Dat lijkt me ook erg lastig vol te houden eerlijk gezegd...quote:
Klopt inderdaad. Ik kan me een verslag herinneren van een man die polyfasisch slapen voor lange tijd heeft uitgeprobeerd. Het beviel hem goed; zijn concentratie, helderheid en ook zijn creativiteit gingen er op vooruit, alleen was de rest van de maatschappij en dus ook zijn vriendin monofasische slapers.quote:Op dinsdag 28 april 2009 02:22 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook erg lastig vol te houden eerlijk gezegd...
Bovendien denk ik dat polyfasisch slapen niet echt goed in te passen is in je 'normale' sociale leven. 't Zou alleen werken als de hele maatschappij op polyfasisch slapen is ingericht, dus zolang je niet als kluizenaar wilt gaan leven is er denk ik geen enkele manier waarop het gaat werken.
Heel herkenbaar je verhaal. Dat gevoel dat je niets aan je dag hebt gehad als je vroeg naar bed gaat, ken ik heel goedquote:Op dinsdag 28 april 2009 02:06 schreef Henno het volgende:
Ach ja, daar zit ik weer's ochtends niet uit m'n nest te branden en nu met een heldere geest aan dingen te werken. Zodat je het bijna zonde vindt om nu te gaan slapen omdat voor ons niet geldt dat je "wat aan je dag hebt" als je vroeg opstaat, maar precies andersom. Jaja, vroeg opstaan, "want dan heb je nog wat aan je dag". Een beetje avondmens heeft alleen niets aan de ochtend en een hoop meer aan de avond.
Of je bent met een compleet heldere kop om 2 uur 's nachts allemaal bergen aan het verzetten voor een presentatie die je om 8:30 's ochtends moet geven, zodat de beoordeling luidt "qua inhoud goed, alleen er niet als een zombie bij staan a.u.b."Spreekt voor zich dat ik dat soort activiteiten zoveel mogelijk 's middags inplan
Of dit:quote:Op dinsdag 28 april 2009 02:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik herken mezelf volledig in de tekst daar...
Vooral dit stukje dan: "Vaak melden de patiënten dat ze niet in slaap kunnen vallen tot vroeg in de vroege ochtend, maar elke nacht vallen ze omstreeks dezelfde tijd in slaap, ongeacht het tijdstip van naar bed gaan. Tenzij ze een andere stoornis zoals slaap-apneu hebben in combinatie met de DSPS kunnen de patiënten goed slapen en hebben ze een normale behoefte aan slaap."
Tja, ik heb er nooit cijfers van gezien, maar ik dénk dat nachtbrakers wel in de minderheid zijn ja...quote:Op woensdag 29 april 2009 22:08 schreef Killer_Mom het volgende:
Is de minderheid wel nachtbraker? op Internet is het niet te merken. daar is overdag niet veel te doen, of ik kom op de verkeerde side's
volgens mij is het gedicht geschreven in de ochtendurenquote:Op donderdag 30 april 2009 11:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ah, Wilhelmus. Die goede oude geitenbreier! Dat was een avondmens pur sang.
Ongetwijfeld en ook zeer herkenbaar. Ik heb dat ook wel eens dat ik middernacht een briljante ingeving heb en dit tot de ochtendgloren nog uit zit te werken.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:43 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij is het gedicht geschreven in de ochtenduren
Ik ben ook avond/nacht mens, maar val ongeveer helft van dagen op de bank in slaap, ook al omdat ik dat lekker vind slapenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:09 schreef J.F.Sebastian het volgende:
logisch nieuwsbericht. Ochtendmensen zie je altijd rond 21//22 uur moe worden, vallen ze in slaap op de bank enzo.Ik ben geloof ik nog nooit in mijn leven in slaap gevallen, zonder in bed te liggen
mee eens. optimisten ze staan vroeg op, met alle respect. om hallf 7 of zo, die hebben er al een halve dag opzitten voor ik aan mijn dag begin. tegen die tijd dat ik begin te leven zijn ze al 4 tot 6 uur verder. die bankslapers moet je wakkerschoppen met hun gesnurk en naar bed jagen. . andersom moeten ze mij niet wakker maken om half 7.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:09 schreef J.F.Sebastian het volgende:
logisch nieuwsbericht. Ochtendmensen zie je altijd rond 21//22 uur moe worden, vallen ze in slaap op de bank enzo.Ik ben geloof ik nog nooit in mijn leven in slaap gevallen, zonder in bed te liggen
dit dus fijn werken van 1100 tot 1500quote:Op zondag 26 april 2009 01:48 schreef 2cv het volgende:
Ik ben een middagmens.
Ja idd. Dat vind ik nog de grootste kutredenatiequote:Op zondag 3 mei 2009 11:46 schreef raptorix het volgende:
Het mooiste is ook die redenatie: Ja als ik vroeg begin, kan ik lekker vroeg naar huis.
Alsof dat uitmaakt.....
quote:
Met of zonder middelen, mijn hoogtepunt van de dag ligt ergens tussen 3 en 5 am.quote:Op maandag 4 mei 2009 00:49 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
niet rokend en geen drank. misschien zijn die mensen eerder fit om vroeg op te staan
Ergernis numero uno. Vooral toen ik nog dagelijks met de trein naar school ging, waren dergelijke figuren mij een doorn in het oog. Ik probeerde hen altijd te ontlopen op het perron. Desondanks slaagde er vaak wel iemand in mij op te sporen om vervolgens een uur tegen mij aan te lallen.quote:
Sowieso mensen die altijd vrolijk zijn, kan er niet tegen. Net als al die zoetsappige verhaaltjes en programma's op de televisie en dergelijke, van die vrolijke Frisia gezinnen. Walgelijk, ik haat al die vrolijkheid en nep-utopia gezinnen.quote:
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Sowieso mensen die altijd vrolijk zijn, kan er niet tegen.
Mja... ik zelf heb dit ook wel een beetje. Ben smorgens een diesel die op gang moet komen maar draai mijn hand er niet voor om tot 23:00 uur aan te pakken.quote:Op zondag 26 april 2009 00:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Er komt steeds meer erkenning uit wetenschappelijke hoek dat de avondmens meer respect verdient en niet langer behoort te leven onder het juk van de door de (inferieure) ochtendmens ingerichte maatschappij.
Zie hier het nieuwe bewijs:
http://www.nu.nl/wetensch(...)entreerd-werken.html
Het wordt tijd voor een nieuwe maatschappij met meer flexibele werktijden. Laat het ochtendtuig maar een pas op de plaats maken, want zij zijn inferieur zoals uit het artikel blijkt.
Ochtendmensen![]()
Ik voorzie de opmars van de B-maatschappij!
Gen bepaalt ochtend- of avondmens
Als je tegenwoordig een film huurt zie je een stukje reclame waarin een groep jong-volwassen een film kijkt en daarbij totaal uit hun plaat gaat. High-Fives, schatergelach, gespring door de kamer. Kijk, daar word ik nou sjaggo van.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:32 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Sowieso mensen die altijd vrolijk zijn, kan er niet tegen. Net als al die zoetsappige verhaaltjes en programma's op de televisie en dergelijke, van die vrolijke Frisia gezinnen. Walgelijk, ik haat al die vrolijkheid en nep-utopia gezinnen.
Dat gezegd hebbende, ik hou wel van de zomer i.t.t. de winter.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je tegenwoordig een film huurt zie je een stukje reclame waarin een groep jong-volwassen een film kijkt en daarbij totaal uit hun plaat gaat. High-Fives, schatergelach, gespring door de kamer. Kijk, daar word ik nou sjaggo van.
Zit wel een kern van waarheid in hoor. Ik begon vaak vroeger om files te vermijden, zowel in de ochtend als in de middag, en om uit het werk op een relaxte manier boodschappen te kunnen doen ipv die klotedrukte. Dat vond ik belangrijker dan laat op kunnen blijven omdat ik nu eenmaal een avondmens ben.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:46 schreef raptorix het volgende:
Het mooiste is ook die redenatie: Ja als ik vroeg begin, kan ik lekker vroeg naar huis.
Alsof dat uitmaakt..... ze gaan ook weer vroeg in hun mandje, valt me trouwens ook altijd op dat ze precies na 8 uurtjes weggaan, en heb vaak ook het idee nog eerder.
Wat een walgelijke reclamequote:
Ben avondmens en ook een tikje linksquote:
Dat is een workaholicquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb een collega die altijd rond 7 uur begint, terwijl de rest past tussen half 9 en 9 uur zn kop laat zien. Vervolgens gaat deze persoon ook nog eens structureel als laatste weg. Soms zit ie om 20.00 uur dan nog te tikken. Moeilijk om deze kerel in te delen als ochtend- of avondmens.
Om 9 uur naar bed?quote:Op zondag 26 april 2009 21:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Zoals ik het zie: avondmensen willen 's avonds gewoon niet op tijd in bed, met als gevolg dat ze daardoor 's ochtends te moe zijn om uit bed te stappen.
Ga gewoon lekker op tijd, om 2100 / 2130 uur naar bed, en reken maar dat je 's ochtends wel degelijk gewoon om 6 uur eruit kunt gaan, ipv 'moe te zijn'.
Gewoon een kwestie van je ritme 2 uurtjes verschuiven.
Hoe?!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:46 schreef ondeugend het volgende:
Eindelijk eens bewijs voor wat ik altijd al wist... ik ben ubermensch !
Ik heb mijn werk er wel aan aan kunnen passen trouwens.
Langer zitten doe ik ook regelmatig maar 7 uur begint mn wekker net met piepen en dan duurt het nog een uur voordat ik er uit kom.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb een collega die altijd rond 7 uur begint, terwijl de rest past tussen half 9 en 9 uur zn kop laat zien. Vervolgens gaat deze persoon ook nog eens structureel als laatste weg. Soms zit ie om 20.00 uur dan nog te tikken. Moeilijk om deze kerel in te delen als ochtend- of avondmens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |