abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68447244
Polyfasisch slapen ftw!!!
I HATE MUSIC
pi_68447280
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 02:16 schreef FictionalFenna het volgende:
Polyfasisch slapen ftw!!!
Dat lijkt me ook erg lastig vol te houden eerlijk gezegd...

Bovendien denk ik dat polyfasisch slapen niet echt goed in te passen is in je 'normale' sociale leven. 't Zou alleen werken als de hele maatschappij op polyfasisch slapen is ingericht, dus zolang je niet als kluizenaar wilt gaan leven is er denk ik geen enkele manier waarop het gaat werken.
pi_68447300
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 02:22 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook erg lastig vol te houden eerlijk gezegd...

Bovendien denk ik dat polyfasisch slapen niet echt goed in te passen is in je 'normale' sociale leven. 't Zou alleen werken als de hele maatschappij op polyfasisch slapen is ingericht, dus zolang je niet als kluizenaar wilt gaan leven is er denk ik geen enkele manier waarop het gaat werken.
Klopt inderdaad. Ik kan me een verslag herinneren van een man die polyfasisch slapen voor lange tijd heeft uitgeprobeerd. Het beviel hem goed; zijn concentratie, helderheid en ook zijn creativiteit gingen er op vooruit, alleen was de rest van de maatschappij en dus ook zijn vriendin monofasische slapers.
I HATE MUSIC
pi_68447576
Interessant om te lezen.

't Lijkt mij eigenlijk fantastisch om zo'n slaapritme aan te kunnen houden, maar je loopt gewoon tegen zo ontzettend veel praktische problemen aan dat ik het niet eens ga proberen. Wat die Steve al zegt in zijn artikel: "nighttime hours are not the same as daytime hours when you live in a monophasic world".

Wat me wel heel erg de moeite waard lijkt is om er samen met een aantal andere mensen mee te experimenteren. Als een hele groep mensen polyfasisch slaapt (collega's bijvoorbeeld), zou je de nachtelijke uren ook veel beter kunnen benutten. Dat is voor zover ik weet nog nooit onderzocht...
pi_68447763
Denk dat ik zo toch even wat probeer te slapen!
pi_68447890
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 02:06 schreef Henno het volgende:
Ach ja, daar zit ik weer 's ochtends niet uit m'n nest te branden en nu met een heldere geest aan dingen te werken. Zodat je het bijna zonde vindt om nu te gaan slapen omdat voor ons niet geldt dat je "wat aan je dag hebt" als je vroeg opstaat, maar precies andersom. Jaja, vroeg opstaan, "want dan heb je nog wat aan je dag". Een beetje avondmens heeft alleen niets aan de ochtend en een hoop meer aan de avond.

Of je bent met een compleet heldere kop om 2 uur 's nachts allemaal bergen aan het verzetten voor een presentatie die je om 8:30 's ochtends moet geven, zodat de beoordeling luidt "qua inhoud goed, alleen er niet als een zombie bij staan a.u.b." Spreekt voor zich dat ik dat soort activiteiten zoveel mogelijk 's middags inplan

Heel herkenbaar je verhaal. Dat gevoel dat je niets aan je dag hebt gehad als je vroeg naar bed gaat, ken ik heel goed

Ook dat later inplannen van dingen. Vooral sollicitatiegesprekken voer ik het liefst 's middags en niet 's ochtends.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_68447905
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 02:14 schreef Omniej het volgende:

[..]
Ik herken mezelf volledig in de tekst daar...

Vooral dit stukje dan: "Vaak melden de patiënten dat ze niet in slaap kunnen vallen tot vroeg in de vroege ochtend, maar elke nacht vallen ze omstreeks dezelfde tijd in slaap, ongeacht het tijdstip van naar bed gaan. Tenzij ze een andere stoornis zoals slaap-apneu hebben in combinatie met de DSPS kunnen de patiënten goed slapen en hebben ze een normale behoefte aan slaap."

Of dit:
"DSPS werd en wordt helaas nog vaak foutief gediagnosticeerd als een vroege vorm van insomnia, ongedisciplineerdheid bij de patiënt of als een psychische of psychiatrische aandoening."
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_68513650
Wel is het inderdaad behoorlijk opmerkelijk dat wij nu blijkbaar 'patiënten' zijn die dus aan een 'stoornis' lijden. Onbegrijpelijk dat -uiteraard met name ochtendmensen- niet lijken te begrijpen dat je gewoon twee soorten mensen hebt, en dat dat niet hoeft te betekenen dat de minderheid een 'stoornis' heeft.
[/quote]

Is de minderheid wel nachtbraker? op Internet is het niet te merken. daar is overdag niet veel te doen, of ik kom op de verkeerde side's
De Puta Madre
pi_68519399
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:08 schreef Killer_Mom het volgende:
Is de minderheid wel nachtbraker? op Internet is het niet te merken. daar is overdag niet veel te doen, of ik kom op de verkeerde side's
Tja, ik heb er nooit cijfers van gezien, maar ik dénk dat nachtbrakers wel in de minderheid zijn ja...

Op internet is het uiteraard niet te merken, maar aangezien juist internet 24 uur per dag volop bereikbaar is en er 24 uur per dag iets te doen is, vind ik dat ook logisch. Middenin de nacht kom je op straat geen mensen tegen, maar daar heb je over het algemeen 's nachts ook weinig meer te zoeken.

Edit: Wat ik bedoelde is eigenlijk dat het internet min of meer een verzamelplek van nachtbrakers is.
pi_68519647
hier hoor je ook meer van mensen die de straat niet meer op durven. die zitten niet iedere nacht op internet. dat is een andere reden, overvallers zijn ook nachtbrakers.

[quote]
Edit: Wat ik bedoelde is eigenlijk dat het internet min of meer een verzamelplek van nachtbrakers is.

----een excuus om zo laat mogelijk naar bed te gaan.----
De Puta Madre
pi_68519927
Hier ook een avondmens. Het zou fijn zijn, mijn deeltijdstudie is één avond in de week, maar omdat ik de dag zelf nog moet werken, vanaf de ochtend, ben ik brakka brakka. Ik heb ook geen problemen met avonddiensten draaien.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 30 april 2009 @ 03:13:01 #113
205723 Marbach
Heer van stand
pi_68520262
'S ochtends werken is geen probleem, maar je kunt er vergif op in nemen dat ik minstens de eerste twee uur met flinke rode ogen rondloop. Ook kom ik normaal gesproken zelden voor 2-3 uur in slaap, of het moet zijn dat ik aan het inhalen ben. Ik geloof dat ik meestal rond 10-11 uur 'fit' opsta.

Voor mijn slaappatroon zou het leuker zijn als ik zo rond die tijd kon beginnen. Nu kan dat nog niet, maar als ik later voor mezelf begin zal ik het zeker proberen.
  donderdag 30 april 2009 @ 11:39:44 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68524159
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 30 april 2009 @ 11:42:22 #115
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_68524237
quote:
Ah, Wilhelmus. Die goede oude geitenbreier! Dat was een avondmens pur sang.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 30 april 2009 @ 11:43:10 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68524261
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ah, Wilhelmus. Die goede oude geitenbreier! Dat was een avondmens pur sang.
volgens mij is het gedicht geschreven in de ochtenduren
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 30 april 2009 @ 11:48:54 #117
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_68524409
quote:
Op donderdag 30 april 2009 11:43 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij is het gedicht geschreven in de ochtenduren
Ongetwijfeld en ook zeer herkenbaar. Ik heb dat ook wel eens dat ik middernacht een briljante ingeving heb en dit tot de ochtendgloren nog uit zit te werken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_68573088
logisch nieuwsbericht. Ochtendmensen zie je altijd rond 21//22 uur moe worden, vallen ze in slaap op de bank enzo. Ik ben geloof ik nog nooit in mijn leven in slaap gevallen, zonder in bed te liggen
so how's your evening so far?
pi_68574462
IDD, zelf begin ik meestal rond half 11, maar werk wel altijd langer als 8 uur, helemaal achtelijk zijn die collega's die dan om half 10 een vergadering inplannen terwijl ze weten dat ik later begin, als straf ga ik binnenkort eens een vergadering om half 6 s'avonds in plannen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_68574490
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:09 schreef J.F.Sebastian het volgende:
logisch nieuwsbericht. Ochtendmensen zie je altijd rond 21//22 uur moe worden, vallen ze in slaap op de bank enzo. Ik ben geloof ik nog nooit in mijn leven in slaap gevallen, zonder in bed te liggen
Ik ben ook avond/nacht mens, maar val ongeveer helft van dagen op de bank in slaap, ook al omdat ik dat lekker vind slapen
  vrijdag 1 mei 2009 @ 22:45:34 #121
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_68574872
Hier ook een avondmens.

Als ik een dienst heb van 6:00 uur, ben ik half 3 klaar en "heb ik nog wat aan mn dag"
Maar bij thusikomst gewoon meteen weer lekker slapen om 's avonds laat weer laat naar bed te gaan.
pi_68610743
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:09 schreef J.F.Sebastian het volgende:
mee eens. optimisten ze staan vroeg op, met alle respect. om hallf 7 of zo, die hebben er al een halve dag opzitten voor ik aan mijn dag begin. tegen die tijd dat ik begin te leven zijn ze al 4 tot 6 uur verder. die bankslapers moet je wakkerschoppen met hun gesnurk en naar bed jagen. . andersom moeten ze mij niet wakker maken om half 7.
verschillende werktijden zullen we maar zeggen. lastig in een huishouden. mja, dat zien we morgenmiddag wel weer.
De Puta Madre
  zondag 3 mei 2009 @ 10:47:29 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68612513
Ochtendmensen zijn links
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68613719
Het mooiste is ook die redenatie: Ja als ik vroeg begin, kan ik lekker vroeg naar huis.
Alsof dat uitmaakt..... ze gaan ook weer vroeg in hun mandje, valt me trouwens ook altijd op dat ze precies na 8 uurtjes weggaan, en heb vaak ook het idee nog eerder.
  zondag 3 mei 2009 @ 13:23:46 #125
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_68616237
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:48 schreef 2cv het volgende:
Ik ben een middagmens.
dit dus fijn werken van 1100 tot 1500
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')