Oog om oog! Tand om tand!quote:Op zondag 26 april 2009 00:39 schreef servus_universitas het volgende:
Interessante ontwikkeling en bedankt voor de berichtgeving, TS. Wel jammer dat je de ochtendmens nu bestempelt als inferieur tuig en daarmee dus eigenlijk hetzelfde gedrag vertoont als waarvan je hen beschuldigt.
Ja, want het is zo'n mooie dag enzoquote:Op zondag 26 april 2009 00:41 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ik krijg dan altijd de neiging om te schoppen.
Iddquote:
Het zal ook veel ongelukken schelen met scholieren bv!quote:Op zondag 26 april 2009 00:43 schreef Paaskonijn het volgende:
Zou ik ook andere schooltijden kunnen claimen? Ik kom zo vaak te laat 's ochtends omdat ik 's avonds gewoon niet in slaap kan vallen en dan moet je als straf de volgende ochtend om 8 uur melden, alsof ik dat dan haal.
Je staat steeds sterker. De bewijslast begint zich op te stapelen en snel zal er geen plek meer zijn voor de ochtendmens om zich te verbergen. Houdt moed mijn vriend, houdt moed.quote:Op zondag 26 april 2009 00:43 schreef Paaskonijn het volgende:
Zou ik ook andere schooltijden kunnen claimen? Ik kom zo vaak te laat 's ochtends omdat ik 's avonds gewoon niet in slaap kan vallen en dan moet je als straf de volgende ochtend om 8 uur melden, alsof ik dat dan haal.
Als het zo ver is zal ik zeker net van school af zijn. Maarja als je les moet geven voor ochtend en avondmensen moet je dus ochtendleraren en avondleraren vinden en klassen enzo maken. Klinkt geil.quote:Op zondag 26 april 2009 00:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je staat steeds sterker. De bewijslast begint zich op te stapelen en snel zal er geen plek meer zijn voor de ochtendmens om zich te verbergen. Houdt moed mijn vriend, houdt moed.
Daar moet je boven staan, beste Probably_on_pcp.quote:
U heeft een punt waarde Servus_Universitas. Misschien moet ik voor de meer verlichte weg kiezen en de dialoog op een meer open manier starten. Toch hebben mijn emoties op dit moment de overhand en zal ik al mijn frustraties botvieren op de zogenaamde A-maatschappij.quote:Op zondag 26 april 2009 00:48 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Daar moet je boven staan, beste Probably_on_pcp.Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar laat je niet door negatieve gevoelens verleiden.
Daar zeg je wat.Vroeger sliep ik tot twaalf uur of nog langer als ik vrij was maar tegenwoordig ben ik al rond negen uur wakker.quote:Op zondag 26 april 2009 00:52 schreef Paar het volgende:
Eindelijk. Hoewel...ik begin steeds meer een ochtendmens te worden.Ik word in het weekend vaak zelfs rond 8/9 uur wakker
Om dan vervolgens niet meer in slaap te vallen. Hoe anders is het geweest.
Ochtendmensen
Misschien komen ze wel vermoeiend over omdat ze pas laat kunnen slapen en wel verplicht vroeg op moeten en daardoor een slaaptekort hebben. Wilde gok.quote:Op zondag 26 april 2009 01:31 schreef zoalshetis het volgende:
uitzuigers dus. mensen die vermoeiend overkomen en je energie wegtrekken.
je kan er niet mee omgaan en bovendien begrijp je het topic niet, geloof ik.quote:Op zondag 26 april 2009 01:38 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Misschien komen ze wel vermoeiend over omdat ze pas laat kunnen slapen en wel verplicht vroeg op moeten en daardoor een slaaptekort hebben. Wilde gok.
Ok.quote:Op zondag 26 april 2009 01:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je kan er niet mee omgaan en bovendien begrijp je het topic niet, geloof k.
Wat doe jij hier dan nog om 1 uur 22??quote:Op zondag 26 april 2009 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben een ochtendmens. er komt juist steeds meer waardering voor de 'vroege vogel', want die pakt de worm het eerst.
avondmensen zijn depressieve nachtbrakers, met een voorliefde voor mensenbloed.
dit is ten eerste weekend en ten tweede heb ik weinig slaap nodig voor veel energie en weinig wallen...quote:Op zondag 26 april 2009 01:54 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Wat doe jij hier dan nog om 1 uur 22??
Ben helemaal eens met TS: Heb een manager die 's ochtend als een wervelstorm vanalles komt mededelen, ik kan hem nog zo vaak vertellen dat ik vóór half tien en een halve liter koffie niet aanspreekbaar ben, hij blijft het maar proberen...
Ik ben voor een werkdag die om 13.00 begint en rond 22.00 uur eindigt.
quote:Op zondag 26 april 2009 00:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Het wordt tijd voor een nieuwe maatschappij met meer flexibele werktijden. Laat het ochtendtuig maar een pas op de plaats maken, want zij zijn inferieur zoals uit het artikel blijkt.
Ja want we moeten niet zeuren maar ons aanpassen aan wat "normaal" is.quote:Op zondag 26 april 2009 01:20 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zoals een bekend persoon ooit zei
What a whining little bitch
Dat spreekwoord over de vroege vogel stamt uit de tijd dat het overgrote deel vd bevolking nog in de agrarische sector werkte. Toen moest je er idd vroeg uit want agrarisch werk doe je buiten in het daglicht. De ochtendmaatschappij is een gevolg van ons agrarisch verleden en daarom ook achterhaald.quote:Op zondag 26 april 2009 01:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben een ochtendmens. er komt juist steeds meer waardering voor de 'vroege vogel', want die pakt de worm het eerst.
Ben idd onrustig overdag. 's Nachts ben ik rustig en ben ik veel beter in staat moeilijke dingen te begrijpen.quote:Op zondag 26 april 2009 01:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nachtbrakers zijn onrustige mensen die overdag irritant overkomen met kringen rond hun ogen.
Niet ieder mens heeft dezelfde fysiologie, zoals ook wel blijkt uit de tweede link die ik gaf in de OP. Genetisch gezien bestaat er een verschil tussen een ochtend- en avondmens.quote:ze zijn gewoon ook mensen! alleen moeten ze leren op tijd te gaan slapen.
Bron?quote:nachtbrakers worden dan ook vaak niet oud.
Ik heb hetzelfde...quote:Op zondag 26 april 2009 03:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ben idd onrustig overdag. 's Nachts ben ik rustig en ben ik veel beter in staat moeilijke dingen te begrijpen.
Heel herkenbaar ja. Ik kan ontzettend kut geslapen hebben de nacht ervoor maar als ik niet voor een uur of elf naar bed ga, dan voel ik me opeens weer klaarwakker. Heel vreemd.quote:Op zondag 26 april 2009 03:48 schreef Omniej het volgende:
[..]
Net zoals ik ook altijd 's avonds laat (na een uur of 11) pas een beetje los begin te komen. Als al het 'normale' volk zo ongeveer slaap begint te krijgen, word ik mentaal wakker ofzo.
Ik ben een ochtendmens en ik wil vergoeding voor de nutteloze tijd die ik na drieën heb moeten doorbrengen terwijl het mij verboden is om voor 8:00 te beginnen.quote:Op zondag 26 april 2009 02:18 schreef Lyrebird het volgende:
Ben blij dat er wat waardering voor den avondmensch komt. Ben zelf 100% avondmens en begin meestal pas om een uur of 11 met werk. Maar ja, in Nederland moest ik vanaf 9 uur aanwezig zijn, wat er vaak op neer kwam dat ik tot een uur of 11 aan het internetten was, en pas dan genoeg concentratie kon opbrengen om iets gedaan te krijgen.
Ik zou met terugwerkende kracht ook nog wel een vergoeding willen krijgen voor het onrecht dat me op de middelbare school is aangedaan, waar we om 8:15 in de schoolbankjes moesten zitten en ik geen idee had waar de leraar het over had. Weggegooide tijd.
Op welke school moest je tot na drieen blijven??quote:Op zondag 26 april 2009 13:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik ben een ochtendmens en ik wil vergoeding voor de nutteloze tijd die ik na drieën heb moeten doorbrengen terwijl het mij verboden is om voor 8:00 te beginnen.
Ik begin pas moeilijke vragen te stellen na tienen ('s avonds).quote:Daarbij zijn avondmensen zeer hypocriet. Eerst verwijten ze mensen dat ze met moeilijke vragen komen voor 11:00 terwijl ze zelf met moeilijke vragen blijven komen na 4:00.
Dat komt imho omdat bazen over het algemeen ochtendmensen zijn, omdat zij het spelletje volgens de geldende regels hebben gespeeld. 'Luie' avondmensen spelen het spel niet volgens de regels, want zeg nu zelf, die zijn maar de helft van de dag aanwezig, en komen daardoor niet in aanmerking voor promotie.quote:Op zondag 26 april 2009 19:24 schreef Ixnay het volgende:
Waarom wordt 's ochtends vroeg beginnen en vroeg naar huis altijd gezien als "goed" en wat later beginnen maar wel doorwerken als de rest al naar huis is gezien als "slecht"?
Het valt mij op dat Avondmensen creatiever zijn, excentrieker en intelligenter.
Als je laat eindigt ook.quote:Op zondag 26 april 2009 20:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Als je vroeg begint heb je lekker veel aan je dag.
Het probleem is, dat als wij eerder naar bed gaan, dat we dus gewoon met onze ogen wijd open in bed liggen naar het plafond te staren. Het is niet zo simpel als 'gewoon vroeger naar bed', anders had ik dat allang gedaanquote:Op zondag 26 april 2009 21:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Zoals ik het zie: avondmensen willen 's avonds gewoon niet op tijd in bed, met als gevolg dat ze daardoor 's ochtends te moe zijn om uit bed te stappen.
Ga gewoon lekker op tijd, om 2100 / 2130 uur naar bed, en reken maar dat je 's ochtends wel degelijk gewoon om 6 uur eruit kunt gaan, ipv 'moe te zijn'.
Gewoon een kwestie van je ritme 2 uurtjes verschuiven.
dan lig ik uren in mijn bed te spoken voordat ik in slaap val.quote:Op zondag 26 april 2009 21:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Zoals ik het zie: avondmensen willen 's avonds gewoon niet op tijd in bed, met als gevolg dat ze daardoor 's ochtends te moe zijn om uit bed te stappen.
Ga gewoon lekker op tijd, om 2100 / 2130 uur naar bed, en reken maar dat je 's ochtends wel degelijk gewoon om 6 uur eruit kunt gaan, ipv 'moe te zijn'.
Buitengesloten? Je hebt overal vrienden!quote:Op zondag 26 april 2009 22:35 schreef Malahide het volgende:
Ik ben een ochtend- én avondmens. Slaap altijd maar een uurtje of zes, zo tussen 1:00 en 7:00 u. Wat nu? Ik voel me buitengesloten![]()
.
Da's waarquote:Op zondag 26 april 2009 22:38 schreef waht het volgende:
[..]
Buitengesloten? Je hebt overal vrienden!
Ik avondmens, jij (deel)avondmens
Huisgenoten die s' ochtends vrolijk zijn.quote:
quote:Op zondag 26 april 2009 21:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Als je vroeg begint op je werk ga je ook vroeg naar bed, waardoor je het mooiste deel van de dag of een deel daarvan misloopt. Namelijk 22:00 tot 0:00.quote:Op zondag 26 april 2009 20:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Als je vroeg begint heb je lekker veel aan je dag.
Ik wil dat ritme niet eens verschuiven. En om 21:30 naar bed kan niet. Dan kom ik net terug van het sporten of ik heb bezoek of ik doe nog wat administratie of iets in het huis.quote:Op zondag 26 april 2009 21:33 schreef gebrokenglas het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |