KPNquote:KPN begint gevolgen economische crisis te voelen
28-4-2009 8:12:01
AMSTERDAM (Dow Jones) - Het Nederlandse telecombedrijf KPN begint in toenemende mate de gevolgen van de economische crisis te voelen, niet alleen in de zakelijke maar nu ook in de conumentenmarkt. Dat meldt KPN dinsdag bij de publicatie van de eerstekwartaalcijfers.
In deze verslagperiode daalde de omzet met 4,9 procent tot 3,396 miljard euro, al was er op autonome basis nog wel sprake van een minimale groei. Analisten rekenden echter gemiddeld op een omzet van 3,456 miljard.
Ook de winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en goodwill-amortisatie (EBITDA) ligt iets onder de marktconsensus, en bedroeg 1,234 miljard euro tegen een verwachte 1,261 miljard.
De nettowinst was met 317 miljoen euro echter flink onder verwachting van 367 miljoen euro. Ten opzichte van vorig jaar daalde de nettowinst met 5,1 procent.
KPN focust nu op winstgevendheid en vrije kasstroom, en minder op omzetgroei. Het bevestigt daarom zijn doelstellingen voor 2010 met betrekking tot de EBITDA, de vrije kasstroom en dividend, maar laat de omzetdoelstelling van minimaal 15 miljard euro varen.
Omlaag natuurlijkquote:
Ik heb nog steeds winst op mijn longs, maar nou zit ik te twijfelen of ik ze er uit ga gooien of niet. Als we over een week op de 11 euro staan dan vraag ik me af waarom ik ze er uit zal gooien.quote:
heb ze er uit gekwakt met minimale winst....die sprinters schieten ook niet echt op...hefboom van niks.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:10 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds winst op mijn longs, maar nou zit ik te twijfelen of ik ze er uit ga gooien of niet. Als we over een week op de 11 euro staan dan vraag ik me af waarom ik ze er uit zal gooien.
Weet het nog niet...
Ik had ze gemiddeld op 1,38 dus had nog wel een klein winstje (6 centjes), toch wel een leuk winstje. Uiteindelijk dus eruit gegooid en nou maar eens kijken waar ik weer in ga zitten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:12 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
heb ze er uit gekwakt met minimale winst....die sprinters schieten ook niet echt op...hefboom van niks.
Meestal zie je dat later de goldilocks komen om het aandeel toch goedkoop op te pikken. Misschien ga ik later vandaag weer long op KPN.quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:33 schreef UncleSam het volgende:
Klote KPN 80 euro virtueel verlies, maar ik hou ze gewoon vast tot ze weer boven de 10 euro komen.
Ik heb hetzelfde gedaan inderdaad en hij staat nu op 1,15. Bedankt ING!quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:41 schreef pberends het volgende:
LOL die sprinter KPN klopte van geen kant. Hij had veel lager moeten staan dan door de mij verkochte 1,44.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 09:13 schreef pberends het volgende:
Arcelor Mittal... -6%
Wat ik vorige week al zei: dat beleggers hier ELKE keer boven de 20 euro intuinen!
quote:De World Steel Association maakte maandag bekend dat de wereldwijde vraag naar staal dit jaar onder druk van de recessie met 15% zal afnemen. Dat zou de sterkste daling zijn sinds de Tweede Wereldoorlog. Voor het eerst in 1995 neemt ook de vraag naar staal in China af, met 5%
GaySMquote:Op dinsdag 28 april 2009 09:18 schreef pberends het volgende:
UPDATE: DSM nettowinst -92% in KW1, gaat meer besparen
DSM dan weer 4% omhoog... ja hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |