerig in de zaal, net een soort spreekkoren het lijkt meer een voetbalwedstrijd dan een aandeelhoudersvergadering
morgen btw cijfers ik denk dat dit al in de koers zit ik denk dat ik long ga voor morgen, vaak is het zo dat het fonds cijfers bekend maakt omhoog gaat.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:44 schreef edwinh het volgende:
klote gisteren MT opties verkocht nu hard onderuit loop 800 mis
Die zal ze wel tegen de oude top koers nog gekocht hebben...quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:07 schreef SeLang het volgende:
"Ik vertegenwoordig maar liefst 3400 aandelen dus ik heb wel het recht om....."
3400 aandelen, dat is 6000 euro ofzo
ja terwijl het systeem van bankieren net zo goed tot stand is gekomen en wordt gesupport door de staatquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:51 schreef pberends het volgende:
Chaos op vergadering Fortis
Hehe, er gaan echt nog doden vallen onder bankiers de komende jaren. De boosheid die er nu is, is nog vrij relatief kalm. Als we in een Depressie belanden hangen de bankiers letterlijk aan een touw.
KPN bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:46 schreef edwinh het volgende:
[..]
morgen btw cijfers ik denk dat dit al in de koers zit ik denk dat ik long ga voor morgen, vaak is het zo dat het fonds cijfers bekend maakt omhoog gaat.
Daar zat ik ook al naar te kijkenquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:52 schreef pberends het volgende:
Wel mooi, dat achtergrond-wallpapertje van Windows XP op die Fortis-aandeelhoudersvergadering.
tsja...amerikaanse futs vallen me eigelijk ook erg mee...zal mij niet verbazen als we teruggaan naar 236 of 237 ofzoquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:14 schreef edwinh het volgende:
MT is aan het herstellen bijna uit de dalende trend van vandaag
En dan nog steeds niet verkocht hebben hè?quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:14 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Die zal ze wel tegen de oude top koers nog gekocht hebben...toen was dat nog een boel geld
Wie gaf gister een koopadvies voor Nutreco?quote:
Ga je jezelf ook quoten bij elk advies dat je vaudt had?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Wie gaf gister een koopadvies voor Nutreco?
Idd, welk advies was fout?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Ga je jezelf ook quoten bij elk advies dat je vaudt had?
Ken me er zo geen herinneren, maar toch
Luister naar Faber idioot.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:44 schreef lammegiraf het volgende:
moet eerlijk zeggen dat ik deze week vreselijk aan het handelen ben....de ene blunder na de andere. echt om te huilen!
het ging de laatste 2 weken te goed en ben te gulzig geworden.
Moet jij geen schoenen gooien bij de fortis AVA?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:44 schreef lammegiraf het volgende:
moet eerlijk zeggen dat ik deze week vreselijk aan het handelen ben....de ene blunder na de andere. echt om te huilen!
het ging de laatste 2 weken te goed en ben te gulzig geworden.
Nav jouw advies gisteren 40 stuks gekocht sta nu 40 eu winstquote:Op dinsdag 28 april 2009 15:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Wie gaf gister een koopadvies voor Nutreco?
Ik sta al 100e winst met Nutreco sprinters. Morgen hopelijk geen afstort na de kwartaalcijfersquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:06 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Nav jouw advies gisteren 40 stuks gekocht sta nu 40 eu winst.
Op zich logisch, als je de woorden van Kees de Kort in je achterhoofd hebt. Het consumentenvertrouwen is minder negatief en producenten index is ook minder negatief. Beide tov verwachtingen.quote:
Wow, lachen. Zowel Fortis als ING gaan uit van 14 euro.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De resultaten van KPN over het eerste kwartaal van 2009 geven een verdeeld beeld. Dat zegt analist Damien Chew van ING Wholesale Banking. Chew stelt dat de zorgen over de impact van de economische crisis op de telecomsector toenemen en dat de resultaten bij Getronics teleurstellend waren. De analist vindt echter ook dat KPN een aantrekkelijk aandeel blijft, vanwege het defensieve profiel en de uitstekende kostenbesparingen. Het buy-advies blijft gehandhaafd bij een koersdoel van EUR14. Omstreeks 16.20 uur noteert het aandeel 1,4% lager op EUR9,42, terwijl de AEX met 1,3% daalt. (EHI)
Mijn koersdoel is 10,50. Op 11 sowieso verkopen (juli).quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wow, lachen. Zowel Fortis als ING gaan uit van 14 euro.
Die hou ik met een gerust hard desnoods nog jaren aan en ga bij dalingen ook lekker bijkopen.
Vooral moeilijk om te kijken wat voor effect de cijfers van RDS op de koers hebben (en dus ook op de AEX)quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef Gremen het volgende:
Morgen voorbeurs cijfers van MT en RDS. Moeilijke keuze om een positie overnight te kiezen....
Nee. Ik adviseer om niets te doen. Hopelijk een verdere top afwachten en ietsjes short gaan op de AEX.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |