Hier vertel je toch dat er grote jongens zijn die miljoenen mee naar huis nemen en verderop vertel je dat er maar liefst voor 12 miljard aan illegale transacties is gedaan.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt over corruptie moet je niet die ambtenaar die en pen me naar huis neemt aanpakken, maar de grote jongens die miljoenen mee naar huis nemen. Dan concentreer je je niet op 12 euro zwart bijklussen, maar op 12 miljard aan illegale transakties.
Het paard achter de zee aan dragen
Je claimt wel maar verklaart niets.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik claim niks, ik verklaar alleen.
Smokkel? Dat is gewoon slim inkopen! En hogere accijnzen zijn helemaal niet goed voor de gezondheid, ik krijg er hogere bloeddruk van omdat ik per maand minder geld overhoud. En wat kan mij die schatkist boeien.quote:Heel jammer. De prijsverschillen zijn nu te groot en leiden tot ongewenste effecten. We zien gewoon smokkel uit landen met lage accijns”, zei De Jager dinsdag na EU-beraad. „Hogere accijnzen op sigaretten zijn goed voor de gezondheid en ook gezond voor de schatkist.”
Ik stel vast dat men zich erg druk maakt om dubbeltjes en niet eens wil weten welke enorme frauduleuze geldstromen er stromen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hier vertel je toch dat er grote jongens zijn die miljoenen mee naar huis nemen en verderop vertel je dat er maar liefst voor 12 miljard aan illegale transacties is gedaan.
Dat lijkt mij toch wel een claim op jouw conto.
[..]
Je claimt wel maar verklaart niets.
quote:Rookpolitie schrijft 11 oranjeboetes
Tijdens Koninginnenacht, Koninginnedag en Bevrijdingsfestival is de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) op pad geweest om de nalevering van het rookverbod "lukraak" te controleren. Dit leverde in totaal 11 boetes op.
Verspreid door het hele land zijn er in totaal 53 horecagelegenheden gecontroleerd op naleving van de Tabakswet, waarvan in totaal 11 horecagelegenheden zijn beboet. De rookcontroles zijn “lukraak” uitgevoerd, volgens VWA woordvoerder Herberigs. "We hebben geen gerichte controles uitgevoerd zoals we dat normaal doen, er zijn gewoon horecagelegenheden gecontroleerd die op dat moment in de omgeving waren", aldus Herberigs.
Ondanks alle oranje gekte zijn er bij de VWA geen meldingen binnen gekomen van agressie jegens de rookpolitie: "Bij dit soort evenementen en festivals gebruiken wij een observatietechniek wat geen agressie uitlokt".
Deze observatietechniek houdt in dat controleurs zich opstellen in de horecagelegenheid en rustig observeren of er geen alcohol wordt geschonken aan jongeren, of het rookverbod wel wordt nageleefd en of er geen tabak wordt verkocht aan jongeren. Pas achteraf melden de controleurs zich dan bij de uitbater om een eventuele boete aan te kondigen.
Voor tabaksverkoop aan jongeren onder de 16 jaar is overigens tweemaal een boete uitgedeeld. Boetes hiervoor beginnen met 450 Euro en kunnen oplopen tot 4500 Euro.
quote:Ondanks alle oranje gekte zijn er bij de VWA geen meldingen binnen gekomen van agressie jegens de rookpolitie: "Bij dit soort evenementen en festivals gebruiken wij een observatietechniek wat geen agressie uitlokt".
quote:Deze observatietechniek houdt in dat controleurs zich opstellen in de horecagelegenheid en rustig observeren of er geen alcohol wordt geschonken aan jongeren, of het rookverbod wel wordt nageleefd en of er geen tabak wordt verkocht aan jongeren. Pas achteraf melden de controleurs zich dan bij de uitbater om een eventuele boete aan te kondigen.
Toch blijf ik het raar vinden. In feestgedruis in een cafe kan je toch niets doen tegen een individu die een sigaret opsteekt. En toevallig staat de VWA daar, en jij krijgt de boete. Erg lulligquote:
Dat is niet wat je zei. Lees het nog eens terug anders.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel vast dat men zich erg druk maakt om dubbeltjes en niet eens wil weten welke enorme frauduleuze geldstromen er stromen.
als ik een VWA controleur zou zijn zou ik enkel bekeuren wanneer er echt opzet in het spel is vanuit de kroegeigenaar.Dus als hij asbakken neerzet en mensen die onder zijn neus staan te roken er niet op aanspreekt. Als ik iemand stikeme in een hoekje uit het zicht van de barman zie paffen dan zou ik er niets aan doenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:11 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Toch blijf ik het raar vinden. In feestgedruis in een cafe kan je toch niets doen tegen een individu die een sigaret opsteekt. En toevallig staat de VWA daar, en jij krijgt de boete. Erg lullig
quote:Uitspraak overtreding rookverbod Cafe Victoria
Van onze verslaggever Marcel van Lieshout
gepubliceerd op 12 mei 2009 07:00, bijgewerkt op 15:46
AMSTERDAM - Het gerechtshof in Den Bosch doet dinsdag uitspraak in de zaak tegen het Bredase café Victoria, een gelegenheid waar het rookverbod bij herhaling wordt overtreden. Voor- en tegenstanders van het rookverbod voor de horeca dichten de uitspraak grote betekenis toe nu lagere rechters (de rechtbanken in Breda en Groningen) verschillend hebben geoordeeld over de rechtmatigheid van het verbod.
Café Victoria werd begin april door de rechter in Breda vrijgesproken. Dit terwijl de eigenaar toegeeft het rookverbod welbewust te overtreden. Tegen die uitspraak tekende het Openbaar Ministerie (OM) hoger beroep aan. Twee weken geleden eiste het OM 1.200 euro boete en een voorwaardelijke sluiting van een maand.
Eerder werd het Groningse café De Kachel in een vergelijkbare zaak wel door de rechter veroordeeld. Ook in deze kwestie is hoger beroep aangetekend. Dat dient eind deze maand voor het gerechtshof in Leeuwarden.
Benadeeld door wet
De juridische strijd over het sinds 1 juli vorig jaar geldende rookverbod spits zich toe op de interpretatie van de regelgeving. De Tabakswet van verantwoordelijk minister Ab Klink (Volksgezondheid) bepaalt dat kleine cafés zonder personeel een rookverbod moeten instellen. Voor cafés met personeel is vastgelegd dat er maatregelen moeten worden getroffen om hinder en overlast voor het personeel te voorkomen.
Volgens de advocaten van de Stichting Red de Kleine Horecaondernemer, waarbij zowel café Victoria als café De Kachel zijn aangesloten, worden horecaondernemers zonder personeel door de wet benadeeld. De rechter in Breda was het daarmee eens.
Wat ik zei is dat het Klink geen goed doet door losse huisartsen en hun cadeautjes aan te pakken terwijl de farmaceutische industrie in Brussel met 2 handen in de portemonnee van de EU zit.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is niet wat je zei. Lees het nog eens terug anders.
Ah dus jij bent eigenlijk voor de vorm voor dit verbod en je ziet hier dus het liefst hetzelfde gebeuren als in Nordrhein-Westfalen waarin de uitbater of het personeel "omdat het moet" zijn klanten vraagt niet te roken of naar een ruimte te gaan waar het wel mag?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:03 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als ik een VWA controleur zou zijn zou ik enkel bekeuren wanneer er echt opzet in het spel is vanuit de kroegeigenaar.Dus als hij asbakken neerzet en mensen die onder zijn neus staan te roken er niet op aanspreekt. Als ik iemand stikeme in een hoekje uit het zicht van de barman zie paffen dan zou ik er niets aan doen
Nee, ik vind het verbod prima zo. Maar ik vind wel dat de uitbater zijn verantwoordelijkheid dient te dragen en zich aan het verbod dient te houden. Als de hele tent staat te roken kun je moeilijk zeggen dat je het niet zagquote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ah dus jij bent eigenlijk voor de vorm voor dit verbod en je ziet hier dus het liefst hetzelfde gebeuren als in Nordrhein-Westfalen waarin de uitbater of het personeel "omdat het moet" zijn klanten vraagt niet te roken of naar een ruimte te gaan waar het wel mag?
Kunnen we dan niet beter het verbod afschaffen en de horeca het zelf laten regelen, ik ben namelijk niet zo bang dat rookvrije horeca zal verdwijnen?
Maar altijd nog wel zeggen dat je de bezoekers gesommeerd hebt om elders te roken of sigaret uit te maken, wat jij zou doen als controleur heeft namelijk in Nordrhein-westfalen tot die situatie geleid.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:43 schreef MikeyMo het volgende:
Als de hele tent staat te roken kun je moeilijk zeggen dat je het niet zag
als je klanten zich niet aan je verzoeken houden kun je ze laten verwijderen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar altijd nog wel zeggen dat je de bezoekers gesommeerd hebt om elders te roken of sigaret uit te maken, wat jij zou doen als controleur heeft namelijk in Nordrhein-westfalen tot die situatie geleid.
Dat kan, wordt alleen een beetje lastig als dit om tientallen of enkele honderden gasten gaat.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je klanten zich niet aan je verzoeken houden kun je ze laten verwijderen.
Jij wilt je zelf failliet hebben?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je klanten zich niet aan je verzoeken houden kun je ze laten verwijderen.
GS.quote:Brekend nieuws: Roken in horeca weer toegestaan
Het hof heeft zojuist besloten dat het rookverbod in de kleine Horeca, zoals ingesteld door minister Ab Klink, niet geldig is. Later meer.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |