Je hebt geen last van rook maar omdat je een ex bent ben je wel voor het verbod? Vergeet R&P maar, meteen naar een inrichting met jou!quote:Op woensdag 29 april 2009 16:02 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik vind het zelf een prima verbod puur omdat ik zelf geen roker meer ben. Voor de rest ga ik ook nog stappen in tenten waar nog wel steeds gerookt wordt. Ik dring dus niets op.
[..]
Wel last, dus vind een rookverbod puur voor mijn uitgaansbeleving prettig. Maar niet zoveel last dat ik thuis blijf zitten.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je hebt geen last van rook maar omdat je een ex bent ben je wel voor het verbod?
Ook prima. Wel svp 1tje die rookvrij is dan.quote:Vergeet R&P maar, meteen naar een inrichting met jou!
quote:Caféhouders houden adem in
DEN HAAG - In Den Bosch diende er dinsdag 28 april het hoger beroep tegen het Bredase café Victoria. Er is onder de kleine kroegen, ook in Den Haag, nog veel onenigheid en onbegrip over het rookverbod.
De Brabantse caféhouder werd eerder vrijgesproken van een boete voor overtreding van het rookverbod. De rechter in Breda vond dat eenmanszaken in de horeca onevenredig hard aangepakt worden.
Bijna een jaar na het invoeren van het rookverbod gaan de kleine Haagse kroegen op verschillende manieren met het rookverbod om. Café Vondel in de Vondelstraat heeft een aparte rookruimte gemaakt (zie foto). "Maar echt gezellig is het niet, als je telkens naar een andere ruimte moet voor een peukie," vindt barvrouw Lenie van Zetten, "Gelukkig blijven de vaste klanten gewoon komen, daar moet deze kroeg het van hebben."
Andere kroegen laten het roken binnen gewoon toe. Bang voor nog meer boetes, willen ze hun naam liever niet op internet hebben. Een kroegeigenaar: "Ze moeten de boetes niet aan ons geven, maar aan de mensen die roken. Ik kan een groep van tien man niet buiten zetten als ze weigeren hun sigaret uit te maken. En ruimte voor een rookruimte heb ik niet. Mocht het rookverbod na deze rechtzaak teruggedraaid worden, wie betaald dan mijn boetes terug? En wie betaald de kosten die andere cafés aan rookruimtes hebben gemaakt?"
Volgens Henny van Beek, voorzitter van de Haagse tak van Koninklijke Horeca Nederland, zijn er al tientallen kroegen in Den Haag failliet gegaan, "ze zeggen allemaal door het rookverbod, en dat zal zeker één van de oorzaken zijn."
Veel bedrijven zouden in hun handen wrijven als ze op dit moment met deze cijfers naar buiten konden treden.quote:
Maar dat is niet hard te maken aangezien hun omzetdalingen vergelijkbaar zijn met die van o.a. de autoindustrie en enkele andere sectoren die toch de crisis massaal voelen. Als de crisis geen realiteit was geweest kun je het op conto van het verbod schuiven nu gaat dat niet zo makkelijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 01:12 schreef botterfly het volgende:
[..]
Veel bedrijven zouden in hun handen wrijven als ze op dit moment met deze cijfers naar buiten konden treden.
Maar idd het rookverbod binnen de horecamuren kost omzet. Veel omzet!![]()
1ste zin was serieus bedoeld en de 2de sarcastisch.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 07:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Maar dat is niet hard te maken aangezien hun omzetdalingen vergelijkbaar zijn met die van o.a. de autoindustrie en enkele andere sectoren die toch de crisis massaal voelen. Als de crisis geen realiteit was geweest kun je het op conto van het verbod schuiven nu gaat dat niet zo makkelijk.
Argument van deze kroegen is dat ze geen rookruimte kunnen bouwen en daardoor oneerlijkbeconcurreerd worden, maar de bedrijven met rookruimte hebben dezelfde omzetdalingen.
ook weer een leuke reactie op dit artikelquote:Welkom in Enschede
Nog maar net bekomen van de Rookcirkel van NS en Prorail, worden we door het gemeentebestuur van Enschede getrakteerd op het fenomeen Rookstrook. Uiteraard louter als vriendelijk bedoelde speciaal voor rokers gereserveerde openbare ruimte.
De Rookstrook bevindt zich voor de gevel van een horecazaak en is maximaal 1 meter diep. In de rookstrook mag geen drank worden geschonken of genuttigd. Het is toegestaan om er statafels, een luifel en afscheidingen te plaatsen in de rookstrook met de voorwaarde dat deze netjes worden opgeruimd als de zaak is gesloten. Zitjes of stoelen zijn verboden in de Rookstrook.
En mogen wij u namens de gemeente Enschede vriendelijk verzoeken om na het doven van uw rookwaar on-mid-del-lijk de horecazaak weer te betreden om eventuele overlast te voorkomen?
Hartelijk dank alvast!
quote:De hele Horeca had een vuist moeten maken tegen dit verbod, maar het blijkt dat veel restaurants zelfs vóór het rookverbod zijn.
Rokersbelangen en Forces hadden moeten proberen iets van de grond te krijgen, de mensen hebben iemand nodig die het voortouw neemt en wij kunnen ook best wel iets doen, ik schrijf al maanden lang naar de kamerfracties over allerlei onderwerpen, vanmorgen heb ik op het incident in Apeldoorn ingespeeld, dat de bevolking het spuugzat is en dat dit waarschijnlijk niet de laatste gebeurtenis is.
Enz enz. Ook de topic items die van belang kunnen zijn stuur ik ze, stukken uit wetenschappelijke rapporten, commentaren uit duitse kranten omtrent het rookbeleid, we doen zelf ook véél te weinig.
Laat de regering weten wat je van ze denkt elke week weer, als ze niks horen, denken ze het gaat wel goed zo, zij leven in een andere wereld als wij, die stomkoppen hebben geen notie wat er in de samenleving speelt.
Dat moeten wij hun onder de neus wrijven.
Alléén hier ouwehoeren lucht op, maar zet geen zoden aan de dijk.
quote:Vereniging Natte Horeca Nederland succesvol
Het gaat goed met de vereniging Natte Horeca Nederland (NHN). Het ledenaantal neemt gestaag toe, de teller staat inmiddels op ruim duizend leden.
De NHN is 6 oktober 2008 opgericht om de belangen van horeca-ondernemers met een café te verdedigen; in het bijzonder die met een kleine kroeg. Deze groep voelt zich niet gesteund en slecht vertegenwoordigd door Koninklijke Horeca Nederland, die vooral het belang van de grotere ondernemingen zou behartigen.
Deze onvrede werd pijnlijk duidelijk bij de invoering van het rookverbod. In de strijd daartegen, verenigden circa 1200 ondernemers zich in de stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer (KHO), omdat Koninklijke Horeca het beleid van minister Klink steunde.
NHN werkt dan ook nauw samen met de KHO. Wie ondersteuning zoekt op gebied van het rookbeleid wordt doorverwezen.
Voor het overige biedt Natte Horeca Nederland een eigen pakket van diensten dat concurrerend moet zijn met die van de KHN. Maar bovenal wordt stevig geïnvesteerd in duurzaam contact met de achterban.
De vereniging hoopt dit jaar ruim 3.000 nieuwe leden te kunnen verwelkomen.
Zo lees ik het niet. Omtrent het rookverbod sturen ze juist door naar KHN.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:49 schreef MikeyMo het volgende:
en er is weer een belangenclubje opgestart. De minister zit straks om de tafel met 3 clubjes
[..]
Terwijl de industrie via de EU-overheid miljarden aan subsidies en wettelijke maatregelen aanstuurt, pakt de minister de kruimels aanquote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:51 schreef MikeyMo het volgende:
wat ik trouwens op HMHW wel mis is dat Minister Klink gaat optreden tegen de cadeautjescultuur van de farma-industrie... Dat past natuurlijk niet in het beeld van een minister die een marionet is van die industrie
Oh ja, dat is waar ook. Je mag alleen dingen veranderen als je alles tegelijk verandert. Toch?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Terwijl de industrie via de EU-overheid miljarden aan subsidies en wettelijke maatregelen aanstuurt, pakt de minister de kruimels aan
Als je je zorgen maakt over corruptie moet je niet die ambtenaar die en pen me naar huis neemt aanpakken, maar de grote jongens die miljoenen mee naar huis nemen. Dan concentreer je je niet op 12 euro zwart bijklussen, maar op 12 miljard aan illegale transakties.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Oh ja, dat is waar ook. Je mag alleen dingen veranderen als je alles tegelijk verandert. Toch?
En jij hebt nu natuurlijk het sluitende bewijs dat er grootschalige corruptie is met miljoenen aan steekpenningen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt over corruptie moet je niet die ambtenaar die en pen me naar huis neemt aanpakken, maar de grote jongens die miljoenen mee naar huis nemen. Dan concentreer je je niet op 12 euro zwart bijklussen, maar op 12 miljard aan illegale transakties.
Het paard achter de zee aan dragen
Laat ze de boeken maar eens openen, dan kunnen we zien hoeveel er aan het bewerken van artsen wordt uitgegeven en hoeveel aan wetenschappers, dan zien we ook meteen hoeveel wetenschappers wel onderzoek hebben gedaan maar wat in de prullenbak is verdwenen omdat de uitslag niet beviel.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:19 schreef Schanulleke het volgende:
En jij hebt nu natuurlijk het sluitende bewijs dat er grootschalige corruptie is met miljoenen aan steekpenningen.
Ik ben zeer benieuwd te zien hoe je dat hard maakt.
Is er nou wel bewijs of is er nou geen bewijs? Of weet je het gewoon niet?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Laat ze de boeken maar eens openen, dan kunnen we zien hoeveel er aan het bewerken van artsen wordt uitgegeven en hoeveel aan wetenschappers, dan zien we ook meteen hoeveel wetenschappers wel onderzoek hebben gedaan maar wat in de prullenbak is verdwenen omdat de uitslag niet beviel.
Dat de farmaceutische industrie veel geld uitgeeft om artsen te bewegen tot het voorschrijven van hun medicijnen staat niet ter discussie lijkt me. Dat er een industrie is van medicijntesters die meer verdient naarmate de testuitslagen positiever zijn is ook een vaststaand feit. Dat er geen verplichting is om alle onderzoeksgegevens te openbaren ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:43 schreef Schanulleke het volgende:
Is er nou wel bewijs of is er nou geen bewijs? Of weet je het gewoon niet?
Ja, drugs. Allemaal illegaal geld. De legale drugshandel is daar echt niet anders in, alleen het heet legaal te zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:19 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En jij hebt nu natuurlijk het sluitende bewijs dat er grootschalige corruptie is met miljoenen aan steekpenningen.
Ik ben zeer benieuwd te zien hoe je dat hard maakt.
Is dit wat je verstaat onder het hard maken van je claim?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, drugs. Allemaal illegaal geld. De legale drugshandel is daar echt niet anders in, alleen het heet legaal te zijn.
Ik claim niks, ik verklaar alleen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:31 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Is dit wat je verstaat onder het hard maken van je claim?
Bewijs waarvan? Als je al bewijs hebt, dan heb je ook geen openheid nodig. Ik pleit voor het openen van de boeken zodat de geldstromen zichtbaar worden. Wat dat dan bewijst weten we dan pas.quote:
quote:Geen EU-akkoord over accijns sigaretten
BRUSSEL - Nederlanders kunnen voorlopig goedkopere sigaretten blijven kopen in Luxemburg, Polen en andere EU-landen, tot teleurstelling van staatssecretaris Jan Kees de Jager (Belastingen).
De Jager slaagde er dinsdag niet in een compromis te sluiten met collega-bewindslieden van andere EU-landen over minimumaccijnzen op sigaretten. Polen sprak een veto uit bij EU-beraad dinsdag in Brussel. Het land wil zo de koopkracht van zijn inwoners behouden.
„Heel jammer. De prijsverschillen zijn nu te groot en leiden tot ongewenste effecten. We zien gewoon smokkel uit landen met lage accijns”, zei De Jager dinsdag na EU-beraad. „Hogere accijnzen op sigaretten zijn goed voor de gezondheid en ook gezond voor de schatkist.”
De Jager stelde ontevreden vast dat pogingen om te komen tot een EU-minimum voor benzine en sterke drank ook al waren gestrand bij EU-beraad. Een compromis tussen de 27 landen bleek te lastig, omdat daarvoor unanimiteit is vereist. „We hebben steeds last van de Oost-Europese landen om tot de unanimiteit te komen”.
Volgens hem is het plan niet geheel van tafel. Het plan van de Europese Commissie was dat de accijns in 2014 minstens 60 procent van de verkoopprijs vormt. Maar Oost-Europese landen vrezen dan juist enorme smokkel vanuit Rusland en Turkije. Het voorstel heeft geen effect voor de accijns in Nederland
Ik zou zeggen, nodig Lambiekje eens uit of stuur hem een pm....quote:Op dinsdag 5 mei 2009 12:43 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Is er nou wel bewijs of is er nou geen bewijs? Of weet je het gewoon niet?
Geweldig man! Zo'n grote EU.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:28 schreef Frutsel het volgende:
De Jager stelde ontevreden vast dat pogingen om te komen tot een EU-minimum voor benzine en sterke drank ook al waren gestrand bij EU-beraad. Een compromis tussen de 27 landen bleek te lastig, omdat daarvoor unanimiteit is vereist. „We hebben steeds last van de Oost-Europese landen om tot de unanimiteit te komen”.
Hier vertel je toch dat er grote jongens zijn die miljoenen mee naar huis nemen en verderop vertel je dat er maar liefst voor 12 miljard aan illegale transacties is gedaan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt over corruptie moet je niet die ambtenaar die en pen me naar huis neemt aanpakken, maar de grote jongens die miljoenen mee naar huis nemen. Dan concentreer je je niet op 12 euro zwart bijklussen, maar op 12 miljard aan illegale transakties.
Het paard achter de zee aan dragen
Je claimt wel maar verklaart niets.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik claim niks, ik verklaar alleen.
Smokkel? Dat is gewoon slim inkopen! En hogere accijnzen zijn helemaal niet goed voor de gezondheid, ik krijg er hogere bloeddruk van omdat ik per maand minder geld overhoud. En wat kan mij die schatkist boeien.quote:Heel jammer. De prijsverschillen zijn nu te groot en leiden tot ongewenste effecten. We zien gewoon smokkel uit landen met lage accijns”, zei De Jager dinsdag na EU-beraad. „Hogere accijnzen op sigaretten zijn goed voor de gezondheid en ook gezond voor de schatkist.”
Ik stel vast dat men zich erg druk maakt om dubbeltjes en niet eens wil weten welke enorme frauduleuze geldstromen er stromen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hier vertel je toch dat er grote jongens zijn die miljoenen mee naar huis nemen en verderop vertel je dat er maar liefst voor 12 miljard aan illegale transacties is gedaan.
Dat lijkt mij toch wel een claim op jouw conto.
[..]
Je claimt wel maar verklaart niets.
quote:Rookpolitie schrijft 11 oranjeboetes
Tijdens Koninginnenacht, Koninginnedag en Bevrijdingsfestival is de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) op pad geweest om de nalevering van het rookverbod "lukraak" te controleren. Dit leverde in totaal 11 boetes op.
Verspreid door het hele land zijn er in totaal 53 horecagelegenheden gecontroleerd op naleving van de Tabakswet, waarvan in totaal 11 horecagelegenheden zijn beboet. De rookcontroles zijn “lukraak” uitgevoerd, volgens VWA woordvoerder Herberigs. "We hebben geen gerichte controles uitgevoerd zoals we dat normaal doen, er zijn gewoon horecagelegenheden gecontroleerd die op dat moment in de omgeving waren", aldus Herberigs.
Ondanks alle oranje gekte zijn er bij de VWA geen meldingen binnen gekomen van agressie jegens de rookpolitie: "Bij dit soort evenementen en festivals gebruiken wij een observatietechniek wat geen agressie uitlokt".
Deze observatietechniek houdt in dat controleurs zich opstellen in de horecagelegenheid en rustig observeren of er geen alcohol wordt geschonken aan jongeren, of het rookverbod wel wordt nageleefd en of er geen tabak wordt verkocht aan jongeren. Pas achteraf melden de controleurs zich dan bij de uitbater om een eventuele boete aan te kondigen.
Voor tabaksverkoop aan jongeren onder de 16 jaar is overigens tweemaal een boete uitgedeeld. Boetes hiervoor beginnen met 450 Euro en kunnen oplopen tot 4500 Euro.
quote:Ondanks alle oranje gekte zijn er bij de VWA geen meldingen binnen gekomen van agressie jegens de rookpolitie: "Bij dit soort evenementen en festivals gebruiken wij een observatietechniek wat geen agressie uitlokt".
quote:Deze observatietechniek houdt in dat controleurs zich opstellen in de horecagelegenheid en rustig observeren of er geen alcohol wordt geschonken aan jongeren, of het rookverbod wel wordt nageleefd en of er geen tabak wordt verkocht aan jongeren. Pas achteraf melden de controleurs zich dan bij de uitbater om een eventuele boete aan te kondigen.
Toch blijf ik het raar vinden. In feestgedruis in een cafe kan je toch niets doen tegen een individu die een sigaret opsteekt. En toevallig staat de VWA daar, en jij krijgt de boete. Erg lulligquote:
Dat is niet wat je zei. Lees het nog eens terug anders.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel vast dat men zich erg druk maakt om dubbeltjes en niet eens wil weten welke enorme frauduleuze geldstromen er stromen.
als ik een VWA controleur zou zijn zou ik enkel bekeuren wanneer er echt opzet in het spel is vanuit de kroegeigenaar.Dus als hij asbakken neerzet en mensen die onder zijn neus staan te roken er niet op aanspreekt. Als ik iemand stikeme in een hoekje uit het zicht van de barman zie paffen dan zou ik er niets aan doenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:11 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Toch blijf ik het raar vinden. In feestgedruis in een cafe kan je toch niets doen tegen een individu die een sigaret opsteekt. En toevallig staat de VWA daar, en jij krijgt de boete. Erg lullig
quote:Uitspraak overtreding rookverbod Cafe Victoria
Van onze verslaggever Marcel van Lieshout
gepubliceerd op 12 mei 2009 07:00, bijgewerkt op 15:46
AMSTERDAM - Het gerechtshof in Den Bosch doet dinsdag uitspraak in de zaak tegen het Bredase café Victoria, een gelegenheid waar het rookverbod bij herhaling wordt overtreden. Voor- en tegenstanders van het rookverbod voor de horeca dichten de uitspraak grote betekenis toe nu lagere rechters (de rechtbanken in Breda en Groningen) verschillend hebben geoordeeld over de rechtmatigheid van het verbod.
Café Victoria werd begin april door de rechter in Breda vrijgesproken. Dit terwijl de eigenaar toegeeft het rookverbod welbewust te overtreden. Tegen die uitspraak tekende het Openbaar Ministerie (OM) hoger beroep aan. Twee weken geleden eiste het OM 1.200 euro boete en een voorwaardelijke sluiting van een maand.
Eerder werd het Groningse café De Kachel in een vergelijkbare zaak wel door de rechter veroordeeld. Ook in deze kwestie is hoger beroep aangetekend. Dat dient eind deze maand voor het gerechtshof in Leeuwarden.
Benadeeld door wet
De juridische strijd over het sinds 1 juli vorig jaar geldende rookverbod spits zich toe op de interpretatie van de regelgeving. De Tabakswet van verantwoordelijk minister Ab Klink (Volksgezondheid) bepaalt dat kleine cafés zonder personeel een rookverbod moeten instellen. Voor cafés met personeel is vastgelegd dat er maatregelen moeten worden getroffen om hinder en overlast voor het personeel te voorkomen.
Volgens de advocaten van de Stichting Red de Kleine Horecaondernemer, waarbij zowel café Victoria als café De Kachel zijn aangesloten, worden horecaondernemers zonder personeel door de wet benadeeld. De rechter in Breda was het daarmee eens.
Wat ik zei is dat het Klink geen goed doet door losse huisartsen en hun cadeautjes aan te pakken terwijl de farmaceutische industrie in Brussel met 2 handen in de portemonnee van de EU zit.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is niet wat je zei. Lees het nog eens terug anders.
Ah dus jij bent eigenlijk voor de vorm voor dit verbod en je ziet hier dus het liefst hetzelfde gebeuren als in Nordrhein-Westfalen waarin de uitbater of het personeel "omdat het moet" zijn klanten vraagt niet te roken of naar een ruimte te gaan waar het wel mag?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:03 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als ik een VWA controleur zou zijn zou ik enkel bekeuren wanneer er echt opzet in het spel is vanuit de kroegeigenaar.Dus als hij asbakken neerzet en mensen die onder zijn neus staan te roken er niet op aanspreekt. Als ik iemand stikeme in een hoekje uit het zicht van de barman zie paffen dan zou ik er niets aan doen
Nee, ik vind het verbod prima zo. Maar ik vind wel dat de uitbater zijn verantwoordelijkheid dient te dragen en zich aan het verbod dient te houden. Als de hele tent staat te roken kun je moeilijk zeggen dat je het niet zagquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ah dus jij bent eigenlijk voor de vorm voor dit verbod en je ziet hier dus het liefst hetzelfde gebeuren als in Nordrhein-Westfalen waarin de uitbater of het personeel "omdat het moet" zijn klanten vraagt niet te roken of naar een ruimte te gaan waar het wel mag?
Kunnen we dan niet beter het verbod afschaffen en de horeca het zelf laten regelen, ik ben namelijk niet zo bang dat rookvrije horeca zal verdwijnen?
Maar altijd nog wel zeggen dat je de bezoekers gesommeerd hebt om elders te roken of sigaret uit te maken, wat jij zou doen als controleur heeft namelijk in Nordrhein-westfalen tot die situatie geleid.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:43 schreef MikeyMo het volgende:
Als de hele tent staat te roken kun je moeilijk zeggen dat je het niet zag
als je klanten zich niet aan je verzoeken houden kun je ze laten verwijderen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar altijd nog wel zeggen dat je de bezoekers gesommeerd hebt om elders te roken of sigaret uit te maken, wat jij zou doen als controleur heeft namelijk in Nordrhein-westfalen tot die situatie geleid.
Dat kan, wordt alleen een beetje lastig als dit om tientallen of enkele honderden gasten gaat.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je klanten zich niet aan je verzoeken houden kun je ze laten verwijderen.
Jij wilt je zelf failliet hebben?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je klanten zich niet aan je verzoeken houden kun je ze laten verwijderen.
GS.quote:Brekend nieuws: Roken in horeca weer toegestaan
Het hof heeft zojuist besloten dat het rookverbod in de kleine Horeca, zoals ingesteld door minister Ab Klink, niet geldig is. Later meer.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |