abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68383569
Mooi dit
Vond het altijd zo ergerlijk dat niemand geloofde dat ik als ik om 8 uur 's ochtends op sta wel teringmoe ben. Maar als het dan weer avond/nacht word niet.
pi_68389783
En volgens mij zou het het vervoersprobleem (treinentekort, files) ook aardig op kunnen lossen...
Da gao nie nou!
pi_68389896
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:18 schreef Lyrebird het volgende:
Ben blij dat er wat waardering voor den avondmensch komt. Ben zelf 100% avondmens en begin meestal pas om een uur of 11 met werk. Maar ja, in Nederland moest ik vanaf 9 uur aanwezig zijn, wat er vaak op neer kwam dat ik tot een uur of 11 aan het internetten was, en pas dan genoeg concentratie kon opbrengen om iets gedaan te krijgen.

Ik zou met terugwerkende kracht ook nog wel een vergoeding willen krijgen voor het onrecht dat me op de middelbare school is aangedaan, waar we om 8:15 in de schoolbankjes moesten zitten en ik geen idee had waar de leraar het over had. Weggegooide tijd.
Ik ben een ochtendmens en ik wil vergoeding voor de nutteloze tijd die ik na drieën heb moeten doorbrengen terwijl het mij verboden is om voor 8:00 te beginnen.

Daarbij zijn avondmensen zeer hypocriet. Eerst verwijten ze mensen dat ze met moeilijke vragen komen voor 11:00 terwijl ze zelf met moeilijke vragen blijven komen na 4:00.
pi_68390397
Avondmens meldt!
Oh, and that's a bad miss!
pi_68400627
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik ben een ochtendmens en ik wil vergoeding voor de nutteloze tijd die ik na drieën heb moeten doorbrengen terwijl het mij verboden is om voor 8:00 te beginnen.
Op welke school moest je tot na drieen blijven??
quote:
Daarbij zijn avondmensen zeer hypocriet. Eerst verwijten ze mensen dat ze met moeilijke vragen komen voor 11:00 terwijl ze zelf met moeilijke vragen blijven komen na 4:00.
Ik begin pas moeilijke vragen te stellen na tienen ('s avonds).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 26 april 2009 @ 19:24:25 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_68401056
Waarom wordt 's ochtends vroeg beginnen en vroeg naar huis altijd gezien als "goed" en wat later beginnen maar wel doorwerken als de rest al naar huis is gezien als "slecht"?

Het valt mij op dat Avondmensen creatiever zijn, excentrieker en intelligenter.
pi_68401255
quote:
Op zondag 26 april 2009 19:24 schreef Ixnay het volgende:
Waarom wordt 's ochtends vroeg beginnen en vroeg naar huis altijd gezien als "goed" en wat later beginnen maar wel doorwerken als de rest al naar huis is gezien als "slecht"?

Het valt mij op dat Avondmensen creatiever zijn, excentrieker en intelligenter.
Dat komt imho omdat bazen over het algemeen ochtendmensen zijn, omdat zij het spelletje volgens de geldende regels hebben gespeeld. 'Luie' avondmensen spelen het spel niet volgens de regels, want zeg nu zelf, die zijn maar de helft van de dag aanwezig, en komen daardoor niet in aanmerking voor promotie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 26 april 2009 @ 20:06:02 #58
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_68402238
Als je vroeg begint heb je lekker veel aan je dag.
Lack of common cents
pi_68402340
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Als je laat eindigt ook.
pi_68404985
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:09 schreef Omniej het volgende:

[..]

Als je laat eindigt ook.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 26 april 2009 @ 21:33:20 #61
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_68405561
Zoals ik het zie: avondmensen willen 's avonds gewoon niet op tijd in bed, met als gevolg dat ze daardoor 's ochtends te moe zijn om uit bed te stappen.
Ga gewoon lekker op tijd, om 2100 / 2130 uur naar bed, en reken maar dat je 's ochtends wel degelijk gewoon om 6 uur eruit kunt gaan, ipv 'moe te zijn'.
Gewoon een kwestie van je ritme 2 uurtjes verschuiven.
Lack of common cents
pi_68405984
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Zoals ik het zie: avondmensen willen 's avonds gewoon niet op tijd in bed, met als gevolg dat ze daardoor 's ochtends te moe zijn om uit bed te stappen.
Ga gewoon lekker op tijd, om 2100 / 2130 uur naar bed, en reken maar dat je 's ochtends wel degelijk gewoon om 6 uur eruit kunt gaan, ipv 'moe te zijn'.
Het probleem is, dat als wij eerder naar bed gaan, dat we dus gewoon met onze ogen wijd open in bed liggen naar het plafond te staren. Het is niet zo simpel als 'gewoon vroeger naar bed', anders had ik dat allang gedaan .

Avondmensch meldt zich.
Ich bin der Führer.
pi_68406166
quote:
dan lig ik uren in mijn bed te spoken voordat ik in slaap val. dan maar lekker laat naar bed en lekker snel in slaap vallen
om 1 uur naar bed, een hele mooi tijd om te gaan slapen

avond mensch meld zich dus
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_68406658
"Carpe Diem" Neu, heb daar ook niks mee, maar heb geen hekel aan ochtendluitjes hoor, kunnen ze niks aan doen.
pi_68407521
Ik ben echt een avondmens, heb 5 a 6 uur slaap nodig. Sinds ik eigen baas ben sta ik rond 9.00 uur op en ga rond 3.00 uur naar bed. Daar voel ik me goed bij. Als ik om 12 uur naar bed ga en om 06.00 uur op sta slaap ik ook zes uur, maar dan ben ik 's ochtends echt kapot, zeker als het nog donker is. Dus avondmensen, een eigen bedrijf beginnen waarbij je je eigen tijden kunt bepalen is echt de oplossing.
  zondag 26 april 2009 @ 22:35:37 #67
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_68407566
Ik ben een ochtend- én avondmens. Slaap altijd maar een uurtje of zes, zo tussen 1:00 en 7:00 u. Wat nu? Ik voel me buitengesloten .
You cheated on me with choreography.
pi_68407603
ik kan ook echt verbaasd zijn als ik om 09.30 mijn kantoor binnen kom en dan hebben er al mensen voor 08.00 uur het antwoordapparaat ingesproken.....
pi_68407627
quote:
Op zondag 26 april 2009 22:35 schreef Malahide het volgende:
Ik ben een ochtend- én avondmens. Slaap altijd maar een uurtje of zes, zo tussen 1:00 en 7:00 u. Wat nu? Ik voel me buitengesloten .
Buitengesloten? Je hebt overal vrienden!
Ik avondmens, jij (deel)avondmens
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 26 april 2009 @ 22:44:38 #70
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_68407853
quote:
Op zondag 26 april 2009 22:38 schreef waht het volgende:

[..]

Buitengesloten? Je hebt overal vrienden!
Ik avondmens, jij (deel)avondmens
Da's waar . Ik ben ook altijd bereikbaar, lekker makkelijk.
You cheated on me with choreography.
  zondag 26 april 2009 @ 22:57:42 #71
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_68408308
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:40 schreef Frasier het volgende:
Mensen die s'ochtends vrolijk zijn
Huisgenoten die s' ochtends vrolijk zijn.

Dan slof je om 8 uur s 'ochtends half slapend naar de wc of badkamer. En kom je ze tegen in de gang. En dan vinden ze het nodig om keihard HALLOOO GOEIEMORGE BUURMAN naar je roepen . En als je niet meteen vol enthousiasme HALLL OOOO terugroept krijg je het te horen. ' ochtendhumeurtje zeker'

Ik zit trouwens nu te leren voor een tentamen terwijl mijn huisgenoten slapen of tv kijken..
pi_68408478
quote:

Gast, prima als jij een ochtendmens bent, maar ga nou niet doen alsof avondmensen raar zijn of een probleem hebben.

21:00 of 21:30 naar bed is echt enorme onzin; een avondmens ligt dan gewoon de rest van de avond wakker. Zelfs als ik op dit moment rond 00:00 naar bed zou gaan lig ik nog urenlang te draaien, dat schiet echt niet op.

Als ik er de volgende ochtend om 06:00 uit moet maak ik daar overigens ook geen probleem van hoor, maar zo extreem veel vroeger naar bed lukt mij gewoon niet.
  zondag 26 april 2009 @ 23:14:02 #73
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_68408823
quote:
Op zondag 26 april 2009 20:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Als je vroeg begint op je werk ga je ook vroeg naar bed, waardoor je het mooiste deel van de dag of een deel daarvan misloopt. Namelijk 22:00 tot 0:00.
  zondag 26 april 2009 @ 23:19:02 #74
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_68408983
quote:
Ik wil dat ritme niet eens verschuiven. En om 21:30 naar bed kan niet. Dan kom ik net terug van het sporten of ik heb bezoek of ik doe nog wat administratie of iets in het huis.

Verder is het contrast te groot met het weekend waar ik pas om 4:00's ochtends thuis kom, of later.

Laat Avondmensen gewoon Avondmensen zijn en blijven.
Ik vind trouwens dat dit onderwerp best wat meer aandacht mag krijgen, want als je een echt avondmens bent en je werkt tussen mensen die allemaal om 7:00 op kantoor zitten lijkt me dat echt niet prettig voor beide partijen.
pi_68409324
Wat een heerlijke draad is dit, ik wist niet dat er zoveel mensen zijn die het met mij eens zijn . In mijn directe omgeving ken ik haast alleen maar ochtendmensen, zo moe word ik af en toe van hun pogingen om mij eerder naar bed te laten gaan, en het raar vinden dat ik na een korte (vaak slapeloze nacht nadat ik in een poging om eerder te gaan toch heb ondernomen) nacht niet altijd even vrolijk ben om 07:00 .
Ich bin der Führer.
  zondag 26 april 2009 @ 23:29:17 #76
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_68409385
quote:
Denk je nu werkelijk... maar denk je nu echt werkelijk dat een avondmens niet eerder op dit lumineuze idee is gekomen en dit al uitgeprobeerd heeft?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_68410244
quote:
Op zondag 26 april 2009 22:57 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Huisgenoten die s' ochtends vrolijk zijn.

Dan slof je om 8 uur s 'ochtends half slapend naar de wc of badkamer. En kom je ze tegen in de gang. En dan vinden ze het nodig om keihard HALLOOO GOEIEMORGE BUURMAN naar je roepen . En als je niet meteen vol enthousiasme HALLL OOOO terugroept krijg je het te horen. ' ochtendhumeurtje zeker'

Ik zit trouwens nu te leren voor een tentamen terwijl mijn huisgenoten slapen of tv kijken..

Wel handig als je een vriendje hebt dat vroeg opstaat, maakt lekker ontbijtje, ruimt ook nog fluitend de rotzooi op en komt tegen tienen binnen en zegt zachtjes: " mogguh schat." True, bleek toch een lul, maar was even prettiig...
pi_68410271

Avondmens meldt!
pi_68410458
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:28 schreef Xenwolfie het volgende:
Wat een heerlijke draad is dit, ik wist niet dat er zoveel mensen zijn die het met mij eens zijn . In mijn directe omgeving ken ik haast alleen maar ochtendmensen, zo moe word ik af en toe van hun pogingen om mij eerder naar bed te laten gaan, en het raar vinden dat ik na een korte (vaak slapeloze nacht nadat ik in een poging om eerder te gaan toch heb ondernomen) nacht niet altijd even vrolijk ben om 07:00 .
Precies dat! Ongelofelijk irritant is dat omringd zijn door ochtendmensen die het dan vreemd en laat vinden dat je om 23:00 nog niet op bed lig en je eerder op bed proberen te krijgen
Oh, and that's a bad miss!
pi_68410702
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:59 schreef Suko het volgende:

[..]

Wel handig als je een vriendje hebt dat vroeg opstaat, maakt lekker ontbijtje, ruimt ook nog fluitend de rotzooi op en komt tegen tienen binnen en zegt zachtjes: " mogguh schat." True, bleek toch een lul, maar was even prettiig...
Ik heb wel eens een vriendin gehad die een erg ochtendmens was. Onze dagritmes waren soms wel met een uur of vier van elkaar verschoven. Dat werkte niet echt. Dat ik rond een uur of 1 's nachts van het voetballen thuis kwam, en zij 's ochtends om vijf uur op stond...
  maandag 27 april 2009 @ 00:22:21 #81
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_68410749
quote:
Op zondag 26 april 2009 04:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Mooi dit
Vond het altijd zo ergerlijk dat niemand geloofde dat ik als ik om 8 uur 's ochtends op sta wel teringmoe ben. Maar als het dan weer avond/nacht word niet.
Inderdaad.
Vandaag ook zo gaar als een malle en nu topfit

Maar mijn beste vrienden zijn gelukkig zo'n beetje allemaal wel zo.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 27 april 2009 @ 00:24:51 #82
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68410800
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Idd

En dan hardop praten en lachen en verhalen vertellen... Ochtendmensen moeten beseffen dat ik als avondmens me aan het opladen ben om de rest vd dag superproductief te zijn zoals uit het artikel wel blijkt.
Prima toch?

Jij lekker productief zijn, ik lekker om 11 uur me nestje weer in. Werken zul je.
Intelligent, but fucked up.
pi_68410891
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:22 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Inderdaad.
Vandaag ook zo gaar als een malle en nu topfit

Maar mijn beste vrienden zijn gelukkig zo'n beetje allemaal wel zo.
Hoe denk je dat ik er nu bij zit . Iedereen is chagrijnig op msn vertrokken richting bed en ik zit hier klaarwakker met mijn ogen wijd open .
Ich bin der Führer.
  maandag 27 april 2009 @ 00:32:29 #84
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_68410942
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:29 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Hoe denk je dat ik er nu bij zit . Iedereen is chagrijnig op msn vertrokken richting bed en ik zit hier klaarwakker met mijn ogen wijd open .
Gelukkig is er FOK!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_68410992
Tja, morgen weer om 06:00 opstaan, maar voor 02:00 lig ik er nog niet in.
M'n hele ritme is dit weekend weer in de war geraakt.
Ben ik morgenavond verrot ... maarja
pi_68411010
Wist ik al lang, bij mijn huidige baas kom ik meestal ergens tussen 11.00 en 14.00 aanzetten, ben nooit zo efficient en snel geweest qua werk.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 27 april 2009 @ 01:27:39 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 27 april 2009 @ 01:29:17 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68411850
tvp
  maandag 27 april 2009 @ 01:40:00 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_68411957
quote:
Was het maar zo'n feest... Ik ben nu een "gedwongen" ochtendmens door de kids (06:00 elke dag) alleen kan ik geen minuut eerder slapen dan een uur of 2 's nachts... De vrouw loopt elke avond om een uur of 9 al te janken dat ze moe is en naar bed gaat, nou zelfs niet misschien dat ik dan kan maffen.
pi_68412202
quote:
Op maandag 27 april 2009 01:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest... Ik ben nu een "gedwongen" ochtendmens door de kids (06:00 elke dag) alleen kan ik geen minuut eerder slapen dan een uur of 2 's nachts... De vrouw loopt elke avond om een uur of 9 al te janken dat ze moe is en naar bed gaat, nou zelfs niet misschien dat ik dan kan maffen.
dat gaat over. als ze wat ouder worden merk je het verschil, en daar moet je ook naar gaan leven. het zit in je natuur.
ik avondmens en oudste zoon is net zo, mijn man en jongste zoon zingen om 6 uur. die zijn dan wakker en zo, afschuwelijk, en wij wachten ook met opstaan tot die mensen weg zijn.
rond 22-a 23 uur beginnen wij te leven, de beste ideen komen dan pas tot leven.
en frapant is dat onze levensstijl goed aansluit op het werk dat we hebben. en dat van die vroege vogels . gewoon toegeven dat je een nachtbraker bent, niks mis mee.
De Puta Madre
pi_68412292
Avondmensen zijn koning . De laatste keer dat ik voor 2 uur ben gaan slapen kan ik me eigenlijk niet eens meer herinneren. Vast een keer toen ik ziek was een paar maanden geleden.

Ik kan dus wel redelijk als avondmens leven, mijn colleges beginnen vrijwel nooit voor half 11. Eens in de maand misschien, dat lukt dan altijd nog wel. Beetje brakjes 's ochtends maar daarna weer een maand om bij te komen .

Hiervoor heb ik ongeveer een half jaar gewerkt, toen waren mijn werktijden 13:00 - 23:00, alleen dat is weer iets te laat voor mij. Je hele sociale leven speelt zich precies in dat tijdvak af, dus dat was wel minder. Daarna werkte ik van 09:00 - 17:00, dat was prima eigenlijk. Half 9 opstaan, dus ik kon gewoon rond 2 uur m'n bed in gaan .
pi_68412327
Ubermensch meldt .
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_68412651
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk... maar denk je nu echt werkelijk dat een avondmens niet eerder op dit lumineuze idee is gekomen en dit al uitgeprobeerd heeft?
Idd

Van die kortzichtige ochtendmensen die denken dat we ons gewoon niet willen aanpassen. Mn ouders bleven ook altijd maar doorzeiken over dat ik eerder naar bed moest gaan en aan het ochtendritme moest wennen.

Heb ik meerdere malen geprobeerd en t werkt niet. Het is eigenlijk ook geen verrassing dat ik tweemaal een serieuze relatie heb gehad die beide ontstonden toen ik werkte van 1130 tot 2000 uur. Als ik een ochtendritme moet aanhouden ben ik echt niet in staat om een relatie te onderhouden laat staan een leuke meid aan te trekken
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_68414020
quote:
Op maandag 27 april 2009 02:03 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

ik avondmens en oudste zoon is net zo, mijn man en jongste zoon zingen om 6 uur. die zijn dan wakker en zo, afschuwelijk, en wij wachten ook met opstaan tot die mensen weg zijn.
"die mensen" Maar ik snap precies wat je bedoelt hoor.
  maandag 27 april 2009 @ 09:11:26 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68414071
Was toch al langer bekend dat dit oa. genetisch bepaald etc was .

Avondmens-present.

Voor 11.30 ben ik niks waard .
Huilen dan.
  maandag 27 april 2009 @ 09:19:02 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68414211
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:40 schreef Frasier het volgende:
Mensen die s'ochtends vrolijk zijn
idd.. afschieten die mensen .

.

En dan ook nog verwachten dat je vrolijk terug doet

Dood moeten ze .
Huilen dan.
pi_68446575
quote:
Op maandag 27 april 2009 09:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

idd.. afschieten die mensen .

.

En dan ook nog verwachten dat je vrolijk terug doet

Dood moeten ze .
en dat om 9:19 uur. jij bent er vroeg bij, te laat naar bed gegaan gisteravond?
De Puta Madre
pi_68446931
http://nl.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome

Wat nou stoornis?

Omdat het van het normale afwijkt? Het komt daarom zeker zo veel voor, het is gewoon weer dat opgelegde kuddegedrag...

http://www.mstwente.nl/sl(...)laapstoornissen.doc/
Er is leven na de lach.
pi_68447144
Ach ja, daar zit ik weer 's ochtends niet uit m'n nest te branden en nu met een heldere geest aan dingen te werken. Zodat je het bijna zonde vindt om nu te gaan slapen omdat voor ons niet geldt dat je "wat aan je dag hebt" als je vroeg opstaat, maar precies andersom. Jaja, vroeg opstaan, "want dan heb je nog wat aan je dag". Een beetje avondmens heeft alleen niets aan de ochtend en een hoop meer aan de avond.

Soms wel vervelend, die werktijden die nog stammen uit het gebruik dat vroeger iedereen boer was en de koeien 's ochtends vroeg nu eenmaal op springen stonden... maar wat met de huidige informatiemaatschappij voor veel beroepsgroepen totaal onzinnig is.

Of je bent met een compleet heldere kop om 2 uur 's nachts allemaal bergen aan het verzetten voor een presentatie die je om 8:30 's ochtends moet geven, zodat de beoordeling luidt "qua inhoud goed, alleen er niet als een zombie bij staan a.u.b." Spreekt voor zich dat ik dat soort activiteiten zoveel mogelijk 's middags inplan

Goed, we gaan maar weer eens onder de wol.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_68447229
quote:
Op Om 02:06 schreef Henno het volgende:
Goed, we gaan maar weer eens onder de wol.
Zeg, ben je nou een avondmens of niet?
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 01:41 schreef Magere_Gein het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome

Wat nou stoornis?

Omdat het van het normale afwijkt? Het komt daarom zeker zo veel voor, het is gewoon weer dat opgelegde kuddegedrag...

http://www.mstwente.nl/sl(...)laapstoornissen.doc/
Ik herken mezelf volledig in de tekst daar...

Vooral dit stukje dan: "Vaak melden de patiënten dat ze niet in slaap kunnen vallen tot vroeg in de vroege ochtend, maar elke nacht vallen ze omstreeks dezelfde tijd in slaap, ongeacht het tijdstip van naar bed gaan. Tenzij ze een andere stoornis zoals slaap-apneu hebben in combinatie met de DSPS kunnen de patiënten goed slapen en hebben ze een normale behoefte aan slaap."

Wel is het inderdaad behoorlijk opmerkelijk dat wij nu blijkbaar 'patiënten' zijn die dus aan een 'stoornis' lijden. Onbegrijpelijk dat -uiteraard met name ochtendmensen- niet lijken te begrijpen dat je gewoon twee soorten mensen hebt, en dat dat niet hoeft te betekenen dat de minderheid een 'stoornis' heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')